Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
scream
veterán
Hali!
Egy 2004-es Meriva (1.8 benzin) eladása után keresnék magam és feleségem részére 1-1.2m Ft körül (indokolt esetben ezen túlmenően is lehet) kb 1-2 évre (inkább 2) használt személygépjárművet általában budapesti ritka közlekedésen felül a Magyarországon belüli utazások a jellemzőek (~200km környéke/út) vagy a környező országok szezonális látogatása (nyáron Horvátország, ősszel-télen Ausztria, Németország közelebb eső részei, Szlovákia, Szlovénia, évente 15-20 alkalom, de nem kell óriási túrákra gondolni) és mivel nem igazán vagyok jártas az autók világában a segítségeteket szeretném kérni.
Amit kinéztem típus, az a 7.generációs (annak is a vége, 2005) Honda Civic-ek, 1.6-os benzines motorral (110Hp, 81kW) - bár nem találtam infót, hogy melyik motorral szereltet érdemes venni, így nyitott vagyok.
Amit szeretném, hogy tudjon:
- megbízható motor - nem kell állandóan valami kis dolgot buherálni benne, nem zabálja az olajat (ezért lett a Meriva eladva)
- biztonságos
- jó vezetési élmény (adott árkategórián belül)
- nem baj, hogy ha kell, akkor meg tud indulni (Meriva marha lomha volt)
- klíma
- manuális váltó (5 vagy 6 fokozat)
- benzines vagy dízel (nem tudom, hogy megéri-e már a dízel ekkora távolságoknál)
- a gyári rádiót lehessen cserélni olyanra, amiben van Bt, esetleg Android Auto
- 4/5 ajtós (esetlegesen haverokat is vinnénk külföldi utakra)
- normális áron hozzá alkatrészek (Type-S és Type-R emiatt - szerintem - ki is esik), könnyű fenntarthatóságAmi előny:
- tempomat
- tetőablak/panoráma ablak (ami takarható)
- nem baj, ha az 1-2 év (inkább 2) letelte után nem a tizedét éri az autóAmire nem kell:
- kitűnni bárhonnan (főleg ne vizuálisan)
- versenyezni, chiptuning vagy bármi egyéb tuningMit mondanátok, mit lenne érdemes nézni?
-
-
-
powerwade
senior tag
Sziasztok, milyen olyan SUV (-ra hajazo) 7 szemelyes verdak vannak amibe hatra a 2. sorba befer 3 darab ISOfixes gyerekules ergo teljes erteku ulessel bir, es 4-6 millio kozott (+2.5m tamogatas) mozog az ara? 10 perces kutakodas utan a Peugeot 5008 jott csak szembe, mindenen mas versenyzo elverzik ezen a 'egyszeru' feltetelen
-
Mauzes
addikt
válasz
bitpork #178876 üzenetére
Ez most nem annyira tartozik ide, de a forint értéke az elmúlt 6 évben igencsak stabil, egy 10%-os sávon belül mozog fel-le Erre nem mondhatjuk, hogy nagyon mozog.
(#178880) molnarpeter : Azt hogy érted, hogy fél áfa menetlevél nélkül elszámolható? Én úgy tudom, hogy útnyilvántartás nélkül nem számolható el semmilyen áfa.
-
válasz
kisza25 #178886 üzenetére
Ja, én is úgy adtam el a Priust legutóbb, hogy nem kellett a gyári 15" téli szett, a kb. 2000 km-t futott téli abroncsokkal. Külön meg elment jó áron. Ez ilyen.
Céges autóknál meg kb. pont ezért sem adjuk oda a még legalább 1 szezont használható téli abroncsokat. A nepperek, akik halomra hordják el az autókat sem fogják megfizetni, még akkor sem, ha 0 km abroncs lenne.
-
q13579
senior tag
válasz
kisza25 #178886 üzenetére
Pontosan... Ezért fogom én is azt tenni, hogy őszig várok, aztán pakolom szépen át a régi felnit 5 éves gumival és viszem le 4 alá az árat. A magyar vásárlónak az a fontos, minél lejjebb legyen a hirdetett ár... Igaz majd jövőre rájön, hogy hoppá, kellene még egy szett gumi felnivel és kiad érte 250.000-et, de most fájt volna 150.000-nel többet fizetni érte.
Az új felni + gumiszettet meg külön meghirdetem...
-
q13579
senior tag
válasz
fecus #178879 üzenetére
Rakd fel a télit, a magyar vásárlók minimális százaléka veszi figyelembe az ilyen extrát, tapasztalatból mondom...
Én 4.150 mHUF-ért akartam adni az autómat úgy, hogy vadonatúj 17-es gyári felnit és új Michelin nyári gumi volt rajta. Miután nem akart 4 mHUF fölé menné autóvásárlásban, mondtam neki, hogy van helyette egy szett 16-os gyári felni is, azon van 5 éves Continental M+S gumi és azzal viheti 4 mHUF-ért az érdekes módon már nem volt jó....
És csodálkoznak az emberek, hogy hibátlan állapotban lévő autóknál mikor odaérsz látod, hogy a gumikat, fékeket, féktárcsákat cserélheted majd le egy éven belül... Persze, mert az eladó minek költsön rá, ha 0 Ft-tal van figyelembe véve egy alkunál..
Max pár hét múlva írj rá, hogy esetleg érdekli-e a szett, mert van ilyened is.... (És tényleg, véletlenül sem az átverés itt a lényeg, csak ezeket nem kellene ajándékként kezelni, ha az állapota tényleg jó, vagy újszerű).
-
válasz
q13579 #178878 üzenetére
Én az értéktartásnál azért sokkal komolyabb tényezőnek tartom a jelenlegi időjárást. Pár éve még ritka volt , de utóbb már majdnem hétköznapi hogy jön egy-egy nagy zuhé - amit a városi vízhálózat nem tud elvezetni. Vagy ha akármi is van vízátfolyás, zombi invázió vagy 3/3-s választási győzelem (mondjuk az utolsó kettő nagyon hasonlít
) akkor is jól jöhet a 4x4.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
fecus #178879 üzenetére
Kopottabb fel, nyári szett külön eladni
A második garnitúra általában olyan, hogy többet nem szeretnek fizetni érte, de nagyon szépen megköszönik
valószínű többet ki tudsz hozni belőle, ha nem adod az autó mellé. Persze fontos szempont az is, hogy a szezonnak megfelelő abroncs legyen épp rajta, nyáron a téli gumi riasztó lehet.
-
Ha eladom az autóm és van hozzá egy 5 éves, 5-6mm profilmélységű téli és egy kb. 8000km-et futott, 2 éves nyári gumi.
A nyári jó lehet a következőre vagy eladható külön is.Érdemes eladás előtt a télit feltetetni vagy hagyjam a nyárit mert megkapom az alku során a szinte új nyáriak árát amikor eladom a kocsit?
-
q13579
senior tag
válasz
bitpork #178876 üzenetére
Igen, erre én is gondoltam, de úgy voltam vele, hogy pont ebből a szempontból egy újabb benzinesben van a lehető legkisebb kockázat egy hybrid után. Pont ez az, ami miatt nem mertem pl. EURO 6-nál alacsonyabb dízelt sem nézni 4-5 mHUF-os kategóriában...
A hybrid esetén nálam az Auris kombi jöhetett szóba, de itt is kiszámíthatatlannak tartom az értékcsökkenés mértékét, tekintettel arra, hogy az új Corolla hybrid bitang jóra sikerült.... (Na most pl. pont emiatt a VIII golf miatt nem aggódom a VII-tel szemben, papíron ennek rosszabbul kell sikerülni
).
Mindenesetre az biztos, hogy a jelenlegi EURO 5-s kis km-es összkerekes dízelemet érdemes minél hamarabb eladni.... (Tekintettel arra, hogy egyik tulajdonsága sincs kihasználva....)
-
-
-
Dare2Live
félisten
válasz
soldi3r #178873 üzenetére
Anno nagyonbeleástam magam, toyota LPG forumokat néztem, magyart külföldit... és hát elég lelombozó volt az eredmény... 50.000km környékén elfogyott a szelep, állítani se tudta/lehetett cserés volt horror szervíz számlával.
Azt tudom, hogy nagyon soka autónak semmi baja nincs tőle, de 2L alatti Toyotanak, sok japánnak igen.Pedig a lelkesedés nagy volt LPGvel lehet fogni 30%ot üzemanyagon ami nem kevés...
szerk: Most amúgy megint feljött az autó vásárlás téma, mert nyakig kellett pakolni anyósülést, akár újat is vennék, de pont ott nagyobb egyterükbe nincs gyárilag LPG... Pedig egy SX4 SCross 1.4T LPGre ha lenne most befizetnék...
-
soldi3r
veterán
válasz
batai15 #178863 üzenetére
Nekem egy coupe BMW-ben van, normal, hengeres tartaly. 20 litertol tobb benzin sosem volt a tankban. LPG tartaly pedig 60 literes, amit 80%-ra lehet tolteni. Evente nehany alkalommal tankoltam benzint.
En csak azert szedetem ki a gazt az autobol, mert keszulok OT vizsgara, ott pedig nem ertekelnek, na meg a 2-3 masik auto mellett az oreggel mar csak oromautozas van.(#178864) Dare2Live Ugy 8-10 evet visszalapozol az index LPG-s foruman, volt egy beszerelomuhely. Naluk erdekes modon nem nagyon volt gond semmilyen autoval.
(#178869) tboy93Kb en is ezt tudom alatamasztani.
-
kisza25
félisten
válasz
slett27 #178858 üzenetére
Kia rio, hyundai i20, fiat 500, kia stonic...ból is van, hogy lehessen mutogatni a 2,9M és 3,1M induló árat.
Amúgy a sógornőm nem tudja elviselni a klímát, meg tudok több olyan embert aki nagyon ellene van.
Ügyfelek között is nem egy kért meg, hogy kapcsoljam ki, mert nem bírja.
Mondjuk akkor is klímásat vennék, ha nem bírnám, mert az nélkül nehéz eladni -
batai15
félisten
Lehet srácok ,bár nekem a hírhedt audim volt ,lehet más autóban tetszene , főleg ha menne is az autó mikor kellene neki .
Pedig az Audi motorja se volt rossz állítólag jó motor az 1.8 20 szelep . rendszer meg landi renzo Evo volt benne.
Lpgvel az a 127le inkább 100nak se érződött .
,Sokat is evett (11 12 lpgbol) -
válasz
batai15 #178863 üzenetére
Fater tizen x éve csak LPG-s autóval jár. Tapasztalat szerint nagyjából 1-1.5L gázzal ettek többet az autók, mint benzint. Mivel a gáz nagyjából féláron megy (mikor-hogy), azért elég jelentős összeget lehet spórolni vele.
Valamint kicsi a ható táv
Akkor kicsi volt a tartályod, 350km-t minden gond nélkül megtett vele fater, bármikor.
és ugyan úgy téli kelett benzinnel is tankolni, azt mondta sok szak ember hogy 2 tank LPG egy tank benzin legyen meg
Szintén hülyeség, egy jól beállított gázrendszernél nincs ilyenre szükség, kizárólag indításhoz, illetve beállítástól/rendszertől függően további 5-10 perc hidegjárat alatt (amíg a víz nem lesz X fokos) használ benzint a rendszert. Fél tankkal nagyon sokáig el lehet lenni, hónapokat akár. Emiatt érdemes 100-ast tankolni, hogy ne romoljon bele a benya.
Az évek alatt motorikusan semmi baja nem lett egyik autónak sem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
batai15 #178847 üzenetére
Gázos Honda Legend-el van tapasztalat, ott elég jól muzsikált a rendszer, illetve volt egy Clio III is igaz az gyári gázos volt. Sok függ a rendszertől és magától a motortól is én nem törnék pálcát felette egyértelműen. Arról nem is beszélve, hogy nem kötelező használnia a gázos rendszert...
-
-
slett27
addikt
válasz
pècsimunkás #178861 üzenetére
Úgy látszik manapság már igen csak oda kell figyelni a részletekre.
-
Dare2Live
félisten
válasz
soldi3r #178862 üzenetére
Én anno szerettem volna LPGt beleástam magam, de kb nem tudok olyan 2L alatti újabb Toyota motorrol ahol szelepeket ne ette volna meg 50.000km alatt. Ez így nem MOon hanem ugy amblokk.
Eszerint senki nem tudja beállítani?+ gyárilag!!! LPGsitett Hyunda MPI sima szivóból van átalakítva, de a szelepeket, fészket ott cserélik LPGsítésnél. Szó nincs róla, hogy csak "átállítanák" az elektronikát. Fizikailag hozzányúlnak.
Innen az "Az eltuzelt kipuffszelep egy sz@rul beallitott gazrendszer eredmenye." sztem nagyon nem igaz.
-
batai15
félisten
válasz
soldi3r #178862 üzenetére
Valóban az egesho nem egyenlő azzal hogy nagyobb energiával is ég .
Igazából nekem az volt vele a bajom hogyha nekem Sedan volt az Audi . Pót kerék tartályos. Így a kb semmi csomag tartó nem volt egy mély ladaval meg pót kerékkel .
Plusz 11literes volt a fogyasztás , gyenge volt nagyon vele az autó (127)
Valamint kicsi a ható táv ,és ugyan úgy téli kelett benzinnel is tankolni, azt mondta sok szak ember hogy 2 tank LPG egy tank benzin legyen meg .
Inkább ezek miatt azt mondom dízel ezerszer. -
soldi3r
veterán
válasz
Dare2Live #178834 üzenetére
Az egesho es az egesi homerseklet nem ugyan az a fizikai mennyiseg.
Ez utobbi szerintem alacsonyabb egy LPG-s rendszernel.
Az egeshoje valoban magasabb, de ez csak kisebb fajlagos fogyasztast eredmenyez(ne, ha az anyagok surusege is megegyezne).
Altalanossagban szelephezagot kb 20 eve nem allitunk, de 30 evvel ezelott is voltak mar motorok, amiknel nem kellett, nem is lehetett. Az eltuzelt kipuffszelep egy sz@rul beallitott gazrendszer eredmenye. -
batai15
félisten
válasz
molnarpeter #178854 üzenetére
Ha meg az alja ezeknek rájuk se érdemes nézni .
-
LZs?!
aktív tag
válasz
molnarpeter #178844 üzenetére
Csak az automobile-t porgettem at gyorsan: 3-5e Euro-ert vannak 130-160e km-rel.
Amit ebbol meg hunyoritani lehet behozatalnal az annyi, hogy export label alatt hozom el.
-
batai15
félisten
válasz
molnarpeter #178850 üzenetére
Már meg örültem hogy meg van számomra a majdnem tökéletes autó
-
-
batai15
félisten
válasz
molnarpeter #178843 üzenetére
2m körül kapni cth200-qt ami jó is ?
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
A véleményetekre lennék kíáncsi. Sajnos az a fajta ember vagyok, aki nem tud ragaszkodni márkákhoz, típusokhoz... Ezért jött már az utóbbi él évben szóba a Ford Focus-tól kedzve, a Ceed-en, i40-en át az A4-ig, Passat-ig sok típus...
Egy 2012.12. havi összkerekes dízel sportage-t szeretnénk lecserélni, mert sajnos abszolút nincs kihasználva.
A jövőben napi 12 km oda és 12 km vissza útvonalakon fogunk járni, inkább városi jellegű használattal, esetenként több megállással bölcsi, óvoda járatokon. Ezért bármennyire is szeretnénk pl. A4-est és Passat-ot, ezeket az autókat 5 mHUF-ig jellemzően dízelben lehet megvásárolni, ezeket mondják jónak. Azt viszont nem akarom már bevállalni, bármennyire is vágyok pl. egy A4-re...
A legfontosabb paraméterek, hogy legyen jól használható csomagtér, elférjen benne két gyerekülés, legyen minél kényelmesebben vezethető, biztonságos, komortos futóművel, időtálló beltérrel és tartalmazza a mai igényeknek megfelelő extrákat (ülésfűtés, tolatóradarok, telefontükrözés, vagy navi...)
Nagyon fontos szempont, hogy az autó nálunk nem élvezeti cikk, ezért a lehető legjobb ár/érték arányt szeretném elérni... Tehát éves szinten a lehető legkevesebbe kerüljön értékcsönéssel és jav. karbantartással együtt úgy, hogy az igényeinket kielégíti kb 5 éves időtávban.
Most végigjártuk a szalonokat az alsó középkategória miatt.
A döntésünk 99%-ra megvan, de nem új autó... VW golf VII variant l1.4 tsi lenne comfortline felszeretlségben (+ ülésfűtés) max 2 éves korig, 30.000 km-ig. Ezekre 4 év garit adtak, tehát amennyire kell be leszünk biztosítva. (Újonnan ez az autó 6,6 mHUF lenne még őstermelői flottakedvezménnyel is...). Ez 5 év múlva is érni fog körülbelül a 100.000 km alatti futásteljesítményével 3,5 mHUF-ot, ez a 300-350.000 HUF/év az elfogadható kb számomra értékcsönnésre, ha még nagyon nem kell zsebbenyúlni javításra.
Az igazi befutó a Ceed SW lenne (1.4 t-gdi GOLD felszereltség), de az elmúlt héten végigjártam megint a kereskedéseket és a legalacsonyabb ajánlat is 6,5 mHUF volt forgalombahelyezéssel. Ami azért érdekes, mert pl. Focust Business felszereltséggel már itt-ott lehetett volna lőni úgy, hogy 6-ba beleférjen... Kia nem akar engedni
.
Szóval ha valaki 5 mHUF-ig tud jobb befutót ezekre az igényekre méretezve max 2-3 éves korig és alacsony futásteljesítményig ne tartsa magában. Ha nem hallgasson örökre
.
-
slett27
addikt
válasz
szabonagyur #178833 üzenetére
1,5M-tól indul a hasznaltauto-n ahogy látom de az az alja.
Ez pl ?
-
Dare2Live
félisten
Tudtommal a "szelepolajozó" soha semmit nem ért az vmi volt amit +ba el lehetett adni, meg lehetett magyarázni, hogy annak hiánya miatt van baj a szelepekkel...
A hiba mármint egy jól beállított rendszernél mindig a magasabb égéshő volt. Szelephézagot meg lehet egy ideig állítani de aztán a szelep is elfogy. És a pl japán 2l alatti kis autoknál egész elképesztő sebességgel meg tudta enni.
Összességében az LPG nagyon jó lehet de csak olyan esetben amikor a motor bírja.
-
slett27
addikt
Integrale : akkor én sokág nagy tévedésben leledzettem...
Qru : azóta : Ford Focus 1.6 benzin 323.000 km-el
, Fiat Punto III 1.2 80LE és utána a Bravo II
molnarpeter : kb ~ 1.800.000,- körül és még 200e a vásárlás utáni költségek, mert azok vannak. Mindig.
Prius-t én is néztem, de az a műszerfal, automata váltó nélküli is van ?
-
soldi3r
veterán
Nem valt at azonnal. A reduktor jegesedese miatt altalaban legalabb 40 fokos hutofolyadek homerseklet az egyik kitetel az automata atvaltashoz.
Szerintem hiaba van kinn az LPG-s tabla, biztonsagi szelepes rendszerrel mar barhova be lehet hajtani.
Az egesho mertekegysege kJ/kg -
LZs?!
aktív tag
válasz
gergo5991 #178820 üzenetére
@gergo5991
ITT el tudod olvasni a háttértörténetét, illetve annak a gondolatsornak a kiváltóokát.
Dióhélyban: van egy Alfa GT-m, a múlt hétvégén összevesztünk, és keresek valami második (harmadik...) hétvégi/pimpelős autót a helyére.
Egyébként ár/év arányban tényleg vannak jobb vételek is, de valahogy elkezdtem belelátni némi 'minimal-sleeper' potenciált...és az Alfánál csak tartósabb, de legalábbis stresszmentesebb lehet...
-
LZs?!
aktív tag
válasz
MunezXBK #178819 üzenetére
@MunezXBK
Passz, érdemben semmit nem tudok a gázos életmódról.
Amit igen, azt mind a TC valami-doki rovatából szedtem össze; legutóbb egy 1.8 Tbi Alfa 159-et dobtak fel, mire kifejtette, hogy mindent is lehet gázosítani - ezt az oldalát értem is, azt viszont nem, hogy 'balling on a budget' jelleggel miért vesz v'ki megfújt benzines Alfát.
PS: még annyit tudok, hogy Bécs felől az M1-esen az első kúton lehet LPG-t (?) tankolni...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
LZs?! #178818 üzenetére
Nem kell félni a gázostól.
A gáz sokkal tisztábban ég, így a kén és koromlerakódás minimális. Az oktánszáma 90-115 között lehet (a bután tartalmától függően), itthon ez jellemzően olyan 100 körül van, tehát gyengébb sem lesz tőle a motor. A kén/korom képződés hiánya miatt tovább marad az olaj megfelelő kenőképességű. Mivel nem kerül benzin a rendszerbe (illetve alig, mert általában az autó indítása benzin üzemről történik és később (kb azonnal amint beindult) vált át gázüzemre), ezért az nem higítja fel az olajat és nem is mossa le a hengerfalról az olajfilmet, így tökéletesebb a kenés. Ez főleg hidegüzemnél fontos, amikor még nem elég meleg a motor és nem párolog el a benzin (negítvum: üzemmelegen nem is hűti a motort, ezért fontos a gázos autóknál, hogy a hűtőkör tökéletesen, jó hatásfokkal üzemeljen. Ennek hiányában megéghet a dugógyűrű és jön a már elmített olajevés.).Sokszor esik szó a gázos autóknál a (szívó)szelepek beégéséről és javasolják az utólagos szelepolajozó beépítését. Ma már ez konstrukciós okok miatt elavult, nem élő probléma, így nem kell tőle tartani (se beépíteni semmit külön).
Régen azért kellett ólom a benzinbe, hogy a szívószelepek kenését ellása (ún. másodlagos kenési szerep, azaz ahova nem jut el a motorolaj) de már régen csak ólommentes benzin van, ennek megfelően tervezett konstrukciójú motorokkal.
Viszont a gáz égéshője magasabb mint a benziné (kb 100-150 fokkal annak összetételétől függően), így a szelepek nagyobb hőterhelésnek vannak kitéve mint a tervezett (már ha nem gyári gázos az autó), ezért annak hőtágulása nagyobb lesz emiatt javasolt a gyakoribb szelephézag ellenőrzés (és ha szükséges az utánállítása).Igen plusz a nyomsápróbás vizsga de az nem kell sűrűn, illetve sok mélygarázsba már le lehet állni LPG-s autóval is.
A manuális nálam előny, sok költésgtől meg tud óvni de nyiván kényelmesebb egy automata.
mod:
Richard!: Nézd meg mennyibe kerül az alaktrész a Subarumhoz, ahhoz képest a J-hez diszkontáron van minden.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #178822 üzenetére
Ha olyan volt, mint az enyém, akkor megtelt az EGR, és megijedtek a csekkendzsintől, mást nem tudok elképzelni.
-
Integrale
veterán
válasz
BigBlackDog #178822 üzenetére
Ha elromlik, akkor francia.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Richard! #178821 üzenetére
A Qashqaihoz nem kell szerintem sok alkatrész. Tudod, az japán, ami sohasem romlik el.
Jut eszembe; mikor jöttünk haza Bitporkéktól (Siófokról), az egyik benzinkútnál egy Jazz pakoltak trélerre. Gondoltam volna, hogy csak kifogyott az üzemanyag, de ugye 10 méterre voltak a töltőoszlopok. Szóval nem is értettem. Aztán nem sokkal később szépen beelőzte a lépésben haladó sort a tréler a leállóban. Szerintem nyert 1-2 kilométert is ezzel.
-
LZs?!
aktív tag
@Qru
Köszi szépen, segített.
Egyébként a leírásod alapján eszembe jutott, hogy talán Alfáéktól kérték kölcsön egy gyors puskázásra a JTS receptjét, csak a GDI-nel még nem akarták megkavarni...
Ha gázüzeműre átalakítva hajtották, az pozitívan befolyásolhatta az üzemet az általad részletezettek fényében?
T.i. a mo-i kínálatban a lent linkelt az egyetlen, amit megnéznék; Tolnába megyek a közeljövőben, onnan meg egy ugrás Pécs...
Nissan Maxima QX 3.0 V6 SE P4 Leder
Két dolog nem tetszik: manuális váltó és gázosítás; bár van ennek pozitív oldala is: a váltó jó eséllyel nem xarja össze magát, illetve lehet 'occsóér' autózni vele, cserében duplán kényelmetlen: nem álhatok be a mélygarázsokba (és sűrített vizsga?), emellett egy unalmas cirkálót már nem terelgetnék manuálisan.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
slett27 #178814 üzenetére
Hali!
Én még ott tartok, hogy G Astrával csapatod.
Astra J jó irány, csak kicsit nehéz ezért nem megy jól és picit többet eszik mint a hasonló de könnyebb autók. Cserébe nagyon kényelmes (havernak ma hoztunk el egy 1.6i J Astrát), nem szervizigényes és ha mégis kell vmi hozzá olcsó az alkatrész.
-
slett27
addikt
Sziasztok !
Szeretném majd le cserélni az autómat de tanácstalan vagyok most e téren. Azért is mert a mostani Fiat Bravo 2-esemmel nagyon meg vagyok elégedve. 2007-es benzin 1.4 16V 90LE. Amióta nálam van 1db önindító bánta és a kötelező karbantartás. 229.000 km van benne. A FIAT nem folytatta ezt a sorozatot nekem nagyon bevált (kivéve hogy ha terhelést kap súlyban akkor nem elég a 128nm nyomaték és elveszik.) Előzősnél is azért meg kell gondolnom és körültekintően kell a manővereket végrehajtani. Viszont tényleg "fillérekből" fent tudom tartani.
Amit szeretnék :
Közép kategória, hasonló komfort, olcsó fenntarthatóság. Azért azzal tisztában vagyok hogy nagyon átalakul az autó piac (Nissan-Renault- (FIAT?) Ford Focus Peugeot Diesel motorral...
stb.
Amit nem :
SUV, dízel, elektromos.
Autószerelőket nem kérdezek meg, mert vagy mindenki a Suzuki-t mondja (nem ok nélkül) vagy szarik rám.
Suzuki is szóba jöhetne de vagy kis autó vagy SUV. Nincs közép kategóriás autójuk. Ami lenne (Kizashi) az meg felső kategória.Első körben J-s Astra-ra gondoltam. Szerintetek ?
-
-
Viszlát
addikt
válasz
BigBlackDog #178810 üzenetére
szőrszálhasogató melléknév és főnév (rosszalló)
I. melléknév -an (-n), -bb Olyan <személy>, aki vmely (jelentéktelen) kérdést túlságos, fölöslegesen aprólékos v. kicsinyes, fontoskodó részletességgel tárgyal, vizsgál, bírál, megvitat; hajszálhasogató, bogarászó. Legismertebb gyakorlója: BigBlackDog. -
BigBlackDog
veterán
-
denko
senior tag
Sziasztok,
Lehet kicsit korai a keresésnek, de úgy érzem ideje elkezdeni nézegetni a lehetősségeket, felmérni a lehetőségeket autóvásárláshoz, illetve biztos még fogok kérdezni, de:
1 év múlva kb cserélnénk le a mostani 1.4 es Opel Astra F 98-asat, egyrészt már eljár felette az idő, másrészt sokat eszik és lassan gyorsul. Szeretnék pár tippet kapni mit érdemes nézegetni ezek mellet:-1.6-os vagy nagyobb
-Ne 10 litert egyen mint mostani )
-Elférjek benne normálisan: 192cm nél, elég nehéz kilátni alacsony autóból, ha lámpát nézek fent, kényelmesen lehessen vezetni 2-300 km-t.
-Használata: Bevásárlás városban, nyaralás, Mo. és külföld, + kb 2 havi nagyobb út 2-300km vidékre.
-Ne papírdobozként törjön, pláne ha gyerek lesz autóban később
-Kb 1.2-1.4M + 2-300e átirásra, alapvető alkatrészek cserére szánnánk.
-Benzines
-Ne kombi, túl hosszú..
-Extrak: tolató R, Centrálzár,Légkondi.. (Csak mert nem tudom melyik modellekben ezek alapból vannak)Én Skoda Octaviara gondoltam 2010 környékére de szeretnék más tanácsot meghallgatni, mit ajánlanátok?
-
kisza25
félisten
válasz
Napfénysüti #178802 üzenetére
Az i20- ba ez csak úgy fér be, ha egyik kerekét kiszeded
-
válasz
Napfénysüti #178804 üzenetére
"Balenóba nekem befér egy Bebetto Tito babakocsi." Én nem beszélni eztet nyelv
-
válasz
Napfénysüti #178802 üzenetére
Milyen rejtjelekkel kommunikálsz, mondd, Ó phórumtársam?!
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Okos Otthon / Smart Home
- Formula-1
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Linux kezdőknek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Tőzsde és gazdaság
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- ASUS 18W USB ADAPTER
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Bezámítás! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest