Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    Véletlenül akadtam erre a topicra és látom, hogy a Passat CC is elő-előkerül, főleg nagy kérdőjelekkel, hogy vajon mennyire jó autó. Habár még mindig nem eladó, mégis azt gondolom, hogy hasznos lehet olyanoknak a még 2017-ben megírt tapasztalatom, akiknek nem adatik meg, hogy kipróbálják és tapasztalatot szerezzenek vele, mielőtt beleugranak egybe: [link]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Tom1939 #219259 üzenetére

    Ha van kérdés e-Power meghajtású Qashqai-ról, állok rendelkezésre, ahogy elnézem, még mindig lehet 0 thm és 4 millás kedvezménnyel venni. Kb. 4e km-es távnál vagyok, de eléggé szeretek belemerülni a dolgokba, szóval nem csak "beülök, hogy eljussak A-ból B-be" módon használom, szeretek vezetni és szeretem a jó dolgokat, de észreveszem a rosszat is.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Látom, többeket is érdekel, szerencsére engem a kütyüzéses része is megérint, ezért nem csak felhasználói, de techie szemmel is értékelem a verdát, úgyhogy az alábbiakat vegyétek egy mini logout bejegyzésnek.

    Mire kerestem autót
    Habár kifejezetten érdekel a fejlett technológia és a vérem is zöldebb az átlagnál, de nem vagyok se sötétzöld, se gazdag, ezért a szemléletmódomat ésszel szerettem volna kielégíteni nehezen megkeresett fizetésből történő elköltéssel. Egy extrém módon babusgatott, gyakorlatilag új állapotú (sic) 2009-es Passat CC-től váltam meg, annak utódjaként szerettem volna egy olyan autót, ami
    - praktikus (korrekt csomagtartó, vezetés, beszállás, stbstb)
    - minél zöldebb, de panellakás-kompatibilis
    - ki bírom fizetni (gyakorlatilag a 0 thm-es hirdetés jött szembe, addig nem is gondolkodtam még cserén)
    - Sokáig jó lesz és megbízható.
    Lényegében egy környezettudatos utódját kerestem a Passat CC-nek, ami egy a mindennapokban megbízhatóan szolgáló négykerekű.
    A trigger a 0% THM volt a figyelmemre, de arra, hogy elmenjek ki is próbálni egyet, az az e-Power volt. Az e-Power praktikai aspektusban egy olyan hibrid, ami 1:1-ben úgy viselkedik, mint egy 100%-osan elektromos meghajtás, de 1:1-ben benzines jellegű igényt támaszt a tulajdonos felé.

    A gyakorlat... nem rizsálok többet, felsorolom, hogy mik azok, amik bejöttek az autóban, majd utána azt is kendőzetlenül összeszedem, hogy NEKEM mi nem annyira oké. Egy Tekna felszereltségű lett végül Bose hangrendszerrel, arról szólnak az alábbiak.

    Mi tetszik
    - Maga az e-Power eszméletlen durva jó. Mármint élményben. Technikailag is biztos marha oké, de az full másodlagos ahhoz képest, hogy az ember egy vagyont költ egy kocsira és milyen élményt/értéket/minsőgéet kap érte. Jelentem, aki kipróbál egy e-Powert, biztos, hogy kritikusabb lesz a Toyota féle hibridekkel szemben utána. Röviden: nincs váltó, nincs turbólyuk, nincs hörgés, nincs kenődött, gumiszerű gyorsulás, csak odalépsz és elindul. Mármint ELINDUL!
    - A hang: mivel a CC iszonyat jó volt zaj tekintetében, magasak voltak az elvárásaim. De nem csak teljesített a kabin csendességét illetően, de simán felül is múlta a várakozásaim a Qashqai. Állítólag a hangrendszer aktívan zajcsillapít, ezt nem tudtam igazolni, de nem is érdekel onnantól kezdve, hogy csend van odabenn. A motor amúgy persze itt is fel tud pörögni terheléskor, de nem akkora nyekergés, mint a Toyota hibridjénél. (félreértés ne essék, a Toyota már évtizedes távlatban bizonyított a megbízható hibrid rendszereivel, szóval nem fikázom, de a motorzajok szempontjából a Nissan szimpatikusabb.
    - Töltés: 95-ös benzint kér. Nincs konnektor. Én panelben lakom, konkrétan vagy öntöltő Toyota hibrid, vagy e-Powerem lehetett volna csak, ha zöld irányba megyek. (amúgy az e-Powerről soha nem hallottam még az ominózus hirdetésig, de nagyon alaposan utánajártam, iszonyat mennyiségű youtube és írott cikket néztem végig vásárlás előtt).
    - Kényelem: nem mindent elsöprő, de hoz egy kötelezőt, nekem az elég, könnyű beszállni (ld. majd' 90°-ig kinyíló ajtók + SUV testalkat + hátul is bő fej- és lábtér).
    - Kilátok. Aki nem érti, hogy miről beszélek, üljön be egy Tiguanba, vagy egy egyterű Kiába. Előbbinek az övvonala van olyan magasan, hogy a szélvédőn is alig látok ki, utóbbinak akkora A oszlopa van, hogy a nyakam is megfájdul a sok hajoldosástól. A Nissanból iszonyat jól kilátni.
    - HUD: zöld ide, zöld oda, eldöntöttem már évekkel ezelőtt, hogy olyan autót nem lesz többet, amiben nincs HUD. Nem azért mert menő, vagy techie, de a balesetek túlnyomó részét a műszeregység és/vagy telefon felé való elkandikálások okozta figyelemhiány okozza. Nekem kedves a saját életem és másé is. Minden fontos dolog ott van előttem a szélvédőn, mint pl. akt. sebesség, megengedett sebesség (igen, van táblafelismerője), navigáció, de még a zeneváltásoknál is felvillan, ami szól. Persze beszélgettem már olyan emberrel, akinek a HUD nem tetsző dolog, én nem törvényekről beszélek, csak arról, ami nekem számít.
    - Vezetés és biztonság: 1 hete volt meg a kocsi és már 3 hónapja vártam, hogy beválthassam a vezetéstechnikai tréningre a jegyem. Jelentem, messze a legstabilabb és legmegbízhatóbb volt a viselkedése a 10 kocsis brancsban, akikkel összekerültem. Feleségem szerint a pilóta is jól tette a dolgát, de a kocsi eszméletlen kiszámítható és robusztus volt. Nagyon meglepett, hogy egy ilyen pockos alkat (SUV) mekkora agilitásról tett tanúbizonyságot. Igaz, elektromos autók között könnyűnek számít, de az 1700 kg körüli saját tömeg nem annyira pille. Persze az segít, hogy a 2 kWh akksi az autó aljában elhelyezve süllyeszti le a tömegközéppontot. De az ABS, a menetstabilizátor, az azonnali reakcióidő is sokat segített ott a pályán. De csipog, ha veszélyesen közeledek valamihez, szól, ha holttérben vannak körülöttem, szól tolatáskor, ha keresztirányú forgalom zavar, stb. Tömve van mindennel, ami rám és a gyalogosokra vigyáz.
    - A csomagtartó láblóbálásra is nyílik, bár kicsit szigorú vele, nagyon alá kell lépni, de lényeg, hogy van és jól jön. Az ajtókilincseken gombot benyomva nyílik, jobb, mint a CC, ahol be kellett nyúlni a kilincs mögé és az szatyorral a kézben kevésbé volt kényelmes.
    - A kulcs mindvégig maradhat a zsebben, ráadásul a kulcsban van mozgásérzékelő, így ha leteszed, abbahagyja a jelküldést, ami 2 dolog miatt is nagyon jó: nem merül folyamatosan, mint pl. egy korábbi VW kulcs, másrészt egy pihenő kulcs jelét nem tudják az ismert rádiotranszmitteres módon lenyúlni.
    - A belső: a felhasznált anyagok a kategóriatársaknál (ld. Corolla Cross, Kia, Honda, stb) sokkal korrektebbek és a műszeregység is egy modernebb összhatást kelt. De ez részben ízlés kérdése is. Viszont, ami már konkrétabb: tele van fizikai gombbal az egész. Hangerő, klíma, mindenféle kapcsoló, de közben ízléses maradt, letisztult, mindent megtalálok azonnal vezetés közben is.
    - A kamerarendszer: messze a legjobb külső kameranézet autóban, amit valaha vezettem: felülről látod az autót és úgy tudsz parkolni. Látok persze ezen belül is fejlődési potenciált, de maga az alapelv már önmagában köröket ver minden tolatókamerára és minden másra, amit ismerek.
    - USB: elöl és hátul is van USB-A és USB-C. Persze elöl még van egy szivargyújtó aljzat is, sőt még egy a csomagtartóban is. Ugye mondtam, hogy praktikus? :)
    - Van kormányfűtés, szélvédő fűtés, sötétedő belső visszapillantó, meg egyéb praktikai finomságok, de akit ezek érdekelnek, az úgyis megtalálja felsorolva őket a katalógusban.
    - Hatalmas panoráma üvegteteje van, ami motorosan kemény kárpittal besötétíthető. Az üveg nem nyitható ki.
    - A ProPilot II adaptív tempomatja nagyon bevált. Teszi, amit kell, még állóra is szépen kényelmesen lefékez és ha 3 sec-en belül indul a sor, akkor magától el is indul.

    Mi nem tetszik
    - A középső képernyőn minden autóba üléskor engem váró jogi blabla, amit le kell nyomni. Engem nagyon zavar.
    - Habár mindegyik képernyője nagyon szép, de sötétben vezetéskor a legalsó fényerőnél én még mennék lejjebb (automatikusan vált amúgy).
    - Apróság ugyan, de ha már van dekorvilágítás, egy picit azt viszont fényesebbre venném az ajtókon. Azoknak szép, szórt fénye van, nem lenne zavaró.
    - A fogyasztást ugyan lehet nyomkövetni, de szerintem a legelfuseráltabb az összes kijelző-képernyő közül. Ez csak azért sajnálatos, mert az e-Powert vásárlók egy jó része esélyesen hozzám hasonlóan a környezettudatos gondolkodás miatt is döntött mellette, márpedig pont annak kijelzése méltatlanul gagyi.
    - A csomagtartó nyitásának láblóbálással való nehézkessége is picit zavaró. Működik, de azért ki kell ismerni, hogy gördülékeny legyen.
    - Az index hangja.
    - A garancia mennyisége a konkurrenciához képest szerintem sovány. Egy Toyota, vagy Kia nem kicsivel jobban megbízik a saját termékében, ha a garanciális paraméterekből indulunk ki.
    - A ProPilot II "önvezetése" totál nincs kész a magyar utakra. Autópályán még oké (és eleve csak ezt igéri), de ott is nagyon szeret jobbra tartani a saját sávban, az pedig nagyon messze van az én vezetési szokásaimtól, folyamatosan veszélyérzetet okoz nekem ezzel. Ami viszont nagyon jó pont ebben a rosszban, hogy egyetlen fizikai gombbal a kormánykerék vezérlését (vagyis az "önvezetést") ki lehet kapcsolni úgy, hogy a ProPilot II minden egyéb funkciója aktív marad.

    Ami nem jó, vagy rossz, de az összképhez tartozik
    - Nem tudom, hogy mennyi van még készleten, de 4 milliós kedvezményeket még nemrég is láttam hirdetve és a 0 THM is létezett még pár hete. A kettő együtt egy ilyen megbízhatatlan pénznemmel, mint a forint, egyszerűen kihagyhatatlan, ha valakinek passzol az igényeihez az autó.
    - Viszonylag feszes a rugózás és az oldalirányú fejbillegtetés sem ritka, de ez elsősorban a SUV-os magas testalkat ára. De valahol középen van a sportos feszesség és a hajóringás között.
    - A kormányt nagyon könnyű tekerni.
    - Hátul nem tekerhető le 100%-ig az ablak, 1-2 cm-nyit fent marad.
    - Én kicsit sajnálom, hogy elvitték előlem az összes Tekna+ kivitelt, annak az ülése esélyesen kényelmesebb lenne, de ahogy fent írtam viszonylag rendben van a Teknáé is.
    - Fogyasztás: városban 3.5 ~ 6.0l, leginkább 5 liter környékén. Nyáron gyakran voltam 3.5 és 4.5 között, hidegben inkább 5 és 6 között mozog. Autópályán 7.5, precízen betartott 130 km/h-val.
    - Szélzaj korrekt, gördülésből már több betör, de ebben annak is szerepe van, hogy rögtön a vásárlás után eladtam a gyári gumikat és lecseréltem 4 évszakosakra. (Michelin CrossClimate II és Hankook Kinergy is ajánlottak).
    - Van egy NissanConnect alkalmazás, ami szinte semmit nem tud, de arra jó, hogy nyomon tudod követni a kocsit, meg felhívni a garanciális gyorssegélyt, ha elakadsz valahol valamiért. Ez az aszisztens szolgáltatás 1 vagy 2 évig része a garanciának. Fel tudod villantani vele a lámpáit és/vagy dudát, de pl. nem tudod bekapcsolni a kormány vagy ablakfűtést, ami hasznos lehetne.
    - A fordulóköre a Passat CC-hez képest kellemesen szűk, de nem tudom, hogy a kategóriatársaihoz képest mennyire jó.
    - Van automatikus parkolás, de egyrészt tudod parkolni, másrészt szeretek vezetni, úgyhogy ennek értékelését ráhagyom azokra, akik támaszkodnak rá.
    - Ami érthetetlen számomra, hogy egy szanaszét kamerázott, érzékelőzött kocsihoz miért kell vegyek fedélzeti kamerát, ha szeretném ezt a funkciót. Az sem érdekelne, ha nem férnék hozzá (hogy pl. németországban se legyen belőle jogi probléma, mert ott ugye tilos), csak ha ellopják, összetörik, jó lenne, ha a biztosítónak lenne hozzáférése. Emiatt használok egy saját Vantrue N4-est, ami nagyon szépen teszi a dolgát, de ez már off.
    - A kocsihoz szép hosszú, de magyar nyelvű, de meggypzpdésem szerint magyarul nem beszélő által megírt/fordított leírás tartozik. Én perverz módon jó felét átolvastam vásárlás után, azért vannak benne hasznos dolgok.
    - A zene alacsony hangerőnél korrekt, picit nagyobb hangerőn viszont elfogy, mint a közpénz. Hiába Bose, márkafetisiszták biztos jónak tartják, de gyerekek, ez nagyon gyér ahhoz képest, hogy feláras és szerepel a "Prémium" kifejezés a megnevezésében. Mélynomó ide, vagy oda.
    - Android Auto + Apple Carplay: mindegyik van, utóbbi vezetékmentes. Viszont, AliExpressen vettem 20 dodóért egy USB-s kütyüt, ami szuperül vezetékmentessé tette a telefonomat. 100%-os megbízhatósággal teszi a dolgát, nagyszerűen megy a YT és a navi. Ami miatt nem a pozitívumokba tettem, hogy az árba illett volna beférjen a vezetékmentes Android Auto is.
    - Szintén hasonló: nagyszerű, hogy van vezetékmentes töltés is, de sajnos picit kevéske az ereje abból a szempontból, hogy tokban az én telómat már nem tölti. Egy iPhone 15-öst viszont tokban is töltött. Viszont legalább látom, mert kijelzi, hogy tudja/nem tudja.

    Összességében
    Először is hadd szögezzem le, leszarom, ha valaki megveszi az autót, vagy sem, szóval nem érdekem sem ajnározni, se szídni indokolatlanul, azért írom meg mindezt, hogy segítsen. Akár mellette, akár ellene szól valami.

    Azonban azt hadd áruljam el, hogy a magam részéről újra és újra azon kapom magam, hogy okot keresek beülni és elmenni vele valahova, mert jó benne lenni és mert biztonságban érzem magam benne. Habár ízlés kérdése, de szerintem nem harsány, mint mondjuk egy CHR és nem teljesen szappan, mint sok másik SUV, vagy akár a saját elődje, inkább olyan visszafogottan elegáns, és modern kívül, belül. Nagyon sokba kerül, vészesen közel van az ára egy BYD elektromos autóhoz és lehet, hogy akinek a napi töltés az opció, az jobban is jár egy BYD Seal U-val pl., de akinek nem opció a konnektor, csak a hibrid jöhet szóba. Én azt látom, hogy akár újra 1000km-es távokat kell vezessek majd egyszer, akár csak a városban lófrálok, ez a konstrukció nagyon jó összképpel teszi a dolgát és kezdeti e-Powerrel szembeni szkepticizmusom a gyakorlatban is elmúlt. Viszont 4e km után egyszerűen nem lehet felelősségteljesen azt mondani, hogy van olyan jó, vagy akár jobb is megbízhatóságát tekintve, mint a Toyoták, de adtam neki egy esélyt bizonyítani, majd mindenki eldönti, hogy hajlandó-e ugyanerre a saját pénzén megtenni. Az az igazság, hogy a CC-ből átülve sokszor még most is ráncolom a homlokom, hogy gyanúsan túl sokmindent eltalált a Qashqai a saját igényeimből, mármint elég kicsi az esélye bármely terméknél, hogy egyszerre ennyi mindenben pont passzoljon ahhoz, amit elvárnál, még egyszerűbb dolgoknál is, nemhogy egy ilyen komplex terméknél, mint egy hibrid autó.

    Ha van konkrétum, amit kihagytam, vagy félreérthetően írtam le, kérdezzen, akit érdekel. De elsősorban tapasztalatokkal tudok segíteni, a többire ott vannak a hivatalos Nissan oldalak és a YT, ahol még ASMR POV vezetések is vannak e-Poweres Qashqai-jal.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz bandus #220416 üzenetére

    vagy itt, vagy a másik topikban írt sokat egy kollega az új nissan quasqai-ról (tököm tudja hogy írják :D) epower motorral, lehet érdemes ránézni arra is.

    Itt --> [Qashqai Tekna e-Power]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz tibbike01 #220420 üzenetére

    Az én véleményem: minden (nagyjából azonos kategóriájú) autó hasonlóan drága, ha az ember vigyáz rá. Ha meg nem, az más tészta, egyedi lutri bajok persze más-más árakat fognak eredményezni.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz ngaba #220424 üzenetére

    Én a Nissant soha egyáltalán nem követtem, kizárólag a hiteles konstrukció miatt kezdtem utánajárni. Nekem a brand totál másodlagos, ha technikailag korrektnek tűnik valami és nincs krónikus gond a kocsijaival (ld. olasz/francia márkák rossz megbízhatósági hírneve).

    Mostanra 2 dolgot tudok a Qashqairól és az e-powerről:
    1. A Qashqai a briteknél a legnagyobb példányszámban értékesített új autó, tehát az autóval van tapasztalat, illetve
    2. Az e-Power itt az EU-ban új még, de a britt gyártású Qashqai előtt már 2016 óta használják Japánban, ráadásul a legsikeresebb hajtáslánc, vagyis ott is van tapasztalat.

    Viszont EU gyakorlati tapasztalat nincs még vele, ami nyilván hordoz veszélyeket és a motor is jóval erősebb a japán társánál. A 330NM-es nyomaték eléggé odateszi magát a villanyautókénál jóval könnyebb szerkezet miatt.

    Itt vannak még további technikai adatok: [link] és [link] és [link] és [link]

    Amúgy a belsőégésű motor (ami ugye itt csak a generátort hajtja) az Infiniti 2.0l-es változó szelepvezérlésű motorjának 1 hengerrel megkurtított változata, tehát maga a motor is már egy bevált konstrukció, legalábbis növeli a bizalmam, hogy nem minden 0-ról kitalált, kevésbé érzem magam bétatesztelőnek.

    De ha valaki nagyon autómágus, szívesen venném a tapasztalatait a 2l-es Infiniti motorokról, hátha hasonlóan rossz a híre szervizekben, mint a TSI-é. (apró sztori, hogy eredetileg a Duna Autónál akartuk feleségemmel megvenni a Qashqait, nagyon kedvesek is voltak, ott voltam tesztvezetni is, de a beszámításkor az 1.8-as TSI belsővel ellátott Passat CC-m nyomdafestéket nem tűrő minősítést kapott. Nemhogy nem adtak árat, de konkrétan az ottani "beszámítós kolléga" irgalmatlanul elmondta mindennek. Ezért mentünk egy másik kereskedésbe, ahol az uccsót vittük el az akkori készletből). Amúgy az értékesítő kolléga tekintetével kb. 1000x kért bocsánatot a beszámítós ember megnyilvánulásai miatt. (mindezt amúgy úgy tette meg, hogy a konkrét kocsiról semmit nem tudott, pedig elég tuti üzletet kötött volna, mert épp előtte 1 hónapja hagytam ott 1 millát épp náluk a Skodánál "szokásos" szervizelés címén + egy munkahenger cserével. A kocsit a végül a másik kereskedés így is tette ki: "Passat CC, karban tartott, nagyon szép állapot". Na mindegy...

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Kickass #220428 üzenetére

    7-8 literes átlag(!?)fogyasztással? Télen is csak autópályán eszik pontosan 7.5l-t. Persze, aki 150-nel keni neki, biztos rosszabb. Városban télen 5~6l, nyáron 3.5~5l. Milyen 7~8? Azt nagyon csipázom, mikor olyanok állítanak "érdekességeket", akik nem tapasztalatból beszélnek. Semmi igényem védeni a Qashqait, szerintem jól kivehető a leírásomban, hogy hideget/meleget őszintén írtam meg, de amikor valaki saját tapasztalat nélkül mond hülyeséget, ráadásul rögtön azután, hogy valaki megosztotta a tényleges gyakorlati tapasztalatait, azért elég fura.

    Szerintem egy sokéven át tökéletesítgetett Toyota hibrid esélyesen megbízhatóbb konstrukció (legalábbis a Toyotára nézve ciki lenne, ha nem így lenne). Az e-Power inkább azoknak szól, akik nem akarnak lemondani az elektromos meghajtás karakterisztikájáról, miközben nem kívánnak hatótávpara és töltők utáni sorbanállással vezetni. Autópályázni meg marad vagy egy alacsony fogyasztású ICE, vagy full elektromos.

    A többi érvet pedig maga a Qashqai teszi hozzá annak, akinek, mert mint autó, nagyon rendben van (a fenti "Nem tetszett" listámat leszámítva, amit mindenki eldönt maga, hogy mennyire prior neki vagy sem, illetve másnak más szempontjai is lehetnek, amit és meg sem említettem, mert nekem nem lényeges). Az e-Power meghajtás csak egy szempont a sok közül. Egy autó a legtöbbünknek ma már bőven nem csupán egy motor köré épített kasztni, hanem mindennapi eszköz, ami nagyonsokféleképpen helyt kell álljon.

    Én mindenképpen azt javaslom, hogy akinek a Qashqai szóba jöhet, nézze meg a Corolla Cross-t is (az a kategóriatársa és árban is az van egy szinten, nem a RAV4), a Kia, Honda és Hyundai modelljeit is. Akinek meg van lehetősége full elektromosat venni, a Seal U most elég durva lehetőség.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz f4lcon #220431 üzenetére

    f4lcon, az NX350 legjobb esetben is egy 2x annyiba kerülő verda. Tényleg itt tartunk? Ne már...

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Tom1939 #220435 üzenetére

    Ráadásul valami elavult listát láttam sokkal durvább árakkal, mégegyszer rákerestem, 19-től láttam NX350h-kat a lexus.eu-n. Qashqai e-powerrel 12.5-ről indul pld itt. Csak az "Üzemanyag" szűrőnél kell kiszedni a mild hibridet. Mindenesetre ha nem is 2x-es az ár, nem egy kategória a kettő, akárhogy csűrjük. Fent írtam pár korrektebb versenytársat.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz szőröscica #220437 üzenetére

    Mondjuk ez már katalógusos kérdés, 2 kattintás a nissan.hu-n megtalálni: [link]


    De mivel X-trail esetében (legalábbis a legújabb modelleknél) pontosan ugyanez a felállás, miszerint kizárólag a legsoványabb felszereltségű kivitel nem az, esélyesen olyanhoz volt szerencséd(?).

    Érdemes amúgy kipróbálni, simán online is tudsz időpontot foglalni a dunaautónál (én azért szeretem őket, mert itt lakok mellettük :)) és nagyon készségesek voltak, kenhettem is neki, meg türelmesen el is magyaráztak nekem mindent, amit kérdeztem. ...és hát kérdeztem. :P

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Ha már megemlítettem itt az egyik korábbi hozzászólásomban, hogy az e-Power meghajtású Qashqai-okban az Inifitiben debütált motor 3-hengeres változatát alkalmazzák, rákerestem, hogy milyen technikai vívmányai vannak a konstrukciónak, elég szemléletes anyag, ha valakit érdekel: Infiniti VC-Turbo

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz dj79 #220482 üzenetére

    Érdekes, hogy a Qashqai-t nem nagyon emlegetik az ezzel kapcsolatos cikkekben, de amúgy szerintem abban is ennek a motornak egy bizonyos verziója duruzsol. Ezt a cikket még idehoznám a témában: [link]

    Kíváncsi vagyok, hogy mire jutnak a vizsgálatok. Egyelőre úgy néz ki, hogy nincs ok visszahívásra és hogy a Nissan a debüt óta folyamatosan csiszol a technikán, mivel ismertek voltak számára a jelenségek. Majd figyelni fogom a híreket.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz dj79 #220484 üzenetére

    Mondjuk az említett autók ugye a hajtásláncban integrált módon alkalmazzák ezt a motort, az e-power pedig csak generátort hajt vele, kvázi állandó terhelést jelentve + nem gázpedállal, hanem számítógéppel vezérelve, tehát ha atomra is azonos a motor, egészen más kontextusban működik. Ez persze jelenthet egyéb gondokat is akár, amik kiderülhetnek, de még nem derültek ki ilyenek szerencsére... nyilván friss dolog, remélem, öreg korára is így marad. :DDD Mindenesetre köszi a linket. :R

    Közben átfürkésztem amúgy a teljes netet Qashqai, meg KR15DDT visszahívás, probléma, gond stb. kulcsszavak (angolul is nyilván :)) társaságában, de egyelőre úgy néz ki, hogy elég jól kimaradnak a Qashqaiok a szinte már minden gyártót ilyen vagy olyan módon utolért visszahívásokból és a fenti sem visszahívás ugye, csak vizsgálják, hogy mi a szitu.

    szerk.: A sok cikk egyike szerint a "Rogue Sport" = "Qashqai", csak kisebb különbségek vannak (pl. pont a hajtásláncban) és gondolom azokat nem is UK-ben gyártják, de már nem bírom és nem is akarom követni. :D

    szerk#2: hahahaha :) pont beírtad te is

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Autómárkák megbízhatósága az USÁban: [link]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Stealth #220669 üzenetére

    Nagyjából egy J11-es Qashqai környékén tapogatózol szerintem. Csak pár napja vagyok a magyar Qashqai fb csoportban, de máris láttam egy két egész jónak tűnő ajánlatot 6M alatt.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Azta, az utóbbi hsz-ekben szinte mást sem látok, csak hogy mennyire hulladékok a motorok. Mármint ez nem panasz, csak kábulok. A teljesség és a konstruktivitás kedvéért bedobnátok ide "örökéletű" benzines mocikat és hozzájuk tartozó jellemző típusokat? Csak hogy ne a kerülgetéssel menjen el 8 oldal, hanem legyenek jó irányba vezető utak is. Látom, hogy sok itt a tapasztalat, tudnánk tanulni belőle. Ezer köszi. :R

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Ha valaki hitel nélkül töri a fejét új autóban, a Nissan elég durva akciót tol: [link] 6M Ft-os kedvezmény Leaf, Qashqai és X-trail verdákra is. A Speed Shop linkekre kell kattintani.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Parci #221139 üzenetére

    Szerintem nem bili, volt egy HVG cikk, mindjárt előkeresem...
    Ehun... [link]

    Lassan fizetnek is, csak vigyed... pedig elég jó masina mindegyik akciózott kocsi. Én egy e-Power Qashqait tolok, ahogy ezt itt nemrég bőségesen megírtam, szívesen válaszolok, ha van kérdés és tudom rá a választ. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz szabonagyur #221144 üzenetére

    Bakker, 2 kattintás a nissan.hu-n. Nem dolgozom nekik, csak van egy ilyen autóm, azért szerintem akit érdekel egy ilyen akció, csak megtalálja már... :DDD
    [link]

    Ha most csak a Qashqaiokról beszélünk, egy 7.5 millás alsó árért érdemes összevetni a konkurenciával, hogy mit lehet ennyiért venni. Aztán a számokon túl érdemes abba is belenézni (szigorúan személyesen!), hogy kívül milyen/mekkora, belül milyen minőségű és korszerű és végül, hogy műszakilag mennyire korrekt. Ahogy említettem, korábban én már leírtam a saját véleményem, de ahányan vagyunk, mások az igényeink, ízlésünk.

    Speciel az egyik legnagyobb (de ez röhej) örömöm ebben az autóban a brutál e-Power után az az, hogy nem ült fel a "minden legyen a touchscreenen" trendre. De sokminden más is tetszik sokminden hátrány mellett. Én tuti megnézném ugyanennyiért a Skodákat, Suzukikat, de a Toyota pl. ezzel az akcióval kikerült a képből, mert a Corolla Cross, ami valódi versenytársa, az már drágább ennél, de nekem ugyanannyiért sem az kellett volna, csak a bevált megbízhatósága, az azért elvitathatatlan Toyota-dolog. :)

    szerk: aztamindenit, de csorog a nyálam arra a Tekna+-ra. Sajnos Tekna volt a legmagasabb elérhető modell anno, amikor vettem... persze nem mintha bánnám, de akkor is már a Tekna+ volt a célkeresztben.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Gombinyó #221152 üzenetére

    Igen, a Qashqai-oknak már az alapfelszereltsége is eléggé magasnak számít a többi márkához képest, főleg biztonsági technológiák terén.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Tom1939 #221160 üzenetére

    Bárki, aki filózik Qashqaion, javaslom a facebook csoportba lépést, nagyon sok hasznos infó elhangzik ott és többen is kérdezgetnek ott vásárlás előtti fázisban.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Parci #221166 üzenetére

    Hát igen, a kis akksis szemtelenül olcsó így, már a gagyi árkategóriában versenyzik egy érett, bevált konstrukcióként. Sőt, a használt piacon érvényes árakkal is konkurál.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz bigdady #221474 üzenetére

    Ha Qashqai szóba jöhet, azt rebesgetik, áprilisban megint lesz egy komolyabb akció. A fb csoportban a kocsiját épp most átvevő tag jelezte...

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz SirRasor #221497 üzenetére

    Épp itt írok 2-vel fentebb egy alternatíváról. Nekem egy jóval drágább változat van, de a 8 millás keretbe egy korrekt darab a Qashqaiból is be fog férni, ha igazak a pletykák.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz bigdady #221514 üzenetére

    A fb csoportban szeretik, de mindenképp nézz meg yt videókat és valódi tulajokat kérdezz meg, nekem e-Power van. Van videóanyag bőven és a csoportba is szerintem simán bejuthatsz érdklődési szándékkal. Bátorítalak, mert élő a közösség... (mondom én, aki alig nyitja meg a fb-ot, de pont ezekben a csoportokban vagyok aktív).

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Aki Qashqaion, vagy valamilyen Nissanon gondolkodott...
    Videó: [link]
    Cikk: [link]

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz bigdady #221851 üzenetére

    Én mindenképp felkeresném Baja Pétert a Nissan Centrumnál. (fent van a száma is az oldalon). Elég informált (bár elfoglalt), ha lesz akció, szerintem tud már róla.

    Amúgy a J12-es szériát (a kapható legújabb modell) én azóta is imádom, eszméletlen praktikus és élménydús kombináció ez az e-Power. Szerintem az új autót választók zömében nem is tudnak róla, hogy milyen jó dolog, mert ha hibrid, akkor mindenkinél a Toyota neve ugrik be (joggal). Itt mindenkit bátorítok, hogy próbálja ki. Nem azt mondom, hogy minden szempont szerint jobb, mint az alternatívák, de azt igen, hogy nagyon más és elég nehéz lemondani róla, miután vezette az ember. Röviden egy elektromos verda élményét kapja az ember benzines tankolási képességekkel annak minden előnyével és hátrányával.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    J12-es Qashqai tulajként tudom, hogy micsoda jó vétel van most, ezért gondoltam bedobom: fb-n most hirdeti valaki a saját e-poweres Tekna felszereltségű hófehér verdáját 12 misiért. Aki új(szerű) autón filózik, szeretne elektromos járművet, de nem akar sz*pni a töltéssel, akkor ez most egy tuti vétel. Szalonból 15~16 misiért megy ez az e-Power meghajtású soros hibrid. (az eladóhoz semmi közöm, csak a témában érdklődőknek segítségül dobtam be)

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Lehet-e vontatni a kiszemelt járművel: [link]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz scott_free #222557 üzenetére

    Szerintem Yaris. Több idősebb hölgy ismerősömnek is az van és mindegyik Yarisra cserén gondolkodik (nagyjából 20 évesek azok is). A megadott keretbe már 1.5-ös Hybrid is belefér és működni fog a világvégéig is.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz scott_free #222568 üzenetére

    Nem bantasbol irom, de egy bizonyitottan problemamentes, bevalt es modern, zold hibrid Yarisszal gyak. egyik felsorolt sem emlitheto egy lapon sem, meg laikusnak is gyanus kell legyen. :) ha mar... esetleg lightosabb Corolla vagy egy ujabb golf. A skodak sem rosszak az ujabb tsivel, de szerintem mar kicsit felularazzak. Ceed, i30 meg jok lehetnek, de szerintem abbol sem lesz nagyon tuti benzinessel es jo ertekben, de ra kell keresni.

    Szerk: Kicsit fentebb talan még el lehet kapni egy Leafet, ha az aram oke a benzin mellett.

    A Konának az az 1l-es motor meg igen sovanykanak hangzik.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz nagynorbi #222589 üzenetére

    Kérdezd meg a CeramicPro csapatát.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    Hyundai Kona Electric (2017-es modell, nem a legújabb) és a Yaris Cross Hybrid közül melyiket választanátok és miért? Méretben majdnem pont ugyanakkora a két autó. A Kona picit drágább.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz tototos #222700 üzenetére

    Abban a helyzetben, amire keresem ez nem döntő. Anyósnak kutatok, még csak pásztázom a piacot, de tudom, hogy a Yaris Cross tetszik neki, csak a mostani hírek sem igazán hangzanak jól ez irányban, a részletfizetési konstrukciók sem túl jók a Toyotánál, meg én a magam laikus részéről elektromosat ajánlanék neki inkább, főleg a belsőégésű technológia kihagyása miatt, de valójában nem tudom, hogy az alábbi szempontokat melyik szolgálja jobban (és ez lenne a lényeg): üzembentartási költségek, megbízhatóság, garanciák, vezetési biztonság és praktikum, vagyis könnyű ki/beszállás, stb. Egy olyan kocsit keres, ami napi 2x40~50km-es munkábajárást lehetővé tesz és hosszú távon nyugalommal és biztonsággal szolgálja a nyugdíjas éveit. (ilyen szempontból kritikusnak vélem a különböző biztonsági assistokat is, mint pl. a tolatáskori aszisztensek, 3D vagy felülnézeti kamerakép, oldalirány forgalomfigyelés kiálláskor, stb.) Yaris Crossnál ez vagy külön csomag (smart, vagy magas felszereltség, Konánál asszem alap, de nem vagyok teljesen képben még).

    De nem is akartam addig végletesen beleásni magam, amíg ki nem derül, hogy egyik, vagy másik egy kalap sza..móca. Szóval érvek/ellenérvek és tapasztalatok jöhetnek ide is, oda is, bárkitől, aki képben van. :R

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz molnarpeter #222707 üzenetére

    Van bizony, garázs, 3 fázis, vidéki környezet, nem Bp. A zöld rendszám nem szempont. @Tom: Igen, elsősorban ilyenekre lennék én is kíváncsi, hogy mennyire szeretik az emberek a Konát, mik a gondjaik vele, stb. Sokszáz km egyáltalán nem, vagy nagyon, nagyon ritkán lesz. Viszont a Toyoták híresen megbízhatóak, bár a Yaris Cross tudomásom szerint totál új modell, nem tudom mennyire relevánsak a korábbi tapasztalatok és a fent linkelt hír sem túl bizalomgerjesztő.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák