Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kompakt vízhűtés
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
siege5
aktív tag
Köszönöm a segítséget, azt hiszem ezekkel az információkkal nyugodtabban állok a dologhoz, és persze pár új típussal is bővült a választékom.
-
tboldi
nagyúr
válasz
siege5 #178085 üzenetére
de tartok a turbó 3 hengeresek esetén a megnövekedett nyomás és további alkatrészek időelőtti elhalásától
Azért jellemzően a többi alkatrészt is hozzátervezik a turbóhoz, pl. a hajtókarok is vastagabbak, mint egy szívóban, bármekkora hengerűrtartalomról legyen szó.
Ha jó minőségű és az előírásoknak megfelelő olajat kap rendszeresen cserélve, és odafigyelsz a melegítésre és meghajtás után a hűtésre - márpedig ha hosszútávon szeretnéd megtartani, akkor miért ne tennéd -, akkor egy turbós motor is tartós tud lenni.Érdekes, hogy pl. a befecskendező rendszer meghibásodásától senki nem fél, pedig az nagyobb móka, ha tönkremegy. Turbósban, szívóban egyaránt.
-
Doki16
addikt
válasz
siege5 #178095 üzenetére
Igazándiból szerintem új autónál nem fog tudni igazán melléfogni bármelyiket is választod. Ahogy Kisza is írja az a legjobb ha kipróbálod mindegyiket amelyik szimpatikus és az alapján döntesz.
Ennyiért már van GLX Swift 1.2 CVT vagy alap i30. Ezeket kell szem előtt tartani.
Vagy ha csak kisautó kategória érdekel, akkor Vitara már lehet nagy lenne ahogy az i30 is.
A Polo szerintem nagyon jó kis autó lett a jelenlegi generációban. Kellően nagy már és egész kellemes a beltér normális felszereltségi szinten. (Highline) Mondjuk szerintem drága a többihez képest és annyival nem nyújt többet. -
kisza25
félisten
válasz
siege5 #178095 üzenetére
Egy kis info a tipo-ról, mondjuk ez a sima 1,4
-
siege5
aktív tag
-
-
kisza25
félisten
válasz
siege5 #178079 üzenetére
hol akarod használni (város, pálya, országút)és mennyit mennél vele?
amúgy rio és i20 vannak 1,25 és 1,4 szívóval is, fiesta 1,1 szívóval
i20 és rio-t inkább az 1,25-el venném, az 1,4-el sem megy számottevően jobban, de ~1 literrel többet eszik
Nekem volt 2015-ös i20 1,25 75 ló és teljesen jól mozgatta az ~1000kg-os kasznit, nem az autópálya ördöge, igazi kis városi autó, de ott elég virgonc
a swift 1,2 is elég virgonc, jó az a motor is -
siege5
aktív tag
válasz
Doki16 #178082 üzenetére
... És molnarpeter "
Hosszú távban gondolkodok, de tartok a turbó 3 hengeresek esetén a megnövekedett nyomás és további alkatrészek időelőtti elhalásától, és emiatt anagyobb karbantartási költségektől. Viszont a szívó benzinesek mint a Hyundai és Kia felé típúsok még kisebb autóhoz mérve is gyengének tűnnek. Legalábbis én ezen zakatolok. Swift szóba jöhetett volna ámbár 2 szalon után sem volt már raktáron elvileg jön ott is az új típus és nincs már, több 100 kmet meg nem ingáznék, ezért maradt a vitara. Mindenesetre próbálnék találni ebben a kategóriában egy olyan típust ami néz ki valahogy, aránylag dinamikus városi körülményekhez vagy szimplán ne kelljen félni előzésnél, tartós konstrukció jó alkatrészellátással, de azért mai viszonylatban tartós konstrukcióval. (azért nem várok már el a mai elektronika által vezérelt autókról 20 évet) -
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
-
siege5
aktív tag
Sziasztok!
Olvasgattam picit visszafelé, így csak remélni tudom, hogy jó helyre irok
Új autó vásárlása előtt állok, azonban megtorpantam a témában, mégpedig a motor tekintetében. Sok szép jól felszerelt tesztek által jónak mondott típus van ami engem érint (polo, Rio, i20, micra, fiesta, yaris, clio, talán vitára, trivoli ésatöbbi) viszont legtöbbjét elérte a turbosodás, és erről már nem sok jót hallok, sem városi közlekedésben sem tartósságban. Van ezzel kapcsolatban valakinek véleménye tapasztalata, vagy alapból érdemesebb abban a még szűk rétegben gondolkodnom ami szívómotoros némi rugalmasság árán is akár? -
válasz
Chereiose #178075 üzenetére
Ezeknél már nem flottakezelő csinálta a szervizeket, mert ők nem akarták megtartani ennyi km-ig az autókat - jó okuk volt rá -, így ezek szervizelését már a rendőrség intézte. A fehér ráadásul azt hiszem fixen a járőröknek jutott. Nem bántásból, mert ha menni kell, akkor vesszen a technika, csak siessenek, de ezek az autók hidegen is kapták, ha épp arról volt szó, a belsejét sem kímélték. Nem ér ennyi pénzt és kockázatot szvsz.
-
-
Chereiose
addikt
Szerintetek ezek a H astrák miért ilyen olcsóak 2012-es évjáratként ráadásul? Oké, hogy BM-es volt, meg sok a km, de ha rendben szervizelték akkor nem lehet gond a futott km
[link]
És sok ilyet látok, gondolom rendőrautók is voltak. Kerülendőek ezek vagy megérheti megnézni?
-
-
-
NB2
aktív tag
De most lehet én vok a hülye, a túl kicsit vagy a túl nagyot büntetik?
-
ngaba
aktív tag
válasz
Integrale #178041 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Én sem azt mondtam, hogy nincs haszna a hatsebességes váltónak, csak azt tettem szóvá, hogy nagyon benne van a közgondolkodásban, hogy "ha hatsebességes, akkor keveset forog 130-nál".
Egyébként én is érzékeny vagyok a menetzajra. De nekem elég, ha 130-nál elviselhető. Tartósan nem megyek gyorsabban pályán se.
-
válasz
soldi3r #178006 üzenetére
bocs hogy bele vau, de ez nem így van
korábbi (káridőpontban fennálló) sérülés miatt kalkulálnak máshogy, de ha az autó hibátlan állapotban volt az aktuális sérülés előtt akkor nem számít a dolog
példa: baleset miatt cserélték a lökhárítót, csomagtérajtót, hátfalat, merevítőket újra és lefestették természetesen
ha ez az autó újra ugyanott megsérült semmiféle hátránya nem lesz a következő biztosítási ügyintézéskor
-
rbalint88
addikt
válasz
aero. #178043 üzenetére
szerintem nem annyira gyászos a helyzet, az utóbbi idők autópályázásait és az utak hosszát figyelembe véve minimális számú hülyével sikerült összefutni. egy-két agresszív powerjózsi mindig van, de azokat jobb elengedni vagy ha telített a külső sáv, akkor ignorálni. a ködzáró mondjuk tud segíteni a követési távolságon, azt 99% megérti.
-
aero.
veterán
válasz
CactuS #178049 üzenetére
Pakolhatosag, ajtonyilas (hatul ebben a volvo eleg szar), nem ulok soha hatul, de nalam szempont, hogy elferjek kenyelmesen legalabb 300km-en keresztul. Vagy barki mas.
Amugy is, 160-nal hova menjek mar? Soroljak be a kulsoben 120-szal meno moge? Hat hol el?
Kisza: mindig a hatso a hibas, nem tart elegendo tavolsagot a biztonsagos megallashoz.
Mar ott pakolta mogottem, ahol meg 2 savos az m7. Ahol eloszor nyilik meg 3 savossa, ott megkuldtem en is 120-rol 160-ra, lemaradt, en tartottam, o osszeszedte magat, beallt a seggembe es villog. Nem tudok vele mit kezdeni
Az m0-n meg talalkoztunk ... Tokre megerte
-
-
válasz
aero. #178043 üzenetére
Kívül kicsi vagy belül? Mert nem mindegy. Az én méreteimmel nagy kategóriásnak hirdetett dögöknél is volt már problémám, legutóbb a RAV4esben szorult meg a fejem.
A pályás történettel egyetértek, mióta családos vagyok azóta különösen irritál az itthoni mentalitás, hogy gyakorlatilag az emberek 90%-ának fogalma sincs, hogy mekkora féktáv kéne ahhoz, hogy baj esetén meg tudjon állni. Jön a seggedbe, mintha a városban araszolnánk...
freeknight: Twingo 133 lovas csak, de olyan 170-180-ig jó vagyok, utána ~210-ig már kell a türelem és út hozzá. Visszaváltani nem kell, mert már 130nál is baromi magas a fordulat.
-
kisza25
félisten
válasz
freeknight #178046 üzenetére
az én 1,4 szívóm hangosabb 120-nál, mint 140-nél, amúgy is akkor megyek kb 135-el, szóval én annyival szoktam haladni, csak akkor megyek fel 150-ig, amikor látom, hogy tolni fognak és, hogy minél előbb elmenjek az útból, ha 200 lóerős autóm lenne akkor is pont ugyanígy közlekednék, attól még nem mennék a pályán 200-al
amikor diesel volt annyi volt a különbség, hogy 1-et vagy egyet sem kellett visszaváltani, most meg 2-öt, hogy haladjak, 4-ben megy 140-150-ig, ott meg pörgetve minden szituációban gyorsul -
aero.
veterán
válasz
BigBlackDog #178045 üzenetére
Az S60 viszonylag hangos szerintem szélzaj tekintetében, bár nálam gyári kipufogóval nem volt motorhang 3600-ig (az 150 volt talán). Az új kisebb kategóriás autók sokat fejlődtek ezen a téren.
freeknight: Mert mindenki siet, de nem baj, a lámpánál úgyis találkozunk.
-
-
aero.
veterán
válasz
rbalint88 #178042 üzenetére
Köbcentit már nem írok, mert okaveszett. Én szerintem 150 ló alatt értelmetlen pályázni, főleg itthon*. Ott már lehet találni értelmesen forgó, csendes dízelt/benzinest. Jópár emberrel dumáltuk, még lehet a talin is, de annyira beragadt az emberek fejébe ez az 1.6 felett megeszi a családi pénztárcát az autó, nettó hülyeség szvsz. Vagy legyen olyan, de akkor ne szomorkodjon se a menésen, se a fogyasztáson pályán.
Mondjuk én is máshogy működöm, nálam nincs olyan, hogy kis autó. A kis autó nálam nyűg, nem fér bele senki és semmi normálisan. A nagy autó mellé nem tudok felhozni semmit, nekem vezetni ugyanolyan, max nem fér be az első parkolóhelyre, hanem mondjuk a harmadikba.
*Elnézést, ha valakinek a lelkébe gázolok, de itt szerintem még a normálisabb szinten vagyunk többen: itthon az autópályán mindenki hülye. Lementem Siófokra M6/M7, haza M3, ennyi hülyével 5 év alatt nem találkoztam Angliában, pedig ott 90% pályázom. Az egy paradicsom ehhez képest. 160-nal megyek és csak a szélvédőjét látom, elengedem és utána meg nem bír menni (B180 cdi, elöl gyerekülésben 3 éves forma gyerek). Annyira hálás vagyok, hogy én nem ebben nőttem fel. Ez kikívánkozott.
-
rbalint88
addikt
válasz
aero. #178040 üzenetére
ezért kell pályázáshoz dízelt* venni
vagy füldugót
az autó hangolásától is nagyon függ egyébként, hogy mennyire hangos pályán. az elantra is modern autó (2011-) 6 gangos váltóval, aztán mégis "ordít" pályán, mert 140-nél 3600-at forog. szélzajt jól kiszűri, de az azért feltűnik, hogy a motorzaj pont a fele 110-nél... az audiban meg a legnagyobb zajforrás az, ha valaki jön hátulról, akkor annak a zaja beoson a kasztni és a tető között.* mondjuk abból is valami hosszú váltósat, mert pl a focus 2 1.6tdci az 5gangossal ordít 120 felett.
-
Integrale
veterán
válasz
ngaba #178034 üzenetére
Attól még egyenletes haladáskor, jól jöhet egy + fokozat, aztán ha helyzet van, akkor visszaváltasz egyet. Ezért is van több fokozat, szűk tartományban van ereje a szívónak, minél közelebb esik a fordulat ahhoz, annál dinamikusabban tudsz közlekedni, minél több okozat, annál kisebbeket ejt egy-egy fordulat között.
Viszont szerintem a fordulat nem feltétlenül jelent nagyobb zajt az utastérben. AR 145 4500-at forog 130-nál, motorhang nem túlzó, nem nagyobb, mint alacsonyabb fordulaton, sőt 4500-5000 között még halkabb is. -
aero.
veterán
Nem rakétatudomány. Ugye automata alapból hosszabb, mert ha helyzet van, a parkettára megoldja a menést magától. Egybites user lepadlózza a kézit 5.-ben, nem történik semmi. Ezért mennek fel fokozatban is az automaták, a jobb nyomaték és teljesítményskála kihasználás miatt, na meg az egyenletes haladás melletti alacsony fordulattal járó előnyös fogyasztás. Kisza 6-os kézije sem túl hosszú, viszont ott is segít kihasználni az 1.4 szívó tulajdonságait, kevesebb rpm drop, jobb erőtartományba ejtés. Hirtelen a régi Punto 6-os unikum kézije mellett eszembe sem jut más autó. Még a 6 hengeresek is 5-ösök.
MunezXBK: Értettem is, meg nem is. Ezért ajánlottam első körben is automatát. A 6 sebességet nem pontosítottam, de kézire gondoltam.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Gombinyó #178021 üzenetére
Az 1.6 Scenicről (talán a II-ről) olvastam valahol, hogy hatodikban körülbelül ugyananúgy 4000-et forog, mint más szívó 1.6-osok. Ezt majd valaki vagy megerősíti, vagy cáfolja. :-)
Alapvetően a motor erején múlik, hogy le bírja-e győzni alacsony fordulaton nagy sebességnél a légellenállást. És hát gyenge motor nehéz autónál nem fogja... Ezért nézek nagyot, amikor még autós újságírók is olyanokat írnak, hogy "kellene még egy hatodik fokozat". Tényleg? Legyen mindjárt kettő plusz fokozat, és kész lesz az 1.2 szívó utazólimunk. :-)
Az automobile-catalog.com-on
egyébként fenn vannak a váltóáttételezések (sok más hasznos infóval együtt, pl. alaktényező, kombi csomagtartó méretei cm-ben stb.), ha fontos a fordulatszám. Csak sajnos még csak a Q betűnél jár a feltöltés, a Renault pl. pont nincs fent. -
válasz
MasterDeeJay #178030 üzenetére
Nem feltétlenül kor függő. Nálunk van olyan bérlő, aki úgy kuplungol, hogy belövi a fordulatot egy jó 3000 környékére (hogy ne fulladjon le) és azt tartva csúsztatja hozzá a kuplungot. Kb. évente kuplungcsere van, amikor javasoltuk neki, hogy esetleg átülhetne egy automata váltós autóba, akkor meg teljesen megsértődött, hogy már miért kéne neki olyan?!
Qru: Sejtettem, hogy az övében is lesz valami "trükk", azért is kérdeztem, mert azoknál eleve mások a fokozatok is, mint egy szívónál. Harapósak, az biztos, a "nagytesó" megvolt még 2017ben, a kockás ülés bejött, de a fauvé belső ellen én oltva vagyok sajnos.
-
Néha találkozok érdekes jelenségekkel. A mai napon pl egy idősebb nő kissé erőteljesen állt be a helyi bolt parkolójába, annyira hogy visszapattant parkolót határoló padkáról egy pici asszem nissan micra járgyányal. Aztán amikor ment el akkor meg szinte padlógázon váltót recsegtetve tolatott ki.
Még még télen papa áll ki szintén padlógázzal fél percig csúsztatva vastag kék füstöt okád szegény swift.
Ez nem álltalánosítás de azért az autós hírdetéseknél a megkímélt idős hölgy/úr tulajtól szöveteg végigondolva nem biztos hogy a jó állapot köszön vissza.
De ellenpéda is van, nyugger papa wartburgal ami csillog villog mintha új lenne de hogy hogy a fenébe azt nem tudom mert pl bátyámra hagyta a nagypapám a fűtött garázsban tartott 55eKm futott elektromos antenna emelős skoda 120-asát ennek ellenére több helyen rozsdás és hengerfejes is szegény hiába vigyázott rá a papa. Az is igaz hogy párszor már főtt szegény, de szériatartozék volt az 5L kannavíz a csomagtartóba(elöl) nyáron, télen meg több 25 kilós virágföld hogy legalább egy pici összefüggés legyen a valós kanyarodás és a kormány állása között. -
aero.
veterán
válasz
MunezXBK #178025 üzenetére
Oké, de az DSG.
Még a 6-os kéziek is többet forognak, mint az 5/6 sebességes automaták, előbbiek pedig nagyon ritkák abból a korszakból.6 hengeres ex off autóm 3k rpm volt 120-nál 5-ös kézivel, nulla motorhang mellett pályán. Automatával ugyanez 2.1k. Nehéz 10-15 éves autót találni, ami nem 3 felett forog pályán és benzines, akkor még nem volt szempontja a környezetvédelmi normáknak a váltókiosztás.
-
Zola007
veterán
nézegetem a benzineseket (Golf V, Leon, Focus), de ahogy látom, 2.0L alatt egyik sem pályára való 5 sebességes váltóval
Sajnos engem eléggé zavar a magas motorzaj vezetés közbenSzerintetek érdemes inkább 1.6-1.8 vonalon 6 sebességes váltóra keresnem vagy indokolatlanul leszűkítené a lehetőségeket?
-
Integrale
veterán
válasz
Zola007 #178015 üzenetére
Nagyon függ a használattól. Van olyan családtag, aki úgy mászik ki az autóból, hogy a gumikéderen és a küszöbborításon megdörgöli kicsit a lábát, úgy ül be és száll ki az ülésből, hogy berakja a seggét, majd eltekeri magát felemelkedés nélkül 90 fokkal. A kormányt hüvelykujjal birizgálja menet közben.
Amikor feltörték az Alfát, akkor a rendőrök befújták/kenték valamivel a kilincseket, kormányt és a váltót, ujjlenyomat után kutatva, pár héttel később durván elkezdett kopni a felület.
Nekem az ajtó úgy nyílik, hogy a kilincset felfele húzod, na most aki be akar szállni és nem ismeri, az meghúzza vízszintesen, majd rájön, hogy nem nyílik, nem kérdez, nem próbál másik pózt, hanem erővel közelít.
-
-
-
Zola007
veterán
válasz
Integrale #178008 üzenetére
Tudom, hogy írtad, csak még mindig meglep.
ismerősöm 400 ezret futott 320D-jében még gyári a bőrözés,csak fényes.
Nekünk a Tipoban anno 300e körül bírta egy 30e forinton bőr sportkormány, pedig apám gyűrűben vezetett.
Ezért tudok rácsodálkozni mikor 100-150 ezret futott autókban szét vannak kopva a beltér elemei.
2000 után nagyon beindult a spórolás az anyagokon és ez látszik motoron, beltéren, festésen, bármin. -
válasz
bitpork #178010 üzenetére
Hát nem tudom, én nem akarok nagy számot mondani, de átvettem már néhány száz (vagy több) autót és soha nem volt benne 20-nál, de legyen 25nél több. Lagermaxból soha nem jön ki autó lábon! Kereskedő ki tudja kérni, de az traileren megy, P-s rendszám sem játszik ilyen autóknál! A nagyobb értékű autókat külön engedéllyel kiviszik a Lagermax telephelynél a kerítéshez és meg lehet nézni, de nem viheted őket sehova.
MunezXBK: Azért ha megnézed a kettőt, még így is bőven van különbség, bár lehet ez már inkább az A4 -A6 kategória különbség.
-
-
válasz
r6man123 #177998 üzenetére
Hát nekem picit furcsának tűnik. Egy szalonautót kint is megcsináltatnak szvsz és nem adják sok millióval kevesebbért - tényleg nagyon olcsónak tűnik, egy tuti vételt már egy másik keselyű nepper is elvinne, ha ez a nepper egy madár lenne, aki nem tudja, hogy mit árul -, főleg ha csak 2 elemet ért, ráadásul nyom nélkül el tudják tüntetni az egyik elemnél a javítást. 92 km-t se értem, ha szalon autó, akkor kb. 5-15km van benne max, ha valaki volt olyan barbár, hogy képes volt egy ún. 0 km-es autóval furikázni a fényezőhöz és lakatoshoz, mert nem akart trailert fizetni, akkor abból én nem azt szűrném le, hogy korrekt volt a javítás.
Ami nekem még furcsa, hogy lóg a bőr az első combtámasznál a vezető oldalon (és több helyen is). Nem láttam mostanában új A4est, de az Audikban azért ennél feszesebb szokott lenni, magasabb osztályban őket nevezhetjük kb. etalonnak.
Szóval egy alvázszámos lekérdezés minimum kéne - az sincs a hirdetésben -, de inkább valami átvizsgálós szakival nézesd meg (pl: Varga Tibor), akik keresnek törés és sérülésnyomokat és átnézik gyári szintű műszerekkel az autó elektronikáját, hogy vannak-e maradék hibakódok esetleg. Egy ilyen értékű autónál az a 20-25.000 Ft-os díj semmiség ahhoz képest, amit ügyvédre költesz, miután kiderül, hogy rommá törött, visszatekert autót adott el a kereskedő neked.
-
válasz
Zola007 #178000 üzenetére
Ez semmi, rossz minőségű bőr, de inkább textilbőr és esetleg kézkrém vagy ékszer kombináció, némi helytelen kormányfogással kombinálva. Ilyet lehet látni akár 50.000 km után is, szóval ez nem kizáró ok. Élőben kell látni az autót, mert a képet mindig lehet úgy készíteni, hogy ne láss vagy ne legyen feltűnő egy adott sérülés, főleg ha nem HD kép.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Honda topik
- Óvodások homokozója
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Filmvilág
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- További aktív témák...
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Eladó Bontatlan új Amazon Echo Dot 5 Smart speaker Amazon Alexa fekete, kék vagy fehér színben
- HomeAssistant és SolarAssistant Center - spórolj pénzt automatizálással!
- 3D nyomtatott versenypályák, versenyzői aláírások
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás