Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen videókártyát?
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- TCL LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen processzort vegyek?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
Ne fesd az ördögöt a falra mert pl .... [link]
angolul nemtudoknak kicsit más [link]Új 5let, hogy forrásnál akarják megfogni. Minden ami CO2 az brutál adót kapna legyen az szén vagy olaj... Egy 1000-1500Ft/literes benzinár lehet ellökné a keresletet az üzemanyag takarékos irányba.... ahelyett, hogy CO2/fogyasztás adokkal szórakoznak.
-
Dare2Live
félisten
válasz
diegho #179696 üzenetére
"kb 13%-ért felelős az autózás ugyebár. Ha ezt csökkentjük 10%-al"
Nem 10%al akarják csökkenteni a közlekedés CO2 kibocsátását. 2030ig 120gram -> 59gram. Félbevágják 10év alatt. És nem hinném békénhagynák 2030ban pedig az 59gram az max elektromossal jöhet össze, hibriddel sem. 2030után kb nem lesz más mint elektromos. Nem kell aggodnod a 2literes SUVod miatt.
btw teherautók és hajók is megkapják a csomagjukat és ahogy látom repülés a következő. És a szénerőművek... is bajban vannak.
btw az ezres/ezerkettes swift kersel kb tudni fogja a 95gramot. -
Dare2Live
félisten
válasz
diegho #179692 üzenetére
Ó ez csak a kezdet évente átlag csökkenni fog 4grammal. 2030ra 59.4g/km van előírva.
Nagyon ambiciózus ha tetszik őrült... ami tuti, hogy 10év múlva nem lesz sima ICE. Lesznek hibridek/plug in hibridek mint sokat fogyasztók és elektromos autók.
Nekem kicsit a problémám, hogy nem látom a másik lábat. Mert ez csak úgy ér sokat, ha az erőművek se pöfögnek ki CO2t. Ha azt is sikerül megvalósítani akkor viszont tényleg brutál mód fog csökkenni EU CO2 kibocsátása.
Azt nem tudom mennyira őrült aki ezt kitalálta... Szerintem az lenne őrültség, hogy hagyunk mindent úgy ahogy van...
-
diegho
nagyúr
kb 13%-ért felelős az autózás ugyebár. Ha ezt csökkentjük 10%-al, akkor kemény 1,3%-ot javítottunk a helyzeten. Miért nem azokat szabályozzuk, aminek értelme is lenne? Teherautók? Hajók? Repülők? Szénerőművek?
Vagy szabályozzuk az autókat, oké, legyen, de így? Fogsz egy 4 literes dízelt, ami wltp norma szerint eszik 7,5-öt, raksz mellé egy hibrid rendszert, ami el tud menni 60km-t és máris nulla adót kell fizetned, mert ez a csodás norma csak az első 100km-t nézi. Tehát egy 4 literes 2 és fél tonnás SUV környezetkímélő, az ezres szívó Swift méretű gyösz pedig nem az, mert az nem tudja a normát... nagyon jó ez így. -
ricsi081
tag
Sziasztok!
Német autóbehozatallal kapcsolatban lenne két kérdésem/kérésem:1, Tudna valaki linkelni/küldeni egy olyan kétnyelvű adásvételit amit biztosan elfogadnak itthon? Több helyen láttam [ezt], de számomra kicsit értelmezhetetlen a forgalmi rendszám mező...Németországban nem személyre szóló rendszám van?
2, Ha tréleren hoznék autót akkor is el kell látogatni a zulassungstelle-be az adásvételt követően? Ha igen akkor ebben az esetben milyen költségekkel számolhatok?
Válaszokat előre is köszönöm.
-
Dare2Live
félisten
nem azt írtam? Nagy szerencsével csak stagnálnak, kicsit emelkednek az árak... mert a kers, hengerlekapcsolás amivel esetenként összehozható a 95gram UP, Micra esetleg Fiestanal... kiskocsiknál sincs ingyen. Ha ez nem jön össze nincs hinrid flotta alá Toyota vagy elektromos ott nem tudom mi lesz. Kiváncsi vagyok BMWre pl.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #179689 üzenetére
Szvsz pont a CO2 kvóta miatt jobb esteben csak stangálás de reálisabb, hogy nőni fognak az árak a használtpiacon a jövőben.
Most, hogy írtad a 120gr/km CO2 átlagot kíváncsiságból körbenéztem a saját házunk táján, hogyan állunk ezzel: 196, 213, és 128 gr/km. Nem éppen jól...
-
Dare2Live
félisten
válasz
tibbike01 #179688 üzenetére
"Ilyenkor mindig úgy gondolkodok, hogy várok még egy évet, addig is legalább nem a leendő autómba teszem a kmreket"
Szerintem az ilyenek tökéletes receptek arra, hogy ne cserélj autót... evvel nincs semmi baj ha elsődlegesen A pont B pont mert ha vigyáztál rá benne lehet még akár 10év is és ennél olcsobban nem uszod meg. És az 1.4 Astra alapján neked az autó pont A pont B pont.
"illetve bízom benne, hogy 2020-ban valamelyest tovább csökkennek az árak."
Ez a rész sztem nagyon rázós terep most. A 95gram co2/km 95eurral én nem tudok számolni. Jelenleg az EUs átlag 120gram környékén van. Ha szigorúan vesszük ebből még egy masszív áremelkedés is lehet új autóknál jövőre és ez magával fogja húzni a használt árakat. Persze lehet, hogy jövőre annyira befut a hibrid/elektromos, csak 1.0 maxmax 1.5el lesz még mondeo méret is persze kersel hogy ~senki se fizet büntetést és nem lesz emiatt áremelkedés.
szerk: why the mpv fall
Külön izgi, hogy eközben a SUV/Crossover vonal felfutott az eladások ~40% SUV/Crossover lett kb minden kategóriától lopja a részesedést. SUV nem praktikusabb, többet eszik.... de trendibb. És ennyi. -
tibbike01
őstag
válasz
q13579 #179687 üzenetére
Köszi!
Alapvetően én is lemondtam (pedig nagyon szerettem volna) az A4-ről hasonló dolgok miatt, mint amiket írtál. Nem sürgős az autóvásárlásom. Most egy 2004es 1.6 Seat Leont hajtok, amivel az égvilágon semmi probléma nincs. Ilyenkor mindig úgy gondolkodok, hogy várok még egy évet, addig is legalább nem a leendő autómba teszem a kmreket, illetve bízom benne, hogy 2020-ban valamelyest tovább csökkennek az árak.
Jó lenne kifogni egy jól felszerelt 1.4 t Astra K vagy egy 1.5 ecoboost Focust. De a 150lovas benzines Vovlo S60 (ami fehérhollo a használtpiacon) lenne a legnagyobb vágyam. Az biztos, hogy 3,5 milliótól többet nem adok autóért.
Szerk: talán még egy 1.6os Aurisba is átülnék.
-
q13579
senior tag
válasz
tibbike01 #179685 üzenetére
Mivel most (ahogy korábban ki is fejtetük pár hsz-szel ezelőtt) a benzines piac (legalábbis véleményem szerint) túl van árazva, ennyiért szinte esélytelen jó benzinest kifogni. A tapasztalatok alapján a legkevesebb esély a szopórollerre a 3. generációs benzinesekkel vannak 2013-tól, de itt nagyon nehéz 4,5-5 alatt olyan modellt találni szerintem, amit egyáltalán érdemes megnézni...
És mivel, ha a keret ennyi, akkor valószínűleg a másik igen költségigényes váltóval fogsz a legtöbbet találni, a multitronic-kal. (2014-től már ki lehet fogni s-tronic verziókat is)
Sajnos ezzel a kombóval (mármint egy régebbi benzines motor + multitornic váltó + 150-200.000 km futásteljesítmény) a 3,5 milliós vételárból könnyen rádurranthatsz majdnem 1 mHUF-ot 1-2 éven belül.
Sajnos én pont ezért mondtam le erről az autóról (A gondjátviselt, megfelelően szervízelt verziók nem hiába indulnak min. 5-től)
-
-
-
-
8th
addikt
válasz
Integrale #179675 üzenetére
Az ajtókárpit kialakítása tök más, vastagabb, rengeteg értékes helyet vesz el széltében az utastérből. A műszerfal és középkonzol is jobban benyúlik a kelleténél. Beülsz és rögtön jön a b*zdki érzés, hogy ez valahogy olyan kicsi. És tényleg az. A B6 szellősebb tágasabb ráadásul míg annak simán behuppan a másfeles vizes palack az ajtózsebbe az újabbnál az is már kisebb lett úgy, hogy az "ajtó" közben vastagabb.
-
8th
addikt
-
válasz
#03556352 #179672 üzenetére
Malacként, csak a VAG csoport autóiról tudok megalapozott véleményt mondani.
A négy karikát valahol mindig meg kell fizetni. A futómű a magyar úton könnyen vásik kívánja a lengőkart. A dízel motorok pályázni nagyon jók és ott kicsit is esznek de városban gyorsan telik a DPF és EGR korommal. Ezek cca 300-700€-s anyagárat kívánnak külön külön. Az audi a legjobban hangszigetelt, a seat a legsportosabb csoporton belül.
Amit érdemes elkerülni az a benzines 1.8 tfsi motorok, a 2.0 pdtd dízel. -
#03556352
törölt tag
válasz
bitpork #179670 üzenetére
Szia, köszönöm az eddigi válaszokat.
Sajnos ehhez a részéhez nem értek, ha értenék, akkor írtam volna.
Nem tudom melyik lenne a jó. Az autó többnyire hosszabb utakra lenne használva, 100-200 km-re, kirándulásokra, de azért hétvégente elmennénk vele a városba bevásárolni is, az csak 20 km. -
-
#03556352
törölt tag
Sziasztok!
2,5 millió forintig milyen ajánlott használt autók vannak?
Sedan érdekel, leginkább hosszabb utakra lenne, tehát legyen kényelmes, minőségi beltere, és családi méretű autó. Fogyasztása ne legyen nagyon vészes, de nem baj ha alapvetően "sokat" fogyaszt.
Eddig az AUDI A4-et néztem ki, esetleg A6, illetve a VV Passat VII játszik.
Esetleg mit tudtok még ajánlani, mik a konkurensek?
Ami nem kell: Suzuki, Renault, BMW és Opel sem.Köszönöm.
-
-
soldi3r
veterán
válasz
MasterDeeJay #179583 üzenetére
Ha Veszpremben jarsz valamelyik este ugorj be, adok egy uzemanyagszurot 1AZ-FSE motorhoz.
-
Dare2Live
félisten
válasz
footy #179648 üzenetére
ADAC a 355litert Abdeckungig írja! Síkba hozva!
" Das Kofferraumvolumen beträgt bis zur Abdeckung gemessen 355 Liter (variabler Kofferraumboden unten). "
Anélkül üléssort előre tolva 510litert ír. Ami pontossan megegyezik az általam számolt értékkel.
"Baut man die Abdeckung aus, fasst das Ladeabteil 510 Liter.
Hogy simán abdeckung nélküli értéket mért nem írták oda azt nem tudom.Amúgy nem katalógus adatokból indultunk ki hanem saját mérésekből ahol hossz, szélesség és magasságnál is a minimum értéket vettük. Ami nincs belekalkulálva az az ülés dölés. Így jön ki a 436-510liter. 510liter üléssor előre tolásával. És persze kalaptartó aljáig mérve.
mélységre pl 66cm a min és 73cm a max és 66cmel számoltunk. Ahogy szélességnél is 116cm a min és 131cm a max és minnel 116cmel számoltam.
-
arpii
tag
Kicsit off...Srácok, tudnátok SOS-ben ajánlani valakit, aki Hollandia területén praktizál és le tudna nekem személyesen csekkolni egy autót? Nyilván nem ingyen kéne, de egyszerűen arrafelé semmilyen ismerősöm nem lakik.
aero. ezt amúgy nem neked címeztem, csak már k#ra felhúzott, hogy nem találom a hozzászólás gombot az új design-on.
-
Integrale
veterán
válasz
bitpork #179649 üzenetére
Én beleszámolok minden kicsi helyet.
(van még ott két ék, elakadásjelző 3szög, nyomatékkulcs, gyertakulcs, gyertyák, villáskulcskészlet 8-19-ig, szigetelőszalagok, egy felső lambdaszonda (bent maradt), és még sokan mások.) A gyári készleten felül (emelő, kerékkulcs, akksi kiszedéséhez toldó, csavarhúzó, kerékpozicionáló tüske)
-
-
footy
addikt
válasz
b4zsi- #179624 üzenetére
A katalógusadatok a csomagtartó méretéről annyit érnek mint az értékek fogyasztásról.
Ha valós képet akarsz kapni, akkor az ADAC tesztet érdemes átlapozni: -
Dare2Live
félisten
válasz
kisza25 #179629 üzenetére
Vhogy minden a design lett.
-Peres gumik mindenhol.
Ráznak rendesen, fütóműt erősen megviselik, egy kissebb gödör esetén könnyen kuka is lehet a nem túl olcsó gumi és felni is. Ja és drágák is.
Esetleg ha vki 90%ban pályázik megértem, de városba, magyar utakra... csak szívás.-SUV, Crossover orrbaszájba.
Nagy pinpongasztal elöl amibe ha ilyen 1.0-1.4van és ez általános már most és még általánosabb lesz jövőre elveszik a motor. Motortérben végtelen kihasználatlan hely. Cserébe méretükhöz képest kicsik. Homlokfelület gigantiks. MPVk eközben meg kihalnak nem kell kutyának sem.
Itt külön csoda az új design suv. pl. Toyota CH-R. Beültem hátra, hát beütött a klausztrofóbia... elfelejtettek rá ablakot rakni, ilyen kis lyuk van helyette.... az én fejemnek sincs hely, pedig 180cm vagyok. Hossza hiába nagyobb +6cmel egy Vitaranal ami detto SUV mégsincs nagyobb csomagtere mert trendin megy le a hátulja. Persze szó se róla szép. És legtöbb új SUV legyen az Sportage... ide tartozik.
...Venga: Nagy csoda nincs benne. Elöl "orra"/motorház -25cm, hossz -25cm = 0cm = ugyanakkora csomagtartó.
@tboldi: jazz már jópár éve direkt befecskendezős, kokszosodik is pedig még turbo sincs benne. MPIknél kokszosodás szelepre abszolute nem jellemző... btw Kia/Hyundai 1.6 MPI/CVVTnek is lehet hosszútávon gondja de szelep kokszosodásról sehol nem olvastam.
-
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25 #179643 üzenetére
Főként az utóbbira, az jelen van a szívócső befecsnél is, lásd Honda Jazz.
-
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi #179640 üzenetére
A kokszolódás főleg a közvetlen befecskendezéses benzinesekre jellemző, mert nem a szívósornál fecskendez, így azt nem hűti az üzemanyag és könnyebben ráég a szennyeződés (kokszolódik) + nem is lehet onnan benzinadalékkal letisztítani, mert nem oda fecskendez, tehát oda el sem jut az adalék.
Az mpi is kokszolódik, de sokkal kisebb mértékben és egy prémium benyával akár le is lehet tisztítani (persze attól is függ milyen mértékű a koksz) ha jól tudom, de javítsatok ki. -
-
Coyot
őstag
válasz
Dare2Live #179620 üzenetére
Direkt nem írtam összeghatárt használt autónál messze nem az lesz a teljes költségem, hogy megvegyem.
Néztem ezt a Venga-t baszki ez rohadt jó lenne városba futkozni nagyobb mint egy Corsa rendes 1.6 os motor van benne, gondolom bulletproof ez is.
Amúgy ahogy írjátok én is úgy vagyok vele, hogy míg megy nem cserélem, pedig folyamatosan elcsábulnék egy jó kis 3-4 éves RS Octaviara vagy hasonló Passatra, de nem tudom azok megmaradnának-e ennyire tartós darabnak, gyanítom nem.
-
prsq
aktív tag
válasz
kisza25 #179629 üzenetére
"A venga tényleg meglepő, hogy 30 cm-el rövidebb (407 cm) és ugyanakkora (440 liter) csomagtartója van."
A Ceed-del is hasonló a helyzet, csak ott kisebb a csomagtartó.
Igazából nem csoda, csak elfelejtitek, hogy a Venga a kihaló/kihalt egyterűek egyik utolsó képviselője. -
kisza25
félisten
válasz
b4zsi- #179624 üzenetére
A tipo 192 cm széles és 437 cm hosszú, 150 cm magas, abba azért már van hely
A venga tényleg meglepő, hogy 30 cm-el rövidebb (407 cm) és ugyanakkora (440 liter) csomagtartója van.
Amit néztem, hogy az első tengelytől 20 cm-el rövidebb az orra a venganak, meg 10 cm-el magasabb az autó, így már kijöhet a dolog, mert az egész autó szinte egy utastér
100 széles
66-84 mély
59 kalaptaróig, 83 a nyílás -
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Volna 1,5mFt-om autóra, ami a nevemen van, és még néhány évig megelégedéssel használhatom. Nem kell nagy kasztni, de a motor azért legalább 120LE legyen (dízellel pedig nincs jó tapasztalatom).
Mit ajánlanátok? -
Dare2Live
félisten
válasz
b4zsi- #179624 üzenetére
PQ méreései pontosak voltak én is lemértem, kis javítással:
Venga mérések (teljesen hátratolt ülésekkel).
Magasság: 57 cm, fenti csomagtérpadlóállásnál 39 cm.
Mélység: 66-73 cm, a nagyobb érték nyilván középen.
Szélesség: kerékdobnál 116 cm (a legszélesebb részen 131 cm)Mélységet legkisebb 66cmre véve ez 436liter ami ~megegyezik a katalógus 440literjével. Erre jön rá, hogy elég nagy hátul a lábtér, gyerekek picik, feleségem se nagy meg hátra nem is ül így előretolva +10cm. Evvel kijön az 510liter.
Viszonyítás kép egy nem is nagy eleje van SUV Vitara +10cmel hosszabb és 70literrel kissebb a csomagtere... és tologatni se fogod üléseket.
-
8th
addikt
válasz
LuckyL #179615 üzenetére
Azért ez nem egészen így működik. Ha azt mondta volna a nepper, hogy remeg a kocsi eleje nem tudom mitől mi nem néztünk alá ennek tudatában vedd meg akkor azt mondom oké. Korrekt volt tájékoztatta az vevő jelöltet ha az így is megveszi onnantól tényleg nem az ő sara. A vevő pedig kockáztatott és nem jött be. De nem ez történt. A nepper azt mondta, hogy megnézette a szerelőjével és biztosan az a kocsi baja. A hiba már vásárláskor fennállt. A másik szerelő akivel később kicseréltették a szóban forgó alkatrészt pedig elmondta, hogy teljesen felesleges volt cserélni mert új alkatrészeket bontott ki mindkét oldalról. Vagyis a kereskedő már kicseréltette őket hátha csak az a baj és nem kell váltót bontani. De a hiba megmaradt. Eladáskor ezzel pontosan tisztában is volt de elhallgatta azt a vevő elől. Tudatosan félrevezette az etetős dumával és reménykedett benne, hogy az nem jön vissza három hónap múlva hogy szétugrott a váltó. Ettől függetlenül fődarab meghibásodásakor szavatosságot köteles vállalni az eladó ha bele van írva a szerződésbe ha nincs. Ráadásul még azzal sem tudta volna bevédeni magát, hogy bizományos autó volt mert a kereskedés tulaja a saját névre vette úgy árulták. Jogilag simán támadható lett volna ez az egész ez a szerencsétlen meg hagyta az egészet, hogy neki erre nincs energiája. Tipikus lúzer.
-
b4zsi-
őstag
válasz
Dare2Live #179620 üzenetére
Nem láttam még közelebbről Venga-t, de hihetetlen a képek alapján, hogy 440 literes csomagtartója van. Olyannak tűnik, mint egy VW Polo, Yaris, i20, stb. méret.
Nekem tetszik, kíváncsi leszek majd a Te tapasztalataidra. A másik pozitív csalódás az 5 ajtós Tipo, ami ugyancsak jó paraméterekkel rendelkezik, de ránézésre nem mondanád meg róla. -
válasz
Dare2Live #179620 üzenetére
Tök más téma de ezt se értem. Kihalnak a kissebb MPVk. Pedig városban gyerekkel ez a legideálisabb kategória...
<troll on>
Mit nem lehet ezen érteni? Jönnek a SUV-ok!
Divatos, csinos, magas, jó magas a homlokfelület... mi más kellene még?
</troll off>
Nem csak a kisebb MPV-k. A nagyobbak is:
Ford Galaxy, S-Max : off 2021
VW Sharan, Touran: off 2022
Ford C-Max: off 2019-04-
Opel Zafira: off 2019-07- -
Dare2Live
félisten
válasz
Coyot #179610 üzenetére
"De ha már autót veszek topic, mire cserélnétek egy Passat b5.5 1,9 PDTDI kombit? Rosszabb ne legyen, kisebb se, többet se egyen, namegpersze ne legyen 10+ éves és legyen jó konstrukció pont mint a mostani."
Mivel ár nem feltétel én egy model st mondanék...
amúgy meg ez uaz mint a legendás szivóbenyák... használd amíg bírod.
Sok ok mellett emiatt is nyert 2 hete a "szívóbenzines" Venga 6os manual valtóval, részecskeszürő nélkül, bár a fő ok a 4.075méter és 440es csomagtér (tologatva 510) volt...
Tök más téma de ezt se értem. Kihalnak a kissebb MPVk. Pedig városban gyerekkel ez a legideálisabb kategória... -
válasz
soldi3r #179617 üzenetére
Előző Astrán Kléber volt és teljesen meg voltam vele elégedve. Középkategóriából szoktam választani, Kleber vagy Nexen amik jó áron szoktak lenni. Olcsóbbakat nem merném venni.
Amerre járok ott már hajnalban tisztítják az utakat, nem jellemző hogy gond lenne. Eleve az óvatosabbak közé tartozom. -
pocokxx
Közösségépítő
Igen, azok sem rosszak. 1.9pd-re gondolsz, ugye? Akkor maradjanak ezek a "rokonok"? Bora, Toledo is jó ezzel a motorral? Főleg kis távolságra lenne használva: munkába járás 10km-re. Benzines nem lenne jobb? Vagy ilyen korosan inkább ne? (2.0i motorok milyenek egyébként?)
G vagy H Astra illetve Fabia esetleg?
-
soldi3r
veterán
válasz
MasterDeeJay #179616 üzenetére
Magyarorszagra valami premium marka varoson beluli kozlekedesre akar alkalmas is lehet, de a Bakonyt ne azzal latogasd. Telen is, nyaron is rosszabb, mint az adott evszaknak megfelelo. Az a kis fektav novekedes is sokat tud szamitani, az auto legdragabb resze az elso 30cm.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coyot #179610 üzenetére
Tartsd meg. Nagy, jó minőségű, ismert előéletű, olcsón fenntartható... Én is cseréltem volna de amibe szívesen átülnék és előrelépés lenne az kb dupla áron van a mostanihoz képest. Nálunk is B5.5-öt váltott a B6 de nekem hiányzik a régebbi. Kényelmesebb volt és a ugyan ebben több az extra de azokat kb soha nem használom.
Dare2Live: Igen, pont a hobbis kitétel miatt vettem többért autót mint a 6 havi költségkeretem. De ökölszabálynak megtestzi, ahogy írod.
8th : Tipikus... Erre mondja, az öregem, hogy "a saját hülyeségétől nem lehet megmenteni senkit".
-
-
Coyot
őstag
válasz
Dare2Live #179605 üzenetére
Nálam igazából nagyon nem volt a beltérhez nyúlva még sem a műszerfalhoz műanyagokhoz. Hozzáteszem marha jól örgeszik csak az a finom tapintású gumi bevonat kopott le, de az leszedtem teljesen, ha majd lesz erőm újrafújom. Néha már valóban van ami zörög benn, ezeket filléres tétel volt megoldani eddig.
Rozsda sérülés miatt van a hátsó sárvédő és a köszöb találkozásánál (lejött a védő fólia) - szokásos ugye és 30-40 ért lesz kb megcsinálva. Garázsban sosem állt és semmilyen plusz kezelést nem kapott - de amúgy ez az ismerősi körömben minden b5-re igaz ezek jellemzően nem voltak törve. Én ezek alapján azt mondom ha az átlag autó kibír 400k+ km-t és majd 20 évet szabad ég alatt és csak ennyire rohad akkor ezen túl nagy igényem nincs. Tudom, Mazdát ne vegyek utánaAlkatrész pedig addig lesz hozzá míg fut a típus azt utakon. Tény hogy ez a nagyobb autók Suzukija, mert tonnaszám van belőle, de én pont ezért vettem, ehhez tuti lesz alkatrész még egy ideig nomeg hozzáértő szaki is.
Az út mellett hagyásról van egy jó sztorim:
Városi csodának egy Corsa C1.2 16V autót használunk, semmi de tényleg semmi nincs benne még az ülés magasságát se lehet állítani, kurblis ablak, no klíma, bulletporoof motor.
Találd ki ez hagyott az út szélén vagy a minden jóval megáldott 400k+ km-t futott majd 20 éves dízel sz*rom? Kb erről annyit hogy mennyit áll szervízbe az autó.De ha már autót veszek topic, mire cserélnétek egy Passat b5.5 1,9 PDTDI kombit? Rosszabb ne legyen, kisebb se, többet se egyen, namegpersze ne legyen 10+ éves és legyen jó konstrukció pont mint a mostani.
-
8th
addikt
Nem is feltétlen a menőség hajtja őket egyszerűen csak nem olvasnak utána, hogy milyen pénznyelőt engednek be a háztartásba. Mert minden autó az csak nem mindegy milyen mértékben.
Haverom sokáig nézegette az egyterű kínálatot mert jön az első gyerek () majd végül vett egy Tourant. Lelkére kötöttem, hogy 1.9 motoros kézi váltóst vegyen az szinte problémamentes és olcsó hozzá mindnen (pl. készletben 140k hozzá a Sachs kettőstömegű kuplung készlettel együtt) és tudok bele egy teljesen felújított hosszú hatos váltót gombokért aqmi simán túl fogja élni magát az autót is. Az ugye 1:1 felmegy a rövid ötös váltó helyére de a 2.0pd kézi váltója is plug n play. Mit vett? 2.0pd-t dsg-vel. Mert hát azt nem kell még átszereltetni meg a 105 lóerő az amúgy is gyenge ez meg 140 lovas és különben is jó ez az automata mert az asszony eleve azt akart, meg használat közben megszerette ő is. Győzködte ott magát, hogy milyen jó vétel volt. Költött is rá váratlanul még három kilót mert mint kiderült rásóztak egy váltóhibás kocsit. Gázadásra finoman rázott amire azt mondta a kereskedő, hogy a szerelője megnézte és a belső féltengelycsukló már csere érett. Nem komoly tétel. Néhány ezer kilométert követően a finom rázás annyira felerősödött, hogy már berázta az egész bódét. Kicseréltette az említett alkatrészt mindkét oldalon persze, hogy nem az volt. A váltó. Ez meg olyan bamba, hogy nem ment vissza kiverni a balhét hanem inkább saját költségre megjavíttatta. Elintézte annyival, hogy de most legalább már hibátlan. Ja, hibátlan. Plusz háromszázért baszod. És nem veti a fel a pénz a srácot. Vannak ilyen szerencsétlenek.
-
Dare2Live
félisten
sztem átlag 99% nem engedheti meg magának, hogy pár év után cseréljen. Pont azért vannak tömve az utak 18-2xéves bontószökevényekkel mert nincs pénz nemhogy újra de egy 6-8évesre sem. Hiába drágább esetleg hosszabb távon az üzemeltetés.... rövid távon beleborít 100-200kt újra megy 1évet, áttolják műszakin...
Amúgy kiváncsi vagy elektromos merre halad. Musk 2021re igérte, hogy nem csak az autó, az aksi is bírni fog 1millió mérföldet... persze nála a 2021 az inkább 2023-2024... de drukkolok.
-
Dare2Live
félisten
Sztem A pont B pontra nem is szabad 6hó+. Persze akinek ez nem csak a pont b pont hanem hobbi, élvezeti cikk... az meginnt más.
@Coyot: 20+éves autók nagyja csúnyán gazdasági totálkár szinten rohad. Persze van garázsos, télen nemhasználta, küszöbot kiöntötte dinotrol 1000el... de ez 100ból max 1. De nem csak a vas... minden ami gumi, műanyag, kárpit... az töredezik, fárad, málik... akinek hobbi persze cserél egyszer ezt, egyszer azt, nem megy az autó pár nap hétig nem probléma... úgy jó. és ha gyártása is 15+éve befejeződött sokszor annyira potalkatrész beszerzése se egyszerű vagy leginkább bontóból. Szóval persze lehet üzemeltetni 20+éves 500.000km+t futott autókat is. Csak megvannak a hátulütői.
-
hobizoli
nagyúr
-
soldi3r
veterán
válasz
MasterDeeJay #179583 üzenetére
Nincs az atlag napi homerseklet 7 fok alatt? Nalatok akkor futeni sem kell.
Egyebkent a legjobb autom volt az ugyanilyen Ave, csak 5 ajtosban.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Adobe Photoshop
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nyaralás topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest