Új hozzászólás Aktív témák
-
=WiNTeR=
senior tag
Zsírúj Banner EFB akku beszerelve (100% SOC, 100% SOH), Konnwei KW650-nel rápróbáltam a cranking test-re és ez lett az eredménye. Szerintetek miért ennyire alacsony a minimum feszültség? Nem 10V fölött kéne lennie? VW 2.0 CR TDI (DFGA) motor.
-
Czimby
addikt
Sziasztok!
Lada 2107-be keresek akkut, Banner volt benne jól bírta.
Volt hogy deszt. Vízzel utána kellett tölteni az 5ev alatt.l, de ennyi.Ha most veszek Bannert azoknak is megvannak még a kupakok, hogy pótolni tudjam az elpárolgott vizet.
Ha nem, van még olyan akku amin megvan ennek a lehetősége?
Valamint hol tudom megnézni biztosra, hogy egy autóba mekkora akku való? Mert 55Ah volt benne, de a neten 68-at írnak.
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok! Adott egy Rocket AGM70L (70Ah) akksi. Előéletét nem tudom, vett autóban volt. 11 volt alatti volt benne a töltés. (sajnos ahogy utánanéztem ez már alapból lehet kuka) Aldis töltővel próbáltam tölteni hópihés töltéssel. Majd egy napot rajta volt, de újabb éjszakára nem mertem rajta hagyni. 14.6nál volt t öltés ekkor. Olvastam olyat is hogy 14.8 nál azonnal le kell szedni. De reggelre már csak 11.7et mutat a multiméter. Meghalt az akksi, vagy még hagyjam töltőn?
-
Qru
MODERÁTOR
2 hetente rászoktam tölteni de igazából 3 hetente is elég (függ az akksi kapacitásától is, meg ahogy mennyi áramot vesz fel a kocsi nyugalmi állapotában).
Ha tud csepptöltés a töltőd akkor rajta is hagyhatod fixen.Nem is kell kiszedned, a generátor is úgy tölti hogy a helyén van.
-
Csöves
őstag
Garázsban dekkoló autó akksiját hány naponként érdemes töltögetni.
Nem, nem fogom kiszedni, jó az benne is. -
Atish19
őstag
Szerintem működik csak sem a te sem az én akkumnak nem szulfát gondja volt ez meg ugye arra jó. Nálam egy óráig csak fent tartotta a feszültséget 13.4 V környékén és utána kezdett el csak dolgozni. Ott már látszott a multiméteren, hogy adja az impulzusokat olyan 0.5v kilengésekkel. Ekkor szépen hallható is volt ahogy pezseg az elektrolit az akkuban. Én lehet csak simán kifogtam (vagyis az előző gazdi) egy sokáig raktározott vagy gyengébb darabot.
Qru: Az Exideot sajnos már megrendeltem és nem akarom már visszamondatni a rendelést a boltossal. Legutóbb 4 éve vettem új akkut a sajátomba akkor még nem volt gond velük. 3-3.5 évig jó volt nálam amíg el nem adtam az autót. Szerintem most is az van benne. Szüleim autóiba is az egyiket 5 a másikat 4 éve cseréltem és máig jók. A jó tapasztalatok miatt abszolút nem gondoltam volna, hogy lezüllesztenek egy minőségi márkát. Most már bekockáztatom aztán ha befürdök vele legközelebb elkerülöm őket . -
DigitXT
félisten
válasz
=WiNTeR= #9582 üzenetére
Ezt így látatlanban én biztos nem jelenteném ki. Nincs modern töltőrendszerrel szerelt autóm. (A jó öreg Peugeot 306-ban egy kutyaközönséges AGM akku van, ami 10 éves, eközben többször merült nullára is, mégis a mai napig simán üzemel vele a gépjármű.)
Szerk: legutóbbi nullára merülés egy rajta felejtett világítás miatt volt... Feltöltöttem az MXS7.0-val, és az élet megy tovább. 2017 előtt sokat állt. De utána is időszakosan.
(Lehet, hogy még nincs meg a 10. éve az akkunak: talán 2016-ban került az autóba...)
-
embe
nagyúr
válasz
Atish19 #9567 üzenetére
Na ma kivettem az akksit a kocsiból, úgy mértem rá. A Health azonnal 10%-al többet mért kiszerelt állapotban.
Feltöltöttem, majd elindítottam a repair üzemmódot a Noco genius 10-el. 4 óra alatt lefutott. Igazán nem hozott semmit, maradt 87 %-on. Lehet halott - félhalott akksikkal érdemes ezt a módot lefuttatni.
Csak a Ctek ajánlja évente egyszer, karbantartás jelleggel futtatni. Lehet abban más ennek a funkciónak a karakterisztikája. -
-
=WiNTeR=
senior tag
-
Atish19
őstag
válasz
norrberth #9573 üzenetére
Mi a baj az Exide-al? Eddig minden autómba exide került gyári után. Bem kód szerintem felesleges. Átállítom fleecere, aktualizálom a kapacitást, gyártó tu3 meg módosítok a szériaszámon és jónak kell, hogy legyen. Elvileg ha 1 karaktert módosítok a szériaszámban már tudja, hogy új akku van benne.
-
Atish19
őstag
válasz
forceberg #9571 üzenetére
Levett saruval nem néztem, de minimális terhelésre már beesik. Nyugalmi állapotban lévő autóban teljesen feltöltve ahogy leveszem a töltősarut már le is esik 12.4-re. Nyugalmi áram teljesen jó. Valamennyit javult, mert délután feltöltve reggelre 12.1-re leszokott esni. Ez most 12.25 v volt reggel. Lehet valamelyik cella gyengélkedik. Közben meg is született a döntés. Kap helyette egy ilyet. Amennyire utána néztem az AGM akkuk jobban bírják így bepróbálok egy váltást EFB+ról hátha.
-
-
Atish19
őstag
Sarukat én is levettem. Pozitívot le is ragasztottam. 0.2mOhmot javult a belső ellenállás. Feszültséget így is elejti úgyhogy a csoda elmaradt.
Lehet ez egy szombat éjjeles műszakban készült példány. Nyáron ez annyira azért nem nagy baj, de nagyon úgy néz ki, hogy a téli szezon elött cserére szorul. Lehet kap az EFB+ helyett majd egy jobb fajta AGM-et az talán jobban bírja. Belső ellenállást diaggal ellenőriztem BMS-en keresztül.
-
embe
nagyúr
válasz
Atish19 #9567 üzenetére
Kíváncsi vagyok veszel-e észre valami változást. Ha csoda történik akkor lehet én is kipróbálom ezt a funkciót. Bár ahhoz lehet kiveszem az akkut.
A Yuasa (Ctek) töltőt kipróbáltam így egy régi akkuval, azon mintha segített volna.
Az akku belsőellenállását mivel mérted, akkuteszterrel? -
Atish19
őstag
Noco Genius 10 Repair mód bevetésen
Igazából szinte új akku (kb fél éves) még az előző gazdi cseréltette márkaszervízben. 4.4mOhm a belső ellenállása ami azért elég jó jel, de valamiért nem tudta mégsem tartani a feszültséget. Hiába töltöttem fel nagyon gyorsan visszaesett 12.3-4V környékére. Kíváncsian várom a csodát
-
=WiNTeR=
senior tag
Köszi!
Töltés indításakor 25% környékét jelezte a töltő (50% led-ej villogot), pár percre rá már 50% feletti volt az állapotjelző (és a 75% jelző led villogott). Ez azt jelenti, hogy az akku gyakorlatilag meghalt, hogy ilyen "gyorsan" tölti magát vagy az ilyen százalékos visszajelzés nem feltétlenül mérvadó?
-
=WiNTeR=
senior tag
Bosch C70 töltő 12V 72Ah EFB akku töltése közben fülsértően hangos sipító hangot ad ki magából. Ez mennyire "normális" jelenség vagy a töltő hibás?
-
gabor9991
őstag
válasz
DigitXT #9554 üzenetére
Nyilván nem kell sokat várni a legolcsóbb akkutól, ahogy Molnarpeter és Qru is tanácsolta kell egy másik amire van 2-3 év garancia ezt meg el kell dobni és kész.Csak szomorú hogy ma már ennyit bír egy aránylag fontos alkatrész.
Van androidos rádió de ezeket a köröket lefutottam hogy áramtalanítottam, úgy lemegy az áramfelvétel 100mAh alá és 40-70 között váltakozik ami normális áramfelvétel az internet szerint, lezárva/kinyitva is próbáltam éjszaka ugyanúgy lemerült pár nap alatt pedig én is matekoztam már abban a hozzászólásban is amit linkeltél és nekem se jött ki hogy az 55-ös akku ennyitől 2-3 nap alatt lemerülhet ha jó, pedig akkor volt az akku 2 hónapos, szerintem már akkor rossz volt vagy már új korában is az volt, Zsu -nál vettem, már 2 hónapos kortól kezdve jelentkezett ez a probléma vagyis akkor már észrevettem hogy valami nem százas, jó fejek voltak mikor megkérdeztem hogy a garanciális ügyintézés hogy történik akkor írták hogy küldjem vissza, bevizsgálják ha rossz kicserélik.
Csak ugye ilyenkor a bevizsgálás és oda-visszaszállítás idejére csak kellene egy másik akku ami nincs, ha veszek akkor meg mit kezdek azzal ha a rosszat kivserélik
Ugyanez az autó a két utolsó akkumulátort elhasználta 4év alatt, előtte egy electric power kibírt vagy 6 évet és nagyjából ugyanúgy használjuk.
Most éjjel feltöltöttem, reggel vitte a gyereket az anyja, azt mondta hogy teljesen normálisan indította, délután én is mentem vele megnéztem indításkor 10V-ig esett a feszültsége.
Úgy tűnik hogy még használható de nem egészen másfél éve vettem, töltögettem isés így bírt ennyit, másik autónkban ami lassan egy éve napi használaton kívüli van, egy 6+ éves perion van, 2 hetente megyek vele 5km-t hogy ne menjen tönkre álló helyben a kocsi és abban az akkuval pont nem volt semmi baj eddig
pedig nem szoktam töltögetni
-
DigitXT
félisten
válasz
gabor9991 #9552 üzenetére
Az az akku, ami 3 nap alatt lemerül 100 mA terhelésre, az nem 55 Ah.
Mármint papíron lehet annyi. Akkor viszont nem jó.0,1A*24*3=7,2Ah
(De nem egészséges ekkora nyugalmi áramfelvétel, van utólagos cucc?)Kicsit visszaolvastam, írtad, hogy egy androidos rádió - is - szipkázza.
(Az ilyeneket célszerű áramtalanítani, ha több napra le van téve az autó.)Viszont a savas akkuknak sajnos van bizonyos önkisülése is. Na persze
nem 3 napos intervallumban, de mondjuk heti/havi szinten már számít...
(Mindenesetre az első ilyenkor, ha gariztatni akarod, hogy rámérnek arra,
mi zabálja le állásban az akkut, meg amúgy jó-e a töltőrendszer, sőt arra,
hogy nem kér-e túl nagy áramot* az indítómotor? Rendszerszintű is lehet,
vagy szar az akku... Azt mondjuk ki lehet mérni, viszont azt tudd, hogy ha
"már" 12V, az "még" csak 12V, nem 0%, így kevés, ha csak addig teszteled:
meg kell nézni a gyártói specifikációt, sanszos, hogy 10.8V-ig mentek le.)*: erre utal, hogy beesik a feszültség 8V-ra indításnál: semmiképp nem jó!
a gyújtás ráadásával a fene se tudja mi kerül még áram alá
embe: ez meg a másik. (Gyújtáson nekem a motoron pl. elindul a lambda
szonda fűtés is, igaz, hogy az nem is megy sokáig, de olyankor azért nem
mA nagyságrendű a fogyasztás, bőven Amper kategória...) Az a fűtőventi
megpersze fokozattól függőenbekérhet 20A-t is, ami fél óra alatt 10Ah...
Teszem hozzá, ez még mindig nem ok a lemerülésre egészséges akkunál,
de egy olyan akkunál, ami korábban már összefosta magát ennyitől az. -
embe
nagyúr
válasz
gabor9991 #9552 üzenetére
Csak a gyújtás ráadásával a fene se tudja mi kerül még áram alá. Nekem is olyankor hallani hogy több minden elkezd működni, majd leáll.
Viszont ahogy DigitXT is írta, ha egy lemerült akksi hamar jelzi a feltöltöttséget, akkor tapasztalatom szerint az már elhasználódott. -
gabor9991
őstag
válasz
DigitXT #9551 üzenetére
Az egy óra töltési időt nem amiatt írtam mert azt vártam hogy annyi idő után 100%-ra töltődött, csak leírtam hogy annyi idő után még töltődött
Korábban volt olyan akkumulátorom ami szintén képtelen volt megforgatni a motort, töltőre téve viszont pár perc alatt feltöltöttnek jelezte a töltő, ennek most nem olyan hibája van.
Tudom hogy a kapacitás tíz százalékával szokták a töltés javasolni, egy lidlös töltöm van tud vagy 5A töltőáramot, ez mivel 55Ah-s az akku így szerintem pont megfelel ennek, na az indításképtelen akkura ezt rátéve 15 perc töltés után tökéletesen tekerte a motort.
Ezzel az akkuval már korábban is az volt a problémám hogy pár (2-3) nap alatt lemerült ha nem töltöttem és allt a garázsban, úgy hogy a nyugalmi áramfelvétel kevesebb mint 100mAh.
Ezért írtam tegnap hogy ennyit bírt, ahogy #9550embe
is kèrdezte csak akkuról szerintem tudnia kellene fél órát minimum fordulatszámon üzemelnie a ventilátornak egy 55Ah-s akkumulátor ha az jó.
Az izzós tesztet még meg fogom csinálni, kíváncsi leszek az eredményre még ha az nem is lesz csak egy hozzávetőleges eredmény. -
DigitXT
félisten
válasz
gabor9991 #9549 üzenetére
Milyen töltőtől várod, hogy 1 óra alatt 100%-ra töltődjön? Jellemzően 0.1C-vel szokás tölteni ezeket, ami 10-12 órás töltési időt ad ki nullára lemerülés után. Ha megküldöd valami extra nagy áramú töltővel (gyorstöltés), annak lehet érdemi eredménye 1 órás időintervallumban is, de azért 100%-ot nem lehet tőle várni. Ha 1 óra során felmegy a feszültség olyan szintre, hogy lekapcsol a töltő, az azért lesz, mert megnövekedett az akkumulátorod belső ellenállása/vélhetőleg szulfátos (kapacitása se lesz túl sok így).
Ha valós kapacitás érdekel, akkor műterheléssel kellene próbálkozni: az 55W-os izzós teszt valamiféle közelítést adhat, de nem lesz pontos, változik a feszültség, változik az izzó hőmérséklete (látszik, hogy gyengébben világít), és változik a felvett áram is.
-
gabor9991
őstag
válasz
molnarpeter #9548 üzenetére
Csak az utolsó 2 volt ilyen gyors
Előtte egy electric power azért szép időt megélt
Most a mai történetben szereplő sct sem lett teljesen kuka (még), mondjuk úgy fél éves kortól kezdve 2-3 naponta kell tölteni egy Lidlös töltővel mert leesik a nyugalmi feszültsége 12V körülire, legutóbb 2 napja lett feltöltve, tegnap mentem vele vagy 30KM-t nem vettem észre hogy bármi baja lenne, bár obd-n láttam hogy indításkor már 8Vkörüli a feszültsége, ma kicseréltem a pollenszűrőt, a garázsból kiállva még nem vettem észre hogy gyengélkedne az akku indításkor, kicseréltem a szűrőt közben szólt a rádió, majd úgy 20-30 percig alap fordulaton működött a ventilátor ameddig be volt téve az ózongenerátor.
Tehát egy indítás, 20 perc rádió és 20-30 perc ventilátor használata után képtelen volt megforgatni a motort csak kattogott.
Ebből gondolom hogy nincs már túl jó bőrben és cserélni kell.
15 perc Lidl toltővel történt töltés után viszont tökéletesen forgatta a motort ami azonnal indult, (szerintem ez se annak a jele hogy hibátlan) majd mentem vele ma is egy 30Km-es kört és 3 indítást is tökéletesen teljesített, volt nálam egy kölcsön bikázóígy le mertem állítani.
Most miután hazaértem feltettem rá újra a töltőt és nagyjából egy óra töltés után még nem töltődött fel 100%-ra.
Ha feltöltődött ki fogom próbálni hogy egy 55W-os izzó mennyi idő alatt meríti 12V-ig gondolom hogy ebből ki fog derülni mekkora a jelenlegi kapacitása. -
barnam_
nagyúr
válasz
molnarpeter #9541 üzenetére
Mindkettő új, márciusi vásárlás. Tehát technikailag a "használt" sem sokat használt, csak azt már beszereltem.
Annyi, hogy árelőnnyel tudom eladni a bolti árhoz képest, mert Mo-n a rekord áfa miatt jóval drágább. -
barnam_
nagyúr
Jaja, ez nem az amit legutóbb beszereltem (bár arra is vonatkozhat, végül is), hanem egy második, még be sem szerelt akku. A feszültségére ránéztem, most 12,69V-ot mutat.
Akkor majd meglátom mi lesz a sorsa.Ha lenne egy másik öreg Mercim, abba pont jó lenne! Már meg is néztem, pl. a W126-ba is belemegy
#9536 forceberg: köszi
-
barnam_
nagyúr
válasz
molnarpeter #9533 üzenetére
Cserélgetni nem fogom... még ha könnyű is szerelni, de 23kg, épp, hogy befér
(100 Ah)
Akkor lehet, hogy felteszem apróra. -
barnam_
nagyúr
Hogyan kell tárolni (az új) akkumulátort, ha nincs használatban?
Most úgy alakult, hogy van két ugyanolyan akkum... visszaküldeni nem tudom, de megtartanám későbbre, ha szükség lenne rá. Elég, ha pár havonta ráteszem a töltőre? -
Sza_Sa
senior tag
Konnwei kw520 milyen cucc lehet? Megéri megvenni egy ctek xms10 helyett?
Oké, a kW teszter is, csak van annyira jó, hogy pénzt adja érte? -
embe
nagyúr
Noco töltők akciósak az német Amazonon. Be is rendeltem egy Noco Genius 10-t. Na ez az idén a 3. töltő. Nem is merem mondani a feleségemnek.
Na a Yuasa/Ctek meghirdetve. De lehet megy a Lidl-s töltő is megy. A Noco kiváltja mindkettőt. -
ddsteel
aktív tag
válasz
kisza25 #9520 üzenetére
Van egy töltési karakterisztikája a töltőnek, amit a dobozán láthatsz. Ehhez feszültségértékek is fel vannak tüntetve. Ha érdekel, ott meg tudod nézni, én nem nézegetem, csak rádugom és van, hogy 1 hét múlva leveszem az autóról (van, hogy 1 hétig áll az autó, ilyenkor ráteszem a lidlis töltőt, hadd töltse fel fullra).
-
ddsteel
aktív tag
válasz
kisza25 #9518 üzenetére
Persze, hogy nem az akksi töltöttségét mutatja, hanem hogy mennyivel tölt. A töltöttséget (szerintem) akkor látod, amikor már fullra fel van töltve (12,8V) és utána igény szerint rátölt csepptöltéssel, ekkor láthatsz 13,1-2V-ot (a töltőáram feszültsége). Az akksi saját töltöttségét akkor mutatja, amikor ráteszed az akksira, bedugod a hálózatba de még nem adsz neki programot (nincs autó, motor, vagy hópihe ikon kiválasztva).
-
kisza25
félisten
Sziasztok!
Lidl töltőt kipróbáltam, mert a seatra ráfért.
12,5V 1/4-ről indult
Szép fokozatosan felment a töltés (13,3-13,4-13,5-13,6-13,8-13,9-14V)
7óra alatt 14V 3/4 lett. (55Ah akksi)
Mondom hagyom egy órat még és leveszem, nem hagyom éjszakára.
Erre 13,5V 2/4 lett egy óra múlva :F (összesen 8 óra alatt)
Le vettem, vissza raktam, hogy mutassa a töltöttséget, rá raktam autóra, felment a skala 14,2 3/4- ig, majd vissza 13,5V-ra 2/4 és elkezdte tölteni.
Le vettem töltőről, reggel megnéztem ugyanez :F
Ez normális? 1,5 éves Bosch akksi
Vagy a töltő nem az akksi töltötséget mutatja, hanem, hogy éppen mennyivel tölti?🤔 De akkor 3/4- ről miért ment vissza 2/4- re és 8 óra 5A-al az 40 Ah az 1/4- ig levő akksiba (55Ah) fel kellett volna töltenie, vagy rosszul számolok? :F -
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
ZSU, innen volt a legjobb a szállítás.
Ezentúl leveszem a negatív pólust, úgy jobban bírja.
Az előző Banner is bírta (amíg levettem a sarut), csak tavaly már nem a szokott helyen álltam az autóval, így rajta hagytam az akkut. 2019-ben vettem a Bannert, 2020-ban költöztem ki, azóta van ritka használatban az autó. -
npetike1
csendes tag
Milyen évjáratú az S-Max? Start-Stoppos? Az akksi csere után resetelted a BMS-t? Nekem szinte ugyanilyen elektronikájú akksi teszter az S-Max-on test pontjára és az akksi pozitív pólusára helyezve 8-10%-al rosszabb SOH értékeket mutat mint kiszerelt állapotban. Kiszerelve vagy az akksirara csíptetve mutat szerintem pontosabb értékeket. Nekem a régi akksival folyamatosan 15-15,1V körüli töltési értékeket mértem. Akksi csere és BMS reset után visszaállt a tele töltött akksinál normális 13-14V közötti töltési értékre.
-
barnam_
nagyúr
EP vagy Exide?
Ha nem akarok postázgatni hanem személyesen megvenni, akkor ezt a kettőt látom az egyik shopban aminek vidéken is van üzlete. Pár ezer Ft különbség van köztük.Visszaolvasva a topikban, mindegyik új akku silány minőség...
-
KonzolKartel
őstag
Másik akksi lett végül. Van itt nálunk egy "Rombat" márka kereskedés, és marha jó áron volt EFB-s akku, szóval megnézem, hátha beválik
-
nfsu17
veterán
Nem tűnik rossznak.
Részletesebb leírás az elődjéről?? [link]
Ami talán érdekes benne- 2 áramellátó program a feszültségellátáshoz akkucsere alatt
- Impulzustöltés kisült akkumulátorok újraélesztésére- 8 választható program az akkutípushoz való optimális alkalmazkodáshoz
Mondjuk ez nagyon jól hangzik leírva
, 12V esetén mondjuk jó lesz az 4-nek is (a legtöbben úgyis erre használják majd)
1. Program: 12V 5A normál töltés
2. Program: 12V 5A téli üzem
3. Program: 12V 10A normál töltés
4. Program: 12V 10A téli üzem
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Okos Otthon / Smart Home
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- sziku69: Szólánc.
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kuponkunyeráló
- Samsung LCD és LED TV-k
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Geforce GTX950 2GB OC
- Apple Watch SERIES 8 45mm gold GPS + Cellular, STAINLESS STEEL! Akkumlátor 100%!
- Vadonatúj iPhone 13 PRO 128GB alpine green KÁRTYAFÜGGETLEN! 6 hó garancia!
- iPhone 16 128GB ultramarin 1 hónapos! MEDIAMARKT számla, 3 év Apple garancia! Makulátlan! + tok!
- Ducky Shine 5 RGB Brown switch
- Samsung Galaxy A23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest