Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fi:zi'k
nagyúr
A 4-6e EUR-s Honda Accordoknál szerintetek irreális a 100-150e km-es futás?
-
Qru
MODERÁTOR
Beszéltem volt kollégámmal a biztosítónál. A következő a helyzet esetedben:
Bármit veszel fizetik az átírást annyi a megkötés egyedül, hogy csak annyit térítenek meg mint amennyibe egy ugyanolyan autó átírása kerülne. Tehát ha drágább az átírás akkor max annyit kapsz mint amennyibe egy azonos korú, teljesítményű kisterót vennél. Ha olcsóbb akkor a bizti nyer rajta(d) ha drágább akkor meg te veszted a különbözetet.
Ezen kívül fizetik az új gép eredetiségvizsgáját, a postaköltséged (ha volt) csak vigyél mindenről bizonylatot/számlát.
-
ACAB95
tag
Készülök venni egy Fiat Brava 1.9 TD 75le motorral. Mire kell odafigyelni, mik a leggyakoribb hibái? Nagy gond ha kormol? Előre is köszönöm
-
Pipó
őstag
Közben a kiszemelt 98-as Passat kombiról rájöttem, hogy mégsem jó, mivel kicsi a hasmagassága. Van egy telkünk, ahová 2 kilométer földúton kell menni és ott gond lenne. Pedig már a tulajjal is beszéltem, most meg kereshetek mást.
-
Ace owner
addikt
válasz
!Overdose! #110089 üzenetére
Nem tudom, nem ismerem a g3 felszereltségeket.
Képről tényleg patikának néz ki, szerintem jövőhéten megnézzük.
-
TaaT
nagyúr
válasz
!Overdose! #110089 üzenetére
Volt belőle 90 is szerintem, a GTI TDI viszont kivétel nélkül 110lovas volt.
-
-
8th
addikt
Volkswagen Passat B3 és B4 Variant. Egyszerű megbízható autók hatalmas csomagtérrel. B3-at passzolom a B4-ben majdnem teljesen síkba dönthető a hátsó támla. Mondjuk alap helyzetben sem kicsi a csomagtere. Az Opel Omega B kombinak talán még nagyobb a csomagtartója de az szarabb autó.
-
Pipó
őstag
válasz
!Overdose! #110076 üzenetére
Húú a Volvo tényleg brutális csomagterű. Kinéztem egy Passatot, de telón ki van kapcsolva, azért írtam neki. THX
Közbe még egy off: totálkáros lett a kisteherautóm, helyette venném ezt. A kötelezőre fizetett a biztosító, de ilyenkor a következő autó átírási költségeit is valamennyire ki kellene fizetniük. Írtam nekik, hogy vehetek-e személyautót vagy buszt és abba is fizetnének-e, de nem akarnak válaszolni. Telefonban is csak mismákoltak. Tud valaki erről konrétabban valami szabályt? THX
-
Ace owner
addikt
Másik ismerősöm is autót készül venni, g3 classicus is szóba került. Keret 6-700 körül van. Szerintetek ez milyen lehet? Elég szépnek tűnik képekről.
-
werszomjas
addikt
Agip/Eni kutakon gázolajról vélemény, tapasztalat? Érdemes ott tankolni?
-
válasz
proci985 #110072 üzenetére
Azért annyira ne legyünk előítéletesek...Domiban is Isten tudja mennyi km van, de simán megfutja a 2000km+ utakat max egy keréknyomást kell igazítani a leterheltség ütemében. Óvatilag használva lett meg vele a 35k km tavaly úgy hogy még az első pár hónapban a Gazsi volt használat alatt. És lett egy kemény féklámpa visszajelző hibám ennyi idő alatt (valami 6k HUF). Szóval az hogy 300k van egy kocsiban alaphangon csak elhanyagolt autónál okoz gondot. Tény hogy öregszik és nagyobb az esélye az öregedés miatti fáradásnak, de emlékeztetnélek hogy új autóknak is vannak igen csak meglepő hibái, akár az első pár kilométeren is...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Declare #110060 üzenetére
40kmrol ingazok es gyakorlatilag ra vagyok utalva az eszkozre amivel megyek. tehat nekem nem fer bele, hogy adott esetben lerobban. utazoautoban szvsz benne van a megbizhatosag, 300e kmnel meg rendesen szervizelve is boven lesz valami ami elkopik.
ha te ugy gondolod, hogy 10ezer eurobol egy 300ezret futott BMW 5 jobb vetel utazoautonak, mint mondjuk egy het eves 60ezret futott V50, akkor persze. szerintem ez meg boven az a kategoria, hogy van ennyiert is 10 eves 5os BMW, de en nem mernem bevallalni. ad abszurdum, ennyiert uj Dustert kapni, bar az fapados lesz.
erre tavolsagok vannak. tavaly 10 nap alatt 2000kmet raktunk egy V40be, elotte egy csaladi turan Europan at olyan 4000km is megesett egy 5napos periodusban. meglatogatni hugomat egy 8-900kmes fordulo jellemzoen.
tsi motor nem tudom hogy jon a temahoz.
runner 125: nekem a SUVok terepjarok. tisztaban vagyok mekkora a kulonbseg egy Ladahoz kepest, tudom, hogy a Haldex limitalt, de ettol meg ahol lakok teljesen sima kombi / sedan kocsikkal jar a tobbseg (S40/V40/S60/V70 es hasonlo meretu autok jellemzoen). azok is elmennek telen, a kulcs ugyis a normalis teligumi. ha leesik 60 centi ho akkor mondjuk necces lesz, de olyan volt egyszer utobbi 10 evben.
-
-
Qru
MODERÁTOR
Mennyi pénzed van rá?
Aminek óriási csomagtere van az a Honda Accord Tourer.
-
Pipó
őstag
Üdv! Vennék valami régi kombit. A lényeg, hogy nagyon sokat lehessen pakolni a csomagtartóba és a hátsó ülés lehajtásával nagy vízszintes padlót kapjak. Tudnátok ilyet ajánlani gyorsba. THX
-
Bati0501
őstag
válasz
Debilon #110065 üzenetére
Hol látszik a videón,h kicserélték?(rosszul írtam az előbb,tudom,h kicserélték,mert ha nem cserélték volna ki,akkor most egy nem gyári rádió lenne ott,meg egy nagy luk,és néhány csavar helye)
Az első ülések tényleg jól néznek ki,de a kardánalagút felőli részük nem létszik,a hátsók meg egyáltalán nem.
Am annyira nem értem,h ezeknek a Focusoknak a nagy részében nincs hátul elektromos ablak,míg a rendőrökében mindben van.Na de nekik minek kellett hátulra?Elölről letiltották őket,így nem tudta a hátul ülő delikvens lehúzni,míg ha kurblis lenne,akkor akár vhogy lehúzhatná az ablakot?
Akik megvették újonnan az autót,nekik miért nem kellett hátra elektromos ablak?Ennyire drágán adta volna a Ford?
Megveszed most használtan a Focus-t ~2 misiért és hátul tekergetheted az ablakot kézzel...tudom,nem nagy dolog,de engem akkor is zavarva ennyi pénzért 2015-ben.Szerk.:
Még jó,h ehhez nem írta oda ugyan azt a szöveget,mint az exrendőrhöz: Az elírás valamint a tévedés jogát nem tartom fent,mivel a leírtak,valamint a képek a valóságnak megfelelnek.
: / -
Bati0501
őstag
Azért kíváncsi lennék,h milyen a futóműve,motorja,váltója ennek a rendőr Focusnak.
Na meg milyen szag árad belőle.A múltját vmiért nem írták le...meg a képek is olyan jó szögből készültek,h az ülések állapotát ne lehessen látni.
A középkonzolt vajon kicserélték? -
Integrale
veterán
Viszont:
A Deltához és a 4-es ikrekhez (Saab 9000, Alfa 164, Lancia Thema, Fiat Croma) 1980-ban írta alá 3 gyártó (akkor még az Alfa külön volt), a 4-es platformról a megállapodást, aminek a része volt az is, hogy a Saab átcímkézve árusíthatja a Deltát (nem volt saját alsóközepes modelljük) a saját hálózatában, ami csak Északi országokra szorítkozott. Annyiban módosítottak a Lanciához képest, hogy nagyobb indítómotort kapott, és csak egy motorral árusították. Alig fogyott, mivel drágább volt mint az átcímkézetlen testvére.
A fejlesztésében nem vett részt a Saab, mint azt anno Gyulai Balázs mondta az Automániában.Továbbá, a 4 modell nem csak ajtókban és B oszlopban volt azonos, hanem gyakorlatilag a vázuk. Erre csak az Alfa tervezett saját bódét, illetve a Saabnak és a Lanciának voltak különböző kialakításúak a modelljei (kombi, 5 ajtós és szedán). Illetve a Saab lecserélte még a hátsó futóművet, egy egyszerű merev valamire, a többi független többlengőkaros megoldásától eltérően.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #110058 üzenetére
Nem egy hardcore terepjáró valóban de ettől még alkalmas terepezésre is. Ennyi erővel a Jimny se terepjáró pedig az.
mod:
EQMontoya:
-
Declare
őstag
válasz
proci985 #109968 üzenetére
Miert?
Egyebkent kisse vicces, ha azt nezzük, mindenki azon sirankozik (elöre, tapasztalat nelkül persze), hogy huuuua tsi motorok ugye azert sz@rok, mert nem mennek el 200k km-t sem, mert tuti felrobban, ugyanakkor egy dizel amiben van 300k km azt mar nem venned meg, mert sok a 300k km...na akkor most mi is van? Miert ne mehetne egy 3 literes dizel motor 4-500k km-t?
-
8th
addikt
válasz
runner 125 #110058 üzenetére
Lada Niva?
-
runner 125
nagyúr
Beszállhatok én is?
Attól h nem alvázas.
A hajtás nem minden. Jó terepjáróban valóban elengedhetetlen 1-2, legjobb esetben a központival együtt 3 diffizár, de az önhordó kaszni (ebből adódóan futómű, rugóutak..) megszabja a határait. Eleve a hasmagassága is töredéke egy Patrol-hoz, Pajero-hoz, LandCruiser-hez viszonyítva.Subaru-nál vallás a profi hajtás, de attól sajnos nem lesz még terepjáró.
-
runner 125
nagyúr
válasz
proci985 #110052 üzenetére
Kérdés h te hol húzod meg a terepjáró vonalat.
Korábban válaszoltam az X-Trail-es postodra, az nem terepjáró, hanem egy emelt hasmagasságú kombi, 4 kerékhajtással, mint ahogy itt Mo.-n az utakon lévő "terepjárók" 90%-a. A HR-V-t én sem azért vásároltam, mert tanyán laknék. Telente Ausztriában nagy ritkán jól jön a 4WD, de idén pl. ott is enyhe tél volt, Mo.-n meg gyakorlatilag nem volt, de csupán ennyi a 4 kerékhajtás oka. Emellett egyszerűen kényelmes a ki - beszállás, rövid távokra előnyösebb a benzinmotor, könnyebb vele padkát ugrani, vagy pl. ha elmegyünk bringázni, kirándulni, nem kell kínlódni 1-1 erdei úton, hanem magabiztosan be lehet hajtani és így tovább. Haldex rendszer miatt alap esetben csak az eleje hajt, így a fogyi sem ugrik meg aszfalton. Sok előnye van, nagyon bírom. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
EQMontoya #110050 üzenetére
Az kell mint régen, bedobni egy cementes zsákot a hátsó tengely fölé a csomiba és mehet a menet.
Am látnod kellet volna a 7er tulaj arcát, mikor a fele annyiba se kerülő Skodával elkocogtunk mellette vidáman...Nem csak az út közepén, volt olyan hogy a troli beállt a megállóba de elindulni már nem tudott onnan, az utasoknak kellett megtolni, hogy ne ragadjon ott.
-
proci985
MODERÁTOR
normalis teligumival oke.
mondjuk nem tudom, hogy vegul szoges teligumim lett vagy csak sima premium, igazabol a ketto kozott nincs kulonbseg tukorjeg kivetelevel, de ott meg ugyis szinte mindegy.
teligumin erre nem szabad sporolni, a negyevszakos erre meg varosban egy yarisra a boltig elmenni is bevallalos kategoria. nyari gumiert elvileg meg is buntetnek telen.
EQMontoya: ez igaz, a kombi volvo is fenekkel csuszik a kanyarokban telen, viszont olyan auto amivel nyaron a betonon lehet keresztbe menni az itt telen veszelyes. ertsd, az echte helyi volt szomszedom telen az otos bmwt hasznalta, mert a 3.0as Z3 eletveszelyes volt.
nem az a baj, hogy nem megy el, az a baj, hogy elsokerekes autoval is nagyon esznel kell lenni. az a harom nap amikor Magyarorszagon tetozik a tel es tornek a kocsik, az itt honapokig tart.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
!Overdose! #110042 üzenetére
Mentem már el így nevetve 7-es bömbi mellett. Csak riszált a fara de nem tudott felkapaszkodni.
proci985: Oda Subaru kell awd-vel, vagy vmi kotrós Ódi. Ha meg maradnál "márkahű" akkor vmi ilyesmit: [link]
mod:
Bitpork: Tudom, nekem is ezért volt a Jazz, mert az láncos.
-
roberto211
őstag
válasz
!Overdose! #110042 üzenetére
Nekem most télen volt az eset swiftemen.
4 en ültünk benne (3 ajtós ) mentünk nagy hóesésbe, és szembe találkoztam egy eleg magas emelkedővel.
Igaz teli gumi volt rajta de semmit nem ért mert 8 éves szálszakadt kopott hulladék volt. Na mondom egyszer megpróbálom maximum visszacsúszunk nem jött mögöttünk semmi ,megfordulasnal tuti keresztbecsusztam volna.És a lefagyott havas ,magas emelkedőn csúsztatott kuplung plusz apró gázokkal feljutottunk elsőre
. Csodálkoztam nagyon. A lejutás a dombrol mar érdekesebb volt mert csuszkaltunk de nem volt vészes.
Mondom ezt is túléltük. -
alázógyík
addikt
válasz
szőröscica #110009 üzenetére
Egy ismerősöm 1 éve adta el a Bravot, és Deltára cserélte. Nagyon elégedett, igaz 2-3 éves autónak nem sok gondja tud lenni.
-
rbalint88
addikt
válasz
peter.tamas #110031 üzenetére
Azért az első üléseken elférés jobb helyeken nem korlátozó tényező elég régóta. Pl egy smartban úgy hátra tudod tolni az ülést, hogy el se éred a pedálokat kb. (legalábbis a 186 centimmel sikerült ezt kivitelezni.) és ugye a smart az pont fele méret egy rendes autóhoz képest.
Első körben Octavia 2-t mondanám, 1.9TDI-vel. 105 lóval lehet közlekedni, országúti előzéshez is elég az ereje. Ha kevesellnéd, akkor egy szolid chipet elbír, füstölni se fog tőle és szétdőlni se. Tempomatot lehet berakni utólag, gyárit, kb 50ezerből, viszont így nem korlátozó tényező a keresésnél. (Ne a tempomat hiánya miatt ne vegyél meg egy amúgy szép és jó autót, mert könnyen orvosolható hiányosság)
Más típusból nem tudok olyat mondani, ami jó szívvel belefér a keretbe, ha lenne legalább 2M a projektre, akkor biztosabban lehetne szép és jó autót venni 10 éves korig. -
proci985
MODERÁTOR
GT86bol a legolcsobb peldanyokat en 19e eur korul lattam (2012es, 35ezer koruliek). szoval lehet aki olyat vesz, annal nem a 150euros 4 evenkenti olajcsere lesz a legnagyobb baja szvsz jelenleg
. 10 ev mulva talan.
---
egyebkent nezegettem azokat is, de nekem olyan coupé kellett ami elmegy telen is, szoval kiestek.
-
peter.tamas
csendes tag
Üdv!
Elérkezett az autó csere ideje.
Amit szeretnék:
max 10 éves
lehetőleg nagyobb autó, nagy darab vagyok, magas is, pocakos is, férjek el kényelmesen
klíma
tempomat
minél alacsonyabb fogyasztás
valami erő azért legyen, hogyha sietek, menjen, természetesen tudom, hogy a fogyasztás is nő
ESPKeret: 1.5-1.7M FT
Néztem a Mazda 6 kombikat(speciel ezt tervezem holnap megnézni: ), Audi A4 kombikat(bár azt mondják a 2.0TDI 140 lóval nem egy jó motor), Passatokat szintén, bár a motor itt is ugyanaz.
-
-
EQMontoya
veterán
Persze, de ez azt jelenti, hogy 50-100k tervezhetően, 5 éven 1-2x. (mikor melyik)
Nyilván a hobbiautó nem olcsó műfaj, nem is havi nettó 170ből kell ezen gondolkozni, az evidens.Nyilván ezek nem filléres tételek, de egy prémium vagy egy 370 fenntartásához képest még vállalható.
Illetve ami mellette szól, hogy az értékvesztés sokkal kisebb, mint egy átlag autónál,
Ha megveszed mondjuk 3-4 évesen, akkor utána ~10 éves koráig is csak 50% körüli bukód lesz. Lásd: jobb MX-5 NB-k máig 1.5-2 között mennek.Ace owner: hát... A 2JZ még a sorhatok között is nagy (nehéz, hosszú), szétborítja az egyensúlyt.
Aztán nézzük a további problémákat: a 2JZ-hez való 6os váltó egy ritka Getrag váltó, itthon is misi fölött kezdődik. Csak a váltó. És a turbós 2JZ is csak valami 280le, tehát a komoly súlynövekmény miatt még olyan sokkal jobban menni sem fog. Persze az tény, hogy jobban tuningolható, láttam már itthon is 400le körüli, biturbó (nem twin-turbo!) 2jz-t, de iszonyat meló és pénz.
Egy AE86ban volt benne, és kiszedték, mert egyszerűen vezethetetlen volt. Orrnehéz, viszont gázadásra 3.-ban is indul a fara, egy pályanapra nem lehet vele kimenni, mert csak driftelni tudsz, azért meg kiintenek.Driftre persze jó, de másra nem nagyon.
-
Ace owner
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
EQMontoya #110022 üzenetére
Hobbi autó ilyen műfaj, senki ne gondolja hogy olcsó egy jó hobbi autó fenttartása. Pl vezérlést akkor is kell cserélned ha keveset mész, (olajat szintén) mert a szíj elöregszik. Már pedig egy GT86 pont nem az a verda ahol megkockáztatnék egy szíjszakadást.
Havernak az Érdi emelkedőn a fosch Tahliájában szakad el, az is vastagon több százezres történet volt, akkor egy ilyenbe gondolhatod hogy mennyibe fájna...
-
EQMontoya
veterán
Ezek reális tételek, az a helyzet.
Azért ha jönne egy GT86, az valszeg második autó lenne, szóval ezek a költségek azért elég ritkán jelentkeznek.Illetve ezek a tételek azért márkaszervízes árak, ha pár éves autót veszel ennek feléből, kétharmadából megoldhatók.
Egy 50-100k körüli, tervezhető tétellel szerintem nincs nagy gond egy autó fenntartásánál, ha nem egy 200e értékű autód van, akkor ez benne van a pakliban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
EQMontoya #110020 üzenetére
Ööö, ugye neked pont nem kell magyaráznom, hogy egy autót nem csak tankolni kell...
S2000 tapasztalatom nincs ugyan de a GT86-nál alhangon 200k egy vezérlés csere (vízpumpa nélkül, a pumpa csak anyagárabn 50k felett van) amit 4 évente cserélni kell (vagy 100k km). A váltó olaj csere 60k km-erenként esedékes az olyan 50K körüli tétel, a diffi olajat is érdemes 60 ezrenként cserélni az sem filléres tétel. A futómű alkatrészek se éppen olcsóak... Tovább nem is sorolom inkább.
Maga a konstrukció valóban tartós, elvégre egy kiforrott, bevált 2 literes szívó boxer van összeházasítva a Toyota szintén sokat bizonyított befecskendező rendszerével de az, hogy ez olcsón fenttartható gép egy illúzió.
-
EQMontoya
veterán
Se a GT86, se az S2k nem fogyaszt 15-20 litereket, S2000 motor tudtommal kb. teljesen problémamentes értelmes használat mellett (értsd: pályanapozni mehetsz, csak cserélj olajat meg ne hidegen gyilkold), nem látok benne nagy szopórollert
Szerintem GT86-tal sem lesz nagy para ilyen szempontból, de ott még kell 1-2 év a tapasztalatokhoz. -
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #110017 üzenetére
Fenntartás okán nálam is inkább GT86, S2000, MX-5 NC trió, ami játszhat.
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #110014 üzenetére
Akkor 350Z.
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #110009 üzenetére
Kihagytad mögüle a lancia delta integrale na az autó!
-
szőröscica
addikt
válasz
!Overdose! #109979 üzenetére
Nekem a Lancia Delta nagyon tetszik, de nem tudom milyen autó.
-
TomPack
őstag
válasz
maggi1886076 #110006 üzenetére
Köszi! Holnap így vagy úgy, de szerencsét próbàlok vele.
Nem kiràndulni fogok vele, csak műszaki vizsgàra megyek. De a neten nem talàltam érdemi infót ezügyben.
-
TomPack
őstag
Sziasztok!
Egy ilyen német próbarendszàmhoz mit szólnak a haza rend őrei?
Szabàlyosan közlekedhetek vele?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Nyaralás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Ritkaság! Hibátlan! Intel Core I9 13900KS Processzor!
- LG 55C2 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával