Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atomgeszi
nagyúr
Köszi, elkezdem azokat is nézni.
(#142098) Vesztor87
Szomszédnak olyan van, nem vagyunk túl jóba. Tudom hülyeség, de emiatt, meg mert elég kicsi a csomagtér, kizárnám.
Pedig már tényleg nagyon jókat kapni.
Viszont mit szóltok a '97 Nissan Primerahoz? 1.6 1597ccm 101 Le
Motor, kasztni? -
MDRobertB
csendes újonc
válasz
T0mBd1gg3R #142029 üzenetére
Köszi a választ és a szerviztapasztalatokat! Sajnos konkrétum nem érkezett senkitől azzal kapcsolatban, hogy mennyire jó hosszú távon a benzines Skyactiv. Amit leírtál az "csak" spekuláció, nem tény. Mindenhol ezt írják és nyilván erre nagy esély van, de vagy így van/lesz vagy nem.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Kornel #142048 üzenetére
Ugyanez 1.4-es 95 Le-vel?
Amit még néztem Astra G 1.6 16V 101Le.
Viszont itt az Elegance-t írják majdnem legmagasabb felszereltségi szintnek, aztán a Comfort néhol jobbnak tűnik.(Bár ezekről is alig találni egy értelmes infót - wikipedian sem ment, de lehet Én vagyok az übergooglekeresőtajgetoszpozitív)
Szóval ezek között vergődöm. Lassan körvonalazódik a dolog. Mivel a benzin gáz kínálat számomra egy 0, a TDI elég zsákbamacska, mindegyik kintről behozott, meg ugye főként városi használat. A pakolhatóság szintén szempont - ezért kellene kombi. A 300k kategória mind ipari hulladék és valószínűleg még egyszer annyit rá kell költeni.
Maradtak ezek
Renault Megane 1.4 - 1.6
Astra G Caravan 1.6 16V
Ford Focus 1.6
Egyéb alternatíva esetleg?
Minél nagyobb felszereltségnek örülnék a klíma - abs - elektromos ablak után.
Mind 500-600 körül. Ki mire szavazna?Illetve egy kérdés, hogy ha nem tud jelen lenni a személy, akinek a nevén lenne az autó, és a biztosítás, akkor egy meghatalmazás elég?
-
benike123
tag
Sziasztok!
Napi kb 120 km-es ingázásra keresnék valami alacsony fogyasztású autót minél olcsóbban.
Nem kell semmi extra, vigyen el A-ból B-be, ne hagyjon cserben és legyen olcsó a fentartása.Első körben a Citroen saxo-ra és a Skoda felicia-ra gondoltam, vélemények, tippek, ötletek?
-
tresh
veterán
válasz
Peti78 #142089 üzenetére
Nem az összeggel van a baj.Hanem hogy ez az összeg a kínálat legaljához van közel mind két modell esetén. Az hogy 1,5 misiért se veszel hibátlan autót az tuti biztos.De az már korán sem az hogy a 800ért vett autóra hányszor fogsz még ennyit ellocsolni hogy ne hagyjon sz@rba. Szerintem jobb mondjuk bealkudni 1.4-re egy tényleg jó állapotú autót és ráverni mondjuk 200k-t aztán nyugodtan autózni. Mint havi szinten önteni bele a pénzt hogy legalább néha menj vele két kanyart.
-
Peti78
őstag
válasz
tresh #142085 üzenetére
...és rasotamas
Alapvetően azért ebben az ársávban keresek, mert attól, hogy 800 helyett 1.5-ért árulja valaki a "megkímélt, hibátlan, csak bele kell ülni " autóját, nem jelenti azt, hogy ezek a valóságnak meg is felelnek. Ha nincs hitelt érdemlően bizonyítva, hogy 10 ezerr km-rel a vásárlás előtt volt cserélve vezértlés pl a Volvo-ban, akkor a kötelező olajcsere (és tartozékai) mellett vezérléscsere is ajánlott. Márpedig, ha ebből indulunk ki, akkor ezt valszeg a 1.5-ért árult példánynál is ki kell csengetni. A motorba senki sem lát bele, de egy állapotfelmérésből sokat meg lehet tudni. A kuplung/váltó állapotát is fel lehet mérni, nem beszélve a karosszériáról. Nem titok, hogy én nem értek az autókhoz. Ezért, mint ahogy az jelenlegi autónál is vittem magammal hozzáértőt. Gyermekkori barátom, 20 éve dolgozik Opelekkel, jellemzően Astrákkal. Igen, opel astránk van. Megfelelőnek találta az autót, de nyilván azt is hozzátette, hogy egy 20 éves kocsiről van szó, bármi lehet. Lett is, két hete felmondott az ötödik sebesség.
Ha már itt járunk. ELvittük szervízbe, azt még nem tudták mi a baja, de 60 ezer a munkadíj, majd két nap múlva azzal, hogy 180 ezer az alkatrész. Az 240. A kocsit 410 ért vettük.
Ő megcsinálta 22 ezerből úgy, hogy az olajat is kellett ugye cserélni (gyári).
Legközelebb is elviszem magammal, mert ha nem is VOlvoval, vagy Mazdával dolgozik (bár azok is megfordultak nála) többet lát mint én. Nyilván egy gyanúsan kuplungos/váltós/motorhibás autóval én sem akarok foglalkozni, de 800 ezer felárat az amúgy is lutriért nincs kedvem kicsengetni. -
válasz
Peti78 #142084 üzenetére
Kezdjük már ott, hogy mennyi a keret, mert a képeket csak a miheztartás végett linkelted. Ha 800 a keret és tuti állapotú költségmentes autót akarsz akkor lehet valamilyen alacsonyabb kategóriást kell nézz.
Bár a Mazdának, ha igaz amit leírt, minden típushibája javítva. Egy lánccsere befigyelhet a közeljövőben ha még nem volt, az még költség, de utána csak tankolsz meg fékbetétet cserélsz. A Volvót nem ismerem. Az 1.8 Mazda nem egy rakéta, inkább a 2-est szokták ajánlani, de cserébe ezek olcsóbbak mert a 2.0 ára emiatt túlhájpolt.
Ha van több pénzed is rá, gondolom nem 800 ezres autókat linkelnél.
A Mazdákból a benzinesek eleve drágábbak, mert a dízelekhez nagyon drága az injektor és nincs utángyártott. Szóval egy 800 ezres benzinestől csodát ne várj, nyilván a 320 ezer kilométer miatt ennyi az ára.
Egyébként jó autók és egyáltalán nem horror a karbantartása, szokták mondani hogy japánhoz drága az alkatrész, de ez szerintem a Mazda6-ra nem igaz. Nézz szét a Bárdi/Unix webshopban mennyi egy fékbetét/tárcsa, futóműalkatrész, stb. -
tresh
veterán
Elég fura elsőre de gyári, ahogy focvis írja
footy: a paint csodákra képes
Peti78
em tudom milyen ársávban keresel gépet.De ha fentiek szerint, akkor szerintem karcsú lesz ez az összeg. Jellemzően a Volvok sokkal jobban lesznek felszerelve minden földi jóval, de árban is feljebb fognak mozogni ha normális példányt akarsz.
-
tresh
veterán
válasz
Peti78 #142075 üzenetére
Mindkettő jó autó a mazda rohadósabb típusok közé sorolható. De ennyiért jó példány hát nem tudom, talán mazda 6 ból ha mázlid lesz. Volvo-ból szerintem nem lesz ennyiért jó. Mazda 2 literes szívó motorja nagyon jó megbízható. Volvoból csak a turbósakat ismerem. Ha kicsit több lenne a keret akkor én a Volvokat erőltetném de nem szívó motorral hanem d5 vagy t5 -el
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
Jelenleg Mazda 6 és Volvo S60 tekintetében keresem fel a topikot.
A linkelt autók csak a miheztartás végett kapnak helyet a hsz-ben.
Napi fix 20km megtételére városi közlekedésben használnám. Alkalmanként autópálya, országút 1-200 km. Fontos számomra, a biztonság, a megbízhatóság, a megfizethető alkatrészárak (nyilván ez relatív, de mégis) tempomat, esp. Ne legyen rohadós típus.
Tehát a kérdés, hogy a fenti két típus közül ezek figyelembe vételével melyiket érdemesebb megvenni.
Köszönöm! -
A G4-nél egyértelműen felszereltségi szint, műfa-betéttel. :/
A G6 az kb. a G5 "major facelift"-je.
De amúgy nem akarom senkire ráerőltetni az Ízlésemet. Ha neadj' elvinnék az autómat, akkor a linkelt gépet biztos megnézném (a felni gáz rajta, a jégkár nem zavar és javítható).
-
-v-
addikt
válasz
Lokids #142045 üzenetére
Okosítani kell bele egy önzáró difit
(#142064) focvis: Golf -> legjobb! 👌 Ha autóként is használni akarod.
Igazából annak kiváló, hot hatchnek meg mókás autónak az 1-es 2-es meg 5-ös gti volt, a többiből csak felszereltségi szint a gti kb (nem saját tapasztalat nyilván, de minden tesztben és cikkben ezt írják) - ha mosolyfaktor is kell (az nem feltétlen csak a száraz gyorsulástól lesz), akkor szvsz ez nem az a kategória, amit keres
-
runner 125
nagyúr
válasz
kezman #142059 üzenetére
Azért a HR-V nem az a tömegmodell, amit annyira megéri kintről importálni, emellett eleve egy kisebb gyártási mennyiségről beszélünk. Kapni itthon is szépet, csak ki kell várni, vagy épp meg kell fizetni.
A kérdésedre racionális válasz nincs. Mi számít Mo.-n átlagos futásnak, 15.000, 20.000, vagy 30.000km / év? Simán lehet valós 100.000km körüli futással is 10 éves autót venni. Egyrészből le is tudod kérni a műszakin rögzített órállásokat, más részből többnyire egy 100k-t futott autó belterének újszerűnek kell lennie.
Ha szimpatikus a HR-V vonal, nézz minél fiatalabbat (2004-5), de a legfontosabb, h mindenképpen emeltsed fel, vagy aknában nézzétek át az alját vétel előtt.
Korrózióra figyelni kell a típusnál. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
szőröscica #142055 üzenetére
Melyik volt ez az oldal?
-
-
kezman
őstag
Kösz a válaszokat, megfogadom a tanácsokat, próbálok utána járni de az én véleményem is az ha kintről hozták akkor papírozás előtt visszatekerik, utána meg már mindegy, itthoni autónak persze utána lehet járni, ezt fogom tenni, vásárlás előtt mindenképp állapotfelmérés lesz
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Kornel #142057 üzenetére
Törvényileg csak tulaj kérheti ki, sőt ha veszel egy kocsit, és már a tiéd akkor addig adhatják ki amikortól megvetted, előtte lévő adatokat nem....Viszont ha normálisan oda mész elmondod csak képernyőn néznéd meg, nem viszed el, ha megveszed majd ide hozod úgyis szervizelni blabla megmutatják, vagyis nekem mindenhol elmondták...
Én pl meg se vettem volna az Insigniát ha nem látom szakszervizben mit dobot ki róla, pedig vezetett szervizkönyves, számlák minden megvan, de mégis az a legbiztosabb amit ott kidob, mivel számlát és szervizkönyvet is tudnak hamisítani, de ott az adatokat már nem tudják módosítani utólag.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
szőröscica #142055 üzenetére
Csak az a baj vele amit sokszor elmondok, hogyha külföldről hozták be, és papírozás előtt visszatekerték akkor már semmit sem ér. Legtisztább ha székszervizben utána kérdez a vevő a kocsinak alvázszám alapján, ha már járt szakszervizben akkor benne is van a rendszerben mikor, mennyi km-nél, és mit csináltak rajta legutóbb amikor bent járt, és ad valami viszonyítási alapot.
-
szőröscica
addikt
válasz
tboy93 #142054 üzenetére
Szerintem ez az első lépés, teljesen megéri azt a 625 forintot (ráadásul, ha egyszerre többet kér le, akkor csak minimális plusz költséggel jár), én számtalan rendszámot kértem le az elmúlt pár hétben, értek meglepetések (pl. 270-el hirdetett autóban 400+ idén év elején).
Alvázszámnak is érdemes utánamenni, én a BMW-hez találtam olyan weboldalt, ahol 3 euróért a szerviztörténetet elküldik pdf-ben azonnal, biztosan van hasonló más márkákhoz is.
A végén már a jobbnak tűnő hirdetések esetén telefonálás előtt ezekkel kezdtem.
-
kezman
őstag
Véleményetekre lennék kíváncsi urak, én nem vagyok elég tapasztalt, adott több HR-v a Hahu-n évjárat 2002-2003, futás az egyikbe 120 000 a másikba 270 000 km, szerintetek melyik áll közelebb a valósághoz?
-
Atomgeszi
nagyúr
2000 körüli Megane-ok, 1.6-os motorral(1598ccm - 107Le). Mennyire megbízható?
-
Lokids
addikt
Szerintetek ez a Fiesta ST?
-
tresh
veterán
válasz
Kakaduku #141991 üzenetére
Mindenki másképp gondolkodik e téren. Új autót szerintem úgy van értelme venni, hogy 3-4 évesen lecseréled. Nyugaton se viccből csináljak ezt. Normál használat mellett ugyanis akkor kezdődnek a komolyabb kiadások az autóra. Nálam az új autó alapból felejtős. Nem azért mert nem tudom megvenni, hanem mert van egy összeghatár ami felett nem venném meg. Alapjában én nem fogom tudni neked mi kell de az biztos hogy pl én hamarabb vennék mondjuk 4 misi ért egy fullos használt mondeot, accordot, mazda 6 stb mintsem egy uj Vitarat. Nem azért mert a Vitara rossz lenne, pusztán a minőség, felszereltség kevés annyi pénzért. De ez az én igényem nem a tiéd. Írd össze mik az igények, mely autók tetszenek olvass utánuk. Neked kell dönteni mi tetszik itt pedig elég sokan tudnak tapasztalatot, véleményt mondani róluk.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #142025 üzenetére
vki annyira ruppotlan, hogyha 50k-t kell kolteni a romjara 2 ev alatt mar agyfaszt kap attol is, es fuubazzeg le kell cserelni ezt az autot (atiratasa meg a "leszervizelese" a 2-3x-a ennek az nem baj)
gyujtokabel keszlet 15k az uj keszlet hozza, inkabb elmegy a bontoba venni 1db-t...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #142029 üzenetére
rendszeres olajcserevel es odafigyelessel a turbos is tartos motor (lenne)
-
-
Integrale
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #142029 üzenetére
Rendszeres es rendes karbantartassal es uzemeltetessel egy turbos "komplikaltabb" motor is orok elet, nem az auto hibaja, hogy a tulajdonosa szarik ra.
Pllusz gondolom gyarilag a SkyActive motornak is 30e koruli csereperiodusa van, szoval igazan hosszueletu az sem lesz (sajnos). -
válasz
MDRobertB #142027 üzenetére
Valószínűleg a kor legjobb benzinesei. Biztos, hogy ezek lesznek azok a 2010 után gyártott motorok amikből még 2030 körül is látunk majd az utakon. Sajnos konkrétummal nem tudok szolgálni, ajánlom keresd föl Gebrielt (Csepeli Mazda bontó és szerviz, 1214 Budapest Csepel, Mag u.3. 06-30-323-2-626) ez egy független jó és olcsó Mazda szerviz, talán tudnak valamit mondani.
Rendszeres olajcserével és odafigyeléssel rendkívül tartós autók és szívó benzinmotorok.
A karbantartásuk és az alkatrészek egyáltalán nem olyan drágák a Mazdákhoz, mint ahogy mondják, hogy milyen drága a japán autókhoz. 2004-es dízelem van, csak néhány példa:
Hátsó féktárcsák (Feodo) + fékbetétek(Textar) 25ezer (ebben a szerelés is benne volt, mert hatalmas kedvezménye van a szerelőmnek az Unixnál)
Vízpumpa, gyári GMB 25 ezer (nem kell vezérléssel cserélni, de nemsokkal később ki kellett)
Generátor-szabadonfutó kedvezménnyel INA 13500
Vezérlés csere márkaszervizben:
- Dayco szíj 13687
- Görgők jó minőségű utángyártott: 9175+12336
- Feszítő gyári 27369
- Ékszíj 9505 (azóta cseréltem mert a generátor-szabadonfutó elkoptatta, az már csak 5 volt)
- A munkadíj 111 volt de mást is csináltak, kb a 2/3-a lehetett a vezérléscsere.
Ez így kb 145 számlával márkaszervizben 120 ezer kilométerenként, de a benzinsek láncosak, az elmegy 2-3szor annyit egy vezérléssel.
Olajcsere ismerősnél gázolajszűrővel picivel 20 felett, anélkül 20 alatt.
Szóval ezek nem hiszem hogy magas árak. -
szaki1986
tag
Ez az Astra szerintetek ennyiért (sztem 8000-ért el lehetne hozni) jó vétel lenne?
-
MDRobertB
csendes újonc
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy a Mazda 2.0 benzines skyactiv motorjaival milyen hosszú távú tapasztalatok vannak? Itt visszaolvasva konkrétumokat nem igazán találtam. Olyan 4 éve már a piacon vannak, úgyh lennie kell 150-200 ezret futottaknak is. Ennyi táv alatt meg azért kiderül 1-2 dolog.
Egyébként a Mazdák szervizköltsége kb mennyibe van pl egy Fordhoz, VW-hez képest?
-
molnarpeter
nagyúr
-
roberto211
őstag
válasz
Kornel #142020 üzenetére
Amúgy ja., Vagy egy fiatal alsó kategóriás swift, splash, lina, corsa, gasztra, ami kb koltsegmentes vagy egy régi kozepkat/öreg prémium cserébe benne van a rollerfaktor. . Mivel nekem nincsennek beltérre óriási igényeim én az első lehetőséget választanám de másnak ez kizáró ok is lehet ugye., ..
-
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Maxell014 #142011 üzenetére
Én is ilyet akartam, de nem sikerült találni normálisat. Jó motorok, fenntartási költsége nem több mint bármi hasonló kategóriájú másnak, városba 10 litert bekapja simán azzal számolj, illetve a súlyadó se 20 ezer lesz rá a 200 ló miatt (~65 ezer körül). Viszont itthon kifogni jó példányt nagyon nehéz, főleg ha 2 milla körül nézegetsz, mindegyik behozott leütött sz@r, vagy van valami baja. Illetve állapotfelmérésre mindenképpen vidd el ha megvan a kiszemelt, bár ez minden kocsivásárlás előtt javasolt márkától függetlenül.
-
Maxell014
senior tag
Sziasztok
Az szeretném kérdezni tőletek hátha tudjátok, hogy egy Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm 20V mennyire megbízható vagy megbízhatatlan illetve kb mik a fenntartási költségei ?
Előre is köszönöm !
-
Kornel
veterán
válasz
Morris #142005 üzenetére
Nagyobb, mint egy swift vagy egy corsa, a magasabb építésű kaszninak és a középkonzol hiányának köszönhetően, és 2 személlyel szinte kombikent funkcionál a nagy csomagtér ajtó és a teljesen sikba dönthető hatso üléseknek köszönhetően.
Persze ha 2 embernél több fogja használni hosszú távon, akkor már nem ajánlom, persze egy-egy alkalmat 4-en is ki lehet benne bírni.Ja, passat csere esetén ne ezt vedd, mert rokon szúrod magad.
Passat után bármivel szerintem.Egyébként raneznek helyedben az 1.6 de inkább 2.0 focus 2-re, lehet kicsit meg kell tolni a keretet, de kintről akár még ennyiből is megvannak.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ, USB-C-s / elemes, rádiós (RF), wifis (Tuya, SmartLife, stb.), programozható okostermosztát
- Terrán Synus resistor korall alapcserép (2 raklap) 550 Ft/db
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!