Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
Halihó... Nemsokára megyek ki megint ausztriába csak most mikrobusszal visznek. Renault ellett passzolva,es ugye szeretnek magamnak venni valami mást.
Kint szeretnem megvasarolni ha mar kint leszek es nezegettem b vektrakat 1.6 1,8 motorral ,fl eseket leginkabb. Ezeknek kint mennyi a realis aruk eur-ban? Mert ezeket szemeltem ki magamnak. Illetve mit kell roluk tudni? Jo valasztas lehet?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Declare #134083 üzenetére
azert az beb@szna, ha 200k lenne egy csapagycsere egy valtoban...
amugy meg cserejletek benne idonkent olajat, es akkor nem lesz baja
elterjedt az a balfasz nezet, hogy ezek orokre vannak feltoltve
kb, mint a nem kell vezerelst cserelni, mert az elozo tulaj szerint 20k km ezelott volt, aztan 8 honap meg 10k km futas utan egyszercsak osszekocolodik a vezerlese, mert megis elszakadt a szijnos, gepeszkent en ebben az orokre olajjal feltolve dologban nem hiszek sajnos
amikor tobb millio €-s berendezesek hajtomuveben is elo van irva a rendszeres olajcsere, akkor majd nem egy ehhez kepest frutti aru auto lesz az, amiben ez hosszu tavon mukodik, mert akkor abba a 200x annyiba kerulo berendezes araba ez vajon miert nem fert bele?de a gyartonak csak az elso tulaj szamit, mert tole kapja a zsetont, akinel azt a 3-5 evet meg kihuzza ugyis, utana ugysem garis, meg ugysem nala van mar
lehet fikazni, de a Suzuki 45k km-t mond valtoolajcserere, es az teljesen normalis idokoz
sokkal ertelmesebb, mint a Ford leereszthetetlen es feltolthetetlen rendszere, mert nincs hozza csavar se kialakitva a hazon
foleg akkor van szopi, ha kihajtas tomitesenel elkezd ereszteni, es csokken szint
normalis valtokban ekkor a szimmering csereje utan csak ujra fel kell tolteni es joido
a gyoker rendszeruben meg ehhez valto le... mindjart egy laza plusz 20-30k-s a mutatvany az a ket qrva csavar hianya a hazon, de a Ford biztos sportolt vele vagy 0.1€-t autonkentamugy meg egy valtoolajcsere 6k-bol megvan otthon 10 max 15 perc alatt elvegezheto a legtobb auton manualis valtoval
aki ezen ruppotlankodik 3-4 evente, az jarjon BKV-val inkabb, meg szivja a fogat, amikor 70-80k egy bontott kapugarancias valto a szarjahoz -
8th
addikt
válasz
lenko #134087 üzenetére
Mi ház eladásnál jártunk így. Az első héten végig izzott a telefon pedig direkt azzal kezdtem a hirdetést, sőt már a hirdetés címében is benne volt, hogy ingatlanosok kíméljenek. Azért rendre csak bepróbálkoztak volt amelyik rejtett számról többször is hátha meg tud győzni. Az anyukája biztos sokat csuklott aznap.
-
footy
addikt
válasz
BigBlackDog #134082 üzenetére
Keptelenseg lenne ilyet osszeallitani, egyreszt azert mert orankent valtozik a kinalat, masreszt pedig a jo vetel fogalma elegge relativ.
-
8th
addikt
válasz
BigBlackDog #134082 üzenetére
A jó vételek 95%-át 2-3nap alatt felszippantják a kereskedők.
-
F-ECT$
titán
válasz
BigBlackDog #134082 üzenetére
Esélytelen.
-
Declare
őstag
válasz
Gombinyó #134063 üzenetére
Minden dizelben megvannak
az 1.7 cdti jo, en jobbakat olvastam rola, mint az 1.9 röl (annak ellenere, hogy az is jo)....cserebe nyilvan kicsit gyengebb. A 6 sebesseges valtoval szerelt H astraknak viszont a valto egy problemas pont, sok esetben csapagyhibas, ami ha csereltetve lett, akkor ok, ha nem az 200k s tetel.
Szoval a dizel az egyik oldalon olcso, mert jol fogyaszt es olcsobb a gazolaj, viszont ha szerelöhöz kell betolni, akkor gyorsan olvad az elöny
-
BigBlackDog
veterán
Tudtok valami olyan gyűjtőhelyről (akár itt ph-n), ahol a jó vételnek tűnő, megtekintésre ajánlott hahus hirdetések gyűjtve vannak? Gondlom, hogy az ilyen járművek néhány nap alatt elmennek, de szerintem még így is segítséget jelenthet, ha valaki keres adott típusból valami normálisabbat, csak nincs ideje folyamatosan bújnia a újabb hirdetéseket.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
hobizoli #134024 üzenetére
Ez amúgy így van, lehetséges a soron kívüli gyártás indokolt esetben (ez a baleset például néhol az lenne, az olaszok majd eldöntik maguknak), bár baromi nagy kiesés, főleg egy olyan kisebb gyárnak, mint az Alfa. És az is igaz, hogy az ilyen balesetek esetére, amikor a biztosítás miatt kell új autót biztosítaniuk, tartanak tartalékot, ha nem is az egész autóból, de rengeteg alkatrészből.
Más: volt Kia Rio tesztvezetés, három órával később kiderült, hogy az ismeretségi körben van is ilyen Rio, szóval azzal is mentünk kicsit. Tetszik, jó autó, de egy hete volt szerencsém az új, hosszúszélvédős Citroen C3-hoz, az sokkal meggyőzőbb volt és talán még stílusosabb is, csak én nem tudom, hogy az árnyékolás mennyire hatékony annál a kocsinál, pont szar időben sikerült kocsikázni vele.
-
#94529552
törölt tag
válasz
Gombinyó #134070 üzenetére
Egyet értek ezzel a szemlélettel, ha valami gond van, azt minél előbb tegyük rendbe, mert esetleg nagyobb bajt okoz. Ha nincsenek meg a feltételek az otthonodban a javításokhoz, akkor persze máshoz kell vinni, ami +idő és pénz, de ez van, ha használtat veszünk. Aztán meg minden használt autó életkor, km, és állapot függő, nincs mit tenni. Autózni meg muszáj. Astra H-ból van 1.3, 1.7, és 1.9-es dízel is, akkor melyiket miért, vagy miért ne? Már ez a kérdés se egyszerű, és benzinesből is van variáció bőven.
-
Integrale
veterán
válasz
gzbotii #134068 üzenetére
Az 1.6 HDi-vel van probléma, abból is jellemzően csak az erősebb 110 lóerős variáns az igazán érintett. Filléres dolog, de a turbó előtt van még egy kis szűrő az olajkörben, amit nem cserélnek, ez kombinálva az elnyújtott olajcsere periódussal (30e km), azt okozza, hogy a turbó nem kap olajat, aztán meghal, utána jellemzően a következő is, mert a szűrőt hagyják. Viszont a Peugeot időközben azt tanácsolta a szakszervizeknek, hogy távolítsák el a szűrőt a rendszerből, de hogy addigra ezek mennyire károsodtak, az jó kérdés.
-
Gombinyó
őstag
válasz
#94529552 #134067 üzenetére
Astrából mindenképp megnézek párat, többen is ajánlották. Aztán meglátjuk milyenek vannak ennyiért.
Peugeotot nem szeretnék, most egy 307-es van és nem is volt vele különösebb gond, de sok filléres idegesítő apróság jött rajta elő. Én nem szoktam bütykölni és nem is akarok a jövőben sem, így mindig vinni kellett szerelőhöz. Azt nem tudtam volna elviselni, hogy valami kattog, nyekereg, stb rajta... Lehet a 207en nem lenne ilyen gond, de nem akarom bepróbálni. -
Wiz Khalifa
veterán
válasz
trassher #134055 üzenetére
95/3 hós. Pontosan ez a verda. 1.3-as amúgy. Tudom hogy csak 1 kép van róla meg a leírás is tré de 3k oda-vissza az út nekem így lehet jövőhéten megéri megnézni.
Csodát nem várok a verdától. Ha jövő nyárig kiszolgálna nagyobb szerviz nélkül már jó lenne. Mert valószínűleg áprilisba megyek külföldre. Addig kellene valami vas 100k körül ami elviszi a seggem munkába meg bevásárolni.
-
Typhoon47
senior tag
Van valakinek esetleg tapasztalata Subaru Foresterrel? Milyenek a benzines boxerei?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Gombinyó #134056 üzenetére
H astrát én hanyagolnám ekkora keretből, G-nél maradnék inkább. Illetve általánosságban is érvényes, hogy hiába van annyiért az újabb modellből, szerintem nem éri meg az ársáv aljából választani.
Ahogy észrevettem az a baj, hogy egy típuson belül elég nagy a szórás árak tekintetében. Egész pontosan a normálisabb állapotú, kvázi hibátlan példányoknak megkérik rendesen az árát. És hiába lehet feleannyiért is megkapni ugyanazt a típust, ugyanazzal a motorral, szerintem szinte biztos, hogy ott van valami turpisság.
-
Gombinyó
őstag
Sziasztok!
Segítsetek szűkíteni a kört légyszi, mert most nagyon a zavarosba halászok!
Egy takarékos és megbízható autó kellene, amivel napi 120km-t (2x60) tennék meg a munkahelyem és otthon között. Ez 90%-ban autópálya és országút. Ebből kifolyólag nem tehetem meg, hogy hetente szervizbe hordjam. A keretem 1,2m-1,3m lenne csak az autóra.
Nincs se dízel, se benzines fóbiám. Ha találnék jól fogyasztó (4-5L országúton) benzinest, akkor az lenne talán a legjobb.Néztem eddig 2004-2005 körüli Jazzeket és 1.7 CTDI Civic-et, 2007 körüli 1.3 JTD Grande Puntot, 1.7 CDTI Hastrát, 2007 körüli 1.4 TDCi Fiestát, 2005 körüli 1.4 D-4D Corolla Hatchback meg ami épp eszembe jutott...
Nincs semmi extra igényem, klíma legyen meg jussak el üzembiztosan A-ból B-be.
Ti milyen modellre szűkítenétek a kört és miért?
Jelenleg 65k-t emészt fel havonta a bejárás, ezt jó volna csökkenteni egy 20assal legalább.
-
trassher
addikt
válasz
Wiz Khalifa #134053 üzenetére
Mikori swift-ről lenne szó? Nálunk itt akad egy glx-c ami 1996-os.
Limitált kiadás, 2 féle metál fényezéssel volt kapható. Kékes ibolya és forest green(a hivatalos magyar nevét nem tudom). Színre fújt lökhárítók, 6 küllős borbet alufelni, egyedi belső kárpit, digitális óra, gyári kp zár.
-
Wiz Khalifa
veterán
Sziasztok!
Remélem jó helyre jöttem egy kérdéssel.
Mi a különbség a Suzuki Swift GLX és a Suzuki Swift GLX-C között? Ami úgymond számottevőbb különbség.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
BigBlackDog #134049 üzenetére
Nekem sem szimpi a nagybetű, de ez nepper szokás.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
MunezXBK #134043 üzenetére
Hát, ezt nem is írtam, bőven láttam egy-két távolról is balgának és önfejűnek tűnő vevőjelöltet. Szóval ebből gondolom, hogy létezik ténylegesen is balga és önfejű entitás belőlük is szép számmal.
Csak valahogy a kereskedőktől kapásból ódzkodok, eddig bármelyikkel beszélgettem egy-egy konkrét példány mellett álldogálva, valahogy mindig 10 percen belül ellenmondásba keveredett az egyik előző mondatával. De ezt ki is egészíteném azzal az infóval, hogy nagyrészt a Fővárosi autópiacon elhelyezkedő, a Fehér úton lévő, illetve a Budaörsi út - M1-M7 bevezetőjének környékén található telepeken voltam inkább csak eddig kis kivételtől eltekintve.
Másik dolog, amit saját érdekeim tekintetében kritikusnak érzek az a következő. Az autókereskedő valószínűleg ért az autókhoz, én meg nem annyira. Ha jobban ért hozzá, akkor véleményem szerint a hibákat is jobban tudja palástolni és mivel nem tudom, hogy mióta van már az autó nála, nagy valószínűséggel lett is volna ideje rá. Persze, miért is tenné, igaz segítené őt az érdekei érvényesítésében, de nem "erkölcsös". Viszont sok-sok szabadon hozzáférhető netes írás, ismerősi körben elhangzott beszámoló alapján nem így van, hanem nagyon sokszor igenis visszaélnek ezzel a lépéselőnyükkel. Persze találtam, igaz jóval kisebb számban, pozitív véleményeket is egy-egy kereskedésről. Ugyan sokszor felmerült a gyanú bennem egy fényező tartalmú, vagy esetleg végletekig lehúzó, szapuló leírás után, hogy ezeknek mekkora része a valós tapasztalat, mennyire szabad ezekre alapoznom?
Természetesen ez megint csak saját véleményem. Eddig ezek alapján boldogultam, ha próbáltam máshogy előrehaladni autókereséssel kapcsolatban, végül vakvágány lett mindig belőle. Korábban nem így álltam a dolgokhoz, csak volt egy-két negatív tapasztalat (pl.: Kereskedőtől vettünk volna jó állapotú Astrát. Mindent megbeszéltünk, mentünk vissza már papírozni is az autót. Viszont a kereskedő cégének adószáma nem volt érvényes, hanem le volt járva. Említettük ezt neki a személyes találkozón. Először nem hitte el, teljesen lefagyott, majd ott nézte meg mellettem. Megígérte, hogy rendezi, mert valószínűleg a könyvelője valamit félrenézett. Másnap már érdekes mód nem volt meg az Opel.) Aztán rájöttem, hogy tovább tart, de számomra problémamentesebb, elsősorban !normális! magánszemélyek portékái közül válogatni, nem éreztem ebben annyi kockázatot, ráadásul a közelmúltban mintha fel is hígult volna az általános kínálat a kereskedőknél.
Mondjuk a linkelt hirdetésben lévő jármű egész tűrhetően néz ki (igaz néhány beltérről készült kép kissé bemozdult), még egy megtekintést is megérhetne a hirdetés alapján, csak nem értem ezeket a csupa nagybetűs leírásokat. Sokkal nehezebb olvasni, átfutni szerintem, ráadásul még úgy is érzem, hogy ordibálva próbálnának valamit rámsózni.
-
Integrale
veterán
válasz
hobizoli #134038 üzenetére
Hagyd, láthatod, hogy ő jobban tudja, hiába hoztam valós példát az autóiparból, ami konkrétan két hete történt. De amit múlt héten írtam a Giulia kapcsán (szeptemberre előirányzott x autó belterét le kell szállítani pár hét leforgása alatt.) na most ezt mondd a hazai beszállítóknak, mint a Bower & Wilkins. Nagyon jól hangzik a JIT, a szépen megtervezett MRP és társai, ha a valóság ezt sokszor felülírja.
Főleg a gyártás beindításakor, amikor eltervezik, hogy ez és az a variáns fog fogyni leginkább, aztán hopp nem, a selyem jobban fogy, de ha selyem, akkor az a prémium plus, tehát rolós, de akkor már a prémium hangrendszer is jár hozzá, ja, akkor más kábelköteg is, hopp, akkor más műanyagpanel is kell.
Persze a vevők igényei a modellciklus közben is változhatnak, akciók és egyebek hatása miatt. -
MunezXBK
nagyúr
válasz
BigBlackDog #134042 üzenetére
Reflektálnék. Itt ez a csoda. Fullfull valós minden adat, végig vezetett sz.könyv. Nincs 1 hónapja, hogy olajcserén járt, 95090km-es állással.
Ember bejelentkezett rá, van Audis vonala így kinyomtatott szerviztörténettel érkezett. Összehasonlította a szervizkönyvvel, majd elismerően mondta, hogy minden stimmel.
Majd elment és vett egy rommá tört példányt. Szóval nem mindig a nepper az idióta.
-
BigBlackDog
veterán
Összeírtam néhány tapasztalatomat a közelmúltból a használtautó kereséssel kapcsolatban. Hajtépő egy elfoglaltság, a végén mindig örül az ember a megnyugvásnak. Talán van közte esetleg egy-két új infó is, remélhetőleg valamennyire hasznára lesz majd a leendő autókeresőknek.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#94529552 #134037 üzenetére
nezd, en ugy nem autogyartas teruleten dolgozok, hanem muanyag, de ott is van olyan, hogy az utemterv borul
logisztika meg hagyjal mar, hadd rohogjekvolt olyan het, amikor csutortokon mar verzio11-nel voltunk tervezetben, mert nem 320k db lesz, hanem 380k, meg nem 440k hanem 592k, a masikbol meg 180k helyett csak 118k
ugyhogy hagyjuk ezt, tenylegmeg egy nap 2x jott olyan, hogy soronkivuli atszereles 40k meg masik gepen 80k db-ert, ami lemegy masfel illetve ket ora, alatt aztan vissza es 850k-g meg 1.5M-g tovabb azzal, ahogy eredetileg is volt a tervben
elore stabilan tervezni elvileg lehet csak, aztan a gyakorlat meg neha vagy eppen sokszor felulirja ezt
nalunk a legnagyobb merteku fluktuacio a tervezes/logisztika reszen van
asszem ezzel elmondtam mindent -
Integrale
veterán
válasz
#94529552 #134023 üzenetére
Ahogy latom Neked nincs fogalmad errol, es csak fujsz (megint) valamit, ahogy szerinted van.
Akkor ismet egy Johnsonos pelda, ket hete a Maserati kitalalta, hogy kicsit beletur a beszallitok eletebe, es egyik hetrol a masikra (az utemezettet kicsit hatterbehejezve) kernek par car sett premium plus belteret, mert egy arab sejk, ugy dontott, hogy neki selyem valtozatu karpit kell, es minnel gyorsabban. Es kepzeld el, beiktatjak a gyartasba ugy, hogy azzal.felboritja a mar egyebkent is hosszu varolistat.Varazslat!
Szerinted, tomegessevel aznak el naponta a 4C-k, hogy megoldhatatlan legyen az, hogy egyet soron kivul, sajat hibajukbol kifolyolag, mas kapjon meg? Naponta 5-6 darabot gyartanak belole, legalabbis a maximum kapacitas ennyi, az nincs leendo tulaj orrara kotve, hogy epp melyik nap keszul el az ove.
Na mindegy, befejeztem, unalmas!
-
#94529552
törölt tag
válasz
hobizoli #134030 üzenetére
Ezt innen nem dönthetjük el, hogy mikor és hány alkalommal lenne ok belenyúlni a gyártásba, hiába is saccolgatunk vagy tippelünk. Nem lehet és kész, el kell fogadni.
Volt itt téma, hogy egy rendelést elszúrt az értékesítő, és nem lehet már módosítani sem a gyártási folyamaton, pedig még van vissza vagy 2-3 hónap. Nem tudom, végül sikerült-e megoldani?A mercinél volt olyan, hogy a tárcsafékben volt a dobfék, az jó megoldás volt.
-
kew
senior tag
Sziasztok,
Egy jóbarátom keres 4-500k környékén automata váltós autót. Van ebben a kategóriában ajánlott gépezet? Vagy mi az, ami nagyon nem ajánlott?
Egyelőre nincs semmi elképzelés márkát illetően sem. Főként napi ingázáshoz kellene, első autó, 5 ajtó.
kössz
-
#03969024
törölt tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#03969024 #134027 üzenetére
Punto-mon se mukodik vmi jol ugyanezert
amugy se szoktam behuzni a kezifeket rajta sosem, mindig csak sebessegben van hagyvaaz Ignis-n se surun huzom be
meg a Marea-n se, de azon pl tok jol fog, es tarcsas hatul az isegybekent tobb 4 tarcsafekes autonal a kezifekre van egy kulon kis dobfek, igy azoknal nem jelentkezik ez a hiba
-
molnarpeter
nagyúr
Ide is
Egy barátom kinézte magának ezt az A4-et (B7, 1.9 TDI). Felszereltség korrekt (kurblit leszámítva hátul, de nem sofőrös autó lesz), km nem kevés (de reális), beltér ennek megfelelően itt-ott kopott, de nincs kiszakadva-kókányolva látszólag, és elvileg kuplungszett cserélve volt. Márkaszerviz átvizsgálást javasoltam emberünknek (különös tekintettel PD elemek állapotára, első futóműre, fényezés vastagságára), vélemény/tipp?
AAA autó hirdeti hasonló árban a legtöbbet, azok meg szakadt üléssel 150-200k km óraállást mutatnak, grátisz itt-ott horpadás...
-
#94529552
törölt tag
válasz
hobizoli #134024 üzenetére
Én elhiszem neked, de te is gondolj bele, most 3 autót kell pluszban gyártani, a jövő héten kettő, majd egy hónap múlva 7 darabot, és így tovább, soha véget nem érő történet és káosz lenne belőle. Mert mindenütt közbejön valami, ilyen az élet, a darabszám meg előre meghatározott. Van azért ott extralista is egyébként, ami tovább bonyolítja a dolgot minden egyes darab plusz autónál.
lancerboy Sajnos volt baj velük rendesen, ezért szerintem a zsiguliknál alkalmazott dobfék jobban bevált akkoriban.
-
nesa
veterán
A 700as sorozat utani nagy kedvencem a 850 es hogyan tegyuk tonkre?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#94529552 #134019 üzenetére
azert van bizonyos raktarozas mindenhol, csak kb szep meseduma, hogy nincs
Audi is kifele mondja, hogy naluk JustInTime rendszer van, bent meg hat a raktarbol 12-sevel hozzuk ki a motorokhoz a cuccokat...
akkor most van raktar vagy nincs?
szerinted azt honnan hozzak?
biztos nem 12-sevel allnak be a raktar ajtoba a beszallitok a dugoval meg a blokkal es onnan hordja a targis muki a szerelosorra a cuccot egybol
dehogy
foleg hogy a blokkokat pl Braziliabol hozzak, gondolhatod, hogy nem 12-sevel furikazzak az egy-egy motorcsonakkal azokat az Atlanti oceanon at, de foleg nem egyesevelmeg ha elqrnak egy motort szereles kozben, akkor attol egybol felborul a rendszer es a kovetkezo 12-s csomagbol lehuznak egyet? nem
ugy a sokadik utan meg johetnenek egy extra kort a beszallitokvoltam a gyarban, eleg sok motor volt a szerviz kihuzokon ahhoz, hogy ezt a nincs raktar dolgot ne vegyem komolyan
akkor azok az autok amikbe azt a motort szantak elvileg az addig mit csinal? biztos nem all meg az elet ettol
megy tovabb minden, mert mindenhol van puffer, es a kesz motort nem szerelosor vegerol veszik le egybol a osszeszerelouzembe atszallitva, hogy ott egybol beszurjak a hozzavalo autoba, hanem bekerul egy raktarba eloszor, es majd onnan viszik ki, amikor az kell
nyilvan nincs tobb ezres raktar, de vmekkora tuti vanakkor egy auto soronkivuli legyartasaban sem fog megzuhanni pont semmi, a pufferbol minusz egy egyseg, ami puffer meg amugy is lenne, hiszen eleve kalkulalnak selejttel is, ami lehet nulla is, de biztos ra van szamolva par db pluszban mindig, meg akkoris, ha flottul megy amugy minden
es hidd el, olyan nincs, hogy vhol nincs selejt
meg az Audi-nal is van, a napi 8000+ motor mellett is az a bevallott*(!!!) 1% is minimum 80(nyolcvan) db motor jelent a kukaba, es ezzel megint szamolni kell gyartaskorpl meg elmentunk a teszt labor mellett is, ott egy egy kobmeretes muanyag tarolo csurig volt blokkal, fotengellyel, hajtokarral, csavarokkal, tomitesekkel... nem akartam megkerdezni, hogy es ezt naponta hanyszor cserelik ki itt uresre?
szoval ez csak duma kifele, hogy nem lehet, mert ha akarjak, megoldjak siman
foleg egy olyan gyarban, ahol 5-6percenkent legordul egy uj auto a sorrol, ott egy autot beilleszteni a sorba az kb semmi, ott tuti mindenbol van alkatresz minimum plusz egyhez
amugysem kapsz rola elore visszaigazolast, hogy a te autodat, 2016 julius 02-n 17:37:42-kor fogjak legorditeni vegellenorzesre a sorrol, es ha veletlenul csak 17:44:18-kor kerult oda vmiert, akkor fuu es mar fejek hullanak a porba
hozzad ugyis meg min 1, de inkabb 2 het amire elkerul, akkor meg kb tokmind1 az a par perc csuszas
a szallitokamion is allhat az M1-n egy dugoban egy orat, es maris eszre sem vetted az a 6.5percet sehol, nem hogolyo effekt, hogy tovabb gordited mindenhol es egyre halmozodik a keses, aztan a vegen mar egy lavina van belolea 4C-bol 4-5 db keszul naponta, alig van varialasi lehetoseg a felszereltsegben, de ott is van hetvege, amikor a szallitokamion nem mehet sehova, mert nem romlando arut szallit
szoval ha a te soronkivul legyartottad utan kovetkezo autot eredetileg mar penteken felpakolnak a kamionra, akkor az o kereskedojehez az akkoris csak jovohet Sze-Cs-n fog kb elerni, ha kozben neked soronkivul legyartanak egyet, meg akkoris, ha azt csak hetfon pakoljak fel
maris van egy ablak ott is, amivel lehet varialni
vagy max aszondjak, hogy a megszigoritott hatarellenorzesek miatt csusztak fel napot, na bumm
te igy meg mar nem varsz egy evet ujra-------------------------
* gondolhatod, hogy a valos szamot nem mondjak meg, hanem szepitenek, szoval az az 1% is egy lefele kozmetikazott adat csak
mellettunk a 2.0TDI soron volt, ahol 3 motor allt mar egymas mogott a szervizkihuzon, es tobb nem fert oda, nem ertek ra elvinni, mert eppen egy masik szerviz kihuzorol szedegettek le daruval a selejteket, hogy elvigyek atvizsgalasra -
#94529552
törölt tag
válasz
Integrale #134022 üzenetére
Az olaszok sem tudták megoldani, és vissza adják a vételárat inkább. Fogalmad sincs ezekről a dolgokról, csak fújod megint ugyanazt. Senki nem csúsztat semmit egy autógyárban, most miért nem lehet ezt felfogni? Te nem értesz meg semmit, és csak neked lehet igazad mindenben. Uncsi.
-
Integrale
veterán
válasz
#94529552 #134021 üzenetére
Neked nem sikerul megerteni azt, amit hobizoli es en irunk. A kovetkezo piros, aminek a gazdaja Giorgio lenne, az lesz Balazse, es egyel elcsusztatjak a kiszallitast, semmi szokatlan es egyedi nincs ebben. Porsche, Mercedes, es az Audi is csinal ilyet (4 eve leegett R8-asok pl) a beszallitok pedig nagyreszt rugalmasak, fentrol jovo nyomas hatasara persze.
Ertem amit irsz, hogy nem lehet csak ugy kozbeiktatni egy gyartast soron kivul, de itt nem errol van szo. -
Integrale
veterán
válasz
#94529552 #134017 üzenetére
Az, hogy egy vihar miatt elazik egy garazs, fuggetlen attol, hogy milyen gyartmany, igy a bizalmat nem erinti. Nem mellesleg 5-6 Ferrari is az aldozata volt ennek a viharnak.
Mellesleg logisztikaban dolgozom, es ha a vevoi igeny es elegedettseg mast kivan meg, akkor nincs mese. Mivel a 4C eseteben nincs varialhatosag, ezert mindegy, hogy ki melyik autot kapja, nem kell megakasztani semmilyen folyamatot. A kovetkezo pirosat nem Giorgio kapja, hanem Balazs.
Eleg ellatogatni az ex Johnson Controlshoz, naprol napra valtoznak az igenyek es a gyartas, a beszallitoi lanc pedig baszogatja a masikat fentrol lefele. Most epp a Levante selyem karpitjaval meg a szopatas, ha egyik naprol a masikra ezt kovetelik, akkor alkalmazkodik hozza a beszallito, aki ezen a lancon a kis hal, merete csak a likviditasatol fugg. -
#94529552
törölt tag
válasz
hobizoli #134018 üzenetére
Mindegy, de mégis így működik. Az eladott autók is be vannak tervezve, ott se lehet csúszni. Raktározás például szinte semmi nincs a gyárakban. Az említett esetben volt annyi tartalék a rendszerben, (és nem is tudhatjuk, hogy oldották meg) másként nehéz megoldani, mert borulna minden, most egy vevőt vesztenek ezzel, amúgy meg mondjuk 100-at, meg a jó hírüket.
A beszállítónak is van beszállítója, és esetleg még annak is, stb. -
hobizoli
nagyúr
válasz
#94529552 #134014 üzenetére
de a 4C-ben nincs nagyon variálási lehetőség
a Porsche is azt a 8-10 autót pikk-pakk legyártotta pusztán a vevőelegedettség miatt is újra
ami sokkal fontosabb, mint hol-mi beszállító nyűgje
a beszállító majd alkalmazkodik a gyártóhoz, mert ő tőle kapja pénzét, a gyártó meg a vevőtől
ennyiszép lenne, vársz a megrendelt autódra x hónapot, amjd aszondják, hogy ja bocsika, összetört egy török kamionos miatt aki nem állt meg a pirosnál, de lécci várjál még újra ennyit, mert a beszállító most nem ér rá neked való izét hozni csak külön a tiedbe egyből, mert éppen mást gyárt
nm is étem az Alfa-t amúgy, ez megint egy olyan dolog, ami a márka image-t rontja vagy javítja nagyban
-
#94529552
törölt tag
válasz
Integrale #134016 üzenetére
Biztos, hogy nem működik, különben az történt volna. Ha tudod mi az a logisztika, akkor megérted. Lényeg, hogy nem lehet belenyúlni random a gyártásba, mert centire ki van számolva minden.
Minden eshetőséggel számolni kell ilyen esetben, egy új modellnél, nem kell elhangoznia semminek hozzá, de ez már legyen a gyár problémája, hogy mit kezd ilyenkor, főleg az ismétlődő hibákkal. De gondolom a bizalma is megrendült a vevőnek az Alfában, és ez azért érthető. -
SzlobiG
félisten
válasz
ACAB95 #134009 üzenetére
MK3-as mondit dízelbe felejtsd el injektor problémák magasnyomásúval karöltve nagyon nagy szerencse kell hozzá, hogy egy jót kifogj belőle és ha belenyúlsz a lecsóba, akkor több százezret is rá lehet verni a motorjára. A TDDi még adagolós az jobb mint a közös nyomócsöves, de azok meg már annyira régiek, hogy ott meg a kasztni van szét rohadva. Az ajtók szélei rohadnak amúgy előszeretettel ugyanis típus hiba mert megáll a víz az illesztéseknél.
Ha MK3-as mondi, akkor benzin 1.8/2.0 azokkal nem szokott gond lenni, max amelyik elhanyagolt akkor tudja az olajat enni rendesen. Valami ilyesmit nézegetnék.
-
#94529552
törölt tag
válasz
hobizoli #134012 üzenetére
Egy autógyár nem úgy működik, hogy füttyentünk egyet, és máris gyártanak x db extra példányt. Minden be van ütemezve az utolsó csavarig és alátétig. Ha pedig ilyen széria/konstrukciós hiba van, az még rosszabb, annak a menedzselése meg beszállítókkal való egyeztetések, újratervezés, stb. tehát még rosszabb.
A Porsche-nál lehet más szisztéma van, de agyon extrázott autókat azok sem tudnának leakasztani pár nap alatt. Asszem Kecsón is be vannak tervezve a + műszakok akár egy évre is előre, de ezt nem tudom pontosan. -
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #133850 üzenetére
ez OK, csak a munkadijjal kb 40k vs ~120k kozott azert van egy arnyalatnyi diffi
de 3x annyi az 3x annyi
es itt nem 1 vs 3-rol van szo, akarhogy nezzuk az a kb 80k az nem kis penz40k-s vezerles cseret kb barki leszarja, mert ennel sokkal nem sok mindenhez olcsobb a vezerlescsere vizpumpaval, 120k-ert mar azert huzza a fogat az ember, mert a diffibol vesz melle 4 zsir uj pl teli gumit is a masikra
ha meg markaszervizes arakat nezem, akkor 60k vs 350k, haaaaat a diffibol uj teli-nyari szettet is veszel a digora, akar uj(!) alufelnivel egyutt is
ez nem tudom kinek nem szamit itt vagy barhol ma magyarorszagon, de biztos jo neki, ha ezt megengedheti maganak, mert egy ilyen laza 350k-s vezerlescserere be van keszitve a love barmikorra a fiokba, az ma 2 havi atlagkereset
a masikra meg ez annak csak kb az 1/3-a -
hobizoli
nagyúr
válasz
hdman #133976 üzenetére
mondjuk lehet agyfaszt kapnek, de ilyenkor a gyarto miert nem gyart le egy uj autot neki soronkivul?
gondolom nem kellett volna tobb db-t is legyartani ez miatt, napi 4-5 db keszul, es biztos nincs ora perc pontossaggal megadva a leendo tulajoknak a gyartas, igy nekik par orat kesik, es ennek a mukinak meg nem kell egy evet varniaa Porsche-nal amikor egy vasuti balesetben serultek a kiszallitott uj autok, azonnal soron kivul legyartottak azokat ujra, es suru elnezeseket kertek, amiert varniuk kellett par napot pluszban
-
ACAB95
tag
Pár napja írtam, hogy kellene másik autó. Mennyire megbízahtó a Ford Mondeo mk3 2.0 TDDi, ill TDCi motorral? Mi szokott gondot okozni ezeknél a motoroknál? Mennyire hajlamos a rohadásra? Előre is köszönöm!
-
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz
tresh #133975 üzenetére
Igen, ezeket láttam én is. De a többi közül még így is "kitűnt"... Kissé elkeserítő volt a túra, nem indult be a nyálcsorgás egyik után sem... Persze tudom, hogy nem fogok 250,000 km-rel patika autót találni, de valahogy reméltem valami jobbat. Kopott, törött műanyagok, nem nyíló tárolók, nem működő ülésállítók, alul rozsda stb. Ez még úgy ahogy vállalható volt.
Nem rossz a linkelt Renault sem, csak már itt lenne. 300,000 km nem kritikusan sok, vagy az itthon árultakba is ennyi lehet? 7 ülés berakható vajon?
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- iPhone topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Nyaralás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone-t használók OFF topikja
- Túra és kirándulás topic
- Filmvilág
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- HomeAssistant és SolarAssistant Center - spórolj pénzt automatizálással!
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- Terrán Synus resistor korall alapcserép (2 raklap) 550 Ft/db
- Mapei Keracolor fugázó anyag eladó több színben is (bontott)
- Eladó Bontatlan új Amazon Echo Dot 5 Smart speaker Amazon Alexa fekete, kék vagy fehér színben
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új, Garanciális (1-3ÉV) Gamer PC-Számítógép, néve szóló számlával! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5