Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
IOX
tag
válasz
Krogoth #216089 üzenetére
Üdv!Már ott jártam ebben a Prius dolgban, h egy kiszemeltet meg akartam vizsgáltatni egy Prius klubossal. Azt mondta, h egy 2-es Priusnál arra fel kell készülni, h a nagy akkupakkot javíttatni kell, és biztos kiadás még az invertere is, egyszercsak. Vagyis ezek a kiadások minden Prius-osra várnak. Kb ezért adják el 300ekm körül. Kicsit lelálltam ezzel a projektel. A P2 már nem olyan gazdaságosan üzemeletethető mint mondjuk korábban. Jönnek a nagyobb kiadások, annyival meg nem fogyaszt kevesebbet, h azokat kitermelje
-
dj79
senior tag
-
ZolAK
csendes tag
Sziasztok!
Lassan minden szabadidőmet hahu pörgetéssel töltöm, kíváncsi lennék külső szemmel hogyan döntenétek:
Keret max 5.5M Ft (nem baj, ha kevesebb)
Cél: minimum 5 évig ne kelljen az autócserén agyalni, mert túlságosan rápörgök
Felhasználás: évi 10k km, heti 2-3 városi mászkálás (5-10km / alkalom), havi egyszer 300-400km pálya. Kutya mindenhova jön velünk, fontos, hogy elférjen. Feleségem most tanul vezetni, illetve jövőre, ha minden jól megy bővül a családMinden út a kombi Auris HSD-hez vezet, viszont a keretet kimaxolva is 2015-17-es nem túl jól felszerelt, vagy nagyon sok km-es modellek vannak. Ebben az árban, sőt 1M Ft-tal olcsóbban már vannak 2019 körüli Megane-ok az 1,33-as jobb hírű turbóval, vagy K-Astra-k 1.4T-vel. Tényleg ennyivel kedvezőbb a várható fenntartása a HSD-nek? Köszi!
-
Krogoth
senior tag
Üdv.
Tippeket szeretné kérni ki milyen kocsit ajánl.
Keret 2-2,5 milla, nagyrészt pesten használva (ami fix: minden nap 2szer munkába járás, ami olyan 10 km), havi 1-2 pest-szeged út lenne. Túl sok kritérium nincs. Egyik ismerősöm szerint 2es prius jó választás lenne. -
-
szebe
addikt
válasz
Motion_Blur #216079 üzenetére
D Corsa?
-
hdanesz
őstag
válasz
feloman #216083 üzenetére
Szia!
Szerintem eléggé limitált lesz ilyen paraméterekkel a keresés.
A max. 10-12 év, az ár és a benzines mivolt....kiegészítve az egyterű/kombi duóval nem lesz egyszerű.Én a Jazz-t ajánlanám (viccen kívül), nekem volt 2009-es évjáratú és meglepően jól el lehet benne férni. Magasan ülsz viszonylagosan, székszerűen...mögötted is akad hely. Persze ki kell próbálni milyen...
A csomagtere sem kicsi, mondjuk relatív hogy mennyi cuccotok van.
A 'magic seat' ülésrendszer szerintem sokat tud segíteni.
A fogyasztása - hasonló körülmények közt mint amiket fent leírtál - 5.2 és 5.8 között változott a computer szerint. Visszatankolva 5.4-6 liter közt.Négy emberrel már érezhetően lassabb, de két ember plusz cuccokra szerintem élhető.
1.2-es motor, 90 lóerő. Nővérem sokszor kérdezte ha vittem ide-oda, hogy ez leállt?Álló helyzetben egy pisszenést/rezzenést nem lehetett hallani a motorból.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Motion_Blur #216079 üzenetére
Ilyen áron Swiftet keresek én is, hát azért nem egyszerű
Legjobb lenne az újabb 1.2-s motor, de abból alig van sajna.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
feloman #216083 üzenetére
Ha a korból hajlandó vagy engedni a megbízhatóságért cserébe, akkor 7gen accord kombi. Talan egy fl (2005-2007) is kijon belole. Ha varoson kivul hasznalom papa tempoban, akkor 7l ala is bemegy a fogyi. Ugyanez normal tempoban is megall kb 7.5-ig. Palyan es varosban tud jobban kajozni, elobbi eseten 130-ig meg ok (8 alatt lesz az is); ~160-as tempoval mar inkabb 8.5 es felette.
Sok dugozassal, tiszta varosi hasznalattal stb 10l sem akadaly neki, de nalam ilyen felhasznalas nincs, igy ezt csak masok tapasztalatai alapjan mondom.
Ja ez mind a 2.0-ra igazak. 2.4 az tobbet fog enni es dragabb is, sztem nem az kell neked. Ennyi eves futasra meg nem vennek dizelt, csak ha fixen tudod, hogy 5-6 evig meglesz, akkor nem zarnam ki.
-
feloman
aktív tag
Sziasztok!
2 - 2,5 millió Forint között milyen autó ajánlott az alábbi feltételekkel - ha létezik ilyen:
- 30% városban 70% főúton közlekedés - éves kilométer várhatóan 15.000 km körül
- a motor ha jól gondolom benzines lenne jobb, de olcsóbb fenntartású dízel is szóba jöhet - ha van olyan - a lényeg, hogy ne 10 liter egyen klímával, cuccokkal külterületen
- max 10 - 12 éves autó
- egyterű vagy kombi lenne jobb - 190 cm vagyok, sok cuccot hordunk ha messzebbre megyünk, kellene a hely, hogy mögém is beférjenek
Előre is köszi az ötleteket! -
hobizoli
nagyúr
válasz
Motion_Blur #216079 üzenetére
Swift
-
Motion_Blur
félisten
Sziasztok!
2,5M vételárig mit ajánlanátok az alábbiak alapján:
- agglomerációs + városban közlekedős kisautó (Swift, Yaris, Jazz, Polo méret)
- szívó benzin, azért 80+ ló ha lehet
- max. 10-12 éves
- 3 ajtós is lehet
- klíma, elektromos első ablakok
+ olyan autó kéne aminek gazdája volt, nyilván ez is emeli az árat és csökkenti a lehetőségeket -
tboldi
nagyúr
válasz
AssAssynn #216075 üzenetére
Előfordulhat, hogy nincs elegendő gáz benne, az enyém elég fagyos tud lenni.
Amúgy a GD Jazz elektronikája buta, mint a tök, semmi CAN-busz vagy bármiféle más kapcsolat a részegységek között, ennek megfelelően nem is lövi le a kompresszort, ha motorerőre van szükség. Padlógázon is hajlamos ráengedni, nem egy jó élmény, amikor előzés közben megtorpan emiatt.
Ha az emelkedő megmászásának idejére magad kikapcsolod, rögtön visszanyersz 5-10 nyamvadt pónit.Ezek közül egyiket sem. A régebbi túl drága, az újabb gyanúsan olcsó.
-
AssAssynn
addikt
Vissza kellett hoznom a kölcsön Jazz-t. Hazafelé út kemény volt az autópályán. Ugye ment a klíma 4-es fokozaton, hát az M1-ről M0-ra áttérő részen van egy ilyen emelkedő, hát ott padlógáznál is csökkent a sebesség.
Mondjuk most tele volt az autó családdal, meg holmival. Gondolom ez ennyit tud. Fedélzeti alapján átlagfogyasztásom 7,7 volt vele. Ja, a klímája nem jéghideg, csak úgy simán jó hűvös, de hátul már nem sokat éreztek belőle ilyen időben. Gondolom klímáshoz kellene vinni.
A Corsát most először próbáltam ki. Indítás után a hangja nem tökéletes, olyan, mintha az alapjárat akadozna, de a fordulatszám meg sima. Le nem fullad soha, meg megy, mint régen. Mondjuk ez a mostani hiba nem biztos, hogy kötődik a korábbi vezérműtengely töréshez, mert ennek mindig van valami baja.
Kb. egy éve nézegetem a Picassokat, de nem akad belőlük olyan, ami tetszene is, meg jó is. Legfőképpen pedig gázosat nem találok... nem tudom meddig várjak még. Most ugye jó a Corsa, de hosszú távra nem tudom mennyire próbálkozzak vele ezek után, így helyben szaladgálásra gondoltam megtartani, amíg egyszer fának nem megyek vele.
Most azon agyalok, hogy vegyek egy autót gyorsan a családnak, aztán később, ha találok jó gázos, piros, fiatal Picassot, akkor majd lecseréljem rá. Nem tudom mennyit buknék. Átírás, biztosítás, súlyadó, ezek, amik fixen kiesnének, mi?
Ebből fakad a következő kérdés, ti a kettő közül melyiket választanátok?
Jazz régi
Jazz új -
hdanesz
őstag
válasz
batai15 #216069 üzenetére
Az 1.4 HDI-t csak ajánlani tudom. Faternak az van. Peugeot 206, 270 ezernél jár, ebből 150 ezret oktatóautóként töltött. Borzalmas nagy hibája nem volt. Itt-ott eresztette az olajat de pár tömítéscsere megoldotta. Alig fogyaszt..szinte bármilyen körülmények közt. (130-135-ig...
felette nem tudom)
Neki a Riviera fantázianevű felszereltség van, nem sok extra: manuális klíma meg fűthető tükör és távirányítós központi zár.
Nekem volt 2016-os 1.4 CR TDI Fabia-m, imádtam. Három henger...de nem volt vele bajom. Igaz, ez nem az az árkategória mint a 206.
-
batai15
félisten
Helló törpe dizelből (1,4 körül ) milyen autókat lenne munkába járósnak nézni ? Alapvetően Peugeot HDI vonalon gondolkodom , de nem igazán találtam sem 206bol sem 207ből megfelelő példányt. Igazából klíma ami kellene , minnél egyszerűbb legyen azon kívül minden eleme.
-
starius
tag
Sziasztok! 3,5-4m kozott nezegetek autokat foleg varosi kozlekedesre, es a vw jetta 1.4 tsi 2017 ami nagyon megtetszett. Ajanlott ez a tipus ezzel a motorral? Varom a tapasztalatokat, esetleges alternativakat , koszi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
pècsimunkás #216052 üzenetére
Honositja a muszakit akkor nem valtozik az ervenyessege.
-
33as
senior tag
válasz
szőröscica #216056 üzenetére
Szia, persze ez alap ki kell próbálni vásárlás előtt, de hidd el sokak azt örömmel elviselik ha 200-300e km alatt csak egy indító aksit kell cserélni vagy kettőt pluszban a kötelezőkön kívűl!
A "bégetés" sem annyira releváns már a negyedi generációs hibrideknél, mint ez előző geneknél!
Az ötödig generációsaknál meg szinte csak padló gáznál lehet egy picit hallani! -
szabonagyur
félisten
válasz
BoneDragon #216046 üzenetére
Siman lehet ennyi a km is, itthon tele vannak az aprok 2 evesen 4e km futott Vitarakkal stb.
-
Gombinyó
őstag
válasz
szőröscica #216056 üzenetére
Sztem ez alap, hogy körbejárjuk, kipróbáljuk a tipust mielőtt pénzt adunk érte.
-
Gombinyó
őstag
válasz
gergo5991 #216054 üzenetére
Ismerősöd mellett meg rengetegen szeretik.
Ezeket a yt gyorsulási videokat meg eleve fenntartásokkal kell kezelni. 11s körül van 100on, ha valakit ez érdekel egy családi kombinál. Beltérben tágasságban valóban elmarad egy kategória vezető octaviától, de azért szűkösnek se mondható, abszolút élhatő családi mindenes. -
gergo5991
őstag
válasz
BoneDragon #216042 üzenetére
ismerősnek ilyen volt, 1 hónap használat után el is adta.. nem birt megbarátkozni ezzel a gyenge motorral ilyen kasztniba meg a cvt-vel sem, na meg kombi létére azt mondta "kicsi" az autó
[link] 0-100 12.37 eh, max városban tudnám csak elképzelni, de oda meg pont nem kényelmes a kombi -
válasz
BoneDragon #216042 üzenetére
nekem az a gyanús, hogy bármilyen német csapat japán autót használna
-
pècsimunkás
addikt
válasz
BoneDragon #216049 üzenetére
Németországban, az első műszaki, az 3 èv.
Utánna 2, ahogy itthon is.
Szóval, ha behozott, akkor ez így rendben is van*.*Nem tudom, ilyen esetben, mik a szabályok, a műszaki esetén. Magyar, vagy nèmet számít-e.
Gondolom, a hirdetés alapján, a nèmet. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BoneDragon #216049 üzenetére
Ha csak honosították a műszakiját akkor nem változik a lejárat érvényessége.
-
BoneDragon
veterán
válasz
pècsimunkás #216048 üzenetére
Igen én is erre gondoltam, a műszakija meg idén lejár, ami szintén fura. Lehet csak elirás, de ennél az autónál minden gyanús.
Ránézek valamelyik nap, úgyis 10 percre van... -
pècsimunkás
addikt
válasz
BoneDragon #216046 üzenetére
Csak tipp(!!!): Lehet, törött volt, azèrt van benne csak ennyi kilométer.
Ha esetleg így van, akkor, az a kèrdès, hogy mennyire volt törve. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BoneDragon #216046 üzenetére
Igen, 20-ban még nem volt itthon ha jól tudom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BoneDragon #216044 üzenetére
Mert követem a márkát, nekem is képben van egy ilyen verda.
Egy megnézést megér sztem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BoneDragon #216042 üzenetére
Behozott, itthon nem volt ilyen felszereltség és ha hazai lenne akkor még nem új formátumú rendszáma lenne (bár lehet más okból is cserélni rendszámot de nem túl valószínű).
-
BoneDragon
veterán
Szerintetek ez a Corolla TS mennyire valóságos, hogy max felszereltség, 7.6k km és 8.5 milla? Team deutchland küszöb matrica, ami már jócskán le van kopva...ez valami behozott autó lehet?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
f4lcon #216022 üzenetére
baromsag
nekem a 147-ben 5+ ev alatt nem volt ugyanaz a futomu alkatresz cserelve, ami mar egyszer ki volt, pedig 17"-s felnin gurul es 60mm-t ultetve is van a gyarinal joval kemenyebb gatlokkal es rugokkal (mar igy vettem, es bele is van iratva a forgalmiba is), azaz jobban kapjak a kikepzest a szilentek is, es 90%-ban Bp-n es kozvetlen kornyeken jarok vele
sot, vannak lengokarok amik meg most is azok benne, amivel 2017-ben megvettem
es akkor sem volt tuti vatta uj az egesz
na ez hogyan lehet?
ez az alfak futomuve gyorsan szethullik egy tipikus urban legend -
thefreeman
aktív tag
válasz
gergo5991 #216034 üzenetére
Mazda 3 1.6 szívó. Utolsó tankolásnál 400km-re amiből kb 100km volt autópálya többi országút. Tankolva 7 liter volt a fogyasztás. Mindenhol GPS szerinti megengedett sebességgel vagy kicsit fölötte klímával. Utána volt még egy 300km körüli etap végig pálya arra még nem tankoltam bc szerint 7.1, szerintem inkább 7.5-8 liter.
-
TrollBalint
addikt
válasz
bigrob #216019 üzenetére
elhoztuk a kocsit és úgy néz ki, hogy jó. Menet közben simán zárta. Meg is lepődtem, mikor megálltam, kiugrottam és nem tudtam kinyítni sem a csomagtartót, sem a hátsó ajtókat
Mondom, akkor rányitok kulccsal... de hát a motort nem állítottam le, így az pont nem volt nálam
Szóval egyelőre jónak tűnik, azért még figyelem, meg tesztelem -
kisza25
félisten
válasz
gergo5991 #216034 üzenetére
2014 hyundai i30 kombi 1,6 120 ló (korábban az 1,4 100 ló i30 3ajtós 1 literrel többet kért, a váltója rövidebb volt)
Jelenlegi fogyim pécs oda vissza(250km),
maradék helyben 5-5km távok, végig klíma
Kicsit csal, ez tankolva 6,2
Az 1-2-3 hosszú benne, helyben és országúton 5,5-6,5, autópálya óra szerint 140, az 7,5, mert a 4-5-6 meg rövid
Ez meg Ausztriából haza Liezen Blelle (200 km autópálya, a többi országút) -
Vismajor01
addikt
válasz
molnarpeter #216032 üzenetére
1. Nincs ilyen hahun, de sztem ilyen 2014 utáni korosztályból nincs is ilyen
2. A 6-7. ülés közel sem egy kategória a Voyagerével.
3. Jobban szeretném ha a második sor két ülésből állna közöttük "átjáró".
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #216030 üzenetére
Sharan VR6
-
Vismajor01
addikt
Gondolom itt európában inkább a Lancia Voyagert kellene venni nem a Dodge Grand Caravant, igaz? Pedig a v6 benzinhez jobban fűlik a fogam, főleg ahogy nézem elég hasonlóan fogyaszt mindkettő, hiába dízel a lancia,
Volt nálam egy Grand Caravan még 2016ban amerikában 2 hónapra, imádtam azt az autót. Emelkedőre szar menni vele a buta automataváltó miatt de az itthon nem annyira probléma
Mindig rámjön h azt kéne venni.
-
-
eastsider
nagyúr
Sziasztok,
Adott egy auto, nemet okmanyokkal, februarban lejart muszakival.
itt mi a behozatal menete? elviszem eredetvizsgara es muszakira es annyi? -
bigrob
őstag
válasz
TrollBalint #216016 üzenetére
Kollégám ugyanitt vett egy ugyanilyen Octit, 2. szerviz után sikerült a jó zárat kicserélni.. Neki menet közben nem volt hajlandó zárni.
-
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #216017 üzenetére
Elvileg van riasztó a kocsiba, ami 30 mp-el a zárás után aktíválódik. Vártunk 30 mp-et, utána kinyitottam a hátsó ajtót és nem történt semmi
Mindenesetre ez most már tárgytalan, mert tegnapelőtt vittem szervízbe, és elvileg ma érkezik meg hozzájuk az alkatrész. (Természetesen a kereskedésbe tökéletesen zárta az ajtót...) Szerencse, hogy mikor elmondtam a panaszom, akkor kiment a szervízes kolléga megnézni és akkor produkálta
Ha minden jól alakul ma-holnap mehetünk is érte. (Ez mondjuk további pozítiv csalódás, mivel anno az Opelre 1 hónapot kellett várni, mert olyan ritka motorja van, hogy nincsen hozzá utángyártott cucc. Persze nem annyira összehasonlítható, mert ott motorbaja volt és nem is szervízbe vittem, de alapvetően én azt érzékelem, amit várni kellés ebben eddig a Skoda a jobb
)
Esetleg ragasztok rá egy matricát, hogy Vigyázat, a motor harap!
-
tibbike01
őstag
válasz
TrollBalint #216016 üzenetére
Azért óvatosan a sok nyitás-zárással nehogy zárt állapotban maradjon, mert akkor belülről kell a kárpitot szétvágni, hogy nyitható legyen. Illetve tovább terheled a többi zárat. Hagyd úgy inkább és pakolj ki az autóból, esetleg vegyél kormányzárat vagy váltózárat addig, vagy valami kamu riasztó címkét.
-
TrollBalint
addikt
Egy kis élménybeszámoló. A Skodát ugye használtan vettük és mivel jellemzően ketten szoktuk használni és ritkán pakolunk a hátsó ülésre, így nem is szoktuk nézni az ajtókat. Néhány nappal ezelőtt észrevettük, hogy hiába zárom le az autót a jobb hátsó nyitható marad. Eléggé random, hogy hány zárás kell neki, van amikor a második után jó (ez a ritkább esett) van hogy az 5 után is nyitva marad. Annál többet nem szoktam probálkozni, mert egyrészt megunom, másrészt ne lássák a parkolóban, hogy lezárom az ajtót és még utána ki tudom nyitni az ajtót
Az autót a Leaseplan-től vettük, jeleztem nekik a problémát és már másnap hívtak, hogy hova vihetem szervízbe a kocsit, természetesen garanciába.Ha sikerül az olajcseréket is lerendezni 2 héten belül, akkor aztán tényleg elégedett lehetek, utána meg irány Szlovénia. Na ott leszek kiváncsi, hogy fog teljesíteni az autó 4 emberrel és csomagokkal
-
biksz
újonc
Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állok, abban szeretném kérni a segítségeteket.
Kinéztem egy 2017-es évjáratú VW Transporter T6 2.0TDI 150LE-s autót 220.000 km-el DSG váltóval szerelve.
Írnátok tapasztalatokat, véleményeket ezzel a motorral és váltóval kapcsolatban?
Köszönöm a segítséget! -
mycso
veterán
válasz
Rowon #215997 üzenetére
'Tudnátok-e ajánlani max 10-15 éves, dízelmotoros autót, aminek:
Tartós motorja van.
Német, esetleg japánmárkájú (Toyota irántérdeklődöm főleg, demást is meghallgatok).
Kombi kivitel előny.
Nem rohad szét a kasztnija rövid idő alatt.
Bőven van hozzá alkatrész.
Manuális váltós.
Klíma van benne.'Renault Laguna 3 2.0dci
-
-
válasz
molnarpeter #216002 üzenetére
B6 Passat is belefér az 1.9 PD-vel, 2009-ig az is volt, és ott sincs DPF
-
Vismajor01
addikt
válasz
BigBlackDog #216004 üzenetére
Sztem ez bármelyik 10-15 éves autóra igaz
Venni kell egyet 1.5m alatt és mindent megcsináltatsz rajta a maradékból, ha én ilyen kicsi pénzből akarnék dizel kombit venni akkor biztos ezt csinálnám.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Vismajor01 #216000 üzenetére
Azért 10-15 éves Volvo esetén fenntartási költséggel is számolni kell szvsz.
Abban a korban már jöhetnek a nagyobb kopó-fogyó cserék is és alkatrészárban picivel feljebb van a tapasztalataim alapján mint pl. egy Renault. Persze, még mindig nem prémium feláras...
-
Köszönöm a válaszokat!
A Volvoról is sok jót hallottam, viszont nem mertem leírni a márkát, mert nagyon keveset tudok róla. De egy ismerősöm isteníti őket, neki csak Volvojai voltak eddig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Állapot: 10/10 6 hó jótállás!
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Bomba ár! Dell Latitude E6400 - Intel P8400 I 3GB I 160GB I 14,1" I Intel VGA I Garancia!
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF