Hirdetés
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Riasztó topik
- Házimozi belépő szinten
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED monitor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #228438 üzenetére
159-et már meg megnyalja a rozsda és a futóműve is jóval drágább.
Plusz ezek az 1.6-ok jelentősen fiatalabbak még jobb állapotban és alapvetően stabil jó konstrukciók.Az 159 egyidős lenne a H-dal, nem feltétlen nyernél többet 1-2-3 évnél gond/probléma mentességet tekintve. De legalább magasabb a fenntartása a futóműnek minimum a hazai utakon.
-
tboldi
nagyúr
válasz
zgospel #228435 üzenetére
Ha nem is pont ezt a példányt, de ezt a típust ezzel a motorral.
Először MiTót akartam linkelni, de most nincs olyan, amit érdemesnek tartottam. Meg ugye 3 ajtós, de a keret nélküli ablak sokkal mencibb.
-
IreN!CuS
őstag
Fiat Tipo Mirror 1.4 szívó 95 le
2019 57e km végig márkaszerviz
Metál kék
R17
Többi meg egy eléggé hasonló huha-s hirdetésből ami egész pontosnak tűnik:Olyan 4.3-4.5 közé tenném, de eléggé kevés ilyen eladó kocsi van. 1-2 parkolós karc az első és hátsó lökhárítón és a felniken ( asszony if know...
)
zgospel: azért több van ebben mint 800 kp
-
zgospel
őstag
Segítsetek legyetek szívesek az alábbi témában, jól jönne pár kívülálló vélemény, mert önmagamban csak csapkodok ide-oda már hónapok óta.
Költöztem, jóval többet kell autóznom mint korábban, de a lakásban is vár még rám 1-2 nagyobb dolog, ezért látni szeretném a közelgő nagyobb kiadásokat (konyha, fürdő, kert, autó stb).Korábbi autóhasználatom:
- H Astra 1.8 benzin, 1.3 tonna, 140 LE, 175 Nm
- évi 6-8 ezer km futás, heti 1-2 használatból, főleg Bp rövidtávok, néha M0 és M7
- 7 és 7.5 liter közötti fogyasztás
- 370 ezer km van a kocsiban, fényezése körbe teljesen szar, műszakilag nagyjából karban van, megbízható
- piaci értéke saccra 7-800 ezer Ft lehet
- hosszú utakra kényelmetlen, a hangszórók iszonyat gyengék, 130-nál bántóan magas motorzaj (4 ezres fordulat), de a szélzaj elviselhetőJelenlegi autóhasználatom:
- napi többszöri rövidtávok Bp külvárosban
- heti 1-2x M0 20-30 km távokon
- havonta 1 alkalom 2x160 km autópályánJövő szeptembertől:
- a jelenlegin felül heti 4-5 alkalommal 100 km M0-n, csúcsidőben
- a napi többszöri rövidtáv heti 2-3-ra csökkenne
- évi 20-25 ezer km futás várhatóAz Astra M0-n és autópályán nekem már kényelmetlen, nagyon zajos, ha napi 1 órát fogok autóban tölteni, akkor azt komfortosabban szeretném.
Elkezdte csipegetni a vizet, egyik ajtóélen megjelent a rozsda, stb-stb, szóval kellene rá költeni egy nagyobbat, saccra 400 és 800 ezer Ft között az igények függvényében.
Ha rá is költeném ezt a pénzt, nem lenne tőle kényelmesebb, csendesebb, felszereltebb, bár műszakilag hosszú évekig nem lenne vele semmi.Szempontok egy másik autóhoz:
- tempomat, bluetooth, tolatóradar
- jóval alacsonyabb motorzaj, valamivel alacsonyabb szélzaj
- kényelmesebb ülések
- hasonló menetdinamika, a több nem baj(kb 1.2 TSI szintje lehet ez a mostani)
- megbízható, ésszerű összegből fenntartható, nem kell hetente nyitogatni a géptetőt
- fogyasztásban jó lenne valamivel lentebb menni
- 5 ajtó preferált, de lehet 4 is
- méret kb mindegy, az Astra bőven elég, de felőlem kisebb is vagy nagyobb is lehet
- egyszerűbb dolgokat magam szerelemSzerintetek milyen típusokat lenne érdemes ehhez nézegetnem?
Dízel, benzin, vagy hibrid?
Esetleg PHEV? Otthoni töltőre be tudnék ruházni, de fogalmam sincs mi a matek fogyasztásban, napelemem nincs, áramfogyasztásom átlag 100 kWh / hó.
Ársávban hol lenne érdemes nézelődnöm? -
IreN!CuS
őstag
Sziasztok,
Van autós beárazós topic csak én nem találtam vagy igazából csak menjen fel a hahu-ra ott állítsam be az adatokat és nézzem meg mi lehet az ár?
-
-
válasz
footy #228429 üzenetére
Puretechhel valószínűleg elég nagy szerencséd volt. Előfordul ilyen, nekem is volt 2007-es i30-asom 1.4 benzinnel amiről utólag kiderült hogy nem túl jó konstrukció (nem puretech szinten de érzékeny). Nálam 10.5 évet és 160k-t bírt nagyobb gond nélkül (mondjuk jó olajat kapott és rendes időszakonként, karbantartás mániás vagyok).
A rav4-en már 2 elektromos csomagtartó teleszkópot cseréltek gariban, anyagár 650k+ (per csere). Ha gari időn kivül behal biztosan manuálisra cseréltettem ha sikerül (nekem nem is kellett volna, első radart csak így adtak csomagban...)
És igaz hogy a hangszigetelés is vacak (utólag megcsináltattam).
Szóval ez nem egy ellentmondó válasz akart lenni, nincs tökéletes autó
-
footy
addikt
válasz
sagesz93 #228428 üzenetére
Erdemes azert ezt mas szempontbol is atgondolni:
Szvsz a Toyotak borzasztoan tul vannak arazva, foleg a magyar piacon. Ertem en hogy bulletproof a hajtas, de ha nem volt gazdaja akkor ez sem all. Aztan ott van az meg, hogy nem csak hajtasbol all az auto(nezd meg mennyibe kerul a elektromos csomagternyito, a nem ritkan elofordulo fejegyseg hiba javitasa). Persze szubjektiv kinek mennyire fontos, de a belter is az elozo generacios europai autok szintjen van.(nem csak anyagminosegben hanem az infotainment tudasaban is) Szoval a jo minosegu Toyotat ugy hivjak hogy Lexus, ha pedig azok arat meglesem leginkabb csak nevetek.
Mielott megvettem a C4 Picassot megneztem egy Rav4 hibridet is, de miutan beleultem nem kellett sokat gondolkodni hogy melyik legyen. (Nem csak az anyagminoseg+infotainment hanem praktikum es helykihasznalas miatt is)
Majd 4 evig volt meg a Picasso a hirhedt 1.2 Puretech motor+automata komboval es semmi extra koltseg(az atmenetileg magas olajfogyasztast garanciaban javitottak) nem volt a hasznalat alatt.
Szoval mielott elkolt valaki milliokat egy igeretre erdmes lehet megfontolni egy olyan autot is ami mondjuk nem agyonuthetetlen hireben all, a kulonbozetbol felretenni egy kicsit barmi esetre es ha minden jol megy akkor nem is kell hozzanyulni, ha meg kell akkor van mibol. -
válasz
f4lcon #228424 üzenetére
Én is úgy tudom hogy az ecvt meg általában az elektromos rész toyota licensz (de nem toyota), a többi, főleg a motor Ford. Én kezdetektől rosszat hallok a motorokról (csak sok gyorsan a szevizbe kényszerül szintig), amivel kapcsolatban volt aki nyugtatott hogy semmi bajuk, de úgy tűnik mégis. Én is néztem hogy milyen olcsók a használt hybrid ford kugák. Nyilván benne van a sok akció is, de amikor én vettem (21 októberi rendelés) akkor még nem volt relevánsan olcsóbb a kuga mint a rav4. Most legalább 3 misivel kevesebbet érne a kuga mint a rav4-em, az azért már elég fájdalmas..
-
plusz az újonnan az országba lomizott PHEV-eknél eltűnik a zöld rendszám felár. fehér rendszámmal már sokkal kisebb a kereslet egy PHEV-re, mint amíg megvoltak a zöld rendszám előnyei
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
sagesz93 #228415 üzenetére
Azért mert rosszabb mint a Toyota. Csak maga a hajtási elmélet Toyota licensz a kivitelezés Ford(osra sikerült). Pl a motor saját tervezés, a HF is ami hajlamos megrepedni. Az akkumlátor (Samsung SDI) hajlamos túlmelegedni és emiatt gyorsan lemerül. Kezdetben voltak vele kuplung problémák is.
-
sagesz93
addikt
Sziasztok,
Valaki tud valamit a Ford Kugákról? FHEV és PHEV formában, a RAV4-el összehasonlítva sokkal jobb áron kaphatóak, van ennek konkrét oka? Pl: [link]
Illetve az árak sem nagyon különböznek FHEV/PHEV fronton, én tudnám otthon tölteni, tehát PHEV-t vennék, de miért nincs meg a felára használtan? Valami nem stimmel itt, homályosítson fel kérem -
futo001
senior tag
válasz
kapal #228412 üzenetére
Bocs, ez hosszú lesz, de előre leszögezem nincs harag, mindenki mástól pedig szkúzi a hosszú offért.
Valamennyire egyetértek veled és éppen ezért soha nem terveztem kínai autó vásárlását ezelőtt. De ha belegondolsz, Tesla, Hyundai, Subaru is többnyire behozza az autóit, ők sem itt termelnek többnyire és lássuk be kimondottan népszerűek egész Európában, hosszú ideje. A BYD szerintem főleg nekik konkurencia, nem az európai márkáknak. Mi eredetileg, mint fent is látszik, kimondottan nyitottak voltunk a BMW-re, újan és használtan is. De mikor a kereskedő azt mondja, hogy beleteszi a tech csomagot meg az akusztikus üvegezést meg még valamit 17 ezer Euróért, a BYD pedig ingyen, a Kia meg a Hyundai 3000 Euróért többet is, az egy picit elgondolkodtad: azért tanultam és güriztem annyit, hogy többet fizessek a kevesebbért vagy hogy minnél többet kapjak a pénzemért? Mert itt már nem pár 100 Euróról van szó színre fújt tükörért. Ok akkor legyen pár hónapos használt: továbbra is 13 ezer Euróval drágább, már kevesebb garival és még mindig alacsonyabb felszereltséggel. Kicsit jobb de nem sokkal.
De ki felelős a helyzetért? Én, aki nem akarok többet fizetni a kevesebbért, vagy akik versenyképtelenné tették az európai autóipart? Szerintem vezetőink tartják a szöget az európai autóipar koporsója fölé, mi csak lassan kocogtatjuk azt. Lehet támogatniuk kéne az ipart, akár R&D laborokkal, adóengedményekkel, lazább előírásokkal és kevésbé erőltetett ütemtervvel a jövő megkötéseit illetően.
De felelős a gyártó is: ők is, mint a kínaiak vagy kóreaiak, áramvonalasíthatnák a kínálatot és felszereltségi szinteket. Vicces, de költséget lehet csökkenteni úgy, hogy közben többet adsz az egyszerűsödő folyamatok, raktározás és tervezés útján. Amúgy ez meg fog történni, nem hülyék ők sem.
A tarifaháború is egész érdekes szövetségek fele viheti Európát, Kínát és Kanadát ami hosszú távon gyümölcsöző is lehet. Ebből a megfontolásból sem feltétlenül úgy kell már nézni Kínára, mint akár 2 évvel ezelőtt.
Az egyedüli pici megbánás részemről a Skoda miatt van, mivel nagyon jónak tűnnek, elég jó dizájnt és felszereltséget adnak kimondottan versenyképes áron. Emiatt valóban van egy kis rossz szájízem és ez az, amit nem tudok magamnak sem igazolni érvekkel. Valamiért BYD lett.
Amúgy pont ma hallottam, hogy BYD épül(t?) Magyarországon, szóval igazából annyira nem is lőttünk mellé és ehhez a munkahelyteremtéshez is hozzájárultunk picit. Véletlen, de szépen betalált.Mi pl a boltban adott márkájú sajtot veszünk, mert a házunktól 13km-re egy családi farmon készül és nem csak minőségi, de a család is megérdemli a forgalmat és inkább támogatom őket. Boltba is a helyi láncba járünk, Lidl vagy Aldi nagyon ritkán esik meg, mert a helyi lánc nagyobb hányadban árul helyben termelt élelmiszert. Drágább, de nem sokkal.
Viszont itt most egy autóról van szó, nem annyira alacsony értékben, amit szeretnék több évig használni. Nem mellesleg a gyári szerviz, mint kiderült 16km a háztól. Sok szükség ne legyen rá.
-
kapal
tag
válasz
futo001 #228406 üzenetére
Már nem minden Kínában gyártott cucc ratyi vagy béna, de azzal is tisztában kell lenni, hogy minden behozott autó egy újabb szeg az európai gyártás koporsójába. Csak aztán, aki ilyen kínai kocsit vesz, ne reklamáljon majd, ha a munkahelyének a szolgáltatása vagy terméke iránt nem lesz fizetőképes kereslet, mert megnő a helyi munkanélküliek száma.
-
hdanesz
őstag
válasz
hdanesz #228331 üzenetére
Üdv mindenkinek,
Úgy néz ki sikerült leszűkíteni a kört két autóra.
Az egyik - 2019-es 2.0 TSI (190lóerős) DSG-s kombi Octavia, 179 ezer km-rel, a másik pedig egy 2016-os Superb 1.4 TSI (150 lóerős), hatos manuális váltóval 194 ezer km-rel.
Árban kb. ugyanott jönnek ki, mert bár a Superb kicsit olcsóbb, de arra kell 4 gumi.
A felszereltségnél a Superb annyit tud többet, hogy van holttér figyelő, ill. hátsó ülésfűtés míg az Octavia-ban LED-es a fényszóró. Amúgy kb. forma-forma a két autó.Méretben az Octavia nem sokkal marad le a Superb-től és csak egy újabb autó, valamivel kevesebb futott méterrel, plusz a motor is jobb véleményeket kap. Inkább azt ajánlanám nekik.
Szerintetek?
-
futo001
senior tag
Elmentünk megnézni 3db i4-et, amit nem tudtunk, hogy egy BYD szalon árulja őket. Azt sem tudtam, hogy itt van ilyen. Nem nehéz kitalálni mi történt.
Amíg szakadt az eső beültünk a szalonban álló Sealion 7-be, ami lenyűgöző belülről. Elállt az eső, kimentünk megnézni az i4-eket, beültünk az elsőbe (5 hónapos, 4e km), nagy csend senki nem szól semmit, majd mondom páromnak ez nem OK, nem fogott meg. Mondja őt sem. Meg se néztük a többit, ki se próbáltuk, visszaadtuk a kulcsot, elvittünk egy teszt Sealion 7-et, majd visszavittük és kifizettük a foglalót az utolsó darabra ami elérhető az országban. Majd jó messzire kell menni érte, de legalább meglátjuk mi a hatótáv.
-
válasz
f4lcon #228403 üzenetére
Ha benzines motorokról van szó, akkor egyáltalán nem jellemző rájuk az olajfogyasztás. B jelölést a mild-hybrid korszakban kaptak, előtte T jelöléssel futottak, de már akkor sem ették az olajat 2017 után.
Dízelekről nem tudok nyilatkozni, de a mai napig nem értem, hogyan adhattak B jelölést a dízeleknek is?
-
-
futo001
senior tag
válasz
rbalint88 #228398 üzenetére
Köszi a tippeket, az Elroq-ról sem hallottam még.
Naggggyon király és az ára is.
Este írt az egyik kereskedés ahol voltunk, hogy kedden érkezik egy kanári zöld Enyaq Coupe RS. Néztünk pár képet, hát nem rossz. Megyünk megnézni.molnarpeter
Egyelőre nagyon hajlunk rá, mindenki csak áradozik róla. Most az Enyaq RS kicsit bezavart ugyan. -
szabonagyur
félisten
válasz
Eugene Roe #228396 üzenetére
O mondjuk UK, igy nezd..
-
rbalint88
addikt
válasz
futo001 #228394 üzenetére
Arban kozel azonos az i4-gyel, minosegben viszont sokkal lejjebb van es vannak latvanyosan elrontott megoldasok, mint pl a Daciakban meno kezifekkapcsolo koruli tempomat aktivalo gombok. Meg ugy a belterben az anyagokon is erzodik hogy egy-ket kategoriaval kevesbe igenyes.
Opelt nem vennek, miota Stellantis termek
VW id.4, Skoda Enyaq, Elroq korul szimatolnek meg, de ezek tobbet fogyasztanak a magasabb felepites miatt. Ford Capri es Explorer ugyanez a VW technika egyebkent.
Az akkukapacitas es wltp hatotav mellett fontos meroszam a valos fogyasztas, nem sokra mesz az orias akkuval, ha zabal az auto… (mint pl a Volvok) -
Eugene Roe
őstag
válasz
futo001 #228394 üzenetére
Model 3 LR WLTP 610km nem képes valós 440km-re 145-tel télen vagy nyáron, hidd el, nem 3%-on akarsz ráhajtani hazafele a Hungáriára. Csak ezt akartam mondani. Egy Óbuda-Tiszaújváros-Óbuda út teljesen kicsutkázza az egyébként 92% körüli akksit. Persze ha 110km/h nem gond, akkor menő, de M3-on 140-145 vagy hajtépés/agyvérzés a két lehetőség. Majd ha kijön a 700km WLTP model 3, akkor jön el az én időm
-
ColdMan
tag
Sziasztok!
Lehet hogy off lesz a kérdésem, de nem tudom hol tehetném fel.
Egy autó típusában mit jelent az SLS kifejezés?
pl.
Kia Sportage 1.6 GDI SLSKöszi!
-
futo001
senior tag
válasz
Eugene Roe #228392 üzenetére
Közben arra is rá kellett jönnöm, hogy egyáltalán nem vagyok képben az opciók terén. Van ilyen, hogy elektromos Opel Grandland, full extrás változat olcsóbb mint az előző opciók esetén bármelyik. De pl hogy a Subarunak is van elektromos autója, de az IX2-ről sem hallottam soha csak tegnap véletlenül megláttam a kereskedésben. Most látom mennyire nem vagyok képben a választék tekintetében sem, nem hogy az extrák, de a megbízhatóság, minőség terén sem. Totál belekényelmesedtem abba amit a Mondeo és 320d nyújtott, nem követve a kínálat változását, totál hülyének érzem most magam.
A hatótáv miatt nem annyira aggódom ha WLTP szerint tud 400 felett, persze 600 körül jobb lenne, de mindkét végponton tudok tölteni, ráadásul hazafele mindig megállok mivel elfáradok, így tartok egy 20-30 perces szünetet és pont van elektromos töltő ahol ezt teszem.
rbalint88
Köszönöm.Hogy érted, hogy az iX2-őt "lejjebb kell tolni a modellpalettan belul"? Minősége annyival gyengébb? Én praktikumra mennék rá, de úgy érzem párom kicsit beleszokott a BMW-zésbe és neki lehet mégis fájna a dolog. Az i4 hatchback ha jól látom, nekünk az már elég, a Mondeo MK5 hatcback is tökéletesen kiszolgált csomagtér tekintetében. Az Ioniq 6 nem esik ki amúgy, csak kevésbé praktikus (nem is értem miért nem hatchback az is, annyira kiadná a forma), ráadásul iszonyat jó volt vezetni.
-
rbalint88
addikt
válasz
futo001 #228391 üzenetére
Ha premiumsag a cel: BMW i4. Ha praktikum: Kia EV6.
iX2-t en biztos nem vennek, nagyon erzodik, hogy mestersegesen lejjebb kell tolni a modellpalettan belul.
Ioniq 6 ha a csomagtarto miatt kiesik, nezzetek meg az Ioniq5-ot, ugyanaz a technika (ahogy a Kia EV6 is).
Ezekkel mar nem gond a 200km palya.Eugene Roe: tud tolteni otthon es meloban is, mielott zsigerbol valaszolnal, erdemes elolvasni alaposan a leirtakat
-
Eugene Roe
őstag
válasz
futo001 #228391 üzenetére
Az a 2x200km pontosan az, amire már szívás az elektromos. Nyáron is télen is mehetsz majd 110-szel a pályán, feltéve hogy előző nap csutkára töltötted a járgányt. Egyetlen megoldás, ha végállomáson van bármilyen töltő.
Mondjuk én Tesla Model 3 LR-ről beszélek. Előny, hogy nincs átírási díj + alapesetben szervíz szinte nulla. Hátrány a hatalmas értékvesztés a gari kopásának függvényében.
A 2x160km már rendben van 2025-ben
-
futo001
senior tag
Sziasztok,
Megint kérdésem lenne, ugyanis picit változtak az elképzelések.
Úgy tűnik letettünk a 330e-ről és általánosságban a hibrid autókról, és elektromos autót nézünk inkább. A feltételek nem változtak, sok helyben használás és heti 1, lehet néha 2 alkalommal 2x200km amiből 2x160 autópálya. A nagyobb hatótávú elektromos modellek ki is adják úgy látom, ráadásul van töltési lehetőségem otthon, irodában és út közben is.
Tegnap kipróbáltam egy Hyundai Ioniq 6-ot és egy BMW IX2-őt. Mindkettő nagyon tetszett, párom a BMW fele húz, mert BMW és picit talán tényleg szebb belülről, kívülről meg ugye BMW. Nekem csendesebbnek tűnt a Hyundai belseje (pedig az IX2 akusztikus üvegezésű) és kényelmesebbnek is találtam, mintha vezetni is jobb lett volna. Jövőhéten megyünk megnézni egy BMW i4-et és egy Kia EV6-ot is. Lehet egy Ford Caprit is megnézünk. Nekem bejön a Hyundai "más" formája, a többinek viszont jobb a csomagtere, IX2 hatótávja az ami nem győzött meg annyira. A két BMW 6 hónapos, mindkettőben 10 ezer km van, a Kia és a Hyundai új, mind a 4 autó közel azonos árban van. Én eléggé húzok a Hyundai fele, párom inkább a BMW irányába menne mert dögös és picit igényesebb a belseje. Van eltérés a felszereltségekben, nem sok, de mintha a Hyundai adná a legtöbb autót ugyanazért a pénzért, nekem legalábbis ez az érzésem. Tényleg nagyon jó volt vezetni, a legnagyobb bajom vele a csomagtér és az egyenes kijelző ami miatt nehezebb elérni azt. Tesla is szóba jött, de nem tetszik a beltere egyikünknek sem ráadásul az újban a bajuszkapcsolók hiánya fájó számomra.Kinek milyen tapasztalata van a fenti autókkal? A gond az, hogy nincs EV tapasztalatom ezért érdekelne ki mit mond. Értem miért szeretne párom inkább BMW-t, teljesen OK is vagyok vele (most is van, 0 problémát okozott 5 év alatt pedig már 13 éves), ha tényleg jobb a tapasztalatok alapján akkor sima ügy.
-
Llew
senior tag
válasz
rayoliviero #228385 üzenetére
2-4 hónapra érdemesebb lehet bérelni
-
rbalint88
addikt
válasz
rayoliviero #228385 üzenetére
Megneznem a berlesi opciokat is, ha osszeadod az atirast, esetleges ertekvesztest, hiba kijavitasat, stb, lehet nem sokkal dragabb, viszont kockazatmentesebb opcio lehet
-
kenguru99
senior tag
válasz
rayoliviero #228385 üzenetére
A Swift tökéletes erre a feladatra, de igazából bármelyik egyéb Suzuki is jó ebben az ársávban. Ha jót sikerül választanod, akkor nem lesz gondod az eladással. Napok alatt el fog menni.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
rayoliviero #228385 üzenetére
Swift.
Gyorsabban elkél, mint egy Iphone. -
rayoliviero
veterán
Sziasztok!
Most adtam el az autóm és szeretnék venni ideiglenes használatra egy autót, még meg nem jön az új.
1-1,5 millió Ft közötti áron szeretnék venni, olyat amit 2-4 hónap múlva el tudok adni kevés bukással.Peugeot 308 1.6 Hdi 2011-es lett volna 1,1-ért, de pillanatok alatt el is kelt. Megnéztem egy Kia Pro Ceed 2008-at 1,6 CRTDI, amit 900 ezerért ide adtak volna, de amikor beindították, olyan volt, mintha nehezen indulna, holott új akku volt benne. Nézegettem még a neten Toyota Aurist, Honda Civicet. Még ma kezdtem a keresést.
Szerintetek milyen márka és típus között keresgéljek, milyen motorral szereltet? Benzin vagy diesel az nekem mindegy. Havi 4000 km-t megyek amúgy.
-
rbalint88
addikt
válasz
szitilevi #228375 üzenetére
En csak azt nem ertem hogy jon ossze ez a ket auto egy kalapba
Amit meg megneznek, Seat Ateca 1.4-1.5tsi - a piacon elegge alulertekelt tipus, vannak belole jo vetelek. 10 misibe belefernek egyeves darabok is, de most van fenn egy 5,5-ert, ami 2019-es, az ha nem kettobol van osszehegesztve, bomba vetel. -
ParmaBoy
tag
válasz
Tom1939 #228379 üzenetére
Illetve ott is emlitesre kerul, ami egy nemet cikk forditasa [link]
" Ha ez lemerül, a benzinmotor egyedül dolgozik, de ez elég ritka, mert a vezérlés nagyon ügyel arra, hogy szinte mindig legyen tartalék az akkuban. Hibridek esetében ritkán ugyan, de előfordul, hogy olaj kerül a belső égésű motor mellett található villanymotorba, és tönkreteszi azt, de vásárlás előtt érdemes alaposan utánajárni, hogy nincs-e kialakulóban ez a probléma." -
szitilevi
csendes tag
Üdvözletem!
-Ár plafon: 10 millió (8 körül boldogabb lennék)
-SUV-okat nézem és keresem
-Havi 3-4x letolok közel 500km minden egyes alkalommal.
-Néha lehet terepen is kell menjek ezért a suv meg mert szeretem őket.
Amiket eddig néztem:
-Duster szalonból journey felszereléssel (8-8,5 millió)
-Volvo xc40 2019 2.0 d3, d4 (ezek 8-9 körül mozognak)Ötlet esetleg mit kellene venni illetve ha van konkrét link szívesen fogadom.
Itt belinkelem a nézett volvokat:XC40 2.0 D3 Momentum AWD geartronic
XC40 2.0 D3 Insciption geartronic
XC40 2.0 D3 GeartronicXC40 2.0 D4 Momentum AWD geartronic
XC40 2.0 D4 Momentum AWD geartronic -
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe #228372 üzenetére
A MiTónál még lazábban kezelték.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
hobizoli #228355 üzenetére
+1 mivel 100 és 145 között nálam pl. csak 450 fordulat a difi 7 sebességes automatán (2000 vs. 2450).
Ha 5 sebességesen 3200 kellene 140-hez, már az is más lenne, de én azért megvárom mindig a 3 perc alapjáratot (főleg mert ráérek 200km autópálya után), legalább a DCT váltó és a vezérműtengely-szabályozószelep is ráér temperálódni 1100 rpm-en
Hozzáteszem, az Alfa Romeo Giulia kézikönyve nem veszi félválról, simán 130km/h autópályatempó után is egész magas, 5-7 perces alapjáratot ír elő. Mondjuk kétlem, hogy 10-ből akár 2-en is betartanák
Streetrace / 1-2 kör race mód után meg egészen magas 10-15 percet ír emlékeim szerint.
-
attiss66
senior tag
válasz
hobizoli #228355 üzenetére
"autopalya belso savbol fruttizva kihuzol a satufekkel a benzinkutra, mert pont radjott a higfosas"
Amig a budin ülök, viszik a kocsit.
Amúgy az unokaöcsém a Honda Accord-ot ajánlja, benzines, 2.0 kombi. Csakhogy ott meg a karosszéria nem tetszik/az Audi A4-hez viszonyítva. Mert amondó vagyok, ha már veszek egy kocsit, tetsszen külsőleg, ha ránézek. Egy 2010 Audi A4 kombi formatervezése nekem az egyik legjobb. A Honda Accord a 2008-tól/mert a régi meg egy nagy hodály
/, olyan, mint egy Elbaxott formatervezésű A4 kombi.
molnarpeter228357: Az már elég régi/2004-2008/, rozsdaveszélyes. Mondjuk , ha 2008-as akkor az még nem annyira. Voltaképpen még lehetne jó, bár a 2010-es formatervezése jobb, mert az A4B7 hátsó ablaka szögletes, nem olyan szép ívelt, mint egy 2010-esé pl
-
ParmaBoy
tag
válasz
f4lcon #228366 üzenetére
Relativ. Egy kinai Launch x431 mar viszi, vagy valami Foxwell i70, kozepes Topton Phoenix stb. Nem kell profi texa, autocom, bosch kts hozza.
Amugy az atvizsgalok kozul Varga Tibi most Topdonnal nyomja, a tobbiek (pl. Revizor) Lauch, az az autovizsgalat IPhone-ja..
A Vag konszern nagyon konnyen diagolhato szerencsere, ha csak vag van, akkor megvannak erre a speci androdidos progik, amivel dpf-et lehet merni, az obd11 pl. Zsenialis.En amugy vennek valami felprofi akar kinai diagot, csak az a bajom, hogy 2-3 eves liszensz van ra, utana evenkent kell megvenni, pedig meg el is tudnam szamolni cegre, aztan megduplazodnak a barataim.
-
válasz
FrankMonzano #228337 üzenetére
eszi az olajat, ráadásul 0w-20 kell bele
15 ezer a ciklusa, de félúton kellett bele egy liter
mondjuk mi rövid távokon nyúzzuk, nem is örül neki
más baja eddig nem volt, kb 25 ezer van benne -
tboldi
nagyúr
válasz
Lisztok #228356 üzenetére
Ha már itt tartunk, azért a 4 hengeres dízelek között is van különbség hangban. Az 1.9 PD-k pl. rohadt hangosan zakatolnak, anyum egykorú 1.3 Multijetje, ami common rail, már egész halkan jár, de egy ennél is modernebb Audi CR-je még egy fokkal finomabb tud lenni, pláne több kg hangszigeteléssel.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
attiss66 #228352 üzenetére
azert ezt nem kell tullihegni
a turbot huto motorjaratas kb akkor szukseges ha autopalya belso savbol fruttizva kihuzol a satufekkel a benzinkutra, mert pont radjott a higfosas
sok dizel turbon meg vizhutes sincs, es csak az olaj aramlasa huti, megis elmennek 15-20 eveket normal hasznalatban -
attiss66
senior tag
válasz
Lisztok #228341 üzenetére
A TDI-től ódzkodok/de lehet ok nélkül/, a hangja miatt(merthogy a benzines hangot szoktam meg). Viszont TFSI benzines motorost nem igazán kéne venni szerintem. Ha meg tudok barátkozni a dízelhangú audival, akkor oké. Majd egy kereskedésben hallgatózok. plusz még, hogy a dízelnél induláskor nem ajánlatos rögtön terhelni a motort, hosszabb út után pedig járatni, hogy nehogy besüljön a turbó. Ezt mondta az unokaöcsém, hogy ezekre kell figyelni legfőképp a turbós dízeleknél.
A legjobb verzió az lenne, ha a kocsi karosszériája egy Audi A4 kombi lenne feketében, alufelnikkel, és a motor benne egy Honda Accord 2.0 benzines. -
ParmaBoy
tag
válasz
DuDieHUN #228346 üzenetére
Ezt ne. Franciabol dizelt. Sajnos ebbol a korszakbol csak az a kerdes, hogy melyik motor a roszabb a benzinesek kozott.
Automatabol az 1.6 hdi-n robotizalt van, azt szokni kell (es idokozonkent kalibralni), a 2.0hdi jo, es az aisin valto is megbizhato alatta.
Ha nagyon dizel gyilkos a felhasznalas, akkor ne citroent. -
Lisztok
kezdő
-
DuDieHUN
aktív tag
Sziasztok, autóvásárlás előtt állok, amit keresek most (márka mindegy
)
- 7 személyes (nem kell hogy hosszútávon szuper kényelmes legyen, 4 gyerek (10 év alattiak) 2-3 felnőtt)
- 4 Millióig
- automata váltóElőnyök:
- tolatókamera, bt kihangosító
- jó fényszóró xenon, ledköszi a tippeket
-
válasz
attiss66 #228335 üzenetére
ez a "csalódízel" emiatt volt a VW botrány.
2 liter, CR TDi, EA189 CAGA-CAGB-CAGC-CAHA-CAHB ilyesmi motorkódokra kell számítani.
alapvetően a 2 literes PD TDi-re épül, és pont ugyan az lesz a baja, mint annak: a hatszögtengely, ami egyébként a 2009-es modellfrissítéssel (2009.10.19 gyártási dátumtól) lett 77mm-ről 100mm-re növelve, és mivel ez áprilisi a hirdetés szerint, ebben még 77mm-es van.
ettől függetlenül eddigre már kiforrott a technológia, nagy gubancra az olajpumpa tengelyén kívül más miatt nem kell számítani.
DPF ne legyen eltömődve, olajat ne egye, ne kormoljon -
attiss66
senior tag
Jó a Honda Accord, amit az unokaöcsém javasol. De az a helyzet, hogy nekem az Audi A4 kombik jönnek be, külsőleg. Csakhogy a benzinesekről / TFSI/ nem sok jót hallottam. Így maradna a TDI. Kérdés, hogy azok mennyire okék, érdemes e olyat venni, pl 2008-2010 körülit pl ilyesmit [link] , mennyi nyűg van egy ilyennel?
-
válasz
FrankMonzano #228332 üzenetére
van Caddy-nk is, meg vettem egy Renault Express-t is (1.5 DCi) tavaly nyáron a kifutó készletből.
a VW nem 2x olyan jó minőségű, mint a Renault, pedig az egyik nettó 11M volt újonnan, a másik meg nettó 5M -
ZolAK
csendes tag
Sziasztok!
Sógorom másodállásban túravezető, neki keresünk valami cuccolóst.
Távolabbi helyekre (Tátra) max öten mennek, az utasok kényelme másodlagos, viszont kell a hely a hótapaknak, túracuccnak. AWD nem kell, de jó lenne valami magasabb építésű a földutak miatt. 7 személyes előny, de nem feltétel (max nagyon rövid utaknál lenne használva a hátsó sor). Fontos még, hogy két kajak elférjen a tetőcsomagtartón.
Keret: 4.5m HUF
Nekem a Doblo Panorama ugrott be, mint legolcsóbban fentartható, akár 1.6 Mjet akár a T-Jet. Ez szerinte elég papás, de akár még jó is lehet. Huszonéves transporterből ülne át.
Egyéb tipp? Tetszik neki a Freemont, az Outlander vagy S-Max/Galaxy (mind dízel). Ezeket eggyel költségesebbnek érzem, Freemontról mondjuk tippem sincs, hogy mennyire nyűgös.Köszi!
-
FrankMonzano
őstag
Köszi az infókat. A VW Caddy jól néz ki, csak rohadt drága. A Connectben a VW motorjai vannak?
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Kollégámék keresnek használt autót. 4-5millió ft között, apuka-anyuka és két kamasz gyerek. Évi 10-15 ezer km, ennek 2/3-a város, a maradék 1/3-ad országút és autópálya. Nyaralás és télen síelés, ezek a hosszabb utak...a tényleg hosszúak, amúgy meg nagyszülőkhöz ugrálnak országon belül, de nem 150km-eket.
Ha lehet, akkor termetesebb vagy magasabb építésű autó legyen. A két kamasz fiú kezd nagyon megnyúlni.
Márka nincs preferálva, inkább a megbízhatóság a lényeg. Ami mai olvasatban annyit jelent, hogy legalább ne motorgenerálon kelljen gondolkozni kezdésnek.
-
norbi2010
őstag
Sziasztok!
Cserélném a 2012-es kombi Renault Lagunámat (2.0 dci, 150 LE) új autóra. A csere fő oka, hogy automata váltót szeretnék, másodlagos, hogy a dízel léte nincs kihasználva az autónak (öt hónap alatt ~2500 km), szóval így nézne ki amit keresnék:
-max 3.5 - 4 millió Ft
-automata váltó
-évi nagyon max 10.000 km (realisztikusan inkább 6-7), vegyesen
-örülnék, ha lenne benne egy kis akarat, a Lagunámnak nekem tökéletes ereje van, ahhoz hasonló mondjuk
-kivitel szinte mindegy, talán a ferdehátú lenne az ideális, de egy szép formájú szedán is érdekes lehetKöszi szépen a segítséget!
-
ParmaBoy
tag
válasz
Tom1939 #228326 üzenetére
És cégre.
Sajnos a kovid óta a toyota eléggé külön kezeli a kedvezményeket, jelentős hátrányt "élveznek" a magánszemélyek, de a Suzka is úgy próbál részesedést szerezni a flottapiacon, hogy elkezdett komolyabb kedvezményeket adni, csak ezzel az a baj, hogy a magánszemély meg ott áll, hogy 9 milla egy Vitara neki, mert a termék felárazásra került... (mert a maradványérték a legtöbb esetben a listaárból számolódik az operatív részlegen, itt egy 30%-os kedvezmény sokat számít, ráadásul a használt piacot is felfele hajtja, hiszen aki elad, az az új listaárából indul ki) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #228313 üzenetére
1.5 dci vonal szerintem is jó irány - Dacia, Mercedes is ugyanez, bővítendő a merítést
Ford Connect a 8 szelepes 1.5 TDCI-vel volt jó, de az asszem 2018 körül ért véget, aztán jött a 16 szelepes, Stellantis típusokkal egyező problémákkal. Viszont az új már VW termék, szóval Caddyvel együtt lehet nézni azt is (illetve ugye VW topikban előfordulnak részletes infók, ha volt problémás széria). -
válasz
szabonagyur #228325 üzenetére
Nekem határozott véleményem hogy toyotát és suzukit csak újonnan érdemes venni itthon (zárójelben hozzá téve hogy max 5 évesig gondolkozva, ennél idősebbre nem nyilatkoznék mert sose gondolkoztam ilyenen).
-
szabonagyur
félisten
válasz
Eugene Roe #228324 üzenetére
Én ezt értem és látom. De a hype olyan mint a Jazznek volt egy időben vagy talán még van is. Rárak az amúgy is jó értéktartásra egy szinte már nem reális összeget.
3 éves 1.4T AT 8,5-9M körül megy 50e km körül.... A gondtalanság az egyik része a képletnek, de azért túlzott ez az árazás neki.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
szabonagyur #228322 üzenetére
A 100k km-es 1.0t-t két hét hírdetés után 4,95M-ért adtuk el januárban Miskolc mellől úgy, hogy dunántúlról jött érte ember (4,85-ért vettük újonnan 2016-ban). Drága, mint az állat, de motorikusan semmitől se kell félni. Egyedül a kipufogó rezonátor adta meg magát az utolsó hónapokban, 70k volt munkadíjjal együtt.
Automata váltóból is a legjobb konstrukció van benne, szép kis japán nyomatékváltó. 60-70 ezrenként kell karbantartani aztán szevasz.
4 liter C3 Motul X-Clean+ 0W30+ 5W30 kell bele 10 ezrenként (11 ezer ft) és szevasz. Még a MannFilter olajszűrő is csak 2100ft bele.
Ehhez képest a Mercedes technikám egy kész rémálom, ahol 3 különböző fajta csörgésre kell figyelni 100-200k km között az M270 láncos motorral, és a 7G DCT-t sem emlegetném egy lapon az Aisinnal. Persze majom-banán, nem panaszkodom, másban nyílván többet ad.
A suzuki led headlight nincs overdriveolva (annyira), hogy 1000m helyett 1200m-ig is elvilágítson, ezért meglepi 200k / lámpabúra se fogad majd soha, hiába világít jól ez is
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Eugene Roe #228321 üzenetére
Jah arra gondoltam hogy régen igaz volt hogy az új autóhoz nem kell nyúlni most meg zsinórban a harmadik VAG autónál kell a gari miatt hadakoznunk.
Ehhez képest egy Suzuki gondtalansága... nem véletlen az erős árazás.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Eugene Roe #228319 üzenetére
Hogyne lenne túlárazva úgy, hogy van nekem is.
És ugye most már rendes automata sincs belőlük pl.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Eugene Roe #228319 üzenetére
Jó is lenne ha igaz lenne de hemzsegnek a bugoktól sw-esen és néha hw-esen is ezek hiába újak.
-
Szégyen hogy tett tönkre egy mohó generáció több előtte lévő munkáját, és vezette falnak a céget. Régen azért a Peugeot és a Citroen azért rendelkezett jelentős értékekkel. A Citroen kényelmes autókat gyártunk filozófiája kifejezetten szimpatikus volt nekem amikor mindenki sportos autókat akart gyártani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
imyourfriend #228316 üzenetére
Nem is nagyon viszik a portekajukat...
-
imyourfriend
őstag
válasz
Tom1939 #228315 üzenetére
1.2-es puretechnél az egy dolog a szíjat lecserélték, 24 végén 25 elején rengeteg probléma volt a turbóval a VVT rendszer sem az igazi az még csak az igazi ráadás, hogy a vezérműtengely olajpumpa és az alkatrészek java része Kínából és Indiából jön. Stellantis átállt arra a stratégiára, hogy nem fejleszt hanem hamar gyors profitot szeretne.
-
válasz
vzsryl #228314 üzenetére
Mondjuk az PSA-nak szép egyéni rekord hogy személyautóban most minden motorja erősen kétes. Van az 1.2-es puretech (amit már ők is a már jó szöveggel adnak, mintha vezérmű láncot nem lehetne elbaltázni, plusz mintha csak a hybridben lenne de mindenhova azt mondják), a legendás 1.6 prince leszármazó, és az elcseszett 1.5 dízel...
-
vzsryl
nagyúr
válasz
FrankMonzano #228313 üzenetére
Kangoo 1.5 dCi-t nézd meg. A motor biztosan jobb az 1.5HDI-nél. Sajnos a PSA nagyon elcseszte az 1.5-öst.
-
FrankMonzano
őstag
válasz
molnarpeter #228311 üzenetére
Dízel, 2 személyes. Szalon vagy használt is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #228307 üzenetére
Dízel/benzin preferencia van? Szalon vagy használt? 2 személyes kell, ugye?
-
zgospel
őstag
válasz
ParmaBoy #228306 üzenetére
Nem is értem ezt, azért egy Mazdánál szerintem kifejezetten ciki. Az EX felszereletségű Kia Niroban sem automata az ablak, közben meg sávtartó meg egyéb csilingelős szarságok vannak a kocsiban
De arra még rá lehet fogni, hogy budget márka, megérti az ember.
Közben meg már a G Astrában is automaták voltak az ablakok. -
FrankMonzano
őstag
Sziasztok! Melyik most a legmegbízhatóbb kisteher? (Caddy méret)
Vettünk egy '22-es 1.5D Combot, de irtózatos szívás. Van valami ajánlott márka/típus?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- LEGO klub
- Teljes stratégiaváltással megy neki az európai piacnak a BYD
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Csúcsteljesítmény? Igen! Kattints és rendeld meg MOST! 0% THM-re is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest