Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
DuDieHUN #226097 üzenetére
Ha csere, akkor emelt kombi kategóriát mondanám még, bár hirtelen ajánlott benzines nem ugrik be.
Vagy PHEV vonalon Outlander, de az is csak hasmagasságot tud, villannyal használva alacsony km költség mellett (nagy kérdés a napi km, áram nélkül sokat eszik a benzinmotor). -
DuDieHUN
aktív tag
Sziasztok,
Feleségem egy 2006-os Toyota Priust használ amit nagyon szeret, de valószínűleg elköltözünk egy másik helyre, ami a hegyoldalban van, nagyja aszfalt út, de van mèg egy kis földes szakasz is. A toyota hasmagassága se tökéletes, de főként télen/ősszel a saras, csúszos utat nem fogja szeretni a P2.
Mit ajánlotok helyette? Mindenképpen automatát keresünk, iskola/ovi, bevásárlás, főként 50 km körzetben való mozgás lenne a cél. Isofix, kihangosító, tolatókamera előny. -
kisza25
félisten
válasz
rbalint88 #226090 üzenetére
Nekem volt új szalonból 1,4 105 lovas kia proceed 2011, azzal mentem 70 ekm-t hiba nélkül, szerettem csak a 3 ajtó miatt lett lecserélve. Amíg nálam volt csak olaj és szűrők ( minden 10 ekm) gyertyák. A klíma hűtő lyukadt ki, de garanciával cserélték.
5 évesen úgy adtam el 2016- ban, olyan volt a belseje mint az új , 6,5 körül volt az átlaga.
Ekkor vettem az első i30- am 2013- 1,4 crdi 90 ekm-el, ennek ellenére, hogy akkor 3 éves autó volt, már volt bőven használati nyom. 5,2 volt 10 ekm átlaga.
Az i20 2015-ös volt és 2017- ben vettem 48 ekm-el, nagyon kényelmes volt, egész jól ment, lehetett pörgetni. A rükverc sokszor akadt, újra kellett kuplungolni, a festés nagyon sérülékeny volt. Tök jó kis praktikus autó volt. 6 liter körül volt az átlaga.
A gyári lemez felni 2 éves autón rozsdásodott.
Ez után volt a fiat tipo, majd seat, aztán lett egy 2013-as i30 coupe 1,4 100 ló, nem volt rossz állapotban, de nem öregszenek szépen, sok a karcot gyűjtő felület, ebben már megvolt a típus hiba (kormány csillag) ez cserélve lett. 90ekm volt benne, raktam bele még 10 ekm-t csepp olajat nem evett a G4FA, ezt elmondhatom a kia proceedről is.
Ez mellett volt egy 2014- es i30 1,6 mpi 120 lovas kombi. Ami érthetetlenül keveset evett. (5,5-6,5) A váltó kiosztása nem tetszett, ellenben a 3 ajtósban tökéletesen passzol a váltó ahhoz a motorhoz, kormanycsilag ebben is cserés volt.
Ami tetszik a kia/hyundaiban
Rengeteg pakolóhely, 1,5literes palack még az i20 ajtajába is belefért (alfába a 0.5 liter nem fér bele).
Csomó dolog plug and play (multikormány, tempomat)
Nekem nagyon kényelmes, rengeteg hely elől és hátul is (i20- ban is a maga szegmensében)
Ami meg nem: csomó dologból csak gyári alkatrészek vannak és ezek drágák.
Nem szépen öregszik. Sok felület karcolódik, műszerfal teteje mattul, levélrács törik, fényezés gyenge, könnyen sérül, alja azért tud rozsdásodni 10 évesen is.
A váltóra is szoktak panaszkodni a sima manuálisra is, nálam nem volt gond.
A legújabb i30- at néztem többet is, azok már 3 évesen gatyán tudnak kinézni, mindene gyűjti a karcokat, -
rbalint88
addikt
válasz
kisza25 #226089 üzenetére
Nekem a sajat i30-ammal van 39k tapasztalatom, a kozvetlen kollegaimnak volt 2 i30, egyikben van 220k, masikban 190k, a Tucsonokat is kovettem kozelrol, ott 100-250k kozott van mindenfele futas. Ja meg vannak i30 fastbackek, azokkal sincs nagy gond, de azok kozott nincs olyan nagy futasu, max 150k km. Illetve maradt meg par 2012-es Elantra es i30 kombi, azokkal sincsenek komoly dramak. A dct ami fixen visszatero betegseg, meg a toronycsapagy. Azon kivul tenyleg csak egy-ket aprosag szokott lenni, meg kopo-fogyok.
-
kisza25
félisten
válasz
rbalint88 #226088 üzenetére
Majd egyszer leírom az összes tapasztalatomat hyundai/kia-ról
Volt ugye i20, i30 (1,4 crdi, 1,4 g4fa, 1,6 mpi 120) ezekkel van kb 40 ekm tapasztalatom
Volt kia proceed 1,4 105 ló ezzel 70 ekm
És faternak: Kia carens, kia Niro
A Niro- vezettem többször is, carensben csak utasként ültem többször, kb 1500km-t -
rbalint88
addikt
válasz
kisza25 #226087 üzenetére
Hat, amikor egy Ioniq taxival utaztam, ott beszelgettunk errol a valto dologrol es mondta a taxis srac, hogy 4,5 evesen eladja az autot, mert azert az azokban levo valto sem orok elet, de teny, hogy tartosabb, mint a 7dct. Szerintem Tucsonban az 1.7crdihez es az i30-ban az 1.4-1.5 t-gdihez kb ugyanaz a valto lehet, 140 (160) lo mindketto es a benzines is tud 250Nm-t.
A valton kivul amugy nem nagyon voltak bajaink a ceges hunyadikkal, toronycsapagy pusztul hamar ezeken a jo utakon, inkabb ilyen altalanos minosegben vannak picit lejjebb a vw-ktol, illetve az i30 hatso labtere eleg szukos magasabb ember mogott, meg viszonylag sokat esznek (tsi-hez kepest +1-1,5 liter), de cegesben pon’ jo, csak sajatnak nem ezt vennem. Masnak attol meg lehet ez a szive csucske -
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #226085 üzenetére
És zgosprl: Így már értem, mert 0-ról mindig az elektromotorral kezd el kigyorsítani, ezért mehet el a niroban 300-400 ekm-t hiba nélkül a váltó
Édesapámnak is niroja van, eddig kicsit azért aggódtam a váltója miatt, de így már értem, hogy ebben miért nem problémás a niroban -
zgospel
őstag
válasz
kisza25 #226083 üzenetére
Az elektromotor a váltóegységen “van rajta”, és ezt az egységet még egy külön kuplung választja el a belsőégésű motortól.
Pusztán az elektromotorhoz szerintem nem kell csúsztatni a kuplungot, mert nem tud lefulladni. Elinduláskor pedig csak ezt használja, a belsőégésűt később kapcsolja rá a motor és a villanymotor közti kuplung.
Apám Nirojával mentem párszor, nagyon economyra van hangolva minden, konkrétan padlógázt kell nyomni, ha a belsőégésűvel akarsz indulni, ilyenkor van is egy kis késlekedés és rántás. Ha normálisan nyomod a gázt akkor észrevétlenül kapcsolja rá a benzinmotort menet közben.
Van még a sportmód, akkor folyamatosan használja a benzinmotort, nem állítja le. -
vzsryl
nagyúr
válasz
d.toth91 #226080 üzenetére
Maradnék a Mazda 6 vonalon. Alváz- és üregvédelemmel el kell látni a vásárlás után, és kész vagy.
VAG vonalon inkább MK3 Superb-et néznék. Az O3 belül nagyobb, mint a Mazda 6 (kívül természetesen kisebb), de a Superb kényelmesebb, csendesebb. 1.4TSI-1.5TSI-vel is mozog úgy, mint a Mazda a szívó benzinnel, de fogyasztásban jobb. A 2.0TSI kb. úgy eszik, mint a Skyactiv, de sokkal jobban megy. -
d.toth91
tag
Sziasztok!
Az első gyerkőcünk érkezésével aktuálissá vált az autócsere, eddig benzines Skyactive Mazdáink voltak, melyekkel jó tapasztalataink vannak, viszont a hatos sedan pakolhatósága miatt váltanánk.
A cél ennek a kiváltása valami hasonlóan komfortos és megbízható vassal, évi max 15 ezer km futás és hétköznap városi forgalom, hétvégente pedig vidéki utak mellett - így benzines autót keresünk.
Kombi vagy SUV vonalban gondolkozunk, ami felmerült:- Maradni a Mazda vonalon - 6 kombi 2019-től, vagy CX5 -ezeknek az árát picit sokallom
- Mondeo Hybrid kombi - sok jót olvastam, láttam róla de nem tudom, hogyan öregszik és hogyan tartja az értékét
- Passat GTE - itt a komplikált benzin + elektromos kombótól tartok kicsit
- VW konszern vonalon a Passat mellett felmerültek még a különböző SUV-k és az Octavia kombi
- Koreai vonal - 1.4 T-GDI-vel vagy 2.0 hibriddelA fentieken kívül természetesen bármilyen tippet, tapasztalatot szívesen veszek! A keret 6,5-7,5 M HUF
-
Laraxior
titán
válasz
tboldi #226074 üzenetére
Ehh ne is mondd, buzibanda, mit csináltak az új Chargerből...
#226075forceberg: Alap feature, úgy vannak vele, hogy amíg áll a kereskedésben, valaki elviszi próbakörre, úgyis belenyalat az aszfaltba, mert nem lehet kibírni, akkor meg hova a drága gumi. 1-2 hetet használom kicsit, aztán úgyis leköltözik a garázsba.
#226076vzsryl: Másra úgyse jó -
Laraxior
titán
A tegnapi esős vacak idő után kapott, de azért ma....
Ígérem nem fogok sok képpel jönni
Az Insigniába a legalacsonyabban ülök, hát itt nem tudom eljátszani, mert semmit sem látnék ki
-
zgospel
őstag
válasz
kisza25 #226071 üzenetére
A hibridnél azt gyanítom, hogy kb semennyire sincs szükség a kuplung csúsztatására, mert az elektromotor jelentősen besegít az elindulásnál, a lassú gurulásoknál pedig csak az hajt.
Mivel nincs kuplungcsúsztatás, így nincs túlmelegedés sem, ami a szárazkuplungosok fő problémája.Egyébként a DCT-ből is van olajos verzió, bizonyos típusokhoz, szóval van némi csúsztatás abban, hogy minden DCT szar
De a száraz verziókból is van több verzió, eltérő nyomatékhoz méretezve. A hibridekbe tett váltó pl bár szárazkuplungos, de magasabb nyomatékot bír, gondolom ez is hozzájárul a tartóssághoz.
A legtöbb ilyen száraz duplakuplungos váltónál egyébként is gyakori a user error, mert a felhasználó nincs tisztában a technika működési elvével, ezért nem is annak megfelelően használja az autót. Ugyanaz a sztori, mint hogy hidegen nem kéne padlózni az autót, a turbót vissza kéne hűteni, nem 1200-as fordulaton kéne emelkedőnek felfelé menni, motorfék használata, stb stb, amikkel egy teljesen átlag felhasználó nincs is tisztában.
Az elektromos autók ilyen szempontból teljesen ideálisak a nem autóbuzi emberek számára, mert a technikai oldalon semmire sem kell figyelni, csak használni kell mint egy telefont.
-
zolnagy
őstag
válasz
rbalint88 #226063 üzenetére
Voltunk már E Corsával is Horvátországban
, de értem, amit írsz. Az A3 is szűkös csomagtartóban ilyenkor (beltérre nekünk az is tágas, 172 cm/70 kg-al én vagyok a legnagyobb...), ezért inkább kombikat nézek, Golf Variant, Leon ST. Octaviabol mondjuk a simának is elég nagy a csomagtartója.
-
Laraxior
titán
Hazaertünk
Eső is esett, sötét is lett, de hivatalos a frigy -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #226062 üzenetére
Szvsz egy Scala kicsi lesz neked a gyerekek melle, foleg nyaralaskor. 5M-s kerettel elengednem a konnektoros hibrid vonalat, ott kb Passat GTE jatszhatna neked egyedul helykinalat es ar/ertek arany szempontjabol, de ha van is 5M-ert, akkor relativ oreg es sokat futott. Szerintem jo az irany, amit kineztel, en is ilyet vennek sajat reszre. Toyota hibridbol ami meguti ezt a minosegi szintet, sokkal dragabb es a VW szijas 1.4-1.5TSI-i is jol fogyaszto es problemamentesnek tekintheto darabok, igy en nem valasztanek helyette oregebb, szukebb, gagyibb belteru es japanos hulyesegekben gazdag autot, de ez csak az en velemenyem
-
zolnagy
őstag
válasz
szőröscica #226061 üzenetére
A 10 km-t úgy kell érteni, hogy ennyire van a munkahely, tehát napi 20 km. De nyilván kipróbálnék egy ilyet, mert nem ismerem. A VAG konszern autókat igen.
Ha nem jön be, akkor marad az 1,5 TSI olyan autóval, amit épp találok jobb állapotban és jó áron. -
-
zolnagy
őstag
válasz
molnarpeter #226055 üzenetére
Köszi, ezt így még nem számoltam át. Városban inkább 7 liter átlaggal számolnék, így akkor 2800 Ft 100 km-re a difi. Kb heti 5000 Ft spórolás, havi 20000, évi 240e. A kérdés, mennyivel fogyaszthat többet egy ilyen hibrid belsőégésű módban, ha városon kívül használom. Tehát ez mennyivel árnyalja a képet. Illetve mennyivel több az ára használtan ezeknek.
Ez nem feléd/felétek kérdés, magamnak adtam házi feladatot utánanézniMindenesetre köszi az ötletet.
-
szebe
addikt
válasz
zolnagy #226053 üzenetére
Nem a konnektorosra gondolok, hanem a "simára".
Amúgy a konnektoros se rossz ötlet ha tudod tölteni, és a napi kisebb távokra kiadja. A 70 forintossal számolva is jobb számokat adhat, mint a belsőégésű, de erre érdemesebb felcsapni egy excel-t, ha komolyan gondolja az ember. -
KoVee84
senior tag
Szrintem 4,5 éve Mo-n első között kaptam meg a 4-es octáviát, szóval 1,5 évig szívtam a szoftveres bugokkal. 3x voltam Porsche M5-ben ez idő alatt és 3x frissítettek szoftvert, de csak szar volt. 4. alkalommal nem volt belátható időn belül hely náluk, így elvittem a Seat Szabóhoz, ahol frissítés után olyan volt, mintha kicserélték volna az autót. Elmondták, hogy nem is értik mit csináltak az én autómon 3x az M5-ben, merthogy ezen még egyszer sem volt szoftver frissítés...
Csak arra akartam ezzel kilyukadni, hogy szerintem szervize válogatja, hogy ki mennyire foglalkozik a garanciális problémákkal. -
zolnagy
őstag
Jövő tavasszal kéne autót vennem, de már most nézegetem. Max 5 millióm van rá, úgy hogy még ezen felül fél milliót rá tudok költeni, ha szükséges.
Találtam olyanokat eddig is, amit megvennék (persze megnézés után).
Alapvetően VAG konszern autókban gondolkodom (7-es Golf Variant, Leon (5F facelift) ST, Scala, Octavia 1,5 TSI motorral.
Évi 15000 km-t megyünk vele, ezért valami újabbat nézek, amit karbantartva évekig használok. Napi 10 km ingázásra vidéki városon belül (ha kijön a jó idő, akkor inkább bringára váltok). 4 fős család, kamasz lányaim cipelésére és lehet, hogy hamarosan ők is elkezdik a jogsit, így várhatóan önállóan vezetik majd a jövőben.
Van a családban egy 2011 Ibiza ST is, azt feleségem használja.
Ez az autó lenne a hosszútávokra is használt családi.Találtam Leon ST FR-t 90e km-el, azt gyorsan el is vitték.
Van Golf 180e km-el, de 1. tulajtól, követhető szervízzel 5 évesen. Ezt valószínű főleg pályán használhatták.
Octavia is jó, de valamiért nekem jobban tucatautó érzésem van vele kapcsolatban, olyan érzelemmentes autó. Scala ritkább és drágább is, mint az Octavia (!) használtan, vagy legalábbis nem olcsóbb.
Néztem még Fiat Tipot 1,4 T-jet motorral, de ott a fogyasztás majd 2 literrel több, mint a TSI-ben. Szívócsőbefecskendezéses, talán ezért. Persze ennek az előnyével is, hogy nem fog kokszosodni a szelepsor.
Jelenleg cégtől bérelt A3-t használok 1,5 TSI motorral. Tetszik ez a motor és megszoktam a VAG kezelőszerveket, sztem jól átgondolt, ellenben a Fiat nekem idegen, de persze biztos megszokható.Na a lényeg, hogy ha esetleg van más ajánlat, amit érdemes néznem, vagy meglátás a fentiekkel kapcsolatban, azt írjátok meg. Köszi!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #226044 üzenetére
Jó neked, nekem annál kevésbé.
Pont lesz*ták, hogy az új autó eszi a vizet.
-
pepucs
tag
válasz
footy #226043 üzenetére
Nem tudsz mit tenni ellene, bp-en ez az átlag. Székesfehérvári kollégák hamarabb beérnek az irodába mint én. Aki ezt számolgatja az biztos, hogy nem fővárosi
Ha 20p-es sugáron belül csak közmunka van, akkor nem az a kérdés hogy mennyi idő megy el utazással, hanem milyen autóval fogsz 1 órát ingázni.
Ha jól értem diegho-t akkor szignifikáns összegről beszélt. Neki okés a 2x1 óra -
válasz
BigBlackDog #226044 üzenetére
Pont ezt írom, hogy semmivel sem jobbak a koreaiak, sőt...
Ebben is szépen éppúgy bealudt az eurépai autógyártás, szerintem PR bukta, hogy a saját piacon is mekkorát buktak ilyen kia-hyundai márkák miatt. Emlékszem, 2006-ban egy akkori kollégám vett egy Accentet, kb. mindenki kiröhögte vele. Most meg mára kb. szinte oda jutottunk, hogy laikusi körökben egy koreai jobb, mint bármely európai márka.
A költői kérdésem erre is: ezek itt az EU-ban maguktól ennyire hülyék? -
footy
addikt
válasz
pepucs #226032 üzenetére
Ez tiszta sor, de nem valtoztat azon hogy a napi 2 ora szorozva az evi atlag ledolgozott napok szamaval (kb250) az pont 500 ora, ami kb 21 napnak felel meg. Szoval evente 3 hetet "buksz" az eleteedbol az ingazassal. Persze ha tomegkozlekedessel teszi valaki az kicsit arnyalja a dolgot, mert kozben tudsz dolgozni, zenethallgatni stb. Vezetesnel ez viszont nincs.
-
Qru
MODERÁTOR
Jövő nyáron indul az online autóátírás Magyarországon, összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat - [link]
-
rbalint88
addikt
válasz
forceberg #226034 üzenetére
PR gari, na igen. Hyundainal is olyan hosszu a garancialis feltetelek, hogy csak na. Es a szarul programozott es gyartott DCT valtokban a kuplung mar csak ket evig garis, mintha olyan oriasi rahatasod lenne arra, hogyan mukodteti oket… es nem az a kerdes, hogy be fog-e szarni, hanem a mikor… cegben van tobb is, 40-80e km kozott mindegyiken lehalt. A Tucsonokban (2017-es) meg sikerult atverni az ot ev alatt talan mindegyiket gariban javitason, de ket i30-rol tudok, amiben fizetos volt a masodik mutatvany, ott az egy 800ezres wellnessprogram, hogy kuplungot es kettostomegut csereljenek.
Lassan kezdek aggodni, enyemben 39k van es kuszasnal mar remeg, meg ma reggel is nyomott egy olyan bakkecskezest, azt hittem kifordul a komplett motor-valto… utolertem a sort, mar majdnem megalltam, mire elindult a sor elottem es nem tudta eldonteni, hogy 1 v 2 v 1 v 2 v 1 lesz a jo, izgi voltSzoval en barmikor elobb vennek Foccwagent, mint HyundaiKiat, ha csak ilyen oldalrol nezzuk. Szvsz a koreaiak picit silanyabb anyagokbol vannak (fenyezes, belter), plusz sokkal kisebb hozzajuk a hatteripar. Az olyan ostobasagokrol nem is beszelve, hogy ma a kodben siman lekapcsolta az automata a fenyszorot, meg azt se tudja osszekotni, hogy ha esik az eso, kapcsoljon lampat is, ne csak ablaktorlot (2021 i30)
-
válasz
ParmaBoy #226027 üzenetére
A Kia 7 éves PR garija óta már 4F szabály van, a 4. F a Fócvágen...
---------------------------------
Ahogy nézem jó pár éve az a tendencia, hogy pl. az M5-M0 minden nap xarrá van sózva, ezért kb. soha fel sem száradnak. Ezt látni a szélvédőn, hogy ablakmosó nélküli törlés mindig kifehéredik, alig lehet kilátni. Na ez szép rozsdateszt a minden nap használt autóknak.
-
footy
addikt
válasz
diegho #225978 üzenetére
En kapcsolodnek azokhoz akik szerint nem erdemes ennyit ingazni, mert az eletminoseg rovasara megy. (Mondom ezt ugy hogy napi 2x25percet ingazok)
Ha megis minden aron ingazni akarsz, akkor valami olcso, megbizhatot. Mivel a Megane3 1.5DCIvel mar volt, ezert en bedobnam a Nissan Pulsar 1.5DCI-t. Csak mert senki nem gondol ra es az ilyen 0 prestizsu autokat sokszor nagyon olcson ki leht fogni. Ha mar 0 presztizs akkor meg a Fiat csoportnal is szetneznek. Mondjuk egy Tipo 1.6TDIvel
-
kenguru99
senior tag
A nedvesség inkább csak akkor probléma ha nem tud elpárologni. Pl. ha valaki beáll egy vizes autóval egy nem szellőző garázsba és ott is marad. Akkor akár napok is kellenek mire megszárad. (az üregekből meg még lassabban tűnik el a nedvesség) De ez a magyar viszonyok között nem akkora probléma. Inkább sózás, mert az az igazi autógyilkos és a korrózió legfőbb oka. Olaszország nagy részén nagyságrendileg nem különbözik a lehullott csapadék mennyisége az itthonihoz képest. De nem sóznak (nyilván nem a dolomitokról beszélek) így makulátlan az olasz autók alja 15-20 évesen is.
-
kenguru99
senior tag
válasz
CP111 #226015 üzenetére
Nem sok alváz ás üregvédelem van rajtuk. Nézd meg az Üregúr facebook oldalát, ő sok fotót szokott felrakni kezelés előtt és után. Ha sokáig szeretnéd megtartani, akkor újonnan kell csinálni egy alapos alváz és üregvédelmet. Plusz ha sóznak akkor lehetőleg nem használni az autót. Így nagyon sokáig rozsdamentes lesz.
-
CP111
aktív tag
A 2023-2024-es Lexusok is rohadnak mint a Toyoták és Mazdák?
-
imyourfriend
őstag
O3 1.6 cr tdi cxxb-vel az elmúlt 30k km átlaga 4.4-4.5/100 ebben jellemzően 15km-es munkábamenet valamint Osztrák kirándulások vannak ami javarészt pálya. Remélhetőleg holnap megkapja az autó a 4 új porlasztót, mérés alapján 2 túl sokat szállított kíváncsi vagyok a fogyasztás alakulására.
-
kcsa
veterán
válasz
Gombinyó #225994 üzenetére
"Én is megtartanám a kugát legalább 3 hónapig. Fogyasztás bajnoknak pedig tipp a megane 4, 1.5 dci-vel."
Bp-Stuttgart és Bp-Berlin vonalon mentem párat 1.5 dci-vel, fixen 5 alatt. Alapvetően én spórolós vagyok, de német szakaszon kevésbé óvatoskodtam. Ami igazán meglepett, hogy mindkétszer hazajöttem egy tankkal, szokatlan érzés volt a korábbi autóim után
-
kisza25
félisten
válasz
ParmaBoy #226000 üzenetére
Ja olaszban voltam 1,6 mpi szívó i30 kombival és az is tudott 6,2 litert az 1300 km-re átlagban, mert ott a Szlovén 110
Amúgy óra szerint 130- al lehet tudja az 1,6 crdi az 5 litert én óra szerint 145- el szoktam pályázni
Viszont nem tudom, hogy a diesel nyűgöket és többlet értékvesztést megéri-e egy keveset kajoló turbós benzineshez képest
Az 1,4 crdi-vel 4 liter sem volt lehetetlen, de nem 130- al.
Én képtelen vagyok azért lassabban menni, hogy jobb legyen a fogyasztás -
ParmaBoy
tag
válasz
dellfanboy #226002 üzenetére
Használom, ha éppen nincs olyan cserekocsi/új verda ami érdekelne (ritkán szerencsére), akkor városban egy 5.gen hybrid corollával járok, pályára pedig egy hecsi mk4 focus (titanium-x+téli csomag) a kocsim. De 4éves korában, kb 150k-nál adom is le majd.
Vizes egr szokott problémás lenni (két kiegyenlítő is van, figyelgetni kell), de a porlasztók sem annyira stabilak, mint a VAG-nál, sok AdBlue-t eszik (a nélküli pedig másképp regenerál, higítja), lehet problémás a pumpa. Elektroikai gebaszok is lehetnek, fáradnak a kéderek és zajosodik, gyárilag alul van méretezve az akksi (ezen használtan lehet segíteni nyilván, de ha alvázszámra cserélik, akkor megint gyengét kap)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
dellfanboy #226002 üzenetére
Regen, veztengely lánc?
-
diegho
nagyúr
válasz
focvis #225998 üzenetére
Siófokig kellene mennem Kanizsáról, ami alapvetően elég jó szakasz. Nyáron pedig Siófok - Máriafürdő, ami péntek délután már lassú, de a táv is kevesebb.
Amúgy belegondolva egy 7-es DSG-s 3-as oktáv/leon/golf 1.5tsi-vel szintén nagyon jól tud fogyasztani stabil 130 mellett. Az ilyen üzem a váltónak is optimális lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Nyaralás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone-t használók OFF topikja
- Túra és kirándulás topic
- További aktív témák...
- Terrán Synus resistor korall alapcserép (2 raklap) 550 Ft/db
- ÚJ, USB-C-s / elemes, rádiós (RF), wifis (Tuya, SmartLife, stb.), programozható okostermosztát
- Hiseeu vk10v 4hd405 hd nvr komplett szet
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max