Hirdetés
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
-
Khelben
nagyúr
válasz
arcitec #327110 üzenetére
Onnan veszem, hogy a BTK-ban szerepel:
2012. évi C. törvény a Büntető Törvénykönyvről
Közúti veszélyeztetés
234. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.Az objektív felelősség alá tartozó szabálysértéseket pedig a 410/2007 kormányrendelet mellékleteiben találod:
410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye -
eddie1978
senior tag
válasz
szuszinho #327115 üzenetére
Daysaver Essential8 & Coworking5 Bundle
Nekem nagyon bevált. Jobban tudom használni mint egy klasszik multitool-t. Jobban odaférek vele szűk helyeken is és nem nyeklik. Mellé vettem még Aliról egy ilyen Riderace láncbontót.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
MC Pite
veterán
Elhoztam kislányomnak a Contessa 24 Rigidet ('21).
A gumi papíron 2,4", mérve 57mm, azaz 2,25. Ez normális szvsz, a Woomon az 1.9/37 milis gumija (a gyári 1.4") gravelra jó volt, terepre so-so.
Meglepően jó a markolat a bringán, olyan mint a Soarkomon, és átmérőben is duci, a felnőtt bringákon nem szokott ilyen lenni.
Egyre több fasza Syncros cuccal találkozom.
A gép némi törődést igényel, lakott csillag garázsban is, képek majd ha 'kész' lesz.
-
pbors
csendes tag
válasz
szuszinho #327115 üzenetére
Van, de nagyon cél függő.
Ha csak vész esetére kell, akkor a Wera-nak van olyanja, ami három gumileszedő, meg univerzális fejek.
Ha tényleg szerelni is akarsz vele, akkor vegyél valami olyat, amiben ilyen kicsi racsnis kulcs van.
A Topeak az pl jó, de a bitek elkezdtek rozsdásodni egy kicsit.
A Wera szintén jó ilyenből, 60Nm teherbírást ígérnek rá, és rohadt masszív cucc.
Szintén Topeak-ből van olyan, ami racsnis, de van a végén nyomatékmérő is. (Meg pont ugyanilyen kinézetű Feedback Sports is van).
Aztán persze a funkciók: küllőkulcs, láncbontó, stb -
szuszinho
őstag
Van ajánlott multitool?
-
parandroid
félisten
válasz
Because #327108 üzenetére
Azt kell megérteni, hogy ezzel nem a zsarukkal baszunk ki, hanem a saját szaros kis életünket mentjük, de amíg az az alapbeállítás, hogy a szabályokat akár az életünk árán is _meg_KELL_szegni_, addig teljesen reménytelen. Nagy kedvencem a piros jelzéses vasuti átjároba behajtás. Darwin dij, tényleg. Arccal, névvel kéne az összes ilyen idiótáról beszámolni az esti híradókban, és tájékoztatni a közönséget, hogy mennyivel nőtt az ország átlagos iq-ja, hogy megszabadultunk tőlük.
p
-
stickermajom
addikt
Lehet ket csoppel tobb menetrogzito jutott ide, mint kellett volna. Csavar egy az egyben kihuzta a csapagyakat is a rockerbol.
-
Because
őstag
válasz
parandroid #327106 üzenetére
Nagyon pozitív, hogy igyekszel odafigyelni ezekre
Csak remélem, hogy egyre többen veszik ezeket komolyabban. -
TomMusic
őstag
Igen a ponyva jó ötlet, köszi, bár az erkély belső oldalára már nem nagyon esik be az eső. Mikor először raktam ki, nyilván annyi eszem nem volt, hogy odarakjam.
Apropó, hamár lánc csere. Én eddig az újat (első kenés előtt) mindig petróleumban mostam ki. Azonban azt nem lehet sehova kiönteni, és a hulladékudvarban is csak jófejségből vették át.
Szóval lehet valami mással kéne kimosni. Ti mivel szoktátok? -
parandroid
félisten
válasz
Because #327104 üzenetére
Piroson áthajtásért német rendőrök bringást is büntetnek (sőt, gyalogost is). Ilyen felszerelésesdiért nem nagyon, hacsak nem nagyon kirívó (este lámpa nélkül közúton, meg ilyesmik). Prizma hiányáért biztos nem. Ezzel együtt én is felcsaptam az orbeára két nadrágleszorító reflektív szalagot, egyet a kormány és a villa közé, egyet meg a hátra az üléscső, meg a támvilla közé. Ezek ugye körben reflektívek, tehát oldalról is. De a hátizsákomon is van fényvisszaverő, ha sötetben megyek melóba. Csengőm van, meg lámpám is éjjel-nappal megy (mondjuk villog, ami elvileg nem szabályos, ellenben jobban látszik). Mi maradt még ki a kötelezőkből?
p
-
Because
őstag
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Eddig mindig lakásban tároltam a bringát.
Pár hete kikerült az erkélyre, ahol kapott egy esőt. Pár nap múlva észrevettem hogy elkezdett rozsdásodni a lánc, és kicsit a fogaskerekek is.
Azóta 100-200km-t mentem vele, és most hogy kentem a láncot, vettem észre, hogy rengeteg helyen el vannak repedve a szemek: [kép1], [kép2]
Ezen a képen látható, hogy a sor is rozsdás: [kép3].
Namost, ha rakok fel új láncot, akkor nem fogja "megfertőzni" a fogaskereken lévő rozsda az új láncot? -
Khelben
nagyúr
válasz
arcitec #327043 üzenetére
Az objektív felelősségben nincs benne az oldaltávolság. Nem is lehet benne, mert nem szabálysértés, hanem bűncselekmény (közúti veszélyeztetés).
#327058 dom1n0 : Németországban működik, inkább mennek mögötted kilométereken keresztül a szerpentinen 10-zel, mert nem mernek megelőzni (2700€ és 1 év jogsielvétel a büntetési tétel). Nálunk nyilván nem fog, mert rendőr sincs és egy ejnyebejnyével megúszná.
Én amúgy nem kérek 1,5 métert, tőlem elmehet mellettem fél méterre is, de akkor a sebességkülönbség ne legyen több 20-nál. Ha meg nem akar lelassítani 90-ről, akkor igenis menjen át teljesen a másik sávba. Én így csinálom és még sosem késtem el emiatt sehonnan.
-
Ringman
félisten
válasz
Hasaggymeg #327093 üzenetére
ami paralelogramma-szerűen mozog, pl:
redshift shockstop
Cane Creek Thudbuster
Cane Creek eeSilk
Suntour SP12-NCX
Suntour SP17-NCX
By.schulz G.2Here Are The Best Suspension Seatposts For Touring & Bikepacking
jellemzően drágák.
-
mauimagic
senior tag
1. Mindenkit szeretnék megnyugtatni, megjavult a minipumpám. Képes voltam másnaposan nekiesni 320-as csiszolóvászonnal a dugattyúnak, úgy svejci óramű precizitással mozog a dolog
2. A térdfájásom mellé sikerült leb.szni a sípcsontomat az SPD pedállal, miközben a kiccsaláddal bringáztunk...akkora púp van rajta, mint egy pingponglabda, mindezt egy elindulásnál...
3. (Térd)ízületre mi az a cucc, ami nektek bevált? Ilyen Glükozamin/MSM/mittomén 3 hónapos placebó dózison kívül van valami? A kétségbeesésemet jól példázza, hogy már Bijotekusákos szarokat is nézegetek...
Tegnap a korcsmában megszakértette egyébként egy kézilabdaedző a térdes tüneteket és aszonta simán lehet hogy azért kéne valami porcerősítőt szednem, mert viszonylag nagy terhelést kapok, nagyon visszavettem a húsfogyasztást, így a cupákos kaják kiestek, amiből építkezhetne a szervezet, illetve öreg vagyok, mint a szar..
Mondjuk az n+1. Édelvájszjéger kombó után lett meg ez a zárójelentés, úgyhogy fenntartásokkal kezelem -
Alexios
veterán
válasz
Because #327091 üzenetére
Akkor is kéne, az is probléma, de azért mert egy kerékpáros nem tart be egy sebességhatárt(még 1x, ez se oké, főleg gyalogosok között) jó eséllyel nem fog megölni valakit, míg ha 80-al 20cm-el húz el melletted egy furgon sokkal inkább benne van a pakliban, nem meglepő ha ilyenkor mérgesebb az ember.
-
D0nci71
újonc
https://ebike.hu/termekek/nyereg/nyeregcso/rugos-nyeregcso/124517_suntour-ncx2-medium-rugos-nyeregcso/ezt neked, https://ebike.hu/termekek/nyereg/nyeregcso/rugos-nyeregcso/104968_suntour-ncx2-soft-rugos-nyeregcso/ párodnak. Kinai verzióban van többféle, https://aliexpress.com/w/wholesale-suspension-seatpost-.html?spm=a2g0o.productlist.search.0 , szerintem csak a lengökarosoknak van értelme. Figyelj rá hogy mindegyik csak adott súly tartományban müködik, de azon belül a rugó előfeszitésével állitható.
-
vacs
veterán
válasz
Hasaggymeg #327090 üzenetére
Mi lenne az ajánlott Teleszkópos nyeregcső, légyszi írj (írjatok) pár példát, aztán meglátom ér-e nekünk annyit!
Én 80 kg, párom 60 kg. -
Because
őstag
válasz
parandroid #327035 üzenetére
Amikor a forgalomban megfelelő felszerelés hiányában részt nem vehető kerékpárosok, teljesen szabálytalanul egymás mellett is közlekednek és a rájuk vonatkozó sebességhatárokra fittyet hányak miért is emeljük fel ilyenkor a hangunkat?
Minden nap kerékpározok és mi is egy külön állatfaj vagyunk... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
attiss66 #327088 üzenetére
Az is tény, hogy az
erősebbnek
illene vigyázni jobban agyengére
hisz senki sem érdemli meg, hogy megsérüljön, ne adj isten meghaljon, akármennyire is szabálytalan.vacs...legjobb tudásom szerint ne is vágj bele, ha kicsi a költségvetésed mert a valamirevaló típusok meglehetősen drágák...a többivel meg többnyire csak a gond van.
-
vacs
veterán
Sziasztok.
Teleszkópos nyeregcsövet szeretnék venni, hogy kényelmesebb legyen tekerni.
Az olcsó Btwin-nél írták értékelésben, hogy nem is rugózik rendesen és a porvédő semmit nem ér. Itt a KLS CRX-et írták, hogy hasonló áron jobb minőség.
Segítsetek légy szíves, hogy melyiket ajánlott megvenni sima alap városi és rövidebb kerékpárúton történő használatra (Kenzel Trekking kerékpárokhoz) !?
Ár/értékben legyen jó, mert korlátozott a költségvetés és 2 db kell. -
attiss66
senior tag
válasz
6030D #327084 üzenetére
Majd viszek magammal colostokot és lemérem.
Most amúgy lebaxtál, hogy 30 centi táv helyett 20-at saccoltam, amikor jön velem szemben egy többtonnás rakéta?!
Volt már olyan, hogy olyan közel jött, hogy be kellet húznom a bal könyököm.
Két kocsi egymás mellett plusz a bringám a széles montikormánnyal. És mondani se kell, hogy inkább felém húz a szive, mint a másik kocsi felé.
"Ha ott 100-zal elmegy, akkor kb fellök a szél"
Te min biciklizel, papírcsákón?
Nem visz el az a szél olyan könnyen egy tapasztalt bringást. Fogni kell a kormányt.
Sokkal rosszabb, amikor egy kamion előz szélben, és amikor már nem vagyok szélárnyékban. Az meg tudja dobni a bringást. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ZavaBalazs #327086 üzenetére
Van egy Cervantes mondás mely valahogy úgy szól, hogy "Minden ember olyan, amilyennek Isten teremtette, de sajnos gyakran még rosszabb"...vagyis értem Balázs mondanivalóját, mert a bringás is pont olyan mint az autós, de sajnos van amikor még rosszabb...de nem sokkal.
-
arcitec
addikt
válasz
Maximum1 #327048 üzenetére
1.) Nincs stravam.
2.) Na meg mint ahogy #327049Hasaggymeg is és #327052parandroid írta. 1000%-ig igazuk van.
3.) Bizony sok furgonos olyan amit írtam, persze tisztelet a kivételeknek... -
6030D
őstag
válasz
attiss66 #327078 üzenetére
15-20 centi az kisebb, mint egy arasz. Ha ott 100-zal elmegy, akkor kb fellök a szél. Miért várjuk el a 1,5 m-t, ha mi sem érezzük a távolságot?
Nekem a másik kedvencem a másfélméterezők, akik utána a lámpánál állva 20 centire a tükröktől végigrakják a sort. Akkor nem számít a távolság. -
válasz
attiss66 #327078 üzenetére
Én azokat nem értem, akik hátulról előznek, szemből senki, és mégsem tart kellő távolságot. Városon belül, kis utcán. Hááát, volt már középső ujj, meg sarkon elküldés melegebb éghajlatra. És nem érti, mi a gond. Idegállapotban meg nem magyarázom el
Mondjuk a kerékpáros társakat se értem a zebrás/bicikliutas lámpás keresztezódéseknél. Minek dúródik előre, ha úgy se megy csak gyökketővel. BCs-Csabacenter sarok a kedvencem. Rövid nadrágban meg főleg, látszik hogy nem hagytam ki a lábnapot. Eddig kb. háromszor oszottam ki ott is emberkét, hogy mi a bánatért dúródik előre. Hülye rolleresek is, azt hiszi joga van előre menni. Tényleg nem értem, a zebra felől betolja azt a retket a biciklisek elé, aztán megy hússzal. Füle bedugva, izomzata nulla, csuklós busz alá egy újabb hulla. A meleg idővel meg csak szaporodnak.16 éves koromban mentem neki egy autónak, mert megállt a bicikliúton kereszben, az utcán. Jobbról padka volt, arról nem tudtam kerülni, balról meg ott volt a hátulja még. Lehet pont kitakart az "a" oszlop.
Nem lett komolyabb baj, villa hátrahajlott kicsit, az autó hátsó ajtaján meg lett egy horpadás. A magántanár ahová éppen mentem, meg nem értette, hogy miért vagyok szétesve ennyire. Gondolom kisebb sokkot kaptam. Bicaj ment, csak erővel kellett kormányozni... a jó kis koskormányos Schwinn, fos patkófékkel. Pedig csak 25-tel mentem, kb. felére lassult. A mostani bicajaim megálltak volna ekkora féktávon. -
válasz
Ringman #327075 üzenetére
Igen, ez a "klasszikus" eset, ilyenem volt pár, csak szerencsére egyiknek sem volt annyira rossz az időzítése, hogy ne tudjam kikerülni. Azért a matróna az Istenhegyin múltkor necces volt, síkon 25-30-nál lehet sokmindent csinálni, lejtőn 50-nél sokkal kevesebb az opció.
Mondjuk ha ő fordult Rád, akkor ott nem csak a sebesség rossz felméréséről lehet szó.#327074 dom1n0 : zárójelek között: most már adott lenne a technika ahhoz, hogy jogsi előtt az emberek vezessenek szimulátorban jóval több órát, ráadásul ott célzottan lehetne őket necces helyzetekkel érzékenyíteni.
-
attiss66
senior tag
válasz
Maximum1 #327077 üzenetére
15-20 centire húz el mellettem. De már messziről látom, hogy mi fog történni, ahogy szerencsétlenkedik az előzéssel és eldönti, hogy én leszek az inkább feláldozható, minthogy karcolja a másik kocsi oldalát.
Egy bringás egy kocsinak nem nagy szám, berepül az árokba, oszt szevasz/gondolom így gondolkodik az ilyen söfőr.Vagy úgy gondolja, hogy baj nem történhet, majd húzódok, ha kell, meg látja , hogy amúgyis stabilan megyek, simán lehet mellettem 10-20 centire elvágtatni egy 2 tonnás kocsival 100-120-al.
Régebben, amikor Miskolcról jártam bringával/160km/, volt olyan eset, hogy a nagy batár merci dudálva, mint állat jött szembe. Én jó fáradt voltam, lefele néztem a kerékre, a fejemet se volt kedvem felemelni. De , gondoltam erre az éktelen dudálásra, már csak felnézek, már kíváncsiságból is, és ahogy felnéztem, már rántani is kellett a kormányt jobbra, majdnem be az árokba,mint a villám, a merci meg elhúzott mellettem, mint a gyorsvonat. Veszélyes a kocsik mellett bringázni, ezért volna jó, ha mindenütt lennének bringautak is.
-
attiss66
senior tag
válasz
Maximum1 #327048 üzenetére
"amikor szemből előz a paraszt és neked kell lehúzódni"
Volt már jópárszor benne részem. Látom, hogy nem tudja időben megelőzni az előtte haladót, jön a marhája és inkább megkockáztatja, hogy eljön mellettem vagy 15-20 centivel 100km/h-val, minthogy fékezne és besorolna az előzendő kocsi mögé. Ilyenkor, amikor közel jár hozzám a kocsi, jól begyakoroltanfelmutatom neki a középső ujjam, és jól artikuláltan mondok neki valami csúnyát. Remélem tud szájról olvasni a söfőr.
-
dom1n0
őstag
válasz
gbors #327072 üzenetére
Jaja
Az is komoly baj, hogy rengetegen tenyleg csak otthon vs lidl tavolsagra hasznaljak a kocsit, ugy nem csoda, hogy tokre nem erzik.
Csak sajnos attol meg eletveszelyesek.
Persze a masik veglet se jo aki keresztberakja a Mustangot a bagi kanyarban, mert elhiszi hogy nagyon erzi 500 kili utan mar -
f_sanyee
senior tag
Van valami ajánlott MTB felső amin van 3-4 zseb? a Rockrider téli dzseki nyári verzióban király lenne. Valami olyan kéne amit nem szakít le rólam az első csipkebokor...
Mai ride:
-
dom1n0
őstag
válasz
Maximum1 #327059 üzenetére
Na amugy ez a legidegesitobb luzer dolog, megyek tok puszta kozepen sikon 0 forgalomban mondjuk 30-al, es lecentiz, majd miutan lehagyott kihuzza a kocsit a 2 sav koze
Es rendszeresek az ilyen balfaszok.
Na meg a motorosok… 90% direkt radhuzza a gazt amikor melletted van -
dom1n0
őstag
válasz
parandroid #327057 üzenetére
Milyen szeles egy sav, 2.5m? Vagy csak 2?
Attol felek, meg ha behozzak is torvenybe ezt a 1.5-et, ugyanugy 50 centire fognak elmenni es szerintuk az 1.5 utolag…
Matraba a lefelekben mar nem szoktam szivbajoskodni, kimegyek ugy hogy csak masik sabvol tudjon elozni, azota sokkal jobb a helyzet, vagy atmennek, vagy jonnek mogottem -
stratova
veterán
válasz
mauimagic #327030 üzenetére
Nálunk Lidl-ös Crivit jött be, T alakra kihajtható fogantyúja van, teleszkópos, nyomásmérős pressta/duplon és autószelepre is jó. Amikor kellett 3,8-4 barra fújtam vele a libakergetőt, bár szuszogósabban mint a műhelypumpájukkal, de kényelmesebben, mint az alboin minijével.
Az Aldis Bikemate hajlamos kitekeredni a teleszkópnál, szerintem az nincsen annyira egyben. -
dom1n0
őstag
válasz
parandroid #327052 üzenetére
Alapbol rossz szerintem a megkozelites.
Nem 1.5 meter kellene, ami ellenorizhetetlen, hanem kotelezoen masik sav.
Miert?
1 savos uton autot se tudsz elozni, hiszen nem fersz el, tobb savosnal meg logikus lenne ugye.
En azt latom a vezetok 90% fosik atmenni a szembevsavba elozni, ugyanugy a puszta kozepen 0 forgalomban, mint egy nagyobb varosban is. -
Maximum1
őstag
válasz
parandroid #327052 üzenetére
2) ha mindenkit szarrá büntetnek oldaltávolság be nem tartása miatt (tehát soha),
Autósok 60% nem érzi az autó jobb oldalát, nyugdíjosztáskor, ünnepekkor ez akár 90% is lehet, honnan is érezné mi az a másfél méter, ez egy olyan szabály amit nem lehet betartatni.
Pl. mögöttem jön az autós 20-al, és várja ne jöjjenek szemből hogy megelőzőn, majd 20centire megy el mellettem, és ebből van a több, nem a buszosból. -
parandroid
félisten
válasz
Maximum1 #327051 üzenetére
Kicsit fordított logikát látok ebben. Én nem azért húzodok le, mert segíteni akarom az előzést, hanem, hogy védjem a bringást, ha a seggfej nem bír várni 30 mp-et. Az más kérdés, hogy a seggfej ezt többnyire bátorításnak veszi, és azt hiszi, hogy neki akarok segíteni, hogy előzhessen.
Ezen az fog majd segíteni, ha társadalmilag elfogadottá válik, hogy az oldaltávolságot be kell tartani. Azaz
1) soha,
2) ha mindenkit szarrá büntetnek oldaltávolság be nem tartása miatt (tehát soha),
3) mindenki eljut arra a szintre, hogy magától is betartja a szabályokat (tehát soha).p
-
Maximum1
őstag
válasz
Hasaggymeg #327049 üzenetére
Nem védeni akarok senkit, De aki forgalmas úton tekerészik annak ez nem meglepő, szar érzés azt adom.
Videón jól látszik, hogy a szembejövő lehúzódik hogy a buszos elférjen, és direkt húzódik le, mert ez így működik, sokan azt látják ebbe bele, hogy letolta a szembejövőt is, pedig nem, a normális szembejövő ha látja a bringást helyet csinál, hogy mindenki elférjen, ez így működik, aki sokat vezet az tudja. -
Maximum1
őstag
válasz
arcitec #327036 üzenetére
Nem talált, és kikérem a furgonosok nevében.
Csapatszállító Denso-s kocsi volt, csak a videót kellett volna megnézni a straván mielőtt véleményeznétek....
Ezek a buszok mindenhol így mennek, lehet ezekből sz@r a kilátás, vagy ennyire érzik, passz.
Hasaggymeg
Ez még a jobbik eset, itt azért valamennyire figyelve van rád, amikor szemből előz a paraszt és neked kell lehúzódni, amit parandroid is ír, na az jóval kellemetlenebb, mert az rajtad is múlik milyen a reakció időd. -
parandroid
félisten
válasz
Khelben #327041 üzenetére
Azért ha sikerül balesetet okoznia, azonnal kicsit más lesz a nagy harci helyzet, ha még videjó is van róla... Nincs kimagyarázás, hogy a hülye biciklis nekem jött... Nálam is csak ezért van dashcam az összes autómban. Szerencsére még csak egyszer kellett, nejem kitolatott egy bejáróból, valaki megállt, hogy kiengedje, a mögötte érkező furgon meg belekoccant (bőven volt hely, valszeg telefont nyomkodott). Akkor megnézték a rendőrök a felvételt, aztán bekérték tanúvallomás mellékleteként (egy egyoldalas nyomtatványt kellett kitöltenie, ezzel le is zárult az ügy). Azóta már meg is kaptuk a határozatot, hogy a furgonos volt egyszemélyben a felelős. Mondjuk ez kamera nélkül is elég egyértelmű helyzet volt.
p
-
mauimagic
senior tag
válasz
Hasaggymeg #327040 üzenetére
Már bocs, de kicsit overkillnek érzek egy 800 kilós szürkemarhát tartani defekt esetére, a szűkebb singletrackeken el se férne szerencsétlen.
Egyébként jó cuccnak tűnik
-
Toobee
veterán
-
Khelben
nagyúr
válasz
parandroid #327035 üzenetére
Semmit nem csinálnak vele, mert a sofőr nem azonosítható. Esetleg kiküldenek egy papírt, hogy ki vezetett, arra meg visszaküldi, hogy nem köteles megnevezni, case closed. Csak akkor van esély büntetésre, ha beismeri vagy más módon bizonyítható, hogy ki vezetett (céges autónál pl menetlevél).
-
arcitec
addikt
válasz
arcitec #327036 üzenetére
U.i: Néztem akció kamerákat a Garmin mellett egy érv szólhat, az üzemidő ami majd
9-10 óra. Lámpa nélkül egy hasonló üzemidő lenne az igazi, na meg a kamera forma, az ami jó a lapos elnyúló és ez ami kellhet egy bringára. Jó pár évvel ezelőtt volt hasonló kivitelű Garmin. Ez a mostani nem kicsit - nagyon - túlárazott. -
-
arcitec
addikt
válasz
Jester01 #327028 üzenetére
Tipikus sietős furgonos, akit még bringával is utol lehet érni akár egy pirosnál. Agyatlan barmok, ész nélkül hajtanak. Fel kell rakni a videót a BPautósokra onnan lehet folytatás.
Amúgy mit bír az akku lámpa nélkül? -
parandroid
félisten
válasz
mauimagic #327029 üzenetére
Aképnek nincs, a videónak már természetesen van, az az azto valahogy kdakerült a peletonba, meg gondolom hasonló oldaltávoksággal is tavozott, ami konkrétan veszélyeztetés. Én enm mennék utána a dolognak, pedig lehet, hogy érdemes lenne, ellenben ha ebből baleset lett volna, akkor egy szép hosszú időre egy köcsöggel kevesebb lenne az utakon.
Nekem is van egy videóm tegnapról a dashcam-en, de le se töltöttem, tegnap pont egy felüljárón értem volna egy szembe jövő sporttársnővel egy vonalba, ha a mögötte érkező autó úgy nem gondolja, hogy kb 80-nal mindenképpen meg kell előznie. Fékeztem, lehuzódtam, amennyire tudtam, így nem lett necces, de oldaltávolság így sem sok maradt. Lehet, ezt is érdemes lenne beküldeni pedig… Németeknel eleve komolyabban veszik az ilyesmit, és itt is van hozzá anonim feltöltős oldal.
p
-
pbors
csendes tag
válasz
mauimagic #327030 üzenetére
A Silca-t dícsérik, de az 90 EUR.
Nekem egy CrankBrothers Klic van évek óta, az eléggé szigetelt az időjárás ellen, de őszintén szólva most belémverted az ideget egy kicsit.
Ki is próbálom, hogy működik-e még. Egyébként remekül kitalált cucc, csak a tubeless szelepekkel nem szeret működni, kell hozzá egy átalakító vagy toldó. -
(ex)Cat
senior tag
válasz
mauimagic #327030 üzenetére
Én már évekkel ezelőtt elengedtem ezt a témát, pont azért mert nem találtam olyat, ami igazán bevált volna. Jó a CO2. gyors, megbízható, bár tény hogy hosszú távon drágább.
Esetleg a most divatossá váló elektromos cuccok is jók lehetnek. De kézit én tuti nem vennék. -
attiss66
senior tag
válasz
arcitec #327016 üzenetére
Ugyanilyenem van évek óta. Azért merek kiadni annyit. Van ebben kétféle, a Selle SMP Well és a Selle SMP Well S, az S nélküli a szélesebb csípőhöz való. A zöld S a Well után jelzi, hogy a keskeny csípőjű, rövidebb ülőcsonttávhoz való az ülés. Az való nekem. Láttam olyat is, hogy a Well után piros S van [link] , az csak 44900 Ft , úgy néztem olyasmi, mint a zöld S-es, csak gél nélkül. Mivel a gél-es vált be nekem, így nem kísérleteztem a gél nélkülivel sem.
-
mauimagic
senior tag
Létezik használható minipumpa?
Tegnap felütöttem szegény murvásat, az élesben eddig max 1szer használt Leyzne HV pumpa úgy szorult, hogy alig lehetett felpumpálni a gumit. Olyan mintha maga a dugattyú szorulna, nem ment bele mocsok, néha szétszedtem és átkentem szilikonzsírral, pont az ilyen esetek elkerülése végett...lehet az tett be neki...Pár éve egy haverom defektelt, nem volt nála pumpa, adom a szintén alig használt SKS-t a vázról, na az konkrétan kettétört...ahhoz képest mondjuk mérnöki csoda a Leyzne...
Irreális elvárás lenne, hogy a holdraszállás után bő fél évszázaddal képes legyen létrehozni egy eszközt az emberiség, amivel fel lehet pumpálni egy gumit kb 300 000 Pascal relatív nyomásra?
-
Jester01
veterán
Beüzemeltük Líviának az insportline kamera-lámpa csodát, meg is van az első fogás
Kamera kezdeti tapasztalatok: a stabilizátor nem túl ügyes, a fehéregyensúly meg néha sárga -
MC Pite
veterán
válasz
gbors #327019 üzenetére
Na, a 32milis AR2 használtan kb 495g, a belső 145g, az kb 550g, és alacsony szövetsűrűséggel (vastag, merev).
Ugyanezen a bringán a 30 milis GP5000 light belsővel 356g, a 32 milis Corsa N.Ext (komfortosabb azonos méretben is a contitól) TPU belsővel 268g.
[link]
Tudom, ez 'csak' a súly, de jellemzően minél magasabb lolcos a gumi, annál jobb gördülésben is. Szóval komfortban és gördülésben agyonveri a Vittoria a gyári gumit, igaz, kb 20k/kerék, de szerintem ez még nem olyan vészes.ReFuse nem rossz elvileg (Contact Speedet használtam a másikon, nagyon hasonló), a rossz utak, föld utak függvénye hogy mivel jársz jobban.
Vittoria meg pirelli is csinál outiból 32 mm felettieket, azok is alternatívák lehetnek, vagy egy latex vagy tpu belső is tuning. -
MPowerPH
félisten
Egy 2019 évjáratú Trek Madone SLR 9 -nél az Isospeed mennyire gyenge láncszem?
Meg szabad venni? Nem csak egy plusz hibaforrás? -
fulton
addikt
válasz
dom1n0 #326994 üzenetére
Bedobok a horogra egy ilyet próba cseresznye. 10k.. nem a világ.
Namár most az a kérdés XL vagy 2XL legyen. (ázsikóknál XL=L)
Mit súg az alis ösztönötök?
Ázsiai XL érzem..
185cm, 81 kg, olyan 104-105 cm mellbőség, 91-93 körüli derék pocakkal.
Ezek az ázsiaiak q gyorsak lehetnek, olyan keskenyek mint egy cérna
-
-
válasz
Hasaggymeg #327020 üzenetére
Én egyetértek veled, sőt nem csak itthon létezik ez a probléma, hanem az Erdélyi-szigethegységben is. Szomorú. Nem elég, hogy kiszáradnak a fák, meg a viharok kidöntik őket, még ki is vágják. DE! A nagy részét simán otthagyják... Furcsa ez. Az a baj, hogy a kivágott fákat simán eltüzelik az ajkai hőerőműben. Biomassza... A szennyvíztelepen meg tényleg ott a biomassza, azt meg el se viszik.
A szép egészséges fák még csak nem is bútornak kellenek, vagy tüzelőnek a népnek, hanem mennek egyenesen a hőerőműbe. Idióta kretének
Aláírjuk 10-15 ezren, és ugyanúgy folytatják tovább... Kicsit pesszimista vagyok. De rohadjanak meg, amiért tönkreteszik az országot. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
mauimagic #326999 üzenetére
Engedelmeddel...
"Ha esetleg mást is zavar rajtam kívül, hogy lassan eltűnnek az erdők, ezt érdemes lehet aláírni:
[link]
Nem vitaindítónak szántam, nem vagyok kíváncsi az erdőgazdálkodás elméletére, 20+ éve járom a környékbeli erdőket, és van szemem."
...mauimagic után szabadon...egy e-mail cím megosztását minimum megtehetjük az ügyért! -
válasz
MC Pite #327013 üzenetére
Köszi
Utcán és országúton használnám, velodrom egyelőre nem játszik. Nem elsősorban konkrét gumira gondoltam, félig elméleti a kérdés, de a Giant Fastroad SL 2-t (Giant S-R3 AC, puncture protect, 700x32c) és az AR 2-t (Maxxis Re-Fuse, tubeless, 700x40c) néztem egymáshoz.
#327018 pbors: ja, ez jogos, a guminyomásra nem gondoltam, hogy az eltér. De az optimális eset a jó információ, magamnak lefordítva "majdnem semmit". Danke sehr!
A kakasáldozásról leszoktam, múltkor nagyon durva vége lett -
pbors
csendes tag
válasz
gbors #327009 üzenetére
Ha rendeltetésszerűen használod, optimális esetben 1-2km/h.
Ha tényleg minden változatlan, akkor semmit, mert ugyanolyan nyomáson a széles guminak kisebb a gördülési ellenállása, de nagyobb a légellenállása.
Meg függ az adott típustól és gyártótól is, volt egy olyan site, ahol elég sokmindent megmértek gördülési ellenállásra, és pl a 28-as outi gumik közt is tud nagy különbség lenni.
De ha tyúkot még nem … khm látott fekete kakas vérét folytatod köré, akkor az lesz a gyorsabb. -
Toobee
veterán
válasz
zsocy #326997 üzenetére
A héten már többet voltam kint, mint görgőn. Ma outiztunk, pont ebben az EDR gatyában voltam, amit írsz. Kényelmes volt, 2-3 órára biztos jó. Ma ~2 órát mentem benne, végig jó volt. Most jutottam el odáig a TCR beállításával, hogy már nem zsibbadt semmim. Innen már csak apróbb finomhangolások lesznek. Holnap meg a Mecsekbe megyünk montizni.
-
(ex)Cat
senior tag
Ma [Világoson] jártunk. Nekem ez volt az első itteni túrám. Azt kell mondjam k.jó! Mármint aki egészen jó minőségű aszfalton, nem túl hosszú, de helyenként igen erős emelkedőre vágyik, az itt megtalálja. Ráadásul még a táj is szép.
Mi végül a könnyebbik oldalt választottuk felfelé, bár nekem lett volna hajlandóságom a másikra, végül ennél maradtunk a 2. körre is. Ebben némiképp szerepet játszott az első körben a lejtőzésnél levő kettős bukás is. (komolyabb személyi sérülés nem történt, csak az egyik bringa első kereke tört ketté
)
A könnyebb oldal hátránya, hogy gyakorlatilag azonnal bekezd 14-17 %-kal, de aztán kb 1.5 km után marad 5-9% között és az már egészen vállalható. A másik oldalon viszont vannak 20% körüli/feletti részek is.De ez majd legközelebbre marad.
Mindenesetre ha valaki arra jár, ne hagyja ki, mert jó túra. -
stratova
veterán
válasz
Roland861010 #327001 üzenetére
Üdv! Ha van időd, érdemes végig pörgetni Marketplace/Jófogás/Vatera kínálatát legalább a olyan távban, amit még érdemes lehet személyesen megnézned.
Gyerkőcnél az inseam / átlépési azaz a padló és a lábköz magasságot kell mindenképp megnézni, hogy a falhoz állva lábai közé szorít egy könyvet éppen a berendezése alatt. A lényeg hogy akkor se üsse be magát, ha az ülésről előre lecsúszik, vagy a bringát a lábai közé fogva áll az ülés előtt.
A javasolt pozitúrát megnézheted itt is.
Méretpróbának jó a Decathlon, de én 80-at, egy acél vázas kis bicóért nem adnék, ha akad minimális affinitás redbetételre, de 40-50-ért már alu vázas menetkész járgányokat kapsz használtan. Ha nem csillaggarázsban tárolták, akkor szép állapotban. -
Ringman
félisten
válasz
lsebestyen #327006 üzenetére
a bicajban, azt hittem lassabb, de nem, egészen halad
a végén még kiderül, hogyha adott a kb ugyanolyan széles kormány, gyors a gumi és hasonló poziban tekersz, akkor nem is annyira sok különbség van a gravel + outi között.
szóval gravelt mindenkinek, aki nem versenyzik (mondjuk te pont igen)arra kíváncsi vagyok, hogy a hosszabb wheelbase milyen az outi race bringákkal összehasonlítva, olyan még nem próbáltam, talán most 102 cm "a legrövidebb" bringa, ami nálam van.
---
ugyanitt: mentem tegnap a tényleges (acél) outival, egyszerűen nem jön be a keskeny külső a széleshez képest, pedig ezen is elől ~27-es a külső tényleges szélessége (papíron 32-es), hátul meg ~30-32-es. -
dom1n0
őstag
válasz
lsebestyen #327010 üzenetére
Jaja, ertem, vilagos. Jo lesz az, drukkolunk
-
lsebestyen
addikt
válasz
dom1n0 #327007 üzenetére
Most "graveleztem" életemben először és sosem montiztam, ez alapján csak tudok hozni rajta még.
Illetve sajnos a legtöbbet outival azért borultam, mert murvás volt a kanyarbejárat, ezért ösztönösen lassabban vettem ezeket a kanyarokat (aszfalt, de rá van hordva a murva), ezen dolgoznom kell majd, de nyilván nem vártam, hogy egyből 10/10-es kört megyek.
Be is neveztem a rövid versenytávra (2 kör).
Az igazi a hosszútáv lenne, de oda kellene nekem aki feladja a frissítőt, a két kört lefrissítem két 0.5L kulacsból és 2-3 gélből.
-
Körkérdés: szerintetek 32mm széles gumik mennyi extra sebességet hoznak a 40mm-esekhez képest, ha minden más tényező ugyanaz? Fitness bringán, 30 körüli sebességnél, nem outin 50-nél
(a bolt nagyon hallgat a 2 hete megrendelt, szállítás alatt lévő Toughroad SLR1 kapcsán - addig a lelki nyugalmam megőrzése érdekében fitness bringákat nézegetek).
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Egy jó ideje már kiestem a bringázásból, nem zudom most mik mennek alkatrész terén, idén viszont frissíteném a gépet. Milyen külsőt ajánlanátok 26x2.1 méretben, 80% aszfalt 20% enyhe terep felhasználásra? Nem kell irdatlan profi gumi, de jó minőségű, max 8-10k / db ár körül. Köszi
-
dom1n0
őstag
válasz
lsebestyen #327006 üzenetére
Gratula, idei evben tied a leggyorsabb kor
Hogy erzed tudsz meg hozni rajta? -
lsebestyen
addikt
Köszmá' mindenkinek!
Nyúbájkdéj mindig jó.
Tettem is bele egy százast.
Tök kellemesen csalódtam a bicajban, azt hittem lassabb, de nem, egészen halad. Geo is adja, bár azzal a gyári 90-es stucnival meg a vitorlás kormánnyal majdnem sikerült elrontani, résen voltam.
Lábon mentem ki az etyeki gravel pályabejárásra, hogy szokjam a technikát, de Bián már raktam is ki kónuszra, stabil gép.
Lap 3 a pálya maga, jó gyors kör, még így is, hogy most voltam rajta először. Bicó tök agilis, van még benne, csúszáshatáron sem voltam sehol, ezt még ki kell tapasztalni mik a határai.
Kanyarokban iszonyat jó, rendesen beteszem, ott marad íven. 2.8 bar volt a gumikban, Silca is kb ennyit mond ehhez a setuphoz, jónak éreztem, de majd még játszom vele.A keskeny kormány nem zavart, egyszer sem éreztem, hogy nem tartom kontroll alatt a gépet, pedig verettem neki rendesen a földutas, murvás részeken is.
Kátyúkat ezzel nem kell nézegetni, átmegy mindenen, nagyon tetszik! -
Ringman
félisten
válasz
lsebestyen #326963 üzenetére
ritchey baquiano nekem kényelmes, kb annyira fordítom be a fvk-t is, mint ahogy a terpeszt a drop [link]
-
fulton
addikt
válasz
zsocy #326997 üzenetére
Van ennek is de... szeles vállam van keskeny csípő..es csúszik fel...pláne hogy idővel a mosástól használattól nyúlik...nemzeti" lobogó...
-
laed
aktív tag
válasz
Roland861010 #327001 üzenetére
Megérheti használtan az 50k körüli összeget?
Meg, főleg hogy idővel kinövi.
De ha jól szétnézel, találsz olcsóbban is. -
Roland861010
veterán
Sziasztok,
Unoka tesómnak keresnének a nagyszülők MTB-t.
5 éves viszont 124cm a kéz hosszát nem tudom.Néztem pár régebbi BTWint meg újabb RockRidert.
Ott 120-135cm-ig és 6-9 éves korig ajánlott a 20"-os.Havonta két - három kisebb csavargás a falu határában ( Alföld).
Megérheti használtan az 50k körüli összeget?
Újonnan néztem 80k?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Futás, futópályák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lexus, Toyota topik
- Huawei Watch GT 2 - épp ideje!
- További aktív témák...
- Új Nike Luka Doncic pulóver, 3XL-es
- Gillette King C. Double Edge borotvafejek(penge) 10db-os, Új, gyári dobozában
- Oakley napszemüveg tok és mikroszálas kendő
- Leárazás!! Altercore bőrcipő, Új, unisex, 40-es méretű
- Disney Sorcerer s Arena: Epic Alliances Core set + Turning the Tide Expansion, angol, hibátlan-hiány
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- Csere-Beszámítás! Lemezes Playstation 5 Slim , Ajándék letőlthető játékkal!
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest