Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
nagyúr
válasz
BigBlackDog #154098 üzenetére
Az a baj, hogy sok lett ráköltve, de az nem nagy szerviz volt.
Amúgy de, természetesen egy fiatalabb, minél kevesebb km-es példány a cél.
-
penge111
addikt
"Kormányzása könnyed, ám kissé érzéketlen" ez mit jelent? Egyébként 2008 előtti Honda Jazzekre írják ezt. Mi az, hogy érzéketlen a kormányzása egy autónak?
-
TayRol
nagyúr
Azt nem mondtam, hogy 190 magas vagyok, szóval ez egy nehéz ügy.
diegho: igazából ezzel az egésszel azt szeretnénk elérni, hogy nagyon kicsi eséllyel kelljen zsebbenyúlósan hozzányúlni a kocsihoz 3-4 évig. nem tudom, a pár éves dízel még teljesíti-e ezt a követelményt. jelenleg 5 és fél éves az egyik kocsink, 170e van benne (végig márkaszervizes, 2. tulaja vagyok), és most kezdenek kijönni a húzósabb tételek.
az is megoldás, hogy megtartom, és az új autó árának különbségét a jövőben ráköltöm... de nem tudom, ez-e a jó döntés. -
TayRol
nagyúr
Üdv!
Megfordult a fejünkben, hogy hosszabb távra tervezve veszünk egy új benzines kombit (azért benzines, mert dízel nem fér bele a keretbe). Elég alacsony a költségvetés, max 5.5M. Sokat pályázunk, szóval a 6-os váltó alap. Nézegettem Cee'd kombi 1.6 GDI-t illetve talán belefér egy 1.4 TSI Octavia is.
Ezek közül bármi is kerülendő, vagy van valami más ajánlott dolog?
Másik verzió, hogy valami ismert előéletű használtat venni 4M-ig 100e km alatt.
Évi nagyjából 30-35e km-re kellene.
-
diegho
nagyúr
308 használt teszt alapján egyre inkább egy 1.6-os HDi SW felé hajlanék kettőstömegű és dpf nélkül.
-
hacki87
senior tag
-
-
nandow
aktív tag
Még egy kérdés a biztosítással kapcsolatban.
Holnap megyek az autóért, lefoglalóztam múlt héten a márkaszervizes átvizsgálás után.
Ma este megköthetem már a biztosítást úgy, hogy a kockázatviselés dátumának a holnapi napot jelölöm meg? Akkor nem kéne ott mobilon szórakoznom, itthon kényelmesen most megkötném számítógépen. -
hobizoli
nagyúr
válasz
thomasthomas #154006 üzenetére
tizenpar eve amikor hongda civic-ket néztünk havernak, egy soroksari autotelepen nyitasra ott voltunk, csak hondaik voltak, mert csak, de veletlenul pont mindbol hianyzott a kmora egyseg
amig ott nezgettuk az akkor 1.4-1.6M-ra tartott 5gen kuvikok kozotti ket db 6gen-t, pont befutott a jomunkasember az update-lt kmora szallitmannyalutana maganszemelytol lett egy 6gen kuvik 1.6M koruli arert
de addigrra mar qrvara untam, mert megnéztünk mar vagy 45-50-tja meg a 2M-s megkimelt alufelnis kalyhacsokidorrenos 1.4iS
elobb ertunk oda Érd-re egy fel oraval ahol a meeting lett volna a MOL kútnál
hm menjünk feljebb, ott van egy langosos (akkor meg nem volt ott az az uzletkozpont ize se)
kikerjuk a sajtos-tejfolos lángost, eppen elkezdjuk enni, amikor jon eccsercsak a "megkimelt" Civic
szoval allunk ott a langosos elott a út szelen eppen elottunk dadogott le revlimit 2.-ban
mondjuk nem vagtuk hova siet ennyire, mert meg 15perc akkoris volt a megbeszelthez kepest
na mind1, szurta neki iszonyuan, pedig nem VTI-rol volt szo
langos elfogy beultunk a kocsiba odagordultunk a MOL kutra, akkoris meg volt vagy 5-6perc
kiszalltunk, mondjuk, a sracnak, hogy faszan megy a gep
nez hogy WTF? aztán mondtuk neki, hogy ott alltunk a lángososnál, amikor elszurtad es ledadgott a 2. vegen
mondjuk a serulesmentes auto az olyan volt, hogy a csomagter ajtónál az egyik oldalon tamaszkodott az ajto a lampaburan, masik oldalon meg 2 ujjad befert melle
szoval kb volt ez meg fejen is... ezt 2M-ertazz az 1.6M-s mert nezhetted akamivel akárhol, akar markaszervizben is vagy ahova akartad volna
az kb patika volt -
Land
veterán
Tudtok ajánlani megbízható személyt, aki ért az autókhoz és kérésre hoz be autót?
-
#94529552
törölt tag
válasz
LuckyL #154063 üzenetére
De nehéz volt megérteni, micsoda villám felfogás. Következő tanács: mondatot nagybetűvel kezdünk.
Nálad nem jobban, de inkább a modorod az, ami káros.
Adott esetben sem, mert minden esetben a kötekedő kapja, ami te vagy.Fórumon másokat jellemezni nem illik, sőt tilos, csak magadat, vagy a hozzád közelieket szabad. Unalmas a hisztid.
-
#94529552
törölt tag
válasz
LuckyL #154057 üzenetére
Vicces!
Az van, hogy te álltál belém, és már nem is először. Nem ajánlom ezt a stílust, mert ha beszélgetsz egy társaságban, és ott is kötekedsz, akkor nem úszod meg a sallert az tuti. Jól megérdemelt jutalmad.
Olvasd el amit írtam, és ne követelőzz. A személyeskedéseidet OFF-ba illik írni, mert nem topik téma! -
Qru
MODERÁTOR
Haverom most vett ilyen Focust (2008-as). Én szkeptikus voltam vele de kényelmes az ülése, nem eszik sokat, mondjuk menni nem igazán megy de nem is arra van. A csomagtere jól pakolható és az alkatrészek tényleg gombokért vannak hozzá. Szóval annak ellenére hogy autóból japó párti vagyok én azt mondom nem elvetendő ez az erősebb 1,6-os Fóka. Azért kellő óvatossággal közelítsd meg a dolgot mert sok a lerúgott/levetett céges autó belőle.
-
Land
veterán
válasz
diegho #154050 üzenetére
i30 1.6-os motorral 1.7 millió Ft-ig 2 db van most hahun. Kilőve.
Kia Ceed-ből 9 db. Az sem sok. Kinézetre annyira nem jön be.
Bravo 28 db van, melynek nagy része gyenge 1.4-es. Turbos T-Jet pedig jó konstrukció, de most hanyagolnám a turbós autókat. Több rizikó pláne használtan. Bravo tulajok pedig javarészt lebeszélnének a max 1.7 millió Ft-os T-Jetről. Egy jobb T-Jet nem ennyibe kerül.
308: 17 db 1.6-os van. Egész pofás gépek és sok kevés km-est hirdetnek. Autonavigátor vételi tanácsadójában nem dicsérik a pattogásra hajlamos futóművet, a kelletlen váltót és ezt írják: "kisebb elektronikai zűrök még előfordulhatnak". Tartok tőle, hogy tartós és problémamentes annyira, mint egy Toyota vagy Ford.
Corolla: jó lehet, bár szerintem a Focus sokkal szebb autó és Focus áron pár évvel idősebb Corollát lehet kapni. -
diegho
nagyúr
Azért ennyi pénzért van más jóféle autó is 5 ajtósban: i30/Ceed, Bravo, 308, Mazda6, E12 Corolla csak hogy párat említsek. Ha nem azonnal kell, akkor ami külsőre bejön ezek közül mindet próbáld ki és amelyik tényleg szimpatikus beleülve is, azt nézzél. Tök8, hogy dízelbe, vagy benzinesbe ülsz bele a lényeg az, hogy nézd meg jól érzed-e magad benne, ne akkor legyen koppanás, amikor mondjuk 250km-t mész egy kiszemelt autóért, beleülsz és hopp, ez nem is kényelmes nekem. Én így voltam a Jazz-el két éve.
-
Land
veterán
Picit felpörgettem a Ford topicot, de a kérdésemnek inkább itt lenne a helye:
Szerintetek mi az okosabb döntés, ha azt vesszük figyelembe, hogy méretileg pár évig NEKÜNK elég lenne mindkettő kinézett autó? Gyerkőc még nincs, pár éven belül 2-t szeretnénk.
Keret mondjuk 1.7 millió Ft, indokolt esetben több. A haverok akik velünk szeretnének jönni nyaralni pedig húzzák össze magukat (ha a Focus mellett döntünk), mert nem nekik vettünk autót hanem magunknak:1. Ford Focus 2008+ FL utáni 5 ajtós, 1.6 Ti-VCT 116 LE kézi váltóval Ghia/Titanium felszereltséggel. Tehát jelenleg max 9 éves autókról beszélünk. Nekem mindig is tetszettek az 5 ajtós Fókák elölről és hátulról is. Pofás gépek és elvileg tartósak, nincs velük sok gond. Az alkatrészek nem mellesleg olcsók is hozzá.
2. Toyota Avensis 5 ajtós T25 2004/2005 körüliek mennek ennyiért. 2.0L-es benzines motorral, kézi váltóval. Minimum Sol Technic/Sol Elegant felszereltséggel, de legjobb esetben Executive lenne a cél. 5 személynek is kényelmes, tágas, nagy a csomagtartó. Halk futás, normális, erős motor. Csak ugye ezek jelenleg is 12-13 éves autók... Viszont a kinézete már necces. Ha beleülök vélhetően elégedett lennék, de kívülről nekem nem áll össze. Elölről az a maci orr még csak-csak, de az 5 ajtós hátulja emésztést kíván. Komolyan a 1999-es Ave jobban bejön hátulról. Szedán és kombi jelenleg nem opció.
Igazából az a nagy kérdés, hogy picit kevesebb extrát nyújtó Fóka, kisebb beltérrel, kisebb csomagtartóval, de jó pár évvel fiatalabb kivitelben, talán olcsóbban fenntarthatósággal racionálisabb döntés lenne, mint egy öregebb Ave? Kinézetben inkább Fóka, de lehet a T25-öt is megszoknánk.
Szerintetek?És most hagyjuk a bimmerkell, csak a V6, nemérezelemautó, nemfogmennimertnincsrajtaturbó verziókat.
Megbízható autó kell, vállalható fenntartással. Ne hagyjon ott, ne kelljen állandóan reszelni. A fennmaradt pénzből meg elmegyünk évi 3x bórtúrázni Sopronba, Szekszárdra vagy Tomajba.
Köszi! -
válasz
Victoryus94 #154027 üzenetére
Ezért várom a mo-i jó ajánlatot, de nem igazán akar szembejönni
-
Szada85
aktív tag
Hátha van, akit érdekel, részben kapcsolódik. ( igaz sajnos német nyelven, de attól még mondjuk a számokat lehet érteni ).
Hétvégi német Grip autós magazin cirka fél órás riportja egy érdekes témáról, nevezetesen:
- az USA-ban GTK-ra ( salvage ) vett fiatal, nagyobb értékü autók liciten olcsón megvétele után Európába szállítása, majd
szakszerüenolcsón helyrerakva újra eladása "teljes" áron hibátlanként. -
válasz
thomasthomas #154031 üzenetére
2 órán belül jött is a válasz az alváz alapján - igen, náluk szevizelték végig, s már az első évben egy frontális ütközést szenvedett az autó, ami következtében az autó eleje gyakorlatilag rapityára ment. (Lökháritó, motorháztató, szürő, lámpák stb mind cserélve lettek). Ők csinálták ujra.
-ezeket ha kicserélik gyári alkatrészre, akkor semmivel nem rosszabb az autó mint előtte, baj akkor van, ha már huzatni kell (szerkezeti sérülés)
Nem sokkal rá egy jégeső is elverte, ami által több kis horpadás lett az autón. Ezt kijavitották, de a festésében észrevehető kár nem keletkezett. Maradt ugy ahogy.
-van rá profi technológia, ki lehet javítani a jégverés nyomait fényezés nélkül, szintén nem csökkenti az autó értékét
-
lenko
aktív tag
válasz
thomasthomas #154031 üzenetére
Kint azért korrektül megcsinálják, más kérdés, hogy itt hibátlannak hirdetik.
-
Gombinyó
őstag
válasz
thomasthomas #154031 üzenetére
Nincs ebben semmi meglepő, ez itthon tök természetes.
-
thomasthomas
tag
válasz
Victoryus94 #154027 üzenetére
Na gyerekek, érdekes tapasztalat..
A kereskedőt nem kerestem fel, de azért igazán leirhatnák a hirdetésben, hogy nem teljesen patent autóról van szó. A képek között bennevan a szervizkönyv és pecsét is. Mit ad isten, megvan benne hogy hol szevizelték - Németországon belül xy helyen. Gondoltam teszek egy próbát, s ráirok a szevizre, hogy mit tudnak ők.
2 órán belül jött is a válasz az alváz alapján - igen, náluk szevizelték végig, s már az első évben egy frontális ütközést szenvedett az autó, ami következtében az autó eleje gyakorlatilag rapityára ment. (Lökháritó, motorháztató, szürő, lámpák stb mind cserélve lettek). Ők csinálták ujra.
Nem sokkal rá egy jégeső is elverte, ami által több kis horpadás lett az autón. Ezt kijavitották, de a festésében észrevehető kár nem keletkezett. Maradt ugy ahogy.
Természetesen hibátlan állapotban lévő autóként hirdetik, amelyet garázsban tároltak. Elgondolkoztató, hogy mégis miért került hazai kereskedőhöz a 2015-s szervizelése után, amikortól kezdve már nincs további információ róla
-
lenko
aktív tag
válasz
kalmanchris #154029 üzenetére
Az új vállalható (vagyis majd a sport), de az ajtóhatároló még mindig ugyanaz a szar. 1-2év után úgy jár az ajtó, hogy végállásban meg sem áll pl. Vagy a szél kinyitja helyetted. Ez ultra gagyi...
-
lenko
aktív tag
válasz
Victoryus94 #154027 üzenetére
Ez megint csak az olcsó kategória, érdekesmód ha olyan olcsó kint az autó, miért csak lefingottak járnak 80-90% arányban itthon, ja mert mégis drága a jó autó kint.
Valós 200e km alatt szervízkönyvvel stb. gyári fénnyel gondolom sok autót vesznek a netto 170e Ft átlagbérből... -
Victoryus94
őstag
válasz
thomasthomas #154000 üzenetére
Én ódzkodom az ilyen M-N-P betűs külföldi kocsiktól.
Szerintem itt az a helyzet, hogy valaki megvette külföldről 350 ezer kilométerrel egy kereskedőtől (miután vissza tekerte az órát 130-ra), majd használta fél-1-2 évig, és rájött, hogy jól átcseszték. Ezért gyorsan megpróbál továbbadni rajta.
Persze tévedhetek, de ismeretségi körben is találkoztam már ilyennel. Szerintem külföldi autót úgy érdemes venni, hogy hozzáértővel kimész külföldre válogatni. Jobb esetben magánszemély még mesél is az autójáról, vagy az adott ismerősnek eleve van kontaktja a jobbnevű kereskedésekkel.20-40 ezres berendezésekkel kb bármelyik autó kilométeróráját átírják.
-
thomasthomas
tag
válasz
BigBlackDog #154008 üzenetére
Honda Civic 8g 1.8.
-
diegho
nagyúr
válasz
lenko #154021 üzenetére
PSA szalon, tényleg csak PSA használtak vannak, itt csak német és francia autó jár az úton (Stuttgart mellett), elvétve látni egy japánt, vagy olaszt. Nem néztem VAG-ot, mert nem akarok németet. A cég parkolója így néz ki jelenleg: Leon, Passat, Ibiza, Golf, Clio, Fabia, A6, Touran, de ha végigmegyek a városban csak a VAG és Merci (rengeteg van belőlük) néhány Audi, még kevesebb BMW és rengeteg PSA van.
-
diegho
nagyúr
válasz
footy #154009 üzenetére
Nem akarok pályázni, évi max 1x, de már évek óta nem vezettem pályán saját autót, ha megyek is pályára, akkor annyi, hogy évente 1x kijövök Stuttgartba egy hétre és vissza.
Jövő év első felében akarnék cserélni, ezért már most 3-4 autóra le akarok szűkíteni a listát 1,5-2M között, amiket közben kipróbálnék. Eddig az E12, i30/Ceed és a 308 van bent. Országútra kell az autó, napi ~90km ingázáshoz, városozás hetente egyszer mikor bevásárolok, de ez is vidéki kisváros kb nulla forgalommal. Vagy jól fogyasztó benzinest akarok 1.4-es ezekből mondjuk, vagy pedig 1.4 D4D, 1.6 CR, vagy HDi, ezek tűnnek talán a legmegbízhatóbb kisebb motoroknak. A másik út pedig egy új autó 3,5M-ig, majd meglátjuk, Baleno-t ki akarok próbálni, mert tökéletesnek tűnik számomra. Használtban viszont nem mennék 2M fölé, sőt 1,7 körül megállnék inkább. -
DZs
senior tag
válasz
thomasthomas #154000 üzenetére
Két tény. Külföldön nem olcsóbb az autó, csak a választék nagyobb. A használt autóvásárlás szakma, ha nagyon nem értesz hozzá, akkor ne külföldiekkel kezd. Itthonit vegyél először, amivel tapasztalatot szerzel.
-
footy
addikt
válasz
diegho #153997 üzenetére
Attol fugg milyen szempontbol. Megbizhato konstrukcio, lancos(nem VW/BMW fele hanem rendes) vezerlessel.
Jo a fogyasztas es dinamika is. Viszont autopalyan kisse zajos.#153999) bara17
Felszereltsegbeli kulonbsegrol nem tudok, de a futomu az kenyelmesebb lett. (Elotte elegge pattogos volt) -
BigBlackDog
veterán
válasz
thomasthomas #154000 üzenetére
Itthon kereskedőtől és magánszemélytől véve is eléggé be lehet rohanni a farokerdőbe, sajnos semmire nincs garancia. Saját tapasztalatom alapján a magánszemélyek is már megfelelő kreativitással rendelkeznek a különböző hibák és hiányosságok palástolásához. Ha esetleg van időd, lehetőséged kimenni és magadnak kint intézni az autóvételt, szerintem jó eséllyel kedvezőbb végeredményt fogsz kapni, de szerintem azért ott sem kolbászból van a kerítés, meg kell nézni, hogy kitől veszed.
Azt lehet tudni, hogy milyen márka, illetve típus a kiszemelt?
-
#94529552
törölt tag
válasz
thomasthomas #154003 üzenetére
Szinte csak ilyenek vannak a neppereknél, és pedig azért, mert így lehet gyorsan eladni. 200e km felett nehéz , 300k felett meg már majdnem lehetetlenség. A digitális műszerfalnál ráadásul sokkal praktikusabb a km számláló vissza állítása. Látható külsérelmi nyomok nélkül pár perc alatt megoldják, hosszas és bonyolult szerelgetés nélkül. A külföldieknél is előfordulhat már bármi, mert a használt autók egy részét török és egyéb ügyeskedő nemzet képviselői árulják ott.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
thomasthomas #154004 üzenetére
mindent at lehet irni
-
thomasthomas
tag
válasz
LuckyL #154001 üzenetére
Olvastam valahol, hogy állítólag at lehet egyes autoknál,de ha ez így van, akkor tökértelmetlen ezt figyelembe venni vásarláskor. Simán lehet a 110ezresben 200ezer km,de a 180asban is 360e. Nem vagyok meggyőződve afelől, hogy ezt papiron vissza lehet biztosra követni. A valóságban majd a kocsi állapotán kiderül..
-
hobizoli
nagyúr
válasz
thomasthomas #154000 üzenetére
Te ataludtad az elmult 20+ evet?
-
válasz
thomasthomas #154000 üzenetére
Ui.: Digitális kijelzőn szereplő óraállásokat is tudják már manapság mókolni?
nagyon át fognak cseszni, olvass még utána a témának kicsit