Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Arc Battlemage B570/B580
- Androidos tablet topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- HP EliteBook / ZBook topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autós kamerák
- Apple notebookok
- Popcorn Hour topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #178198 üzenetére
SX4-ben nem volt M13A, csak 15 és 16, azokkal (elvileg) nincs csapágyprobléma. A fékfolyadék, illetve az ABS-kocka valid.
-
ribarszki
őstag
Nem tudom, bátyám most akart konfiguráltatni a kereskedésben, de már nem lehetett. Aznap reggel kapták a mailt az importőrtől. 3 demo autó van hajón, azok még vihetőek. Pappasnál és a többi KIA szalonnál is ez a helyzet, központi döntés. Talán a jövőre bevezetendő Co norma miatt. Nem tudom.. pedig most jött ki a facelift. Pedig az Insignia, Camry, Talisman, Mazda6 vonalon erre volt a leginkább ráfüggve. Erre pont kivezetik .
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Richard! #178186 üzenetére
I20 2015-től, két embernek simán elég nagy és még garis, kia rioból csak egyel régebbi kasznis lesz, de abból is van garis, mert 2017- ig gyártották, ford fiesta, se kompakt méret kell akkor a ceed és i30 is használható az 1,4-el, csak abból idősebbet fognak kapni, kia venga, ix20 vannak még 1,4-1,6 szívóban hasonló méretben
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Richard!
addikt
Nna ide se jövök többet
Ma kezdődik életed háralévő része
-
Richard!
addikt
Üdv!
50-es házaspár keres megbízható, szívó benzines ótót, boltba járni, nyáron pedig Balatonozni.Éves futás 5000 km alatt.
Az autóra szánt összeg 2.5-2.7 millió JMF.Egy villánkeresés után 4-5 éves Ceed-I30-ak jöttek velem szembe, 1.4, 101 pacival. Gondolom ezekkel nem lehet mellélőni. Esetleg más alternatíva, hogy nehezebb legyen választani?
Ma kezdődik életed háralévő része
-
Ck.
addikt
Üdv Hölgyek-Urak,
Tudnátok-e abban segíteni, hogy a 2015 utáni Lexus IS 300h-ban alapfelszereltség-e az adaptív tempómat, illetve ha nem, akkor milyen felszereltségtől elérhető?
A hirdetések 90%-a használhatatlan. 😫
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #178179 üzenetére
Volt néhány olajevős évjárat, illetve ekkora testben kajál minden motor rendesen, gázszett megtérülhet. Konkrét példánynál is az olajfogyasztást próbálnám kipuhatolni, illetve azt, hogy volt-e váltóolaj cserélve.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz MasterDeeJay #178179 üzenetére
Automata, nem autómata.
-
Na hát rengeteg googlézás után inkább megkerestem a szomszéd műszakiztató állomáson ismerőst hogy mondja meg egyértelműen mit ajánl. Mi az az autó amivel a legkevesebb gond lehet és náluk statisztikailag kevés a hiba. Japán oldalon nézegessek inkább. Konkrétan corollát dícsérte.
Így most már elkezdek nézelődni Toyota Corolla Verso iránt. 1.8-as motorral és hagyományos 4seb autómatával ha találok olyat. Az MMT féle robotizáltól félek. Árban kissé meghaladja a keretet 1.5mft körül lesz aminek részlegesen a lakás felújtása látja kárát.
Talán ez? [link][ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
A korábbi Optima valóban nem volt egy szépség. Mint minden Kianál, sokat számít, hogy mikori az adott típus, mert elég sokat fejlődött a beltér az elmúlt ~10 évben, szóval meg kell taperolni, hogy mennyire jók a műanyagok, mert nem egyszerre volt a váltás, hanem típusonként, ahogy jöttek az újabb generációk. Optima váltójára nem emlékszem most, de ~2 hete volt nálam egy Stinger majd egy hétig, az v6 automata volt, majd 40.000 tesztpilóta-km-rel a váltóban és nem volt rossz most sem, olyan volt, mint 0km-es korában. Néha bealszik 1-1 pillanatra erős gáz adásra, de abszolút élhető. Az új Optima SW GT azért szerintem már elég vállalható lett, még akkor is, ha a tanulmány példány dögösebb lett.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz r6man123 #178162 üzenetére
Én évek óta ezt mondom, hogy hiába egy cég a két koreai, hiába közös a hajtáslánc, hiába elvileg a Hyundai a prémium, az újabb Kiák belseje fényévekre van barmelyik Hyundaitól. Gratula hozzá, az új proceed tényleg nagyon jó, remek ötlet volt, hogy a langyos hot hatchből shooting braket csináltak.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
félisten
válasz kisza25 #178163 üzenetére
Igazából amit keresek:
- évi 6-10e km, fele rövidtávú város, fele nyaralás, etc. Családnak.
- nem használnám naponta
- benzin
- minimum 200 ló, de jöhet több is
- automata muszáj
- fogyi nem igazán érdekes
- kombi jó lenne
- suvokért szóba jöhet
- használt oké, max 3 éves
- nem sürgős
- keret: bizonytalan, igazából nem túl fix, csak nincs kedvem feleslegesen sokat költeni
- egyéb pozitívumok: tetőablak, awd, Android Auto, üléshűtés, garanciaIlyesmik kerültek szóba:
- amcsi Nissan Maxima SV 2017 (3.5, CVT, szívó V6) - pro: szuper motor, sportos; con: nincs tetőablak, kicsi csomagtartó
- Kia Optima GT 2016 (szedánból van eladó), pro: még sok garancia, con: nem túl nagy fejtér, nem annyira szép
- Skoda Superb: pro: nagy, con: uncsi
- Mazda 6: pro: motor, belső tér; con: rozsda, gyengébb mint a többiek
- Mazda CX-5: ld. 6
- RAV-4: belső tere nem az igazi
- Hyundai Santa Fe: belső tér nem túl szép
- Renault Espace: ez tök jól néz ki igazából, de az 1.6-os motorról nem mondanak annyira jókat (hiába 200 LE, nem elég erős), az 1.8-asból meg elég drágán van csakMost egy 2011-es 2.2-es Citroen C5-öm van, amit nagyon szeret az egész család, csak vszeg odaadom apámnak.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
kisza25
félisten
-
nagyúr
válasz kisza25 #178166 üzenetére
8000-ig, de 6500-tól piros, de 265Nm (1500-4500) és 205 ló (6000), ez ugye turbós, szóval már alacsony fordulattól megy, 7,5 0-100
Ami alattam volt, az nem turbo volt, 1.6 twincam 16v gti... ment az 8500-ig is, 1984-esben még nem volt elektronika (9 liter alatt nem fogyasztott), de szintúgy 9k-ig skálázták.
szerk.: 130 ló, 980kg[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz r6man123 #178162 üzenetére
Aztaleborultszivarvégit'. A' szép. Elegáns, sportos, és hát a két betű a végén... GT... ez kellemes emlékeket ébreszt bennem.
Gratulálok!
Szerk.: meddig skálázzák a fordulatszámmérőt?
Csak ez miatt kérdezem... (ez volt a GTI, szívem csücske)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
vzsryl
nagyúr
válasz r6man123 #178162 üzenetére
Gratulálok, bitang jó "kis" autó az. Gyönyörű, különleges, erős, jól felszerelt és még praktikus is. Szvsz. hiába alsó-közép kategóriás, bőven megéri az árát. Főleg ha belegondolok abba, hogy egy jóval kisebb csomagtartóval rendelkező Mazda 3 is kb. hasonló árban mozog, de rugalmasságban még egy 1.4T-s Proceed-del sem tudja felvenni a versenyt, pedig elvileg sportos...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
kisza25
félisten
válasz r6man123 #178162 üzenetére
gratula, szerintem tök jó autó, ha nem akarsz mindenáron suv-ot, 4 embernek kényelmes, van 600 liter csomi, van 200 ló és, ha nem tiprod akkor normálisan fogyaszt, meg ott a 7év gari, szerintem jó döntés
Ja és nem egy tömeg kombi, vagy 5 ajtós, vagy sedan
emvy: új, használt, beniz, diesel?[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
r6man123
senior tag
Ma aláírtam egy Kia Proceed GT-re.
Nagyon messziről indultam, több mint egy éve a Hyundai Tucson volt a favorit. Többször beleültem, simogattam, (1.6 TGDi Prime), abszolút optimális döntésnek tűnt a magas felszereltségével.Aztán több hónapig halogattam a döntést, SUV szerelem volt, de mint később rájöttem, a Tucson nem az a medve X5 érzést adja. Mindig beültem, de nem a várt wooow erzést kaptam, pedig 9 millióért azért csak vártam volna egy kis hidegrázás... Olcsó kopogós műanyag, puritán belső, "kamutágasság".
Ültem Karoq- ban, az katasztrófa volt. Kényelmetlen ülés, kopogós egyszerű beltér, huhh nagyon nem.
A Peugeot 508 adta, fapaddal befér 9 milla alá, de sokaltam. Egy 407-est váltott volna, ezt szerettem.
Ültem egy gyanús "nepperes 94km-esc A4-ben 9 milláért. Belül prémium, hozzáértem a bőrbelsőhőz és szerelem.. De ennél fapadabb verzió szerintem nem létezik, plusz" jégkár, gyanús ülések stb... " elvetettem.
Aztán jött a Kia. A márkával kapcsolatban vannak ellenérzéseim. 9 milla egy Kiáért, amikor egy A4-et is vehetnék? Hé? Akkor már jobban hangzik a Hyundai.
Szóval ismerős szólt, hogy megy tesztvezetni egy Kiát, gondoltam megmutatom neki a Tucsont. Szalonba be, körbejár, de rajtam volt a közömbös érzés.. Mind1 a héten jövök és aláírok, de azért Danikát elviszem a Kiába.
Aztán jött a Bzdmeg. Sportage szerintem nagyon ronda. (itt még SUV-ot akartam). Aztán szembejott a Proceed. Hát olyas forma mint a 407, családi autónak is elmegy, deee fene tudja... A Kia értékesítője mint kiderült középiskolai nagy haverom, visszajott a régi feeling én meg egyre jobban szemetek a Proceed-del. Beülök és bazz:
A belső fényévekre jobb mint bármelyik Hyundai. Nem kopogós műanyag, szebb, átgondoltabb.. Prémiumabb feeling annak ellenére hogy ugyan azok az alkatrészek.
Az autó szépen körülölel, minden kézreáll, szuper apróságok... Másnap visszamentem árajánlatért, ma aláírtam... Tucsont meg jó 1 évig kerülgettem.
Most várom a Kia Proceed 1.6 TGDi GT 204 lovas szörnyetegemet.
-
LógaGéza
veterán
Üdv!
Megvan a kiszemelt, holnap mennék is érte - viszont: van már egy autó a nevemen, azt párom fogja majd egyszer használni (perpill jogsija sincs). Hogyan tudnék ebből a helyzetből biztosítás szempontjából jól kijönni (a bónusz besorolás miatt)?
Ha üzembentartónak megjelölném páromat a régi autómnál úgy, hogy 10 Ft-ért megveszi ezt a jogot? Esetleg vegye meg tőlem a régit? Bár ott az átírás összege se kevés...
Esetleg át lehet kérni a bónuszt az újabb autóra? Bár mondjuk az se lenne rossz, ha az ő nevén nőne a bónusz szintje évente...[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
félisten
Kia Optima-rol mi a véleményetek?
while (!sleep) sheep++;
-
kisza25
félisten
válasz freeknight #178157 üzenetére
ahogy mennek felfelé az árak, egyre biztosabb, hogy sokáig meglesz, egy kicsit extrázottabb kompakt 6-7M Ft normális motorral és jövőre az euro 6d bevezetésével kb 400-500 eFt áremelkedésre számítok
eddig is minden autóm kapott minden 10 ekm friss olajat, nem is mentem többet egy évben.
Idén kicsit megszaladt, de szerintem megoldom.
eddig 2 új autóm volt, a skoda fabia kombi, amit nem szerettem, de 5,5 évig megvolt (svájci frank hitel miatt)
meg a kia proceed, az is 5,5 évig, ha anno kombit veszek, amit akartam is, akkor ma is meglenne, de nem azt vettem, jött a gyerek, 2db 3 ajtós.....
A tipoval eddig minden téren elégedett vagyok, nekem nem hiányzik bele semmi pótolhatatlan. Elöl-hátul kényelmes, csomagtartója is pont jó, mindenhol el tudtam menni vele eddig koppanás nélkül (földutak is) Csendes, jól rugózik, én tudok vele haladni is, ha akarok és még mindig jó rá visszanézni, bírom a pofáját.[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
nesa
veterán
Nissan pathfinderel van valakinek tapasztalata, 2.5 dizel.
PL -
válasz molnarpeter #178149 üzenetére
Jól hangzik. Keresgélek.
-
kisza25
félisten
válasz MunezXBK #178153 üzenetére
Az elsőt 3500- nál lecseréltettem, a kötelező szerviz kb 14000-re fog esni. Nekem ugye ajándékba adták a kötelező szervizeket, viszont akkor évente/15ekm lenne a csere. Kb 15ekm megyek egy évbe, szerintem félidőben lecseréltetem mindig saját költségen, aztán, majd 10 ekm-re beállok, ha az 5év ingyen szerviz lejárt
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #178152 üzenetére
Normális a 15.000-es csere is.
Mondjuk én 10.000-nél már rosszul vagyok, cserélni kell.
-
BigBlackDog
veterán
válasz kisza25 #178142 üzenetére
1.4 TSI, 122 lóval. Alapvetően meg vagyok vele elégedve. Jól megy (a méretéhez képest), csendes és nálam elvan 5.5-6 liter/100 km fogyival. Olajat egyszer kellett utántöltenem a 23e kilométer alatt, de ~15e kilométerig nem csökkent az olajszint (gondolom normális olajcsere intervallum mellett nem lenne ez sem gond).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #178146 üzenetére
Sharan-Alhambra-Galaxy volt 1.9 TDI adagolós 2003-ig, sima egyszerű automatával. Lehet érdemes lenne egy váltóhibásat keresni, számolva a felújított cseredarab árával - ha biztosan kell, akkor már nem lehet bukni ilyennel Rozsda viszont jellemző, alaposan meg kell nézni.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz MasterDeeJay #178146 üzenetére
Jó dolog az automata, nekem is az van.
-
-
kisza25
félisten
válasz tboldi #178138 üzenetére
Én zenét USB-ről hallgatok, a telefon saját kihangosítóját használom és hangvezérlésel használom a navigációt, hibátlanul felismer menet közben is mindent, ha van neted a telefonon. Ugye én sok városban/faluban mozgok és sokszor mutatok olyan házat amit kolléga vett fel és csak címet tudok, szóval sokat kell a navigáció. A redmi note 5 6"- ja nekem teljesen megfelelő erre a célra és telefonálni is tudok közben
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #178117 üzenetére
Abban mi is van amit most te használsz?
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #178140 üzenetére
De azt kb soha nem tudod meg, hogy cseréltek-e rendszeresen. Ha 400k km-ig nem cseréltek csak most eladás előtt akkor sem vagy sokkal előrébb. Plusz ha próba előtt beletölt egy kis váltó adalékot tüneti kezelés jelleggel arra megint későn jössz rá ugyanúgy mint az olajfogyásra. Kevésbé kényelmes egy manuális cserébe kevesebb rizikót is tartogat. Persze ha belekalkuláltál egy wandler vagy egy szeleptömb felújítást akkor nincs baj, nem lesz váratlan kiadás.
#nincsbennetarcsi
-
A váltótól csak abból a szempontból gond ha csesztek benne olajat cserélni, ha cserélték akkor ugyan annyi az élettartama mint egy kézinek. (vagy inkább több bontás nélkül mert wandler többször annyit bír mint egy kuplung) Ha olaj rendben van akkor kinyírni is nehezebb mert hülyebiztos, az enyém pl hidegen nem is engedi pörgetni amíg be nem melegszik és nem lehet össze vissza váltani menet közbe R-be stb, D-be meg el sem lehet indítani csak P ből meg hát pörgetni sem lehet limiten mert elvált... (AF17 4 sebességes)
Itthon félnek tőle mert ismeretlen és valóban kevés helyen értenek hozzá vagy tudják javítani, ezért szokás egészbe cserélni és nem felújítani vagyonokért. (rizikó benne van hogy szar lesz)
Igazából úgy terveztem hogy 1Mft + maximum 500eFt amibe átírás, gumik, olajak, sürgősebb kopó cuccok ebben az évben férjenek bele.
Sok futással meg úgy vagyok hogy ha működik minden akkor nekem tökmindegy hogy 200e vagy 400e van az órában hiszen a valósat úgysem tudom meg.
Próbakörnél hidegen/melegen meg úgyis lehet érzékelni hogy jó-e a váltó. Úgy kel válltania hogy ne lehessen érezni semmit belőle, és persze a lock up is működjön azt meg lehet érezni hogy nagy sebességnél csúszik-e vagy gyorsul rendesen. Ha minden stimmel akkor nagy baj már nem lehet. Meg persze megnézem egyből az olajat is benne.
Amitől ilyenkor tartok az az elektronika (random működik valami) és az olajfogyás amit nem lehet egyből látni. Persze autószerelővel mennék de ő sem lát majd bele dolgokba.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #178136 üzenetére
Az elég szűk keresztmetszet... Az a baj, hogy 1M-ból csak sokat futott nagy autó jön ki. Na most ha az automatát fel kell újítani (ami egy sokat futottnál elég sanszos), arra nem elég a 2-300k tartalék. Szóval vagy az igényekből kell visszavágni vagy a költségkeretet megtoldani mert ennyiért ebben a kategóriában nem fogsz kapni jó autót szvsz. De hátha a többiek tudnak vmi tuti tippet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #178127 üzenetére
Nézz rá a Honda FR-V-re, bár nem tudom méretre elég lenne-e...
#nincsbennetarcsi
-
aero.
veterán
válasz MunezXBK #178132 üzenetére
A Franciák furák, szonda is kell legyen nálad. A kukásmellényt mondjuk kötelezővé tenném mindenhol.
Otthon nem, sőt a járó motorú, de álló autónál telefonozást sem. Angliában a menet közbeni gyári navi birizgálást is, de a rádiót nem. A6-A8 tulajok előnyben, szép is lenne egy klíma állításért 6 pont és 200 fontos bírság
-
aero.
veterán
válasz Citroware #178128 üzenetére
Már lassan 18 éve is volt gyári kihangosító az autókban, felvevő gombokkal stb. A maiakhoz meg mindhez van szinte. Csak a telefont tilos nyomkodni, egy utólagos kihangosító gombját megnyomhatod, ahogy a rádiót is gombokkal kezeled, ez bármilyen autóba beszerelhető.
-
Gombinyó
őstag
válasz Citroware #178128 üzenetére
Bluetooth-on keresztül kapcsolódik a telefon az autóhoz és a kormányon vagy bajuszkapcsolón lévő gombbal veszed fel/rakod le a telefont.
Hívást indítani is lehet, a műszerfalon lévő kijelzőn látod a kapcsolatlistát, egyáltalán nem kell a telefonhoz nyúlni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Egy kérdés felmerült bennem a telefonálással kapcsolatban. Ugyebár vezetés közben kézben tartott telefonnal telefonálni tilos, sőt, egyáltalán bármilyen gombnyomás a telefonon büntetendő, tehát még az sem szabályos, ha kihangosítva telefonálunk, mert addig meg kellett nyomni egy gombot, hogy felvegyem, és még egyet, hogy kihangosítsam.
Az újabb autókban milyern megoldások vannak ennek a kiküszöbölésére? Nekem eddig csak régi egyszerű autókhoz volt közöm, ezért nem tudom. Van valamiféle mobiltartó, esetleg valami csatlakozó, amin keresztül a telefon csatlakozik az autó rendszeréhez és az autó hangfalai átveszik a telefon által leadott hangot, és pl a kormányon van gomb amivel fel lehet venni a hívnak? Vagy ez ma még túl sci-fi? De a lényeg, van valamiféle autóba épített megoldás arra, hogy vezetés közben komfortosan és szabályosan tudjak telefonálni?
És ha már témánál vagyunk: A harmadik generációs A3-ban van-e ezzel kapcsolatos funkció?
[ Szerkesztve ]
-
Miután elolvastam egy rakás népitéletet és rengeteg tesztet most már egyértelműen bizonytalan lettem mi az ami megbízható.
Szóval az alábbi paraméterekkel ki mit ajánlana?Egyterű (galaxy, zafira, espace... méretben) két gyerek, asszony, babakocsi, szerszámaim.
hagyományos autómata váltós
napi 50-60km országút és pár km város
1mFt körül + 20-30% ráhagyás cserés dolgokra
benzineset vagy valami egyszerű megbízhatóbb dízelt
lehet nagyobb motorú de fogyasztás ne legyen 10l felett országútonMinden ötletnek örülök! Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Már értem. Köszönöm a válaszokat. Egyvalamit nem értek viszont:
1.4 TFSI Euro 5
1.8 TFSI Euro 6
1.6 TDI Euro 6
2.0 TDI Euro 5Az egyiknél a nagyobb hengerűrtartalom kap jobb besorolást, a másiknál a kisebb.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Citroware #178114 üzenetére
Egy turbós motor önmagában jelentősebb kockázatot nyújt egy sima szívóhoz képest. Részecskeszűrő az új benzinesekben is lesz, szóval onnantól még kisebb lesz a különbség. Nem az van, hogy rosszak a TSIk vagy a dízelek, hanem az, hogyha ott valamihez nyúlni kell, akkor szinte biztos, hogy 6 jegyű összegnél kezdesz. És mivel az emberek 95%-ának fogalma sincs, hogy hogyan is kéne egy turbós autót karbantartani vagy esetleg használni, így jó eséllyel bele lehet futni egy-egy hibába a használt piacon.
#178119 Ja, lesz olcsón egy dízel autód, amivel nem mehetsz be a városba - ott nem az számít, hogy releváns-e az ok, hanem a szabályozás -.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
addikt
De értem a kereslet/kínálat görbét, csak ha irreleváns okok miatt alakul így, akkor azzal csak jól lehet járni, ha valami egyébként jó, és kevesebb rá a kereslet.
Utánakerestem, mindegyik Euro 5 vagy 6 besorolású.
2013-tól
1.4 TFSI S Line EURÓ 5 123 g/km
1.4 TFSI SE EURÓ 5 123 g/km
1.4 TFSI Sport EURÓ 5 123 g/km
1.6 TDI S Line EURÓ 6 99 g/km
1.6 TDI SE EURÓ 6 99 g/km
1.6 TDI Sport EURÓ 6 99 g/km
1.8 TFSI S Line EURÓ 6 129 g/km
1.8 TFSI Sport EURÓ 6 129 g/km
2.0 TDI S Line EURÓ 5 108 g/km
2.0 TDI SE EURÓ 5 108 g/km
2.0 TDI Sport EURÓ 5 108 g/kmNem sikerült megtalálnom az összefüggést, hogy egyik TFSI és TDI miért az egyik besorolásba kerül, a másik pedig miért a másikba.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #178115 üzenetére
A kereslet/kínálat görbe ezek szerint nem mond semmit. Lapozzunk.
A dízel önmagában megbízhatóbb de vannak költséges, specifikus alkatrészei (pl DPF). Nagyobb kockázat a több km (jellemzően a dízelekkel többet mennek mint a benzinesekkel), illetve a szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt kérdéses a technika használhatósága a jövőben. Már most október 1-től az Euro4-es dízelek nem használhatóak Budapesten szmogriadó esetén és ez a szabályozás csak szigorodni fog... és akkor a nyugati országokat még nem is említettük.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz Citroware #178114 üzenetére
Tudomásom szerint a harmadik generációs 1.4 TSIvel nagy gond nincs (122 és 140 lovas változat esetén). Kétliteres dízel sem egy rossz történet szerintem. Mondjuk az álmoskönyvek szerint mindkettő esetén előny, ha nem tartották a gyári 30e kilométeres olajcsere intervallumot.
A rossz vélemények többsége emlékeim alapján inkább az első (és második) genes TSIkre vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
Nagyon bejönnek az új Renault designok, clio eleinte nézegettem is, de aztán sok teszten, és sok tulajok által írt tapasztalatok után arra jutottam, hogy elég nagyok lehetnek a költségei nem egy strapabíró konstrukciók, (bár általában a francia kocsikra ezt mondják) pedig a szkepticizmust kizárva direkt típusvéleményekre keresek mindig és nem márkára.
-
addikt
válasz BigBlackDog #178112 üzenetére
Én a TFSI-ről olvastam rosszat ebben a topikban.
Hát pedig nem sok opció van. 1.4 TFSI, 1.8 TFSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI.
Ha mindegyik rossz, akkor nem érdemes A3-at venni, de akkor Golfot sem.
-
addikt
Nézegettem 5 éves A3-akat. Szerintetek melyek a legnagyobb indokok arra, hogy a TFSI motorral szerelt modellek drágábbak, mint a TDI? Mindez annak ellenére, hogy a TDI fogyasztása kevesebb.
Problémásabb, gyakrabban elromló motor? Magasabb javítási költség? Vagy az, hogy az 1.4 TFSI magasabb lóerőt tud, mint az 1.6 TDI?
-
hobizoli
nagyúr
válasz ngaba #178065 üzenetére
mondjuk 1000-l kevesebbet forog ugyanannal a sebsegenel es lehet 1.5-2literrel kisebb a fogyi miatta
nem veletlenul jottek be anno az 5-s valtok sem a 4-sek helyettcsak akkor meg 80-100loero volt az isten
ma annyit meg egy oviba jaros bevasarlokocsi is tud marmeg ha megnezed a versenysportban is mindig tobb sebesseges valtok voltak hasznalva, mint az aktualis utcai autokban altalaban szokas volt, hogy a fotengelyi nyomatekbol a kerekre eso nyomatek tobb lehessen
Fiat600-ban is volt 5-s valto az Abarth1000TCR verzioban, a '60-s(!!!) evekben
ment vele 210-t
egy szeria 4-s valtoval 160kmh korul vege lett volna, vagy olyan hosszu a fokozat kellene a 210-hez, hogy akkor meg nem gyorsul f.ingot setöbb drón kell ;P
-
soldi3r
veterán
válasz LuckyL #178081 üzenetére
Megkerestem a cikket amit egykor olvastam:
...Mivel azonban itt most egy újabb, nem önhibás kár okozásáról van szó, a vétkes fél biztosítójának ugyanúgy kötelessége a térítés, mint egy akár sérülésmentes autó esetén. Az „ugyanúgy” szót természetesen tegyük idézőjelbe. Autóját avultatni fogják, korábbi sérüléseinek figyelembevételével fogják megállapítani kárkori értékét, valamint roncsbörze segítségével (a biztosító szerződött partnereinek legjobb ajánlatával) a roncsértékét....[ Szerkesztve ]
E30 (oo=[][]=oo)
-
NB2
aktív tag
válasz kisza25 #178104 üzenetére
Én gizdább vagyok Mondjuk nekem nagyon bejött a Clio, csak 5 éve 3,7-ért adták és akkor az sok volt. A Grandtour viszont baromira nem, de ha a kérdezőnek már van egy gyereke, akkor azért már jó verda lehet.
Captur szerintem jó városba, a csomagtartója nekem picinek tűnt. Igaz a horvát pályán úgy húzott el mellettem egy 2 kisgyerekes Captur, hogy csak néztem
Ha nem tört volna rám a SUV buzerancia, már rendelném is a Megane-t. Mikor ezt megláttam, uhhhh.
Totalcar-Megane -
kisza25
félisten
válasz Integrale #178099 üzenetére
Ja ez elég jó áron van, ezzel a felszereltséggel
NB2: én is néztem annó a renaultot, de az valahogy elfelejtett szélesedni (i20,rio-hoz képest) a 178 cm 100 kg-al kitöltöm a teret elöl teljesen, hátra meg nem férek be, a csomagtartó viszont jó nagy a grandtournál[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
NB2
aktív tag
Renault szalonba Capturt is megnézném. Mondjuk nem tudjuk mekkora a család vagy csak egyedül vagy, esetleg Clio Grandtour. Első autó lenne? Ha igen, akkor vedd meg amelyik a legjobban tetszik Kicsi esély van, hogy egy új autóval 4-5 évig gond legyen. Az a baj, hogy amiket hall az ember történeteket az nem modellspecifikus, és akinek meg nincs baja, az nem beszél.
-
Chereiose
addikt
válasz Luck Dragon #178076 üzenetére
Értem, gondoltam, hogy ezek felejtősek, köszi a tájékoztatást
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest