- Steam Deck
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Autóhifi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Bejelentette az Arc A sorozat nyugdíjazását az Intel
- Hegyikerékpár-specialista kilométeróra a Garmintól
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Fujifilm X
-
PROHARDVER!
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
válasz
Alusky #125781 üzenetére
Ebben az elszigetelt izében van valami. Én is csak PH-ra járok picsogni, nem vagyok fent semmilyen közösségi lófüttyön. Van egy prémium Youtube előfizum, de csak mert herótom van a reklámoktól, tévét nem nézek, néha az asszony az orrom alá dug valami "érdekes" tikitoki videót, aztán ennyi. Bőven elég.
-
-
tatabike
őstag
válasz
morcosharcos #125782 üzenetére
Csókakő
A pár éve 4milláért vett faházamat a minap 30 millára értékelte a biztosító. Fel kéne gyújtani...
hcl, igyekszünk...
-
homerhamm
addikt
válasz
morcosharcos #125782 üzenetére
Felcsút?
-
-
Alusky
senior tag
Az 1200 az órabér tesómz
, mivel a szerelő 10k órabéréhez hasonlítottam.
Autózás meg de, levegővétel. Attól, hogy te megvagy nélküle még más nem lesz, ez is PH szokás megmagyarázni mi micsoda, de attól még nem lesz igaz, ha a lakosság ennyire durva része nem tud életben maradni autó nélkül akkor az autó alap lesz mint a levegővétel. Annyira imádom a kakaskodást ezeken állandóan, annyira PH feeling. Kutya se alapjog, mégis "mindenkinek" van, tehát mégis alapjog. Echo chamber vagy minek hívja az angol az ilyen elszigetelt létezést, mint ami a PH is. Mert elszigetelt, nem országos átlag akik ide járnak. Ha én nem vagyok képben dolgokkal mert a top10 gazdag részén élek az országnak, akkor pont annyira a PH community sincs vele tisztában mi van az országban, mert pont ennyire nem az átlagot reprezentálja. Nézz csak be milyen verdákkal járnak az emberek az autós topikokban, sehol nem a 15 éves átlagautó életkorral. Ott is pont ennyit vitázok, utálnak is.
Hát ez szivattyú. Vagy nyomattyú. Attól függően melyik csövet nézem. -
" Csak ott oda volt írva, hogy hibás, és mi baja..."
Mert így korrekt közölni. A garis és nem akarja gariztatni simán lehet úgy is hibás, hogy nyilvánvalóan nem jótállás alá eső a hibajelenség. Haverom pont az éven szopta meg egy rx6700 xt-vel, még érvényes volt a jótállás, de a megérkezéskor látszott, hogy a kártya úgy lett szétszedve/barmolva, hogy ki lehet törölni az egyébként számla alapján élő garival : ( -
-
cidalain
veterán
Kocsi téma: vizsga előtt lefuttatott előzetes jó dolog, de valóban plusz pénz.
Ez tulajdonképpen egy vizsga, csak nem dokumentált. Ha itt minden oké, akkor átmegy a viszgán is. Ha nem oké valami, kapsz egy listát, amit ha megcsinálsz/tatsz, akkor át fog menni legközelebb. Otthon elég nehéz CO-t mérni, szóval nem árt a check. Persze elvihetem előtte külön futóműveshez fék és rázópadra, CO mérésre, de az sokkal több lenne, mint egy előzetes. És (legalábbis ahova általában megy a kocsim), az ilyen visszamenéskor már nincs extra pénz az újabb előzetesért.
Az emberek nagy része nem maga viszi, hanem szerelőnek adja. Az meg mond a végén egy nagy számot: ezt cseréltük, az volt rossz, munkadíj, vizsgadíj, azt kész. Az előzetes ára valahova beépül. Ha meg külön van, akkor van a háborgás, hogy mi az, de az ő szerelője sem tudja megtippelni a CO-t, mérője meg nincs neki sem. Stb.
Majd júliusba megy a kocsim, megmondom mennyi most a pontos tarifa. -
-
tatabike
őstag
-
válasz
Alusky #125772 üzenetére
Nem lakok Pesten.
Falvakban persze, inkább saját háznál vannak, de pl. Szabadbattyánban meg kisvárosokban is tudok műhelyeket.
Nem érdemes általánosítani."nevezzem ezt kartellnek?"
Hát ha az ügyfelek ennyire függenek tőle, akkor ez az ára a szolgáltatásnak. Ha mindenki tudna és ráérne autót szerelni, akkor nem tudnának ilyen drágán dolgozni. Meg ha lenne sok jó szerelő, de úgy tűnik, kevés kókler van. Tudod, a hiányszakmák keresnek sokat."Csak közben neked nem nőtt az ehhez szükséges bevételed 3x értékre."
Emelj árat."Vérlázítóak ezek a szerelős árak, 1200 körül van a minimálbér,"
Azt' te gyüttmentezel, amikor euroban számolsz"Elviszem a kutyát valami lágyszervi műtétre még a klinikán is 120-150k-ból megcsinálja a diplomázott orvos,"
WTF hol van ilyen olcsó állatorvos?(Meg ilyenkor hol van az hogy lenézed a diplomásokat?
)
"Azért szakértik meg olyan könnyen, mert 4x annyit keresnek, mint a medián,"
Fúvaze! Akkor nekem a fizum fele hiányzik! Adod vissza!"Megteheti a szerelő, hogy ilyen árakat kér el, mert az autózás alap dolog mint levegőt venni"
Hát, nem@Pikari :
-
Pikari
veterán
válasz
Alusky #125772 üzenetére
Én ennek láttam a másik felét is. A 2000res években az évfolyamtársaim autószerelő szakra jártak, onnan jártak ki gyakorlatra. A helyi műhelyekben helyezkedtek el szerelőként, és ott kezdtek dolgozni.
Akkoriban még a fillérbaszás volt a divat, az elkért pénz épphogy fedezte a költségeket a műhelyekben, állandó túlóra, nem volt pénz még számítógépre se, amin diagnosztikai programok futhattak, nem fizettek rendesen a munkáltatók, mert nem volt miből, minimálbérből tengődött minden szerelő. Az autógyártók akkor kezdtek el patkánykodni, hogy mindenhez speciális szerelési módszerek kellenek, kb szedd ki az egész motort, ha ki akarsz csavarni egy csavart, és hasonló szint... Nem lehetett a javításokat rendesen megcsinálni, minden úgy volt tákolva, a szerelőműhelyek fokozatosan zártak be, mindenki menekült a körülmények miatt, hogy máshogy dolgozzon.
Ez így nem volt fenntartható, ezért a piac beállt a mostani árszintre, ez egy természetes folyamat - kapitalizmus van.
-
tatabike
őstag
válasz
Alusky #125772 üzenetére
Nekem is olyan verdám van, amit meg tudok javítani. Olajcsere, kerékcsapágy, jeladók, ilyesmiket csináltam. 3 szervizben nem tudták megmondani, mi morog a hajtásban elöl, meguntam, fülre kicseréltem a bal első kerékcsapágyat, azóta a feleségem szemében hős vagyok, igazából az Övé a verda.
(Chevy HHR 2.5 benzin automata).
Én meg lőttem magamnak egy 30 éves Fiestát, 1.3-as vasblokkos, még karbis a lelkem, semmi elektronikai okosság, ha azon nem tudok megjavítani valamit, akkor nagy bajok vannak. Egy mutter vette még annó szalonból, 28 évig használta, beadta valami kereskedésbe, ott céges autónak használták, havonta 2x, aztán megvettem én. 3 ajtós, kidobtam a hátsó üléseket, úgysem ül be oda értelmes ember, szaladgálni, hurcibálni dolgokat teljesen jó, meg bejárni melóba, 50km naponta.
Volt egy nagyon jó szerelőm, aztán egyszer majdnem megfőzte egy régebbi verdám motorját, mert 20 éves bilinccsel tette fel a nulla kilométeres vízcsövet, és elfolyt a hűtővíz. Azóta nem szeretek szerelőhöz járni, pedig ismerek sokat, sőt, még span is van köztük, meg rokon is, de kösz.... -
Alusky
senior tag
Mert a koszos pesten laksz
, itt egyébként mindegyik szerelő a saját házánál szerel, vagy az apja garázsában, húdenagy műhelykiadásuk ilyen téren nincs, igaz nem is kér el 25 rugót, mint a pesti, csak 10-15k óránként.
Nagyon drága bérelgetni a szerszámokat meg szoftveres bizergákat, de nem ennyire és nem ezért kérnek el ekkora pénzeket.A csapitalista rendszer hibáit pedig ismered jól és láthatjuk az aprókon is visszaköszönni. Ha egy szerelő 3x-re emeli az órabérét akkor 50% esélye van, hogy bemutatnak neki és mennek máshova, viszont ugyanúgy 50% esélye van, hogy a többi vérszemet kapva is 3x árra emel és akkor nesze paraszt válogass bárhova mész ennyibe kerül, nevezzem ezt kartellnek? Vagy karternek. És valamiért szeret ebbe az irányba billenni a mérleg utóbbi időkben. Csak közben neked nem nőtt az ehhez szükséges bevételed 3x értékre.
Vérlázítóak ezek a szerelős árak, 1200 körül van a minimálbér, 2-3000 körül keres a medián magyar, de a 3000 már igen szép összeg már medián felett is van jóval, ehhez képest bumm a fejbe a szerelőnek a 10k+ vagy 20k ára bémeg. Irracionálisan sok. A pofátlan mesterségesen felgenerált alkatrészárakról ne is beszéljünk.
Elviszem a kutyát valami lágyszervi műtétre még a klinikán is 120-150k-ból megcsinálja a diplomázott orvos, az olajos kezű szerelő érettségivel meg két év szakiskolával meg úgy puffogtatja feléd a háromszázerzes javításokat a 20 éves 1.6 szívó szarodra, mintha te lennél Lölő akinek nem számít a pénz. És még hagy kívánnivalót is maga után olykor a munkája. Feléledt a csommunizmus, éljenek a munkások.
Ezek egyáltalán nem normális dolgok akkor sem ha itt a PH-n mindig mindent megszakértenek az okosak. Azért szakértik meg olyan könnyen, mert 4x annyit keresnek, mint a medián, úgy én is könnyen szakértek dolgokat, ha mindent kényelmesen ki tudok fizetni.
Megteheti a szerelő, hogy ilyen árakat kér el, mert az autózás alap dolog mint levegőt venni, fizetsz vagy éhenhalsz mert nem jutsz el munkába.Itt amúgy 55k egy műszakiztatás. Nem az alapdíja, hanem extrákkal amit épp belehaluznak flashback-ként.
-
-
-
válasz
morcosharcos #125766 üzenetére
Alkualap. Persze fel fog háborodni, hogy miért akarsz érte csak bagót adni. Hát, mert hibás
Mondjuk én is adtam már el úgy cumót, hogy tudtam, mi baja, meg is tudtam volna oldani, csak nem volt már rá szükségem, idő se volt, szóval ment. Csak ott oda volt írva, hogy hibás, és mi baja... -
-
tatabike
őstag
válasz
szebe #125763 üzenetére
Az tuti
Ez az egész autókkal kapcsolatos jogszabályrendszer meg hatósági szabályozás még mindig le van ragadva a régi szoci szinten.
Én úgy képzelem el az NKH-t is, hogy kék/szürke munkaköpenyes, bajuszos csókák kalimpálnak ott aktatáskával, amiben a kajájukat hozzák otthonról.... -
válasz
gyulaszu #125760 üzenetére
Az meg gondolom annyit kér egy műszakira elvitelért, amennyit akar
@Alusky : "et. Nem a Bosch szerszámok licenceire megy el ennyi, de még az üzlet bérlésére sem, főleg a legtöbb saját háznál dolgozik, megnyugodhat mindenki..."
Az tökjó, én itt talán ha kettőt tudok, aki saját háznál, meg másik 5 szervizt, akiknek rendes telephelye van, de hát a legtöbb, tudjuk
BTW annyit kér, amennyit akar, max. nem oda viszed a továbbiakban, azt' éljen meg azokból a balekokból, akik hisznek nekiÉn azon röhögtem, amikor egy 30 éves technikán a puccos műhely egy mezei falsszívást úgy akart kideríteni, hogy féktisztítóval fújkálták a motort, meg "nem baj, ha világít a check engine" - nem persze, meg magától magas az alapjárat, nem?
Műszakin meg majd rajzolnak fordulatszámértéket?
Pár utcával odább meg tudnak autót szerelni, és megjavították. -
Alusky
senior tag
válasz
cidalain #125747 üzenetére
Pont azért nem viszi el, mert nem megy át műszakin simán és már nem érné meg neki eladni utána.
Mennyi az értéke egy ilyen verdának 500 alatt mennek, egy átlagos műszakira meg 100-150-et simán rá kell fizetni manapság, mert úgyis találnak valamit. Hogy az mennyire fontos meg mennyire nem az már más kérdés, de nyilván ezért nem viszi el, nem költi rá az autó értékének negyedét. Eladás előtt olajat, akkut, gumit stb. cserélni is baromság, ebben az ársávban főleg.
Műszaki árát ma az határozza meg ki szereli és melyik vizsgahelyre viszi. De ezzel már nekem is tele a tököm, hogy olyan hibákra nyavalyog a szerelő ami adott vagy 6 éve, átment már 3 műszakin vele, de most hirtelen fontos lett, megcsinálja, kifizeted majd szembesülsz vele, hogy meg se nézték, ki se próbálták "annyira fontos volt". Közben meg a hátsó tárcsák felén nem érintkezik a betét úgy félre van kopva, de tudta a gépen a mért értéket, rásegítettek kézifékkel is aztán kész. A hátsó ablaktörlőt ami nélkül bőven lehet élni, eleve csomó áruszállítónak ablaka sincs hátul, kurva fontos volt kicserélni 35 rugóért, ráadásul mai szerelőkhöz szokásosan nem javítja, hanem blokkokban cserélget mindent amíg jó nem lesz, így lett kicserélve az ablaktörlőmotor aztán a bajuszkapcsoló is. Kétlem, hogy mindkettő rossz volt, egyszerűen csak elkezdte egyik végén és cserélgetett amíg jó nem lett. Más pénzével könnyű játszani...
Most meg nézegethetem a felemás színű bajuszkapcsolókat, mivel a régit nem kaptam vissza.
És majd szedhetem le a fékeket cserélni magamnak. Nyilván nem fogom szerelőhöz elvinni, eddig se szívesen fizettem meg az irreális költségeiket, egy félmilliós javításból 300 csak a szerelőnek a díja, de ilyen stílus után főleg nem.Utána meg nagy pofával háborognak az autós topikokban mikor elküldöm a k.rva a...ba a szerelőket mire fel mernek kérni 10, de már ez olcsó is, 15k órabéreket. Nem a Bosch szerszámok licenceire megy el ennyi, de még az üzlet bérlésére sem, főleg a legtöbb saját háznál dolgozik, megnyugodhat mindenki...
Aztán még be is írja valaki, hogy ő annyiért el se vállalná, mintha olyan olcsón dolgoznának amúgy is.
Nálam ez az autószerelő szakma már rég lecsúszott az ingatlanos, HR-es, biztonsági őr, vadász, polgárőr stb. alja szintre. És megengedhetik maguknak mindezt, mert sokan nem tudnak maguknak szerelni, autóra meg szükségük van.
-
-
válasz
tatabike #125756 üzenetére
Viszont mivel ezek államilag erősen szabályozott, közigazgatási feladattal terhelt, de magánvállalkozások, simán elnehezítheti, hogy mondjuk éppen az ő szolgáltatását vedd igénybe, példának okáért a leterheltség miatt ad teljesen alkalmatlan időpontot (3 hónappal később) a vizsgára. Nem sokan csinálják, de jártunk már így egy ismerőssel. Mondjuk ott az átalakított autója nem tisztázott forgalomba engedhetősége volt a fő probléma, nem akartak sz.pni a vizsgaállomáson ezekkel az átalakítási engedélykiadásokkal, meg alkatrész jóváhagyási jelekkel, pénz lett volna rá a srácnak.
Amúgy egy nagy simlisség az egész banda -
-
szebe
addikt
válasz
tatabike #125754 üzenetére
Ez már tényleg csak kifejezéseken lovaglás, de valszeg nem nem engedi, hanem nem vállalja (tehát ugyanaz, de mégse
)
A hatósági áron felüli pluszra úgy tekintek, hogy a hely költsége. Azért majd 1 óráért elrakhatnak 11k-t a díjból (kugli szerint 30-60 perc a vizsga), az erős. Ha 40k, akkor jut nekik majd 25k, ami nagyjából már betakar egy óra munkadíjat. Ennyiért ("számlásan") manapság max a kerítésen túlról néznek rá a kocsira, nem hogy hozzányúljanak.
-
tatabike
őstag
válasz
szebe #125752 üzenetére
Amúgy az én olvasatomban ez úgy néz ki, hogy:
A vizsgaállomás 11ezer forintot kap egy műszaki vizsga után a 26.700-ból, a többi az államé. Na most, ha 40 és 50ezer között van előzetes átvizsgálással együtt, akkor 13 és 23ezer forint közötti pénzt kérnek el az előzetes átvizsgálásért. Ami ugye gyakorlatilag megegyezik a műszaki vizsgával, különben nem lenne értelme. Ha sikeres az előzetes vizsgálat, akkor a műszaki vizsga már csak egy színjáték az NKH-nak, mivel tudják, hogy átmegy a kocsi. Ergo az egyszer elvégzett munka után zsebretesznek 2-3x annyit. -
szebe
addikt
válasz
tatabike #125751 üzenetére
Nem annyira törvénytelen, ilyenkor általában benne foglaltatik egy "előzetes átvizsgálás" is [link]
Én általában az éves szokásos dolgok idejére időzítem, és rábízom a szerelőmre a dolgot. A helyi
hülyéknélközlekedésfelügyeletnél szokott vizsgázni a kocsim, nem tudom ebben az esetben is van-e plusz díj. -
tatabike
őstag
válasz
gyulaszu #125749 üzenetére
Igen, az a 40ezer törvénytelen, csak szólok. 26700 a hivatalos díj.
Merthogy "A két összeg közti különbséget azzal magyarázták a megkeresett vizsgahelyek, hogy az éles ellenőrzés előtt külön is átvizsgálják az autót, így előre jelezhetik a tulajdonosnak, ha olyan hibát találnak rajta, ami miatt meg kellene buktatniuk a vizsgán."
Normális, törvényes esetben az autós dönthet, kéri-e az előzetes átvizsgálást. A döntés joga Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH) Telexnek adott tájékoztatása szerint igenis létezik. Eszerint ugyanis a független vizsgabázisok kötelesek írásban, egyértelműen, könnyen azonosítható, tisztán olvasható módon tájékoztatni az árakról az ügyfeleiket. A vizsgaállomás akkor is köteles vizsgára bocsátani az autót, ha gazdája nem kér előzetes átvizsgálást.
Vagyis ha erőltetik az előzetes átvizsgálást, törvényt sértenek. -
cidalain
veterán
válasz
homerhamm #125731 üzenetére
Rönón, ha 06.28-ig van rajta műszaki, és hozzányúlás nélkül átmegy, akkor vigye el műszakira, és +25000 forintért adja el friss műszakisként 2027.06.28-ig. A lejárat előtti 30 napban vizsgáztatva az eredeti időpont hosszabbodik két évvel.
Ha így nem viszik el időben, akkor már műszakira is nehezebb elgurítani, és a kereslet is lecsökken. -
-
válasz
morcosharcos #125735 üzenetére
Ötletek: bekeverik az ottani kertbe, és így próbálják a folytonosságot fenntartani, vagy ha meghalnak, akkor a temetésnél ezt is szórják rá a koporsóra. Más népeknél is előfordul.
-
BiP
nagyúr
válasz
morcosharcos #125735 üzenetére
Nem hiszem, hogy hagyomány, inkább honvágy, babona, vagy valami jelképes dolog.
(Hoztunk valami hazait, amit megőrizhetsz, emlekezhetsz az anyaföldre, amíg távol vagy, gondolom ilyesmi szentimentális dolgok) -
-
válasz
homerhamm #125731 üzenetére
Érdekes, hogy ezt több idős embertől is hallottam már, hogy ha hosszabb időre külföldre mennek (jellemzően a gyerekek után), akkor visznek magukkal a kertből egy marok földet valami tartályban.... nemtom az okát, eddig nem ismertem ilyen honi hagyományt, de nem ez az első, hogy találkozom ezzel a jelenséggel.
-
gyulaszu
senior tag
válasz
homerhamm #125731 üzenetére
Hát örülhet is ez a félvak/félkegyemű, hogy egyáltalán beengedték az Egyesült Államok területére a maroknyi magyar földjével egyetemben.
"Friss gyümölcsök, zöldségek, növények, magok, talaj: Ezeket általában tilos bevinni, vagy beviteli engedélyhez kötöttek a kártevők és betegségek terjedésének megakadályozása érdekében. Minden ilyen terméket be kell jelenteni a vámtisztviselőnek." -
homerhamm
addikt
A negyedik hirdetésben egy Volkswagen hirdetésbe egy anyukáját szopó kisbabát tettek be képnek, de azt nem oszthatom meg, mert cenzúrázva elveszti a kép a hatását.
Az egy külföldi hirdetés.
-
-
Ár: Csere
Pár napot használt abszolút mikrokarc és sérülésmentes
....
Csere alku nem érdekel
Akkor most kp-re cseréli vagy sem -
KROK640
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #125725 üzenetére
Na ez is ismerős, álltam ennél az osztrák cégnél a szalag mellett is, még a covid alatt. Óránként 900 doboz jött (1-2kg-sak), amit 12 különböző raklapra válogass szét a címke alapján. Vagytok az egészre hárman, ebből az egyik ember megállás nélkül csak raklapokat cserél. Hát nem volt vicces. Ott is fogytam rendesen.
Tavaly 1-1 órára néha beálltam (már én döntöttem el, hogy megyek nekik segíteni), 200 doboz jött óránként a csúcsidőben, és csak 1-1 óra teljesen más világ volt már. Szerencsére most nagyon sétálós melóm van (IT, meg bizonyos eszközök biztosítása, meg gyakorlatilag a mozgó helpdesk vagyok a csarnokban). Emellett mikor Bregenzben laktam akkor gyalog jártam a melóba (ez oda-vissza napi 9km) de Lindauból is sétálni kell a vonathoz is, meg a vonattól is.Igen, amikor az ember szépen megindul lefelé, hajlamos visszaugrálni, főleg ha ücsörgősebb időszakok is vannak benne, ezt is tapasztaltam, mikor itthon vagyok folyton hízok, mikor kint vagyok akkor meg visszafogyok.
-
válasz
TESCO-Zsömle #125725 üzenetére
Én most 73-75 között vagyok, 178 centihez. Asszem valah volt legnagyobb, amit mértem, 85 volt. Mindenkinek más az anyagcseréje, meg nyilván életkortól is függ, mennyire bír az ember mozogni/koplalni, de a legjobb módszerek általában az "el sem fogyasztott kalóriával" érhetőek el, az én tapasztalatom szerint. Bár két kitétellel, 1: nyilván a mozgás esszenciális az egészségmegőrzéshez, 2: én mondjuk "könnyen" beszélek nemevésről, kb. végigstresszeltem az eddigi életemet
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
KROK640 #125722 üzenetére
Nekem a rekordom akkor jött, mikor 122 kilósan beálltam "szalagra" dolgozni. Nem kellett nehezet csinálni, de azt gyorsan és sokat. 2 hónap múlva már 98-at mutatott a mérleg. És ezt úgy, hogy közben jött az izom, vagyis cirka kéthetente akaszthattam egy lyukkal beljebb a szíjat. Most épp jojózok felfele 92 kilóról visszaestem 100-ra, de ezzel együtt is még mindig -35 a mérleg. Most kezdek újra szorítani az étrenden, de napi 10-12 óra ülő munka mellett sokkal nehezebb az egész, főleg hogy a hobbijaim is egytől egyig ücsörgősek.
Tűkön ülve bárom, hogy a héten megjöjjön az új gumi és visszaülhessek a bicóra. Cél az ideális 64 kiló, de ha "csak" 75-ig sikerül lemenni, már repülni fogok.
sz: Napi 5 étkezés, étkezésenként ~300kcal van belőve. -
-
opr
nagyúr
válasz
szebe #125721 üzenetére
Nem eleget.
Pedig igeny az lenne ra, de az ilyen itthon sulyzozok baromsagokat tiszta szivbol gyulolom, sportolni meg rohadt nehez, mert mindenki lusta, mint a dog.
Szerveztunk focit anno covid utan. Tobb, mint 100 ember volt a whatsapp csoportban. Ha 10 ember osszejott, mar lehetett meccs. Harom hetig jott ossze a 10 ember, utana a 6 is ritkan. Mindegyiknek fajt a haja allandoan... Pedig a ceg fizette bakker, tehat meg penzebe se kerult senkinek, csak oda kellett tolnia az arcat 1 ora erejeig futkarozni kicsit.Most a nagy kerdes, hogy sikerul-e esetleg atkoltozni Svajcba (ahogy a munkaeropiac kinez, lehet ezt el fogjuk par evvel napolni sajnos), aztan szerintem ra fogom venni magam, hogy valami sportklubot keressek. Mert sportolni imadok. Aztan heti 2 alkalom mar szvsz eleg is lenne, hogy ujra emberformaju legyek.
KROK: Jaja, genetika is van benne boven. Van haverom, igazi coach potato a srac, zabalja a gyorskajat, meg mindenfele zsiros szart, soha nem mozog egy percet sem, oszt olyan vekony, hogy elfujja a szel. En annyit ennek mint o, meg annyira nem mozognek, szerintem mostanra lennek vagy 200kg. Most olyan 90-95 kozott vagyok, 85 mar elheto lenne, 80 mar vallalhato, 70 lenne az igazi. Ok, alacsony is vagyok (172-175cm kozott szoktak merni), szoval ez ennek megfeleloen nezendo.
-
KROK640
nagyúr
Szerintem ez alkati kérdés is (genetika).
Emlékszem, hogy tizen éves és huszonéves koromban alig bírtam elmozdulni a 60kg-ról, ha sikerült is, akkor csak lefelé. Úgy 10 éve kezdődött, hogy már hízni is tudok. Eleinte örültem neki, de most így 88kg-san basszus, már annyira nem jó, 80 körül szeretnék lenni.
Ausztriában volt olyan 2 hónap, hogy 8kg ment lePiálni már én is sokkal kevesebbet mint fiatal koromban. Az egyik nagy attrakcióm az volt, hogy sosem voltam másnapos, meg eléggé jól is bírtam, aztán emiatt volt egy időszak mikor egészen meredeken toltam neki. De érdekes mód akkor sem híztam különösebben, bár megjegyzem, hogy talán akkor sikerült először felfelé átlépni a 60kg-t.
-
opr
nagyúr
válasz
KROK640 #125713 üzenetére
Nem tudom, hogy csinalod, nekem a napi kajam kaloriaban kb annyi (meg durvabb napokon is max 1,5* annyi), mint csak a reggelid, es el vagyok hizva, mint az allat. Van rajtam vagy 20 folos kilo. Ok, 10 kilo minusszal mar teljesen vallalhato lennek, de akkor is.
Pedig meg csak nem is pialok szinte soha, szoval meg az sincs. -
KROK640
nagyúr
válasz
tatabike #125716 üzenetére
Pont úgy eszel mint én amikor a számtech boltba dolgoztam, csak nekem még meredekebb volt.
Egész nap kb semmit sem ettem, majd este 7-kor mikor hazaértem, akkor megmelegítettem az ebédet, és megettem. 1 óra múlva jött a vacsora (és anyám hányszor nézte, hogy miért eszek keveset? Hát mert egy órája ebédeltem)
Az esti kajánk pedig nagyon hasonló, paradicsomok, paprikák, kígyó ubi nekem is szinte minden este van, teljesen mindegy, hogy milyen évszak van, megveszem őket magamnak. A felvágott meg a sajt megint csak stimmel.
A legnagyobb zabálásokat Cipruson rendeztem, félév alatt felmentem úgy 69kg-ról 82-re, hogy pincérként lejártam a lábam (akkor még nem volt lépésszámlálásom, de tippre 30 ezer akkor is megvolt a nap végére) és még úsztam is szinte mindennap.
-
tatabike
őstag
Ti legalább valamennyire normálisan esztek. Én délután 4-5-ig csak 3-4 banánt eszek, aztán hazamegyek, és otthon vár a meleg kaja az asztalon. Mondjuk levesestálból eszem a levest, és pizzás tányérból a pörköltet nokedlivel, meg este még egy 20-30 deka ementálit letolok ugyanannyi felvágottal, 3-4 pari, paprika, egy egész kígyóubi, aztán másnap délutánig jó vagyok
-
BiP
nagyúr
válasz
KROK640 #125712 üzenetére
Persze, hogy a több a fentinél a vacsora, mint mondtam reggel nem tudok annyira sokat enni azért.
Ezt értettem, csak azért képedtem el, mert már a reggelid is több, mint az én vacsorám.
És vacsorára én is többet eszem, mint reggelire, hiszen a reggelim általában egy bögre tejeskávé. Inkább tízóraizom, mint reggelizem. Reggel még nem ébred fel a gyomrom.Azért azt is hozzátenném, hogy egy átlag osztrák munkanapon 45-48 ezer lépést is megteszek,
Gondoltam, hogy ezt le is mozgod, különben nagyobb lennél, mint Fekete Laci.
Ennyi kaját ülőmunkával soha nem dolgozol le.
(én azért is eszem nagyságrendekkel kevesebbet, mert irodai melóval nem igényleg sok kaját. Ami azért baj, mert szeretek enni.) -
KROK640
nagyúr
válasz
szebe #125711 üzenetére
Ebédelni is szoktam, mondjuk ha kint vagyok akkor nem nagyon van időm, általában 2-3 szelet kenyér valami felvágottal és csá. A vacsora a fő étkezésem többnyire.
Ma mondjuk az ebéd Tomyum leves volt, aztán 250gr spagetti tészta indokolatlanul horribilis mennyiségű hússal, babbal, kukoricával, mexikói szószként, meg 3dkg reszelt sajttal. Most kezdek lassan éhes lenni pedig 13:30 körül ettem. -
KROK640
nagyúr
Nem vagyok 120kg, de most épp 88kg már megvagyok
Azért azt is hozzátenném, hogy egy átlag osztrák munkanapon 45-48 ezer lépést is megteszek, de amikor itthon vagyok MO-n akkor is gyakori a 10-15 ezer lépés naponta. Emellé megy némi szellemi munka is, szóval égnek azért azok a kalóriák.Persze, hogy a több a fentinél a vacsora, mint mondtam reggel nem tudok annyira sokat enni azért.
És már messze nem eszek annyit mint régebben"nagy fogyasztás, nagy teljesítmény" a mottóm. A Ferraridnál se nézed, hogy mennyit fogyaszt
-
szebe
addikt
Mondjuk ehhez nem ártana tudni a "napirendet". Ha nem tud ebédelni, akkor oké.
Reggelire nekem is max 1 szendó, vagy valami péksüti. "Rendes" ebéd (leves + második + valami süti esetleg), meg vacsorára is 1-2 szendó. Normál testalkathoz, amire a többség rámondaná hogy gebe.
-
BiP
nagyúr
válasz
KROK640 #125704 üzenetére
Jó, azt már megszoktam, hogy barátnőm annyit eszik mint egy madárka, na de felnőtt meglett férfi?
Nekem 3-4 sóskifli meg 20-25dkg parizer, hagymával, és trappista sajttal egy reggelibazz
olyankor nem tudok sokat enni, már ha reggelizek... Inkább a vacsora szokott jelentősebb lenni.
A vacsora még a fentinél is több? Azt meg hogy? Mégse vagy 120kiló. -
Alusky
senior tag
válasz
tatabike #125691 üzenetére
Van előírás, hogy meddig? Mert régebben láttam egy csomó cetlit termékeknél aztán meg eltűntek, szerintem nem kell kiírniuk a végtelenségig csak egy kis ideig.
Győri keksz is kisebb lett, aztán 600 Ft-okba kerül a csokiba mártott, azt se vettem már régóta. Szerencsére ezeknek mind van alternatívája, olykor akár jobb is. -
KROK640
nagyúr
Jó, azt már megszoktam, hogy barátnőm annyit eszik mint egy madárka, na de felnőtt meglett férfi? Nyolc napnyi vacsora alatt elfogyott ez a felvágott mennyiség nekem. Jó, most egy ideig én se szeretem a Soproni felvágottat.
"se szoktunk 15-20dekánál többet venni" - baljós nekem ez a többesszám...
Nekem 3-4 sóskifli meg 20-25dkg parizer, hagymával, és trappista sajttal egy reggeli, de olyankor nem tudok sokat enni, már ha reggelizek... Inkább a vacsora szokott jelentősebb lenni.
Amúgy azért vettem meg egybe a rudat, mert úgy jelentősen kedvezőbb volt a kilónkénti (dekánkénti) ára mint ha dekázgatok...Soproni sör? Nem szeretem a magyar söröket (úgy általában a sört sem), mióta ittam EFES-t, cseh söröket, és Turmbrau Weisser-t (ezutóbbi a legjobb) azóta a többi sörszerű italnak már nem nagyon látom létjogosultságát
-
-
BiP
nagyúr
válasz
KROK640 #125698 üzenetére
Múltkor vettem egyben 2,6kg(!) soproni felvágottat.
Ja, így nem csoda, ha a 10deka kevésnek tűnik. Mi 2,6kg soproniból, 2,57-et dobnánk ki a kukába, mert 2 próba szelet után nem ennénk belőle, és ott rohadna meg a hűtőben. Na jó, nem szeretjük a sopronit. (csak ha folyékony)
De viccet félretéve, mi az olyan felvágottból se, amit még szeretünk is, abból se szoktunk 15-20dekánál többet venni, mert előbb megromlik, minthogy elfogyna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- több db DDR4 laptop ramok 2x8Gb (7e) 2x16Gb (18e) és 2x32GB (35e) párban garanciával!
- Samsung 860 Evo/ 850 Pro 1TB SSD-k állapottól függően 18-28k között
- Lenovo M900 Mini PC - Core i5 6500T - 8Gb ram - 256GB SSD -több db - ÁFA-s számla is
- vadi új DELL 5090 Micro - Mini PC - Core i5 10500T- 16GB 256GB NVMe SSD -gyári WIFI - több db
- ACER Aspire 3 15,6" FHD IPS // 11 GEN // MX350 2GB VGA // 8GB DDR4 // WIN11 // 256GB Nvme SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 5550 üzleti -Intel Ultra 7 165U16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged