Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz
szabonagyur #192097 üzenetére
Köszi, erre is odafigyelek!
Gumikra nagyon háklis vagyok, max 3 évig érzem megfelelőnek a tapadásukat, de ez főleg a nyárira érvényes, mert télen sokkal óvatosabban közlekedem, és nem találkoztam még olyan téligumival, amire azt mondtam volna, hogy “ez igen”. Mondjuk nem is arra valók, hogy kanyart vadászon velük az ember. -
kisza25
félisten
válasz
zsolt19900 #192098 üzenetére
Kérj be emailbe ajánlatokat 3-4 szalontól, első körben már kedvezményt adnak, aztán írd meg mindnek, hogy a másik jobb ajánlatot adott, ekkor adnak még kedvezményt, ez után már nagyon nem szoktak, csak egy picit lejjebb menni
Volt amikor az egyik felhívott, hogy melyik ment le árban ez alá, mert akkor már az egyezményes minimum ár alatt adja a másik?
Erre én: nem mondhatom meg, nem akarok bajt -
zsolt19900
őstag
Sziasztok
új/szalonban álló autó nézegetésében vagyunk
VW Sportsvan (ebből 150Le 1.5tsi)
VW Tiguan (ebből találtam 130 és 150Le 1.5tsi-t)
VW Touran (ebből is 150Le 1.5tsi-t találtam)
mi az a nem (vagy félig, vagy teljesen) pofátlan alku ahova be lehet pozizni magunkat?
majdnem fele be lesz fizetve kp, a többi az lízing lesz 9M ért van kint a legdrágább közülük -
vzsryl
nagyúr
válasz
ngaba #192093 üzenetére
Köszi! Majd csak hétfőn papírozunk, de reméljük minden rendben lesz addig.
Ennek a hatchbacknek van akkora csomagtartója, mint sok kombinak, szóval ezzel nincs gond.
Nekem a kombi forma tetszik, de természetesen ez a kamuszedán jobban, mert ez az igazi autóforma. Egyedül a vakondtúrásokkal van gondom, alias SUV, meg a legtöbb egyterű. -
ngaba
aktív tag
válasz
ngaba #192082 üzenetére
Egyébként a topicleírásban lehetne egy összefoglaló az ajánlott autókról, motorokról. Szépen osztályozva és elemezve, hogy melyik milyen felhasználásra jó, előnyök / hátrányok. Vagy egy link egy excel fájlra.
DPF nélküli dízelmozorok, nem közvetlen befecskendezésű turbós benzinesek listája, stb. Külön fejezet az SDI-nek (külső szakértő: molnarpeter) stb.
Az autókat nyilván hasonlóan, méret szerint osztályozva mondjuk. Eléggé ismétlődnek a kérdések és a válaszok.
-
ngaba
aktív tag
válasz
vzsryl #192092 üzenetére
Akkor használd egészséggel a topickedvenc autót. :)
(Én is nézegettem, csak régebbieket. Mert hát mint majdnem mindenkinek, nekem is jobban bejön a sedanra hasonlító autóforma, mint a kombi / egyterű. A családban értetlenkedtünk, amikor a tesóm anno kombit vett. A szívem mélyén most is utálom a kombiformát, de valamennyire azért hat rám a divat is. Régen: autó = 4 ajtós, ma már: 4 ajtós = olcsósedan. Ez a sedanra hajazó nagy 5 ajtós nekem is szimpi volt. Meg nekem mindig is tetszett ez a Mondeo, bármennyire tucat.)
-
vzsryl
nagyúr
válasz
molnarpeter #192091 üzenetére
Fűtés, ami 5-ösre volt állítva, tehát azonnal ki is kapcsoltam, mert én nagyon nem szeretem, de az asszonynak tetszett.
Amúgy a szerelőm áment mondott. Bal első stabpálca cserés, és majd a következő nagyobb szerviznél esélyes a hátsó fékbetét, első tárcsa+betét csere. Ezeken kívül porszáraz a motortere, hibátlan a fényezése, beltere.
Ha minden jól megy, akkor jövő héten küldöm a fotókat róla. A beltér karcmentes, de még a bőrüléseken sincs repedés. -
vzsryl
nagyúr
Erről kérhetek egy véleményezést, hogy ár/értékben megéri-e.
Élőben megnéztem, vezettem, minden rendben volt. 4-re viszem a szerelőmhöz átnézetni, az eladónak nem probléma.
Lényeges infók: műszaki tegnap készült rá, számlákkal, szervizkönyvvel, régi tulaj felhívással is bizonyítható, hogy 20k km-enként kapott friss olajat, szűrőket, a vezérlés 209k km-nél cserélve, törve nem volt, drágább dízeles alkatrészek cseréje még várat magára (van rá bőven keret), a bőr hibátlan benne.
Az ár visszafogottan alkuképes.
A menettulajdonsága megvett kilóra. Ha a szerelő áment mond, akkor 2,5M körül ez jó vétel? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Csaby25 #192081 üzenetére
Nekünk volt B6 2.0 CR TDI (CBBB motorkód), 160k km-el jött (előtte kollégám hajtotta tehát végig ismert életű) és 282k km-el ment el tőlünk. Sok rövid táv is volt vele (ilyen 4-5 km-es utak), bírta pedig 20k km-es olajcsere periódust kapott. Igaz a manuáljában benne van, hogy 8 km-nél rövidebb utakra ne használd a kocsit, szóval a gyártó levédte magát.
A DMF még gyári volt benne de azon már érződött hogy lassan cserés lesz. Turbó gyári volt de már az is a kezdett kókadni illetve az EGR és DPF volt cserélve 200k km körül, egy szélvédő (követ kapott), meg a fék/gumik de azok is kopó alkatrészek ugye. A fogyi az nagy átlagban vegyes használattal 8,11.
Arra figyelj, hogy ezeknél a olajpumpát hajtó hexagon tengely hajlamos elnyalódni és ha elnyalja akkor megszűnik a kenés ami instant motorhalált okoz. Ezen kívül az CR rendszer kényes a gázolj minőségére (a GO hűti és keni a magasnyomású injektorokat) is.Szóval vétel előtt: injektorokat beméretni, DPF szűrő telítetségét megnézni (ezeket lehet szoftveresen akár otthoni körülmények között is). Illetve a hexagon tengelyt ellenőrizni. Ezen kívül csak a szokásos (rozsda, futómű, stb).
-
molnarpeter
nagyúr
-
Gombinyó
őstag
-
válasz
molnarpeter #192076 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Luck Dragon #192075 üzenetére
Azt várom én is 🤔
-
-
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Max. 4000 euróig (kb. 1,5 milla), milyen kombi dízelt ajánlotok?
Inkább rövidebb utakra (város és vidék), hosszúba keveset....Köszi!
-
alázógyík
addikt
válasz
Integrale #192064 üzenetére
Senki nem adja ela gépét Multiair modul csere után.
Most már olyan drága lett a csere, hogy hihetetlen.
Ez a legjobb ár.
Ehhez jön még a multiair szűrő, plusz olaj+olajszűrő csere, kalibrálás, plusz a munkadíj...
Szerintem 400K legalább.. -
-
Köszönöm az infót nektek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Luck Dragon #192059 üzenetére
Az övé nem coupé de az 5 ajtós is jó meg a kombi is műszakilag. Nyilván a coupé az uniqum számba megy.
-
akooos
veterán
válasz
Luck Dragon #192059 üzenetére
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Luck Dragon #192055 üzenetére
Ismerősnek 2.0T van 170 lóval, az egész jól megy és nem is egy pénztemető.
-
akooos
veterán
válasz
Luck Dragon #192055 üzenetére
-
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Melyik autót érdemes figyelnem, ha 2-2.5M -ért akarok vásárolni? 1.4 vagy 1.6 benzines legyen, ferdehátú, klíma mindegy, és lehetőleg 2011-2014 gyártású.
Toyota Auris 1.6
Az általam belőtt paraméterekkel alig találni.Kia Ceed 1.4
Jelentősen olcsóbb, mint a Toyota, fiatalabbat is lehet kapni ugyanabban az árban, mint Toyotát. Igaz mivel ferdehátut szeretnék, abból csak 1.4 van.Hyundai i30 1.4
Nagyon szép, sokkal nagyobb a kínálat, mint a fenti kettőből. -
Chereiose
addikt
Ha eladtuk az autót, akkor az első lépés az okmányirodában lejelenteni, aztán a biztosítónál is felmondani a szerződést?
-
dj79
senior tag
válasz
7Sony7 #192046 üzenetére
Szia!
Van letölthető, gépen kitölthető változat
Négy példányt kitöltve kinyomtatsz, az aláírásoknak viszont mindegyiken eredetieknek kell lenniük.
Ha neten kötsz biztosítást, meg is kapod az ajánlatot, qr kóddal/vonalkóddal e-mailben, azt már le tudják csippantani az okmányirodában. -
7Sony7
addikt
Srácok, átírási nyomtatvány hol kapható? Illetve találtam valami szerkeszthető pdf et, azt elfogadják? Ha igen, abból is négy példányos kell?
És még egy: Ha neten az Allianz nál kötök biztosítást, arról azonnal kapok valami visszaigazoló emailt, amit kinyomtatok, vagy hogy bizonyítom átíráskor, hogy megvan? -
peet05
aktív tag
Nem is a fogyasztásra volt kihegyezve a történet, legalábbis részemről.
Persze, hogy jobb lenne az 1.8-as pályára (azért a P2-vel sem ördögtől való), de mivel 2M volt a keret.. Ha padlózod, persze, hogy "béget". Az alacsony csomagtér valakinél előny.
Mint ötletet hoztam fel, nem tényt. Az elején is leírtam, hogy közlekedő edénynek ideális, ennyi, nem akarom ezt túlragozni. Egy ránézést/próbát megér. -
creedszl
senior tag
Sziasztok!
Nem tudom van e itt olyan akinek van ebben tapasztalata de kérdezném hogy E12-es Corolla-nál az 1.4 és 1.6 motor között sima használat mellett mennyire érezhető a lóerőkülönbség?Érdemesebb vadásznom egy 1.6-ra vagy elég az az 1.4 is?Kombit keresek az adott autóból de nagyon keveset hirdetnek és a 90% 1.4.
-
akooos
veterán
válasz
Luck Dragon #192038 üzenetére
És a Coupé még szép is
Igaz, nem kombi és nem családi, de gyönyörű... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Luck Dragon #192038 üzenetére
A III. generációs az jó (2007-2015) bizony.
-
-
Integrale
veterán
válasz
fpatrik17 #192022 üzenetére
Delta/Bravo párosból 2010 utániakat nézz, ahol jobbra lent van a hátramenet, előtte Opeltől származó váltók vannak bennük, csapágyasodnak.
Delta jelentősen nagyobb, mint a Bravo, a +10 centi tengelytávban érezhető, csomagtartó is nagy, viszont kívülről sem kicsi (Civicnél 35 centivel hosszabb), Octavia méretű, belül pedig nagyobb annál.
Klímát álíltsd minden irányba, mind a két oldalon. (Mind a két modellben)
Menj vele, féltengelyek ne adjanak hangot, ne rázzanak.
Hátsó féktárcsát nézd meg, hogy használva van-e, ne legyen rozsdás a felülete, ha az első sem az.
Delta lámpája LED-es, nézd meg, hogy a diódák mindegyike világít-e, ha nem sem végzetes probléma, de azért mégis.
Hűtőt nézd meg a motor felől, a ventilátor kerete több esetben is kidörzsölte a hűtőt, ami szivárgáshoz vezet.
Ablakmosó kontakthibás szokott lenni, bajuszkapcsolót finoman húzod magadfelé, akkor nem jön mosófolyadék, erősebben meghúzva már igen, nem vészes, de előfordul.
Hátsó ablaktörlőt próbáld ki, hallani motorhibákról. -
fpatrik17
senior tag
Jazz-et szerettem volna még a Note helyett első autónak, csak ismerősi körben kinőtték a mostani hibátlan állapotú Noteszom, így muszáj volt megvegyem
Igazából egyelőre nincs elvetve semmi, érdeklődök nézelődök. Cégesnek kombit használok azzal sincs problémám.
Csak mivel család-gyerek még kilátásba se, gondoltam az picit overkill lenne.
Kombiból miket lenne érdemes körbenyálazni szerinted?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
fpatrik17 #192022 üzenetére
Ezek alapján a Civic, jól variálható és egész tágas a belső tere. Accord nagyobb de ott nincs MagicSeat és eleve egy sedan nehezebben pakolható a kialakítása miatt. G8 Civic-nél van pár típus betegség amik folyamatosan lettek javítva, így minél fiatalabb évjárat annál jobb.
Motorikusan nem egy nagy eresztés erőre, ,mert alul elég halott szegény. Ilyen téren jobb választás lenne a Barvo/Delta 1.4T és a Delta is jól pakolható és olcsó is (az alkatrész is kivéve a karosszéria elemek). Szóval nekem az általad felállított egyenletedből a Delta jön ki győztesen első körben. -
peet05
aktív tag
válasz
fpatrik17 #192022 üzenetére
Szia!
II-es Priust (2006-tól) mondanám első körben. Nem egy pálya bajnok, de a többi követelménynek megfelel.
Mondjuk a napi 5km ennek sem lesz ideális, arra plug-in lenne a legjobb választás (persze, ha van hol tölteni), de az meg bőven a megadott kereten felül van. -
kisza25
félisten
válasz
bandus #192021 üzenetére
Amúgy olyan proceedem volt, mint neked, kb ugyanakkora hely van az ibiza/i20- ban csak más a szélesség, mélység.
A proceedben is inkább szélesebb a hely, mint hosszabb. Ezek a 20-30 literek nem jelentenek nagy különbséget.
Lecseréltem, mert jött a baba, így utólag hiba volt
Azóta (2016) ez a 4. autóm és ez kisebb, mint az volt -
fpatrik17
senior tag
Üdv!
3 éve egy 2006-os 1.4 benzines Nissan Note-ot hajtok teljes megelégedettséggel. A felhasználás úgy néz ki, hogy jómagam használom hétköznap munkábajárósnak (ez napi max 5 km, illetve heti 1 x meglátogatja Budapestet is a kis vas (300 km oda-vissza). Úgy alakult, hogy valószínű meghagynám ezt a járművet édesanyámnak, mert jelenleg autó nélkül maradt és magamnak néznék másik gépsast. Vásárlás nem sűrgős, kb 1 éven belül tervezem az újítást.
Igazából esküszöm elgondolkodtam rajta, hogy veszek magamnak egy 1.6-os Note-ot a ráncfelvarrot típusból, annyira semmi gondom nem volt vele... de tudom nem egy felkapott autó, így kíváncsi lennék egyéb ajánlásokra is.A következő dolgokat szeretném, ha maradnának a jövendőbelinél is:
- Benzin - alacsony fenntarthatóság - megbízhatóság (inkább tankolok, minthogy fél millás szervízekbe fussak bele)
- 190 cm vagyok és rühellem ha nem férek el, tehát fejemnek-lábamnak legyen hely
- hátsó ülésre beférjenek mögém kényelmesen, illetve legyen "legózható" a hátsótér (mérete ellenére a Note-ot úgy meg lehet pakolni, hogy az valami álom. Ugye a hátsó sor sínen csúsztatható és az ülések is dönthetőek). Ebből adnék talán legnehezebben lejjebb, annyira megszoktam a praktikusságát.
- Egyéb extrák annyira nem érdekelnek, Murphy nem alszik elvek alapján igénytelen autó hívő vagyok, közlekedő edényeket sokkal nagyobbra tartom mint a fullextrázott pénznyelőket.
+1 kimondottan tetszik a magasabb üléspozíció, de ehhez annyira talán nem ragaszkodok, mint a fentebb felsoroltakhoz.Amin javítani kellene és szeretném, ha az új autó többet tudna e téren:
- Teljesítmény/Autópálya tempo bírás (a magas felépítmény miatt a légellenállás alapból elég brutál, így gyengécske az 1.4-es motornak. Pályán max 1 utassal nevezném használhatónak a Note-ot, oldalszél pedig kimondottan taszigálja. Jól jönne egy kis tartalék, na!)
- Tempomatot szeretnék mindenképpen az új sasba, amióta céges autót is nyúzok hiányolom ezt a kis Notesz-ből
- Általános biztonság (légzsákok, törésteszt, stb)Összeghatárt egyelőre 2 millió Ft-ban húztam meg vételárnak (hazai vásárlásnak és külföldi behozatalnak se vagyok ellene)
Amik első blikkre felmerültek:
1. Honda Civic 1.8 UFO (ez nagy kedvencem)
- Kompakt méret, de nagyon jól pakolható, Magic Seat nagyon bejön, a motorról csak jókat hallottam, fogyasztás/fenntarthatóság baráti.
- Forma nekem tetszik
- Egyedüli amitől félek, hogy fórumlakók többen említették, hogy frontális ütközésnél a lábvédelem nem az igazi, ennek nem tudom mennyire kellene nagy jelentőséget tulajdonítani.2. Honda Accord 2.0
- Igazából ő is nagyon tetszik, főleg a 2008 utániak, de az már jócskán beleharap a 2,5-3 millióba úgy nézem.
- Pakolhatóságra nem igazán ismerem, de nem hinném hogy többet tud, mint a Civic
- "Előkelőbb" sedannak tartom, mint a lista többi tagja, de muszáj megemlítenem mert szerelemautó
- Fenntartási költségeit nem ismerem pl. a Civichez képest3. Lancia Delta 1.4 T-Jet
- Ezt amolyan titkos tippnek ajánlotta egy helyi Fiat szervizes ismerős, úgy néztem felszereltséghez képest igen keményen bezuhant az áruk
- Azonos áron extrásabb felszereltség, mint egy UFO civic, ez az 1.4 T-jet pedig nagyon bejövős motor
- Beltér anyaghasználat elég kúltúrált, kopóalkatrészekhez jó áron hozzá tudnék jutni
- Méretre tudtommal Civic kategória, és borzasztóan megpakolható ez is, Note féle csúszkás hátsó üléssor nagy pluszpont
- személyes tapasztalatom 0 vele, de ha lesz bent ismerősnél fixen körbenézegetem (azt a fránya hátsó fertájat, főleg a lámpát nem tudom megemésztené-e a gyomrom, képen nem nagyon tetszik)4. +1-nek a Fiat Bravo 1.4 T-Jet (itt a helykínálat ami nem gyere be)
- Árban szépen bezuhantak már 1,5 milla körülre a használható példányok. Ennek ára a legvonzóbb, ismerem a típust eléggé, ismerősi körben elég felkapott járgány.
- Ha lemondanék a helykínálat öröméről, akkor valószínűleg ezt választanám, a személyes tapasztalatok/ár/megbízható szervíz elérhetőség miattElég hosszú lett, elnézést érte. Várom a tippeket
Köszi!
-
válasz
bandus #192019 üzenetére
Egy db trekking kerékpár és egy db 5 ajtós Golf az elemzés tárgya. Babakocsiról, gyerekről, nyaralásról szót sem ejtettem.
Tehát: 1 db Golf, 1 db bicikli, 2 személy az első sorban ül, az autó nem karcolódik. Némi csomagot a bicikli mellé tudsz pakolni és fullon is vagyunk. -
válasz
focvis #192018 üzenetére
nekem az outim csak ledontott ulessel+kiszerelt elso kerekkel fert el a proceedben, aminek elvileg szinten 340 literes a csomagtere. plusz a nyari kethetes roadtripunkre ezt megtoltottuk teljesen, meg a hatso ulesre is pakoltunk. el nem tudom kepzelni hogyan fernenek itt el meg egy gyerek cuccai, akar babakocsi nelkul is.
-
kisza25
félisten
válasz
Bdanyy #192014 üzenetére
Én egy limuzin (sedan ) Trabiba raktam be 2db biciklit
(kiszedtem a kerekeket)
Kia proceedbe/skoda fabia kombiba 4havi motyót, vasaló deszkával, ruhaszárítóval, számítógéppel, civil+melóslós ruhával, ágynemű+törölközők, minden ami kell és a nehezített része, hogy azzasszony cuccai is befértek (egy nőnek kb 4x annyi ruha kell ugyanarra)
Nem nagy autó kell, hanem meg kell tanulni pakolni -
MM
őstag
válasz
bandus #192013 üzenetére
Nekem ez a SUV-kupé forma nem annyira jön be, a Kadjar-Quahkai formája sokkal jobban.
A Quashqai egy kicsit jobban néz ki, csak családi autóként a Kadjar pont mindenben egy kicsit jobb, olcsóbb, no meg nagyjából minden ugyanolyan és ugyanott van benne, mint a Megane-ban (tempomat, műszerfal, ...stb), ami szempont volt, mert a 'Zasszonnyal néha csereberélünk.Kérdés még, hogy az Arkana-ban mennyire lesz meg belül a kelet-európai feeling. Eredetileg itthon nem is forgalmazták volna, csak jött az új vezetés Renaultéknál...
-
Bdanyy
addikt
Az e-rollert én is csak be szoktam vágni a csomagtartóba, ha szervizbe viszem (mikor a kocsit, mikor a rollert...)
Meg is lepődtem, amikor egy Upba akartam betenni, és még összecsukva sem fér be, az utastérbe kellett beraknom.
Kombi csomagtartójába igaz az egyik hátsó ülést lehajtva, de tök könnyű berakni egy biciklit is. Egy sima golfba pl befér egy átlagos kerékpár belülre? -
MM
őstag
válasz
bandus #191988 üzenetére
Renault Kadjar Zen TCe 140.
6,8M helyett 5,2M, ez 23,5% kedvezmény.(Nálunk a cégnél a flotta beszerzéseknél sok Renault van, azokra adnak 20% körüli kedvezményt, de az nem magánszemély, és egyszerre kb 40-60 autó...)
Több kereskedésből is kértem árat újra, az 6,3-6,4M lett volna, ez 5 hónapos volt 5e km-el.
-
Somatom
veterán
válasz
cappa72 #192010 üzenetére
No, igen. Anno EZT a díszletszállítót terelgettem. Dupla forgózsámolyos pót, másfél méterrel hosszabb, mint egy nyerges kamion. Állandó behajtási engedélyem volt Bp. belvárosra. Volt nézés, amikor az Andrássy belső sávjából jobbost dobtam az Operaház melletti kis utcába ((kép, díszletraktár bejárat az Operaház mögött). Operett, Erkel szintén szép mutatvány volt. Soxor nem fért volna be a kezem a bódé meg a parkoló autók közé. Ehhez képest az Espace -szal parkolni gyerekjáték.
-
válasz
Somatom #192008 üzenetére
Dettó.
Egyszer volt villanyos baja (egyik saru kicsit elfáradt, mint később kiderült) a Galaxy-nak, bicikli állítva betol a csomagtartóba, autó lead a szervizben, bicó elő, bemegy dógoznyi', majd visszafelé ugyanez.
Mi '98-ban Espace-szal költöztünk haza a fősuliról... abban is volt hely.Én meg 11 (?) éve egyterűzök - oké a 3 gyerek mellé más opciót nem találtam normálisat, és a mai napi azt vallom, hogy másba normálisan nem fér bele 3 gyerekülés - igaz, azóta vannak suvok, amikre ez már azért igaz (PUG 5008 pl.)
Bár tegyük hozzá, hogy azért a nagy autókról neked vélhetően más fogalmad van
-
Csabex
őstag
Ide is bedobom... Most akkor ilyen autót ne vegyek?
-
Somatom
veterán
válasz
cappa72 #192000 üzenetére
10 éve volt utóljára nagy autóm. Nagyon hiányzott. Városban másfél liter a különbség a Kalos és az Espace között. Belefér. Ma elvittem szerelőhöz, ott kellett hagynom. Csak kinyitottam otthon a hátulját, bevágtam az e-bike -ot, a szervízből meg hazatekertem. A Kaloson csak kívül fért el a bringa. Szétszerelés, kötözgetés, zűrös volt.
-
[CS]Blade2
addikt
Én is a csomagtartóval vagyok meglőve, jelenleg már csak az tart vissza a végleges döntéstől. A mostani lépcsőshátú, 490 liter a csomagtartó. Minden visszalépés lenne, és egészen a Jazz-ig és a Swift-ig szűkítettem a listát. Úgy gondolom, hogy minden helyzetre, személyre szabottan van egy arany középút, egy elégséges minimum, és ezt kell megtalálni. Az biztos, hogy 490 literről legalább 350 liter-re vissza fogok lépni.
Valószínűleg a túl kicsi is elégtelen, és a feleslegesen nagy is. Valószínűleg az is egy rossz elképzelés, hogy inkább legyen bazi nagy, mert ki tudja, hogy mit kell még vinni. Ebből fakad, hogy tankkal vagy saját busszal hordják a gyereket az iskolába.
Neki kell ülni, és végig gondolni, hogy mi az ami a minimum követelmény, és mi az ami nem lenne rossz, ha beférne, és milyen kompromisszumokat tudunk bevállalni, mert végül mindenképp valahol kompromisszumot kell kötni. Nagy csatahajó a legkisebb költségekkel, kis fogyasztással.
Ha eldöntöttétek, hogy minimum feltétel, hogy 2 autó kell, akkor onnan már nem lehet olyan nehéz optimalizálni a méret kategóriát. Kettőnél sok minden játszik. Én pl. 1-nél már olyanban is gondolkodok, hogy van ami 1 körbe nem fér be, hogy ilyen ritka esetbe fordulok kettőt. Az utolsó pár % miatt nem akarok buszt, lesz ami nem fér be, az teszem azt otthon marad. -
kisza25
félisten
válasz
bandus #192003 üzenetére
A liter nem adja vissza, mert literre kisebb,mint az i20-nak, de abba nem fértek be a 15" 185-ös kerekek ülés döntés nélkül, seatba meg igen, a 16" 215- ös kerekek 290 vs 328 liter
[kép]MÁS: a vw féle 1,2 tsi 2013-2015 között mennyire problémás?
Seat toledokat nézegetem -
vzsryl
nagyúr
válasz
ngaba #192004 üzenetére
Kell a két kocsi, ezt már megtárgyaltuk a párommal. Ez az egyik legfontosabb szempont.
Az Almera megtartásán még erősen filózom, mert GTK a teljes feljavítása, ráadásul minden körülmények között sokat zabál. Egyszer tudtam 7L alá bevinni, amikor 18-ban éjszaka utaztunk le Montenegróba Bosznián keresztül. Tavaly ugyanazon az útvonalon már 7,5L-ből tudtuk abszolválni, mert nappal mentünk, és jobban kellett a klímát is használni. Amúgy a vegyes átlagom 8,5L. Ennél sógorom 2012-es, 155LE-s Mazda 6-osa is bő 1L-rel kevesebbet kajál, pedig rendesen meg szokta hajtani. -
ngaba
aktív tag
válasz
vzsryl #191999 üzenetére
Szerintem az a fő kérdés, hogy kell-e két kocsi (pl. neked és a feleségednek külön autó). Ha igen, akkor én biztos arrafelé törekednék, hogy az egyik egy nagy pályás utazóautó legyen, a másik pedig egy városra optimalizált kis takarékos fürge valami (esetleg hibrid). OK, neked az Almera adott, de alapvetően a fenti lenne az optimális: Mindkét felhasználási módra van egy arra kioptimalizált autód, és azt veszed elő, aminek épp az az erőssége; szükség esetén két kocsi is rendelkezésre áll, ha egyszerre az kell.
Az alsóközép kombi szerintem egy elfogaható kompromisszum, ha az embernek egy kocsija van: csomagtartó is van, és azért el lehet benne férni, de városba azért legtöbbször pazarló, pályára meg tényleg kényelmesebb egy tágas utazóautó nagy motorral.
Az Almerához képest minden modern autó drága mulatság lesz, illetve szerintem két autó fenntartását is meg lehet érezni. A fogyasztásban azért csodát nem várnék autópályán semmitől (bár az Almera nem tudom, hogy ott mennyit eszik).
A méretet azért hangsúlyoztam ennyire, mert én is meglepődtem... Vissza lehet olvasni itt is, hogy anno a lányom születése előtt az 1. gen. C-maxba voltam beleszerelmesedve (mert mi azért sokat megyünk városon belül, és úgy gondoltam, hogy praktikusabb lesz, és elég is - a babakocsis időszakot valahogy szűkösen kihúzzuk), de már örülök, hogy nem az lett. Az Alteába is cipőkanállal férünk be MINDEN hosszabb utazáskor. És néha ezenfelül még befigyel egy utazóágy, nyuszimotor, ez az. A babakocsi elhagyásával viszont érezhető hely szabadul fel, már a sportbabakocsira váltásnál is...
-
válasz
kisza25 #192001 üzenetére
Általában ahol asszony van (vagy még a gyerek is lány), ott azért nem ilyen egyszerű a képlet... ők mindig tele tudják pakoltatni.
Viccet félretéve, valóban lehet benne valami, de ez már habitus kérdése is. Van aki megmarad nagyob vonalon, van aki visszavált méretben.
Majd ha kirepülnek a kölkök, akkor ráérek gondolkodni, addig maradok az egyterűnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Macska topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Metal topik
- Béta iOS-t használók topikja
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Motoros topic
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- További aktív témák...
- Új Samsung Sony LG LiitoKala 18650 21700 25R 30Q 35E 40T VTC6 M50 M58T 50E Li-Ion akkucellák
- Terrán Synus resistor korall alapcserép (2 raklap) 550 Ft/db
- Eladó Bontatlan új Amazon Echo Dot 5 Smart speaker Amazon Alexa fekete, kék vagy fehér színben
- Mapei Keracolor fugázó anyag eladó több színben is (bontott)
- HomeAssistant és SolarAssistant Center - spórolj pénzt automatizálással!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Gigabyte 750W
- PS Plus előfizetések
- Xiaomi Redmi 14 C 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia