-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KoVee84
senior tag
Szrintem 4,5 éve Mo-n első között kaptam meg a 4-es octáviát, szóval 1,5 évig szívtam a szoftveres bugokkal. 3x voltam Porsche M5-ben ez idő alatt és 3x frissítettek szoftvert, de csak szar volt. 4. alkalommal nem volt belátható időn belül hely náluk, így elvittem a Seat Szabóhoz, ahol frissítés után olyan volt, mintha kicserélték volna az autót. Elmondták, hogy nem is értik mit csináltak az én autómon 3x az M5-ben, merthogy ezen még egyszer sem volt szoftver frissítés...
Csak arra akartam ezzel kilyukadni, hogy szerintem szervize válogatja, hogy ki mennyire foglalkozik a garanciális problémákkal. -
kenguru99
senior tag
A nedvesség inkább csak akkor probléma ha nem tud elpárologni. Pl. ha valaki beáll egy vizes autóval egy nem szellőző garázsba és ott is marad. Akkor akár napok is kellenek mire megszárad. (az üregekből meg még lassabban tűnik el a nedvesség) De ez a magyar viszonyok között nem akkora probléma. Inkább sózás, mert az az igazi autógyilkos és a korrózió legfőbb oka. Olaszország nagy részén nagyságrendileg nem különbözik a lehullott csapadék mennyisége az itthonihoz képest. De nem sóznak (nyilván nem a dolomitokról beszélek) így makulátlan az olasz autók alja 15-20 évesen is.
[ Szerkesztve ]
-
Eugene Roe
őstag
4 hónapon át jártam körbe a típust, aztán kiderült, hogy amennyiért a jók vannak, az már túl van a lehetőségeimen (sad story) és a 8-8,5M körüliek szinte mind lerúgott holland importok vagy 20k olajcserés (...) magyar 150k km-esek voltak. 2017-esből volt 1-2 jó állapotú 8M-ért is, de '19 utánit akartam + lóhere felnit na majd a Q30 után.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Micsurin
nagyúr
Nagyon szeretem azt a formát, de kb nem létezik belőle értelmes darabszámú állomány itthon. Mondjuk lehet több értelme lenne lassan magamnak hozni valamit... Az a forma nekem örök kedvenc, főleg azzal az Aliexpresses Aston seggel. edit.: ezekből melyik blokkok a vehetőek?
tboldi Tényleg mindenképp, emlékeim szerint a javát magának megoldotta -> annyira nem rémiszt meg így a dolog mint a Denso buli. Emberünk eltűnt... kedden kérdeztem akkor azt mondta majd jelentkezik. Nem tudom megint megbökdössem-e.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
molnarpeter
nagyúr
T5 és tsai tudnak hüvely repedést amúgy 😅 (ritkán). 1.9 PD Bosch elem, 4-500e km-t minimális törődéssel mennek. Mondjuk a jelenlegi Astra megtartása lenne ésszerű szvsz, meg kell csinálni, aztán kiszedni a kilométert belőle (ne csak költség legyen, hanem megtérülés is).
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
A javasolt az szerintem túlzás Az 1.6 CDTI motor hátulján van a vezérlés, ami bár láncos, de alultervezték (volt rá visszahívás is), így egy idő után cserélni kell. Hogy mikor az lutri, van akinek 100 ezer km-nél már kellett. A cseréhez le kell szedni a váltót, szóval egy elég drága mutatvány.
Pluszban még az olajpumpa lánca is hajlamos a szakadásra.
A 2.0 CDTI jobb motor, de az szerintem K Astrában nem is volt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tboldi
nagyúr
Én is meg szoktam csinálni, ha érkezik egy új autó a flottába. Az előző Ypsilonban még egy kibontakozó élettel is találkoztam.
-
gyulank
addikt
180 centi vagyok, az a kényelmes, ha tudok mozogni. Meg az ülés mondjuk nem lejt előre. Az egyik videóban ezekről H. András ilyenről is beszámolt. Az biztos nem jó, ha csúszok lefele.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
De nem veszek, hanem nyerni lehet elvileg(vagy kamu játék), lényeg, hogy ki kell választani, melyiket akarnám, és valaki megnyeri amit választott ezekből. De ha nyerném, akkor is azt akarnám nyerni ezek közül, amelyik nekem jobb. Ez egy elég fontos gyakorlati szempont, hogy nem tudok elmenni vele a szomszéd településre se hazahozni egy sütőt. Értem, hogy másnak az semmiség, mert újat vesz, de én nem vagyok tele pénzzel. Szerintem régen mi még az egész, centi vastag farostlemezeket is tetőcsomagtartón hoztuk haza, meg akármit a tüzépről. De a Wartburg csomagtartójába is sok minden befért. Nekem ez a szempont, a vezetés, a biztonság, kényelem, meg a hatótáv. Ne legyen rosszabb a Wartburgnál... Ahogy ezeket elnézem, hely se nagyon van bennük a lábnak. De persze elsősorban a kormánynál érdekel, de jobb lenne ha mindenhol jó lenne.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
szőröscica
addikt
Minden olyan szakaszon, ahol területi képviselők, managerek és "vállalkozók" nagy arányban reprezentáltak, ott a türhő közlekedés az alapvető. Melléjük jön még a frusztrált csokos apuka/anyuka, aki csak az agglomeráció utáni halál f*szán tudott 30 év hitelre venni egy sorházi lakást három gyerekkel a nyakában, ezért napi 2*90 percet tölt jó esetben munkába járással de az életet kockáztatná, hogy 88-ra leszorítsa, és máris kész a tökéletes mix az élvezetes autópályázáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
...igen pl valaki megsúghatná, hogy a hunyadi 1.6-nál tekercses vagy piezzos-e az injektor?
Mert ha tovább hergel a Denso a Piezzo csúcsokkal az Opelben akkor betolom az árokba és veszek egy gen2-es i30-at a pékbe.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
hobizoli
nagyúr
ez az olcsositas annyira fillerbaszo erv, amikor ugyanaz az auto FWD es 4WD modellejenel mas felepitesu a komplett hatso futomu, mert nem annyit csinaltak, hogy a FWD-ben nincs ott a diffi meg a kardan meg a ket feltengely, de amugy ugyanaz mindene, hanem terveztek egy tok masikat
igy meg kettot kell gyartaniGolf-nal anno 400k-s ardiffi volt a haldex 4WD hajtas, ami miatt hatso futomu szekcio is mas lett
ebbol mennyi volt a haldex resz kompletten a vezerlovel meg a hardverrel?
es ebben 400k-ban a profitjuk is benne voltez olyan mint amikor az elso futomu segedvazkeret is mas alaku a 4WD-snel, hogy hatra tudjon menni a kardan vhol, de akkor miert nem csak azt a fajtat gyartjak eleve, amit ehhez ugy prepsel ki a gep?
aztan ha FWD az auto, akkor max nincs ott semmivagy mennyivel dragabb egy hatso torzios foutomu, ami pl a pug205/306-ban volt egy sima csatolt lengokarosnal?
a helyigenye annak se sok eppenseggel, csak kanyarodni jobban "szeret" az auto veleaminek "okos" futomuve van, azokbol lett verseny/rally auto is, ami elegge megdobja az eladasokat mindig, mert nepszerusiti a tipust
ennyi erovel lehetne ma is minden alatt merevhid + laprugok
amcsiknal evtizedekig bevaltmeg ilyenkor eszembe jut 147/GT/156 hatso futomuve 6 db lemezbol preselt lengokarbol all, megcsak nem is vmi ontveny, ami 55-60k-bol vadi ujan meg tudsz venni az Autodoc-rol, es azon is addigra legalabb 3-n kerestek mar penzt
es ezt is eleg jo kanyarvadasz futomunek tartjak...es amugy az isaz autogyartonak ez is mennyibe lenne, amikor ~9-10millio egy beugro ar is manapsag?
mert qrvara nem arrol van szo, hogy az egyik gyarto autoja azonos felszereltseggel 10.212.354 forint a masike meg 10.215.577 es akkor vegyuk persze az olcsobbat, hanem ugyanazt a kategoriat sulyos szazezrekkel meg neha millioval is tobbet adja a masik, szoval az olcsobbnal is beleferne hogy jobb legyen, de kozben azert olcsobb is maradjon
8gen Civic Thai/-nel is a EU/USA verzion csatolt lengokaros hatso futomu van a JDM verzion kettos keresztlengokaros
de ha megveszed a JDM verzioet 1:1 felmegy az EU-sra
mennyit sporoltak ezzel, amikor igy is 11millioba kerult?
irja ra hogy 11,5 aztan hello, aki Thai/-t akar a seggs ala, az akkoris megfogja venni
egymas ellen nezve meg egy koron a JDM verzio siman otthagyja az EU-t, mert jobban kanyarodik[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
addikt
-
-
-
hobizoli
nagyúr
arra lehet kerni a gyartotol igazaolast es akkor atminositik a forgalmiban is
147-t is Euro3-s kent vettem, es a honositaskor is az kerult ra a muszaki lapjara, pedig a motorkod szerint a 937A5000 az Euro4-t tud, es 70k volt akkor a regisztracios ado diffi
az FCA-nak irtam egy mailt, kertek par kepet a motorterrol firma tablakrol meg alvazszamrol es par nap mulva jott a fejleces igazolo papper
azzal muszaki bazisra vissza es kijavitottak a muszaki adatlapot, azzal mentunk a okmanyirodaba
ez ugy Euro4-s hogy nincs benne DPF se gyarilagtöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
Az már nem CR volt, ami gyárilag euro 5, és csak a magyar forgalmiba került a fals infó? Nekünk is volt Jumper, forgalmiban 0, aztán hatósági vizsgán javították Euro 2-re - mindig is az volt, csak adminisztrációs oldalon nem foglalkoztak (még) vele forgalomba helyezésnél gondolom.
VAG példa: euro 4 PD motoroknál is egyik kapott részecskeszűrőt, másik nem, motorkód elárulja jellemzően. Fiat esetén is euro 4 Multijet motorok voltak DPF-es és a anélküli kivitelben is. Utólagosan felszerelt megoldásokat nem is említve. Igazából ismerni kéne a típust, és a különböző piacokon a gyári állapotot... Lehet egy német, márka/típus csoportban fb-n érdemes lenne rákérdezni.
-
tboldi
nagyúr
Asszem, mi nem fogjuk tudni annyira az ársáv tetejére a WagonR-t, úgyhogy izgi lesz. 247k km-t futott, nincs klíma, és pont a hírhedt nyelestengelycsapágy cseréje előtt áll a kuplunggal együtt. A friss műszaki lesz a legnagyobb erénye.
Amúgy mennyi lehetne a reális értéke? 600k Ft?
2004-es 1.3 GLX, már a facelift utáni “Ignis-motoros”, azaz a 93 pónis verzió. -
313313
addikt
Mennél, hiába állandó 4x4, alacsony a hasa, automata, semmi difizár vagy afféle mókaság... Betonon jó, meg még lendületben van minimál sáron... Egyébként ha megül, csak a hátsókerekek pörögnek, az első addig pihen....
Nyilván itt volt némi vezetéstechnikai hiba is, de T4 4x4-el vagy Hayes 4x4-el kijött volna...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
Attól függ melyik gyártó. Mi 2-3 havonta kukázzuk a Viton az acél felnit. 17 hónap alatt 6x görgőzték a felniket és 2db-t már cseréltek. Most van 52.xxxkm a gépben. Ehhez képest a Volkswagen T4 felnije elnyűhetetlen ugyanazon felhasználás mellett...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
őstag
VW egyenszerződésében is benne van ha 1k kilométer alatt adod el akkor enye benye és ennyit fizess (nekem ezt nullára tették, mondjuk morogtam is volna ha nem). Start modellek sem véletlenül vannak most VW-nél... Ausztriában, németben jól láthatóan nagyobb számok vannak a konfigurátorokban...
-
Micsurin
nagyúr
Haver faterja vett valami újabb bömöst full jégverten, nagyon durván át alatt. ~900k-ból szinte láthatatlanul kihozták neki a nyomok 99%-át fényezés nélkül, ~2 éve tart... ami jött volna lakk az már biztosan lejön, de semmi. Ott károgtunk az öregnek aztán röhög most rajtunk.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
Hát a digóval az biztosan nem fordulhat elő, hogy felkapcsolva hagyom a tompítottat, és lemerül az aksi, ugyanis a motorral együtt lelövi azt is automatice.
De a Jazz-nek fojtószelephez köthető gondja volt, ami miatt nem volt hajlandó beindulni, vagyis inkább beindulva maradni. Ezt 2x is eljátszotta már az eddigi 7,5 év alatt, de mindig öngyógyulónak bizonyult.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
senior tag
"Lehet dróttal is próbálkozni vagy sűrített levegővel de ha felsérted a csövet annak drága a cseréje. Szóval csak finoman. "
Nagyon nagyon finoman, mert van olyan is, hogy nem lehet kicserélni azt a csövet... -
tboldi
nagyúr
Ha már pucolás, az előző Ypsilonunkban ez fogadott a rács felemelése után, egy új élet volt kibontakozóban.
-
-
iZol92
csendes újonc
Nagyon szépen köszi Neked és a többieknek is a választ.
Ezekből akkor úgy veszem ki, egy 6 év körüli, de kifizetett autóval járok a legjobban.
Néztem VW-csoportosokat is, ezek általában egy fokkal elhasználtabbnak tűnnek, mint az azonos összegért kapható Opel vagy Fiat. Nem vagyok kilométer fetisiszta, de azért a 40 ezret futott szimpibb, mint a 180 ezres, épp nagyszerviz előtt álló. Golfból, Octaviából főleg utóbbi érhető el. Leon is tetszik, de a családban van 2, inkább másra vágyom. Persze, aztán lehet szerencsém lesz, egy, az rbalint88 által linkelthez hasonló kevés km-es Golf is felbukkan néha, max lecsapok egy olyanra, ha épp úgy van.
@ph_5.5 Tipo csoportban is benne vagyok, annyira drámai dolgokat nem láttam. Kb az Opelnál is hasonló, az átlag nagyon szereti, 1-2 elégedetlen van. Az L Astránál már nem nagyon van gond a Puretech-kel, a 2022. június vége után gyártott autók ugyanis módosított szíjjal készülnek, azokkal amennyire tudom, már nem igazán van probléma. Ott inkább csak az van bennem, hogy 4-5 évre eladósodnék, annyit meg nem feltétlen ér meg a szebb műszerfal és az újautó illat.
-
ph_5.5
aktív tag
K Astra és a Tipo játszott nálunk is. A végén annyi negatívumot olvastam a Tiporol hogy egyet sem néztem meg és K lett a befutó. 3.000 Km-t mentem vele most kb 2 hónap alatt, és merem ajánlani 1.4 turbo benzin motorral. (3000 km átlaga 7.2 jelenleg- ez a teljesen vegyes használat, pálya, gyorsforgalmi, Bp, vidéki nagyváros, vidéki utak egyvelege)
De Balatonra ezt is tudta, teljesne normális tempo mellett.
#224421iZol92 Az L-ről találsz elég sok negatív kritikát pl a motorokról. És nagyon nem ér 2x ennyit... A francia házasságnak a többség nem örült. -
den89
tag
2021-ben vettünk kifutó szériás Cliót, ami közel egy éve porosodott a márkakereskedésben. 4,4 M Ft volt, amikor az újak már 5 felett mentek. Ilyesmire pályázok családi autó terén is a közeljövőben.
Veron: bocsi, azt elfelejtettem, hogy automata váltósat szeretnél. Eldöntötted te már azt az Arkanat.
rbalint88: igen, sejtettem. Valószínűleg ebben a formában meg is fog szűnni a Megane.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nyugisan úgyis év vége felé lesz meg a zsé, de messzebbi kereskedésnél biztos bepróbálok egy 12-ért hirdetted, de én 10,5 ért elhozom kp-ra most üzembehelyzve poént... Közelebbivel nem mert ha elküldenek melegebb éghajlatra akkor közelebbiben megveszem (elég egyen akciós árak vannak most).
-
őstag
Hát el kell jutni oda, de ha az lesz majd a rav4 lista mellett a jazz crosstar listán is rajta leszel Bár valamiért kezd az az érzésem lenni hogy lesz itt még nagyobb akció (nem igazán mennek a listámba felvett autók készletei, és ugye új EU szabály miatt forgalomba vannak helyezve, ott gondolom kettyeg a fájdalommérő minden nap a kereskedéseknek).
-
addikt
igen, ez van a Captur-ban is
mondjuk nincs mindenki elájulva tőle
de nekünk pl jól jönne, mert a járkálás nagyrésze meg lenne oldva villanyról
kár, hogy megint nincs egy se használtan hahun, pedig szokott lenni néha[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
Mondjuk ebből kb csak a jobb hangszigetelés vonz (avagy adjátok még olcsóbban a facelift előttit, bár magukhoz képest most is olcsó). Bár most éppen azon mesterkedek/befolyásolok/nyagatok hogy nagy a HRV a RAV4 mellé, elég lenne a jazz crosstar is feleség autónak (és kb elengedtem hogy csak falken 4 évszakos van hozzá, ahol egy VW T-cross is fenyeget ott jobb vigyázni ).
-
ngaba
aktív tag
-
őstag
Mondjuk ez inkább a mátrix led része volt De igen, ha manuálishoz ragaszkodik akkor se dsg se mátrix, se hátul tárcsafék és csókolom. Automata inkább nekem kellene hogy őszinte legyek, néha jó lenne egy kisebb autót kölcsön kérni városi harcra. Meg ahogy murphy mükődik a jól kitárgyalás után nem tetszik majd mégse a t-cross ma délután.
-
őstag
Sajna a yaris cross belül is mérföldekre van az új jazztől és HRV-től is... Egyébként amin még kezdek vigyorogni az a matrix led a VW-ékben. Mert nem csak viccből különböző az ár, ott a led szám is más (és még sok minden más tippemre...), de sok szerencsét ennek a pontos megtalálásához, matrix led aztán csókolom (ahogy a DSG is csak DSG, örülj ha fokozat számot mondunk...).
-
őstag
Csatachip igazán csak turbónál ér valamit nem? Mondjuk ha segítene is, nagyobb hasmagasság és led fényszóró nem lesz tőle (hacsak nem megyek át egy pimp your car sorozatba, de valahogy úgy érzem ebben nem lenne támogató az itthoni jog és hivatalrendszer...)
Golf meg sokkal drágább németeknél, legalábbis lista áron...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Pályán szerintem a legjobb ezekből a T-cross lesz 1.5tsi-vel (csak a száraz dsg ). Ha már honda akkor meg szerintem jazz crosstar lenne az igazi abban ugyanaz a moci van mint a HRV-ben, az akkora mérethez jóval combosabb mint a jelenlegiben lévő 1.3 szívó... A ZRV az tényleg RAV4 méret vagy 3 centivel rövidebb... Mondjuk ha nagyobb méret akkor a CX 30 új 2,5-ese szerintem lóerő adattól függetlenül jó lesz a pályán, annak már nyomatéka is van... Csak ott meg a rozsda félelem.
f4lcon: köszi, akkor még egy jó tapasztalat, csak megnézettem feleségemmel a cx30-at
-
őstag
Hát azért 30 centi már nem nüansznyi. Mondjuk annyi hogy i30-assal járt jazz előtt, az 4,3 méter ahhoz képest tényleg nüanysznyi. Ma elmegyek vele megnézettem vele egymás után a t-cross, t-roc, jazz, hrv kombinációt Fáy utcában kb egymás mellett vannak. Nekem kasztniban a t-cross a legszimpatikusabb most de csak tesztek alapján, azért most egymás után kiderül hogy tényleg sokkal jobb e a belső a facelift után (van e esélye jazz belső ellen pl.).
-
őstag
Szélesnek széles is, de azért hosszban is sok. Vezeted e kérdésre csak fejrázás van A 2018-as jazz-e ugye 4 méter, az új jazz csak kicsivel nagyobb, a Tcross 4,1, a T-Roc 4,25, HRV 4,34, a Cx30 meg 4,39 ha jól emlékeszem (rav4 4,6). A yaris cross meg 4,18 amit én preferálnék neki de az bekerült a gagyi és rúsnya kategóriákba...
-