Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kompakt vízhűtés
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
Ismerős keres autópályázásra automataváltós dízelt. Legalább 140 ló (tehát 1,9-2,0D minimum) sedan vagy kombi amibe család is befér. Keret az olyan 2,5M környéke.
Ötletek?
-
Declare
őstag
válasz
andris1602 #128091 üzenetére
1.7 cdti H astrara adok egy tippet. Nekem is elsö auto GTC valtozatban, teljesen jo, viszonylag problemamentes....ha dizel vonalon gondolkozol
-
andris1602
aktív tag
Köszönöm
-
sasa134
addikt
válasz
andris1602 #128083 üzenetére
Ceed, i30, Corolla, Focus, Auris szerintem.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
andris1602 #128083 üzenetére
Hunyadi.
Ránéznék az ix20/30-ra is.
Nálunk ezek nagyon keresettek, 1-2 nap és viszik őket.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Kornel #128077 üzenetére
Gyanus.... Mi az az N-es rendszam, ha magyarorszagi? A kormany, de meg a kezifekkar is gyanusan kopott. A szonyegek miert nincsenek bent a fenykepezes idejere? A vezeto oldalan meglatszana, mert valos km eseten nem lenne a saroknal kikopva. Nalam 214k km-nel mar megvan a helye, el van vekonyodva az anyag.
iDrive nem fog hianyozni?Amivel azonnal kezdeni kell, az lanccsere, tanyerral, ha meg nem volt. Nem tom mennyi lehet, sor6 dieseleknel 350k.
-
andris1602
aktív tag
Köszi a választ mindenkinek
Még valami - és nem akarok kirobbantani semmilyen hitvitát - de ezt a modellt érdemes/lehet/jobb diesel motorral venni? Csak mert sokkal több van belőle használtan..
-
rbalint88
addikt
ha már így beleszartam a ventilátorba ezzel a prémiummal be lehet szopódni dologgal:
- egyrészt, nem állítottam azt, hogy biztosan be fogsz szopódni. de fel kell rá készülni, anyagilag és mentálisan is. éves futás sajnos nem mérvadó ebből a szempontból.
- ha a kopó-fogyó dolgoknál nincs is jelentős eltérés az árakban, a ritkább tételeknél, kasztnielemeknél stbnél van prémiumfelár vastagon.
- nagyon korlátolt hozzáállás nem belátni azt, hogy egy prémiumautóban 3x annyi hibalehetőség van, mint egy kommerszben. az ok nagyon egyszerű: ugyanazt a feature-t is sokszor sokkal bonyolultabban oldják meg a finomabb, precízebb, jobb megoldás érdekében. pl: vanos vs vtec.
- ne mondtam, hogy ne vegyen senki öreg prémiumot. azt mondtam, hogy legyen felkészülve arra, hogy jó eséllyel kell majd költeni rá. kis szerencsével vásárlás utáni egy-két évben gatyába lehet rázni fél misiből és évekig hiba nélkül elmuzsikál, de bele lehet nyúlni abba is, hogy havonta kell menni a szerelőhöz és zsákban hordani hozzá a pénzt. ezt egy használt autónál nem tudod kiszűrni. le lehet informálni, utána lehet járni, de nem vagy jós. egy anyagfáradásos hibát nem lehet kizárni sose és az is viheti akár az egész motort magával.bmw e60 (jelen eseten e61, ami a kombi): szerethető autó, jó autó. de. a már említett példa egy 2004-es 525dA, bőr, nagynavi, aktívxenon, naptető, radar. 256e km, német öregé volt, valós szervizmúlt és törésmentes állapot a további jellemzők. injektorokból 4-et kellett cserélni/felújítani, leömlő el volt repedve, volt valami apró nyűg a váltóval is. ezekkel és pár aprósággal együtt sikerült belefutni 400-500 közé a szokásos szervizeken kívül.
én tuti fl utánit néznék belőle, sok dolgon javítottak, meg azért a régiben a beltérben pár dolgot (pl a tárhelyeket és az ergonómiát) feláldoztak a mára már megfakult dizájn oltárán. -
maajsz
senior tag
válasz
andris1602 #128083 üzenetére
én is az i30/ceed vonalat támogatnám
20as, 2es kicsi, pályázni sem olyan jó
corollák, 3asok ennyiért nyűgösebbek -
válasz
andris1602 #128083 üzenetére
Szia! 2 misibol amit en nezegetnek, az a mazda3, e12 toyota corolla, kia ceed, esetleg opel astra H.
De az i30 se rossz, ahogy bitpork is irta
-
válasz
andris1602 #128083 üzenetére
Hyundai i30 ha fussa.
-
válasz
hentes555 #128075 üzenetére
Integrale kb. leirta fentebb a tutit. G astra, 1-es foka, punto 2. Japo vonalrol ebben az arkategoriaban a 6gen civic teteje van vagy a 7gen civic alja. 6gen-bol nehez lesz jot talalni, nagyon sok a lerugott darab, viszont ha kifogsz egy jot, akkor nem sok bajod lesz vele. A 7gen civicet engedd el, sajat peldambol kiindulva nem eri meg a kinalat aljarol valasztani. Neked igazabol egy 1-es toyota yaris is eleg lenne, az ezres vagy az 1.3-as motorral, kijohet a keretedbol
-
andris1602
aktív tag
Sziasztok.
Szeretném megvenni életem első autóját, és ehhez kérnék egy kis segítséget. Max 2 millió Ft-om van rá, leginkább hosszabb utakra kellene (heti rendszerességgel kb 300km autópályán), de városban is használnám. Nincs nagyon kialakult márkapreferenciám, viszont francia autót nem vennék, eddig csak rossz tapasztalatom volt velük. Amit eddig a legtöbbet vezettem, az egy Daewoo Lanos 1.6 volt, kb ekkora teljesítményű motor számomra bőven elég lenne (kb 100LE ha jól emlékszem). Főleg benzineseket néztem. Méretét tekintve elég lenne egy kisebb autó is.
Amiket eddig néztem: Dacia Sandero, Mazda 2, Hyundai i20-i30, Toyota Auris (ez utóbbiból nem nagyon láttam ennyiért..
) illetve nagyon tetszenek a 2007-2013 közötti Corollák, de gondolom ennyiért álmodozzak máshol
Tudnátok ajánlani még hasonló méretű és a feltételeknek megfelelő autókat? Minél többet nézelődöm, annál inkább az az érzésem, hogy fogalmam sincs, melyiket válasszam.
Bármilyen hasznos tanács jöhet, az összefoglalót elolvastam.
Üdv nektek
-
MPeter87
őstag
válasz
Kornel #128077 üzenetére
Ez kicsit kamuszagú.. Magyarországon újonnan vásárolt és N-es rendszám, kormány atom fényes, indítógomb szétkopva és 123k km.. Kívülről jól néz ki, de 1-2 dolgot leszámítva elég fapad.
(#128079) footy
Én akkor lepődtem meg, mikor accordokat nézegettem (2.2 dízel) és a lendkerék ott kb 2,5x annyi, mint a mostani octaviamba (2.0 pd). Persze nem hetente kell cserélgetni, csak ha mégis befigyel..
-
footy
addikt
válasz
MPowerPH #128043 üzenetére
Na igy mar azert masabb, es igy nincs is hetes szorzo.
Bar a 3-as szorzo is igencsak pofatlan. Aranybol van ez a lendkerek vagy mi a pelo???
Most raneztem egyebkent 2 webshopra, de az aranyok hasonloak ott is. A lexushoz valoban draga minden.
Viszont akarhogy nezem a tobbi japant (Mazda, Toyota) nem jonnek ki dragabban, szoval a lexus a kivetel.-Szerk-
Esetleg még a Subarunál tudom elképzelni, hogy a Lexushoz hasonló árakat találni... -
Integrale
veterán
válasz
hentes555 #128075 üzenetére
Golf IV és leszármazottjai az összegbe nem férnek bele. G Astra, Focus, Punto stb ezek mind jó elképzelések. Punto 3 (Grande Punto) nem fér bele, ez biztos, Sporting pedig csak az 1-ből és a 2-ből volt.
Nincs baj a megbízhatóságával.
Német vonalon Polo és testvérei (Ibiza, Cordoba). Honda Civic 7 gen, talán belefér, de egy jó 6-os is megfelelő lehet. -
Kornel
veterán
20d?
[link]
Tul jonak nez ki.
Erre mennyit kell kapasbol locsolni kb., hogy jo legyen?
Bmw001? -
MPowerPH
félisten
A Mondeo a Lagunahoz, vagy akar a Passathoz kepest is kisse puritan. Extrak teren se nagy durranas, nem is olyan kenyelmes, hangos, foleg a motor felol rossz a szigeteles, de szelzaj is van boven. Viszont jo vezetni, a futomuve vilagbajnok, es az evek soran kiderult, hogy tartos. Laguna nem fog ennyi km-et menni. Csak a Mondeo dieseltol mentsen meg az Isten.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Hamarosan szeretnék autót venni. Elsősorban munkába járásra lenne, ez egy naponta 2x10 km-es távot jelent, jó részt város, max. 2 km 4-es főút. Továbbá kéthetente elmennék vele Nyíregyházára és vissza barátnőhöz, az ugye Szolnoktól cirka 200 km. Nyáron kisebb-nagyobb kirándulások is felmerülhetnek, de csak országon belül.
Első autóm lenne, jogsim két éve van, azóta néha tatám ezres swiftjét vezetem (2002-es), mást nem igazán. Jó lenne, ha ezt a leendő első autómat nem kellene gyakran szervízbe hordani, nem lennének idegesítő hibái. Persze nem várom el egy tizenéves autótól, hogy abszolút hibamentes legyen, de nem szeretnék nagyon közeli kapcsolatba kerülni a szervízzel. Legyen biztonságos. A fogyasztása ne nagyon legyen több, mint ~8 liter körül városban, nem padlóval indulva minden lámpánál. Dízelt a rendszeres rövid távok miatt gondolom nem érdemes venni. És ne legyen túlságosan fapados (lásd tatám swiftje). Magára az autóra max. 700-750.000 Ft-om lenne.
Az a baj eddig bárkit kérdeztem, mindenki mást mondd. És így elég nehéz választani, hogy az egyik azt mondja x autó megbízható, keveset fogyaszt és jó, a másik ember meg a totál ellenkezőjét. Ezért gondoltam megkérdezem tőletek is, itt azért úgy látom vannak olyanok, akik már láttak egy-két autót és van tapasztalatuk.Eddig amiket nézegettem: G Astra, 1-es Focus, Punto 3 (ebből a Sporting nagyon sokáig tetszett, felszereltségre sem rossz, de a megbízhatóságáról nagyon megoszlanak a vélemények.). VW konszernnél is láttam pár jó dolgot, azokban főleg a formája tetszik, megbízhatóságuk és fogyasztásuk nem tudom milyen, de pl. a Polora írták hogy sokat eszik, Golf IV is, Toledo is. Fabiákat is néztem, azokról túl sokat nem tudok, de tetszenek.
Tudnátok írni ezekről, hogy, melyiket lenne érdemesebb megvenni és mi az, amiket inkább hagyjak? De egyéb ötleteket is szívesen fogadok, amennyiben a fent leírtaknak megfelel az autó
-
MPowerPH
félisten
válasz
#16514048 #128065 üzenetére
MK3 Mondeo egy nagyon jo auto. Mi kicsit 560.000 km utan adtunk tul rajta, egy szerelo vette meg 150k -ert. Neki jo lesz sajat hasznalatra, mert az alkatresz olcso hozza, O meg muszak utan tudja butykolgetni.
450k km -ig rendben volt, aztan jottek a bajok szepen sorjaban. Rugotores, feknyergek besultek, elkezdte csipegetni az olajat, kipufogo leomlo, katalizator megadta magat. Igy meg elment egy darabig, de most mar a valto meg a kuplung is rossz volt, es 2L olajat megevett 10k km-en. A legnagyobb gond a rohadas. Kuszobok, a teto ele az elso szelvedo utan kozvetlen.
De kiszolgalta magat, en imadtam.(jobban mint az e39-et) Amig rendben volt, addig nagyon jol huzott, 3.-ban nagyon eros, es nem is evett veszesen.(6-7L) -
MPowerPH
félisten
válasz
Kornel #128068 üzenetére
A szivo benzinek meg mind jok sor 6 -bol, 2007-ig.
Talan az egyik legjobb a 25i, ami szenten 3L-es blokk.(a facelift utan) Facelift utan a kozvetlen befecskendezes miatt ezeknek is romlott a megbizhatosaga, de azert annyira nem veszes, mint ahogy be van harangozva. De akkor is ott van a fokozott koromlerakódás, a drága piezo-elektrikus befecskendezők, amik szeretnek bedogleni.
20D egy vezerles, lanckerek/fotengely csere utan szinten nagyon jo. A 25-30-35D meg a kategoria talan legjobbjai.[rvilike]: Jah, igazad van. Mindig belekeveredek.
Igazabol mindketto tipus van ismeretsegi korben, nem nagyon volt veluk baj. Van egy 2009-es 330i is itt a szomszedban 250k km-el, ott sem jott meg elo semmi hiba. A regebbiek kozul pedig szinten semmi, igaz azok mind E60 -ban vannak, 300k km folott. Benzinesek kozul a 35i viszi a primet hibaszinten, turbo, HPFP hibak tomkelege.
De oszinten, nem vennek benzinest a jo dieselek mellett. -
Kornel
veterán
Egy ilyen 320i mit tud?
[link]
Annyiba kerul, mint egy jobb civic. -
#16514048
törölt tag
válasz
MPowerPH #128057 üzenetére
Köszönöm az infót BMW001 és w333.
Ha már szóba jött, mk3 Mondeoval (már ha erre a generációra gondoltál) konkrétan milyen problémák szoktak lenni, hogy "szétesik"?
Valamint azt tudja valaki, hogy mi a különbség a facelift és fl2 között? Utóbbiban javítottak még valamit a sima facelifteshez képest, vagy csak külsőleg változott?
-
Kornel
veterán
Ha mar bmw nap van.
2M-ig erdemes valami BMW-t nezni?
Max. 2,5M, de akkor legyen hibatlan.
Vagy ennyiert felejtos?
3-as eleg lenne meretben.
Vagy maradjak a seggemen, es jo lesz a bravo t jet? -
w333
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
#16514048 #128055 üzenetére
E46, ha valakit erdekel.
Bar pont a benzinesekrol nem irnak konkretumot, de az egyik legproblemasabb BMW eroforrasok az N42B18 es B20 szemelyeben. Vanos hiba, vezerles hajlamos atugrani(volt is visszahivas), mindenhonnan dol belole az olaj. Amikor markan belul is szidjak.Ez angol, de leirja a motor gyengeit.
w333: Hulladek... Bezzeg a Mondeo a 2.0 DuraTec mocival kimegy a vilagbol. Igaz az auto szetesik, de a motor az megy.
-
w333
félisten
-
Ránéztem az E46, 3-as BMW-kre. Benzinesből találni szépeket is 1,5M környékén. Viszont egy normál gertya cserénél is szét kell bontani egy csomó mindent...
318i-ről mi az véleményetek? Fenntartás? Hibák?
-
MPowerPH
félisten
Dehogy.
Magat ezt az autot szereti. Nem hagyott meg cserben, szep, kenyelmes, eros. Tulajdonkeppen kozos eletunk elso nagyobb 'befektetese'. F10 -est sem akart helyette, arra sem tudtam rabeszelni. En is csak a kora meg a km miatt adnam el. A Nok soha nem racionalisan gondolkoznak, hanem erzelmi alapon.
-
roberto211
őstag
válasz
Warrriorrr #128045 üzenetére
De de azt elbuktam. Aminek most mar Örülök is...
-
Warrriorrr
csendes tag
válasz
roberto211 #128042 üzenetére
Nem ugy volt civicet veszel/foglalóztál?
-
w333
félisten
válasz
roberto211 #128042 üzenetére
Ez majd csak nyáron lesz úgyis esedékes ... addig meg elviszik !
(#128043) BMW001
Sajnos ez a baj az újabb autókkal, már régen nem arról szól az autógyártás hogy örökké tartson, hanem az alkatrészekben már sokkal nagyobb a pénz !
-
MPowerPH
félisten
válasz
footy #128030 üzenetére
No, fobb alkatreszek az Unixbol.
Lexus IS220D 2007
Kettostomegu lendkerek, LUK - 786965 FT
Kuplung keszlet, LUK - 221591 FT
Turbo, BTS - 789930 FT
Kerekcsapagy, SKF - 92756 FT-101543 FTBMW 320D 2007
Kettostomegu lendkerek, LUK - 233625 FT
Kuplung keszlet, LUK - 140165 FT
Turbo, BTS - 446864 FT
Kerekcsapagy, SKF - 20204 FT-17178 FTAbba is hagyom, mert azert az Unix arai is nevetsegesek. 38-41k az utangyartott vizpumpa a Lexus-BMW -be. Kozben meg a BMW-tol rendelt gyari vizpumpa kerult 42k -ba.
Fekek elvileg dragabbak a BMW par ezressel, de nem talaltam meg az autokhoz tartozo megfelelo mereteket.w333: En sem vagyok BMW manias. Missis miatt nem adtam tul rajta, kulonben mar regen egy VW CC-ben vagy Insigniaban ulnek. Csak szeretem, ha a dolgok nincsenek elferditve. BMW -nek is van pont eleg idegesito hibaja, szidom is allandoan a topikjaban. Egy tomitest nem tudnak ugy legyartani, hogy az 2 honapnal tovabb birja. Es a fel autot le kell bontani a cserejehez. Es ez a nemet minoseg? pfujjj....
-
w333
félisten
válasz
Warrriorrr #128037 üzenetére
Akkor elkerülöm őket jó messzire, ilyen áron már inkább egy Accord !
(#128038) roberto211
Köszi és igen a 406 külső + belső + méretben + komfortban is tökéletes lenne ... és mivel volt már ilyen autóm így tudom hogy mire számíthatok (persze ezekből is a jobb állapotú benzinest nagyon nehéz kifogni) de még rágódom rajta egy kicsit hogy kb. 600k -ért mi lenne a legjobb választás
-
MPowerPH
félisten
válasz
footy #128030 üzenetére
Leirtam az alkatreszeket. Pontosabban a totalcar leirta. Nyugodtan keress utana a neten is, ha nem hiszed. A facebookon maga irta az egyik tulaj, hogy neki 'csak' 550k volt a lendkerek, meg 150k a kuplung, de kulfoldrol jott az alkatresz. Kerdezz meg barmely Lexus tulajt.
De keress ra a Unix -nal, ha a TC -nek nem hiszel. Ok kigyujtottek az arat, Te meg csak azzal tudod megcafolni, hogy nem mindegyik ugyan azon marka, es nem egy helyrol valok. Akkor tessek linkelni olyan helyet, ahol a Lexus -hoz tartozo lendkerek fele ennyibe kerul, a kuplung meg harmadaba. Varom.Nem lesz annyi, mint egy Suzukie, de ne hasonlitsuk mar ossze egy Suzukival. Leirtam a sajat listamat. A szamlakon levo teteleket listaztam, itt vannak nalam az alkatreszek, varjak, hogy aprilisban az autoba keruljenek. Ha kivancsi vagy a szamlakra, elkuldom Neked. Ugyan ezek mennyibe kerulnek egy Mazda 6 -ra, Honda Accordra, Mondeora, Passatra, Insigniara?
[rvilike]: Nalam nem, mert nem vagyok az a boyracer fazon. Mikor hazajarok, azon az oda-vissza 5000km-en a magas tempo nem hasznal nekik. 200 folott nagyon kopnak a gumik. Van olyan ismerosom, aki Nemetorszagban szaladgalt egy idoben, es 10k km-enkent kellett gumit cserelni, mert a kozepuk elfogyott a magas tempotol.
-
roberto211
őstag
Nem tudom.......En is nézegettem opeleket annak címén huhh de olcso de jó ,megbízható és a többi és a többi kipróbáltam nézegettem gastrakat mentem is vele de nagyon kevés azbaz Opel amibe jol érzem magam és nem kap el a 80as évekbeli "onlyfullblack" hányinger érzés.
Ugye autóvasarlasba vagyok (voltam) ,gasztranal az a kemeny full betonjellegu műanyag a terdkalacsom masszírozza minden egyes katyunal,ülések épphogy elmennek ,belul hiaba h 2000-2002es volt kb 2fokkal éreztem magam komfrotosabban mint a regi gls suzukimba,vezetési élmény kb hasonlo ,beltere 6-900ezres vetelara ellenere retro ,legokellegu es kb semmi dizájn. Ma b zafira taxi 310e km, 70nel csörög zörög csattog,menetzaj kb par fokkal volt csak jobb mint anno suzukimba,belul recseg ropog a kárpit,csomagtartónal allandoan zörög valami. Tehat nem bánom h nem.opel lett. Olyan autóik vannak h semmi élmény nincs maga az embernek. Es amennyit elkernek egy opelert annyiért mar lehet venni komfortosabb szebb jobb nagyobb kényelmesebb autót.
Lehet mondani azert h persze mert taxi volt. Es ?? 3napja taxizok , az idősebb focus,a 1x eves 406, illetve a 370e km el megtöltött oktávba semmi ilyesmit nem tapasztal az ember.
Ezért mondtam azt h lef*som a híresen nagy megbízhatóságot bleultem egy 2002es ferdehatu Renault Laguna II 1.8 16v be es első látásra szerelem volt. Ha minden okés akkor a napokban veszem át. szép,komfortos,felszerelt,meg 100nal 3asba is halkan tudtál beszélni,ülések mint egy fotel pedig nem vagyok kicsi munez tudja. 2m,100+kg. Es erre esett a választásom. Dragabb lesz ha lesz vele valami de legalabb szeretni fogom es élvezni fogom a vezetését. 406 is nagyon jo autó én inkább azt vennék a helyedbe. Nem egy tulhypeolt regi opelt.
Renault is az also-kozepbe tartozik de egy gastra laguahoz vagy 406hoz vagy kat.tarsaihoz kepest sehol nincs.
Óll: Ha mar nalam lesz a Laguna lovok majd kepeket
-
Warrriorrr
csendes tag
Adott civic 8k ról indult egy jó éve.
Leszedett vonóhorog,ezt régebben irta a srác.
Passz milyen címen de találtam a youtubon gyorsulós és szaratós videókat rendszám alapján.
Egy éve még volt felni is hozzá,de ez lehet csak a téli állapot.
Ez a 1.5 kínálat szinte legalja,inkább ne.
Mikor vettem az enyémet néztem sok 1.5-öst de ennyikért nem kell a csodát várni,ezért lett inkább egynégy hurkagyurka.
Jó 1.5 900e ,a jó vti pedig ahogy irják valamivel a milla felett kezdődik,alatta csak roller. -
w333
félisten
válasz
zoo8800 #128033 üzenetére
Ajánlom ezt a videót 7:43 -tól nézni
És hát a C20Ne motor amire azt mondják hogy örök élet +1 nap, valószínűleg vannak olyanok, én ennek már nem adok igazából, az az 1 nap ...
(#128035) tboy93
Akkor a Honda is felejtős ... pedig ez nem is olyan rossz Link
-
w333
félisten
válasz
aero. #128029 üzenetére
Hát ez az ... pont ettől félek én is, de a 23 éves Vectra sem lesz már fiatalabb !
Nincsenek nagy igényeim, legyen benne egy alap fedélzeti ami mutatja a külső hőmérsékletet és órát, legyen benne 2 villanyablak, legyen benne egy klíma és kész ... nem kell nagyon extrás autó mert minél több az extra, annál több a hibalehetőség
Nem új autót keresek, ahogy bitpork kolléga is mondja, őszinte autó kell ... most vagy veszek egy fiatalabb széthajtottat, vagy szintén valami öregebb autót de megbízhatót, G Astra egyáltalán nem olcsó 98" évjáratúak is kb. 600 ezer környékén mozognak, gondolom mert megbízható és ugye megint csak képbe jön az olcsó fenntarthatóság, közben ilyen áron már ott a fullosabb B Vectra (digitklima + ülésfűtés + xenon) és ugyan ebben az árkategóriában van, 6 Gen Civic a megbízhatóságáról híres is ilyen árkategóriában már ott vannak az 1.5 pörgős és tartós Vti motorok, az E36 meg megint csak öreg bár ha azt nézzük 96" évjárat csak 2 évvel idősebb egy G Astra -tól illetve E34 -ből kiindulva egy sor 6 szívóbenzin a világból kivisz
Arról nem is beszélve hogy egy kis szívó 1.6i próbálom magam meggyőzni de szerintem kevés lenne, és nem hülyeség az hogy a nagyobb köbcenti aránylik az autó élettartamához, ha francia autó akkor Pug 406 mert az ismerem, diesel motorral én megszívtam de mint autó kiváló volt ... de csak benzinesbe !
-
footy
addikt
válasz
MPowerPH #128017 üzenetére
A beszerzes helye azonos
Csak a fekbetetnel azonos, de ott nem stimmel a marka...A gyarto hogy lenne mindig azonos?
Miert ne lehetne azonos? Lasd az en peldamat feljebb.
Amugy megsugom neked hogy van egy par nagy(ertsd vilagszerte uzemekkel rendelkezo) autoipari beszllito es azok latnak el minden markat. Ezert lehetett az hogy pl a Takata botrany Toyota-n at BMW-ig szinte minden gyartot erintett.De eltertunk a lenyegtol. Ez csak par alkatresz, amit kiemeltek.
Nem tertunk el mert pont te irtad:
Ha mar horror alkatresz arak, akkor lojjetek ki az osszes japan autot. Lexushoz az alkatresz neha 3-4x -es aron van, es a Mazda, Toyota alkatreszek is egy vagyonba kerulnek egy nemet autohoz kepest.
Erre voltak a fenti peldaim amiben nincs 5%(de tan meg 3 se, bar en gyenge vagyok matekbol) az alkatreszek ara kozott.
Akkor melyiket olcsobb(joval) fenntartani,
Nem tudom, de a tablazat alapjan nem lehet megitelni, mert az semmit nem mond.(#128016) Integrale
Szerintem a drága japán alkatrészek egy 90-es évekből itt ragadt demagóg duma. Biztos van olyan alkatrész, ami 3-4x többe kerül mint egy EU gyártmányé, de biztos vagyok benne, hogy fordítva is találnánk nem egy ilyen komponenst.
Na itt a pont. Viszont lehet hogy a kovetkezo valaszban meg leszek rola gyozve, hogy a 5-er BMW-t annyi fenntartani mint az 1-es Stiftet. -
w333
félisten
válasz
MPowerPH #128022 üzenetére
Semmi baj nincs ...
Én imádom a BMW -t mint autó és ha lenne rá pénzem akkor biztosan egy Benzines E39 -t vennék az a forma nekem a mai napig nagyon bejön, de egy jobb állapotú E36 -t is simán bevállalnék, az E34 autóm volt az eddigi legmegbízhatóbb autó, több mint 3 évig volt meg és olajcserén kívül soha semmi baja nem volt, középkategóriás autókhoz kár is hasonlítani mert bármitől sokkal tartósabb, most egy A Vectra -m van szinte mindent kicseréltem már rajta ami létezik és mindig előjönnek apró de annál idegesítőbb hibái ... ezt valahogy úgy kell elképzelni hogy megjavítom A -t és elromlik B aztán megcsinálom a B -t és elromlik a C
Szerk.
Szóval most megy az eszmecsere hogy ha veszek valamit akkor mi legyen ? ismerőseimnek akiknek volt A Vectra majd B Vectra és G Astra azt mondják hogy az A Vectra sokkal jobb volt nekik és ne vegyek Opelt (pedig ennek lenne a legolcsóbb a fenntartása) de félek a sok apró de annál idegesítőbb hibáktól, nem kell drága autó nincs is rá pénzem de ha lenne is akkor sem biztos hogy vennék (ide a betondzsungel közé) szóval keresem azt a kiforrott E34 idejében lévő technikát más autókban csak nem nagyon találom (ha japán akkor csak a Honda), de már lassan ott tartok hogy veszek egy E36 -t vagy 6 Gen Civic -t (Sedan) esetleg egy Accord -t és sz*rok az egészre (de ez még a jövő zenéje)
-
-v-
addikt
Ha már így szóba jött, hol lehet nézni alkatrész árakat?
Bárdi meg unix árai nem mérvadóak, és egy rakás szar is mindkét oldal, totalcar áruházban semmit nem találtam meg, ami érdekel.. -
Declare
őstag
válasz
Flashback #128020 üzenetére
En rosszat semmit nem talaltam erröl a motoron a neten
160k km el vettem, most 215k van benne. A valto (amit egyebkent nem csak ebbe a tipusba, es nem csak opelbe epitettek) viccelte meg az elözö tulajt. Csapagya anyaghibas es kb 140 körül szetesett neki palyan. Amugy full user error is, mert hallani lehet a hibat eleg feltünöen...nyilvan lesz@rta. 2000 euroba került neki, mert szetment sok minden a valtoban. Sajnos a hibat orvosoltak, de csak a szarra ment csapagyakat csereltek ki, szoval nekem a maradek csapagyak is elkezdtek surrogni....szedethettem szet es csereltethettem ki a maradek csapagyakat...200k.
Ezen kivül az EGR kipufogogaz hütö szelep rozsdasodott be, ami miatt gyakran kigyulladt a szerviz kulcs lampa menet közben, de tünet nem volt....ez szivatott egy darabig, mire kitalaltuk mi a baja, de aztan azt a berozsdasodott szelepet kiszedtek es a hiba megszünt. Sajna ez is altalanos hiba. Javitasi költsege bagatel.
Plusz egy xenon trafo halt meg + kapott uj izzokat is (azok meg vilagitottak ugyan), de 6 ev utan ez normalisnak mondhato
Motor/turbo/futomü....minden prima. Teljesitmenye is oke a 110 lo hoz merten....fogyasztasa 6 liter vegyesben.
Nem döntenek mashogy most sem
-
MPowerPH
félisten
Szoval, E92 335D, olaj szurok, meg meg par pelda. Csak gyari beszallitos alkatresz. Ha az ember utana jar, vagy rendes a szereloje, akkor megmondja, melyik markat cimkezi at az auto gyartoja, es adja el dupla aron.
Alap szerviz:
Bosch olajszuro: 2990 Ft
Bosch legszuro: 6490 Ft
Bosch pollenszuro(aktiv): 4990 Ft
Bosch uzemanyag szuro: 6990 Ft
Castrol Edge 5W30 9L ~20.000 FtAztan, egyeb alkatreszek:
Beru izzito elektronika: 25990 Ft
Beru izzito gyertya: 3499 Ft/db
4db Koni Sport(sarga) lengescsillapito: 141000 Ft
Es 4 fele, osszesen 8db Lemforder torocs csapagyert/szilentert(OFF)(elore 1 par, hatulra 3 par kell)(/OFF) fizettem 45990 Ft -ot.Fekalkatreszeket nem irok, mert folosleges osszehasonlitani azok arat egy 2L -es gepen levo alkatreszekkel. De egy Insignia VXR -ra, vagy Mazda 6 MPS-re garantalom, hogy sokkal tobbe kerul.
w333: Bocsi az offenziv hsz-ert, csak a heten mar tobb helyrol hallottam ezeket a mondatokat, es besokalltam.
A regi idokben minden autora ugyan ez vonatkozott. Akkor a Mercedes is kiment a vilagbol, es egy Golf fenntartasa is majdnem ingyen volt.
-
bmwsan
senior tag
válasz
MPowerPH #128005 üzenetére
Sot mondok mégjobbat. Elmegy 16-on is 225/55.
De a témához vissza kanyarodva, szerintem is fenttartható egy ilyen autó. Az más dolog, hogy azért egy 5-ös BMW-t nem lehet összerhasonlítani, egy kisebb autó fentartási költségeivel.Anno én is gondolkoztam nagyon egy E39 530D-n, sajnos automata volt, így felejtos lett, illetve a pillangószelepek problémája is érinti ezt a motort (is), ezt tetozte az is hogy 12éves volt.
-
-
w333
félisten
válasz
MPowerPH #128002 üzenetére
Igen volt ... most nincs
Fenntarthatóság miatt írom hogy nem véletlenül ilyen olcsók ezek az E60 -s !
Régebbi BMW technika sokkal megbízhatóbb és kiforrottabb volt, nekem egy E34 volt, haveromnak most egy E36 van és semmi gond nincs velük, de van 2 ismerősöm is akik E46 -al nagyon megszívták és fél éven belül több mint 500 ezer Ft költöttek rá (pedig egyáltalán nem a kínálat aljáról vették)
-
MPowerPH
félisten
válasz
footy #128015 üzenetére
A beszerzes helye azonos. A gyarto hogy lenne mindig azonos? Egy nemet es egy japan autorol beszelunk, amihez mas alkatreszek kellenek. De megsugom, a BMW-hez a Brembo tarcsa+betet olcsobb, mint az ATE.
De pont a kuplungszett meg a lendkerek pl. ugyan az a gyarto. Egy hurka Honda Jazz -be alig kerul kevesebbe a kuplungszett, mint egy 320D-be? Az kemeny. Az a 6k 3 napi fustolni valo egy dohanyosnak.Az OEM alkatreszek egyebkent is egy arban mozognak, nincs nagy differencia a top gyari beszallitok kozott.
De eltertunk a lenyegtol. Ez csak par alkatresz, amit kiemeltek. Akkor melyiket olcsobb(joval) fenntartani, Lexus -t vagy a BMW-t? Pont ez utan a cikk utan volt is egy adok-kapok a facebookon a ket marka hasznaloi kozott. A vege az lett, hogy aki Lexust hasznal, azt nem erdekli az alkatresz ar, megtanult vele egyutt elni. Tehat ha az E60 525i fenntartasa evi 1 milla lenne, akkor egy Lexus GS -e 2-3 milla?
tresh: Nalad a pont.
-
Integrale
veterán
válasz
tresh #128012 üzenetére
Azon felül is írt valami konkrétabbat a Honda iCDT-re, befecskendező rendszerrel kapcsolatos, ha jól emlékszem.footy: Szerintem a drága japán alkatrészek egy 90-es évekből itt ragadt demagóg duma. Biztos van olyan alkatrész, ami 3-4x többe kerül mint egy EU gyártmányé, de biztos vagyok benne, hogy fordítva is találnánk nem egy ilyen komponenst.
-
footy
addikt
-
MPowerPH
félisten
válasz
footy #128010 üzenetére
Parancsolj. Egyenesen a Totalcar -tol, hivatalos arak. Es meg csak azt sem lehet mondani, hogy BMW fanok, mert az oldalukon az eddig megjelent BMW vs. Lexus osszehasonlito cikkekbol mindig a Lexus volt kihozva nyertesnek.
A cikkbol a tablazat:
Egyebkent orsszul mondtam, mert van ott 7x -es szorzo is.
Erdekes az is, hogy az 1.6 benzines Mazda 3-asba ugyan annyiba kerulnek a szurok, mint az enyembe. Az olaj sem olcsobb, csak nekem 2x annyi kell belole. Ennyivel dragabb Nalam a kotelezo szerviz. Huhhh... En viszont onnan tudom, mert most rendeltem baratom 2007-es 3-as Mazdajahoz.bitpork: Bepoccenek, mikor olyanok irjak le, hogy egy BMW fenntartasa millio/ev, akik meg talan nem is ultek benne, nemhogy valaha is utan neztek volna az alkatresz araknak.
tboy93: Igen, amikor mar az alkatresz arakkal nem lehet dobalozni, akkor jon az, hogy azert dragabb, mert 2x tovabb birja. Erre is fogadhatnank.
-
-
footy
addikt
válasz
MPowerPH #128002 üzenetére
Melyik Lexus alkatresz az ami 3-4x annyiba kerul mint a BMW azonos alkatresze?
Nekem volt Mazdam es nem tapasztaltam hogy egy vagyonba kerulnenek az alkatreszek, igaz kopon kivul csak feknyereg volt cserelve.
Az asszonynak meg most Hondaja van es kb ugyanannyiba kerulnek hozza a cuccok mint VW-hez... -
Declare
őstag
válasz
bmwsan #128003 üzenetére
"Ezek mellett szerintem egy szép e60 (E61), egy háromliteres soros hathengeressel minden igény kielégíto autó,"
egyetertek.
Kettö dolgot kell tisztazni, van e kp megvenni egy normalis peldanyt (E61 amit erdemesebb allitolag, a facelift eleg jot tett neki, nem csak optikailag), azaz nem a talalati lista legalso, legolcsobb darabjat. Masreszt megnezni a kötelezö dijakat (biztositas, fogyasztas, gumik stb). Utannaolvasni milyen km-nel mik varhatoak, azok mennyibe fajnak, aztan hajra....nyilvan ugy, hogy minden utan maradjon a zsebben azert kp a kocsira.Ha az ember ezeket szivesen kifizeti akkor szerintem a mai napig egy szep e61 jol nez ki es nagyon tuti
-
MPowerPH
félisten
válasz
bmwsan #128003 üzenetére
Sot, mas auton is kell gumit cserelni, persze azokra olcsobb valamivel. Attol fugg, milyen felnivel hasznalod. 5er is elmegy 17"-al, arra a gumi sem olyan draga, mintha 18-19"-al hasznalnad. Felhasznalas fuggo, meddig birja egy garnitura. Nekem pl. 1.5 evet birtak a nyarik, ami kb. 25k km-et jelent. Elsok meg 6mm-en voltak, hatsok 3-on. Tehat igazabol eleg lett volna azokat cserelni. A nagyobb tempo autopalyan megeszi a gumikat hatul.
Draga az automata valto javitas? Egy DSG valtoe mennyi? Szerintem minimum a duplaja, mint egy BMW altal hasznalt ZF-e.Lehetne ezt ragozni. Mindjart megcsinalom a riportot, es leirom, hogy milyen sokba is kerulnek azok a szurok az olajjal az autoba.
-
Egy pár hete nézem a dízel piacot. Hát ember legyen a talpán aki megbízható autótípust tud mondani olyan 1,7M-ig. Eddig egy kevésbé problémásat találtam:
- 2.2 Honda CTDI
Ha valaki tud még valami tutit, kérem írja már ide. Ez úgy tudom japán. Szerintetek?
-
bmwsan
senior tag
válasz
raczger #127995 üzenetére
Persze, de azért sok pici sokra mehet. A bárdi meg az unix vicc, de azért sok utángyartottnak a minosége is az. Szóval inkább az árkategória tetején szoktak lenni a minosegibb alkatreszek.
Ezek mellett szerintem egy szép e60 (E61), egy háromliteres soros hathengeressel minden igény kielégíto autó, ha meg van rá a keret, és tényleg tetszik akkor éredemes bele vágni.
(#127996) Declare: ezért is írtam, az 1,4 millió az egy egész alacsony szervízköltség a 6-7 évre, erre még rájött a 6 év alatt elfogyasztott 3 garnitúra abroncs + az olaj/szurok/kis vackok cseréje. így körülbelül 6-7 évre 2-2,5 millió forint volt az autó müszakilag rendben tartása, Ez szerintem egy nagyon jó ár.
Éves szinten 400-450ezer Forint, sztem nem rossz egy ilyen kaliberu autóért. (Bár erre még jön a biztosítás, tankolni, stb. de azt a többi kocsinál is kell.)
Szóval +1 E60/E61-re
-
MPowerPH
félisten
Ezt a b@romsagot almodtad, vagy valaki meselte? Ne menjunk mar le dedoba. Volt BMW-d? Most van BMW-d?
Hogy lenne mar dragabb egy hasonlo koru Octavia? Talan az 5-6 evvel fiatalabbak.
Elmondom, szuleim 5 eves Octaviaja tobbe van az elso evben, mint amibe nekem a 6 eves BMW volt. Es akkor arrol nem is beszelek, hogy baratom Honda Accordjaba a jatek fektarcsa a hozza valo jatek betetekkel 1.5x tobbe kerult, mint nekem a 343mm-es tarcsa, keramia betetekkel. Ha mar horror alkatresz arak, akkor lojjetek ki az osszes japan autot. Lexushoz az alkatresz neha 3-4x -es aron van, es a Mazda, Toyota alkatreszek is egy vagyonba kerulnek egy nemet autohoz kepest.
Mielott valotlan dolgot allitasz, nezz mar fel egy autoalkatresz oldalra.Mindjart lesz idom, es leirom egy nagyobb dieselhez mennyi a kotelezo szerviz csomag. Nem 200k, mint ahogy itt paran irjak... A 25i eseten ez meg alacsonyabb. Lengescsillapitot, fekeket egyszer kell cserelni. A meghibasodasra meg semmivel nincsen nagyobb esely, mint mas markaknal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Óvodások homokozója
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Mobil flották
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Synology NAS
- További aktív témák...
- Hiseeu vk10v 4hd405 hd nvr komplett szet
- ÚJ, USB-C-s / elemes, rádiós (RF), wifis (Tuya, SmartLife, stb.), programozható okostermosztát
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- HomeAssistant és SolarAssistant Center - spórolj pénzt automatizálással!
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS