Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Doki16 #188098 üzenetére
Attól is függ, hogy mekkora a kolléga. Ha nagyobb méretű, akkor lehet marad a gombóc Auris, 2010-12 közöttiek, bár ott a csomagtér lesz a necces. Vízpumpa pedig ugye ~100k körüli összeg, bár az is igaz, hogy egy dízel/automata bármilyen javítási költségéhez képest töredék összeg.
Egyébként egyetértek, napi ingázáshoz vagy villany vagy egy HSD kell a népnek.
-
Doki16
addikt
válasz
Zscholti #188096 üzenetére
Igazság szerint sok mindenre nem kell figyelni. Ha jót akarsz magadnak és hosszabb távra tervezel Facelift utánit veszel (2015/5) és magasabb felszereltséget. A Toyota hibrid rendszere a jelenleg kapható egyik legmegbízhatóbb hajtáslánc. Nem igazán van neki sok típushibája és azok sem olyanok, hogy túl sokba lenne. Egyedül a vízpumpa ami olyan 200k km környékén már kérhet egy cserét, de nem nagy összeg. Az összes többi csak általános karbantartás. Az akkumulátor nagyon jól bírja a menedzsmentnek köszönhetően, meg amúgy is van rá 10 év garancia ha évenként megújítod a márkaszervizben. Ennek a költsége évi 7k.
Ha valami még érdekel konkrétabban akkor kérdezz nyugodtan. Van ajánlott hely is, hogy hol érdemes venni.(#188097) zoo8800: Ehhez te jobban értesz, hiszek neked. Nálam VW-nél a benzines vonal kimerül az 1.4-nél
-
Doki16
addikt
válasz
Zscholti #188094 üzenetére
Az automata váltó azért nem ajánlott mert szárazkuplungos és az nem a legjobb konstrukció. Az 1.8 plusz automata a legrosszabb amit venni tudsz VW vonalon
Ha automatát szeretnél akkor ennyi pénzért nagyon jó vétel tud lenni egy Auris TS Hybrid. Városba a legjobb autó amit csak választhatsz, ettől már csak a PHEV vagy tisztán villanyos a jobb. Hátul nincs akkora mint az Octavia, de cserébe a csomagtartó meg nagyobb.
-
Zscholti
csendes tag
válasz
molnarpeter #188090 üzenetére
Hétköznap melóba járnék vele, meg bevásárlás, ide-oda ugrálás. Hétvégén állna csak.
Van egy gyerek, de kb. egy évben 4-5x megyünk le vidékre, szóval csak akkor lenne megpakolva.
Automata váltó kerülős? Pedig azt ajánlották ide városban.
1.4 és 1.8 tsi octavia-t néztem eddig, de automata váltósat. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zscholti #188089 üzenetére
Ha tudsz tölteni, akkor PHEV vonal. Kell a kombi puttony, vagy elég a sedan/ferdehátú?
Ha nem, és max pár napig szokott állni az autó, akkor Toyota/Lexus hibrid.
Ha sokat parkol a kocsi, és csak havonta van előszedve, akkor praktikusan Octavia 3 1.4 TSI kézi váltóval pl. -
Zscholti
csendes tag
Hali
Benzinesből melyik Skoda Octaviat ajánlanátok? 4,5m max a keret, vagy ha nem is skoda, akkor milyen hasonló kaliberűt?
Jelenleg O2 FL 1.6 crtdi van, de inkább városozásra használom, így megválnék tőle. -
Dare2Live
félisten
válasz
pècsimunkás #188086 üzenetére
Hallottam olyat, hogy Bajaról is Kotohoz viszik...
-
pècsimunkás
addikt
válasz
Dare2Live #188085 üzenetére
Az Aurisom Golf, Ceed, Civic, Octavia, stb kategória.
28000- 43000 jmf között fizettem az első 4 szervizért.
Rohadt jó áron voltak. Amíg ezek az árak vannak, nem térek vissza a garázs szerelőmhöz, hanem megyek továbbra is a márkaszervizbe. Így megy továbbra is a Toyota pecsét a szervizkönyvbe, és megy tovább az assistance.Szerk.: a kaposvári Toyotához hordom az autót. Nagyon nagy respektjük van. Pécs közelebb lenne, de a pécsiek is Kaposvárra viszik
-
-
Dare2Live
félisten
"Motorolaj 5 liter 54 ezer + olajszűrő 9 ezer + munkadíj 20 ezer"
Kia Ceed 1.4T olajcsere+szürő+munkadíjra 80ks ajánlatot kaptam. A fenti össz 83K. Eszerint nagy difi nincs Kia és VW közt árban. Ráadásul Ceed 1.4Tben csak 4l olaj kell.
Aztán írtam, hogy az enyém Venga nem Ceed nem turbo olyat küldjenek. Jött egy 60Ks árajánlat. Néztem továbrba is bután yarisnál én csinálom 10K az anyagköltség hogy jön ki a 60K???
Végül emlékem szerint 27K lett márkaszervízben!!! a Venga szervize. De úgy 27K, hogy lemosták és ha nincs rottyá pakolva mondták ki is takarították volna.
-
Dare2Live
félisten
"Ekkora kasznihoz "kicsinek tűnik" az 1.4, ami oké, hogy az "elején" szépen megy, de olyannak tűnik, mintha vékony lábbal kellene egy hatalmas testet cipelni; az elején még megyeget, de aztán végleg elfárad. (De én még old school vagyok, nagy kasznihoz nagy motor.
)"
Az az 1.4 erősebb és ami sokkal fontosabb sokkal nyomatékosabb mint egy régi 2.0
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Doki16 #188073 üzenetére
Egy pillanatig sem ellened.
Pontosan ahogy megfogalmaztad: nem lehet hagyományos értelemben vett fogyasztást nézni, ugyanakkor az objektív képhez kell a teljesség és a közös nevezőre hozás: hogy az l/100km vagy kWh vagy McNuggets kCal, illetve ezekenek a forintosítása, az teljesen mindegy. Ahogy utána írtad is...
Onnantól meg user-case: pl. én valószínűleg csak falun belül a boltig, illetve az 5km-re lévő Tesco/Auchan kombóig használnám zero módban, és örülnék neki; azon túl viszont pont lexarnám, mivel már egy bp-i körre is kevés lenne a range, akkor meg nekem már egymindegy miként oldja meg a gép, ahogy a köztes a töltőre akasztás is végkép hidegen hagyna...kivéve ha a töltős parkolóhely közelebb van a bejárathoz...
Igazából ez lenne a lényeg: van pár objektív kulcsmotívum, onnantól kezdeve viszont már a szubjektív motívumok dominálnak.
-
Tin
veterán
válasz
MunezXBK #188077 üzenetére
Persze, de a tieden ott a kompresszor is
Amugy 1.5 TSI-nel a legkisebb chippel is 180LE/300Nm-re novelheto az 1.5 TSI teljesitmenye 170€-ert, de minek. Ez a teljesitmeny is boven eleg hetkoznapi hasznalatra, allatkodasra meg nem egy csaladi kompakt kombit hasznalna az ember ugyse
-
LZs?!
aktív tag
Nem nagyon...én is töltöttem fel oda kocsit anno, illetve keresgéltem is ott.
1) Nincs benne a köztudatban, így belesüllyedt no content -> no traffic ==> no traffic -> no content spirálba
2) A 'rating' fasság, mivel sima boolean flag-en alapszik: eladó ismert -> Y/N, dokumentáció van > Y/N, stb. Nincs kvalitatív értékelés (márpedig az átlagnak erre lenne szüksége), hisz' ilyen formában nem is lehet; illetve lehetne, de az hatalmas támadási felület lenne az oldalnak.
3) A hirdetés-feladás feleslegesen körülményes, cserében a value-add a fentiek miatt minimális; ráadásul a körülményessége a tipikus hirdetési hozzáállás miatt (lövök pár képet telóval, meg odalökök 3-4 klisé mondatot leírásnak) könnyen eltántorítja az átlagos privát hirdetőt, a céges pedig csak annyit néz, hogy melyik felületen van megfelelő penetration, reach -> return.
4) A marketing kimerült a 'szóbeszédben' és az 'önfasz-szopkodásban', és ha azt vesszük, hogy Totalcar is mennyire a középszerűség fele fordult, úgy talán a jellemző látogató közönség sem a legszerencsésebb táptalaj erre.
-
Doki16
addikt
válasz
kisza25 #188068 üzenetére
Vannak képek a teljesség igénye nélkül
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Ezeken gyakorlatilag látod mindkettő fogyasztást is. Talán a leginformatívabb. De ezért mondom és már többször is hangsúlyoztam ennél a kocsiknál nem lehet hagyományos értelemben vett fogyasztást nézni. Mivel 90%-ban városban megyek ezért a motort is kímélem és nem 7-8 liter a fogyasztás hanem 2 L átszámolva. Persze oszlopon töltve ez már 4 lenne. Elmün már 5, ionitiyn már 15. Egy Outlander chademon töltve meg 12 is lehet akár átszámolva. Sok a variáció a rengeteg alkalmazás meg díjszabás miatt. A kedvencem, hogy fizess 500 Ft-ot hogy elkezdhess tölteni majd utána még 50Ft/perc
(#188072)LZs?!: Nem értem miért vagytok ellenem, pont azt írom, hogy ez az egész egy baromság. Én mindig a tényleges fogyasztást írtam bárhol kérdezték. Az pedig Országúton 4,5, pályán inkább 6. Csak azért írtam a kicsi értéket, hogy a sok kamu így jön ki.
-
-
Tin
veterán
Ez nem 1.4 szivo, hanem turbo. Az en 1.5 TSI-m valamivel talan erosebb mint az 1.4 TSI, de nem annyival, mint amennyit a villany rasegit az 1.4 TSI-re, kvazi a kisebb motor itt erosebb lesz.
Az 1.5 TSI-vel a 130 km/h sebesseget kenyelmesen hozza, total felpakolva mentunk 2x1000 km-t, es meg se kottyant neki. 160 km/h siman utazo tempo 3-4 szemellyel kenyelmes (ez egy Golf 7 Variant), es egyaltalan nem erolkodik, meg gyorsitani is konnyeden lehet.
Nekem voltak 1.8-as es 2.0-s szivo kocsijaim, azoknal erezhetoen jobban megy, pedig ugyanugy 150LE, csak epp a nyomateka majdnem majdnem 2x akkora.
-
bernel
tag
Éppen azért nem volt siker, mert ott csak a lekérdezhető adatokat, rendelkezésre álló dokumentumokat értékelik, nem mennek ki minden egyes autóhoz, hogy megnézzék, átvizsgálják.
Míg ha lenne ilyen vevőoldali értékelés, oda olyan értékelések kerülnének, ahol szövegesen és fényképpel is lehetne dokumentálni a hirdetéshez képest az eltéréseket. Vagyis ott éppen a személyes megnézés tapasztalatát osztanák meg.
Egy ilyen oldal, ha beindulna, sikerre lenne ítélve, mert egy alvázszám beütésével személyes reakciókat lehetne látni az autóról, nem csak a hirdetés szövegét, és a feltöltött dokumentumokat, amiket lehet manipulálni.
-
kisza25
félisten
válasz
Doki16 #188061 üzenetére
ok, de akkor nem ennyi a fogyasztás (ha meg valaki lopja benzint, akkor annak az autója 0-át fogyaszt?), mi sem számoljuk, hogy ki mennyiért tankol
mert akkor a fogyasztásod ~3,5 liternek felel meg egy átlag benzin áron és 1,6 literért fizettél, de valaki nem tud ingyen tölteni, annak az első szám lesz releváns -
bernel
tag
válasz
BigBlackDog #188064 üzenetére
Nem is az eladói oldal az érdekes. A vevők szempontjából mondtam, hogy ne legyen átverés. Azt az eladót pedig, aki át akar verni mást, hadd ne sajnáljam.
Vevői szempontból meg nagyon hasznos lenne, ha a megnézett autókról meg lehetne osztani infókat, odahatna a piactisztulásra, ha nem minden vevő a nulláról indulna ugyanannál az autónál.
-
Doki16
addikt
válasz
-FreaK- #188063 üzenetére
Mivel a váltóban van a villanymotor ezért a hagyományos hibáktól mentesül ez a DSG. Finoman indul, nem rángat, nem dadog. Persze itt is bejön, hogy néha nem tudja kitalálni a fokozatot vagy elég gyorsan, de hát nem jövőbe látó. Ott vannak a fülek a kormányon, ha ilyen helyzet van akkor visszapöccintem én.
Márkaszervizben nagyon drága. Pont nem rég linkelt valaki sima B8 Passat árakat. Hát eléggé durva. Otthon magunknak megcsináltuk 21-ből a kötelező időszakos szervizt. Olaj+szűrő, pollen és levegőszűrő. Nagyon egyszerű, mindenhez baromi sok hely van hozzáférni
Konkrétan az olajszűrő körül táncolni lehet
[kép]
-
BigBlackDog
veterán
-
-FreaK-
veterán
válasz
Doki16 #188051 üzenetére
Köszi! Olvastam ebben a topicban már, megnézem a másikat is
A 150-200e Km.-el pont az a bajom, hogy nem biztos, hogy cserélték a DSG olajat, illetve a motorolajat is lehet, hogy csak 30e km.-enként, ami sok. Bár ez utóbbi, lehet hogy épp nem is sok, mert éppen úgy használta a tulaj, hogy csak a felében működöt a benzin motor, de ez egy ideális eset és lehetetlen ellenőrizni.
Még két kérdés (biztos lesz még
): a DSG nem dadogós lassú tempónál/manóverezésnél? Még sosem használtam ilyet, csak sokszor hallottam már hogy ez egy hátránya.
Egy átlagos, alap szerviz költéség mennyi kb. egy ilyen autónál?
-
bernel
tag
Ha nem megy bele, akkor pedig a vevőknek kellene összefogniuk, és csinálni egy külön oldalt a saját érdekükben.
Biztos itt is van webhez értő ember, aki össze tudna dobni egy ilyet (akár külföldi szerveren is). Csak annyi kellene, hogy az oldalon adott alvázszámhoz lehessen kommentelni, illetve keresni alvázszám szerint, és akkor minden vevő tudná, hogy a hirdetett kocsi alvázszámára rákeressen ott, hogy lássa a kommentekben, hogy mások mit tapasztaltak.
-
Doki16
addikt
válasz
kisza25 #188057 üzenetére
Nincs benne, azért is szoktam mondani, hogy teljesen hülyeségek ezek az átlagok. Nem fizettem még töltésért így nem is számolom bele. De van tapasztalat a Passatnál kb. 600-700ft/100km a töltés.
A gyári adat a kocsimnál 1,5l/100km. Teljes baromság, szerintem még új korában sem tudta ezt hozni a valóságban.
-
Taci
addikt
Köszönöm, hogy leírtátok ezeket!
Egyébként nem a fogyasztásától "tartok", hanem az időtállóságától. Ekkora kasznihoz "kicsinek tűnik" az 1.4, ami oké, hogy az "elején" szépen megy, de olyannak tűnik, mintha vékony lábbal kellene egy hatalmas testet cipelni; az elején még megyeget, de aztán végleg elfárad. (De én még old school vagyok, nagy kasznihoz nagy motor.
) Erre értettem csak amit írtam. De tapasztalatom nincs vele, szóval köszi, ha megosztjátok velem.
-
bernel
tag
válasz
BigBlackDog #188056 üzenetére
Lehetne kötelezően fényképet csatolni a kocsiról a véleményhez, hogy egyértelmű legyen, hogy tényleg látta személyesen, és ha a képen is az van (rohadás, egyebek), akkor egyértelmű a dolog.
Ezt a vevőknek kellene forszírozni a saját érdekükben, írni a ha.hu-nak, hogy csináljon ilyet, mert ezzel sok átverést meg lehetne eleve úszni.
Aki jónak találja az ötletet, az írja meg nekik, hogy szeretne ilyet. Ha sokan írnak, és látják, hogy van rá igény, akkor lehet, hogy lépnek.
-
bernel
tag
Most, hogy elkezdtem nézegetni a használt autókat, felmerült bennem, hogy miért nincs lehetőség arra, hogy a vevőjelöltek aktívan megosszák egymással az infókat? Pl. ha valaki megnéz egy kocsit, és látja, hogy átverés a hirdetéshez képest, akkor milyen szuper lenne, ha leírhatná ezt, fényképekkel dokumentálva, és akkor a többiek egyből látnák, és nem mennének oda potyára, vagy eleve ezzel a tudással mennének alkudni
Erre ideális lenne, ha a ha.hu-n a hirdetések alján kommentelni lehetne. A nepperek persze nem lennének ettől boldogok, de igen sokat tisztulna ettől a piac, mert az átverős hirdetésnek nem sok esélye lenne, ha valaki már megnézte. (A kommentek gyári számhoz lennének kapcsolva, vagyis a hirdetés leszedésével, és újonnan feltevésével nem lehetne trükközni.)
-
Doki16
addikt
válasz
BigBlackDog #188052 üzenetére
Én sokat használom elektromosan nekem az utóbbi 4000 km átlaga 1,6.
De ilyen 400 km-es etapokat is megteszek 4,8 körül és ennek simán a 40% emissziómentes. Ennyire hatékony a hibrid rendszer. Persze ezt a Polod is hozza simán. -
Tin
veterán
Szerintem pont a fogyasztasatol ne felj. Nekem ugyan az ujabb, 1.5 TSI van, de a fogyasztasa meglepoen jo. Ilyen vegyes palya-kozuton siman 6 literbol megall, meg akkor is, ha a palyan nehol 160-ra tettem a tempomatot. 6.2-bol mentem 1000 km-es autopalya etapot megpakolva teligumival, siman tempomattal, a megengedett sebesseggel. Kozuton meg 6 litert sem eszik, es ezek nem tojashejas kozlekedesek. Az 1.4 TSI fogyasztasat pedig leirtak mar elottem. Es ha attol felnel, hogy nem megy: siman megy gond nelkul, ez nem az 1.0 TSI kategoria, jobban megy, mint egy 2 literes szivo benzines.
Egyedul varosban fogyaszt sokat, de ott mindegyik. 2 km-es rovid tavokon telen bever 10 liter korul, mert be se melegszik az olaj, de ha tobbet mesz varosban, akkor mar megall 7-8 liter korul. Viszont a GTE elonye pont varosban jon ki, tehat amig villannyal mesz, nincs benzines fogyasztas. Szoval attol ne felj, hogy varoson kivul lezabalja a nadragot rolad, vagy hogy nem lesz eleg ereje. -
BigBlackDog
veterán
Utánanézve, a benzin-hibrid Passat sem fogyaszt rosszul. És mégsem egy traktormotor morog elől benne.
-
Doki16
addikt
Használtad már, hogy ennyire kijelented nem jó az 1.4TSI? Egy 156 lóerős benzinmotor van benne ami nagyon kellemesen fogyaszt és a villanymotorral együtt jobb mint egy 2.0 dízel. Múltkor mentem vele pályán 140 utazó, alkalmanként 200 pár kilométer erejéig. Nem használtam villanyos módot igazán és 5,7 lett az átlag. Sima utazgatás ha nem taposom akkor 4,5. Városban verhetetlen. Amúgy kint a Hollandoknál már csak ezeket veszik, és nagyon komoly pálya felhasználásra. Konkréten a 3 éves Passatba raktak bele 165k km-t mikor megvettük. Egyszerűen nem olyan mint egy sima benzines. Nagy nyomatéka van neki állandóan, bárhol megindul. 216 LE és 400Nm
(#188043)-FreaK-: Van pár írásom róla ebben és az autós topicban is. Ha bármi érdekel nagyon szívesen segítek. Van egy Golf GTE-m, meg a családban van egy Passat GTE is.
DSG olajcsere 60k kilométerenként szükséges. Mivel elég sokszor csak ideális üzemben megy ezért nem annyira jellemző náluk a kokszosodás. A városban nem jár, csak hosszútávon érdemes beindítani. Meg ha belegondolsz 4-5 év alatt raktak bele 150k-t akkor nem sokat járt az városban
Most már van kínálat itthon bőven amiből lehet szemezgetni és az áruk is elfogadható szintre ment le, főleg annak tudatában, hogy új korukban 16-18 milliós kocsik voltak. -
válasz
szabonagyur #188029 üzenetére
Emiatt végül nekem is kiesett a rostán. A belső tere egy köpedék. Kormány kráteres, kézifék,- és váltószoknya foszlik, csomagtér ajtón festéklepattanás. Bal hátsó ajtóban a hangszóró és a rács hiányzik. Körben parkolási sérülések. Ha rá lenne költve ezeknek a tételeknek a javítása, akkor többe lenne mint amennyiért jóval szebb állapotút el lehet hozni.
-
Taci
addikt
válasz
-FreaK- #188045 üzenetére
Most néztem rá én is, ahogy írtad, eddig csak a dízel B8-at néztem, nem is jutott eszembe, hogy a hibridek között is szétnézhetnék. Megörültem, mondom milyen jó, ez eddig eszembe nem jutott, hogy egy hibrid lenne a legjobb megoldás, városban elektromos, ha pedig utazom nagyobb távot, dízel. El is kezdtem nézni a találatokat, és akkor láttam, hogy ebből nincs dízel-elektromos hibrid, csak az az 1.4 TSI... De azt meg minek? Nem értem. Ha rövid távon akarom használni, ott az elektromos. Ha pedig utaznék vele, kellene a dízel - vagy egy nagy(obb) benzines, de semmiképp nem egy 1.4 TSI... Ennek így mi értelme van?
(Félre ne értsetek, biztosan valakinek pont ez az ideális kombináció, de úgy látom, nem én vagyok ennek a kombónak a célközönsége. Pedig már megörültem...)
-
válasz
vzsryl #188040 üzenetére
Ez már érdekesebb... Ha nem célzottan CX5-re kerestél akkor azért elég meglepő, hogy itt is ennél a típusnál van probléma..
14 után 3-ast több tulaj is nézegeti rendszeresen és elég nagy a variancia. De ilyen szintű probléma nincs.kisza25 : Újabb évjáratokról volt szó. Ilyen régiekről nincs vita. Elég ha lemegyek aztán alánézek az enyémnek.
-
-FreaK-
veterán
válasz
molnarpeter #188044 üzenetére
Oké, köszi, közben olvasgattam is még itt a topicban. Én hétköznap sokat megyek nagyon rövid távokat is (melóbajárás), néha kicsit többet (meló után boltba), nekem egy nagyobb PHEV lenne a legideálisabb (elektromos kilőve), de eddig azt hittem hogy az csak újonnan a 10+ M.-es kategória, aztán most rátaláltam a Passat GTE-re.
Eleve nagyon tetszik ez a Passat generáció, de eddig nem néztem őket, mert ugye csak direkt befecskendezéses, turbós benzines motorokkal van, eddig nem láttam ezt a hybridet.
Itthon hálózatról tudnám tölteni, mondjuk hétvégén vagy éjjel, és így szerintem a legtöbb hétköznapot letudnám tisztán elektromos módban, ha picit messzebbre kell menni, akkor mehet a benzin motor.Mennyi a DSG olajcsere periódus?
Olvastam, hogy 150e Km. felett kokszolódás jelentkezhet, HA.-n viszont szinte csak olyanok vannak amik felette vannak sajna. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
-FreaK- #188043 üzenetére
VW best-of válogatás
legkevésbé nyűgös TSI, megbízhatóbbik fajta DSG, és mellé egy tisztességes villany hajtás, teljesítményben és hatótávban is jó. DSG olajcsere betartása fontos, hibrid specifikus hibák jellemzően jól javíthatóak, de ritkán van velük baj. Milyen használatra lenne?
-
-FreaK-
veterán
Üdv!
Passat GTE-ről (PHEV) mi a véleményetek? Hátrányok, megbízhatóság, fenntartási költségek, mire érdemes figyelni a vásárláskor érdekelne. -
user1111
friss újonc
válasz
molnarpeter #188033 üzenetére
Kevés a városon belül, ilyen heti 2-3 nap bevásárlás, meg ha nagyon nem akarok BKV-zni melóba.
A kocsi inkább a rokonlátogatós, kirándulós, tapasztalatszerzős kategória lenne, szóval nem a napiszintű 1,5óra munkábavezetős dolog.
Pár év múlva gyerek is lenne, és bevallom, nem az óvodába vezetve szeretnék rutint szerezni -
user1111
friss újonc
Sziasztok.
Kb egy éven belül szeretnénk meglépni az első autó vásárlás kérdést, friss jogsival, limitált anyagi lehetőségekkel.
Az igényeink a következők lennének: főleg városban lenne használva, de mondjuk havi egy balatonozás is benne lenne, illetve kirándulni is ezzel járnánk. Nem lenne agyonhasználva őszintén szólva, csak már rohadtul unjuk a vonat-busz szívást (kelenföldre hat tonna cuccal, ki jön le értünk az állomásra, jaj ne már van otthon kaja, de vidd el ezt a félköbméter levest kelenföldről vissza hat tonna cuccal stb, szerintem sokaknak ismerős) akárhova szeretnénk eljutni, ami nem nagyváros, szívás egyszerűen.
Én úgy szeretném, hogy 800.000-be, ha nagyon maximum akkor 1.000.000-ba beleférjen a dolog (mindennel). Nem feltétlenül ebben akarok megöregedni, szóval tényleg első tanuló gyakorló autónak szeretnénk. A max 800.000 ugye praktikusan olyan 600.000et jelent, átírással, utólagos szervízzel mindennel együtt.
Namármost, amennyire én értek az autókhoz, nekem a VW Polo IV benzines 1.4esek tűnnek olyannak amik ezt így teljesítik.
Szóval az érdekelne, hogy szerintetek ez így egy valid elképzelés, vagy sürgősen keressek vmi szakembert?
(autóhoz értő ismerősöm, aki tuti üzleteket tud, van. két éve van a celicája kibelezve a garázsban, mert vmi mindig elromlik a tutijó vétel után).Illetve tudnátok ajánlani megbízható autókereskedőt? A neten hát eddig találtam mindent... a prohardver meg már segített
-
válasz
szabonagyur #188029 üzenetére
Használták, problem?
-
szabonagyur
félisten
válasz
Tothgera30 #188026 üzenetére
Azzal a kézifékkel mit csináltak
Fater 21 éves munkás F Astraja nem néz ki így, pedig az tényleg kap bőven.
-
Kinéztem egy [link] G Astra Classic-ot. Szerintem teljesen reális. Mennyire lehet ez korrekt vétel?
-
Doki16
addikt
válasz
Mauzes #188009 üzenetére
Ugyanezt csináltuk (kivéve ablaktörlő lapátok) meg nem rég otthon a B8 Passattal. Ennyi az anyagköltség hozzá. [kép] 42-öt felezd el mert két autóra való alkatrészekből áll. És nem a rossz márkákból válogattam. 21k Ft volt és kb másfél óra nagyon lassú beszélgetős tempóban. Nagyon durván elvannak szállva a márkaszervizes árak a listád alapján.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
parandroid #188004 üzenetére
Haveromék sport kocsikat vittek el így próba útra csajozni.
-
Jorus
nagyúr
Motor szempontjából (tartósság, betegségek, szervizigény, meghibásodások, rossz reputáció) 2012-2014-es évjáratú VW Tiguan 1.4 TSi (BWK/CAVA) vagy 2012-2014-es Skoda Yeti 1.8 TSi (CDAA) lehet ajánlott?
-
sch_a
addikt
válasz
focvis #188015 üzenetére
A kivonulásra rákeresve rá is bukkantam erre a cikkre, ahol összefoglalják a kétes dolgaikat: https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2020/06/17/aaa-auto-magyarorszag-marad-vagy-kivonul-aaa-auto-fot/
-
Kickass
őstag
válasz
sch_a #188014 üzenetére
Adnak egy allapotlapot meg talan ala is iratnak valamit. Na most ezzel az a gond, hogy olyan hibak is vannak rajta amik valojaban nincsenek is, barmilyen szavatossagi igenyt probalsz meg ervenyesitni majd mutogatnak, hogy tudtad hogy sz@rt veszel meg.
Olyan pluszkoltsegeket akarnak adas-vetelkor ervenyesiteni amirol nem is tudsz.Es ezek csak a hallomasbol szezett infok. En hanyagolnam oket, plane ha kivonulnak jogutod nelkul...a budaorsi telephelyuk mar bezart.
-
Mauzes
addikt
válasz
Dare2Live #188010 üzenetére
Vidéket nem tudom, ez a Porsche Pest. Én is néztem egyet, de nekem még garis az autó.
Egyszer azt is kiszámoltattam, hogy mennyibe kerülne, ha mindent én viszek, de nincs jelentős különbség, mivel akkor másfélszeresére emelkedik a teljes munkadíj + van extra olajmegsemmisítési díj + el is vesztem a mobilitás garanciát. Jól ki van ez találva...
-
sch_a
addikt
Az AAA autóról mitől ilyen rossz az általános vélekedés? Az megvan, hogy felvásárláskor elég agresszívan nyomulnak. Na de másik oldalról? Ha náluk néznék autót? Van náluk pár egy helyen, ami gyanúsan olcsó, de egy megtekintést megérhet.
-
Mauzes
addikt
Szolgálati közlemény, friss VW márkaszerviz árak (B8 Passat), ha valaki esetleg VW-ben gondolkodik. Nem kontra érv, csak tényleírás. Bruttó árak:
Motorolaj 5 liter 54 ezer + olajszűrő 9 ezer + munkadíj 20 ezer
Légszűrő 14 ezer + munkadíj 2 ezer
Üzemanyagszűrő 21 ezer + munkadíj 7 ezer
Pollenszűrő 15 ezer + munkadíj 2 ezer
Ablaktörlő lapátok 18 ezer + munkadíj 5 ezer
+ segédanyagok 6 ezer + általános ellenőrzés munkadíj 9 ezer + mobilitás garancia 7 ezer -
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #188005 üzenetére
Tiszta sor, egyértelmű, hogy innét hova tűnnek* a 10+ éves használtak...
* Amúgy a szépek, jól karbantartottak, amikre vigyáznak, amit megbecsülnek, azok maradnak, mert azok drágák, a balkáni nepper azt viszi, ami olcsó, az meg nem véletlenül az. Németeknél can egy bekattant réteg (nem negatív), főleg az idősebbek, akik nem hajlandók 20-25 évig kocsit cserélni, elképesztő csodákat látni néha (csili-vili f astra, 3-as golf, audi a80/100, bmw-k ugye alap). Némelyik szinte gyári állapotban fut.
p
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #188004 üzenetére
Csak a lejárt lízinges az 3-4-5 éves autó, könnyen ad rá garanciát, itthon a használt autók zöme 10+ éves
-
parandroid
félisten
válasz
inf3rno #188003 üzenetére
Pontosan. Legalább hatféle autót vezettem így. Kitöltet egy papírt a biztosításhoz, meg a meghatalmazáshoz, lefénymásolja a jogsit, és csak annyi a kérdés, hogy egy óra elég? Volt, ahol odaadták volna délután négykor, hogy másnap reggel vigyük vissza. Speciel itt egy 50k+ eur-s 3-as touringról beszélünk. Mondjuk azt a kört pont le is mondtam, értelmetlen lett volna, annyival jobb ajánlatot adott a mazda (közel 15k eur előny, erősebb motor, és több extra a japánoknál). Ráadásul 320d volt a tesztautó, nekem meg benzines kellett volna próbára.
Mondjuk én a használt autóimat is márkakereskedésben vettem, 2 év garival. De ez is elég általános, már ha az ember nem valami balkáni neppertől vásárol - szinte az összes gyártónak van használtautó-programja, többnyire lejárt lízinges, vagy beszámított autókkal.p
-
szabonagyur
félisten
válasz
bernel #188001 üzenetére
Bizalmi kérdés az egész. Ha magán személyről lenne szó, mondjuk Te mint eladó és odamegy ismeretlenül valaki, hogy elvinné egy körre mit szólnál?
Ott menne még csak az anyázás, ha olyan sérülés (akár karcolás) jelenik meg az autón ami az eladó szerint nem volt ott.
Másrészt meg a legtöbb ilyen autón biztosítás sincs, esetleg P rendszámmal mentek egy karikát aminél meg kell, hogy ott legyen a kereskedés embere veled.
-
bernel
tag
Erre mondom, hogy praktikusabb lenne egy olyan rendszert kitalálni, ahol a vevő elviheti próbaútra meg szervizbe átnézetni maga a kocsit.
Minek ücsörög a próbaúton mellettem a kereskedő? Hogy fényezze a kocsit, és a szövegelésével elterelje a hibákról a figyelmet? Jobb lenne, ha az ügyfél nyugodtan, egyedül kipróbálhatná a kocsit, és fizetne valami üzemanyagdíjat pl. ha túl messze, sokáig kóricál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Macska topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Metal topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Béta iOS-t használók topikja
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Motoros topic
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- További aktív témák...
- ÚJ, USB-C-s / elemes, rádiós (RF), wifis (Tuya, SmartLife, stb.), programozható okostermosztát
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Hiseeu vk10v 4hd405 hd nvr komplett szet
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53