Hirdetés
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HP EliteBook / ZBook topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autós kamerák
- Apple notebookok
- Popcorn Hour topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Redmi Pad Pro - jól sikerült
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz LuckyL #179999 üzenetére
Most komolyan, már megint a lopással jössz?
Cseppet se zavarjon meg az a tény, hogy míg a lopás egy büntetendő cselekedet öreg autóval járni nem. Mai napig szoktam látni egy egy olyan 2T autót ami masszív füstcsíkot húz maga után hetvennél de olyat mint ha avart égetnének a környéken és megfulladsz míg megelőzöd. És? Joga van részt venni a közlekedésben akárcsak az euro besorolás előtti autóknak. Tetszik vagy sem, ez van. Szerencsére a mai modern benzinesekkel minden a legnagyobb rendben és csak az öreg autó a mumus. Meg a dízel. Na az főleg! A benzines pont ugyan olyan szar sőt egészen az Euro6c norma életbelépéséig sokkal-sokkal rosszabb volt mint egy modern dízel de ez az apróság bele ne zavarjon a sötétzöld világképedbe. [link]
Sokkal összetettebb kérdés ez annál mint, hogy kijelentjük a dízel rossz és kész."Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" További terrortámadásoktól mentes békés karácsonyt Európa!
-
őstag
válasz bitpork #179974 üzenetére
ha a boltban rajtakapnak egy tolvajt, nem elvárás hogy a tolvaj anyagi problémáit a bolt oldja meg, mielőtt megbüntetik
ha én felemelem a hangom mert mérgeznek engem, a családomat és saját magukat, akkor nekem mielőtt felemlegetem a problémát, meg kellene oldani az ő egzisztenciális gondjaikat?
(pedig az utóbbival nem az anyagi javaimat veszik el, hanem mindannyiunk egészségét)
és igen, a te dízel terepjáródra is adót vetnék ki....ez így rendben van szerinted?
cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz diegho #179968 üzenetére
mert ez az otthonom és nem utálom, hanem szeretek itt élni. de ez egy probléma amit meg kell oldani
költözzön el az ostoba aki műanyaggal fűt, meg a hozzád hasonló piszkoskodó
mivel így felkaptad a vizet gondolom te is magadra vetted...
lehetne egy sziget a parlagfüvet le nem kaszálók, 20 éves kiherélt dízellel egymás orra alá füstölők, műanyaggal fűtőknek...költözz te oda azt javaslomnekem is a komcsi idők jutnak eszembe a feljelentgetésről, de szégyen nem szégyen minden telket bejelntettem idén, ahol nyáron nem volt lekaszálva a gaz (névvel, címmel...nekem jöhet ugatni nyugodtan, örülhet ha megússza egy eljárással)
ha lenne ötletem hogyan lenne megvalósítható és lokalizálható, biztos hogy az összes szeméttel fűtőre is ráhívnám a rendőrségetmindenki olyan problémát próbáljon megoldani, amihez megvan a kapacitása
hogy oldjam meg én kínának a co kibocsátását bazki? ami ellen tudok tenni, azt igenis megteszem, ennél több senkitől sem elvárható
majd ha tüdőbetegen fekszel te vagy egy szeretted a kórházban (remélem nem kerül rá sor), akkor emlékezz hogy itt beszóltál...cryptot minden termékemért elfogadom
-
ngaba
aktív tag
válasz MunezXBK #179961 üzenetére
Kaptam egy korrekt ajánlatot, megbízható ismerőstől.
Szóval én most szeretnék egy topic összálláspontot kérni, hogy egy 2009-es Seat Altea XL bevállalható-e az 1.4 TSI-vel? Sajnos rövid távú városozás is lenne benne, szinte naponta 10 perc kábé...+ havonta egyszer-kétszer hosszú táv. De a VAG konszern 1.6 ősszívó alternatívája nem tudom, hogy mit kezdene a nehéz és magas autóval...
Felmerült az 1.6 CR dízel is. Nem vagyok túl dízelpárti, de ha azt mondjátok, hogy a fenti használatra jobb a dízel (aminek szintén nem optimális), akkor meggondolom azt is.
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz bitpork #179992 üzenetére
Ugyan ugy eltem mint itthon, csak ott (Irorszag) az alberlet elvisz havi 1000-3000 kozott (terulet fuggo, fovaros, ahol sok a munka utobbi, videk ahol kevesebb, ott elobbi)+ rezsi. Az auto biztositasa 3000 euro korul/ev, az adoja 500/ev (ha 10 ev koruli euro 4, 1.6)+karbantartas+tankolas. Minden hetvegen kirandulas/utazas valahova.
Nem sporolni mentem, hanem elni. Ha nem igy lett volna, akkor nem osszehasonlithato a ketto orszag.diegho:
Szerintem az eletszinvonal nincs annyira osszefuggesben a fizetessel, inkabb fejben, mentalitasban, hozzaallasban van az elteres ilgen teren.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
bitpork
nagyúr
válasz Integrale #179990 üzenetére
Még Lengyelben is összejött pár millió amikor 1,5 évet letoltam úgy hogy ott vásároltam, buliztam (igaz céges kocsit kaptam) és minden nagyobb ünnepre hazajártam önköltségen. Dániában 2 hét meló (igazi kétkezes fizikai kubikolás) mellett itthoni viszonylatban kb 3 havi bért kerestem és nem minimált. Persze ott a lakás drága de pl 1000€ 4 embernek ennivaló, cigi, sör, bor , mosáshoz minden és havi két hétvégi egy-egy
napos kirándulásra elég volt.
Az én tapasztalatom szerint te ott nem is spóroltál igazán.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Integrale
veterán
válasz Dare2Live #179988 üzenetére
"Amúgy rendszeresen integra ugrik be a neved láttán... csak nincs sárkány"
Sajnos!
Bitpork: sem Irorszagban, sem Olaszorszagban nem tudtam tobbet felrerakni, mint itthon, es itt sem kevesebbet mint ott. Nyilvan ez nem reprezentativ, csak ket orszag.
Most tervben van Franciaorszag, Norvegia es Hollandia is, meglatjuk, hogy azok valtoztatnak e az eddigi tapasztalatokon, es a fenti kijelentesemen.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
bitpork
nagyúr
válasz Integrale #179987 üzenetére
Nem igazan - ott ha kevesed marad akkor is többet ér mint itt.
MOD
(#179988) Dare2Live: Ott a luxus tényleg luxus árban is. De ha akar az ember lehet neki rendes autója amit szeretne. Lehet nem 500Le-vel csak legkisebb 2.0-val de van A6, meg minden fosch. Annyira szeretnék oda költözni, de a család most még megköti a kezem. Viszont ha megszabadulok nincs az az Isten hogy itt kínlódjak másoknak kaparva a gesztenyét.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Dare2Live
félisten
válasz bitpork #179985 üzenetére
Az ok egyszerű. Magánházak esetén nem tudtak volna lopni. Állami épületeknél meg tippre min a ~fele ment zsebbe.
Végtelenül bürokratikus és mindenért fizetsz nem mellesleg 2*3órát áltam sorba legutobb... de aztán mennem kellett ovibva. Végül kaptunk tippet... lementünk hétköznap de falura és 20perc alatt megvolt. Amúgy nem kocsi val kapcsolatos volt.
Dániába lett kiküldve csapat Z/MF meló átvételre, jöttek haza dumcsiztunk, amiért itthon neki fizetnek 15+év tapasztalattal tippre 400-450k nettot, Dániába 1év tapasztalattal 1.7misi netto. Upsz.
De más világ mindenki nagyon sporty, nagyon környezettudatos, szélkerék mindenhol, alap a nagyon reformkaja... hálisten talált rendes kaját is.szerk:
@Integrale: Ez országa válogatja. Egy wörtheresee, klagenfurtnál a bérleti díjak, lakás/ház árak kb mint BP.
Amúgy rendszeresen integra ugrik be a neved láttán... csak nincs sárkány.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
bitpork
nagyúr
válasz Dare2Live #179975 üzenetére
Abba most ne menjünk bele hogy az EU kohéziós pénzek amik a magánházak korszerűsítésére lettek lehívva hogy és milyen módon lettek felhasználva állami épületek újjáépítésére - szarul kivitelezve.
Az hogy az autósokat feszt szopatják tény kérdés. És nemcsak az EU de a magyar politika is. Elkurjantották a kocsid EU besorolását? Menj be fizesd meg a mindenféle díjat és kijavítják - nem Gizike aki elbszta lesz elővéve. De mindenben így van. Vagyonszerzési illeték - LOL, 10+ éves autónál mi a vagyon?! Biztosítás önrésszel - a Németek meg minden más lehazugoz amikor mesélem nekik mit fizetnek az itteni biztosítók, mert nem hiszik el mekkora lenyúlás van. Üzemanyag adója? A nyomorgó Dánoknál az elmúlt években nem egy alkalommal tankoltam olcsóbban mint itthon.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #179980 üzenetére
Szerintem is hülyeség hogy nem lehet, de mondok jobbat a T@k@..k bank a napelemet se engedi csokbol csak ha igazolni tudnám hogy a termelt energiát fűtésre fordítom )) Ott is hagytam őket és átmentem a hárombetűs zöldhöz, azok engednék a napelemet de nem tudják mi a különbség a kollektor és napelem között elköltöm másra a pénzt kb hülyeségre mert amit szerettem volna azt nem lehetett de az 560k bejárati ajtót simán nyelték.
Na szóval a lényeg a lényeg nem az autókkal van a gond, tök mindegy 2 éves vagy 20 éves.
-
Qtya123
őstag
válasz LuckyL #179958 üzenetére
Amúgy ha nagyon muszáj lenne választanom, hogy egy 20 éves dízel Passat kipufogófüstjét szívom, vagy egy vadi új dízelét, bizony én a Passatot választanám. Annak a nagy dög koromszemcséit legalább kiszűri nagyjából az orrom.
A modern dízel elektro-mikroszkóppal látható, többszörösen összetett felületű részecskéi egyenesen a véráramba mennek. Olvass utána. Sok esetben egy modern dízel szennyezőbb, mint egy régi. A dízel semmilyen formában nem való városokba az én véleményem szerint, de ha választani kellene, akkor inkább a régit szívnám.
-
Dare2Live
félisten
Ez elképesző hülyeség, hogy hőszivatyút nem fogadják el. Főleg H tarifával olcsó, lokálisan semmit se szennyez, meg amúgy is paks kb co2/nox... semleges.
"a városok egyik fele pompa és luxus a másik fele meg bádog város és nyomor"
sztem ez a fizuknál meg a mentalitásnál akad el. Nagyon más ha 180ból és ha 480ból kell havonta kijönnöd. A mentalitás meg amikor lenne pénze gázra, száraz fára... de ő műanyaggal füt mert az ingyen van.
hamár lakás meg gáz nekünk télen max 12.000Ft a gázszámlánk. Nyáron ~4000Ft. Ebbe melegvíz is benne van. 68nm tégla lakás le lettek cserélve nyílászárók, le lett szigetelve, legfelső szint tehát felülről még csak nem is fűtenek termosztát 21.5Cn. Így legrosszabb hónapban a fűtés ~8.000Ft.
Qru: Megyek haza télen Pécsre, minden falu elött át kell állítanom keringetést belsőre különben kaparja a torkom, későn állítom át prüszkölök, folyik az ororom.... De errefele városban is rendszeres télen, hogy PM mérő kiakad. Onnan veszem észre, hogy venti felvisít.... aztán kinézek és látom a fekete füstöt családi házból.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
-
nesa
veterán
válasz LuckyL #179967 üzenetére
Mondok neked valamit, itt van ez a szuper falusi csok épp benne vagyunk, mi már kb 5 éve hőszivattyúval fűtünk a legegyszerűbb és a leggazdaságosabb levegő levegő = klíma H tarifával, gondoltam cserélni kéne már az 5 éves gépet elvinném a melléképületbe és rakatok fel újat de nem lehet mert azt nem fogadják el fűtésnek meg a klíma luxus mivel hűteni is lehet vele, van gáz központi fűtésünk is de nemigen használjuk.
Csok keretei belül a vegyes tüzelést tolják meg a gázt, és én is utálom hogy olyan a levegő kint mint ha egy füstölőben állnék de nem tudok mit tenni ellene, mégse szólhatok hogy ne fűtsenek.De attól hogy zavar még nem akarok dél Amerikához hasonlót hogy a városok egyik fele pompa és luxus a másik fele meg bádog város és nyomor, amit te szeretnél az ide vezetne, és akkor éreznéd csak igazán a rossz levegő amikor ott kizárólag gumival fűtenek és nem fával.
Tiltsd be a vulkánokat is, sőt pláne csak azokat.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
Folyton megy ez a csak közelkedés az van kispécizve pedig nagyon nem.
Ma ahogy látom a lakás/épületek a mumus. Tessék kapaszkodni, épületeknél nincs semmi 10év alatt kell ~felére csökkenteni kibocsátást.
2021. január 1-től kizárólag közel nulla energiaigényű épületek létesíthetők. Az uniós tagállamokra kötelezően érvényes EU-direktíva minden épülettípusra kiterjed. Nem 10év alatt felére csökkenteni.és pont ahogy autóknál. Újakra terjed ki.
----
Az egy más kérdés, hogy falun, meg sokszor városokban is mindent eltüzelnek a széket, gumicsizmát, gyüjtik a műanyagot nyáron és azt is égetik... és kb bele lehet fulladni a rákkeltő anyagokba... szó szerint marja az ember torkát.
Persze aki ott él nem érzi, megszokta.Ez a része olyan mint a műszaki. Ellenőrizni kéne rendesen. Amíg ez nincs mindig lesz egy aki tüzeli a műanyagot mert ingyen van, izé ledugozza a motort, kivágja részecskeszürőt, katalizátort.... és utána mondja, hogy nem érdekli, nem tud ellene mit tenni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
bitpork
nagyúr
Éééééééés megint itt vagyunk. mindenki leszar mindent ha van pénze de azt hogy segítsen máson az már nem - még szolidaritás szintjén sem. Többek között ezért sem jó az adórendszerünk és ezért jobb a Dán-Svéd-Norvég. Ott ha 3x annyit keresel akkor jóval többet fizetsz arányaiban és akkor nincs miért pampogni h ócska szart látsz az utakon mert a szegényebbnek is jut annyi hogy ne lomhalmazzal menjen.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
kisza25
félisten
válasz LuckyL #179967 üzenetére
Amúgy itt is ez van, a házak 90%-ban van gázfűtés, mégis rengetegen fával fűtenek, mert olcsóbb.
Legalábbis olcsóbb volt, mert kereslet-kínálat, most már drágább fával fűteni.
Szerencsére a szomszédok is belátták, tavaly már sokan gázzal fűtöttek.
Amúgy meg szigetelni kell a kecót, meg rendesen megtervezni.
Télen-nyáron előnyös. Nyáron nálam max 24-25 fok van klíma nélkül (árnyékolás technikával és szigetelés miatt)
Most benapozva van 23,5, amíg süt a nap és van ereje nem kell fűteni, mert úgy vannak az ablakok, hogy lekövetik a nap járását.
A passzív ház a jövő.Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
őstag
válasz Coyot #179965 üzenetére
Nyilvanvalo hogy politikai okokbol nem lehet lepni az ugyben, tul sok embernek elfogadhato ez igy ahogy van. Ennyit tudok tenni hogy elmondom a velemenyem. Mar ez is valami, hatha lesz aki elgondolkozik rajta, hogyha lopni, rabolni nem szabad annak ellenere hogy szegeny vagyok, akkor a regi dizel auto es a vegyes kazannal masokat (es sajat csaladot) mergezni miert alapjog, foleg olyan helyen, ahol amugy elerheto a foldgaz vezetekesen. Nem is eri meg faval.tuzelni, csak szemettel. Hiaba pimaszkodnak meg kotekednek itt egyesek, hogy tegyek ellene, egyelore ennyit tudok tenni hogy itt panaszkodok. Szivesen feljelentenem amelyik szemettel tuzel, de amikor utcankent 15 hazbol jon a fust, nehez lenne megmondani. Legolcsobb haz is 30 milla itt lassan (csak a telek), de gazzal futeni nincs love, persze.
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Coyot
őstag
válasz LuckyL #179964 üzenetére
A légszennyezésnek mekkora része is a közlekedés? Annak mekkora része a személyi autós közlekedés?
De legalább még egy ember akinek sikerült egy ellenséget kreálni, gondolom gyorsan veszel a helyi volánnak is pár euro6os vagy villanyos buszt és remélem még holnap még bemész anyázni a vegyes tüzelés ellen is.
Valamint szívesen látnék statisztikát arról is hogy mennyi ilyen régi autó mozog városokban vs mennyi egyéb őskövület.Nincs baj a véleményeddel csak válaszolj a fentiekre, mert abból lesz építőjellegű thread itt.
Teszem hozzá én pályán meg főutakon használom a szarfos dízelt, a városba egy 1.2 es csoda corsa teljesít szolgálatot - én szemét[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
őstag
válasz Coyot #179959 üzenetére
de az a legnagyobb baj, mert attól leszek beteg (remélem nem)
én igenis kivetnék első körben egy évi 200 ezres adót a passatodra és odaadnám 4 priusosnak azzal hogy eltölöm az éves adójukat, ezzel kompenzálva, hogy ők drágábban megvették a tiszta technikát. ha maguktól nem változnak (vagy lassan) a dolgok pozitív irányba, bele kell nyúlni adóztatássalez van ez a véleményem, de ezzel be is fejeztem, mert úgy látom itt a többség meg van gyozodve róla, hogy neki joga van olcsón közelekedni, kerül amibe kerül
aztán persze ugyanezek majd szidják a politika topikban az egézségügyet, hogy mennyit kell sorbaállni az orvosnál, az nem jut eszébe hogy ő is aktívan tehet erről, hogy ennyi beteg van
amennyire én tudom a légszennyezés az egyik legnagyobb felelőse a sok tüdőbetegnekcryptot minden termékemért elfogadom
-
#16514048
törölt tag
válasz LuckyL #179958 üzenetére
"Kb oylan a hideg időszakban kimenni az utcára mintha folyamatosan dohányoznál."
Vegyen fel maszkot ilyenkor az, akinek fontos az egészsége.
Realisztikusabb elvárás, mint az, hogy a kevésbé tehetősek ne autózzanak.Megnézném, hogy valójában mit csinálnál az ő anyagi helyzetükben, beszélni nagyon könnyű.
-
8th
addikt
válasz megema #179951 üzenetére
Annak a kétliteres FSI motornak mindegy milyen karosszériában van indokolatlanul magas a fogyasztása. Én már csak emiatt is kerülném. Hiába 150 ló közel sem érezni annyinak, kokszolódik is állítólag ugyanúgy mint a TSI motorok.
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" További terrortámadásoktól mentes békés karácsonyt Európa!
-
8th
addikt
válasz LuckyL #179950 üzenetére
"nyugodtan lehetne a régi autóknak szépen fokozatosan, de azért dinamiksuan emelni az adóját évről évre és odaadni támogatásnként a normális hibrideknek, elektromosoknak."
Persze, lehetne. Csak tudod ez nem az az ország. Majd ha itt Dél-Magyarországon három műszakban nem százharmincezerrel alázzák meg a dolgozó embereket hanem megkeresik ennek majd minimum a dupláját na majd akkor és csakis akkor térjünk vissza erre. De a mondatod második fele a legszebb. Vegyük el a szegénytől és adjuk oda a gazdagnak. Bravó! Elmés gondolat. Na én meg ezt a hozzáállást tartom borzalmasnak. Ez olyan mint ha én azon pattognék, hogy a gázszámlámba fizessen bele a szomszédom mert ő fával fűt és szarrá mérgez vele meg amúgy is az én udvaromba csapódik le a füst. Remélem érzed mennyire abszurd gondolat. Pont mint a tiéd.
Ha hiszed ha nem vannak emberek nem is kevesen akik nem a fővárosban vagy mint te egy kétszázezres megyeszékhelyen hanem minden nagyvárostól távol vidéki kis falvakban élnek. Ezek az emberek örülnek ha egy füstölő ócska szart fent tudnak valahogy tartani a minimálbéres vagy minimálbér közeli fizujukból, hogy ne kelljen hajnalok hajnalán kelniük, hogy busszal beérjenek reggel hatra melózni valamelyik környező városba. Míg itthon laktam nyomtam ezt a buszozós mókát két évig. Nem volt vicces 3:45-kor a telefonra kelni és délután fél négyre hazaérni mert csak akkor volt buszjárat abból/abba a porfészekbe ahol éltem. Reggel 4:50-kor volt befelé busz délután 14:10-kor kiléptem a kapun és 15:15-kor volt a legközelebbi buszom hazafelé. Addig malmoztam a buszmegállóban vagy a városban sétálgattam céltalanul, hogy teljen az idő. Napi szinten órákat basztam el az időmből arra, hogy várjak egy télen fűtetlen nyáron becsavarozott ablakú dzsuvás kényelmetlen buszra ami hazavisz. Kocsival 2 x 15 perc sincs ugyanaz az út. Otthon kocsi nélkül meghalsz. Kell autó a bevásárláshoz, hogy ne a vérszopó helyi kisboltos méregdrágán adott portékáját kelljen megvenned és ne azt vidd haza a családnak amit épp tart a boltban mert azon van a legnagyobb haszna hanem azt amit vinni szeretnél. Kell az autó, hogy normális orvosi ellátáshoz juss ha bajod van. Kell az autó, hogy fogorvoshoz menj ha megfájdul a fogad mert a falvakban már az sem természetes, hogy van fogorvos. Hogy a gyerekedet be tudd vinni edzésre szakkörre akárhová, hogy eleve ki tudj mozdulni otthonról mert egy négy utcából álló zsákfalu nem sok szórakozási lehetőséget nyújt. Ezekhez a dolgokhoz mind elengedhetetlen egy autó. Vagy attól mert valaki oda született és vidéken él nem járnak neki ezek a dolgok? Ha valakinek csak egy húsz éves 1.7d astrára futja mert azt tudja üzembiztosan fenntartani akkor az dögöljön meg? Adja bontóba a kocsiját legyen másodrendű állampolgár és kussoljon? Húzza meg magát csak, hogy másnak jó legyen? Ugyan már.
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" További terrortámadásoktól mentes békés karácsonyt Európa!
-
Coyot
őstag
válasz LuckyL #179958 üzenetére
Pont nekem mondod a majd 20 éves Passatommal
Abban egyetértek hogy a nem megfelelő műszaki állapotú autókat ki kell szűrni a kiírt DPF meg EGR jutalma lehet brutális bünti, de az hogy valaki a gyári állapotú karbatartott autóját ne használhassa, sőt még plusz adót fizessen rá az minden csak nem korrekt. Gondolom az anyagi támogatást is szeretnéd te finanszírozni amiből vidéken mindenki lecseréli a 20 éves dízel autóját.Én pedig továbbra is tartom magam ahhoz, ha jó az új technika akkor majd elterjed, felesleges mindenki szopatásával siettetni, mert neked büdi ha mögötte mész - mert korántsem az a legnagyobb baj hogy büdi mikor mögötte mész.
szerk.:
Akkor ismétlem megint, nem a kókány autó mellett érvelek, hanem az ellene, hogy mi itt 5%-al kevesebb CO-ért szétszopatjuk magunkat míg a világ szarik rá körülöttünk.
Téged meg csak a lokális megoldás érdekel az tiszta sor, ebben pedig pont megkezdődött az átállás, egyre kevesebben vesznek dízelt a városban -> oldódik meg a probléma. Mehetsz az ombudsmanhoz a vegyes tüzelés ellen tenni. Sok sikert[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
őstag
válasz Coyot #179956 üzenetére
Engem a globalis felmelegedesnel jobban zavar hogy lokalisan mergezove teszik egyes emberek a levegot a mocskos ocska dizel verdajukkal es a vegyes tuzelesu kazanjukban minden szarnak az elegetesevel. Ha ezt lehet a szegenynek, akkor lopni is lehessen, sot valoszinuleg azzal jobban jarnank. Debreceni vagyok, miota volt egy kis lehules megint budos a levego a fel varosban mert a sok barom bedurrantotta a vegyes tuzelesut. Melle meg ugyanugy jon megy a sok 20 eves passat. Igen, szetadoztatnam mindet, ez az allapot nem lehet normalis.
azt hogy neki olcsó legyen az autózás, mert kókány módon karbantartott ócska verdával jár, megfizeti a lakosság többi része, az árat pedig úgy hívják tüdőrák, tüdőtágulás, szívroham.
Kb oylan a hideg időszakban kimenni az utcára mintha folyamatosan dohányoznál.[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Coyot
őstag
válasz LuckyL #179950 üzenetére
Ha olyan fasza az új technika akkor át fogja venni a helyét támogatás és extra adók nélkül is. Az is támogatás ha minden mást adóztatsz csak a támogatni kívántat nem.
Abban pedig teljesen igaza van, hogy mi itt a kis eu-ban szétszopatjuk az autósokat - sőt ezzel még a vezető iparágainkat is tökön szúrjuk egyből - attól a világ mellettünk még nagyívben tesz az egészre, nézhetjük itt egyből Kínát vagy Indiát - de akár a közlekedés egyéb résztvevőit mint hajózás repülés is.
Má' nem
-
diegho
nagyúr
válasz LuckyL #179950 üzenetére
Ugye felfogod, hogy ha innen a fórumról mindenki 20 éves dízellel járna, akkor sem lenne szennyezőbb az ország kimutathatóan? Sőt, ha az egész unio-ban mindenki euro4-el járna, akkor is talán 1-2%-al lenne az egész emberiség szennyezőbb. Nem itt van a nagy szennyezés, amíg ezt nem fogjátok fel, addig nem kell előrelépést várni. Mit érsz azzal, ha európában mindenkit szopatsz azért, hogy a teljes szennyezést 0,1%-al lejjebb vidd, a világ többi részén meg nincs szabályozva semmi? Az egész kezdeményezés egy ökörség, mert amíg nem a bolygóra terjed ki, addig csak egy korlátozott réteget ellehetetlenítő baromság.
-
nesa
veterán
válasz LuckyL #179950 üzenetére
Tehát azt mondod ebben az országban az a megoldás hogy a vidéki csóró épp csak éldegélő embereket szarrá adóztatni hogy a gazdagoknak még jobb legyen????
Van fogalmad hogy mi van PL az Ormánságba tudod te kik élnek ott és milyen körülmények közt, amikor a hétvégén kendácsolják a kocsit hogy hét közbe elbírjanak menni dolgozni, ÉRTED DOLGOZNI! A vonat 2006 óta nem jár, busz meg gyakorlatilag nem is volt és nem is lesz, azt 1-1db járatot reggel meg délután max az iskolások tudják használni (igen általános iskolába utaznak 20km), szóval nagyvárosból senki ne ossza az észt, ahányszor le kell mennem az Ormánságba csak pislogok, vannak helyek ahol 21 órakor még a közvilágítást is lenyomják mert arra sincs pénz, és meg adóztatni akarsz?
De mondok én nektek valamit tiltsunk ki mindent és a pestiek járjanak élelmiszerér vidékre lovaskocsival, vagy egyék azt amit Pesten megtermelnek.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Sziasztok!
Az alábbi modellekről mi a vélemény?
Golf V 2.0 FSI (150 Le)
MB A200 Turbo (193 Le)Elsősorban ezek érdekelnének. Mindkettő automata váltóval, normálisan felextrázva, alacsony futással (120k) értendő. Jellemzően Budapesten lennének használva, 5-15 km távokra.
Egyéb javaslat? Én nem találtam mást HA-n, ami megfelelne. Esetleg még a Peugeot 308, de a 120 Le-s 1.6 nem tűnik valami acélosnak automatával. A japánok jellemzően a szokatlan műszerfal miatt esnek ki. Max. a Honda Insight 1.4 Hybrid jöhetne szóba, de nem tudom mennyire lehet problémás egy 10 éves hibrid.
-
őstag
anyja pics@jat az olcsón közelekedni vágyónak, ha cserébe szétmérgezi a környezetében a tobbi embert a kiherélt füstölő ócska sz@rjával
ennyi erővel lopni is lehessen ha valaki csóró, nem?
elolvastam az irományodat és borzalmasnak tartom a hozzáállástszerk: nyugodtan lehetne a régi autóknak szépen fokozatosan, de azért dinamiksuan emelni az adóját évről évre és odaadni támogatásnként a normális hibrideknek, elektromosoknak.
plusz amit nem értek hogy az lpg-t miért nem támogatjuk, az is jóval "zöldebb" mint a benzin és a dízel[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
nesa
veterán
válasz freeknight #179947 üzenetére
Én már évek óta elektromossal járnék ha nem lenne így túlárazva meg lenne normális méretű, engem a 15 perces töltés sem érdekel, ha itthon 8 óra alatt feltudom tölteni már bőven jó napi ingázásra.
-
8th
addikt
válasz freeknight #179947 üzenetére
"Én a magam részéről leszarom, mi hajtja a kocsit, ha olcsón lesz az elektromos, és 15 perc alatt fel lehet pumpálni 80%-ra, engem pont nem fog érdekelni, hogy átüljek-e egy olyanba."
Ezzel mindenki így van csak reálisan nézve ez még kb. egy évtized. És addig mi lesz? Mert alternatíva az nincs. Most egy kis szar elektromos matchbox áráért nagy kényelmes jól felszerelt új autót kapsz. Erre az egészre nem az a megoldás, hogy ha nem veszik a népek az elektromost (nyilván mert g*ci drága) akkor ha kell nekik ha nem majd jól belekényszerítjük őket és szépen kitiltjuk a belsőégésűt, vagy azt olyan szinten szarrá adóztatjuk, hogy minimum annyiba kerüljön mint az elektromos. Amíg a villanyautót nem tudják gazdaságosan előállítani és haszonnal értékesíteni addig hagyják már élni a csóró közlekedni vágyó kisembert aki esetleg lenne olyan arcátlan és megengedne magának annyi luxust, hogy ne egy kispolák méretű, a babakocsi kerekekein esetlenül bukdácsoló alulmotorizált vacakkal járjon. Mert kb ez a közeljövő realitása.
"miért is siratunk egy olyan dolgot, ami eddig se volt, ezután se lesz?"
Nem azt siratjuk, hogy eddig nem volt hanem azt, hogy ezután ha akarod akkor sem lehet majd. Ugye érzed a különbséget?
[ Szerkesztve ]
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" További terrortámadásoktól mentes békés karácsonyt Európa!
-
freeknight
őstag
Én ezt a benzines/dízel vs elektromos vitát kissé olyannak érzem, mint amikor az emberek sírnak, mennyire hiányzik nekik a manuális váltó, és mennyire öárdögtől való az automata.
Én a magam részéről leszarom, mi hajtja a kocsit, ha olcsón lesz az elektromos, és 15 perc alatt fel lehet pumpálni 80%-ra, engem pont nem fog érdekelni, hogy átüljek-e egy olyanba.
A törvényhozás dolga meg pont az, hogy ösztökélje a parasztot, mert nyilván senki nem fog magán kívül mással törődni, nemhogy olyasmikre gondolni, mint a környezetvédelem (én se).
Bele kell kényszeríteni átlagjóskát, hogy elengedje a dízel témát, és később a benzinest is, és ezt legjobban a pénztárcáján keresztül lehet megtenni.Az külön poénos, mikor itt is a V8 gasguzzlerek után sírnak, az emberek elenyésző része járkál ilyenekkel, persze szép-szép egy ilyen kocsi, de az itt lévő emberek nagy része sem engedheti meg magának ezeket, még használtan se nagyon, akkor miért is siratunk egy olyan dolgot, ami eddig se volt, ezután se lesz?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #179931 üzenetére
Elég nagy átrendeződés van/lesz a piacon. Pont most néztem a Suabrunál, az Imprezából és az abból készült SUV (XV) már csak 1.6 szívóbenzinnel lesz kapható (korábban volt 2 literes szívó verzió is), a kombiváltozat az 1.6 turbó helyett 2.0 szívóval kapható csak (ami jóval gyengébb). A Forester 2.0i szívóval kapható csak 2.0 turbót kivezették, az Outback csak 2.5 szívóval kapható (pedig EU-n kívül van bele 2.4 turbó).
#nincsbennetarcsi
-
8th
addikt
válasz Dare2Live #179938 üzenetére
Nem érdekel az üvegházhatás. Nem foglalkozom vele mert nem tudom befolyásolni. Tudom, tudom micsoda ostobaság, meg hülye gondolkodásmód... hát, leszarom. Ez attól még tény. Nem tudom befolyásolni. Te sem tudod. Ha holnaptól nem eszem több húst és gyalog/biciklivel járok mindenhová attól még az ég világon nem változik majd semmi. Ugyanilyen ütemben romlik majd tovább a helyzet. Aki mást állít az álomvilágban él és csak ámítja magát. Majd ha hajózást és a repülést tisztességesen beszabályozzák a föld összes foszílis erőművét bezárják tollvonással betiltják a háztartásokban a vegyes tüzelést, közúti közlekedés erőltetése helyett vasutat tolják előtérbe és még estig sorolhatnám... na majd akkor térjünk vissza az autókra. Nézzük már meg a mai autók, dízel és benzines egyaránt, mennyivel tisztábbak mint a tizenöt évvel ezelőttiek. És csak tizenöt évet írtam nem harmincat. Hiába van sokkal több autó mint tizenöt éve, azok összehasonlíthatatlanul kevesebb szart okádnak ki magukból mint a régiek, holott valójában azok sem igazán régiek mert bőven húsz évnél fiatalabb euro 3-4 autókról beszélünk. És még azokhoz képest is ég és föld egy mai autó. És ezeket akarják kukába dobatni az emberrel. Most értünk el arra szintre ahonnan már nincs tovább. Innentől már csak indokolatlanul és aránytalanul nagy anyagi ráfordítással nyerhető egy minimális emissziós javulás, szóval hagyni kéne a picsába az egészet és az autósok helyett más szereplőket a célkeresztbe venni. Rohadtul böki a csőröm, az az undorító kettős mérce. Amíg az ipar szereplői toronymagasról fosnak bele a környezetvédelembe és ez nekik nagyvonalúan el is van nézve addig a csóró kisember megint erőnek erejével lópisztolyra van húzva, mert csak. Mert vele meg lehet tenni. Mert ő nem tud kiállni magáért mert nincs pénze hatalma befolyása és senki sem áll a háta mögött. Fizessen csak a paraszt milliókkal többet egy dízel egyterűért hát mit képzel magáról, hogy szennyezi itt nekünk a környezetet és különben is! Honnan vette a bátorságot, hogy három jézusom akár négy!! gyereket nemzett a feleségének? Hiszen ezek miatt pusztul majd ki az emberiség. Túlnépesedés, klímakatasztrófa, mindenki meneküljön! Ja, hogy afrikában és a közel-keleten, indiában ezalatt 2-3-4x annyi gyerek születik a porba a nyomorba? Az nem baj? Az senkit nem zavar? Milyen érdekes. De hagyjuk is mert ez a téma baromi messzire vezet és erősen feszegeti a fórum alapelvek szabályait. Röviden összefoglalva: szarok én a globális felmelegedésre. Velem vagy nélkülem de elkerülhetetlenül bekövetkezik így is úgy is ez tény. És ez marhára nem az autókon fog múlni.
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" További terrortámadásoktól mentes békés karácsonyt Európa!
-
Dare2Live
félisten
Fordítva. A 95gram épp kedvez a dizeleknek. Uakkora telejsítményel dizel kb -15% co2t pöfög ki. Az mondjuk 400.000-500.000Ft adó. Ennyivel többel emelkedi benzines ára... Ez pont elég lehet arra, hogy dizel újra kompetetív legyen.
A "klimahiszti" egy vérkomoly dolog. Persze a fogyatékosok nem értik meg. Bonyolult dolog a pl üvegházhatás.
A V8, 10-20mpgs gas-guzzler kihalnak. Aki akar az tényleg még most vegyen persze ha nem zavarja a 20-30liter/100km.
Az hogy egy Mercedes EQC SUV, hogy suhan bele a naplementébe nem vagyok benne biztos... de tippre elég hasolnóan mint egy Mercedes GLS SUV. Talán kicsit halkabban. Hüha micsoda visszalépés, katasztrófa.A dizelt meg azért utálja mindenki, mert bunkója ledugozza, kivágja.... aztán eregeti a koromfelhőt. teljesen érthető. Talán ha pl nem egy vicc lenne a műszaki...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
veterán
Valószínűleg van igazad, DE:
1. Én kimondottan rühellek városban dízel autó mögött menni / araszolni; és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.
2. Szépen hangzik, hogy most vegyetek még sor6-ot és V8-at; de közben az itt (is) jellemző (fenntartható, tankolható, szervizelhető, stb.) igényekre a Swift 1.3, Focus 1.6i és Passat 1.9 PDTDI a szokásos válasz.
Ezen elvárásoknak tökéletesen megfelel a jövőben a használt villanyos; azon megy majd a para, hogy mikor lesz zárlatos a 15 éves Leaf akksija, melyik cellát rendeljük hozzá az Aliról; meg hogy hogyan tegyünk fel 205/55r16-os négyévszakos Barumot a Tesla S-re.
"Business as usual..." -
soldi3r
veterán
válasz Dare2Live #179927 üzenetére
Nem minden autonak kell teljesiteni a 95g/km-t, ez flotta atlagkent ertendo. Amit viszont meg sehol nem lattam tisztazva, hogy pontosan mit ertenek flotta alatt.
En kicsit arra latom kihegyezni a helyzetet, hogy megnyomjak az elektromos auto ipart. A VW-nek is lehet megeri majd nem 10.8M-s alaparon adni az e-Golfot, hanem 8-ert, mert ugy gond nelkul eladhatnak utana 3db Passat 2.0TDI-t.(#179933) máyköl, nekem a lakashitel helyett ajanlgattak, hogy szinte minden kerdes nelkul folyositjak.
E30 (oo=[][]=oo)
-
8th
addikt
SUV kategóriában valószínűleg jönnek majd a legutolsó generációs dízel-hibridek mert csak ezekkel tudnak határérték közelében maradni. Papíron, nagyon jó emisszióval. A valóság meg senkit sem érdekel, szemmel láthatóan a törvényhozókat a legkevésbé. De hát tűzzel vassal írtsuk a dízelt mert jujj mind meghalunk, ezzel párhuzamosan csökkentsük az emissziós határértéket lehetetlen szintre. Ennyi eszük van szegényeknek. Pont nem az autózásba fogunk beledögleni de az ezeknek tök mindegy. Éljen soká ez az átlátszó és röhejes klímahiszti...
Amúgy meg nem érint milyen törvényeket alkotnak, majd járok a 82g/km-t kibocsájtó részecskeszűrő nélküli dízellel. Szarok rá. Városban úgy is tömegközlekedem vidéken meg mindegy miben ül az ember.
Belegondolva kb. a mi generációnk az utolsó akinek megadatik, hogy utcán legálisan járjon egy sor6 bmw-vel rotyogtasson valami v8 akármivel vagy egy nagy ccm dízel limuzinnal vagy suv-val suhanjon bele a naplementébe. Az utánunk következőknek csak holmi szaros egy kaptafára készült elektromos műanyag szappantartók adatnak majd meg. Szóval akinek valami érdekes autó van a bakancslistáján az még most gyorsan pipálja ki amíg a fogyatékosok le nem tiltják az utakról azokat is...
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" További terrortámadásoktól mentes békés karácsonyt Európa!
-
máyköl
veterán
"viszonylag jól is keresnek nem minimálbér, besétáltak a bankba 10m ér és közölték velük hogy no no ti max csak 3m et kaphattok erre a fizetésre."
erdekes, nekem tobb ismerosom vette mar fel, egyik se keres sokkal minimalber felett, de mindenki kivetel nelkul megkapta a 10 -et. tobbuknek hitele is van.
-
Dare2Live
félisten
A 95gram az 1évig él, aztán szépen megy az egész lejjebb évente átlag 4+grammal 2030ra az előírás 60gram.
Jelenleg VW kínálatából a 75les dizel VW Polo Bluemotion tudja a 95gramot oszt csokolom. Ami ennél egyel erősebb az már nem. És ez tényleg egy fogyira agyonhegyezett 75les dizel... a jelenlegi formában sok sikert egy 120les dobozhoz. Ha meg raknak bele egy tuti KERSet akkor meg azt kell kifizetned.
Aki 1.5-3misi közt néz autót annak sztem jó lehet a 2.5misi. Nagyon nem mindegy az itt rohad, ott kell rá költeni uannyiba kerül mint az új. Persze aki 1misi alatt néz annak nem biztos megéri főleg ha hitel is kéne...
"viszonylag jól is keresnek nem minimálbér"
Nagyon keveset utasítanak el főleg ha vmivel minimál felett keresnek. Ha volt már brutál hitelük akkor lehet kicsúsznak a 30-40%ból de akkor meg hitelkiváltásra kell felveni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nesa
veterán
válasz kisza25 #179929 üzenetére
Az minket már ne érint de beleolvasgattam a fórumba sokan voltak (bejelentés előtt gyerek nélkül akartak meghalni) akik gondolatba már elköltöttek a 10M rögtön akartak is 3 gyereket viszonylag jól is keresnek nem minimálbér, besétáltak a bankba 10m ér és közölték velük hogy no no ti max csak 3m et kaphattok erre a fizetésre.
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #179927 üzenetére
Ez az egész 95g egy baromság az eu részéről, ez csak dízelel lesz talán tartható.
Az a baj ezzel a 2,5M támogatással hogy azért nem akkora biznisz ez, a fórumon bátorkodtam megkérdezni ki miről vált 7 személyesre és ilyeneket mondtak hogy punto, corsa ,3-4 es golf.... mikor megkérdeztem hogy honnan most az erő a 250.000 forintos kocsi után, és most miért kell 7 személyes ha eddig az is elég volt akkor én voltam az ízléstelen féreg hogy bátorkodtam megkérdezni eddig miért nem vettek 7 személyest.
Mikor mondtam hogy ha eddig 6-700k se volt 7 személyesre akkor most a 3+milliós hitel biztos reális lesz, innentől fogva nem néztek jó szemmel rám hogy én elakarom venni mások örömét....pedig csak szóltam hogy lehet bele fognak bukni.
Hitel nélkül én sem tudom most megvenni a doblot ezért nem kaparok érte, viszont rendelkezésre álló keretből egész flottat tudok felállítani.
-
Dare2Live
félisten
tippre egy doboz 1.6dizel dual eco nem lesz 120gram alatt.
25*95=3610eur*335ft=800.000ft. Ennyi +adó jönne rá ha nem lenne Tesla. Ott sporol 20%ot Fiat. Kerüljön akkor Fiatnak +600Kba.
Hát ha 200Kt lenyel belölle mert kissebb haszonkulcs akkor is 400kval drágább lesz. És optimista voltam...Simán lehet, hogy nem lesz igazam mert 95gramot fog egy doblo is kipufogni vagy akármi és árak maradnak ott ahol vannak. Csak gondoltam ha akarod akkor inkább elöbb mint 2020 márciusában amikor már 2019es raktárkészlet is leürült....márha nem januárban.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz MunezXBK #179924 üzenetére
Fogalmam sincs mi lesz jövőre emelkedik e akár 0Ftal is egy doblo ára, de mivel az egy nagy doboz ezért szerintem helyes ha felhívom rá a figyelmét, hogy jövőre lehet nemannyi lesz mint most.
Amúgy pont a Fiat tök érdekes szituban van mert nem EUnak hanem Teslanak fog fizetni. kb 20%ot sporolt rengeteg pénzt, de még így is ~2b$jába [link] fog Fiatnak jövőre kerülni a "95gram".
Ez veszett sok pénz és lehet első hónapban még nem de hosszabb távon én nem tudom elképzelni, hogy azt, hogy autógyártók ne hárítsák át a CO2adót a vásárlókra.Amúgy én nagyon kiváncsian várom mi lesz. Lágyhibrid hengerlekapcsolás mindenütt... elektromos autó gyártás felfuttatás... és mit csinál egy BMW? Megveszik e akkor is a SUVot ha +1.5-3msisivel drágább? és persze tovább lehet vinni pl a megemelkedett árak, hogy hatnak használtpiacra.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #179922 üzenetére
Nincs hely hátul a rövidbe, kell egy ülés a harmadik sorban is, ha meg kinyitom 7 személyesre nem marad hely 3 taskának 3 tornazsáknak + a mi napi cuccainknak az még 3 táska. és hazafele még nem vettünk semmit.
Jövőre a benzinesek mennek a levesbe ebben a kategóriában, szerintem a dízel a király.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
Mit szoktál szállítani ami 1100+ litert foglal és kell mellé 7 ember? Én ma 12x15kg krumplit raktam Maxba és 5 ülés mellett éppen elérte a hátsó kilátási határt. Gyk picit rendezem a zsákokat akkor csak a lomhaságból veszem észre hogy valami van a kocsiban.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Dare2Live
félisten
Tényleg kevés a 800liter csomagtér és kéne az 1100 vagymennyi? bah... rakj tetőcsomagtartót amikor kevés a 800l.
Amúgy ha kell sztem érdemes minnél elöbb berendelni. Ez a méretkategóriának nagyon nem jön össze a 95gram/km olyan büntiadója lesz jövőre rossz lesz nézni.
@Luckyl: Az nesa baja, hogy 1100+literes csomagterű nem rendelhető 7üléssel és így nem jár rá az állami -2.5misi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
és mien a doblo? Végül dizel lett?
leafnél sokáig nem volt rendes hütése az aksinak és 2-3* gyorsabban degradálódik. Ennek nézz utána mielött veszel. Az új már aszem jó, de annak az ára még horror. Meg kissebb autóból azért van választék ami keveset is eszik, meg megbízható is és zizikbe kerül.
szerk: Amúgy engem sokkolt, hogy mennyi szemét van használtautó piacon. Megnéztem 5db 8évnél fiatalabb autót és mind erősen kehés.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #179915 üzenetére
A Doblo 7 személyes ez meg 5, szűkségem van a 7 személyes mellett egy kis autóra, sokáig volt két autóm, de egyszer hoztam egy hibás döntést és most egy van, szóval ez van, a doblot még nem tudom eldönteni hogy kell-e, kis autónak egy elektromost szerettem volna de a sok makacs öszvér túlárazza 4M kérnek olyan Leafér ami szerintem 2,5 ér, napi szintem nézem a Leafokat volt akivel már beszéltem is kérdeztem mi az oka a magas leaf áraknak (azt mondta ezek ennyibe mennek) megkérdeztem akkor miért hirdeted 3 hónapja, erre nem tudta a választ.
Egy pécsi ismerősöm is árulja de nem igazán kell senkinek hiába a 150 soros marketing.
#179916) LuckyL
Ha adottak a körülmények porrá rohad az alu is, nekem is van egy ventilátor keretem ami 3 év alatt porrá rohadt maga a keret előtte 10 évig az udvaron volt, minimális oxid de semmi baja nem volt, most meg csere.
Majd lehet lefotózom ha cserélem.[ Szerkesztve ]
-
őstag
én úgy tudom csak akkor tud oxidálódni, ha sérül, de akkor is csak minimálisan, mert utána magától újraképződik az a felületi védelem rajta, tehát nem fog átrohadni mint egy vaslemez
de nem vagyok kémikus, tehát inkább nem mennék bele ebbecryptot minden termékemért elfogadom
-
Dare2Live
félisten
sztem elég ökölszabály, hogy amin ilyen helyeken rozsda és ennyi azt ott kell hagyni. Lakatolás nagyon költésges és amikor első átnézésre ilyen akkor ott még nagyon sok más is rohad. Csak nem látni.
btw nem úgy volt, hogy 2.5misis támogatással Fiat Doblo vagy ilyesmi lesz? Nem értem mért akarod "sz*tni" magad.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Qtya123
őstag
Na meg lett a döntés szüleim részéről. Nem mennek el 3.2 millióig. 2.4-2.5 millióig bezárólag költenének autóra. Marad akkor egy 2013-2014 körüli Swift.
-
nesa
veterán
válasz LuckyL #179903 üzenetére
fehér foltos berágódásokat minek hívják?
Nyilván nem az alun levő dolgoktól álltam odébb, a vas részek borzasztóak voltak hossznyúlvány tiszta rozsda hólyag volt a közös nyomócső is tiszta hólyag volt, ahogy a vas dolgozott alatta....és a dolgok nagy része nem is látszott mert zsúfolt a motortér..
A zárhid is tiszta hólyag volt.Mondom olyan extrém volt mint amit orral a tengerbe tartottak.
És hidd el az alu is elrohad bizonyos körülmények közt, pont úgy mint a saválló acél is.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz V.Stryker #179908 üzenetére
Motorkódfüggő, melyikben van DPF.
Ezeket keresd Mágus2 hsz-e VAG topikból(katt)[link]
-
SkiDev
őstag
Köszönöm a válaszokat! Megpróbáltuk ma, sikerült kézzel, csak nem mertük erősebben nyomni. :)
Siemens A40 \ Siemens C35 (BOCI Ver.) \ Siemens AF51 \ SE k310i \ Nokia 3110c \ SE k800i \ LG GT 500 \ SE Xperia X8 \ Sony Xperia SP \ LG G4 Brown Leather \ Huawei Mate 10 Pro \ Realme X2 Pro \ Samsung Galaxy S21 Ultra \ iPhone 16 Pro
-
V.Stryker
nagyúr
Passat B6-nál a 2 literes CR TDI nagy lutri 300ezer km futasnal?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kutya topik
- PlayStation 5
- Autós topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- OpenMediaVault
- Képregény topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest