- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- VR topik
- Egyelőre túlmelegszenek a Huawei új AI gyorsítói
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- LG LCD és LED TV-k
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hátizsákot rejtett némelyik Zotac GeForce RTX 5090 doboza
- Fujifilm X
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csp01
tag
Lehet, hogy most, hogy kicseréltem a repedezett szívocsonkot, javul a fogyasztás? A sok levegő miatt gondolom a benzinből is több kellhetett.
-
TeeBee73
veterán
válasz
Anaconda #93184 üzenetére
Első gondolatom, a 80-as hengerhez roppantul kevés a gyári karbi.Illene hozzá egy 21-es, igaz, etetni is kell.)
A légszűrőt lekezelted mielőtt beraktad?
(A linkelt szűrőket nem használnám, nem ad annyi pluszt, mint amennyibe kerül a félvéventi csere.)
MOD: Nem vagyok szervizes, hobbimotorosként írom. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
GY6, új 80cm3 henger, A9 tengely, 80-as hengerfej, gyári karbi. Hetek óta kínlódom vele, jön, megy, alapjárat jó, nagy fordulaton jó, de hietelen gázadásra totyorog 2-3 másodpercig majd kilő. Arra rájöttem, hogy az átmeneti tartományban túl sok benyát kap, tehát a gyári légszűrőn nem tud hirtelen átáramolni a levegő. Hekkelgettem, reszelgettem, súber tűt állítgattam, cserélgettem, sehogy nem jó, a direktszűrőt el akartam kerülni, hogy a motor élettartama ne csökkenken és ne legyen olyan hangos szívó hangja. Ma már kínomba beraktam, minden helyreállt, marha jól megy.
Van esetleg örletetek átmeneti megoldásra a gyári légszűrő és a kínai fémhálós olajas direktszőrő között? -
TeeBee73
veterán
Bitangul sok, még egy kétüteműhöz képest is.
(Igaz, a Sendám is bekajál ennyit, de 70-es Airsal alu. henger+Tecnigas E-Nox kipufogó rendszer+90 fölött előzgetem a kamionokat. 2 hete elcsípett egy kék, de mázlim volt, kiderült, '15-ben együtt őriztük a vonatokat Zákányfalunál és megismert, így csak ejnye-bejnyét kaptam.) -
-
csp01
tag
A robogómnál elég magas fogyasztást mértem (5 liter felett). 100 kg felett vagyok, gondolom ez a fő oka. Napi kb. 40 km munkábajáráshoz használom. Két utvonal közül tudok válsztani, az egyik dombosabb, a másiknál több a lassítás-gyorsítás. Melyik jobb fogyasztás szempontjából?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93178 üzenetére
1,6 kW-tal több, szóval annyival nem erősebb. Lehet, a környezetvédelem oltárán még be is áldoztak egy kis tűzropogást.
Btw 2024-es Sh350-et árul a srác akitől a Tucano Urbano kötényt vettem, akkor már megvolt neki. -
Bocsi az off miatt, meg többet nem is rakok fel ilyesmit. De ha a napokban már annyi szó esett róla itt a fórumon gondoltam belinkelem, csak mert most történt.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #93177 üzenetére
A robogód kicsit izmosabb tesóját tesztelte Winkler Robi: [link] (Youtube videó link)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
fradi81 #93176 üzenetére
Adásvételi 4 példányban, a netrisk-en lévő formanyomtatvány kiváló erre. Minden példányon eredeti aláírás az eladótól, vevőtől, két tanutól, a többi adat lehet fénymásolt, géppel kitöltött, akármi. A fontos, hogy az óraállás mellett az adásvétel ideje is szerepeljen rajta óra, perc pontossággal.
Mielőtt kilépsz a forgalomba, kgfb-t köss rá.
2 példány az eladóé, 2 példány a vevőé. Amelyik fél bemegy a kormányablakba, attól az egyik példányt elveszi a hivatal, a másikat ellenjegyzés után visszaadja. Tehát legalább egy példány marad mindkét félnél.Rendszámos robogónál Magyarország belterületén nem kell semmilyen papír nálad legyen, ami a géphez kötődik. Se forgalmi, se biztosítási igazolás. Ezeket a rendőr rendszám alapján kérdezi le. Külföldön persze ezek is kellenek.
-
fradi81
veterán
válasz
macilaci78 #93175 üzenetére
ilyenkor csak adásvételi kell még ugye? A többi papírmunka már otthon a kormányablakba.
-
fradi81
veterán
Ha már szóba került akkor mi van ha elmegyek pestre rendszámos robogót venni megkötöm online a biztosítást és hazafelé igazoltatnak, a biztosítás már él?
-
-
Atomgeszi
nagyúr
Kösz mindenkinek, ebben a pillanatban küldték a kötvényt emailben.
Vajon ezt elfogadják telefonról is igazoltatás során? Mit kell magamnál tartani amúgy?
-
-
Atomgeszi
nagyúr
Srácok, két nappal ezelőtt este netrisken kötöttem biztosítást a robogóra.
Megbízása alapján gépjárművére vonatkozó alábbi ajánlat termékra került a Biztosítóhoz:
KGFB:
UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
Ajánlat szerinti kockázatviselési kezdet: 2025.06.03.Ez az utolsó email a netrisktől.
Ezen kívül nem kellett volna már kapnom valamit?
El is utaltam nekik a pénzt, de semmi visszaigazolás.
Én azt hittem,hogy ez rögtön él, mint az autónál
-
válasz
Zoli bácsi #93159 üzenetére
Amiket írtam azokat annak tudatában tettem, hogy teljes körű biztosításom van a házra. Szerintem a biztosítás ellenére még aggódhat az ember. Oké, hogy a biztosító fizet egy esetleges tüzeset során, de ettől függetlenül szerintem senkinek sem hiányzik, hogy leégjen az egész kóceráj...
És azt se felejtsük el, hogy ha kigyullad egy ilyen akku, legyen az akár egy biciklibe való méret, azt el sem tudja oltani az ember. A tűzoltók is külön után képzésekben vettek már részt amióta megjelentek ezek a különféle elektromos járművek, különösen az autóknál nem mindegy, hogy hogyan állnak neki.
Azt tudom, hogy én továbbra is résen leszek a bicikli akku töltésénél, más elektromos jármű meg az én garázsomban biztos, hogy nem lesz. -
wik_406
tag
Teljesitmenyben nem sokat szamit, de nem alkohol van benne 10%-ban, hanem valami mas lotty, ami szivesebben elegyedik a benzinnel, igy nem csapodik ki belole hosszabb allas utan se. En minden benzines kisgepbe ,es a gyerek robogojaba is 100-as benzint teszek. Akkora fogyhasztas mellett nem tetel.
Wik
-
Madball
csendes tag
-
csp01
tag
Köszönöm. A benzin áramlását nem befolyásolja a szűrő?
Eleinte 100-ast tankoltam, csak azt mondták, hogy felesleges, de akkor inkább visszaállok arra. -
Zoli bácsi
őstag
-
csp01
tag
Sziasztok! Új vagyok itt, meg a robogók világában is. Egy 1993-as Piaggio Sfera-val indítottam. Kicsit bosszantó, hogy kapásból voltak vele gondok, ugyanakkor (a youtube segítségével) egy-két nap alatt kitanultam egy csomó új dolgot. A karburátort kipucoltam, felujítottam, de nem igazán javult tőle (azért legalább a benzin folyást megszüntettem). Aztán most kicseréltem a repedezett szívocsonkot és új életre kelt a robogó, gondolom túl sok levegőt szívott. Sok karburátor tisztogatós youtube videóban mondják, hogy érdemes "in line" benzinszűrőt beépíteni. Ez valóban így van? Gyanúsan olcsó darabokat dob ki a google, tényleg van értelme?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93159 üzenetére
Betonfödém a fent említett tűz helyszínéről, innen indult.
A térháló lógása kb 10 centi. A pletkya szerint 3-4 ezer fok hő volt lent. Egy családi házas garázsban milyen messze kell pakolni, hogy ne kapjon lángra?
sityupityu: nem közvetlen a tűz áldozata, a tűzoltás és a tűzoltók levonulása után órákkal találtak rá, egészben volt annyira, hogy az újraélesztésnek látták értelmét. Valószínűleg az első katasztrófatúrista volt.
zombei: igen, használnak folyadékhűtést egyes típusokban és évjárattól. Csak a többi forgalomban lévő elektromos járművel is számolni kell.
Értem én, hogy helyén kell kezelni a technológiát, de egy hatévesnek gyártott elektromos rollert a dugasztápjával hogy kezeljek a helyén? -
Zoli bácsi
őstag
Szerintem mára fejlődött annyit a technológia, hogy egyre kevésbé fenyeget az a veszély, hogy kigyulladjon egy akku (Vagy az elektronikája) töltés közben. Hőmérsékletet is figyel az elektronika. Múltkor a kis Portable Xiaomi kompresszorom lemerült, miközben a napon használtam. Azt hittem megmekkent, mert nem tudtam tölteni. Meleg volt, 10 perc alatt visszahűlt, töltött. És egy tizenpárezres kínai kütyüről beszélünk.
Igazából statisztikák szerint a háztartásban legnagyobb valószínűséggel a tűzhely, meg a szárítógép gyullad ki.
Hozzáteszem, ha akkus járművem lenne, akku és a jármű körül elraknák minden éghetőt.
Meg a betonlap garázsban tölteném. Fa födémes ház 10cm EPS-el bebugyolálva (10 éve még elégséges volt) szerintem 10 perc alatt leégne.
A lényeg, bár kissé már megint off, legyen biztosítás a házra. Nálunk mindenen van, szerintem a 21 éves Ignis újkora óta CASCO-s (Azért nem mondom le, mert havi 5-6 e. ft, és szélvédőcserét is fizeti).
Nem egy akkora összeg egy ingatlanbiztosítás, hogy érdemes legyen ezen spórolni. Egy banális hiba, nem figyelés miatt odalehet egy élet munkája. Szerintem. Aztán lehet nincs igazam, de nálunk a család egyéb kiadásai mellett a biztosítási kiadások szinte láthatatlanok. -
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #93156 üzenetére
Jó az autóipar azért más tészta, ott már folyadékhűtést is alkalmaznak az akkupakkoknál.
Meg azért ott egy tűzesetnél vizes konténeren kívül nincs oltási opció, nem csoda, hogy teherhajó is süllyedt el ilyen miatt.Szerintem nem is az, hogy fosni kell, de helyén kell kezelni a technológiát.
-
válasz
macilaci78 #93156 üzenetére
Még halott is volt? Az komoly...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #93155 üzenetére
Ez nekem fura. Mármint olyan eszközöket beszerezni, használni, amiktől az üzembiztos működést nem tudjuk elvárni.
Én töltőzsákba teszem az airsoftos li-po akkukat, meg elvileg eredeti Imax B6 töltőt használok, odafigyelek a vezetékek, csatlakozók épségére és ennyi. De ugyanúgy töltöm lent a tárolóban a bútorlap polcon, vagy fenyő asztallapon otthagyva egy éjszakára, az autó, motor akkut ugyanúgy, 18650-es cellákat, stb és nem érzem úgy, hogy ezzel 19-re lapot húzok.
Értem az aggodalmad, értem, hogy valamivel nagyobb kapacitás és feszültség van akár a bringában, akár a töltőben, mint egy telefon, vagy laptop esetén és nagyobb a kockázat is. De jönnek a kW-os töltők az autóiparban, akkor attól is fosni fogunk?
Ugyanmár.
Munkahelyemen volt tűz 1 hónapja, semmit nem változtatnék a jelenlegi szokásaimon. Bár még nem derült ki, pontosan mi okozta...
-
válasz
macilaci78 #93153 üzenetére
Én is azok közé tartozom akik azt vallják, hogy azért csak óvatosan ezekkel az akkukkal illetve töltésükkel. És nem csak "gagyikról" beszélek. Van egy nem kevés pénzbe kerülő középkategóriás enduró E mountain bike-om. Lehet úgy is tölteni, hogy a bicikliben van az akku, illetve ki is lehet venni. Lassan két éve hogy megvan, de nem merném felügyelet nélkül a töltőn hagyni úgy, hogy nincs otthon senki. A legtöbbször kiveszem és ott töltöm ahol tudom, hogy kb négy óra hosszát (kb ennyi kell a teljes feltöltéshez) tevékenykedem. Lehet ez garázs, vagy a ház is, teljesen mindegy. De felügyelet nélkül még az udvaron sem hagynám.
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #93153 üzenetére
Attól, hogy ott ülsz mellette, és ha bármi van látod, meg kivágod az ablakon akár.
Nyilván akinek kb. a va..gába is kamerát dugnak, vagy soron van, akár targoncán ül épp, ott ez nem opció, de ha valakinek a környezet adott hozzá, akkor attól nem az lesz a hibás, amiért a másiknak nem.... -
macilaci78
nagyúr
válasz
zombei #93152 üzenetére
A munkahely mitől jobb? Öcsém közalkalmazott, annyira le vannak szabályozva, hogy a telefontöltőből is csak az mehet, amit a telefonnal együtt kapott. Költségcsökkentés okán spóroltak a rezsivel, fáztak, de egy fűtőventilátort nem volt szabad bevinni. Akit rajtakaptak, fegyelmit kapott.
Más meg jön itt azzal, hogy, hogy a kínai robogóm akkuját hadd töltsem már bent, Főni, nehogy otthon töltés közben leégjen a ház.
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #93151 üzenetére
Lehetni lehet, csak miután nem egy olyanról hallani, ami lángra kapott, és leégett a ház, így sok kedve nincs felügyelet nélkül töltőn hagyni ilyesmit az embernek.
Persze, a felrobbanó akkus Samu telefonok se voltak jobbak, csak ott korábbi eszközök alapján annál erre nem számított senki. -
macilaci78
nagyúr
válasz
zombei #93150 üzenetére
Miért?
Egyfelől miért ne lehetne otthon tölteni egy 80-100 km hatótávolságú jármű akkuját?
Másfelől miért ne lehetne otthon töltőn egy EU-ban forgalomba helyezett, tanúsítványokkal rendelkező eszközt? Mitől voltak jobbak azok a telefonok, laptopok, amik típushibaként hajlamosak voltak önmagukban lángrakapni akár töltés nélkül is.
"Legviccesebb" az lehetett, amikor egy burnuszt viselő üzletember kézipoggyásza kezdett el füstölni a reptéri check-in után... -
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #93149 üzenetére
Jó azért ez más tészta az 5-8 órás töltési időkkel, annyit alváson kívül nem is tölt otthon sok ember. Ilyesmit azért alvás időben nem szívesen hagy fent töltőn az ember.
-
zombei
aktív tag
válasz
bytesizelife #93146 üzenetére
Kiszedhető "koffer" akksisokban több fantáziát látok én is. Pl. munkahelyen sokunknak nincs lehetőség töltésre, azt meg kikapja az ember, aztán el/felviszi. Én rollert is mögém berakva szoktam tölteni, ha nem autóval, vagy robival jövök.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bytesizelife #93146 üzenetére
2) A tárolás helye megoldja. Az akkut töltőre kell tenni időnként, az akku közelében kell időnként konnektor.
-
bytesizelife
tag
válasz
Zoli bácsi #93140 üzenetére
Csinált a Yamaha a témában egy egész jót (E01):
Nekem ezeknél - leszámítva azt, hogy a 125 Hondám 2 literes átlagfogyasztása miatt a büdös életben nem hozza be az árát - két problémám szokott lenni:
1) az akksi többnyire megeszi a tárhelyet (nem, nem teszek fel dobozt)
2) szezonálisan van használva, a benne levő fix akksi miatt nagyon fázok, hogy az önkisülés hosszú távon megöli -
fradi81
veterán
válasz
Zoli bácsi #93140 üzenetére
Néztem ezt is de inkább a nqix 300-ast, ott nagyobb a hatótáv, de lószínűleg még várok az elektromossal amíg lesznek még komolyabb aksik.
Joker88
Újabb 45km/h korlátos 50-eseket el kell felejteni, ha olyan helyen laksz ahol forgalmasabb úton is kell menni ahol az autók 60-al mennek. Ha nem gond a kis végsebesség, akkor még az olcsóbb elektromos is jó lehet mert jól gyorsul, hangtalan, és 1ft/km. Használtam egy hétig, egy aksi 40-50km hatótáv, kettő fér bele. -
macilaci78
nagyúr
válasz
KTMHobby3 #93143 üzenetére
Fontos hogy békességgel váljunk el egymástól. - Nem vagyunk egyformák. Megvan az a valahány ember, aki érdekel, tisztel-e, a többitől nem érdekel, milyen viszonyban válok el. Persze nem törekszem a rossz viszonyban, de ha tüske maradna benne, nem fogom simogatni.
Zoli bácsi: ilyen esetben lehet, nem sepernék fel az út szélén összetört sörösüveget, esetleg akkor sem, ha én ejtettem volna el.
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #93142 üzenetére
Örülök hogy leírtad ezt, mert példa lehet mások számára is.
"Pedig alapból egyáltalán nem vagyok agresszív ember, mindent meg lehet velem beszélni"
Ezzel én is így vagyok. Fontos hogy békességgel váljunk el egymástól.
Zoli bácsi: Én a helyedben tennék ki bójákat, meg egy táblát, amire azt írnám: Kérlek, engedd meg nekem hogy ki tudjak járni. Köszönöm.
Én a béke híve vagyok, szerintem a jó szó sokat segíthet. -
válasz
Zoli bácsi #93130 üzenetére
Pedig nem vagy kicsi és csak úgy beleröhögött a képedbe? Az ilyeneken nagyon fel tudom cseszni magam. Már csak azért is, mert már volt hasonlóban részem nekem is. Rohadtul nem vagyok büszke rá, de nálam már kis híján tettlegességig ment el egy eset, nem sokon múlt. Mentségemre hozzáteszem, hogy sajnos a másik fél igencsak vevő volt a dologra, egy provokáció volt az egész a részéről, én meg nehezen nyelem le az ilyeneket. Pedig alapból egyáltalán nem vagyok agresszív ember, mindent meg lehet velem beszélni...Hát sajnos vannak ilyenek.
Na de inkább hagyjuk is ezt. Csak gondoltam hogy leírom, hogy sajnos nem vagy egyedül az ilyesmivel. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93140 üzenetére
Pofás, városba munkába járni elég lenne és ahogy írják, az én súlyomhoz ideális.
Többször írják, hogy a milyen praktikus kialakításnak hála mennyi hely van az ülés alatt, csak épp fénykép nincs róla.A kis 50-essel megszoktam, hogy 100 km-enként tankolok, kb 130km lehetett a teljes hatótávja. Viszont ott nem volt gond menet közben tankolni, csak pár perc. Ennél még ott a hatótávpara, mert azért bármikor összejöhet 40-50 km-es nap is Budapesten a normál 20 km-es helyett, de volt olyan napom, hogy 80+ km-t mentem az 50-essel. Az akkut nyilván legyilkolnám, ha folyamatosan 70-80%-nál már töltőre tenném.
Az árát írja a cikk, az benzinköltséggel is példálózik, de az akkupakk ára nem került említésre. Az sem, hogy a 2 db akkupakk benne van az árban, vagy csak 1?
Mindegy, egy tesztvezetésre szerintem benevezek.
-
Zoli bácsi
őstag
Na, hogy témáról is beszéljünk:
125-ös helyettesítő villanyos gép teszt, jó áron, egész jó menet és akku teljesítménnyel: [link]
Mielőtt kérdezitek, nem, nem veszek, csak érdekességképpen szúrtam be a linket. Ha veszek mostanában, rendszám nélkülit.
Rendszámos elektromos motorral akkor váltom ki esetleg a benzinest, ha 200, de inkább 250km hatótávot tud egy töltéssel. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93138 üzenetére
Ismertem olyat, aki az utolsó ~15 éveben nem járt az emeleten, mert nem tudott felmenni a lépcsőn. Nem szorult még botra sem, de lépcsőzni nem bírt.
Ellenben egyre többször találkozok olyan többszintes családi házakkal, ahol már liftet is építenek. Egyik helyen 13 centi volt a lépcső fellépő magassága a szokásos 17-18 cm helyett, hogy könnyebb legyen lépcsőzni, de a lépcsővel szemben volt lift is. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #93137 üzenetére
Fater kőműves volt, úgy megépülte 55 éve, hogy egy repedés nincs rajt. Szigetelt, műanyagablakok (múlt héten készült el), gáz+vegyes fűtés, udvaron gengszterváltás után épült bolt épület, melléképületek.
Alsó szint is lakható. Kész van, rendben van.
Ha anyám gondozásra szorul, úgyis költözni kell. Egyenlőre ellátja magát, anyós is, igaz ő már elmúlt 90 éves.
Inkább emeletes ház, minthogy vegyek valamit, aztán nekiugorjak azt is felújítani. Nem érzek magamban annyi energiát, meg hallok történeteket, hogy hasonló a ház mint a motor vétel. Csak itt gipszkartonnal takarnak, nem gittel. Meg zsebbenyúlósabb a javítás. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93136 üzenetére
Vénségedre emeletes házba költözöl?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #93135 üzenetére
Hívtam rendőrt, vissza is hallottam (kisváros vagyunk) hogy az a "bunkó mentős" ráhívta a rendőröket. Szóltam a rendőröknek, ott figyelték az utca végén pár háznyira a halottak napi őrületet.
Nem az első esetnél szóltam, hanem amikor aznap negyedik alkalommal sem tudtam kijárni. Azt kérdezték, miután az udvarra bejártam, aztán este megint nem tudtam kijönni, miért álltam be. Mert az utcán nincs hely, meg én álljak egy kilóméterre, mikor 1200m2-es telkem van..?
Jó ötletnek tűnt 2012-ben a város közepén házat venni, munkahelyek, gyereknek a gimi párszáz méteren belül. Ezt a forgalmat ami itt van, egyrészt autós, másrészt a lakótelep lakossága itt jár el a város fele....Huh, és egyre rosszabb Én az utcai fűnyírást csak szemét komposztálásnak hívom, papírt össze se szedem..Minek?
De már kivárok, asszonynak két éve van a nyugdíjig (Nők 40, ha nem nyúlnak hozzá), vagyis már annyi sincs. Addig nem ugrunk neki semminek.
Szülői ház közeli faluban emeletes 12,5x12,5m-es kocka, anyám 80 évesen egyedül maradt. Most ugrott rá 10 misi (hármat visszaad állam bácsi) nyílászárócsere, hőszigetelés. Lehet kiköltözünk oda, illetve egyre biztosabb, a kérdés hogy mikor.... -
vendingo
veterán
válasz
Zoli bácsi #93130 üzenetére
Rendőrt kell hívni, kötelesek kijönni, és intézkedni. Ha nem teszik, akkor kötelességszegés. Rendszeresen hívjuk őket, mert a garázskijáróba állnak a környékbeliek. Rendszám alapján kiderítik a tulaj címét, felkeresik, felszólítják és kapnak egy csekket. Külföldi autónál nem tudnak semmit csinálni, azt magadnak kell megoldani, arra is vannak módszerek.
Jelenleg nem hogy a garázskijáróba nem állnak, a házunk környékét is kerülik. Sokan kaptak csekket. -
wik_406
tag
válasz
Zoli bácsi #93130 üzenetére
Ez birtokhaboritas ha jol tudom, kerhetsz elszallitast nyugodtan, de rendori intezkedest mindenkeppen. Aztan a 3ik utan mar nem vonogatja a vallat. Vagy, platos Kraz kitolat rendszam nelkul...
Wik
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93127 üzenetére
Nagyváros? Szeged belterületén nincs 50 felett a megengedett, Orosházán pedig van. Egerben hegynek felfelé a 30 sem egyértelmű...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
KTMHobby3 #93128 üzenetére
Te így gondolkozol.
Én azt látom, a közlekedők egyre nagyobb része nem igazán figyel másokra, és most szépen fogalmaztam. Főleg a kisebb járművekkel szemben érvényesíti dominanciáját, érdekes módon a tolólapos Krazt nem kényszeríti fékezésre.....
Ott veszem észre a változást a közlekedési kultúrában, hogy 13 éve lakunk temető mellett, közel van az oldalbejárat. Amíg 10+ éve ritkaságszámba ment, hogy temetéskor, vagy nov1. körül a hídra álltak, inkább véletlenül belógtak. Mostanra teljesen természetes, hogy nem tudok kiállni saját telkemről. Legnagyobb lelki nyugalommal parkolnak a kapubejárón egész nap.. ÉSSSS! Szólok, nem azt mondja hogy bocs, hanem kiröhög, meghúzza a vállát, és kész, otthagyja az autóját. -
Anaconda
tag
válasz
Zoli bácsi #93127 üzenetére
Szerintem ez csak közlekedési kultúra kérdése. Nálunk soha sem jönnek ki elém.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #93127 üzenetére
Nagyon pesszimista a hozzáállásotok!
A közlekedés nem arról szól hogy le kell takarítani az utakról az 50-eseket. Én ha vezetek, autót, vagy 50-es motort, mindig segítem őket. Talán pont azért, mert nekem is van egy 50-esem. Tuningolt, ezért városban egy autó nem ellenfél, de soha nem élek vissza ezzel. Nekem a legfontosabb hogy mindenki épen, egyben érjen haza. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #93125 üzenetére
A segédmotoros kerékpár (SMKP) kategória legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h.
Kimaradt az 5-ös.
Írjátok, hogy élhetetlen nagyvárosban az 50-es. Elhiszem. Egyik oka hogy szeretem a mostani motoromat, hogy nagy, motornak néz ki, ami menni is tud. Tizede elém kanyarodás nincs mint a robogóval. És ez egy vidéki kisvárosban, ami város sem volt mikor születtem. (akkor lett valamikor). De úgy érzem 10 évente duplázódik az autók száma.....Meg a forgalom. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Joker88 #93123 üzenetére
Melyik város? Ha az útvonalon nem csak 50 km/h a megengedett, akkor az 50 ccm lehet, karcsú lesz. Én például kerültem a kis 50-essel a Hungária körutat, ahol jellemzően 70 km/h a megengedett.
Az smkp kategória legnagyobb tervezési sebessége elvileg 4 km/h, legnagyobb megengedett sebessége 40 km/h. Szóval ha képes is rá a robogód, ne előzd meg a rendőrt 60-nal...Adásvételi és kgfb kell, ezen papírok másolati példánya legyen nálad. Az alvázszámot, motorszámot tudd, hol találod. Közúti ellenőrzésnél nálam összevetették a biztosítási papíron szereplő adattal. Online kötöttem, a karakterszám kötött volt, de az azonosító adatok rövidebbek voltak. Egyszerűen eléírtam annyi nullát, hogy a karakterszám megfelelő legyen. Szóvá se tették az ellenőrzéskor.
A biztosító logikája szerint az smkp egy gazdás, csak a tulajdonos vezeti. Ha más vezeti és történne valami, a biztosító kifarol belőle. Én ezért olyan kiegészítést kértem, hogy +1 fő is vezethette, akit nem kellett megnevezni amúgy. Ennek a tételnek a díja majdnem annyi volt, mint az alap biztosításé, de legalább feleségem is mehetett vele bátran.
-
Joker88
őstag
gondolkozok egy 50ccm-es robogó beszerzésén.
Segítsetek,hogy megéri-e egyáltalán.
Munkahely, és otthon közti ingázás, kb napi 15 km összesen. Városon belül.
Azért 50ccm a max, mert csak 'B' kategóriás jogsim van /egyenlőre nincsen tervben más kategória/ .
Ezeknek a papírozása,hogy megy? Ahogy olvasgattam,adásvételi és kész,majd okmányiroda + kgfb ? mit kellene magamnál tartanom,ha esetleg a helyi bűnüldöző szervek megállítanak ?
Illetve,melyek lennének az ilyen 'kezdő' robogós ajánlások típusra, stb.. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
Megjött a Naraku tegnap, ma reggel összeraktam. Sokkal szebben, kiegyensúlyozottabban jár. Leállítás után nem pattok össze vissza a kipufogó a melegtől, meg is mértem a blokk csak 74 fokos volt. A kínai hengerrel is megérte volna megmérni. Sokkal igényesebbnek tűnik, pl a dugón a bejáratáshoz a bevonat, de a megmunkálás és a gyűrűk is.
Próbálom óvatosan bejáaatni, bár az eladó bolt szerint nem kell bejáratni. -
Anaconda
tag
válasz
Zoli bácsi #93118 üzenetére
Köszönöm az ötleteket. Hát vegyeset hallottam én is a bejáratásra, inkább bejáratom feleslegesen minthogy utólag kiderüljön kellett volna.
A 2T olajat kicsit túlzásnak tartom, van saját olajzása. A csapágyak nem sérültek.
Ebbe csak csapágy golyó felfogására jó az olajszűrő, nem is értem ilyet minek raktak bele. Pontosan ugyan olyan mint a teaszűrő, tök felesleges ekkorát.Nekem nem furcsa hogy két gagyi kínai hengerszett megadta magát. Sejtettem, hogy gagyi lesz, de azt gondoltam azért legalább 10 ezret el fog menni...
-
zombei
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #93118 üzenetére
Csak ilyen fém szitás kosár szokott lenni szűrőként.
Én azért az olajszivattyúra is gyanakodnék, ennyire nem hiszem, hogy gyenge minőség lenne kettő is egymás után. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
Anaconda #93117 üzenetére
Általánosságban okosok szerint az alu hengert nem nagyon kell járatni, leegyszerűsítve azt szokták mondani, ketyegtesd egy kicsit alapjáraton, menj egy utcahosszt óvatosan, egy utcahosszt közepes gázon, egyet nyélen, és be van járatva. Azért párszáz kilómétert adnék ennek is.
Öntöttvas hengernek kell a járatás, véleményem szerint 500km óvatosan, közepes fordulaton, odafigyelve nem-e melegszik. Még 500km jobban pörgetve, "szoktatva", és ezer km szerintem elég neki.
Amit én még meg szoktam tenni, tudom furcsa lehet, egy kis szintetikus, jó minőségű 2T olajat töltök a 4T üzemanyagához, nem sokat, 1:100-1:200 közti nagyjábóli arányban, első tankhoz, max 2, ha kicsi a tank.
Tudom, én vagyok aggodalmaskodó, de ilyen fémreszelékes olaj után megnézném a főtengelycsapágyakat, nem-e károsodtak, nem tudom van-e olajszűrő ezekben a gépekben, ha nincs, akkor pláne.
Amúgy is elgondolkodnék, minden rendben van-e a hengeren-dugattyún kívül, ez furcsa, hogy két hengerszett megadja magát ilyen rövid idő alatt. Mostanra előbbre tart a kínai technika, véleményem szerint, olcsó árkategóriában is.
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
A 2db 13 ezres kínai GY6 hengerszett azelmúlt hónapban 100 és 180km-nél adta meg magát. Ma rendeltem egy Naraku hengerszettet, ami nem volt olcsó.
Mik a tapasztalatok vele?
Mennyire kell odafigyelni a bejáratásra?A kínai hengerszett nagyon melegedett, nyersen járt, remegett még a visszapillantó is, az olaj tele volt mindkét esetben apró fémreszelékekkel.
Az eladó szerint nem kell bejáratni, ami nekem furcsa, csak az első párszáz km-nél ne menjek tartósan teljes gázon max 1-2 percet.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
sityupityu #93115 üzenetére
Mert kéz a kézben szoktak járni..... Talán azért.
macilaci78: Precíz nyilvántartás.
Hála istennek a Skoda 105S óta, amit eladtam miután hirtelen felindulásból (enyhítő körülmény) házasságot kötöttem a múlt évezredben, nem töltöttem semminek olajat utána. (Kopp-kopp, maradjon így)
Nem hinném hogy nagy baj lenne, én egy leragadt olajlehúzó gyűrűre tippelnék. -
válasz
macilaci78 #93114 üzenetére
Ja ja, valójában az olajfogyasztásra gondoltam én is, nem tudom miért írtam füstölést...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #93113 üzenetére
Semmi, nem füstöl, csak az olajat eszi. A soron következő olajcsere 500 km múlva esedékes, akkor tervezem leadni. Egy kb 400k-s ajánlatom van rá azon legrosszabb forgatókönyv szerint, amikor mindent is cserélni kell, ami szóba jöhet.
[kép] -
válasz
macilaci78 #93112 üzenetére
A füstöléssel mi a helyzet? Mi lett a vége?
-
macilaci78
nagyúr
-
mumtaz
senior tag
válasz
bytesizelife #93110 üzenetére
Leszoktak a krómról. Amikor a BiSec bejött, akkor prémiumként a Supramatic 3 motorokhoz a HS5-BS távkapcsikat adtak. Aztán leszoktak róla és mindenhez HSE4-BS-t adnak.
Egyébként a Hörmann távkapcsik soha nem voltak ugrókódosak. Kivéve az Ecostar, Proport és Prolift motorokat, amik az olaszok által szeretett 433MHz-es frekit használják és ugrókódosak.
A 40-es és 868-asok nem ugrókódosak. Sem a sima, sem a BS. A Bisec meg azt jelenti, hogy a távkapcsi nem csak adó, hanem vevő is. Összehangolásnál nem csak a motor vevője tárolja el a távkapcsi azonosítóját, hanem a távkapcsi is a meghajtás, vagy a vevő azonosítóját. Teljesen digitális rendszer oda-vissza kommunikációval.
A HomeLink nagyon sokáig küzdött a Hörmannal. Ugye a HomeLink egy csokorba fogja a különböző rendszereket és tőlük kapják meg az autógyártók. De egyrészt a Hörmann nem akarta kiadni, másrészt a Homelink az autókban általánosan csak adó és nekik sem volt annyira jó rágyúrni,, hogy adó-vevőt építsenek. De utóbbi volt a kisebb gond, mert akinek prémium autója van, annak nagy hányadban a - tényleg - legjobb garázskapuja is, így nekik kellett lépni. De a Hörmann tényleg nagyon sokáig nem adta ki a kezéből. Aztán Kínában lekoppintották és készültek is BS kompatibilis univerzális távkapcsik. Akkor már mindegy volt és végül átadták a HomeLink-nek. De a mai napig a legtöbb HomeLinkes autó nem tudja a Hörmann Bisec-et.
A szivargyújtós távirányító jó ötlet volt. Az egyetlen "hiba" benne az, hogy elemes. A szivargyújtóba dugható részében simán elfért volna egy kis adapter, hogy tényleg a szivargyújtóról működjön. Bár az elem is bírja 2-3, néha több évig. -
bytesizelife
tag
válasz
mumtaz #93094 üzenetére
Az újak már sima fekete műanyag végűek, alapból én is azt kaptam a kapumotorhoz. A fémváltozat feláras. (Az ára a bisecur miatt horror, kétirányú kommunikáció van, ugrókóddal. Talán a HomeLink cuccok sem kompatibilisek már.)
A legjobb távirányítójuk egyébként ez. Zseni volt, aki kitalálta. -
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93107 üzenetére
[kép] Országban az utolsó ilyen henger átadva. Mindkét részről boldogan lezárva. Most kis nyugi jön.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #93107 üzenetére
Először ezt fejezze be...
-
-
válasz
zombei #93105 üzenetére
Nem a felsoroltak a legnagyobb probléma. Hanem az, hogy elrontod a guminak a profil formáját ha nem olyat veszel az adott felnire, mint amit gyárilag előírnak (az első és a hátsó felni gondolom eltérő szélességű).
Nagymotororosok szoktak ebbe a hibába beleesni, csak általában pont a másik irányba. Az adott hátsó felnire sokszor szélesebb gumit akarnak rátenni (pl 160/70 helyett 180/70-est). Aztán csodálkoznak, hogy kanyarban instabil a motor... -
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #93104 üzenetére
Csak 7mm, mert ugye átmérőben lenne a 14mm különbség. (Ennyivel többet szerintem egy testesebb személy alatt bőven beül. Én olyan 85kg körül mozgok.) Fényszóró az sokat nem számít itt, inkább a geometria a kérdéses.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
zombei #93102 üzenetére
Tehát merő gazdasági megfontolásból engednéd lejjebb a seggéd, könnyítenéd az elejét és tennéd instabilabbá a robogód? Plusz a fényszórót is állítani kéne, mert ami a hátsó tengelynél 14 mm, az a fenyszórótól 1,5 méterre is 14 mm, 15 méterre már 14 cm.
Megkérdezném, mikor lesz elérhető a gumi az olcsóbb helyen ocsóért. Ha 1-2 hét, akkor megvárnám.Az öreg gumi után mintától függetlenül egy friss gumi előrelépés lesz.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
mumtaz #93099 üzenetére
Egy ilyen körkarabinerre van felfűzve több tematikus kulcscsomó. Nem hordok mindent magammal, de bármikor ráfűzhetek bármilyen kulcskarikát és levenni is egyszerű. A hagyományos csepp alakú karabínereken mindig összekadtak a kulcsok, ezen nem. Persze a megfelelő átmérő esetén.
-
Madball
csendes tag
válasz
zombei #93100 üzenetére
Miért tennél fel nem gyári méretet? 12-es kerékre még kisebb gumit tenni szerintem a menettulajdonságokat nem írja nagyon át, viszont kevésbé bírja majd a kátyúkat. Ha esetleg nem kapható a gyári méret, inkább kicsit ballonosabbat néznék, ha elfér a kipufogó mellett (és nem a körrekord javítása a cél
).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Linux kezdőknek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen autót vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Építő/felújító topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- Philips Hue Play HDMI Sync Box (4K) eladó
- Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 8v 120Le 2009 ÁRCSÖKKENÉS, amíg a kiszemelt megvan
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- Eladó 4 db Achilles Winter 101 téli gumi 225/40 R18 92V XL
- FÉLÁRON! illy Francis X7.1 kapszulás kávéfőző - fehér - ÚJ! Bontatlan - 2 év garancia
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- ASUS Radeon RX 7600 Dual OC 8Gb - Aqua gari 26.12.12 ig
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- Phanteks NV5 MK2 White (PH-NV523TG DMW02)
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged