Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- TCL LCD és LED TV-k
- Bluetooth hangszórók
- Milyen processzort vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Otthoni időjárás-állomás
- ZIDOO médialejátszók
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Monitor hiba topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
slett27
addikt
Ennél milyen problémákba lehet belefutni ? 2004-2008 esetleg 2009 1.6 106LE benzin ? Vagy inkább itt dízel lenne a nyerő ? Feleségemnek néznénk autót napi 30-km-re.Lassan kezdem átértékelni a három F szabályt. Ez annyira sztereotípiának tűnik. Vagy csak 30 évvel ezelőtt volt érvényes ?
Mikre lehet ennél a típusnál számítani ? 800-1M között lenne árban.
-
válasz
Bdanyy #222795 üzenetére
pont az a baj vele, hogy nem veszed észre a lerakódást, mert mindig csak kicsit lesz rosszabb az autó
nyilván aki nem csak beül és hajtja, hanem hajlandó időnként preventív dolgokra is (mint a dióhéjas tisztítás) annak kevesebb lesz a problémája vele. de aki nem tud a hibáról és/vagy nem is foglalkozik vele, annak könnyen milliós motorfelújítás lehet a vége. -
Bdanyy
addikt
A kokszosodás is kicsit túl van parázva, nem? Nem hirtelen robban le és az autó értékéhez képest nem olyan durva kiadás.
-
válasz
BigBlackDog #222792 üzenetére
jogosch
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #222792 üzenetére
De, jól mondod. A direkt befecskendezős ami kokszolódik.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
f4lcon #222791 üzenetére
" szívócső befecskendezés, így kokszolódás előfordulhat,"
A szívócső befecsi nem pont, hogy csökkenti a kokszosodást?
A direkt befecsinél nem halad keresztül a szelepszáraknál a porlasztott üzemanyag, de szívócsöves befecsinél igen, így tudja azt mosni, nem ég rá az EGR felől visszavezetett mocsok.
-
válasz
kerxy #222787 üzenetére
Suzukival kapcsolatban is feljött korábban, hogy biztos van pár falábú, aki rúgja neki pályán aztán beáll a kútra és lekapcsolja a motort, aztán csodálkozik, ha a turbó kenés nélkül majd egyszer megadja magát, de ezekből viszonylag kevés van, meg talán az 1.33tce leállítás után is forgatja a vizet a turbóban az ilyenek elkerülésére
mivel úgy tudom ebben is van szívócső befecskendezés, így kokszolódás előfordulhat, illetve megnövekedett olajfogyasztás
de ezek ritkán jelzett problémák -
footy
addikt
MODERATOROK:
Legyszi, valaki rakja mar be az osszefoglaloba, hogy a motorok megbizhatosaga fuggetlen a feltoltestol. (turbos-e vagy nem)
Mar 1000x elojott a kerdes es mindig racsodalkoznak a kerdezok. -
pocokxx
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #222786 üzenetére
Köszi! Kényelmi szempontból talán ez áll a legközelebb az elvárásaimhoz...
Van valami adat még, amiről felismerhetem az RHK-t? Kw, vagy ccm3? Motorkód meglehetősen ritkán szerepel hirdetésben. -
kerxy
őstag
válasz
szebe #222785 üzenetére
Köszi!
Igazából úgy vagyok vele, hogyha hozza az elvárásokat, akkor nem zavar, hogy Dacia logó van rajta, illetve az sem, hogy puritán a beltér (sőt három kisgyerekkel ez még akár előny, mivel nem kell rá úgy vigyázni).
A Scenic egyébként tetszik, de az a bajom, hogy jóval öregebb és többet futott példányt tudnék ezen az áron venni, és nem látom, hogy ez miben érné meg.
A turbós motor (1.3 tce) amúgy tényleg hasonló szinten megbízható mint a sima szívó (1.6 sce)? Nekem ez furcsán hangzik, mégis ugyan olyan megbízhatónak tartják őket.
-
kerxy
őstag
Sziasztok!
Tippeket szeretnék kérni, mivel autót keresek az alábbi paraméterek mentén:
-Évi 5000 km
-Kisebb távokra, emiatt elsősorban benzines (5-10 km városban, ritkábban 40-50km)
-Legalább 5 évre
-Lehetőleg 5-6 évnél nem régebbi, 150e km alatt
-Viszonylag megbízható (éves szervizen kívül ne kelljen túl gyakran szervizben dekkolni)
-4.5 millió HUF-ig
-Vásárlás fél éven belülA legfontosabb hogy három gyerekülés elférjen egymás mellett, ami miatt az egyterűek felé venném az irányt, viszont a szokásos ajánlások közül (5008, C4 Grand Picasso, S-Max/Galaxy, Sharan) nincs olyan, ami mindent teljesít, főleg életkor illetve futásteljesítmény alapján.
Ezért erősen elgondolkodtam a 7 személyes Dacia Lodgy-n 1.6 szívó vagy esetleg 1.3 tce motorral. Ha jól tudom, akkor itt egy komolyabb típushiba van, ami a hátsó futómű, de erre is van már upgrade megoldás.
Ti mit ajánlanátok erre a típusú felhasználásra?
Előre is köszi!
-
válasz
Gabinnyó #222782 üzenetére
alapjában véve, ha rangsorolni kellene őket motorváltozat szerint, akkor 1.4t > 1.6 > 1.0t
kisturbóstól fázom alapértelmezésben, bár a Suzuki a jobban sikerült fajta, de azért na... az ördög nem alszik
az első kettőt simán venném magamnak, a harmadikat meg nem
lehet az én hibám egyébként -
Gabinnyó
újonc
válasz
f4lcon #222746 üzenetére
Köszönöm szépen az infót! Akkor karbantartás szempontjából az 1.6 az olcsó, teljesítményre az 1.4 t a legjobb, de megbízhatóságra az 1.0 t sem rossz, csak gyenge. Csak fiatalabbak ezek a Nissan Qashqai-nál . Amire meg nekünk kell, megfelelő lenne a Suzuki is, méretben nem nagyon éreztünk különbséget a két kocsi között. Ha néztünk mást típust, ami jó lehet, de nem tudom hogy jó lehet e, majd érdeklődöm itt úgy is.
-
kenguru99
senior tag
válasz
pocokxx #222779 üzenetére
Ha szóba jöhet, akkor nézz körül a külföldi használt autó portálokon is vagy szánj erre sok időt és legyél türelmes, mert ez nem lesz egyszerű menet.
Linkelek itt egy videót a neppertől, szerintem érdemes legalább az elejét megnézned. Ő is hangsúlyozza hogy mennyire nehéz ebben a kategóriában jó használt autót venni. Még egy neppernek is nagyon nehéz, hát még egy átlagembernek. -
válasz
pocokxx #222771 üzenetére
Ezzel a kerettel nagyon megnehezíted a dolgot. A legtöbb esetben 7 vagy e feletti számmal vállalkozások veszik és a munkaeszköz árakat meg kell fizetni - sajnos nem lesznek figyelemmel a te felhasználásodra. Egy ismerősöm már lassan egy éve nagyon hasonló feltételekkel keres eddig sikertelenül.
-
kenguru99
senior tag
válasz
pocokxx #222777 üzenetére
"Egyetlen benzinest találtam, 450,000 feletti km-rel."
És valójában az is dízel, csak elírták a hirdetést.
A 9 ülés az fix?"Ha Vivaro, akkor melyik motorral? "
Ezek renault dci motorok valójában ha jól írja a wikipedia. Sok taxi van ilyen motorral használatban. De sajnos renault dízel témában egyáltalán nem vagyok járatos. -
kenguru99
senior tag
válasz
kenguru99 #222774 üzenetére
Egyébként, bár nagyon ritkán de felbukkannak ezekből benzinesek. Szerintem a kilométerfutás nem indokolja a dízelt. Plusz egy benzinesben nem lesz benne a világ összes kilométere.
Ez ugyan csak 8 személyes, de valami ilyesmire gondolok. -
kenguru99
senior tag
válasz
pocokxx #222771 üzenetére
Kezdjük azzal, hogy eleve nagyon öreg autókat nézel, amelyeket döntően teherautónak, munkásjáratnak használnak. Ilyenből normálisat találni, az a közel reménytelen kategória.
A Vito messze a leghulladékabb az összes közül, kerülendő. A Fordok ennyi idősen már teljesen szét vannak rohadva. A T4 jó lenne abból se lesz normális. Szerintem a Vivaro és klónjai még talán ezek közül a legreálisabbak. -
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Egy ideje autókeresésben vagyok alapvetően az alábbi szempontok szerint:
- kb. 2,5 millió körüli felsőhatár, hogy átírás, szerviz stb.vel is megálljon max 3-nál.
- 9 ülés,
- napi kb. 2 x 20 - 20 km ingázásAhol tartok...
- VW T4 rendkívül túl van árazva, kedvelem a konszernt, de nem találok normálisat.
- Scudo/Jumpy/Expert: Ha jól tudom a 2.0 HDI a jobbik motor belőle, ezt preferálnám, de nagyon keveset látok olyat, amibe családostul beleülnénk. Amúgy ezt venném.
- Vito: Teljes ködben vagyok velük kapcsolatban. Mercedeshez megbízhatóságot társítottam eddig, de egy-két autószerelő lebeszélne róla... Milyen motor jó? Tényleg rohad mindegyik...? Porlasztó problémás..?
- Vivaro/Primastar/Traffic: Nagyobb, és egy kicsit buszosabb. Hajlok rá, de megriaszt egy-két neten keringő teszt. Ebből melyik motor kerülendő? (1.9 DTI, 2.0 CDTi, 2.5 DCi)
- Ford: Szabad ilyet venni? Vivaro tulajdonos ismerős azt mondta, inkább ilyet választana, ha újra venne autót... Melyik motor? Mire kell figyelni?Minden tanács hasznos, köszönöm, ha foglalkoztok vele.
-
-
válasz
molnarpeter #222764 üzenetére
De az is idő - anyósom telefonál h a 92 éves apósom elesett akkor mondjam neki h majd ha lesz kocsi?
-
-
-
dj79
senior tag
válasz
szabonagyur #222760 üzenetére
Bérlés helytől függően inkább megéri, itt helyben is kijön magánban olcsóbban mondjuk egy kettesfóka, mint br280.
-
-
-
Sziasztok.
Kicsi olcso jol eladhato ideiglenes autora kernek javaslatokat. -
lupakgabor
csendes tag
válasz
rbalint88 #222733 üzenetére
Teljesen jo fogalmaztal koszi, es ertekelem a segito szandekot!
Jobban orulnek 4M kornyekenek, de nem baj ha megeri, ra tudunk kolteni tobbet is.
Hasznalatra, 2 havonta egy hosszabb ut videkre, plusz heti max 20-30 km. Szoval szeirntem egy ilyen 5000 km / ev.
Abba abszolut egyetertunk, hogy az igenyekhez kellene igazitani
Koszonom! -
válasz
BigBlackDog #222742 üzenetére
Na ez érdekelne engem is. Egyelőre OPiiPO fázisában vagyok én is. Semmi konkrét, egyelőre háromszögelem a lehetőségeket... Octavia az egyik ami bekerült a halmazba, most próbálom kiejteni vagy bent tartani...
Már terveztem, hogy írok ide majd egy tisztességes "mit keresek" hozzászólást, csak most rá akartam csatlakozni erre a szálra.
-
szőröscica
addikt
válasz
csizo13 #222744 üzenetére
A T-Roc nem egy kategoria az Aronaval, Kamiq-kal, azoknak a T-Cross a tesojuk. Ha jo volt az Arona, nezd meg a Kamiqot 1.5TSI-vel, jobb minosegu auto. Viszont szerintem ezek az autok rettento zajosak, a nalunk elofordulo rossz utakon szornyu eros gordulesi zajuk van.
-
válasz
Gabinnyó #222735 üzenetére
az 1.4T is egy kiforrott motor
nem azt mondom, hogy lehetetlen lerugni, de igazi faláb kell hozzá
jobb, mint az 1.0T és alul nyomatékosabb, mint a vérszegény 1.6 sz.póbenzin.
az 1.6-nak az az előnye, hogy turbója sincs meg kettőstömegűje se, meg semmi drága alkatrésze.#222726 tototos
#222725 szebe
#222727 dj79
ti engem akartok meggyőzni?van egy remek szívó benzin CX-5-ünk de idén lesz napelem, szóval felmerült a tölthető hibrid (esetleg a full villany) a Mazda helyett.
de ez még egy jó fél év, addig csak nézelődöm
a helyzet nem jobb, mint a CX-5 vásárlása előtt, ugyanis bármi jön helyette, az csak piros és kék lehet, de azokból se minden variáció. keretben jó lenne 8M alatt maradni, de a SUV vonal az maradhat -
csizo13
tag
Számomra a felszereltségi listák összehasonlíthatatlansága miatt kérném a tanácsotokat, mert év vége felé valamilyen 0-3 éves crossovert szeretnék venni 2 felnőtt személy kényelmes utazásához. max 8MFt-ig.
Elnyűhetetlenség, alacsony fenntartási költségek, aránylag halk utastér az igényem.Ezekről olvasok hónapok óta, jót-rosszat, mindenfélét, végén egy kakukktojás:
Toyota Yaris Cross,
Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Opel Mokka, Opel Crossland,
Skoda Kamiq, Seat Arona, VW Troc,
Kia Stonic, Hyundai Kona,
Dacia Duster 2024,
Suzuki S Cross,
Skoda Scala.Ezek közül egy automata Aronát béreltem 5 napig, nekem teljesen megfelelt 1000 km+200 város, 6L átlag.
Előre köszönöm az ajánlásokat! -
-
426os
őstag
válasz
OPiiPO #222738 üzenetére
Én azt mondanám, hogy 2019.07 utáni gyártást nézz és akkor hűtőfolyadék cserével, szilikát tasak eltávolítással nem kell foglalkoznod (nem mintha olyan hatalmas meló lenne, de így 0km-es kora óta a jó folyadék volt benne). Nagy különbségek nincsenek a motorban, talán az újabbaknak kicsit jobb a szoftvere (simább járás két hengerezéskor, kissebb hajlam kenguruzásra.
Minőséghez:
Én végigültem a triót (Golf/Octavia/Leon). Egetrengető különbségek nincsenek, inkább apróságok. A nagyobb különbségek felszereltségból jönnek. Valósznűleg egy L&K Octavia az említett dupla üveggel jobb lesz érzésre, mint egy Trendline Golf az alap üléseivel.
Apróságok, amikben jobb a Golf: Tárolórekeszek mennyisége és praktikussága, bélelt ajtózsebek (nem csörög, amit beleraksz) stb.
A menetkomfort hasonló (MQB platformon nincsenek nagy különbségek), ha 150 lovas motorban gondolkodsz, akkor viszont a Golfban hátul jobb futómű lesz, ezért stabilabb lesz hasonló komfort mellett. Normál felhasználás során viszont ez igazából mindegy.
Az én szememnek az Octavia belseje nem szimpatikus, ezért hamar kiejtettem.
Ha esetleg szóbajöhet a Leon is, megér az is egy pillantást. Jellemzően jobban extrázottak (FR feszereltséget keress), ezért igen kellemesek tudnak lenni. Nekem kifejezetten tetszik a sportos belseje. Csomagtartóban picit elmarad, illetve kevesebb az utastéri tárolórekesz (pl nincs napszemüvegtartó sem a plafonon), de összességében lehet, hogy jobb, felszereltebb autót találsz, mint Golfból. Az alap üléseket kerüld mindhárom autónál. Az alap Led fényszórók is sokkal jobbak, mint bármelyik halogén, de legyen utána casco a kocsinSzerk: Ugyan nem derült ki a kérdésedből, de én egyből a G7 generációra asszociáltam. Talán a Golf8 és társaira is igaz, amit írtam, de nekem kellemesebb volt az eggyel korábbi generációban ülni, így abból kerestem a lehető legfiatalabbat
-
válasz
OPiiPO #222738 üzenetére
bele kell ülni. nyugodtan vehető bármelyik 1.5 tsi. szerintem a golf még mindig minőségibb, mint az octavia és nekem szebb is belülről. hangszigetelése is jobb. de az octaviahoz rendelehtő extra szigetelt ablak, azzal lehet megveri a golfot. én sose választanék octaviát golffal szemben
(o3-am volt 1.5 tsi manual, és 8-as golf 1.5 etsi automata).
-
Hali,
Két kérdés:
1. Golf/Octavia 1.5TSI*-t melyik évjárattól lehet venni?
2. Golf hangszigetelése és belső tere jobb mint az Octavia?Köszi
(csak nézegetek egyenlőre, de a hangya már elindult
)
-
duhuss
csendes tag
Sziasztok!
Két Hybrid Yaris között vacilálok, árban kb. egyformák, motor ugyanaz, ti melyiket választanátok:
1. 2023-as autó, 14.000 KM, rosszabb felszereltség, 400e Ft-al drágább
2. 2021-es autó, 46.500 KM, jobb felszereltség (főleg külső elemek, LED-es lámpák, 16-os dísztárcsa, hátul sötétített üveg + nagyobb kijelző bent és hátul is elektromos ablakok)Nekem inkább utóbbihoz húz a szívem, de azért elgondolkodtató a +2 év és +30.000 km
Köszi a segítséget!
-
Gabinnyó
újonc
válasz
Gabinnyó #222626 üzenetére
Sziasztok!
Voltunk kint kereskedésekben, pár autót megnéztünk.
Ami nem tetszett, az a Ford C-Max - a régebbi típusa -, VW Golf Plus, Hyundai IX20, Nissan Note, Honda Jazz - az utóbbi kettő kicsinek éreztük, mint csomagtartóban, mint méretben. Néztük egy Toyota Verso-t, arra a párom azt mondta hogy túl nagy lenne neki, nekem tetszett. Ami tetszett, az a Nissan Qashqai, meg egy Suzuki SX4-Cross. Még majd nézünk valamelyik nagy olyan ASX-et is, amit ajánlottatok. A Suzukikból melyik motorral ajánlanátok? A Használtautón sok 1.0 t és a régebbi 1.6-os van 4 millió körül. Az 1.4t megérné a felárát megbízhatóságban? Előre is köszönöm a válaszokat! -
bigrob
őstag
Mi a véleményetek erről a Rapidról? [link]
Szerintem túl van árazva, 3,7-3,8 lenne nagyon max a reális. -
rbalint88
addikt
válasz
lupakgabor #222732 üzenetére
5M-bol mar lehet jo autot venni, de 3-bol is, carplay nelkul, az sokszor utolag is megoldhato.. Minel tobb infot osztasz meg a topikkal, annal relevansabb segitseget tudunk adni.
Mire hasznalnatok, heti hanyszor milyen tavok, hany es mekkora meretu embernek, esetleg mi tetszik. Ilyenek.
“Szoval onnan kene kezdeni, hogy milyen markak johetnek szoba es milyen tipusaik vannak egyaltalan.”
Reszben igen, reszben nem. Eloszor merjuk fel az igenyt es majd az annak megfelelo modellek kozul valasszunk megbizhatot, szepet, stb., ne pedig kitalaljuk mi tetszik es megprobaljuk belepajszerolni az igenyeinket.
Remelem erthetoen fogalmaztam, igy 24 ora utazas utan kevesbe fog az agyam -
lupakgabor
csendes tag
Koszonom a hozzaszolasokat. Az a baj, hogy tenyleg nagyon vakon vagyok. Szoval onnan kene kezdeni, hogy milyen markak johetnek szoba es milyen tipusaik vannak egyaltalan. Es akkor meg a kulonbozo motorokba bele se mentunk.
Keret sajnos annyira nem nagy, hogy uj autot csak ugy elhozzunk. 3-4, max 5M. Ha tudtok ti is segiteni azt megkoszonom!
Nagyobb csaladi autot szeretnenk, elkepzeles szerint ilyen passat meretut. Automata valto jo lenne, de nem feltetel. Ha lenne benne carplay tok jo, de anelkul is lehet elni. Megbizhato autot keresunk, amit nem kell sokat szervizbe hordani.
Koszonom a linket is, megnezem majd oket! -
tototos
addikt
válasz
lupakgabor #222728 üzenetére
[link] szerintem tőlük kaphatsz tanácsot is.
-
válasz
lupakgabor #222728 üzenetére
az elso lepest megoldhatod ezen topik nagy tapasztalattal biro lakoi segitsegevel. keress visszak kicsit hogyan szoktak ezt kezdeni: raszant keret, felhasznalasi mod, minimalis elvarasok az auto fele (pl legyen/ne legyen automata), egyeb extra nyugok (ferjen el hatul harom gyerekules), stb. ezek alapjan mar iranyba tudnak itt allitani, biztos van olyan kedves forumozo aki segit neked nehany hasznaltauto linkkel. illetve tudnak ajanlani olyan szakit is aki elmegy veled megnezni vasarlas elott, es kiszurja ha valami nagy gebasz van.
olyanrol nem tudok aki ezt igy egyben kitalalja neked. illetve igen, ertekesitonek hivjak, tipikusan ujauto kereskedesekben fordul elo. ha semennyire sem akarsz belemaszni es viszonylag nagy ra a keret, akkor bemennek egy vw, skoda szalonba, elregelnem az igenyeim, es elhoznek egy ehhez legkozelebb allo keszletes autot.
-
lupakgabor
csendes tag
Auto vasarlasa elott allunk, viszont semennyire nem ertek hozza, es ugy nagyon nem is erdekelnek az autok, csak szuksegunk van egyre. Van esetleg olyan szolgaltatas, hogy elmondjuk az igenyunket valami szakertonek es o kivalasztja a tutit nekunk? Nyilvan fizeteknek a segitsegert, ez nem kerdes.
Olyanra gondolok, hogy megbeszeljuk mit szeretnenk, kivalaszja a lehetoseget, esetleg eljon velunk megnezni vagy ajanl valakit akivel erdemes. -
dj79
senior tag
válasz
f4lcon #222724 üzenetére
A hálózatbővítést én nem tenném bele a futásköltségbe.
Éves szinten 5000 km-re meg bőven elég lenne egy ampera + simán tele lehet tölteni 220 voltos dugaljról egy éjszaka alatt.
Amúgy 3*32A esetén egy okostöltő a háztartás éjszakai energiafelhasználása mellett simán telenyom egy 80-100kw akkut is. -
-
válasz
tototos #222721 üzenetére
plusz a töltő költsége
egy 22kW-os Growatt például 360-400k plusz telepítés, meg 1 fázisról 3 fázisra bővítés ha 32 ampered van is, de 3x25A kell akkor munkával az is 300kazért nem árt észben tartani, hogy egy full villany verdát nem tolsz tele a fali konnektorból egy éjszaka alatt sem
persze ezeket a befektetéseket eloszthatod több évre, de ha 5 felé osztod akkor is marad évi 5000 km mellé vagy 40-50 forint km költség (a mi helyzetünkben).
-
Maxituning...
-
válasz
tototos #222716 üzenetére
nálunk más a helyzet, a legközelebbi Lidl az 5km-re van, és a feleségem kb 5.000 km-t megy egy évben, azt is 99%-ban itt helyben a faluban, szóval simán jó lenne a villany verda helyette, vagy egy plugin hibrid, ami elmegy 50-60km-t egy töltéssel, hogy ne kelljen naponta feldugni töltőre. de csak akkor, ha lesz napelem, mert enélkül mindenféle villany töltő infrastruktúrától elég messze vagyunk
-
tototos
addikt
válasz
BigBlackDog #222717 üzenetére
Attól függ milyen távon milyen sebességgel jársz vele. Nagyon rövid távokon az sem tud csodát tenni. Nekem P2-vel 5,2 volt a 40 ezer km-es átlagom.
-
tototos
addikt
válasz
f4lcon #222713 üzenetére
Mi most egy plugin Priust használunk(~20km hatótáv). Nem tudunk otthon tölteni, így marad az utcai töltés, ahol a Lidl tudja a legolcsóbbat(150ft/kW). Ezzel olyan 4l/100km ha benzinben kellene megvenni. Havonta nagyjából 900km-t megyünk a kocsival, az heti szinten 200km környéke. Ha lenne egy autó ami elmegy 300km-t akkor nekünk az utcai töltéssel is megérné(közelben van a Lidl).
-
válasz
BigBlackDog #222714 üzenetére
elképzelhető, persze, én nem tapasztalatból, hanem józan paraszti észre hivatkozva írtam, amit. nyilván a márkaszervizek sem akarnak csődbe menni az elektromos autós átállással
mi pont Peugeot e2008-at meg Renault Captur E-Tech-eket nézegetünk a CX-5 helyett, mert jön a napelem és kihasználnánk az "ingyen" üzemanyagot, szóval jobban utána fogok járni a villanyautó szervizelés témának
-
válasz
tototos #222711 üzenetére
azonos km költség esetén az egyéb tényezőket kell megvizsgálni:
töltés kényelme: otthon megy-e, vagy időt és pénzt kell áldozni arra, hogy valahol, sokszor lakhelytől messze le legyen téve az autó hosszú 10 percekre, náha órákra VS. beszaladsz a legközelebbi benzinkútra és megkéred a kutast, hogy töltse tele
éves átvizsgálások/szervizek költsége: most voltam a feleségem CX5-ével Mazda márkaszervzben, sima éves olaj-szűrő cserékkel 125 ezer volt, igaz extraként megint aktív szenes utastér szűrőt kértem bele. egy villanymotorban biztosan nem kell olajat cserélni, meg szűrőket.
parkolási engedmények: zöld rendszámra még mindig adják sok helyen, ez előny lehet -
-
Ja, biztonság területén volt Toyotának egy két ilyen húzása (előző Rav4 volt az anyósgyilkos mert kispórolták ott a merevítést, mert akkor nem volt még arra törésteszt és spóroltak egy kicsit...). A motor a yaris crossban már nem új versenyző, szóval megbízhatóságban nem tartanék tőle.
Mondjuk biztosan több toyota hybrid tulaj van mint elektromos hyundai kona tulaj, helyedben hyundai topicban (meg elektromos autó topicban is ha van, ezt nem tudom) is rákérdeznék. -
Yany
addikt
válasz
molnarpeter #222707 üzenetére
Van bizony, garázs, 3 fázis, vidéki környezet, nem Bp. A zöld rendszám nem szempont. @Tom: Igen, elsősorban ilyenekre lennék én is kíváncsi, hogy mennyire szeretik az emberek a Konát, mik a gondjaik vele, stb. Sokszáz km egyáltalán nem, vagy nagyon, nagyon ritkán lesz. Viszont a Toyoták híresen megbízhatóak, bár a Yaris Cross tudomásom szerint totál új modell, nem tudom mennyire relevánsak a korábbi tapasztalatok és a fent linkelt hír sem túl bizalomgerjesztő.
-
Ha munkába járás akkor érdekes lehet hogy a zöld rendszám jár e valami haszonnal (céges kedvezmények vagy parkolás, pl. V. kerben sokszor semmit nem ér a zöld rendszám mert helyet nem találsz megbízhatóan). Ha az elektromos a szimpatikus akkor az eddig elhangzott érveken (tudja e tölteni, megy e vele messze stb.) azt is érdemes megtudni hogy az adott hyundai akkupakja mennyire bírja a strapát (főleg hosszú távra tervezve, bár én éppen a hyundai-ról ebben a tekintetben nem hallottam rosszat, de ez sokat nem jelent).
-
Yany
addikt
válasz
tototos #222700 üzenetére
Abban a helyzetben, amire keresem ez nem döntő. Anyósnak kutatok, még csak pásztázom a piacot, de tudom, hogy a Yaris Cross tetszik neki, csak a mostani hírek sem igazán hangzanak jól ez irányban, a részletfizetési konstrukciók sem túl jók a Toyotánál, meg én a magam laikus részéről elektromosat ajánlanék neki inkább, főleg a belsőégésű technológia kihagyása miatt, de valójában nem tudom, hogy az alábbi szempontokat melyik szolgálja jobban (és ez lenne a lényeg): üzembentartási költségek, megbízhatóság, garanciák, vezetési biztonság és praktikum, vagyis könnyű ki/beszállás, stb. Egy olyan kocsit keres, ami napi 2x40~50km-es munkábajárást lehetővé tesz és hosszú távon nyugalommal és biztonsággal szolgálja a nyugdíjas éveit. (ilyen szempontból kritikusnak vélem a különböző biztonsági assistokat is, mint pl. a tolatáskori aszisztensek, 3D vagy felülnézeti kamerakép, oldalirány forgalomfigyelés kiálláskor, stb.) Yaris Crossnál ez vagy külön csomag (smart, vagy magas felszereltség, Konánál asszem alap, de nem vagyok teljesen képben még).
De nem is akartam addig végletesen beleásni magam, amíg ki nem derül, hogy egyik, vagy másik egy kalap sza..móca. Szóval érvek/ellenérvek és tapasztalatok jöhetnek ide is, oda is, bárkitől, aki képben van.
-
válasz
szebe #222702 üzenetére
Ja a beetetési időszaknak vége... De amennyit egy toyota hybrid eszik az városban elég sokadik tényezővé válik a fogyasztás (főleg ahhoz képest hogy milyen drága megvenni....). De az elektromos autók sem olcsók, bármi ilyen megéri e kategóriához már tőke befektetéssel is számolni kellene... Plusz Tesla csökkent még egyet-kettőt és az is végig megy az összes elektromos autó használt áron. Szóval én tényleg nem nagyon láttom még itthon az elektromos autó megéri kategóriát (nagyon spéci esetek kivételével mint a házon napelem, városba szaladgálni, örökre megtartva, tartós akku csomaggal...).
-
rbalint88
addikt
válasz
Tom1939 #222701 üzenetére
Napelem nelkul is megeri. Kona kb ugy fogyaszt, mint az eGolf, 1,5-2liter benzinnek megfelelo 100km-es fogyasztast tudnak ezek kb.
De abban egyetertek, hogy csak akkor vennek, ha tudom otthon tolteni.
Yaris Cross biztosan zajosabb, mint egy elektromos, ha a felhasznalasi profillal kiadja, en nem ellenkeznekigaz nekunk meg elektromos van (prius2 utan)
-
Ha nincs napelem a házon/ nem tudsz otthon tölteni én nem vennék még itthon elektromos autót. Persze ki lehet számolni mennyire megéri főleg csak városban, de én az itthoni töltő hálózatra nem bíznám magam. Ha valahova utazni is akarsz vele akkor pláne (és nem dőlnék be az áprilisban simán lementem Horvátokhoz videóknak, a nyár más azért...). Főleg hogy a yaris cross hybrid nagyon jól fogyaszt (és szerintem értékét is jobban tartja). Szóval nagyon spéci esetek kivételével én ezekből a yaris cross hybridet venném.
szerk, ui: csak hogy részrehajlásom is érezhető legyen én rav4 hybriddel járok
Új hozzászólás Aktív témák
- Tesla topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen autót vegyek?
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Óvodások homokozója
- Bluetooth hangszórók
- Milyen processzort vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest