Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezmorize
újonc
Esetleg ez a 147? új vezérlés+olajcsere +szk.könyv és a szuf nyilvántartásban is 120e km.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1_6_t_spark_distinctive-14474401
-
Doki16
addikt
válasz
mezmorize #176090 üzenetére
Én azt mondom, hogy első autónak ne akard egyből a vágyott erősebb, játszós autót venni. Munkábajáráshoz meg mindegy, hogy 100 ló vagy 200. Előbb tapasztald ki mennyi egy autó fenntartása/üzemeltetése. Célszerűbb lenne kezdésnek egy megbízható észszerű autót választanod, ha már ennyi pénzt rá tudsz szánni. 1,3-ból már értékelhető Focus 2 van. El fog vinni A-ból B-be és megszerzed vele a tapasztalatod mint üzembentartó.
-
válasz
LZs?! #176085 üzenetére
Radarból szintén Vitara S tapasztalat: ha távolabbra van állítva, akkor hazai viszonylatban sokszor bejelez. Volt már, hogy ráfékezett helyettem egy előttem leforduló autónál. Én tudtam, hogy elfordul, tudtam, hogy ki fogom kerülni és elférek mellette szorosan, mégis vészfékezett. Ezt leszámítva szerintem használható és hasznos cucc, azt kell mérlegelni, hogy ha már 1 ráfutást megelőz, akkor megéri az a néhány fals riasztás. Szerintem.
SX4 S-Cross is meglepően könnyű autó, valahol azt hiszem 1200 kg körül, de ennek ellenére is az 1.4T-t mondanám. Azért eladáskor a picivel nagyobb motoros szerintem előny lesz.
mezmorize: amíg működik, addig igen, amikor elkezd hullani, kokszosodni és jönnek a minimum 6 számjegyű javítások. Nem akarsz dízelt városba és éves szinten kevesebb, mint 30.00 km-re.
-
mezmorize
újonc
válasz
Doki16 #176089 üzenetére
Munkába járni és néha vidékreutazni használnám, tudom nem jó a dízel városi használatra de ha jó áron van akkor sem?
Tudom, hogy a kilóméterekkel óvatosan kell bánni, sokat olvastam a "A magyar használtautó-vásárló hülye" Totalcar cikkeket
A Rio sem tűnik rossznak.. a C4 nekem még külsőre tetszik is..
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/fiesta/ford_fiesta_2_0_st-14454638
erről vélemény? -
Doki16
addikt
válasz
mezmorize #176088 üzenetére
Mennyi az éves futásod? Én városba biztos nem vennék dízelt. De ha azt mondod, hogy mész évente 30k km-t min, akkor tényleg ajánlatos.
Miért beszélték rá, hogy gyorsan adja el? Mi az alapja neki? Tök jó kis kocsi. Egy bomba biztos 1.6-os motorral. Persze nem a BMW félével
Az alfákra majd ír valami mester, asszem van is valaki a topikban aki ért hozzá.Amúgy meg ne a km legyen a fő szempont amikor autót keresel. Hiú ábránd abba ringatni magad, hogy egy 10-15 éves dízelben 120k km van
Mondjuk ami Rio-t vettünk abban 11 éves korára van benne 126k, biztos 100%-os forrásból van. Ritka az ilyen kocsi.
Jó a Ceed vonal szerintem. Ha sokat mész mehet a dízel.
Amúgy meg mindenre is a válasz a Prius
-
mezmorize
újonc
válasz
Doki16 #176084 üzenetére
Gondolkoztam ezen, és nem a BMW s faszagyerek vagy az Audis esti brazil szeretnék lenni, de szeretnék úgy elmenni a kocsim mellett hogy akaratlanul is visszanézek mert szép. C4et is néztem, jófogáson egy ürge 88e km árulta magánszemély szervizkönyvel, rendszámmal lekövetve 1.1M ért, de olvastam hogy akárhány szervizben volt valaki, ráebszélték hogy adja el gyorsan...
KIA PRO CEE'D 1.6 CRDi EX dízel 156e km el, magánszemélytő, 2008as? https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/pro_ceed/kia_pro_ceed_1_6_crdi_ex-14101438
Alfák tetszenek, amikor évekkel ezelőtt tervben volt kocsi mindenképp egy kis 147est akartam, csak azóta sok rosszat olvastam TwinSpark motorokról.. Golfok jók de drágák a többihez képest, 1.3M ért 160-170e km van bennük, egy hasonló fordban 140ezer.
-
Doki16
addikt
válasz
LZs?! #176085 üzenetére
Ha belefér az 1.4T én inkább azt venném. A tartalék bármikor jól jöhet és eladni is könnyebb lesz majd. Meg a nagy kasztnihoz azért jobb a nagyobb motor is. Egy ismerőmnek pont ilyen kocsija van mint amit írtál. Imádja az automata váltót, de már megbánta, hogy 1.0T motorral vette.
Radarról a Vitarában van tapasztalatom. Jó párszor ad fals jelzést és akkor jól megtud lepni, mert erősebbre állítja a féket. Ha csak egy picit léptem ár akkor is szinte satuzott. De azért nagyon jó dolog szerintem összességében.
-
LZs?!
aktív tag
Édesanyám végre megállapodott abban, hogy milyen autót is szeretne...szerintem meg fél év alatt eljutottunk a nyílvánvaló opcióhoz. Na, nem egy autófanatikus Ő...
SX4 S-Cross GL+ 6AT
Egyébként a mindenapokra egy Ignis bőven elég lenne, de ugye na...és abból különben sincs AT.
Esetleg GLX, de szerintem ott csak a radaros vészfék joker, de neten ambivalens vélemények vannak a Suzuki megoldásáról - erről valakinek személyes vélemény?
Automata váltóból 'nem engedek', mivel mellette utazva párszor nekem úgy tűnt, hogy a manuális mára inkább felesleges figyelemelterelés számára, hiába hangoztatja, hogy inkább ne pofázzak bele, mert ő anno Wartburgon és Zsigulin kezdte...
Motorikusan elég lehet-e az 1.0T?
100/99 alkalommal városban/agglomerációban használja (torna, yoga, bevásárlás, rohangálás, színház/mozi és ilyesmik), évi kb. 10e km. Időnként autópálya/vidék (Miskolc, Szeged, Palics, Bécs, stb.), talán 2e km a 10-ből.
-20 foktól +35-ig indít-beköt-indul, nagyjából pont nem érdekli a kocsi, azon túl, hogy legyen tiszta és szép.
-
Doki16
addikt
válasz
mezmorize #176083 üzenetére
Én az alfákat nem ismerem, de a 4 másik típus amit felsoroltál nem a megbízhatóság példája.
Szmók end sárm érdekel? Vagy telepi faszgyerek 316i? Esetleg rozsdabarna Mazda?
A legértelmesebb döntés ebben az árszegmensben az a focus 1.6. [link]
A C4 1.6 is jó motor, ott inkább az elektronika szokott néha gondot okozni. Nekünk volt 7 évig, semmi baja nem volt.
Amúgy simán vennék egy jól felszerelt Kia Rio-t. 2009-2010 körüliek vannak ennyiért.
Most vettünk egy 2008-ast 900-ért. Nagyon király kis kocsi. -
mezmorize
újonc
válasz
Doki16 #176081 üzenetére
Ezek benne vannak nálam is a pakliban. Gondolom egy 2003as A4 frissen szelvizelt 250e dízel meg hasonlók nem jöhetnek szóba, nem azért mert ilyet szeretnék, csak próbálom leszűkíteni a kört. Jelenleg az alfa 147 TS motoroktól egészen a BMW 316ig, vagy esetleg Mazda 3-6 ig minden szóba jött már..
-
-
mezmorize
újonc
Sziasztok! Hozzáértők segítségét kérném ki, első autó vásárlás előtt állok.
A büdzsé 1.3M ft, ebből szeretnék kihozni egy megbízhatóbb konstrukciót ami legalább 100LE, és kb 2003 utáni, megbízható motorral. Elsősorban diatalos dinamikus autó kellene, 80%pest 20%vidékre vezetés a szempont.
Akinek van tapasztalata, véleménye, megköszönöm!
-
Doki16
addikt
válasz
molnarpeter #176074 üzenetére
Vegyesre nekem max 83g/km-t ír. A Spritmonitor szerint jelenlegi fogyasztásom mellett 118g/km.
Ez mondjuk szépen kúszni fog lefele ameddig nem esik be hms. 10 fok alá. -
válasz
thefreeman #176068 üzenetére
Mellesleg Hanula a napelemekről is beszélt, ha figyelembe vesszük, hogy azok sem a fán teremnek már mindjárt nem annyira tiszta energia az sem.
a gáz meg a szénerőmű pedig biztos a földböl nő ki mint a gomba bazki
ha már gyártunk valamit, ne oylat gyártsunk ami nem füstöl?ugyanez igaz a benzines, dízel vs elektromosra is
a benzines és dízel autót is le kell gyártani bazze
-
válasz
MunezXBK #176069 üzenetére
Az ég világon semmi, amíg működik rendesen. Céges autóként szívesen használom, ha az kerül hozzám 1-1 példány, de privátban én nem tartanék egy olyan autót, amiben simán van egy fél milla feletti időzített bomba. Az meg egy másik mellékszál, hogy mivel pár évet lehúztam az e-cvt váltóval, így nekem az közlekedő edénynek jobban bejött.
aero.: De, a szerelőd, aki megjavítja neked.
-
aero.
veterán
válasz
MunezXBK #176069 üzenetére
Az, hogy lekotlik akár 60 ezer alatt és drágább javíttatni, mint egy sima automatát. Tegyük félre végre, hogy neked egy szerencsés, vigyázott és nem mellesleg garanciális autódban van. Idegesítően lassú R-ből D-be egy hagyományoshoz képest. Amúgy aláírom precíz és gyors szerkezet, ha felváltásról van szó, átlag usernek oda-vissza elég, azt se tudja mivan az autóban, ha 60 ezernél meg vége, garanciában kicserélik, max mérgelődik egyet.
Ha én veszek egyet és 180e km-nél meghal, senki nem fogja a vállamat veregetni.
Munkatársamnak is van, futárkodik vele. 1.9 PD V Golf, 204e km. Kesztyűtartóban ott figyel a számla 789e ft-os felújításról 166e km-nél.
-
Coyot
őstag
válasz
bitpork #176065 üzenetére
Már évek óta szajkózza a legtöbb szaksajtó hogy egyszerűen az első lépésnek az ellenőrzésnek kellene lenni. Amelyik autó műszaki állapota nem megfelelő, mehet szigorított vizsgára vagy kuka. Első körben az már megszűri a tucatszám közlekedő kiherélt autókat - csak azzal munka van ám, tiltani sokkal könyebb. Az eredmény így az, hogy a sok bontószökevény mehet ha épp nincs szmogriadó, és szennyezhet annyit amennyit másik 100 autó. Gratulálok a törvényt meghozóknak ezúton is.
-
válasz
bitpork #176065 üzenetére
Az ellenőrzéssel egyetértek minden téren, sőt. Azokat a vizsgaállomásokat, akik átengedik az életveszélyes, sz*rrá rohadt taligákat is simán bezáratnám, örökre. A gépjármű nem játék, aki az alapvető szabályokat nem tudja betartani az válasszon alternatív közlekedési formát.
És nem azért írom, mert amúgy felvet a lóvé és mindent megveszek, amit akarok, csak ~tudom a határaimat. Nem veszek légrugós mercit, 330as BMWt, DSGs fauvét vagy skodát, se régi amcsi V8-ast, pedig a felsoroltak közül tudok mind tetszik valami miatt, csak nem tudnám fenntartani a várható javítási költségeket tekintve gond nélkül, így elengedem. Van helyette más alternatíva, azt veszem, amit karban is tudok tartani.
Szállítmányozás: nemrég sikerült eladósodnom egy jó 20 évre, vettünk egy házat és a belső burkolatokat mi választottuk ki. Megrendeltem a burkolatokat, de több, mint 2+ tonna volt a járólap. Én cégtől tudtam volna Transitot hozni, de a 3.5 tonnás korlát miatt 2x kellett volna fordulnom. Sebaj, a cég kiszállítja, megoldják. Ok. 2x csúsztak, majd a harmadik alkalommal megjelent az utcában egy csíklámpás Ducato, porig ülve. Amikor állt be az udvarba, akkor az első lengőkarok feltúrták a homokot.. Egyben kihozták okosba, azt hittem felpofozom a két idiótát.
-
válasz
CactuS #176064 üzenetére
De akkor nem fűnyíró kell hanem ellenőrzés. Nekem is van egr oszt nincs ledugózva... hogyne h többet egyen a kocsi meg nagyobb legyen a hideg kopás. Ha lenne rendes ellenőrzés akkor nem lenne ilyen szopás. Ellenőrzés a tömegközlekedésnél is és a szállítmányozásnál is.
-
válasz
bitpork #176062 üzenetére
Szerintem se. Benzinesből Euro3 úgy tudom, hogy még mehet, de még euro4esek is vannak elég olcsón. Ja, hogy sokan a dízelt vette anno, mert az csak 4-6 litert evett, aztán elkezdte kiherélni, ledugózni és mindenfélét mókulni, hogy a drága javításokat, amiket egyébként a városi pöfögés okoz elkerüljék. Szerintem ahhoz sincs joguk, hogy ledugózott EGRrel, kiírt DPFfel pöfögjenek a gyalogosok mellett, mégis csinálják...
-
válasz
Dare2Live #176039 üzenetére
Egy, azaz egy gyár. Konkrétan LG, Panasonic és még tucat más akksi gyár van akik meg foschnak bele- és nem csak tesla létezik. Vagy ha igen várom a scant a neveddel a forgalmiban!
Nem mellesleg a tesla sem tudja megoldani az újrahasznosítást a hatalmas szájjal mondott csökkentkapacitásúmajdméntárolónak szinten túl. Jah meg gondolom a bányászás és egyéb dolgokat is kizöldíti egy gigafactory, meg a cucc is teleportál majd odaHipokrita!
MOD
Azért a SZE dékánját lehülyézni, azért kell bátorság.
-
-
z-csongor
csendes tag
válasz
stickermajom #176060 üzenetére
En vagyok szerintem a legovatosabb vasarlo az Insignias esetem ota, ahol egy taliga sz*rt sikerult vasarolnom (70k-nal kormanymucsere, utana vezermulanc-csere, utana megint ordito szamar hangot kezdett a kormanymu adni, de akkor mar megszabadultam tole. Ja es 22 litert fogyasztott, automata 2.0 benzines), tehat semmi gond nincs azzal hogy ovatos vagy, kulon ertekelem hogy felhivtad a figyelmem erre.
Esetleg tudod, hogy a pontos gyartasi idopontot hol lehet megtalalni ezen a kocsin? Vagy esetleg VIN alapjan megoldhato?
-
z-csongor
csendes tag
válasz
stickermajom #176058 üzenetére
Ok, ertettem. Tehat ha a gyartasi idopont 2018 aprilisa elotti (99,999%, hogy markakereskedesben jo olajat toltottek bele az elso szervizkor), akkor ne vegyem meg mert a motor karosodhatott, igaz?
-
z-csongor
csendes tag
válasz
stickermajom #176056 üzenetére
Felhivtam a szervizt, ahol szervizeltek (egesz eleteben egyszer volt szervizben), ott megmondtak, hogy Dexos 1 Gen2 olajat toltottek bele.
Ha esetleg nem azt toltottek volna, akkor kuka a motor?
-
z-csongor
csendes tag
válasz
stickermajom #176054 üzenetére
Mondjuk azt, hogy nem 99% varos, ez egy kicsit tulzas volt. Evi 2-3 Budapest - Berlin ut is benne van a pakliban.
Megkerdezem, hogy 2018 Aprilisa utan lett-e gyartva, mert 2018/06 az elso forgalomba helyezes, gondolom annak nem sok koze van a gyartashoz.
-
stickermajom
addikt
válasz
z-csongor #176050 üzenetére
Ha egy éves, akkor már nem kehes az az 1,4T. 2018 április óta új szoftverrel és olajjal jönnek a gyárból, már nem fordul elő LSPI. Hidegen érdemes kényszeríteni az automatát, hogy ne ejtse 2000 alá a fordulatot, ott olvastam rángatásról. Mondjuk 99% városra én nem vennék közvetlen befecskendezéses turbós autót.
Innovationben a kulcsnélküli nyitás tud megtréfálni, van akinek lehúzta az ablakot éjjelre, vagy kinyitotta a csomagtartót. Ha közel lesz az autó a kulcshoz, tegyétek valami árnyékolt dobozba. -
válasz
z-csongor #176042 üzenetére
Hirtelen már néztem nagyot, hogy benzinesből is tiltják az EURO 4est, aztán láttam később, hogy dízel.
Opelből flottában volt 1-2 automata, azok elég torkosak voltak sajnos és nem voltunk elégedettek a a kis turbósokkal sem - bár nem annyira rosszak, mint az 1.6 biturbok a vivarokban -.
Ha ez a két opció van, akkor én SX4et mondanám. Igaz, abból az automatát nem ismerem, de az 1.4 BoosterJetet igen, Vitarában simán 7 liter alatt volt tempós haladással - pályán a megengedett sebesség felett azért elkezd szépen enni, de ez várható ekkora homlokkal -. Családosként +1 pont szintén az SX4nek, hidd el, hogy kisbabát, kisgyereket hordozóval sokkal könnyebben becuccolsz egy magasabb építésű autóba. Típushibákhoz még fiatal az autó, flottában nem volt egyik Suzukival sem semmi probléma, csak a kötelezők (egyedül talán nagyon régen a vasaló swiftnél az 1.3 szokásos nyelestengely csapágya).
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Autóvásárláson gondolkozom. Mindenképpen automata váltós benzinest szeretnék. Az autó 99%-ban városban lenne használva.
Két típusra szűkítettem le a választékot: SX4 S-cross GL+ 1.4 automata (új), vagy egy egy éves használt Astra K 1.4T 150LE Innovation.
Eddig egy Chevrolet Epicám volt, ami egy imádnivaló autó, csak Euro4-es, így szmogriadókor ki lesz tiltva a városból (Autóval járok dolgozni), illetve 12 éves és már vannak bajai és nem szeretném szervizbe hordozgatni. A csomagtartója sem praktikus most éppen babához.
A Suzuki malmára hatja a vizet az, hogy új, és hogy 10 év garancia van a főelemekre.
A gond viszont az, hogy nem annyira felszerelt, mint az Astra, illetve feltehetőleg a 2020-2021 közti időszakot Németországban fogom tölteni, tehat német rendszámos autóm lesz, és ez nem tudom, hogy hogyan hat ki a gyári garanciára, illetve a szervizhálózat ott meglehetősen szegényesnek tűnik, főleg Berlinben.Az Astra használt, Németországból behozott, már csak egy év garancia van rá és ki se lehet terjeszteni (Opel kemény két évet ad). Teljesen fel van extrázva, Innovation modell, csak a LED mátrix fényszóró hiányzik belőle, de van benne sávelhagyás figyelmeztető, adaptív tempomat, automata vészfékezés, meg tényleg minden amit el lehet képzelni. Használt, olcsóbb, viszont sokkal drágább szervizeltetni, viszont Németországban is jó sok márkaszerviz van mindenhol.
Tesztvezetéskor nekem mindegyik teljesen ugyanolyan volt a vezetőülésből, egyikből sem láttam ki a mostani Chevrolet Epicám után, ami egy hibátlan autó (fürgébb és kényelmesebb mind az Astránál, mind az SX4-nél
), csak sajnos babához a csomagtartó miatt nem a legjobb, illetve 99%-ban városban használom és ennek a dízelmotor nagyon nem örül.
Mindazoktól, akik rendelkeznek tapasztalattal az SX4 terén, esetleg az Astra terén is, kérdezném, hogy milyen hibái vannak az SX4-nek, mire lehet számítani ami nem működik túl jól, illetve az Astrához képest miben más, miben jobb, miben rosszabb. Vagy esetleg ha van más ajánlat (maximum 1 éves autó érdekelne, az új autók ára viszont rettentően el van szállva), az is érdekelne.
-
Dare2Live
félisten
válasz
freeknight #176033 üzenetére
Nem is az eur6nál rosszabb a fő baj. Hanem, hogy ha megálllítják az Eur6nál rosszabbakat a fele az első mérésnél elbukna. Egy tippre 30%nál meg nagyon durván bukna.... katalizátor hibakód kiütve, egr ledugózva... Ez MO. És meg van magyarázva. A szél se áll meg a város táblánál....
-
Dare2Live
félisten
A legujabb csoda, hogy távolsági busz járat ritkítások vannak, lesznek.
Petőfinél már nem tudsz felszállni a távolsági buszra mert 2-3járatot törölnek nincs hely. Innen nincs lehetőség busszal bejárni mert az nem móka, hogy 16 helyett csak a 18hs buszra férsz fel. Na meg 2ht buszmegállóba álldogálni se buli. Mi lesz ebből? Autóval lesz a feljárás. Pont erre van szüksége a BP közlekedésnek, hogy még aki busszal járna fel az se tehesse. Mégdurvább dugók...
Eközbe durván drága a távolsági busz összevetve mondjuk a nemzetközivel.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bitpork #176023 üzenetére
Azt a linlket videot ahol annyira nem értenek hozzá / koklerek, hogy nem veszik számításba azt, hogy az aksi előállításának áram miatt CO2 igénye attól függ, hogy mennyire CO2 mentesen termelték meg azt az áramot?
és miuátán linkelem ezt:
Te nem átgondolod hanem betolod szajkózva uazt a BSt?
A szél meg nem áll meg a várostáblánál? Komoly? És szerinte uaz a légszennyeződés van a mező közepén állva mint BP közepén? Really?
-
8th
addikt
válasz
freeknight #176033 üzenetére
Nem meglepődve vagyok rajta hanem felháborodva. Szemlátomást nem gondolták végig a folyamatot, hogy miből áll össze az a finom szálló por. Értelmetlen hülyeség amit csinálnak. Nincsen semmi értelme. Az agglomerációból ingázókat is beleértve jól kiszúrnak több tízezer emberrel szmogriadó idején miközben a kitiltások miatt alig fog tisztulni a levegő Budapesten és ha tisztul is csakis azért mert xy százalékkal kevesebb autó fogja felverni az utcaport a flaszteron a nyári kánikulában. Végig sem gondolták a döntéshozók ezt az egészet. Jó kis látszatintézkedés amolyan vakuljatok parasztok módjára amivel a tájékozatlanokat meg lehet etetni aztán verhetik büszkén a mellünket, hogy jól megoldottuk a problémát. Az ostobák.
-
ryger
aktív tag
Ez szerintem orszag fuggo lehet mert Daniaban meg tucat szamra hordjak a szalonbol az autokat kezelesre, meg rendszam es atadas elott. Csak ott bontjak ahhol lehet, pl hatso lampa ki, prizma az ajto elen lepattint stb es a kuszob kap csak kis furast, hogy beferjen a fujashoz a pisztoly feje. De ez lehet elterhet gyartoktol fuggoen. (Dinitrolnal igy megy, a tobbieknel nem tudom pontosan)
-
válasz
freeknight #176033 üzenetére
Ez addig ok hogy csere. De itthon nincs olyan vásárlóértéke a fizetésnek mint pl Merkelhonban. "Akkor tiltsuk be a vacsorafőzést?"
-
freeknight
őstag
A dízelbotrány kipattanása óta lehet már tudni, hogy az euro 6-nál rosszabb dízeleket be akarják tiltani. Ez már 4 éve benne van a köztudatban, réges-régen le lehetett volna ezeket az autókat cserélni, de legalábbis nem megvenni, de azóta is veszi boldog-boldogtalan, mert van még idő, amíg betiltják.
Most 4 évvel később meg mindenki meg van lepődve, hogy az évek óta beígért tiltásokat kezdik bevezetni?
Jó hogy ne vegyen mindjárt mindenkinek új kocsit mindenkinek a kormány, aki spórolni akart. A többi adófizető pénzéből persze. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #176024 üzenetére
Igen ugrik a gari, mert meg kell bontanod hozzá a küszöböt.
-
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
Tudtok esetleg valami komolyabb akciót bármelyik KIA, vagy Hyundai márkakereskedésben Ceed kombi, i30 kombi, vagy sportage-re? (Tesztautó is tökéletes lenne).
A hahu.hu és a szalonauto már átnyálazva, de sajnos semmi extra
-
válasz
stickermajom #176024 üzenetére
Szerintem az alvázvédelemmel nem ugrik a garancia, de ha felhívsz egy kereskedést, akkor tuti meg tudják mondani.
A használtpiacos érzéseidet megértem, amikor én segítek ismerősöknek, akkor már az is nehézkes, hogy találjunk egy olyat, amit hajlandó vagyok elmenni megnézni vagy legalább mondani neki, hogy nézze meg. Rengeteg a szemét, nepperek országa vagyunk és mindenki ebből akar meggazdagodni.
bitpork: abban a videóban érdekes dolgok hangzanak el, de a szennyezés mértékének a számításánál nem volt egálban a két oldal több szempontból sem. Én hiszek a hibrid és elektromos hajtásban, azzal együtt is, hogy azért idehaza az EURO5 dízelt kitiltani szerintem felelőtlenség volt és nagyon nagyon korai a hazai autóparkhoz képest..
-
8th
addikt
válasz
rbalint88 #176020 üzenetére
Vagy esetleg adjanak egy normális állami támogatást, hogy az emberek könnyen le tudják cserélni a dízel autóikat hibridre vagy elektromosra. Mert az év vicce, hogy egy dízel b7 passattal (adblue, dpf stb) szmogriadó idején nem mehet be a városba az ember. Adjanak annyi vissza nem térítendő állami támogatást a dízeleseknek amennyit eurotax szerint az autójuk ér és rengetegen azonnal feldobnák hahura a dízel autójukat. Ennyi. De amíg nincs ösztönzés addig hülye lesz bárki is lecserélni a jól bevált problémamentes kis fogyasztású dízelét, én se tenném. Az, hogy kitiltunk kis köcsög és rohadj meg az nem ösztönző erő az csak egy szép kis bizonyítvány a mélysötétségről a döntéshozói fejekben. A harcos kiállás meg az egymást túllicitáló nagyot mondás az nagyon megy odafent a főokosoknak egészen addig amikor már érdemben tenni is kéne valamit. Na ott rögtön megáll a tudomány és jönnek az ilyen bomba ötletek mint a dízel autók kitiltása. Szélmalomharc. Annyi felesleges hülyeségre szórja az állam számolatlanul a pénzt, ha tényleg érdekelné őket a városi emberek egészsége akkor haladéktalanul megléphetnék ezt mert bőven lenne miből. De magasról le vagyunk mi szarva. Minden szinten. Ha beledöglünk a városi szmogba legalább nem kell nyugdíjat fizetni.
-
kisza25
félisten
válasz
stickermajom #176024 üzenetére
egy nem autób..i emberkének tökéletes, olcsó, garanciás, minden nyügjét orvosolják, de igazából főleg fényezési gondok jönnek elő, mert 1-2 helyen az illesztések miatt dörzsölődik, ezeket garanciában javítják, az 1.0-ra motorra nem szokott lenni panasz, inkább a 0,9 tce-re, de az is inkább user error, mint valós hiba.
az 1.0 arctic 2,69M listaáron, nem tudom ebből még engednek-e, de szerintem az már nem egy rossz ajánlat
nézze meg, próbálja ki -
-
Dare2Live
félisten
válasz
bitpork #176019 üzenetére
Közlekedés városi szennyezésénél áramtermelést akkor lehet idekeverni ha villamost, troli, metro meg elektromos autót hasonlítasz buszhoz, meg személy autóhoz..
Na most had ne mondjam mennyit CO NOx, PMxel szennyez egy villamos, troli, metro a városban és mennyit az átlag busz.
Innen nagyon durva elfogultság, szemellenzőség kell a hszedhez.
---
megj: MO áramtermelésének ~50%ban semmilyen CO, NOx és PMxel nem szennyez. Atom + víz + nap.
A maradék áramtermelés ~50%nak legnagyobb része gáz. Ami erőművi szinten lényegében nem bocsát ki COt, NOXot és PMxet. Tökéletes az égés. A maradék kb 800MW az erősen szennyező szén. De az se a város közepén tolja ki magából.megj2: Az elektromos autó előállítása detto nem a város közepén történik. ÉS városon kívül is energia szempontjából annyira környezetszennyező amennyire a megtermelt áram az.
És akkor ennyit erről a BSről.
-
rbalint88
addikt
válasz
bitpork #176019 üzenetére
Amikrol te irsz, azok orszagos problemak. En csak Bp belvarosi nyomort ragozom, ahol a fustokado szarok mogott/kozott doglesz meg. Es itt sajnos nem csak a dizeltfust a problema, hanem az olajat fogyaszto, “ketutemu” fustot eregeto csodak is. A muszakit nagyon meg kene szigoritani es a rajtautesszeru nkh-s kornyezetvedelmi ellenorzeseket rendszeresiteni. Ha ott kasza van, akkor 30 napon belul hibakat kijavitva ujra meg kell jelenni a hatosagnal. Ha akkor is kasza vagy nem jelensz meg, akkor rendszam el. A meg nem jelenest meg egy 50k-s csekkel is honoralni, ha a vizsgaidopontig nem ker halasztast vagy uj idopontot (egy heten belulre), mert kozbejott valami. Lenne itt is csendrendfegyelem hamar, mint Maguseknal.
-
válasz
rbalint88 #176016 üzenetére
Kormolni már a modern benzinesek is kormolnak. Szerintem az autós közlekedés nem olyan súlyú mint aminek beállítják. Persze van olyan busz ami mögött nem csak megfulladsz a büdöstől de nem is látsz, de én még mindig szkeptikus vagyok. Co no és pm10 több jön áramtermelésből gázégetésből és a sima autógumi és fékbetét kopásból - szerintem. No meg elektromos autó előállításából is.
-
Kickass
őstag
válasz
rbalint88 #176016 üzenetére
Ettől nem mostanában lesz sok szavazó. Az meg hogy milyen a fővárosi autók összetétele, max stat alapján. Persze többször látni újat/újszerűt, luxust, ami tompitja a képet. De ha jobban belegondolsz, a mai forgalomban egy jóállapotú 10 éves Prius is 'újnak' hat, de ugyanez a helyzet egy hasonló korú Range-l is. Sok Fiat 500-t látok, azokból is a legrégebbiek 11-12 évesek. Lehetne még sorolni.
-
rbalint88
addikt
válasz
Kickass #176013 üzenetére
Ha ettol lesz sok szavazo, akkor meglepik, hidd el. Ha Bp-n jarsz, azert messze nem 14 eves az atlageletkor. Egy-ket melosautot leszamitva a 15eves autom nagyon oreg a tobbseghez kepest, amivel talalkozom.
bitpork: en se azt mondom, hogy ez jo - nyilvan a helyi levego tisztasaga szempontjabol jo, de ahhoz az is nagyon sokat hozzatenne, ha mar a par eves buszok is nem fosnak a kormot... multkor egy kb 3 eves karsan attack fordult elottem a Varfok utcabban kellemes pamaccsal, pedig az mar asszem scr-es is (nox szuro adblue-s katalizator), nem csak dpf-es.
-
SI-ZO
csendes tag
Üdv!
Első autónak mit ajánlotok?
300 ezer forintos keretben gondolkodok így legelső. Ebből a kevéske összegből, ti mit vennétek? -
Kickass
őstag
válasz
rbalint88 #176006 üzenetére
Szerintem nem ugyanabban az országban élünk, Mo-n 14 éves az átlag autó életkor...jövőre, persze. Max lesz dugódij, de azt fizetni fogja mindenki, az itthoni helyzetet ismerve még az elektromosok is...
Illetve addig komolytalan amig nincs ki ellenőrizze és a büntetési tétel 15-30k. Persze lehet fogadni a jövő évi nb1 bajnokra is, esélye kb. ugyanannyi. -
Kisza25 linkelte a Hanula Barna féle videót. Mielőtt nagyon méregzöldül mindenki nézze meg. Kötelezővé tenném minden politikusnak és szavazónak is. Aki még ezután is a kocsikat okolja annak meg élete végéig naponta legalább három alakalommal hátha feléri ésszel.
-
Dare2Live
félisten
válasz
máyköl #176008 üzenetére
azért amikor a jelenlegi vezetés benyögte, hogy szmogriadó esetén EUR5 se mehet csuklottam egy nagyot és nem lennék biztos benne.... [link]
amúgy sztem ha a katasztrófális levegő minőséget akarják javítani akkor első körben ellenőrizzenek. Ahool dugozva van, nem megy katalizátor... ott ugrik forgalmi. Tippre dizelek 30-40% ilyen.
-
Dare2Live
félisten
válasz
stickermajom #175993 üzenetére
Én 101% Sandero Articra szavaznék. Tengerészkékben mert az ingyen van és a tolatoradart, könyöktámaszt beXelve. Stepway kihuzva mert tudtommal nem rendelhető szivóval. Drága meg a fenének kell DI rövidtávokra.
És azért mert ha véletlen belenyulnék vmi szarba Jazz P2 vonalon és bele lehet akkor azt én csinálom én szívok....
Ha megveszed küszöbbe sprazzel bele 1+1 flakon Dinitrol 1000et. Régi Logan ott 10évesen rohad. Új állítólag nem de én nem kockáztatnék.
-
-
rbalint88
addikt
válasz
Kickass #176004 üzenetére
most már bekerült a rendeletbe az euro5 is, ami azért azt jelenti, hogy 4-5 éves autóval akár simán nem mehetsz aznap utcára - ami lehet 0 nap is meg lehet akár egy hónap is. euro 4 alattiak szerintem lassan ki lesz baszkurálva teljesen. lehet, hogy már jövőre, lehet, hogy csak 5 év múlva. de egyértelmű kockázat.
-
válasz
pit stop #176001 üzenetére
Az első széria az új Daciakból mind rohadós, később sokat javultak. Nálunk 1-2 van a flottában - dokker -, szeretik, nincs velük gond. Barátomék egy lodgyt vettek, 1.6 szívó, jó felszereltség, teljesen vállalható, pedig 2 éve 2 gyerek és 1 kutya amortizálja..
Aygo az még mindig közös ló a franciákkal, nem?
-
kisza25
félisten
válasz
stickermajom #175993 üzenetére
Én követem fb csoportját, mert a logan stapway kis ideig foglalkoztatott, a többség imádja, de van sok kisebb hiba amit amúgy garanciában orvosolnak
Amúgy sandero stapway-t vegyen akkor már, vagy legalább arctic felszereltséget.
A stepway-t majd eladni is könnyebb lesz és az szerintem pofás kis autó -
pit stop
addikt
válasz
stickermajom #175993 üzenetére
Ismerősnek FL előtti van Sanderoból, rozsdásodik neki mint a fene. Én előbb vennék egy Aygot - könnyebben el is tudja majd adni szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- Keresünk dokkolókat
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest