Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kompakt vízhűtés
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple MacBook
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz
bitpork #152095 üzenetére
Nekem nem szamit, de lehet hogy o azt hiszi, hogy ha a Lancia Y szar volt akkor az osszes olasz az.
Gyanúzok azért, mert az osztrák szervizek elsősorban a német autókkal vannak barátságban, de ez csak egy tipp
Meg nalunk a 6e fos kisvarosban is van Fiat szerviz
(#152096) AwfulTruth
+1 a Leon 1.6ra es a Stilo FL-re -
Victoryus94
őstag
Sziasztok,
Első autóm venném.Nagyjából kinéztem az esélyes autókat, de 0 tapasztalatom van, csak véleményeket, éselméleti adatokat látok.
Ami fontos, a fenntartási költség, és a megbízhatóság + klíma.
Pest megyei vagyok, elsősorban munkába járnék vele Pestre (napi 2x35km, + esetleg Pesten mászkálni).kb. 2004 körüli autókat nézek.
Amiket kinéztem:
Suzuki Liana ( vagy Ignis )
Toyota Yaris
Honda Jazz.Kérdés hogy egy 700-750 ezres Lianahoz képest egy 1.0-1.1 millás Jazz milyen előnyöket nyújtana.
(utóbbihoz a főnök ajánlott fizetési előleget, anélkül nem férne a keretbe)
Illetve Yarisból melyik kategóriát nézzem ár-értékben. -
wwhy
veterán
Citroen C4 1.6 HDI-vel kapcsolatban van valakinek tapasztalata, javaslata? (2011/140e km)
-
diegho
nagyúr
válasz
AwfulTruth #152096 üzenetére
Avensis nehéz lesz, corolla e11 szűk és ronda, de érdemes megnézni egyet. Golf ok, Leon is jó, Vectra is, Zafira is. Mazda nagyon rohad. G Astra is sokaknak bejön. Stilo-ra is adnék egy voksot.
-
AwfulTruth
csendes tag
Sziasztok!
Ami fontos nekem, 4-5 ajtó.
max 240e km körül
1997-2002 ig behatárolólag
max 700.000 Ft-ig érdekel.Corolla, avensis, esetleg Golf? esetleg régi mazda 300as sorozatból valami? vagy mit ajánlanátok figyelmembe?
Ennyiért már elvárható extra:
klíma
központizár
abs?
utas és oldallégzsák? -
-
footy
addikt
válasz
Atomgeszi #152091 üzenetére
Miert ragaszkodik a VAG-hoz? Presztizs kerdes? A Bravo semmivel nem rosszabb auto mint egy Golf5.
Sot en inkabb vennek 1.4Tjetet mint TSI-t.
2004-tol 2010-ig nehez VAG-tol ajanlani. Persze a TSI nem problemas annyira mint sok forumon olvasni, de a T-jettel meg tenyleg semmi problema nincsen... -
aero.
veterán
válasz
Atomgeszi #152087 üzenetére
Ebből én max a szívó 1.6 A3-at, vagy az 1.4 TSI-t merném bevállalni. A BMW és az a 2.0 tfsi fos, asszem ez az ami még ugyanúgy szar olajpumpás, mint a PD. Ha hosszú távokat megy és szeret váltani, akkor nem kell automata, az városba kell a dugóba. Én néznék valami mást, nem a legmegbízhatóbb motor-éra a prémium gyártóknál. Kia Soul, Volvo C30, Citroen C3-C4? Vagy ha mindenképpen Das Auto kell, akkor néznék egy páréves manuál 1.4 TSI-t és azzal kezdeném, hogy nézzék át a vezérlést.
-
Atomgeszi
nagyúr
Köszönöm, továbbítottam neki a dolgokat. Amint kinézett újakat, majd ide bedobom, hogy melyik nyerő közülük.
TSI-nél van évjárat, amire figyelni érdemes illetve ccm?footy: Nem lenne rossz, de most is egy Lancia Y-ja van, amivel az a baja, hogy ha elviszi szerelőhöz csak néznek rá, mint a vakablakra... Ragaszkodna a VAG vonalhoz.
-
footy
addikt
válasz
Atomgeszi #152087 üzenetére
A fentiek kozul en egyiket sem vennem meg.
Inkabb ezeket neznem:
FL(2010-) Kia (Pro)Ceed 1.6 CRDI kezivel mert az automataja oldschool
Fiat Bravo 1.4T-TJet/1.6Jtd
Lancia Delta 1.4T-TJet/1.6JtdAusztriaban meg nem lesznek annyira nagy szigoritasok mint nemetorszagban, kulonben az autopark 70%-at el kellene takaritani...
A 6. fokozathoz ne ragaszkodj, mert az semmit nem mond el a vegattetelrol. (VW-nel az 5-os BMT valto hosszabb mint a 6 fokozatu sima)
A Versichern24.at-n mindenkeppen kalkulaljon egy biztositast, hogy legyen viszonyitasi alapja.
Valoszinuleg nem akar majd 2.0tfsi-t(azt egyebkent se akarjon)
-
-
Atomgeszi
nagyúr
Hali!
Csajos autót keresünk 7-8 ezer euró környékén(ezen felül természetesen az átírásra és első szervizre van félrerakva). Willhaben.at a fő keresési terület. Mert kint él, és kint is használná a csaj. Fontos a megbízhatóság, és sokat pályázik. Tempomat, elektromos ablak, klíma alap, illetve, hogy kényelmes legyen, és 2-3 havonta beleférjen a 2x1000km is. Benzineset szeretne inkább(Én ragaszkodnék egy 6. sebességhez is), hiába a sok km. Jobban megbízik benne, illetve kitudja milyen szabályozások lesznek Ausztriában is.
Amiket eddig nézett: 1-es BMW, Audi A3, VW Golf.
Talán nem zárkózik el a dízellel szemben sem. Én egy automata dízelre szavaznék, mert k**** kényelmes és egyszerűbb levezetni a napi 100km-t, plusz ugye a hosszú utakat. De egyfelől szeret is váltani.
Ötlet? -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #152076 üzenetére
a puntora ha diszkrét akarok lenni, akkor azt mondhatom, hogy kiforrott konstrukció
005 óta gyártják, corsa d-e-vel közös a platform, nem kimondottan bajos.
mondjuk nem tudom, milyen motorral lehet kérni, de az 1.2 szívó tuti halál. 1.4 t-jettel jó lehet.
áh, felejtő, lehet válogatni a szar meg a fos közül. értelmes motor nincs hozzá. -
zolnagy
őstag
válasz
rbalint88 #152075 üzenetére
Én is arra felé hajlok, főleg, hogy vezettem a Swiftet. Jó.jó, de nem az igazi.
Hétfőn megyek a Fabia tesztvezetésre. Majd meglátom.
Most találtam még egy lehetőséget, egy Fiat Puntot: [link]. Ez is jó áron van. Kérdés, hogy milyenek ezek a Fiatok, mert őket nem ismerem. -
zolnagy
őstag
Már írtam, hogy új főleg városi használatra szánt kisautót vennék.
Leszűkítettem a kört 2 típusra:
- Suzuki Swift GL felszereltséggel 3,2 m lenne
- Skoda Fabia Ambition (munkahelyi akcióval) szintén 3,2 m lenneBeleülve a Fabia minőségibb benyomást kelt, masszívabb az egész autó.
A Swiftnek viszont problémamentesebbnek tűnik az 1,2 szívómotorja, mint a Fabia 1,0 TSI motorja.A Swiftet ma próbáltam. Kicsit mintha kemény lenne a rugózása, ezért gondoltam az alapváltozatot a ballonosabb gumikkal.
A Fabiaban csak ültem, jövő héten próbálom. Ha lenne a régi 1,4 16v motorral, akkor őt venném.Mit gondoltok? Ki melyiket venné és miért?
-
uffneked
aktív tag
válasz
molnarpeter #152068 üzenetére
Szívódízel? Szerintem egyedül a dízel maradt ki eddig. Ugye mindenhol azt hangoztatják, hogy az ilyen korú autóknál, ennyi pénzért dízelt ne. Ez kivétel lenne?
Teljesítményre az 1.6 75LE elég, ebből gondoltam, hogy az 1.4 ugyanennyi lóval elég lenne. Összehasonlítási alapom nem nagyon van, egy Rapid 1.2 TSI, meg egy A6 2.8 Quattro, más kategóriák...
Ha a többségéből nehéz, akkor nézzük a maradékot. Csak marad valami a robogó, meg a seicento mellett.A 9N Polo 490k-ért jönne svájcból papírozva, 170k km, comfortline, ránézésre hibátlan (kinti tag szerint amúgy is, de az mindegy...).
-
adelomnia
újonc
válasz
Luck Dragon #152066 üzenetére
Igazából az érdekelne, hogy melyik típusban férnék el viszonylag kényelmesen ami még megbízható, nem kell félni benne és azért nem eszi le a fejem a városban. Ahogy én nézegettem akad 1m alatt is de 1.5-nél többet már sajnálnék rá.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
uffneked #152065 üzenetére
Ha elég az 1.4 teljesítménye, szívódízel nem játszik? Illetve 500k-ból nehéz lesz épkézláb darabot találni a leírt típusok többségéből, akkor meg nem vagy sokkal előbbre, ha 1 literrel kisebb fogyasztásból akarsz pl. lakatolást finanszírozni
travis84: inverter hiba csak Prius 3-nál jellemző, 2-es széria teljesen ki van lőve?
-
-
uffneked
aktív tag
Sziasztok!
Jelenlegi Polo 6N 1.6/75LE (rozsdás benzintemetőm) helyett keresnék városi járkálót, napi 20km-re. Toldozgattam-foltozgattam, szeretem, de az 1.6 ritka, alig van bontott cucc alulra, ráadásul városban 9,5 alá akkor se tudom levinni a fogyasztást, ha tolom.
Mivel magával a Poloval elégedett vagyok, minimális ráfordítással lehetne helyette egy 9N 1.4/75LE (mercilámpás). Erről mi a véleményetek? Azt gondolnám, hogy hasonló dinamika mellett kevesebb fogyasztás, kicsit újabb is (2003), mi baj lehet belőle...
Vagy van jobb választás kb félmilláig? Nem keveset jártam utána, kezdve a robogótól (azért azt nem), Suzuki (ugyanaz
), 4es golf ugyanezzel a motorral (hmm), Seicento 1.1 (kicsi, de játékos), Punto 1.2 (hmm), Fiesta 1.3 (5GEN tetszik, az meg már drága), Jazz 1.4 (drága), 206 1.4 (hmm), Astra G 1.4 (ritka ez a motor, de amúgy hmm)...
Szóval így elakadtam. Tudom, ennyiért állapotot veszünk, de ahhoz meg kevés az XP-m. 1 éves jogsival, Polon kívül csak hodály autókat vezettem (céges), rozsdát még csak-csak felismerem, de itt ki is fújt, lötyög-kerreg-koppan-kattog, nem tudom levonni a következtetést.
Szerk.: Közben látom, hogy a kolléga felettem hasonlót keres...
Klíma szempont, az én 188/80ammal meg nem volt gond a Poloban sem, mintha sámlin ültem volna.
-
adelomnia
újonc
Sziasztok! 2 méter és 120 kilogrammos legény vagyok. olyan városi benzines kocsit keresek amiben állítható az ülés és a kormány is 4 irányban és esetleg klímás. Sok autóban ültem már több kevesebb sikerrel, de azt keresném ami ár-érték arányban a legjobb vétel lenne. Árban igazából szeretném minél olcsóbban megúszni a városi harcos stílus miatt. Autószereléshez nem értek, szóval évente-félévente átnézetem, de addig menjen. Teljesítmény, stílus nem érdekel különösebben...Kíváncsi vagyok mit ajánlanátok amiben nagy a lábtér hátha még nem volt hozzá szerencsém.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Ezekiell #152061 üzenetére
Szia!
Leírtad az előnyöket, hátrányokat, innentől azt kell eldöntened, hogy mi a fontosabb.
Vitara:
+olcsóbb
+magasabb-gagyibb anyagok
Ceed:
+kényelmesebb
+nagyobb csomagtér
+jobb minőségű beltér-drágább
Mindenképp próbáld ki őket, aztán a pro-kontra ismeretében döntsd el, melyik éri meg számodra jobban. Mi nem dönthetünk helyetted. Én pl. nem csípem a SUV-okat, és a normál személyautók közül legjobban pont a kombikat kedvelem, emiatt biztosan Ceed-et vennék, de valószínűleg van olyan ember is a topikban, aki a szöges ellentétem, tehát objektíven nem tudnánk dönteni.
-
válasz
Ezekiell #152061 üzenetére
Hali!
Én egy i30-ból szállok át egy scrossba. A ceed az kb ugyanaz. Pöpec autó, semmi gond vele. Csak annyi amiről nem tehet, márpedig hogy Budapest néhány helyen ahol járok inkább tanknak való akadálypálya (levertem az i30 alját sokszor és rinyálok
).
Ültem vitarában, szerintem kisebb belül mint egy i30 (mondjuk kivül is, az lehet előny). Csak városban azért előnyös a szívó benzin, szóval nehéz döntés.
Sokat segítettem mi? Ha nem zavar hogy alacsony az alja, akkor talán ceed (mert 4 fős család lesz, szerintem arra vitara szűkös, én ezért vettem scrosst).
-
Ezekiell
veterán
Sziasztok!
Új autó vásárlása előtt vagyok, kettő modellre sikerült leszűkíteni, de egyelőre nem tudok dönteni.
Suzuki Vitara 1.6 GL+ vs Kia Ceed SW 1.6 Summer Edition (mindkettő benzin). Vitara kb 1 millával olcsóbb, de a Ceednek 7 év garanciája van, és a belseje minőségibb azért. Vitaraban 4 ember talán kényelmesebben elfér, de a Ceedben jóval nagyobb a csomagtér. Mindkét autó/motor megbízható, a világból kimegy, viszont a Ceed azért kicsit dinamikusabb talán. Vitara magasabb, kényelmesebb be/kiszállni, de a Ceed kényelmesebb kicsivel (bár ez szubjektív).
Főleg városi használatra venném, jelenleg 3 fős családnak (de 4en leszünk hamarosan), alkalmankénti pályázással.
Tudom, hogy ez már főleg szubjektív, de a kettő közül ti melyiket választanátok?
-
válasz
tresh #152058 üzenetére
Nekem még eszembe jutott az Astra H GTC 1.6 / 1.7 CDTI: olcsó fenntartás; a GTC kívülről tetszetős - igaz csak 3 ajtós; nem tépi ki a kezéből a kormányt.
A Mazda3 tényleg rohad; jóbarátomnak van 2004-es, most volt másodszor kasztniztatni + alvázvédetni. :/
Tomcsi alól szedd ki az 1.8T-t; patika és amúgy sem túl izmos.
-
-
válasz
BigBlackDog #152055 üzenetére
Alkatrész táblázat , az más kérdés- olyat néha én is csinálok h lássam mennyi a difi jelenleg. De üzemeltetési tervet előre, ráadásul tények nélkül nem írok.
-
travis84
csendes tag
Köszi a válaszokat!
tresh, kalmanchris: akkor Pécsre érdemes jönni kenyeret enni =) Amúgy maga a szerelő nem drága, csak sajnos nem foglalkozik sem elektronikával, sem adagoló problémával. Így ezeket Pécsen már szinte csak 1-1 helyen lehet csináltatni. A hűtővizes problémánál hengerfej gyanú is fent állt, ezért azt is megcsinálták (amit megint más csinált), ez volt a drágább benne, plusz a ventilátor sem ment mindig, mert zárlatosak voltak a vezetékek, amelyeket újra kellett húzni, így az egész került 60-ba, amiért már a 60 rendben van.
Az adagolónál mivel csak bontott volt, az első adagoló két hét után megadta magát, a második már jó volt, de itt maga a motortér megbontása, adagoló le-fel rakása volt fél nap, így a munkadíj volt sok, plusz a vezérlést is megcsinálták, mert már ráfért. Így volt 80, ami ezeket beszámolva nem sok, csak ennyire nem akartam kirészletezni.BigBlackDog: Civic 1.4 kihúzva
footy: megnézem a Fiat Bravokat, bár itt is biztos sok a tuningolt, leharcolt példány, utánanézek a 1.4 TSI motornak is. köszi!
DZs: A Ford is tetszik, de a HaHun én nem nagyon találtam magán eladót így elsőre, tele van kereskedős hirdetésekkel, igaz szépeket írnak, de azoknak sosem igaz fele sem. Az Auris 354-es csomagtartója a 408-as Xsarahoz képest már jóval kisebb. Ezért is próbáltam nézni Ceed-ből 2012 utáni modelleket (380liter), csak az drága...
Tényleg fogom bővíteni a listát, a vásárlás úgyis 1-2 hónapos terv, csak előre összeírok minden lehetőséget! Kösz mégegyszer mindenkinek!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #152049 üzenetére
Hmm... Igaznak tűnik számomra is az állításaid halmaza. De szerintem azért nem rossz az a táblázat. Viszont amire jó, az inkább csak a kiválasztott típusok egymáshoz hasonlítása. Melyiknek mennyivel alacsonyabb/magasabb a fenntartása, járulékos költsége a többi kiválasztotthoz képest. Ennyit tud, ezen felül "meglepetéssel" mindig kell kalkulálni szerintem is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Gombinyó #152052 üzenetére
Az a baj, hogy egy darab hibával sem számolt az emberünk. Pedig hibátlan használt autó nincs. Mi lesz, ha majd kell fék, futómű, vezérlés, gumi... Ezek csak kopók, nem romlott el semmi. Hmm?
Amúgy mi ez a sok off? Szerintem ez hozzátartozik az autó vásárláshoz. Nem kell ezt offba rakni.
-
válasz
Gombinyó #152047 üzenetére
És mi a garancia hogy nem lesz? Mi a garancia hogy a mittoménhol olvasott századra beírt fogyasztást hozza az autó? Mi a garancia, hogy a piac nem alakul át 1 éven belül és az értéke a belsőégésű motoroknak nem zuhan? Mi a garancia arra, hogy nem lesz balesete, ami tervezetten felüli amortizációval jár?
Egy táblázat?Valamit egyszer és mindenkorra tisztázzunk: soha semmi garancia nincs h nem ugrik be költség. Lehet citálni statisztikákat, de ez nem több mint remény.
Ismét meg kell említenem a könyvelőmet a toyotájával ami sohaelnemromló kategória, oszt a lámpánál induláskor a felesége alatt jobb oldalon az erőátvitel dezintegrálta magát, egy csekély 150K-s számlát termelve. -
-
tresh
veterán
válasz
BigBlackDog #152040 üzenetére
Ja az se rossz megoldás
-
DZs
senior tag
válasz
travis84 #152034 üzenetére
A táblázatod jó, de a döntés csak egy szűk tartományát képezi le. Számításba venném, melyiken kell kuplungot, féket, gátlót, gumit cserélni és mennyiért.
A honda viszonylag drága. Tetszik annyira, hogy megéri a felárat?
Az aurist miért gondolod kicsinek ezekhez képest?
Értelmes fordot épp azért könnyű találni, mert sok van belőle. Magán eladókat kutass fel.A xsarát én is lecserélném a helyedben, ha megvan a pénzmag. Egyetértek azzal a tanáccsal, hogy bővíteném a kört.
-
footy
addikt
válasz
travis84 #152025 üzenetére
A tablazatban szereplok helyett inkabb egy 1.4Tjet bravo (arban pedig 1,5-tol mar lehet jokat talalni). Nagyobb a csomagtartoja, olcso hozza az alkatresz es megy is. A Jazz sem rossz valasztas, de autopalyara az nem valo. Az 1.4 siman birja a palyazast, de a zajszigetelese gyenge igy faraszto vele utazni. (A Ceed is uvolt palyan a FL utan mar jobb lett a zajszigetelese. A Honda 1.8-cal sem egy tuzijatek, 1.4-gyel konkretan forgalmi akadaly es melle meg zajos is palyan)
-
tresh
veterán
válasz
rbalint88 #152015 üzenetére
Az a másik jelölt vagy g5 csak itthon eléggé szar a felhozatal jelenleg. Igazából egy fr dizel leont akartam de asszony vezette és mondta hogy neki ez túl erős, így maradtunk az 1.6 benya vonalon. A corolla tényleg nem nagy eresztés, de motorikusan szerintem a legjobbak között van A golf mellett az szolna hogy ismerem mint a rossz pénzt és fillérekből fenntartható.
diegho: elvből nem veszek suzukit, nem szeretem plusz kicsi lenne 4 főnek. Golf 4, foka,leon,corolla,almera, golf 5, vonalon keresgélek
-
travis84
csendes tag
Köszi a válaszokat!
rbalint88: én is megtartanám, mert szeretem, de sajnos a 600 csak a váratlan javításokra ment el. Tavaly nyáron pl Balatonra indultunk, mikor 20km után elfolyt a hűtővíz, ennek átvizsgálása, javítása volt 60 ezer, szeptemberben az adagoló ment tönkre, bontott alkatrészből is 80 ezer volt, télen a rozsdás küszöb cseréje volt szintén 80. Februárban a hőfok elektronika romlott el, 30 ezer. Most esedékes lenne a hátsó híd felújítása is, ami megint egy százas. És ezek nagy részénél hetekig nincs autó, volt olyan eset is, ahol másfél hónapig volt a szerelőnél. Ezek mellett voltak apróbb hibák is, de azok nem kerültek sokba, és volt hogy helyben javítottak. És ki tudja még mi jön elő...
Pumma: igazából nem csak ezek a megbízhatók, de a többi más okból esett ki a rostán. Toyotából néztem Avensist, de drága, Yaris,auris kicsi, Priussal sokat szemeztem, de a lopás és az inverteres hiba miatt elvetettem, pedig sokáig befutó volt. Opel nem tetszik, Citroen sokat veszít értékéből, Fordokból pedig sok a céges, tekert órás, nehéz találni értelmeset.
Persze Honda és Kia is lehet pénz temető, de kisebb eséllyel az itt és más fórumon olvasottak alapján. -
Gombinyó
őstag
válasz
vtomi2 #152030 üzenetére
Ha 1.2m van zsebben a kocsira plusz első szervizre (névre írás, biztosítás külön kassza), akkor max 1m-ért néznék autót. Csak az első szerviz (vezérlés, szűrők, olaj) elvisz 100ezret egy kis autónál is és akkor még nem nyúltál bele semmibe.
Szerintem a 2010et add alább kb 2005ig és onnan már viszonylag jó állapotú autók közül válogathatsz ennyiért... Fiesta, Colt, Polo, Peugeot 307, Grande Punto, stb.. -
-
#94529552
törölt tag
válasz
travis84 #152025 üzenetére
Szerintem tévúton jársz. A megbízhatóság az autó állapotától függ, és kár volna arra a kettőre szűkíteni a keresést. Már miért ne lenne megbízható egy Toyota, Opel, Ford, vagy éppen egy másik Citroen is, ha megkapták a törődést?! Lehet, hogy ami te megbízhatóbbnak gondolsz, éppen az lesz a pénzfaló és többször is cserben hagy majd.
-
vtomi2
őstag
Sziasztok!
1. Autónak keresnék valamit olyan 1.2M körül javításokkal együtt. Kisebb akár 3 ajtós autókban gondolkozom, föleg benzinben, de lehet dízel is. Napi 15-20km, pár hetente 100km-t mennék vele. Amit jó lenne ha tudna: legalább elöl elektromos ablakok, klíma, távirányítós zár, rádió.
Inkább 2010 után gyártottak érdekelnének, és olyanok amik nem lelakotrak.Most kezdtem utánnanézegetni, idáig a fábiákat és a peugeot 207-eseket nézegettem.
-
rbalint88
addikt
válasz
travis84 #152025 üzenetére
a 3 év alatti 600ezerben a kötelező szervizek is benne vannak, meg gumik esetleg vagy csak hibaelhárítás?
mert ha csak a kötelezők, akkor gondolj bele, hogy az újabb autókra is nagyságrendileg ennyi el lehet/el fogsz költeni PLUSZ ott az értékvesztés és az elveszített kamat.
5 év alatt csak értékvesztésen elbukod kb azt, amit a xsarára költeni kellett és még egy wunderbaumot se vettél az "új" autóba. ha amúgy nincs baja a xsarának (nem rozsdásodik, nem hagy az út szélén gyakran - esetenként a drága új autó is elromolhat, nem folyik taknya-nyála), akkor tartsd meg, inkább utazzatok vele sokat, mert az legalább élmény, a ház előtt álló, kicsit szebben csillogó egyen tejfölösdobozra visszanézni meg nem az.
persze utóbbi eladható felelős és racionális döntésnek, valahol az is, de ennél több értelme van anyagilag -hosszú távon- beülni 4-5M között egy új autóba, ami kielégíti a racionális igényeid (garancia, fogyaszás, helykínálat, so-so felszereltség és menetdinamika), ha meg tudsz benne ülni 5-10 évig, mert jó ideig csak kötelező szervizre kell költened, nincsenek a vásárlás után felmerülő pluszköltségek (kopott a gumi, kivannak a gátlók, stbstb) és ki tudsz szállni belőle jól, mielőtt költőssé válna. nyilván jóval magasabb a bekerülési költség, de lehet úgy tekergetni az excelt, hogy ez érje meg legjobban -
8th
addikt
válasz
tresh #152013 üzenetére
Audi A2 1.4 benzin? Csajoknak általában bejön az a kretén forma. 900kg az egész tök jól viszi az a kis motor is. Fogyasztása nem rossz és a bódét leszámítva az utolsó csavarig kommersz VW technika így a fenntartása és a szervizeltetése sem fájdalmas. Ja és elég biztonságos is meg nem rohad. Sehol. Alumániom
.
-
-
travis84
csendes tag
Jelenleg egy Citroen Xsara-m (1999, 1.9d) van, de az elmúlt 3 évben szervizre költött 600 ezer Forint arra ébresztett rá, hogy hiába a kényelem, a nagy csomagtartó és a remek fogyasztás, sajnos előbb-utóbb meg kell válnunk egymástól.
A véleményetekre lennék kíváncsi: 2.5 millióból kellene, max 7-8 éves autó családomnak (2 felnőtt, 1 kisgyerek), kb 12 ezer km/év futással (kb. város 4e, országút 5e, autópálya 3e) sokat számoltam, osztottam szoroztam. Végül megbízhatóság szempontjából két márkára szűkítettem: Kia és Honda. Ezek közül is a kisebb méretűek, mivel a nagyobbak sajnos árban nem férnek bele.
Körülbelül 5 évre tervezem az autót, ezután eladva szeretnék majd egy nagyobba. Számoltam vételi árat, fogyasztást, üzemanyagárat, biztosítást és az 5 év múlva esedékes eladást is belekalkuláltam, így kaptam a következő táblázatot.A győztes a számok alapján a 09'-es Ceed, de igazából vannak aggályaim. Mindegyiktől félek egy kicsit, a Ceed csomagtartója (340) a 410 literes Xsara után kicsi lesz, a Honda Jazz 1.2-es, vagy a Civic 1.4-es motorja autópályán valószínűleg gyenge. Ha ezeket belekalkulálom, akkor sajnos a drágább 1.4-es Jazz vagy a 1.8-as Civic jön ki győztesen. Ti mit gondoltok ?
-
-
-
Harlond
tag
válasz
BigBlackDog #152017 üzenetére
Hat nekem is furcsan hangzott.. azt a valaszt kaptam a szervizben hogy biztos veszfekeztem.. ennyitol ilyet kell produkalnia?
Bitpork:
lehet a kettostomegu akkor az en hibam, erre nem figyelek annyira. Varosban kb amig reggel kierek 3perc alatt, meg este vissza, plusz hetvegen egy bevasarlas 🙂 -
nesa
veterán
válasz
bitpork #152019 üzenetére
Jó persze akinek minden bekötő útnál van egy Aro 420d hogy csak átkel ülni... az akkor vegyen XC70 Volvot, de ilyet hogy terepjáró is legyen meg nem is akkor csak az xc70 marad az egy kurva lapos sportkocsi, nem vesznek komolyan vele.
Minivan-bol leneznek....egy Land cruiser meglátok a minivan-bol arra meg én is felnézek B+
-
válasz
Harlond #152016 üzenetére
Én nem a hibákat kérdeztem, hanem hogy hogyan használod.
Pl a kettőstömegűt instant nyírja a felhasználó ha 1500 fordulat alatt hajtja az autót. Az injektornál bármikor előferdül a becsepegés (nálam is ez van). Szívócsonk tud teli rakódni sok városi használattal - dízelnél ez mindnél előferdül. Ha meg repedt, nos az is jó párnál jellemző.
Mennyit használod városon belül?(#152018) nesa : de ha neki csak a terepig kell , nem a terepre?
-
nesa
veterán
válasz
Harlond #152007 üzenetére
Én azt mondom nem érdemes a sár elején autót cserélni, és ilyen pöcsöm baszom vállban szűk szarokkal ne is foglalkozz lehet most nincs de 4m ér már láttam többször is IVECO Massifot de alkalmas lehet egy Nissan Pathfinder ez gyakoribb olcsóbb, cserébe kicsit csajos kocsi az ivecohoz képest.
-
Harlond
tag
Nem mondtam, hogy ujat akarok venni 🙂
Bitpork, Gergőke88:
Evi 35ezer km, most 255e-nel van.
Kettos tomegu az auto eleteben 2.szor, minden finomsagaval (kinyomo, kuplung,stb..) osszes fek tarcsa (elol 2x eredeti opel csere utan 10ezerrel hullamos lett) kerekcsapagy, hatso feknyeteg, szivocsonk, fekpedal kapcsolo, 2 injektor csere felujjitottra vagy nem tudom ebben minek hivjak, huto ventillator, futo ventillator vezerlojevel egyutt. Most igy hirtelen ennyi jut eszembe.. -
tresh
veterán
válasz
bitpork #152012 üzenetére
Ejj ne csinázzad már
Asszony alá valami egyszerű csapott seggű gép kell , nézek én mást is náci vonalon. De mivel én kb szökő évente fogom vezetni, így szög egyszerű gép kell valami 1.6 benga oszt jó napot.Napi 20-25 km-re a dízel felesleges. Nekem meg ott a céges gép.
-
-
tresh
veterán
Sziasztok!
Autó váltás van folyamatban és sok más autó mellett, szóba jött az E12-es corolla (remélem jól írtam 2003-as évjárattól) a lényeg hogy 1.6 -ost venném. Az tudom hogy a vezérlés az láncos, gondolom ott nagy csoda nincs. Viszont az esetleges típushibák érdekelnének. Vagy hogy vásárlásnál mire kell figyelni. Autók terén eléggé otthonosan mozgok szóval az alap dolgok nem lényegesek, inkább ami a típusra jellemző és rögtön kerüljem kategóriára utal. Megmondom őszintén a Toyota nálam + japán vonal valahol 2000-es évek végén megállt. Köszi az infókat előre is .
Ui.: Tudom hogy egy lomha szarfosjapán de az asszonynak jó lesz minden csak vigye A-ból B-be
-
-
Harlond
tag
Sziasztok!
Auto vasarlas elott allok es kicsit tanacstalan vagyok. Olyan autot keresek ami limitaltan foldesutas hasznalatra is alkalmas. Nem terep, csak a terepig valo eljutasra gondolok (onnan van mas). Mindenkeppen dizel johet csak szoba. Az osszeg amennyit a vetelere szannek 4millio ft. Jelenleg egy Astra H-m van amivel nagyon nem vagyok megelegedve mert rengeteget kell ra kolteni, utobbi 1 evben messe 1millio felett van a szervizeltetese..
Mit erdemes nezegetnem?
Valaszotok elore is koszonom!
Udv! -
Primary92
senior tag
Az mennyire igaz, hogy a 2007-2014 közötti Mondeok 2.0 TDCI motorjai (115, 130, 140, 163 le) csak szoftverben különböznek?
Érdemes ezzel a motorral választani? Ha chiptuningra adja az ember a fejét, akkor számít, hogy milyen teljesítményű gyárilag? A fékek és egyebek tekintetében van különbség köztük?
Érdemesebb inkább facelift utániakat nézni, vagy érdemben nincs különbség? -
tomcsi23
veterán
válasz
BigBlackDog #151999 üzenetére
a Toledo az 4 ajtós szedán
Van 5 ajtós is. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Synology NAS
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Whisky topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Óvodások homokozója
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro