Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
BigBlackDog #146098 üzenetére
Illetve a 3-as BMW és az A4-es audi utastere szerintem még szűkebb is, csak a csomagtér lesz valamivel nagyobb a kombi verzióban.
-
-
BigBlackDog
veterán
-
runner 125
nagyúr
válasz
Luck Dragon #146096 üzenetére
Nagyobbat szeretne, nem szűkebbet.
-
-
herrkoser
tag
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni autóvásárlás kapcsán. Jelenleg egy 2007 végi 1.8 Sport Honda Civicet hajtok, azonban augusztusban érkezik az első csemeténk és szeretnék valami nagyobbat, masszívabbat, aminek a csomagtere is nagyobb valamennyivel. Az autóm alig futott 80 ezer km-t, mind a mai napig márkaszervizbe hordom, átlag 12 ezrente megkapja a maga olaját és az épp szükséges kopó dolgokat, szóval maximálisan rendben lévő kocsi. Ennek a kocsinak az árát egészíteném ki 3.5-4 millió HUF-ig, így szervizre is maradna keret.
Évente kb 15-20ezer km-t megyek, 80%-ban pályán, többi vegyes felhasználás, ezért csak benzines/hibrid jöhet számításba. Nem vagyok híve az agyonextrázott kocsiknak, tempomat, ülésfűtés, tolatóradar/kamera, 2 zónás digit klíma és elektromos ablak mellett nekem semmi másra nincs szükségem. Amik szimpatikusak:
- Audi A4 Avant 1.8/2.0T 2008 utánról
- BMW 320i/325i Touring 2008 utánról
- Lexus RX400H
- Honda Accord 2.4
- Subaru Outback 2.5 2009 utánrólAccordból és Outbackből szinte zéró kínálat van, így megnéztem a maradék 3 autó kopó alkatrészeit, azok nem vágnának földhöz anyagilag (sok alkatrész a Honda Civicre is drágább), a gumi garnitúra finanszírozása sem okoz gondot. A Lexus esetén viszont nem tudom még becsülni se, hogy mibe kerülhet a fenntartása, ill. 200.000km fölött milyen állapotban vannak a hibrid elemek, hogy szabad-e foglalkozni egy ennyit futott japán prémiummal. A TFSI-k kapcsán is olvasni mindenfélét. Én a külleme miatt mégis talán az Audi felé hajlanék, 3.5 millió körül már lehet kapni tényleg jó állapotú, viszonylag keveset futott 7-8 éves példányt, ami nincs tele az aranyárban mért sok felesleg extrával.
Pro és kontra érvek mentén Ti melyiket választanátok?
Köszönöm!
-
Acheron
őstag
Turbo light
(#146085) 8th: Ami azt illeti valóban meglepően alulról elkezd húzni. Viszont érzésre nagyon hamar el is fogy. Elég "dízeles" karakterisztikája lett. Ami nagyon furcsa volt nekem, hogy gyorsítás közben szinte "kopog", szintén mint egy dízel, benzines autótól még nem tapasztaltam ilyet. A hangszigetelés nem sikerült különösebben erősre. Amikor felveszi a tempót, onnantól nagyon csendes, csak a kerekeket hallani (normál országúti tempónál persze, pályán még nem voltam vele).
Hétköznapi használatra szerintem tökéletes, főleg, ha a valóban tartós konstrukció lesz. Ezt biztos nem érheti a "kisturbósokra" aggatott vád, hogy csúcsra van járatva az élettartam rovására. -
diegho
nagyúr
válasz
BigBlackDog #146090 üzenetére
Majd opel topikban megbeszéljük.
-
hacki87
senior tag
Azért a BMW se gyenge ilyenbe
:
"A 14-es motorkód egy turbós benzinest jelöl, ami ugyanaz, amit a BMW a PSA-van közösen fejlesztett, és annyira imádjuk, mióta kipróbáltuk az első Citroen DS3-ban, 156 lóval. És az még nem is a bestiális DS3 Racing volt 207 lóerővel. Gyilkosan jól sikerült motor, amit a BMW nagy sikerrel butított le 102 LE-re,"
-
diegho
nagyúr
válasz
BigBlackDog #146087 üzenetére
Árban 1M-ig elmehetünk maximum. Évjárat 2000-től jöhet szóba, van is néhány jónak tűnő ajánlat. Jövő hét végén körülnézünk.
-
8th
addikt
válasz
Acheron #146068 üzenetére
2.0T 122nyiha?
1100-től 220 Nm nyomaték. A sok egyszeri user alapjáraton fogja terhelni a motort hiszen ezt már nem kell pörgetni meg úgy amúgy is kevesebbet fogyaszt. Aztán hogy haladjon is szépen nyomkodják majd neki ezres fordulattól a padlógázokat amit hosszútávon nyilván meg fog köszönni a motor.
-
diegho
nagyúr
Ignis projekt törölve barátomnál. Opel Zafira A 1.8 benzint nézünk, ez a végleges döntés.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Motion_Blur #146082 üzenetére
Saját tapasztalatom alapján nemcsak a Mazdát, vagy Hondát érinti. Hasonlót figyeltem meg pl. 6-10 év körüli Octáviáknál, Golfoknál, Astráknál is. Gondolom, ha belement már 150e km (ami akár nagyrészt városi forgalomban is belemehetett), akkor már sokan elkezdenek félni a kettőstömegű/DPF/turbó nyűgöktől.
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
Az miért van hogy mondjuk egy 5-6 éves Mazda6 (vagy mondhatnék Accordot is) esetében a benzines autó kb. 20%-al drágább mint a dízel? Ráadásul kevésbé jó felszereltséggel.
Ennyire nem lehet eladni a dízel autókat? Mert újkorában pont fordított az ár reláció.
-
footy
addikt
válasz
runner 125 #146073 üzenetére
Soft turbo. Az a legjobb, alacsony nyomas kicsi lag es megis van nyomatek szinte az fordulatszamtartomany alatt. Nem ugy mint egy szivonal, hogy 4-5kozott van egy kis pup azon kivul meg halott.
Ez a motor orokelet+1 nap kategoria. Az meg mar csak hab a tortan, hogy egy pl ausztriaban 2-300 eurot megsporolsz az adozason a 150 loeroshoz kepest. -
aero.
veterán
válasz
runner 125 #146073 üzenetére
Egy motorral le lehet fedni a palettát, gyengébb turbó, cooler stb. mehet rá, beállítani a teljesítményszintet = profit.
-
-
Integrale
veterán
válasz
runner 125 #146073 üzenetére
Eleg sok gyartonal van igy. BMW -nek is van 105 lovas 1.6 turboja, a jelenlegi 1-esben.
-
Acheron
őstag
válasz
runner 125 #146073 üzenetére
Ez már az új motorpaletta része. Ez is szoftveresen lehet visszabutítva, anno a D5 -nél is voltak ilyen trükközések, (131 vs 163 Le, stb), de hát ezt pont neked nem kell elmondani
Igaz, a 131 lovast nem D5 -nek hívták.
Szomorú, hogy ezek a négyhengeresek leváltják az öthengeres kínálatot -
Acheron
őstag
Ma volt alkalmam kipróbálni egy Volvo V40 T2 -t (2 liter, turbo, 122 Le 220Nm). A felszereltségi szintet nem tudom, majd kiderítem, pár napra került csak hozzánk. Igaz, a Volvonál sok minden benne van az alapban is.
Maga az autó meglehetősen pofás, kívül és belül egyaránt. Az én méretemhez (186 cm) nagyon szűk, különösen a be- és kiszállás bajos. Odabenn ülve már egész jól el lehet férni még téli öltözetben is. Az ülést nem éreztem olyan kényelmesnek, mint amire az S60 -ból emlékeztem, de vállalhatónak tűnt.
Előre jó a kilátás, hátra már kicsit sem, de tolatni tudok tükörből, no meg ott a "csipogó" is. A beltér kialakítása szép (legalábbis nekem tetszik), de az anyagok kicsit "műanyagosak", a kormány tapintása érzésre eléggé elmarad a megszokott bőrétől, de pl egy fokkal jobb volt, mint az Octaviában.
A motorral kapcsolatban eléggé ambivalensek az érzéseim. Ez elvileg már az új Volvo fejlesztés, de abból a belépő modell. Elég jól mozgatja a kasznit, de a gyorsulás azért nem csal mosolyt az arcra. Hétköznapi közlekedésre szerintem tökéletesen elegendő, élményautóként nem ezzel a motorral kell venni. Az érdekes, hogy a forgalmi 1356 kg súlyt ír, de a Volvo specifikációknál 1546 kg látszik ennél a manuális modellnél.
Az átlagos fogyasztás a fedkomp szerint 8,5 l, de mivel nem tudom, ki, mennyit és hogyan vezette előtte, ez nem sokat mond. A korábbi Volvom lefelé csalt, így ezt is kb 9 literre saccolom. Nem tudom, lesz -e nálunk addig, hogy mérjek egy valós fogyasztást.
No, hirtelen ennyi, gondoltam röviden megosztom a tapasztaltakat -
diegho
nagyúr
válasz
htomi85 #146065 üzenetére
Én háromszor is vettem olyan autót olyan áron, amit nem hittek el. CarinaE 1.6, 675k-ért, gyönyörű állapotban, a hahu-n nem volt fent, ott a legolcsóbbak is 800k-ba kerültek. Corolla E10 116k km-el 350k-ért 19 évesen és mint kiderült minden korábbi tulaját ismertem. Avensis T22 2.0 D4 92k km-el végig vezetett szervizkönyvvel első tulajtól makulátlan állapotban 1.4M-ért 7 évesen. Ezek közül csak az Avensis volt fent hahu-n, az is csak kb fél órát.
-
Kornel
veterán
Mondjuk van ismerős Ford kereskedésben, majd rákérdezek, mennyiért mennek használtan a normális példányok, ha valóban ki lehet fogni 1M környékén, lehet veszek egy 1.6-ost asszonynak, a TDI Leon helyett.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
diegho #146062 üzenetére
Jó kis autó, de 1045kg-hoz a 69LE elég papás. Ha ez nem probléma, akkor jó választás. Az Ignishez képest a vezethetősége és futóműve űrtechnika.
Integrale: 1.4-1.6-ról bővebbet tudsz írni? Típushibák, hogy mennek, menetzaj stb...? Megjelenése óta bejönnek a Stilok, egyre lehet beneveznék.
-
diegho
nagyúr
Ezek mennyire vállalhatóak? Az Ignist akarós barátomnak gondoltam. Van a családban is, ismerősi körben is, nem panaszkodott rá senki. Szerintem ez pl egy tuti jó vétel lenne.
-
majnkopf
tag
válasz
Kornel #146059 üzenetére
Azért be lehet nyúlni a jóba is
van aki a többihez mérten olcsóbban árulja a kocsiját, patika állapot meg minden mert pl. el akarja adni és nem csak árulni. Persze ez a kevesek egyike. Inkább érdemesebb az átlagtól egy picit többet is kiadni érte. Ami megint nem jelent semmit, de jelenthet
-
vzsryl
nagyúr
válasz
ReSeTer #146052 üzenetére
Ezekhez a féltételekhez inkább 1,5M kellene. A 2-es fóka tényleg biztonságos, országúton elmegy 6,5l-ből az 1.6-os, de 1.2-1.3M alatt nem érdemes ilyet nézni. Hasonló kategória a 7gen Civic, H Astra, 3-as Mazda is, de azokat is inkább 1.5M-hoz közelebb kell keresni, vagy lehet lutrizni is, de annak könnyen betegágy lesz a vége...
-
ReSeTer
senior tag
Helló, melyik autót választanátok 1 millóért?
Évente 20k km, 2001 utáni konstrukció a biztonság miatt, és 6.5 literes országúti fogyasztás. Város csak kis részben lenne.Eddig Ford Focus II 1.6 VCT motorral, de ti gondolom csak tudtok valami jó tippet.
-
-
válasz
Tothgera30 #146048 üzenetére
Nem rossz autó az, én is nagyon nézegettem egy kombit, de végül más lett. Kényelmes, csendes, már az 1.5dci is tűrhetően megy vele, de problémás lehet, előny a tiszta előélet.
-
Egy barátom nézeget 2m-ig autókat. Megane 3 mennyire ajánlott?
-
-
Holnap megyünk megnézni egy Mazda 3-as autót. Tulaja most küldte át a vezetett szervizkönyvét, csak német nyelven van, esetleg valaki tudna benne segíteni, hogy mik-mikor lettek benn cserélve? Vagy mondjuk egy Mazda szervizben megkaphatom ugyanezt a lapot csak magyar nyelven?
-
#94529552
törölt tag
Használtat 800k-ért, csupán a link maradt le.
az előbb.
-
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #145978 üzenetére
Családi autónak teljesen alkalmatlan, a hátul ülőknek semmi hely, hosszabb távon hátul üldögélni a laprugókon katasztrófa, a jó kis magyar utakon (nem leterhelt platóval) pattog mint a kecskesz@r a deszkán. Az, hogy "terepjáró" túlzás, nincs rendes összkerék inkább csak kiegészító elsőkerék hajtás. A duplakabinosoknál a plató kicsi, abból is "kitakar" a kerékív, ha valami nagyobb dolgot szeretnél szállítani, ugyanúgy utánfutót kell húzkodni. Erdészeknek, vadászoknak, hasonló célokra ok de az utakon levő ilyen autók ~80%-át inkább kivagyiságból veszik, mert naaagy meg a króm bizbaszok jól mutatnak rajta. 40-50k rá egy gumi.
-
#94529552
törölt tag
Használtautó vásárlás 800k-ért a Fehér úti neppertanyáról.
-
tresh
veterán
válasz
diegho #146036 üzenetére
tessék ezt már tekerni se kell
Amúgy nekem is magas hogy a Jazz kontra Ignis kinek lenne kérdéses
-
diegho
nagyúr
válasz
BigBlackDog #146031 üzenetére
Tudom, még gondolkodtam is, hogy beleírom, hogy a Jazz-t hagyjuk, az egy fos
de akkor szerintem kikelt volna a hitéből
Amúgy barátomnak a Jazz egy tökéletes választás lenne, de ő - és a felesége főképp - úgy gondolják, hogy a 2002-es Jazz-nél sokkal jobb választás a 2004-es Ignis, mert az 2 évvel fiatalabb... ezzel sajnos nem fogok tudni mit kezdeni.
-
diegho
nagyúr
Nos egy próbát megér, írtam a Becsületesneppernek, hogy segítsen lebeszélni az Ignisről és rábeszélni egy értelmesebb kicsi, jól variálható autóra (Jazz, Yaris Verso), ha ezek után is Ignis kell neki, vegyen...
-
LuxusGSM
csendes tag
-
htomi85
tag
Azért tényleg ugrik a pannon puma.
2006-ban még tök menő volt aki Ignisszel járt. -
-
válasz
enginev3.0 #146016 üzenetére
A Pug 206 szívó benzinest is kilehet fogni ha kivár az ember a facelift előtti példányokból.
-
Integrale
veterán
válasz
enginev3.0 #146020 üzenetére
'99 utanit, es ne 1.4 12v legyen. Bar ez a ketto ki is zarja egymast, 99 utan 1.2 van, az jo. 1.6 a masodik leggyakoribb, az is jo.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
enginev3.0 #146014 üzenetére
Szia!
Ilyen áron max. a brava játszhat. A többi mind 500-600k környékéről indul, de annyiért sem érdemes megvenni őket, inkább 700-800k-tól.
-
Integrale
veterán
válasz
enginev3.0 #146014 üzenetére
Mikori evjarat a Brava es melyik motorral?
-
lenko
aktív tag
válasz
enginev3.0 #146016 üzenetére
Akkor a golf vonalat szerintem hanyagold.
Csak probléma lesz vele ennyiért...
-
lenko
aktív tag
válasz
enginev3.0 #146014 üzenetére
400-ért G4-et? G3at se kapsz ennyiért, de egy nem fapados G2-t sem, csak alkuval
volkswagen_golf_ii_1.8_gl_klima.szervizkonyv -
enginev3.0
félisten
Sziasztok
3-400e -ig gondolkodom autót venni.
Első autó, vigyen el A-B-be, nincsenek nagy igényeim, de pl egy II golf nem jön be, túl fapadosnak néz ki206, Fiat Brava, Opel Astra, Golf IV
Ilyenek tetszenek amiket néztemBenzinest akarok
Lenne egy Brava munkatársamtól, kicsi kaszni hibával. 250k, annyiból lenne jó hogy tudom hogy a tulaj nagyon tipptopp minden kicsi gondot bajt szerelőhöz vitt, és hogy néhány hónapig üzembentartóival is meg lehetne beszélni vele, ha nem akarom egyből átíratni hogy ne menjen el az összes pénzem.
Golf IV-et úgy láttam hogy csak külföldiek vannak ilyen áron amire még költeni kell hogy magyar legyen
206-ot pedig nem nagyon ajánlják
Opelnek nem nagyon néztem utána -
sheep
addikt
Egy csaj ismerősömnek is az van és imádja.
500 km-es utakat szokott autózni mert Ausztriában dolgozik. Neki nem kényelmetlen.
Az biztos hogy az Ignis nem az autóépítés csúcsa, és valószínűleg a hölgy sem ült még jó kocsiban, nincs viszonyítási alapja. Ha lenne lehet ő is leszólná.
De ha neki megfelel akkor szerintem városban szaladgálni másnak is jó lehet.
A váltó hiba nála is előjött amúgy, más baja nincs, kb 5 éve használja.Szerintem egyébként az hogy kényelmetlen, pattog, ezek szubjektív dolgok. Nekem pl. a régi swift után minden autó Mercinek tűnik, még az Ignis is.
-
-
Kornel
veterán
válasz
Luck Dragon #146004 üzenetére
Én nem találtam szépet annyiért, csak fapadot. GC, jó ha volt klíma.
2004-2005 már a FL-es Liana többnyire, bár 2004-ben még árulták a régit is. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Macska topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Metal topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Béta iOS-t használók topikja
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Motoros topic
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400