Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Apple asztali gépek
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gombinyó
őstag
válasz
tibbike01 #223298 üzenetére
Ha nagyon hasonlítgatni akarod a vw csoport termékeivel, akkor árban a superb környékén van, de felesleges, mert tök más elven készültek. Ha valakinek jobban bejön a dsg meg a turbos annak a superb lesz a nyerő. Hozzám pl közelebb áll a hsd és sztem minőségre is egy jó autó a camry. Sokmindenben érződik, hogy nem egy corolla. Jópárszor ültem céges octaviában meg superbben, magamnak nem azt vennék, de attól függetlenül aláírom, hogy jó autók.
-
Valami 319... Ha top felszereltség (mélynyomó) akkor valami 304. Élőben is láttam annyira nem néz ki szörnyűnek (nem felének néz ki a rav4-nek lol). Vegyél inkább rav4-et
kerxy: [hozzá]
Szerk, f4lcon: CX-5-ödről jut eszembe, ha minden igaz amiknál jön a cx-50 egy az egyben mostani rav4 hybrid mocival... Azért ha a rozsda félelemtől eltekintünk az egy finomabb autó lehet mint a rav4.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
koxkids #223264 üzenetére
Octavia szerintem nem rossz választás, azzal a hajtással kellemes lehet szerintem is. Minőségre a saját tapasztalataim szerint is nagyon helyén van (persze megfelelő szinten kezelve), a 2021-es Golfhoz képest jobbnak mondanám.
Viszont én a helyedben mindenképpen elvinnék egy tesztautót legalább egy néhány órás, folyamatos vezetésre, hogy hosszabb távú tapasztalat is legyen pl. üléssel, üléspozícióval. Nagyon sok ember részére kényelmes az alap ülés is, tesztúton nekem sem volt gondom, de ~2 hónapnyi, napi szintű használat után sem sikerült úgy beállítanom, hogy a nyakam ne fájjon folyamatosan.
Azóta olvasgatva azért úgy látom, hogy nem egyedi eset, de nem is túl gyakori.
-
válasz
Tom1939 #223267 üzenetére
Köszi nektek! Ez jó hír, nem ültem még újabb Octaviaban, mennyire csendes stb. Plug-in hajtás tetszik, nekem illene a mindennapokba, főleg ha azt mondod maga a rendszer is jó. Sok GTE tulaj is van, nem nagyon panaszkodnak.
Jól pakolható, modern autó. Még várok hátha valaki saját tapasztalattal is rendelkezik ezügyben. De igen, Toyota-val nekem sokszor a minőséggel van bajom, és már azt sem adják olcsón.. meg kellően szűkös autók. Pl az ülésfűtés gombtól kiráz a hideg, 2024-ben már bőven lehetne szebb megoldást alkalmazni a 20 éves billenőkapcsolónál.. -
-
diegho
nagyúr
válasz
Tom1939 #223280 üzenetére
Nálam a legnagyobb japán kizáró ok, hogy általában nagyon kicsik belül. 2 hete próbáltam volna a Corolla Cross-t, ha nem érné el mindkét térdem teljesen hátratolt üléssel a műszerfalat. Persze ez sem általános, mert egy Swift-ben bőven elférek...
Az új Kugát is megnéztem, de az, hogy minden gombot elvittek a tabletre kicsit elvette a kedvem a cserétől.
Ami tetszett, az az új Tuscon, de ahhoz meg nincs normális motor. -
válasz
hobizoli #223268 üzenetére
Szerintem az a rész "hájpolt" hogy nem romlik el... Minőségérzetben van azért elég sok minden a Toyota felett (melyek egy része jóval hamarabb elromlik
). Ezért lesz feleségemnek Hondája, kb bárhogy "hájpolom" a Toyotát. Beült a Hondába és vége a dalnak. De VW csoport (ez nem teljesen sikerült szívok is vele), Hyundai csoport, Peugeot és társai közelébe se engedném ha rajtam múlik, nemhogy beülni....
-
diegho
nagyúr
válasz
szabonagyur #223278 üzenetére
Volt egy videó pár éve. Valamelyik divatszutyok, talán jeep tolatóradar hangját mutatták, na azt 3 utcával odébb is hallani lehetett.
-
szabonagyur
félisten
válasz
szőröscica #223271 üzenetére
Golf8 index kattogása is őrületbe kerget, annyira hangos.
-
válasz
molnarpeter #223269 üzenetére
az NX350h-m hátsó ajtaja is úgy csukódik
a Kodiaq csak úgy döngött, ezen meg szerintem még a lemez is megremeg.... -
szőröscica
addikt
válasz
molnarpeter #223269 üzenetére
Az uj Merci A osztaly is olyan. Eloszor nem hittem el, kinyitottam es ujra becsuktam. Aztan megneztem, hogy nincs-e valami az ajtozsebben. De nem volt, ez ilyen.
A harmas oktavia, de meg a Kamiq is kulonben zarodik.
De ez a Wartburg feeling abban az autoban az index kattogasan, a kapaszkodok hianyan, a csillapitas nelkul, dongve tetokarpitnak csapodo napellenzon keresztul is aterezheto. -
dkface
aktív tag
Sziasztok!
3.5 millió körül (ha törik [szakad] +10% esetleg belefér) , milyen kizárólag benzines autót tudtok javasolni, ami nagyjából Astra, esetleg Octavia méret?60% Budapest, 40% pálya.
Kipróbáltam az 1.6 GDi -t a Hyundai/KIA konszernből elsőre vélve ,hogy megvan a következő motor amit választok (most a kokszosodást félretéve), de 135-140nél már elviselhetetlenül pörög, ráadásul a szigetelés sem az igazi.
Szóval annál azért kicsit erősebb/nyomatékosabb motor kéne, hogy legyen támpont. (Tehát ami kb. 2000 kommentet visszaolvasva felmerült Megane3 1.6, vagy Focus3 1.6 az szintén nem látom, hogy megoldás lenne ezek alapján).
Köszi szépen! -
válasz
koxkids #223264 üzenetére
Ahova megyek hangszigetelni a rav4-et a leggyakoribb márka a toyota, van aki frissen, újan, ropógosan viszi hozzá. Toyota megengedheti magának a kategóriában vacak hangszigetelést (Lexust ki vesz különben...), lehet azért fogni azon milliós nagyságrendben szép pénzt.
Mondjuk az octavia tudtommal jó kis autó, és a vw plug in is jól sikerült (talán ha tényleg kivezetik őket a zöld rendszámozásból lesz jó(bb) árban is).
-
Sziasztok!
Néha kacérkodom a gondolattal hogy ha le szeretném cserélni a jelenlegi 2014-es Hybrid Aurisom (~230.000km) akkor mi lenne az ideális vásárlás. Ami tud zavarni az autóban az a zaj szigetelés hiánya, anyag minőség, plusz tud lomha lenni ha a klima leszívja az akkut. Reális utód lehetne pl egy új Corolla 2.0 TS, erős is, modernebb belső, kicsit nagyobb és talán jobb már a zaj szigetelés is. SUV vonalon elsőre nem indulnék el, maradnék a kombik környékén
Aztán minap láttam a parkolóban egy Skoda Octavia iV-t. Kicsit a napokban utána néztem, és elég kellemes az összkép. Ott a plug-in hajtás, amit a munkahelyen / vásárlás során tudok tölteni (sajnos a bérelt belvárosi mélygarázs beállóban nincsen töltő) - napi munka 2x8km, de ha megyek vidékre (Bp-Szombathely / Sopron) szülőkhöz, akkor ott az 1.4TFSI meg a hybrid üzemmód és kimegy a világból. RemélemKérdésem ide is irányulna, mert nem nagyon ismerem a VW konszern motorokat / váltókat. Mennyire problémás? Érdemes valamire figyelni? Gondolom a Toyotás szerviz árakhoz képest itt jelenetősebb ugrás lenne árban is.
Ha van bármi más márka / típus amit szerintetek érdemesebb lenne figyelembe venni, szívesen fogadom
Suberb is tetszik, gondolom minden ugyanaz mint az Octavia esetén hajtást illetően, csak nagyobb a belső -
tboldi
nagyúr
válasz
tasiadam #223260 üzenetére
A MiTo hellyel-közzel tudja ezt.
Ha jól tévedek, egyféle gyújtás és befecstáblája van, csak a turbónyomás limitjével variál a különböző menetmódokban. A remapot követő mérések szerint normálban 5-6 pónival lett csupán erősebb a gyári mivoltánál, dynamicban viszont előbújik még ~20 az istállóból. -
válasz
molnarpeter #220526 üzenetére
Tegyuk hozza, azota is a berlos autokkal jarkalok, de meg mindig malmozok, kell-e nekem egy 1.4 clio 2 peldaul. Vegulis 3 eve megyek mar a berlos autokkal, csak a kulfoldi utazas hianyzik belole, motorral fura a tatrahoz menni random helyekre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tasiadam #223254 üzenetére
A fotengelyen mertet, mert a gyarto is azt adja meg, a tipusengedelyben is az szerepel. Az az osszehasonlitasi alap.
Nyomatekot nem tudom nezik-e engem meg nem mertek. De multkor pl a robogosakat vegzaltak vele. Ugye ott sok a 50 ccm-nel erosebb peldany fut papirok szerint 50-eskent. -
hobizoli
nagyúr
válasz
tasiadam #223254 üzenetére
a 6.gen EK Civic-nel az volt a megoldas a 1.4-s 75 es 90lovas motor kozott, hogy a 75 lojjos verzional volt a legszurohazban egy plusz muanyag lemez, ami lekorlatozta a max legtomegaramot
igy fordulaton a motor nem kapott eleg levegot legyszurohaz felol, hiaba volt 100%-ra nyitva a szivosoron a pillangoszelep a gazpedal altal
szoval igy berakhatsz egy extra manualis bowdenes pillangot a e.gazpedalos ele is akar, ami 40-50%-s fojtast kepez, amikor akarod, aztan merje
nezheti kozben ODB-n is akar, ott a TPS 100%-n lesz, mert az szerint padlon is van
az ECU mindig a beszivott levego fizikai tulajdonsagait meri elsodlegesen a szenzoraival jellemzoen a szivsosorban, a nyomas/vakuum, homerseklet, tomegaram... es ehhez kepest ad uzemanyagot
uzemanyagot barmennyit lehet adni, mert ugyanakkora szabvany meretben letezik 6-8x annyi cc/min-s injektor is
ami annyit is be tud fujni, hogy mar be sem gyullad szikrara, es leall a motor
meg ha turbos az auto es van elektronikus szabalyzas, akkor leveszed a toltonyomast 0.3bar-ra
modernebb autokban lehet 2-3 kulon program is meg gyari ECU-ban is akar van erre lehetoseg
a legujabb hekker cuccokat lehet akar mobiltelo app-bol is allitani az elore bekonfiguralt setup-kat...
ott mit csinal?
5-10sec alatt levetted a gyari teljesitmeny ala -
tasiadam
veterán
Es ebben venne van a valto teljesitmenyvesztese? Mert most odamegyek 163 loval egy hiresen szar valtoval, lesz kereken vagy 120 lo.
Es loerot neznek, vagy nyomatekot? Mert betudok ugy programozni autot, hogy loero nem no, de a nyakam eltori, vagy ugy, hogy a loero no, de a nyomatek nem mozdul meg (lapos 1500tol 4000ig), ami mar 200+ loero -
tKb.
tag
válasz
molnarpeter #223249 üzenetére
Köszi! Egyébként ez így teljesen legális vagy mivel nem derül ki, ezért ezzel a részével nem kell foglalkozni?
-
tKb.
tag
válasz
molnarpeter #223225 üzenetére
Köszönöm szépen!
Tehát az utóbbi 1.5 TDCi 95 Le-ből könnyen lehet egy 120Le-t csinálni? Mekkora összegre kell it gondolni?Azt is szeretném megkérdezni, hogy ezzel a motorral egy 130-140 körüli utazó tempó az kényelmesen működik? Elegendő lehet autópályázni erre arra vagy ahhoz inkább egy 2.0 kellene?
Köszönöm!
-
benfolds
őstag
válasz
wanted5 #223228 üzenetére
nem úgy értettem, hogy szerintem oké, ha bmw, merci, audi alatt nem is vagy ember. sőt, igazából sokkal gázabbnak tartom a szakadt állapotú prémium márkájú kocsikat, mint mondjuk egy rendben tartott opel corsát. az jön le belőle, hogy többnek akar látszani az illető, mint ami. én arra gondoltam, hogy ahogy arra is adsz, hogy normálisan felöltözöl, ápolt vagy stb., úgy a kocsid is legyen tiszta és rendben tartott (nyilván nem melós autóról beszélek, bár sok szakit ismerek, akinek a melós kocsija is pöpec). főleg, ha be akarsz ültetni magad mellé egy nőt. nem a slusszkulcsot akarom lobogtatni, 1 millióból nem is lehetne, csak adni akarok magamra a saját lehetőségeimen belül.
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok,
A feleségem keres magának autót, amivel két lovat is el tudna szállítani (1800-2000kg), 2-3 millió között, 2010 körüli évjáratban. Emellett gyereket és kutyákat is szokott szállítani, nem lenne hátrány, ha nem két kocsival kéne járnunk mondjuk Balatonra (bár ez valószínűleg túl nagy igény).
A következő modellek jöttek eddig számításba:
-Kia Sorento 2010 197LE
-Opel Antara 2.2 CDTI 163LE
-Renault Koleos vagy Espace DCI 150LEAz Opel és a Kia motorjait nem annyira ismerem (előbbitől jobban tartok), a DCI-t többen ajánlották. Melyikkel tudna nem annyira mellélőni megbízhatóság / fogyasztás szempontjából? Előre is köszi.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Micsurin #223240 üzenetére
2 hete még én sem tudtam hogy el akarom adni
Sőt, igazából tegnap is még volt rá esély hogy a feleségem szeretné használni, de úgy gondolta feleslegesa a két autó. Évi 12e Km-t megyünk.#223241kuntics Szomszédban van 2 db Giulietta. Egy 2012-es és egy a legfiatalabbak közül. Nem fogyastanak jobban. Azonos alapok kb, azonos méret stb.. én sem látom az indokot arra hogy 4 milláért vegyek Alfát.
Néztem pl a Toyota CH-R-t. Egészen addig amig nem ültem benne, tetszett(tudom, ezzel most megsértettem egy pár tulajt). Hátul bunker. Elől meg nem estem hasra. A legolcsóbb hybrid 6 milla kb. Egy 8 éves autóért... és autópályán nem eszik jól, láttam a frissen pestről érkezett gép adatait. (140-es utazónál)
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
kuntics #223238 üzenetére
Már írtam (talán itt is) hogy nekem is fejtörés volt a váltás. Ez a motor túl jól sikerült a korához képest, és nem nagyon találtam számomra értelmes árfekvésben olyan autót amiért kiadnék pluszba egy számomra jelentősebb összeget.
Küllemre egyébként a Ceed volt az ami megfogott. Addig tetszett is amig a saját márkacsoportjában nem kezdtem el olvasni... ahol naponta tucatnyi hibával jöttek emberek. Plusz ha formailag nem tetszik valami akkor lehet az jó konstrukció, nem fogom megvenni. A Bravo anno nagyon megtetszett. És még most is bírom hogy ott kerek ahol kell, és ott kényelmes ahol jól esik
Az meg egyenesen vicc hogy azonos tudásért alig fiatalabb kivitelből más márka darabjai csillimillióba kerülnek. Meeer soseromlikel. Ismerős is így vett Teslat. Majd amikor az első futómű meghibásodott (nem garanciális probléma) szembesült vele hogy abból a javítási árból a korábbi autójával egy jó ideig tudott volna tankolni. És tényleg bármi elromolhat... -
ph_5.5
aktív tag
válasz
szabonagyur #223236 üzenetére
Megnézem hogy tudok-e javítani a leíráson és kiszedem. Élőben tényleg nem vészes, de jelen van.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
szabonagyur #223234 üzenetére
Pécsett élek. Ez az országnak annyira a széle hogy nem akarom hogy bárki aki idáig elautózik ezért csalódottan távozzon. Jobban szeretem a tiszta üzletet. Plusz ha valaki eljön, megnézi... és értelmesen el akarja mondani miért nem ér meg neki ennyit sem, akkor még mindig lehet vele egyezkedni.
És igen, ezek az idősebb autók ezek ilyenek. A fényezés mattul, a rozsda megjelenik. A vicc, ha pár hónapja hirdetem meg, akkro rozsadamentesként tudom feltenni. És a fényezési hiba is tavasszal jött elő. -
vzsryl
nagyúr
válasz
kenguru99 #223229 üzenetére
Magánszemélytől ki lehet fogni. Raz3raddict fórumtársunk is most vett egy szép C-Max-ot 900k-ért. Természetesen vannak kisebb hibái, de összességében nagyon egyben van. A karosszéria nem korrodált, a beltér is folt és szag mentes stb… Neppernél ez minimum 1,5M-s kategória.
Csesztettem már vele, hogy rakjon be képeket róla, de lusta… -
válasz
kenguru99 #223229 üzenetére
sokan vannak így (ez most nem benfolds kritika lesz) akik miatt a nepperek rátüsszentenek egy kis fényt a lecsiszolt rozsdára, meg az alját befújják fekete rücsivel, és máris nem rozsdás szarba kell beülni
nagyon fontos, szerintem az összefoglalóba is be kellene tenni: egy milláig az autód legdrágább alkatrésze a karosszéria. ha az nem jó, akkor arra SOKAT kell költeni, többet mint bármelyik másik alkatrész lecserélésére, beleértve a motort is.
-
kenguru99
senior tag
válasz
benfolds #223227 üzenetére
", ha veszek valamit, akkor az már legyen szép és jó. gyűlölnék egy retek, rozsdás szarba beülni. "
Ez az elvárás és az egymilliós plafon igen nehezen összeegyeztethető. Javaslom, hogy ne ragaszkodj konkrét típushoz. Ha találsz bármilyen autót ami az elvárásoknak megfelel akkor azt meg kell venni. -
benfolds
őstag
válasz
f4lcon #223209 üzenetére
hm, ezt nem tudtam, köszi a tippet.
meg persze mindenki más észrevételeit is.
kicsit elkapott az gépszíj. igazából soha nem voltam autóbuzi, hálisten', mert ez egy iszonyú drága hobbi (hallom ismerős bmw-jének a javítási költségeit. eszement számok), viszont van egy olyan hibám, ha veszek valamit, akkor az már legyen szép és jó. gyűlölnék egy retek, rozsdás szarba beülni. annál már csak azt utálnám jobban, ha egy szutyokkal kellene odaállítanom randira vagy ilyesmi. annyira azért nem nagy a dumám, meg nem vagyok annyira szép, hogy kompenzálni tudjam.
szóval adjon magára az ember. nem lesz egyszerű 1 millióból, de a minimumot el lehet érni vele szerintem. amúgy hálát adok a sorsnak, hogy nincs rá több pénzem, mert már tuti, hogy sokkal feljebb nézegetnék árban.
-
molnarpeter
nagyúr
Igen, csavarra ugyanaz a gyengébb és erősebb motor, ha azonos köbcenti. Beállítás kérdése, sokan elvégzik, nem nagy összegért cserébe.
1.5 is vehető ebből az időszakból, a későbbi (mk4 Focus-ba szerelt) már nyűgösebb. Széria elején volt vezérműtengely kerék probléma, használtan ez már nem fog érinteni. A hibalehetőségekről egy összefoglaló cikk: [link]
-
tKb.
tag
válasz
molnarpeter #223197 üzenetére
Köszönöm a választ!
Úgy érted, hogy a 95 LE változat is elegendő lehet és azt feljebb lehet tornázni?
Van különbség a következő két autó között, de eddig ezek szimpatikusak:
1.6 TDCiEsetleg kérhetek távolból konkrétan ezzel két autóval kapcsolatban véleményt? Az utóbbi motor is ajánlható?
Köszönöm előre is! -
klaya86
senior tag
Hali. Jelenleg egy Mk2 Ford focusom van, 2005, 1.6 benzin. Maximálisan elégedett vagyok vele egyébként, viszont mondjuk egy fél éven belül szeretnék egy fiatalabb autót. A keret kb 2.5-2.7M Ft lesz. Mindenképpen benzinest szeretnék. Természetesen az újabb Focusok is képben vannak, csak ott a faceliftes Mk3 ,ami tetszik, viszont árban azok már feljebb vannak. A VW konszern tfsi miatt kilőve . Franciák nem jönnek be, BMW köszi nem 😄. Eléggé leszűkíti a kört. Valami tipp esetleg, ami jó választás lenne? Nyilván az eddigi tapasztalatok alapján nálam nyerő lenne a focus, de másra is nyitott lennék.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
426os #223218 üzenetére
Nagyon más autó. Feszes a futómű, gyári 16-os keskenyebb kerékkel is remekül kanyarodik. Zaj szinte nulla, fogyasztás nagyon meglepő, mert Bravos stílusban Pécs- Fonyód- Pécs vonalon 5.4 liter/100 Km-rel fordultam meg. Bravoval ez több
Hamarosan pályán is mennem kell vele, de az eddig előzéséeket figyelembe véve a közel 250 Nm megteszi hatását. (meg az 1200 kilós kaszni). Pantent a váltó, jó a kormányzás.
Jó a gyári központi kijelző, és remekül fut az Android auto.
Amiben rosszabb mint a Bravo
Az ablakemelő kapcsolók nagyon rossz helyen vannak, a könyökömet hátra kell húzni hogy elérjem. Csomagtér kicsi. Ha síkpadlósan hajtom, akkor első ülésig hosszabban sokkal jobb mint a Bravo, de magassága 13 cm-rel alacsonyabb. Igaz van mankokerék...
Ülések. Kényelmes, de a Bravoé jobban tart. És abban hiába van 230e, semmit nem puhultak. Ez gyanítom nem fog ennyit bírni. Pakoló hely kevés van. Igaz, itt jó a pohártartó (Bravoban a hátsó remek az ülések között... de cseszhetem ha nem ott ülök)
Az ajtózsebbe befér 1.5l-es üdítő, de incs hűtött italtartó. A klíma sokkal jobb hatásfokkal megy mint a Bravoé.
Már most kedvelem az Astrát. Hárm vidéki úton vagyok vele túl, olyan 600km-t mentem, de jó autónak tartom. Remélem így is marad
Bravo eladás. Nem ringato magam álmokba. 1.1 milláért vihetik, télikerekekkel gyári 18-as aluval. Olcsóbban nem akarom elpotyázni, elfér a ház előtt
-
426os
őstag
válasz
ph_5.5 #223215 üzenetére
Milyen a K Astra a Bravohoz képest?
Nagy reményeket ne fűzz a Bravo jó árban történő eladásához, én 1.6-ért hirdettem a 2012-es kocsit 150k km-rel, igazolt szervizmúlttal, 0 rozsdával és nem hogy alkudni nem akartak, konkrétan 0 érdeklődés volt iránta még a FB csoportban is. Aztán külföldön adtam el, kvázi alku nélkül elvitték ezért az árért.... Használd amíg megy, ha itt nem lenne olyan költséges az autófenntartás, én is megtartottam volna.
-
BaLee
addikt
válasz
kenguru99 #223206 üzenetére
Köszi a tippeket neked is és mindenkinek.
Ki kell próbálni a CH-R-t, ez az automata váltó meg a városi kisebb fogyasztás szimpatikus. Az Scross-osok tapasztalatait is köszi, ezek szerint városban sem brutál a fogyasztás.
Kis, turbós 3 hengeres motoroktól idegenkedek szóval azokat édesanyámnak sem ajánlanék. -
Bdanyy
addikt
válasz
lockdown90 #223214 üzenetére
Sajnos ez fordítva is igaz, pl állítható combtámaszt szorgalmasan bejelölik az alapüléseknél is.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
benfolds #223202 üzenetére
Én kettős helyzetben voltam/vagyok. Van egy autónk 6 éve, amit cserélni akartunk fiatalabbra, de nem akartunk rosszabbt sem motorban sem felszereltségben.
És a pénztárca persze nem volt végtelen...
A 6 éve általunk használt autó egy 1.4 T-Jet Bravo II. Szinte fullos felszereltséggel. (légzsákok, tempomat, kétzónás digitklíma, ülésfűtés, gyári mélynyomós hifi, gyári telefonos kihangosító rendszer, 6 seb váltó, 18" gyári alukerék, gyári pici spoilerek, automa világításkapcsoló, esőérzékelős ablaktörlő... a motor meg "dinamikus")
2008-as, és úgy gondoltuk a csoport tippje alapján hogy 1.3-1.5 milla a hibái ellenére. (friss műszaki, a jobb hátsó küszöbnél felhólyagosodott fényezés ami miatt hamarosan javítani kell, de de máshol nins rozsda, első vészhárító felső része mattulni kezdett oda kell ködölni a fényezőnek... de mivel 23 hónap műszaki van még rajta érhet ennyit- hibakódmentes, csomó midnen cserélve van rajta)
Szóval ebből kellett átülni egy hasonló motorizáltságú, jól felszerelt autóba.
Néztem a Focusokat, turbo motojai kizárva. Kia Ceed, motorjairól szintén sok rosszat találni, VW csoport, 1.4 tsi.. jók, de túlárazottak. A végén mégis meglett mit szeretnék, sikerült is megvenni, most majd lassan el kellene adnom az autót. Ott tartok hogy ha a hibákat leszámolom akkor 1.1 körül reális az ára. És akkor még mindig van mozgástere a vvőnek hogy hibátlanra javítja, vagy így használja 2 évig a következő műszakiig.
Ha nem ragaszkodsz a Focushoz, nézz rá egy megkímélt Bravo-ra. Lehe thogy tetszeni fog. -
zoli03
őstag
válasz
benfolds #223202 üzenetére
Én nem izgulnék rá a felszereltségi szintre, a Fordnál nagyon érdekesen extrázták az autókat, nem egy olyan Titanium MK4--es Mondeo van, amiben nincs tempomat. Találd ki, hogy neked milyen extra kell (tempomat/ülésfűtés/szélvédőfűtés/digitális klíma/stb), és nézd meg a képeket/leírást, hogy benne van-e a kocsiban, sokszor gyengébb felszereltségi szintű kocsihoz is kérték extraként. Mondjuk legalább a Ghia-t fel lehet ismerni a hátsó ajtón levő emblémáról.
Plusz sokszor az eladók sem tudják, odaírnak más szintet is, mint ami valójában az autó -
Félig OFF: ha magánszemélytől veszek autót, és szerződéskötéskor kápében kicsengetem a vételárat, akkor külön kell átvételi elismervényt is írnunk a szerződés mellett?
Eddig nem jutott eszembe, de most olvastam...
#223212 f4lcon
Igen, hasonló megoldás járt a fejemben. Köszi! -
válasz
benfolds #223202 üzenetére
nézz meg pár régi katalógust, de németet és osztrákot is
a Ghia felszereltség eltérhet minden évben és minden országban is egymástólszerintem inkább fókuszálj olyan extrára, amivel szűrhető, hogy az adott modell Ghia vagy sem (pl ülésfűtés, vagy digit klíma, vagy ködlámpa, 3 küllős kormány, akármi*) mert sokszor az eladó sem tudja pontosan, hogy a felszereltség megnevezése mi az autónak, így aztán lesznek random modellek bőven.
*nem mondom, hogy ezek a példák az mk2 fóka Ghia jellemzői, azt neked kell megtalálnod mi az, ami csak a Ghia modellekben van, és utána úgy nézni a hirdetéseket
-
den89
tag
válasz
BaLee #223185 üzenetére
Anyuméknak Scross van, 70-80%-ban városban használva 7-7,5 liter körül eszik. Nem fog az az autó 8-9 litert enni. Szerintem is ez a legracionálisabb választás. Évi 5000 km-en mire visszajön az a 3,5 millió Ft a fogyasztáson... de te is leírtad. De ha más szempontok miatt tetszik neki a CH-R, és nem vágja földhöz 12 millió Ft, akkor uccu neki.
-
benfolds
őstag
válasz
kenguru99 #223201 üzenetére
köszi. sajnos tényleg nem vagyok hozzáértő, még csak most kupálódom a témában, de speciálisan a focusról már sokat olvastam. egy 1,4-est egyébként már meg is néztem kereskedésben, rozsdafoltot nem láttam rajta, de a fényezésén látszott, hogy volt már javítgatva valamikor. alá nem tudtam nézni, a küszöb jó volt. ausztriából behozott, friss magyar műszakival 1 millió lett volna. az a baj, hogy közben nagyon ráfixálódtam a ghia felszereltségre, de lehet, hogy elengedem. 1,4 vagy 101 le-s 1,6, nekem mindegy, csak legyen szép és jó.
-
kenguru99
senior tag
válasz
benfolds #223200 üzenetére
Teljesen jó választás ennyi pénzért. Nem írtál motort, de az 1.6 100 lovas a javasolt. Viszont. Ezeket az autókat már nagyon eszi a rozsda, a németországiakat különösen. Évekkel ezelőtt keresünk ilyet egy barátomnak az alsóbb árkategóriában, amiből végül nem lett semmi mert mind rozsdás volt többé kevésbe. Azóta biztos nem lett jobb a helyzet.
Legyen veled egy hozzáértő ember és olyan helyen vedd meg ahol forgalomba is állítják ha nincs meg az ezzel kapcsolatos tudásod.
Plusz az egymilliós keretet kevésnek érzem. Annyiért túl jó autót nem fogsz kapni és utána lesz még költséged bőven. 3-4-500 ezret simán benyel egy 15-20 éves autó a vásárlás után.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- LEGO klub
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Robogó, kismotor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Asustor NAS
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Trollok komolyan
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest