Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok!

    Tanácsot szeretnék kérni én is.

    Keret: 2-2,2 M Ft mindenestől (papírozással, vásárlás utáni generálszervízzel (olajcsere, esetleg vezérlés)

    Amire használnám:
    - Városi környezet, illetve havi egy-két hosszabb út (200-300 km)
    - Évi 8-10.000 km-es futás
    - Fiatalos autó legyen és megbízható (tudom, hogy jók a Honda Jazz-ek, de mos nem arra van szükségem :)).

    Amire mindenképp szükségem van:
    - Automata klíma
    - 4/5 ajtós
    - Min. 100 lóerő, BENZIN
    - Fogyasztás lehet 8 liter körüli, ennyi km-nél inkább fizetek picivel többet évente, csak minimális élvezhető is legyen az autózás

    Eddig szóba került alternatíva:
    - Mazda 3 1.6 2005-2007 körüli évjárat 1,5-1,6 M Ft között (aranyközépút... Ár-érték arányban szerintem verhetetlen, szép külső és korrekt belső)

    - Audi A3 1.6 2005-2006 körüli évjárat 2-2.2 M Ft között (Ez tetszene a legjobban, de igencsak drágák még használtan is.

    - BMW 116i 2005-2006 körüli évjárat 2 M Ft körül (Ár-érték arányban ez sem rossz, de annyi extrával amennyivel egy 3-as Mazda rendelkezik, min 0.5 MFt-tal drágább...

    A problémám igazán az, hogy érdemes-e beleölni 2.2 MFt-ot egy 10-11 éves Audi, BMW-be, ha mondjuk 3-as Mazda megvásárolható kevés km-rel 1,5-1,6 körül is....

    (Megjegyzem szüleim 5 évvel ezelőtt vettek hibátlan 80.000 km-es Audi A4-et 2.1 M Ft-ért, ami akkor 5 éves volt... Most kicsit máshogy áll a használtpiac :)).

    Esetleg ha valakinek van más ötlete, hogy mi most a bestbuy 1-6-2 M Ft-ért, szívesen meghallgatom!

    Előre is köszönöm a segítséget!

  • q13579

    senior tag

    válasz DZs #108438 üzenetére

    Köszi a tippeket, akárhogy nézegetem a piacot, a Mazda 3 tűnik még mindig a legjobb választásnak. Ugyanazt a felszereltséget egy 1-es BMW, vagy A3-as Audi esetén csak jó 5-600 ezer Ft-tal többért kapom meg...

    2 M Ft feletti összeget pedig 10-11 éves autóért egyszerűen nem ész-szerű kiadni, ha nem szerelmes az ember a megvásárolni kívánt kocsiba és elsősorban a praktikus, de élvezhető autózást preferálja...

    1,5-2 M Ft-ig akkor a mazda 3-on kívül nem tudtok más benzines 100-120 LE közötti alternatívát (évi 8-10.000 km-hez)?

    Mert akkor a kérdést eldöntöttnek tekintem és ezek keresésére fókuszálok...

  • q13579

    senior tag

    válasz tboy93 #108451 üzenetére

    Pont ezeket jártam végig én is.

    Durva, hogy 2 M Ft körül 10 éves 8-10 éves autók között lehet csak keresgélni ebben az alsóközépkategóriában... :).

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Egy kombi autót szeretnék venni, a következők közül mind tetszene, a kérdés viszont az lenne, hogy ezek közül melyik lenne a legmegbízhatóbb (motorikusan)? Milyen motorral érdemes őket keresni és mi az amit messziről el kell kerülni? Már az is rengeteget segít, ha kizárhatok pár modellt.

    (Évi 15.000 km-es futásteljesítményhez kellene, elsősorban nyilván benzines, de a dízeltől sem zárkózom el). Alapvetően német autó párti vagyok, de sajnos ahogy elnéztem, pont ez idő tájt kezdődött a downsize-ing, ami igencsak sok megbízhatatlanabb motort eredményezett a VW-nél... Ezeket jó lenne elkerülni, ezért bíznék jobban egy sima szívó benzinesben, ami maradt a japánoknál, ez kiforottnak tűnik, viszont szép benzintemetők is....

    2010-2012 közötti évjárat:
    VW PASSAT
    HONDA ACCORD
    TOYOTA AVENSIS
    MAZDA 6

  • q13579

    senior tag

    válasz Qru #149617 üzenetére

    Köszi szépen.

    Még szóba kerültek 2-3 évvel idősebb A4 és A6 verziók is.

    Ott mi a helyzet a TFSI motorokkal? Illetve, ha ezek nem, akkor milyen motorokkal van tapasztalat szerint a legkevesebb probléma ezeknél a modelleknél? (Feltételezem a TFSI nem lehet nagy eresztés, mert rendre ebből van a legalacsonyabb áron a legtöbb eladó...)

  • q13579

    senior tag

    Egy mindössze 140.000 km-es 2005-ös B5.5 1.9 PDTDI Passat-ot szeretnék lecserélni benzinesre. (Az autót családtagtól vettem meg, 30.000 km-rel ezelőtt baráti áron, nagyon gondos gazdái vagyunk, de egyszerűen olyan érzésem van ennél az autónál, mintha időzített bombán ülnék, most jöhetnek az igazán költséges bajok, erre pedig nem lenne folyamatosan keret... (Turbo, Lendkerék, adagolók stb). A másik ok, hogy napi szinten 12 km-t járok munkába oda és 12-t vissza. Ez még mindig nem az a távolság, ami szerintem egészséges egy ilyen dízelnek... Ráadásul sokszor van, hogy meg kell állnom útközben ezért, azért, tehát jó lenne nekem egy markosabb szívó benzines...

    Tehát amire kellene:
    - Évi 10-12.000 km maximum
    - Szívó benzines motor, a lehető legmegbízhatóbb fajtából
    - Jó lenne, ha maradnánk a német, vagy japán vonalon
    - Csak kombi jöhetne szóba, két gyerekkel férni kellene (sajnos ez is egy vastag hátránya a mostani sedan passatnak...)
    - Ha lehet azért valamennyi erő legyen a motorban, hogy vigye is a kasztnit, természetesen ezzel párhuzamosan nem igénylem az 5-6 literes átlagfogyasztást :))

    Most 2 M Ft körüli összegem lenne rá, de ha azt mondjátok, hogy 3 körül lehet ettől lényegesebb jobb vételt találni, akkor valamit kitalálnék. Milyen irányban nézelődjek szerintetek?

    Előre is köszönöm az ötleteket.

    [ Szerkesztve ]

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Asszonynak keresnénk autót. Évi 5-6.000 km-re, lehetőség szerint minél kompaktabb úgy, hogy egy babakocsi beférjen hátra... A kora nem számít, de biztonságos autó legyen. Az értékhatárt valahol 1 M Ft körülre lőném be. (Tehát egy tipikus, fapados, de biztonságos, olcsóbb anyuka autó kellene :))

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Pár hónapja kértem tőletek tanácsot, végül arra jutottunk, hogy a 2005-ös pdtdi 140.000 km-es passatunkat.

    Most viszont gyerekülés vásárlás előtt jó nagy pofonba szaladtunk, mert olyat szeretnénk, ami ISOFIX-es (nem az isofix miatt, hanem mert csak isofix-esben van olyan, amit előre és hátrafelé nézve is be tudunk szerelni sajnos).

    Egyszerűen nem találok itthon senkit, aki forgalmazna ISOFIX adaptert VW-hez. Esetleg lenne-e valakinek tippje, hol érdemes ilyen nézni? (Passat B5.5 sedan 2005).

    Előre is köszönöm a tipppeket.

  • q13579

    senior tag

    válasz Coyot #151352 üzenetére

    Írtam rengeteg bontónak, de nincs sajnos. A Bá... autós ismerősöm nem is hallott ilyenről. Nem tudom, hogy egyáltalán ehhez a szériához olyat építettetek-e be, amit utólag be lehet szerelni, vagy mint ezen széria POLO-iba, az alvázhoz heggesztették... Lehet azért nem lehet bontóban kapni. Azt meg egyszerűen nem tudom hova tenni, hogy egy öregebb polo-ba szériaként gyárilag beletették, egy újabb Passat-ba meg külön kellett volna kérni... Nevetséges ilyen téren sajnos a VW. És egy filléres, teljesen alap biztonsági elemről van szó, amelyet ráadásul ők fejlesztettek ki...)

    Amúgy jól mondod, külföldről lehetne esetleg rendelni, de legalább 6-8 hét mire itt van és postával együtt 30.000 Ft... Ismerősömék a Ford Focus-hoz itthon 6.000 Ft-ért vettek újat... VW :D

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Feleségnek keresnénk autót, amellyel végre elkezdhetne vezetni (10 éve van jogsija, eddig kibekkelte, most már viszont drága a taxi, ha apa inni szeretne pár pohárral :)) )

    A lényeg:
    - Értékhatár 1,2 mHUF
    - Mivel ISOFIX gyerekülést használunk felváltva, ezért hasznosabb lenne, ha 4-5 ajtós, hogy könnyebb legyen ki és berakni
    - Benzines
    - Ennyiért a lehető legbiztonságosabb (ez a legeslegfontosabb szempont)
    - Hatalmas előny lenne az automata, de nyilván ennyiért nem feltétel....
    - 10-12 évnél idősebb ne legyen
    - Csomagtartója legyen akkora, hogy egy babakocsi beférjen, nagy bevásárlás úgy sem ezzel lesz
    - Márka mindegy, ha ezeket tudja

    Kérlek, ha típust írtok, motor fajtát is rakjatok mellé, mert nem szeretnék abba belefutni, hogy bár a kasztni optimális, de egy harmatos motor párosul mellé, amivel csak szenvedne.

    Köszönöm előre is a tippeket.

  • q13579

    senior tag

    válasz Qru #153675 üzenetére

    Igen, az A2 lenne a tuti befutó még akkor is ha öregebbet tudunk csak venni, de sajnos a kasztni miatt drága lehet a fenntartás, márpedig ilyen értékű autóra nem szívesen költ ennyit az ember, ha megnyomják...

    Viszont tényleg más érzet, mint a hasonló kategóriás versenytársak...

    A 2-es Mazdáról mi a vélemény? (a 8-10 éves modellről).

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Csak tájékozódom egyelőre, hogy meddig tudnék nyújtózkodni. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mi a reális ára az alábbi autónak:

    - 2005-ös B5.5 Passat (Business) 4 ajtós
    - 148.000 km
    - 1.9 PDTDI, 6 sebességes
    - Hibátlan műszaki állapotban (bevizsgált motorikusan, valós km)
    - Nagyon szép esztétikai állapotban
    - Bőrön kívül minden extrát tartalmaz és minden működik hibátlanul (4 el. ablak, tempomat, aut. klíma, ülésfűtés, vonóhorog stb.).
    - (Sérülés csak a bal első sárvédőn volt, rátolattak, ez is azonnal szakszerűen meg lett csináltatva)
    - 17"-os gyári VW CC alufelni szett + 16"-os téligumi szett acélfelnivel

    Azért lenne jó tudni, mert 1 éven belül szeretnénk vásárolni egy fiatalabb kombit, viszont ez azon is múlik, hogy milyen összeget kell ráköltenünk...

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok.

    Egy kérdés. Én látom rosszul, vagy tényleg nagyon ki vannak most tartva a kisautó árak?

    Asszonynak keresünk egy 9-10 év körüli 4-5 ajtós kisautót 1 M Ft körül, amivel gyereket babakocsival tudna ide-oda vinni. Itt már érdeklődtem és a következőket ajánlottátok (német és japán vonalon maradva):
    - Corsa D (1.4)
    - Jazz
    - Mazda 2
    - Yaris

    Ismerősöm rendszeresen jár ki Németországba teherautókért, vele is lehetne hozatni egyet, de a kinti piacon is 3.500 EUR a min, de választék igazán 4.000 EUR környékén van, itthon meg 1,4-1,5 körül... Ez alatt csak nagyon sokat futott, dízel darabokat adnak.

    Azért tűnik furcsának, mert 2005-ös teljesen felextrázott 150.000 km-t futott (ülésfűtés, digit klíma, 17" könnyűfém felnik, stb), hibátlan állapotban lévő 1.9 pdtdi Passat-unkért nem adnának 1,6-ot mindenestől téli-nyári szettel. Ez meg azért egy kategóriával bőven fentebb van... :W

    Azt hittem azért 1-1,1 körül mindenestől lehet már kapni (vagy teljes költséggel be lehet hozni)i egy nagyon jó állapotban lévő kis benzinest 10 évesen :F

  • q13579

    senior tag

    válasz htomi85 #154584 üzenetére

    Valamilyen szinten nyilván érthető, de a furcsa az egészben, hogy mobile.de-n is látszik ez a jelenség, ott meg azért valamelyest más árfekvésben keresnek.

    Japánról sajnos ilyen formában le kell mondjunk, az teljesen esélytelennek látszik 1,3-1,5 közötti ár alatt 10 évesen 100.000 km körül.

    Talán most az egyetlen opció a Grande Punto maradt. Abból ki lehet fogni 3000-33000 EUR környékén szép, kevesett futott példányokat, legalábbis a hirdetések alapján... Ebből lenne olyan verzió, ami nagyon kerülendő?

  • q13579

    senior tag

    Pár hsz-szel ezelőtt tisztáztuk, hogy a 10 év - 100.000 km körüli kisautók ára tényleg megdurrant kissé az utóbbi időben. Ez az én esetemben azt jelenti, hogy 1 M Ft körüli teljes bekerülési értéken alig találni se itthon, se Németországban.

    Viszont 1,2-1,4 M Ft-ot valamiért nem akaródzik kiadni egy 10 éves Opel Corsa-ért, vagy hasoló méretű japánért egyelőre.

    Ezért csak ötletként merült fel bennem egy véletlen találat miatt az A Mercedes. Ezekből lenne-e esetleg olyan benzines verzió, aminek a szervízigényessége és költsége nem durvább egy japánhoz képest? Vagy teljesen esélytelen ilyet kifogni 1,5-1,6 M Ft körül a 2004-2011 közötti verziókból?

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Tudnátok olyan autót ajánlani, ami a CX-7 Mazda tulajdonságaival közel azonos és benzines motorból nem csak 250-260 lóerős változata van?

    Nagyon tetszik ez a konstrukció, ami ötvözi egy nagy kombi és egy SUV tulajdonságait, a Mazda is nálam pozitív irányba billenti a mérleg nyelvét, de körbenézve a piacon a benzines verziót csak ezzel a 2,3-as 260 lóerős motorral árulják, amit a mi használatunkra nagyon-nagyon felesleges lenne. (Évi 15-20.000 km-t, teljesen vegyesbe város, országút, autópálya, családdal biztonságosan, két gyerekre).

  • q13579

    senior tag

    válasz -v- #155682 üzenetére

    Igen, a tömeg lesz a gond, azzal nem kalkuláltunk :).

    Amúgy azért tetszik speciel nekem ez a kategória, mert tudja helyben azt, amit egy kombi tud, de jóval "puhábban" veszi a magyar utakat, mint mondjuk egy accord, 6-os mazda, vagy passat. (Ballonosabb gumi és más futóműbeállítás).

  • q13579

    senior tag

    válasz -v- #155687 üzenetére

    Szerintem igenis érezhető a különbség pl. egy toldozott foltozott aszfaltozott úton is, amiből valljuk be őszintén, bőven akad itthon... Egy SUV gyári kereke kb 25%-kal "ballonosabb". (CR-V:225/65 R17 vs. Passat: 215/55 R16).

    De ízlés kérdése is. Korábban nagyon élveztem, amilyen úttartása volt pl. egy A4-nek, alig mozdult meg az autó kanyarokban, előzéskor stb. Most viszont piszkosul elkezdett zavarni, hogy egyszerűen nem tudok megtenni itthon úgy 50 métert bizonyos szakaszokon, hogy ne rázna az út). Komfortosabbnak tartom jóval pl. quashai-t (erről van gyakorlati tapasztalatom) ilyen helyzetben, mint mondjuk a passat-om.

    [ Szerkesztve ]

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    2009-2012 közötti kombi Audi A4-est szeretnénk vásárolni, kizárólag benzinest. Az lenne a kérdésem, hogy melyik szériákat kellene elkerülni szerintetek ezek közül?

    Elsőkörben a hagyományos 1.8 T-re gondoltunk, nem a TFSI és FSI verziókra. Ezzel is lehet gond, de ezek már utolsó szériás motorok voltak, remélhetőleg kijavítva több betegséget. (Évi 12-15 ezer km-re vennénk, ennyi miatt nem szeretnénk bevállalni egy dízel várható problémáit (befecskendezők, EGR, kettőstömegű stb. stb). Illetve itt max a turbo lehet közös probléma egy dízellel, de a többi esetén kisebb költségek várhatók.

  • q13579

    senior tag

    válasz Mágus2 #155919 üzenetére

    Igen, sanos rájöttem... Rengeteg helyen el van írva mobile.de-n... Simán 1.8T -nek írják, azt hittük gyártották még a korábbi motorral is, de mind tfsi... Pedig már azt hittük meg van a legjobb kombináció :).

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Autót keresnék a következők szerint:
    - Férjen el benne 2 felnőtt és 2 gyerekülés normálisan, illetve a csomagtartó bírjon el legalább egy babakocsit
    - CSAK BENZIN, a lehető legköltségmentesebb konstrukcióban, de min 100-110 LE-vel. (Évi 10.000 km-re tervezzük, sokat városban, ezért nem szeretnénk aggódni állandóan a részecskeszűrő, kettőstömegű, EGR szelep stb stb. javításával)
    - Határ egyelőre a 2 M Ft.
    - Elsősorban a VW, és japán márkák felé hajlunk.

    Nagyon fontos, hogy olyan konstrukció legyen, amivel nagy pofonokba nem tudunk beleszaladni, nem szeretnénk javításra rákölteni az autó értékének negyedét, felét pár év alatt.

    Ha most kellene belőnöm az alternatívákat a következők lennének:
    - Golf plus 1.6 16V
    - Honda FR-V 1.7
    - Mazda 3 1.6
    - Toyota Auris
    - Corolla Verso 1.8

    Nagy álom második autónak egy 2000 ccm 1-es BMW 2006-9 közötti szériából, de gondolom ott méretben sok lenne talán a kompromisszum és a mostani piacon mintha kissé túl is lennének ezek árazva.

  • q13579

    senior tag

    válasz HKorn #156880 üzenetére

    Nálunk a családban van 1.9 pdtdi touran és passat, Audi A4 1.6 és egy 1.4 Pdtdi Polo. A legfiatalabb is 10 éves, de mindegyik nagy becsben van.

    A lényeg, hogy mindegyik esetén 18-22 körül jön ki egy komplett olajcsere szűrőkkel (pollen, levegő, üzemanyag és olaj), munkadíjakkal. És ebben gyári minőségű szűrők, Castrol Edge olaj. Ebből a munka 4000 Ft.

  • q13579

    senior tag

    válasz q13579 #156867 üzenetére

    Sziasztok,

    Az egyterű válogatásban egyelőre a golf plus és talán a corolla verso áll nyerésre, a többit egyelőre kizártuk (Az FR-V is jó lenne, de ott teljesen felesleges előlre a 3 ülés, ami ha nincs funkciója sajnos csak hátránynak tűnik, esztétikai szempontból mindenképp...).

    Viszont egy ismerős felhívta a figyelmet egy érdekes alternatívára, mégpedig egy benzines B osztályra 2008-2009-es évjáratból. Alapvetően tudná méretben azt, amire szükségünk van a kérdés, hogy mennyire megbízható és költségigényes modellről van szó? Lényegesen többet vinne egy szervíz esetén mint mondjuk egy golf plus?

  • q13579

    senior tag

    válasz grizlisandor #156976 üzenetére

    Az Altea-val annyi "bajunk" van, hogy kevésbé pakolható és variálható, mint mondjuk a golf plus.

    Illetve még egy kérdés. Mivel asszony fogja megkapni a "komolyabb" autót (ő jár a gyerekkel) nekem szükségem lesz egy kisebb autóra, amibe beletennék évi 8-10.000 km-t, nagyrészt városi használat.

    Mivel a keret szűk, mindössze 1-1,4 M Ft, ezért gondolom be vagyok határolva rendesen.... Létezik-e szerintetek olyan autó ennyiért (akár 3 ajtósban), amivel még élvezni is lehet a vezetést? Itt nem fontos annyira a funkcióaniltás, mert ezt a másik autó hivatott elvégezni, itt a lényeg, hogy engem vigyen el megbízható módon a-ból b-be úgy, hogy még akár élvezze is az ember és ne a kefét egye a fapad miatt :))

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Mivel ilyen autóból nagyon alacsony kínálatot látok (gondolom a futott km miatt) ezért érdeklődnék, hogy szerintetek mi lehet most a reális ára a következő autónak? (a csere többek között attól is függ, ezért mennyit tudunk kapni).

    1.9 PDTDI Passat B5.5 Business sedan 6 sebességes (131 LE) sötétszürke
    Futott km: 149.500 (valós, ellenőrizhető, 2 évesen vettük 70.000 km-rel, utána mi használtuk)
    Évjárat: 2005
    Fontosabb gyári extrák:
    - 4 el. ablak
    - Ülésfűtés
    - 8 légzsák
    - Tempomat
    - Esőérzékelős ablaktörlő
    - Aut. klíma

    Egyéb extrák:
    - Téli gumi szett (ez a gyári acélfelnin)
    - 17"-os Passat CC gyári alufelni + jó állapotú nyári gumiszett
    - ZENEC 2 DIN-es navigáció
    - Levehető vonóhorog

    Az autó végig gondosan volt tartva, garázsban. Rozsdamentes, hibamentes, tökéletes motorral. A generálszervizen kívül eddig mindössze egy generátorszabadonfutót és egy EGR szelepet kellett cserélni (nincs ledugózva...). Balesete sosem volt, bal első sárvédőt nyomták be egyszer egy tolatásnál ez szakszerűen javítva lett, erről dokumentációk megvannak.

    Ilyen állapotában elherdálni nem szeretném, mert így is félek tőle, mibe tudok beleszaladni, ha a csere megtörténik...

  • q13579

    senior tag

    válasz Gombinyó #157298 üzenetére

    Ettől féltem... A cserétől amiatt óczkodom én is, mert a piac nagyon alacsony árazza pont ezt a típust. Az állapotra nem figyelnek sokan, mert szépen ki van nyalva a behozott autó. Illetve azt sem nézik, hogy csak a navi (amit ugye rendesen kihangosítónak, vagy BT keresztül zenelejátszónak is lehet használni) és a 17-es felniszett önmagában 130-140 körül elmenne, ha külön adnám.

    A csere alapvetően azért történne, mert jellemzően most már városban kell majd használni az autót napi 25-30 km-t, ami eddig jellemzően országút volt. Illetve asszony is szeretné használni gyerekkel, aki nem igazán rajong a méretei miatt :) (nagy a túlnyúlás elül, nagy hátul, illetve hatalmas hátrány, hogy nem kombi, ezért macera pl. a babakocsi szállítás).
    Így a csere logikus lépés lenne, emiatt még úgy szeretném eladni az autót, hogy ér is valamit, illetve nincs olyan hibája, ami miatt rossz lelkiismerettel mennék bele az üzletbe.

    Viszont amire cserélnénk min. 2-2,2 M Ft, ha rászámolok kis szervíz-költséget, illetve az átírási költségeket (2008-2010. közötti golf plus, vagy B Mercedes benzin).

  • q13579

    senior tag

    válasz rbalint88 #157304 üzenetére

    Mert olyan autó kellene, amit feleség is kényelmesen tud vezetni, könnyen pakolhat, parkolhat (egyterű, vagy kombi) és alapvetően városi használatra van kitalálva (mert azért lássuk be a 6 sebességes 1.9 pdtdi mindent szeret, de az 1-3 sebességfokozat közötti vánszorgást nem igazán... és ahogy írtam, a munka miatt most ez lesz az országúti használat helyett).

    DE. Ha kikímélve, ilyen extrákkal egy ilyen autó 1,2-t ér, akkor megtartom magamnak.... :))
    Én kapkodom a fejem, milyen árakon jutnék ilyen állapotú 10 éves benzinesekhez, hát ez alapján nem látom értelmét, hogy ráköltsek 800.000, vagy 1 millió Ft-ot a váltásra... És e mellé nekem még keresni kellene 1 M Ft körül, valami kisebb autót csak a munkába szaladgálni.

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Jó fél éve nézegetem folyamatosan a használt piacot és egyszerűen nem látok reális esélyt arra, hogy 3 millió Ft körül találjak egy korrekt, 5-6 éves családi autót. (Asszony, két gyerek, gyereküléssel + kutya). Természetesen csak kombi jöhet szóba, vagy egyterű.

    Nagy álmom lenne egy A4-es kombi (szüleim még 2010-ben fülesre találtak egy 2005-ös A4-est, akkor 2 mFt-ért , 80.000 km-rel:Y). A gond az, hogy most ilyen korú és állapotú autót (tehát 2011-2012-es, 150.000 km alatt) nem találni 3,8-4 M Ft alatt. És akkor vettünk egy bizonytalan előéletű, problémás turbó benzines prémium márkát, amire fajlagosan már jóval többet kell költeni a tapasztalatok alapján, mint a 6-8 évvel fiatalabb elődjére...)

    Ez pedig már majdnem olyan összeg, amennyiért lehetne akár egy új, kombi K Astra-t venni. Az lenne a kérdésem, hogy nektek milyen tapasztalataitok vannak a kereskedésekkel, van-e akkora alkulehetőség, hogy pl. egy K Astra-t (125, vagy 150 LE motorral) 4-4,5 M Ft-ért el lehetne hozni (akár pár ezer km-es tesztautóként)

    Ez az a lélektani határ, ameddig el tudunk menni. Ezért a pénzért már olyan autó kell, amire egy fillért nem kell költeni vásárlást követően, ez pedig azért nagy valószínűséggel csak szalonból hozott autónál tűnik biztosnak.

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Mivel sajnos nincs, csak 3-3,3 M Ft-os keretünk, ezért 2011-2012-es Prius-okat nézegettük a piacon. (Prius + lenne az igazi, de egyelőre megtenné a kisebb is).

    Ami nagyon gyorsan szemet szúrt, hogy mobile.de-n egyrészt a magyar piachoz képest nagyon kicsi a választék (kinn jelenleg 119 darabot látok 2011-12 szériából, míg itthon 79), a másik - ami sokkal inkább zavar - , hogy itthon ebben az árkategóriában vannak már nagyon megkímélt, újszerű állapotúként hirdetettek is 150.000 km alatt, míg kinn 11.000 EUR alatt ilyen futásteljesítmény alatt nagyon nincs is. És akkor még a behozatal költségeit nem számoltam.

    Tehát két kérdésem lenne. Nagyon naív vagyok, ha azt képzelem, hogy az itthoni piacon reális az az állapot és km, amit hirdetnek, illetve a Prius-ok esetén mi a legbiztosabb módszer, amivel a kortörténetét, vagy futásteljesítményét le lehetne kérdezni?

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Alsó-közép kategóriában tudtok-e most valami nagyon best-buy ajánlatot új, vagy szalon autóra valamelyik kereskedésben (K astra, golf, focus, c-max stb)? (Elegünk lett a halom szemétből, amit használt autóként manapság árulnak... Azt hittük már kihalt ezt a kókler iparág, de úgy látjuk újra virágkorát élik... Ha meg esetleg sikerül egy-két gyöngyszemre bukkanni, olyan irreális áron akarják adni, amire már azt mondtuk, hogy akkor inkább belemegyünk egy kis hitelbe, de kihozzuk garanciálisan, újként...)

  • q13579

    senior tag

    válasz rbalint88 #160919 üzenetére

    Az őstermelői kedvezménnyel kapcsolatban autóvásárlásnál mire gondolsz?

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Milyen oldalt javasolnátok előélet lekérdezéséhez külföldről behozott autó esetén, ha az alvázszám ismert? (Prius-ról lenne szó).

    Köszi a tippeket.

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Segítsetek kérlek, mert a nagy keresésben kezdek összezavarodni :).

    Egy 1.9 Pdtdi 2005-ös B5.5 business (155 eKm-es) Passat-ot szeretnénk lecserélni. Most érett meg vezérléscserére, lassan turbófelújításra az amúgy nagyon szép állapotban lévő kocsi. Viszont mivel ezt 150-200 eFt-ot senki nem fogja megfizetni, ezért még ezen munkálatok előtt szeretném eladni, hogy olyan csinálhassa meg, aki még használni szeretné legalább 5 évig. Nálunk már régóta érik a csere, mert a kocsi nem kombi, mi pedig bővülünk...).

    Szóval a probléma, amivel gondolom nagyon nem vagyok egyedül.... Használt autóra nem szeretnék 3 mHUF-nál többet kiadni az évi 15.000 km-es futásteljesítmény miatt. Ezért szeretnék egy megbízható és komfortos autót kapni, amibe bele tudok rakni kényelmesen 2 gyerek és asszony mellé egy kutyát hátra egy babakocsival (természetesen külön-külön... :)) ).

    Őszintén szólva nem érdekel, hogy dízel, vagy benzin, a lényeg, hogy ne a kerregős fajta legyen, szépen kúltúráltan, halkan járjon. (A teljesítmény sem fontos, legyen optimális az adott kasztnihoz, ne legyen alulméretezve, de extra lóerők nem kellenek feleslegesen).

    Ahogy néztem a Mazda 6, Passat stb. méretű autók 3 mHUF-ért, vagy alatta, szinte csak 8 év fölött van, itt nem nagyon látom értelmét egy bizonytalan előéletű cserének, amire ráköltök min. 1,5 millió Ft-ot és van egy ugyanennyi km-es, de mindössze 4-5 évvel fiatalabb autóm...

    A következő, hogy egyel kisebb osztály nézek. Így jött a Kia Ceed, ami ár/érték arányban a legjobbnak tűnik számomra ebben a kategóriában. Ha jól láttam, ezekből a 2013-as verziót 3-3,5 mHUF között árulgatják 100.000 km alatt.

    DE! És itt jön a nagy kérdés. Ugye jön a 2018-as SW egy hónapon belül, ezért a régi készleteit akciózzák. 5 mHUF-ért hozzá lehetne most jutni újonnan is. Ahogy néztem 10 évesen ezek a kocsik kb 1,6-1,7 mHUF körül érnek most, tehát egy 5 éves használtan bukok 1,3-1,4 mHUF-ot, ha el akarom adni 10 évesen. Viszont, ha 5-ért ki lehet hozni szalonból, akkor is úgy tűnik, hogy ugyanannyi lesz az amortizációs költségem rajta és reálértéken el tudom majd adni 5 évesen kb 60-70.000 km-rel 3,2-3,3 mHUF értékben úgy, hogy közben végig garanciában javíttathatom.

    Jó a logika, vagy esetleg nem veszek számításba valamit, amire oda kellene mégis figyelni. Illetve nyugtassatok meg, hogy nem nagyon van jobb ár/érték arányú autó most az új és használt piacon egy ceed SW-hez képest, ha egy nem hivalkodó, megbízható és komfortos kis kombit akarunk vásárolni....

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Hosszas agonizálás után végül eladtuk a család 1.9-es B5.5-ös Passatját, mert szeretnénk egy újabb, korszerűbb kombit vásárolni.

    Sok keresés után végül most az i40-re esett a választás. A kérdés igazából csak arra vonatkozna, hogy ti mit gondoltok az 1.6 gdi motorjáról? Mivel éves szinten kb 15.000 km-t mennénk vele vegyes használattal, ezért jó választásnak tűnt.

    Viszont pár ismerősöm, akik Kia 1.7 crdi dízeleket használnak mindenképpen erre a motorra akarnak rábeszélni. Szerintük kevés még az 1.6-os benzin motor is ehhez a kasztnihoz, hiába a több lóerő, nyomatékban a fele az 1.7-es dízelnek.

    A Passat után azért szeretném, hogy az autóban legyen valamennyi plusz erő, ha esetleg előzni kell és ne halljon el, ha szükség van rá, de nem ez a jellemző közlekedési mentalitásunk...

    Sajnos a tapasztalat pont az, hogy sokat kell állnunk városban és ehhez például sokkal kevésbé volt szerethető a Passat, nem szerette az 1-esben és 2-esben történő poroszkálást....

    Az 1.6-os gdi-vel mellé lehet nyúlni, vagy a legjobb aranyközépút az 1.7-es crdi? :)

  • q13579

    senior tag

    válasz molnarpeter #167623 üzenetére

    Ha i40 lesz, akkor 99%, hogy az 1.7-es dízel lesz.

    Viszont vissza-vissza térek a kereséssel a Ceed-hez is.... Árban ugyanott, vagy talán még alatta is lenne egy i40-nek úgy, hogy még garidőn belül van.

    A kérdésem az lenne, hogy ott az 1.6 dízel verzió mennyire jár kultúráltan? Tudja ugyanazt, amit az i40 tud?

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Tudtok olyan oldalt, ahol pontosan méreteket lehet esetleg megtalálni csomagtartókról? (Nem csak liter adat... Sajnos ez olyan, mint pl. a lóerő... Önmagában a nyomaték megadása nélkül nem biztos, hogy korrekt képet ad...).

    Most kipróbálhattunk egy 2012-es Sportage-t és az első dolgom az volt, hogy beraktam egy nagy bőröndöt egy összecsukható babakocsival. És hááát... Bejött, amitől féltem, gyakorlatilag a kis mélység miatt nagyon nehezen rendezhető számunkra ideálisan...

    Nagyon kíváncsi lennék, hogy az első számú kiszemeltünk az i40 kombi csomagtere ehhez képest hogyan használható ki, mert ez elsőre picit csalódás volt...

  • q13579

    senior tag

    válasz vzsryl #167754 üzenetére

    Családban van egy pár hónapon belül eladóvá váló 6 éves, összkerekes 2.0-s darab, ismert előélettel. Azt mondták tegyünk vele egy próbát, hátha tetszik és elég lesz. (Ha jobban használható lenne a csomagtere, a megbízható előélet és kis km miatt még bele is mentünk volna valószínűleg, de nem tűnik úgy a próba alapján, hogy pakolhatóság szempontjából jobb lenne az eladott sedan passat-hoz képest... Sajnos a mélysége hiányzik a csomagtartónak, mert felfelé ugyan lehetne pakolni picit többet, de azt meg már a hátsó oszlop lecsapása miatt lehet korlátozottan megoldani. :)

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok.

    Van olyan tsi, vagy fsi motor amit nem érint ezt a motortípust körbelengő hibahalmaz? Mikori évjárattól és melyik verzióban lehet olyanakat találni, amikben már javították a gyerekbetegségeket?

  • q13579

    senior tag

    válasz focvis #167954 üzenetére

    Ami szóba jönne:

    Golf VII
    Passat B7
    Octavia MK3
    A4 B8

    Ezek valamelyikéből szeretnénk olyan benzines motort, amiről nem keringenek már rémtörténetek :)). Ha semmivel sem kevésbé költségesek, vagy megbízhatóbbak mint egy 1.6, vagy 2.0-es crdti, akkor marad utóbbi. De, ha kis esély van arra, hogy legalább egyféle tsi, tfsi benzines motorra azt mondják, hogy végre rendben van, erre feküdnénk rá.

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Egy behozott autó szervízkönyvének valódiságát és hitelességét hogyan lehet szerintetek ellenőrizni? Gondolom ezt utólag legyártani nem egy eszeveszett nagy művészet... (Hyunda-ról lenne szó)

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    A WELT autóról mi a véleményetek?

    Hosszas tájékozódás után eljutottunk odáig, hogy tudjuk pontosan milyen típusok érdekelnek konkrétan. Ezek bármelyikéből lenne megbízható előélettel, megkímélt állapotban lévő, el is hoznánk. Mi - tudom naív és maradi módon... - ragaszkodnánk elsősorban a magyarországi első üzembehelyezésben és leinformálható, korrekten vezetett előéletben.

    Mondom ezt azért, mert már most, a második megtekintett autónál meguntam a keresgélést és megfizetném a kis pluszt, amit egy megbízható hálózat által értékesített használt autóért kérnek... (Az első Passat 120.000 km-rel volt hirdetve, de olyan kopásokkal, amik a most eladott B5.5-üsnkben 160.000 km-nél sem voltak még....
    A másik pedig egy újszerűnek hirdetett i40, aminek mindössze a hátuljába rongyoltak bele és lett teljes cserés a hátsó lökhárító, csomagtérajtó és újra hegesztett a lökhárító tartója.... Lehet én vagyok a hibás, de nálam azért az "újszerű" állapot nem ezt jelenti még akkor sem, ha amúgy tényleg patika az autó beltere).

    Lényeg a lényeg, hogy a Welt autós hirdetések között akad 2-3, ami jónak tűnne picit drágábban, mint amennyit szántunk volna rá. De ha ezért tényleg ellenőrzött előéletet, garanciát kapunk, akkor ennyit megérne...

    (Egyébként, amit keresünk: I40, Passat B7 és Audi A4. Valamelyikből egy szép esztétikai és kiváló műszaki állapotú...)

  • q13579

    senior tag

    válasz grizlisandor #168066 üzenetére

    Ez azért szép, mert pl. a joautok.hu-n a welt hirdetések rendre 5 csillagosak úgy, hogy pl. doksit nem látok hozzájuk, mindössze egyet feltöltve, a WELT papírját arról, hogy a kocsi általuk bevizsgált és 1 év, vagy 30.000 km garancitá adnak rá. Ezért indultam ki abból, hogy ilyen értékelést csak úgy kaphat az autó, ha minden dokumentációja rendben van és erre garanciát is vállal a kereskedés...

  • q13579

    senior tag

    válasz grizlisandor #168066 üzenetére

    Sajnos addig nem jutottunk el. Az autó szép volt, motorikusan sem találnék (a jelenlegi tapasztalatommal) hibát benne, de ott megcsúszott picit a bizalmam, mikor hibátlanként és újszerűként hirdetett kocsinál más autóról származó csomagtérajtó, lökhárító volt a kocsin... Ettől függetlenül persze lehet hibátlan az autó, csak ezek szerint mást értünk ezalatt...

    Egyszerűen érthetetlenül állok még mindig a dolog előtt, hogy bármennyire is keresem a biztos forrást, mindenhonnan jön egy elég komoly negatív példa...

    Lassan ott tartok, hogy fogom magam és kihozok egy új Ceed-et 5,5-ért kis hitellel.
    7 év alatt azon sem fogok 2-2,5-nél többet bukni.... Nagyjából ennyivel számolhatok egy most 5-6 éves i40-nél, vagy passatnál is.... (ha ezek valamelyikét veszem meg most 4 mFt-ért 120.000 km-rel, 12-13 évesen és 220.000 km-rel sem fog többet érni 2 mHUF-nál....)

    Max több pénzem áll benne, de a forrás legalább megbízható...

  • q13579

    senior tag

    válasz LuckyL #168074 üzenetére

    Mármint?

    Nem mondtam, hogy rossz lesz, mindössze annyit, hogy én mikor az autómat hirdettem azért nem mertem kitűnő állapotot felrakni, mert bal első sárvédőt egyszer megnyomták és ezt javítani kellett. Szemre észrevehetetlen volt.... De a hirdetésben is kitértem rá, ráadásul az első volt, hogy az előtte utána képeket is átküldtem a leendő vásárlónak.

    Én csak azt mondom, hogy:
    1) Hibátlan és újszerű állapotban lévő autóra mentem, erre kaptam egy olyan autót, ami olyan szinten volt hátulról megtörve, hogy 2 lökhárítót, csomagtérajtót, tolatóradarokat stb. cserélni kellett, illetve pótolni, a hátsó tartó idom jó részét, mindezt számomra teljesen ellenőrizhetetlen módon, csak annyit mutatott meg a csomagtérből, hogy milyen elem lett egy az egyben kivágva, majd más darab beleheggesztve..

    2) Még az ilyen jellegű sérüléssel sem lenne alapvetően bajom, HA az megfelelően le van dokumentálva. Itt pedig arról van szó, hogy megvették kinn törötten, itt pedig pár hónap alatt kerestek hozzá alkatrészeket és valahogy összerakták. Nem lehet tudni milyen állapotban volt előtte, pontosan mit raktak bele stb... Ráadásul a csomagtérajtó festése is nagyon észrevehetően más textúrájú lett, mint az autó többi része.

    Az, hogy pár hónap, vagy év múlva hol kezd rozsdásodni az elem, amit így-úgy összeheggesztettek, vagy esetleg elkezd valami illesztés mellett a csomagtérajtó pl. beázni a nem megfelelő beépítés miatt már kit érdekel....

    Na mindegy, nem akarok én itt vitát szítani, egyszerűen csak azt látom, hogy nagyon mást értenek az emberek a bizonyos állapotmegjelöléseken és rohadt fárasztó, hogy ezeket nem lehet elmondani már a legelején akár a hirdetésben, akár a telefonban...

  • q13579

    senior tag

    válasz HKorn #168132 üzenetére

    Ezzel maximálisan egyet tudok érteni....

    Nem is tudom hol vannak a magánszemélyek által árult, rendes előélettel rendelkező autók.... Bár van egy sejtésem...

    Mi pl. normális benzin motorral szerelt kisebb kombit keresünk már jó ideje elsősorban, de rá kellett fanyalodnunk a dízelek kutatására is, mert előbbiből egyszerűen nincs a piacon....

    Próbáljon meg az ember keresni 1.6 Ceed-et, vagy 1.4 TSI octavia-t, vagy Golf VII kombit 100.000 km és 4-5 év körül. (És tudom, hogy nem a km számít, hanem az állapot, de mi úgy kalkulálunk, hogy az autót 5 év múlva cserélni szeretnénk és akkor már nagyon nem mindegy ennél a kategóriánál, hogy egy autót 150-160.000 km-rel, vagy 200-220.000 km-rel hirdetjük...).

    Nyilván ebben vastagon benne van sajnos, hogy cégek ilyeneket nem vettek, magánszemély meg minek adná el... Van egy biztos előéletű valószínűleg még garos autója....

    Ha meg akadna is eladó, azoknak jogosan meg is kérik az árát már-már olyan szinten, hogy az ember inkább hozzátesz még akár hitelből valamennyit és kihozhat egy újat.....

    Szerintem régen nincs már arról a drasztikus értékvesztésről szó, amik a köztudatban vannak, jó példa erre a következő:

    [link]

    E szerint 2013-2014-es újonnan 6-6,5 M Ft-os autónak 3,5 körül kellene most lennie, ez messze nincs így ebben a szegmensben, még a dízelek esetében is nagyon ritkán.

  • q13579

    senior tag

    Hali,

    Erről a kereskedésről van valakinek bármilyen infója?

    [link]

    A hirdetett auris hybrid kapcsán hívtam őket, de kiderült, hogy az autó "természetesen" már nincs meg, múlt héten elvitték, de folyamatosan van hasonló autójuk. Az újakat viszont nem rakják fel, mert csak a szín szokott változni, illetve valamelyest a km óra állása, de nincs kapacitás minden autót felrakni...

    Illetve még egy apróság. Ez nem a képen látható Toyota márkakereskedés, csupán ott vannak lefényképezve az autók.

    Jól érzem, hogy túl sok sebből vérzik ez a dolog? :))

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Valaki hozzáértő el tudná magyarázni nekem a következő jelenséget? Mert küzdünk egy ideje és nem tudjuk, hogy most várjunk a vásárlással, vagy ugorjunk bele magasabb áron az autó vásárlásba....

    A problémánk az, hogy szeretnénk egy megbízható, kombi benzines kombit venni, szigorúan 80-100.000 km alatt (tudom nem ez számít, de 5-6 év múlva eladáskor már fontos lesz....) lehetőség szerint német modellekből.

    Szóba jön tehát az Octavia és a VII golf elsősorban. Namármost bármennyire túrjuk a netet hetek óta, 4,6-4,8 a legalacsonyabb ár, amennyiért ilyen autót lehet vadászni és itt már 3 éves 70-80.000 km-ről beszélünk.

    Ha megnézem a szalonautókat, ott 0-5.000 km közöttiek közül vannak már 2018-as autók 5,8-6,2 mHUF között. (Megjegyzem speciel VII-es golfot tudnánk újonnan is venni 5,8-ért (1.5 tsi, közepes felszereltség) őstermelőivel).

    A kérdésem tehát arra vonatkozna, hogy a jövőben is lehetne szerintetek ilyen alacsony értékcsökkenéssel számolni, vagy ezt az igen irreálisnak tűnő használt autó értéket valami más indukálja, ami biztosan változni fog? Mert itt most arról beszélhetünk, hogy ezek a benzines autók az újkori értékük mindössze max. 25 %-át bukták el 3 év alatt. Abszolút értékben tehát kb 1-1,2 mHUF-ot, ami igen igen deréknek mondható, főleg ha azt halljuk mindenhonnan, hogy ekkora már az autó felét is épphogy éri...

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    1,5 mFt-ig tudtok-e ajánlani olyan 5 ajtós, benzines (esetleg hibrid, de árba szerintem az nem fér bele) autót, amelynek megbízható automata váltója lenne? Feleségnek kellene egy könnyen kezelhető, de biztonságos (kis)autó. Milyen márkákból, milyen típusokból érdemes nézelődni?

    Köszi előre is.

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok.

    Lenne egy autó, ami nagyon tetszene, viszont a szervízelőéletében van egy pont, ami miatt kissé megijedtünk.

    Az autó:
    Skoda Octavia 1.4 TSI 2014 (140 LE, már a szíjas)

    1 évesen és 18.000 km-esen a szervíz szervíz szerint hengerfejet cseréltek rajta kompletten gyárira. A probéma, ami miatt bevitték a magas olajfogyasztás volt (4 liter olajat evett meg ennyi idő alatt). A márkaszervíz pedig nem vacakolt, az egész hengerfejet cserélte.

    A kérdésem az lenne, hogy emiatt mennyire kellene aggódni? Azóta a márkaszervíz szerint semmi gond nem volt, rendszeresen szervizelték az autót.

    Nem szeretnénk belefutni olyasmibe, ami miatt később eladhatatlan lesz a kocsi, ha valaki ránéz erre a bejegyzésre...

  • q13579

    senior tag

    Sziasztok,

    Tavaly sikerült hozzájutnunk rokonon keresztül egy 2012-es Kia Sportage-hez (2.0 4x4). Egyedi vásárlás volt, butaság lett volna kihagyni, viszont egyáltalán nem használjuk ki sem a dízel, sem az összkerekes funkcióit, így az eladás mellett döntöttünk, sokkal jobban kihasználnánk egy automata benzinest, vagy hibridet.

    Lenne pár kérdésem:

    1) Tudtok-e olyan kereskedést a következő típusok esetén (benzin, min 130 LE), ahol most komolyabb kedvezményért lehetne új autót kihozni:
    - Kia Ceed SW
    - Opel Astra kombi
    - VW golf kombi
    - Skoda octavia kombi

    2) Esetleg olyan megbízhatóbb hasznát kereskedést, ahol jó autót közel piaci áron számolnának be, ha tőlük hozok el egy másikat (tehát, ahol nem akarnak mind a két mozgáson ugyanannyit keresni...)

Új hozzászólás Aktív témák