Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Dell notebook topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Mini-ITX
- Apple asztali gépek
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Veron
addikt
válasz
Veron #224174 üzenetére
Arkana EDC lesz 140 lóval, eldöntöttem. Nem találtam annyira gyenge pontot, ami eltántorítson, viszont a 0% THM meg csak olaj volt a tűzre.
Érdemes megvásárolni a garanciakiterjesztést és/vagy az easy service csomagot (évekre előre kifizetni a kötelező karbantartást)?
Előbbi +1 évre 300e Ft, utóbbi 745e Ft, míg +2 évre 405e ill. 905e Ft-ba került. Elég húzós ára van, de így 6 ill. 7 évig teljeskörű garis az autó és a szervizért sem kell fizetni. -
szebe
addikt
válasz
Vismajor01 #224293 üzenetére
Személyautó jellegűből talán csak az Alhambra/Sharan, esetleg Mazda 5 (ha még nem porladt el).
Aztán jönnek a dobozosból átalakítottak, Caddy, Combo, stb ahol azért a hátsó sor komfortja minimum kérdéses, mert gyakorlatilag a csomagtérben utaznak. De legalább a hosszabb verziók esetén 7 személlyel is van csomagtér. -
válasz
Vismajor01 #224293 üzenetére
Sharan, Alhambra. Egyel kisebb C-Max Grand.
De kérdés, hogy hány utas akar kényelmesen utazni egyszerre. -
tboldi
nagyúr
válasz
Vismajor01 #224293 üzenetére
Európában ez volt: Lancia Voyager (csak példa)
Semmit nem tudok róluk azon kívül, hogy nem is igazi Lancia, hanem csak az említett Dodge átcímkézve.
-
Vismajor01
addikt
7 üléses autóból ami tolóajtós mi az ajánlott? Hosszú utakra, második autónak
Keret max 4-5m környékén. Én Dodge Grand Caravanba voltam usaban szerelmes, de itthoni verziókat nem ismerem.
-
Red_Bull
aktív tag
Sziasztok!
Biztos amatőr kérdés, de az létezik, hogy a 2011-2017 közt készült Suzuki Swiftnél (ez a "vasaló" Swift utódja ami hasonlít rá, de sokkal kevesebb fut belőle) olcsóbbak egy Megane 3 alkatrészárai, így a szervizelési költségei annak olcsóbbak? Mert én teljesen másra tippeltem volna .Nem is egy kategória a 2 autó, meg a Suzuki ilyen-olyan olcsó, erre sokkal drágábbak hozzá a dolgok...
Unix Oldalán nézem, pl klímakompresszor Meganeba 15300 [link] , Swiftbe 273000 [link]
kuplung készlet Megane: 28490 [link] Swift 126000 [link]Ez a Swift elég ritka, ezért nincsenek hozzá annyiféle utángyártott alkatész ez lehet az ok?
Vagy én vagyok a béna,és nem csak az Unixos oldalt kell nézni hanem máshol be lehet szerezni olcsóbban sokkal hozzá alkatrészeket? -
V.Stryker
nagyúr
A Bp Éles saroknál lévő (Fehér út) kereskedők még mindig tiltólistásak? Van náluk egy rakat Focus.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
molnarpeter #224281 üzenetére
Neki a 99 lovas van. Érzem, hogy ebből benzines lesz.
Amúgy a csoportban van ajánlott állapotfelmérő egyén BP és környékére? 3 misinél lehet nem sporolnám el.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
V.Stryker #224278 üzenetére
Turbotec pl javítja az AdBlue rendszert, szerintem lehetne spórolni cseréhez képest.
92 lovasra néztem rá hirtelen, abban szerintem kettőstömegű nincs. Üzemanyag rendszer úgy tűnik, Continental vagy Bosch is volt, mai cuccok 250-300 ezret ki szoktak bírni legalább...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
user2 #224277 üzenetére
Semmi, aminek a GM-nek köze van.
Viszont a kollégám most lehet eladná a 2016-os Peugeot 308 1.6HDI-jet. Épp most lesz benne 200k km. Most még kicserélteti az Adblue tartályt és szelepet. 2.8m körül adná.
Fázom a dieseltől, de ismerem pár éve az embert. Van ezeknek nyűgje? Milliókért kettostomegu, magasnyomású? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #224274 üzenetére
Eddig csak a WgonR+-ban feltem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
hobizoli #224264 üzenetére
Ilyeneket nem tudok, nekem már eleve a legnagyobb fék van, amit MiTóra szereltek, így ezzel nem foglalkoztam.
Igen, azt a Mitsu turbót is szokták, de egyrészt több átalakítással jár szemben a Garrettel, amit akár bontott gyári holmikból is össze lehet hozni, másrészt úgy rémlik nekem, hogy az fent erősebb, az alsóbb fordulatszám-tartományban rosszabb lesz vele az autó, napi használós esetén ez zavaró lehet. De javíts ki nyugodtan, ha tévednék!
-
tboldi
nagyúr
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Segítenétek kicsit szűkíteni a kört?
Napi ingázósnak, illetve nyaralásra kellene autó. Napi 50km ingázás. 2 gyereket hurcibálnánák vele. Arra leszükítettem, hogy benzines. 2010 vagy inkább 2011 utáni. 150ezer km alatt. 3,200,000 millióig. Azt nézem, hogy elég sok találat van erre, így nem tűnik mission impossiblenek.
Ezeket néztem (leginkább kombi vagy 5 ajtós):
- Ford Focus 1.6 benzin
- Kia Ceed 1.4 benzin
- Hyundai i30 1.4 benzin
- Toyota Auris 1.6 benzin
- Lancia Delta 1.4 T-Jet 120LE benzin
- Renault Fluence 1.6 benzin (tudod tudom, de egész jól néz ki)
- Fiat 500L 1.4 T-Jet 120LE
A két legfontosabb tényező a megbízhatóság és a fogyasztás a benzinmotorhoz képest. Nem érdekel különösebben sem a színe, sem a formája.
Ezek közül nem is tudom mi alapján tudjam leszűkíteni legalább kettőre. -
Gabesz87
veterán
válasz
V.Stryker #224266 üzenetére
Sziasztok. Aposomek valószínűleg nemsoká autokeresesben lesznek. Történt ugyanis hogy múlt hétvégén kirándulni indultunk, és az M1-esen torlódás miatt erős fékezés, és a mögöttük jövő nem tudott megállni, vagy észre sem vette, és nagyon későn fékezett, de kegyetlenül beléjük durrant. Valószínűleg totálkár, a tető is gyurodott kicsit középen. 2007-es Honda Jazz az alany. Szerették, szóval aposom most is Jazz-t kezdett nézegetni. Pontosan nem tudom, nyilván attól is függ, mit mond majd a karszakértő, mennyit adnak majd, de talán olyan 2.5M-bol gazdalkodnak. Ennyiért mit ajánlotok, miket keressen? Van esetleg jó Jazz alternatíva? Nem kell nagy autó, 2-en vannak, vidéki városban laknak. Kb. csak napi munkába járásra (városon belül) illetve bevasarlasra van használva a kocsi. Illetve az az évi 2-4 alkalom, amikor feljonnek hozzánk Pestre pályán.
Ami fontos, hogy könnyen, olcsón fenntartható autó kell, nem német prémium! -
eldoble
aktív tag
Sziasztok!
Ide jutott a világ egy négy tagú családba már kevés a három autó ..., milyen autót ajánlanátok a 18 éves gyerekemnek, ami fiatalos, megbízható, kicsit jobban megy mint egy 1000-es Suzuki, benzines, aránylag megbízható, 1-1,5 millió körül ?
-
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #224250 üzenetére
Vagy megszűnt az adott típus/motor, vagy pedig váltottak a saját C635-ösükre.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #224248 üzenetére
Nekem
mondodírod?Az olaszok nem használták már a javított M32-t.
-
grizlisandor
veterán
válasz
tboldi #224242 üzenetére
2012 és utáni autót kell venni, amiben már a következő generációs M32 van, az már nem problémás, ellenőrizni egyszerű, betekintesz a bal első keréknél, hogy mizu. ha ezt látod, még a régi, a bal oldalit kell keresni.
-
-
grizlisandor
veterán
válasz
V.Stryker #224237 üzenetére
Kokszolódás nem TSI típusbetegség, hanem minden közvetlen befecskendezésű motor tulajdonsága.
Volkswagen csoportos autókat MQB platformmal(2012-től) vehetsz bátran, mindbe már a 3. generációs TSI motor került, amik bírják a strapát és a láncos vezérlést szíjas vezérlésre cserélték.
1.4 TSIből csak a CAXA 122 ló az ajánlott, de készülni kell a vezérléscserére, mert ez gyárilag a nyúlós bicikliláncos vezérműlánccal van szerelve, de kapható hozzá egy utolsó cikkszámos gyári vezérlés, amiben új kialakítású vezérműlánc van (+2 láncszemet is kapott), a lánckerekek + fogat, na ennél már nem hallani hibákról; vagy 2012 utánit kell venni, ami gyárilag ezzel a vezérléssel jött ki. Amúgy diagnosztizálni lehet, hogy mennyire feszíti meg láncot, meg előnyös, ha 0W30 motorolajjal használták a kezdi 5w30 helyett.
-
tboldi
nagyúr
válasz
V.Stryker #224239 üzenetére
Pár infó róla:
- Hidegindítva előfordul (főleg télen), hogy dadogva jár rövid ideig, olykor le is fullad. Ez egy szoftveres hiba, és a legtöbb felhasználó mezei 95-ös benzinnel tapasztalja, nekem viszont OMV 100-assal soha nem jött elő másfél év alatt. De van rá megoldás, onnantól a sima 95-össel sem lesz gond.
- Reped a leömlő, vagy helyesebben a kollektor. Ebből 2 féle létezik, aminek a hengerfejre felfekvő része egyben van, és aminek 1-2-1 arányban el van választva, az előbbi hajlamos a repedésre. A jobb fajta, szétválasztott verziót az erősebb modellek, főként az Abarthok vagy pl. a saját 155 pónis MiTóm kapta meg, de egy az egyben csereszabatos az egybeöntöttel, tehát ha szükséges, érdemesebb inkább erre vadászni.
- Az IHI turbók turbinaoldala is hajlamos repedésre, bár ebből vajmi keveset vesz észre a kedves user használat közben. Megoldás egy Garrett turbó, de sajnos nem teljesen plug&play.
- A motor amúgy tartós és megbízható hála a vasblokknak és a gyárilag kovácsolt főtengelynek, sőt még EGR sincs.
- Az említett Deltában éppenséggel az Opelekből ismert M32-es váltó van annak minden csapágybajával együtt. Lendkerékkel és kuplunggal együtt 500-600k Ft-ra lehet számítani a felújítást illetően. -
-
V.Stryker
nagyúr
Hi,
A 2010 utáni Focus milyem benzines motorral ajánlott még az 1.6 benzinen kívül?
VW konszernből. Melyik benzines ajánlott? Hallani az 1.4 TSI kokszolódásról. 2010-2015 körüli évjáratokról beszélünk.
-
user2
csendes tag
válasz
scott_free #224235 üzenetére
A Rio nagyon valamivel mint egy i20. (Kb akkora mint egy ötajtós H Astra, vagy kicsivel alatta.)
-
user2
csendes tag
válasz
scott_free #224231 üzenetére
Hi! Nem mindegy, hogy i20 vagy i30, illetve hogy Rio vagy Ceed. Előbbiek kisebbek és érezhetően más felhasználásra vannak. I20-ban nem ültem huzamosabb ideig, viszont i30-at pár hétig használtam, örültem, mikor kiszálltam. Január óta van Ceed, szeretem, de városban nem szeretek menni vele, inkább amolyan utazós autó. Lényegesen minőségibbnek érzem, mint az i30-at. 4,5 éves a Riónk, azt viszont csak ajánlani tudom városba/faluba és környékére, rövidebb országúti utazásokra. "Paprika" címmel írtam róla népítéletet.
Riót vagy i30-at az 1.25mpi motorral érdemes, azzal a legharmónikusabb csomag. 1.4-et kerüld.
Ha benézel a Kia/Hyundai topicba, érdemes óvatosnak lenni, sokan csak rinyálnak. Az elégedett gazdik nem írogatnak, boldogan autóznak.VAG vonalat nem ismerem, de biztos egy másik dimenzió, mindenki térdel előtte.
-
rbalint88
addikt
válasz
scott_free #224231 üzenetére
Veheto, de en inkabb VAG-ot vennek (Octavia, Leon, Golf, Polo). Minosegibbnek erzodik az egesz, alacsonyabb a fogyasztas, jobban megy adottteljesitmennyel, tobb a hozzaerto szerelo,
Hyundai/Kia: gdi motoroknal ateghet a dugattyu , a lanc mindegyiken problemas lehet, dct valtot keruld. -
scott_free
senior tag
Sziasztok,
5-7 éves Hyundai i20/i30 (vagy Kia Cee'd) mennyire vehető? Mire kell figyelni?
(4m körül - mondjuk ahogy néztem, anno újonnan került ennyibe...)
Vagy más ebben a kategóriában?Köszi!
-
Nna.... ez az autósba ment volna. Kicsit gyorsabb volt az agyam, mint a kezem.
Hm... vagy valamit elállítottam, vagy változott a holtankoljat kalálati listája.
A kisebb kutakat nem hozza. (jellemzően kis magánkutak)Aztán lehet, hogy nem adnak infót, és ezért, de fél éve még megvoltak.
(Tbánya)
-
dj79
senior tag
válasz
kenguru99 #224217 üzenetére
A túlárazott p2 árából annyival fiatalabb dízelt tud venni, hogy tud rá kötni assistance szolgáltatást, egy komolyabb “bélázás” árából meg bármikor kijön egy bosch hdi rendszer rendberakása. Fogyasztás-különbség elhanyagolható vegyes használat esetén, cserébe egy fiatalabb, halkabb autóban ül. Értem a logikáját.
-
Mike81
senior tag
válasz
Tom1939 #224184 üzenetére
Ez nagy igazság☝️ Hajlamos vagyok néhe én is megtiporni a hybridünket. Akkor nem.szabad nézni a fogyasztást
Mi 2.0 TDCI diselt csereltünk Full hybridre de nem bántuk meg. Vakon ugrottunk bele mert nem volt ilyen motorral szerelt bemutató autó amit ki lehetett volna próbalni. -
szebe
addikt
válasz
birozoli7800 #224146 üzenetére
Remélem ezt hozza a szűrőd, egy megnézést mindenképp megér, korrektnek tűnik
[link]
-
kenguru99
senior tag
válasz
V.Stryker #224207 üzenetére
A prius 2 99%-ban az inverter pumpa miatt áll meg. Az ki kell cserélni gyárira és kész. Esetleg a 12 voltos akku okozhat még gondot, de azt sem nagy szám cserélni. Összehasonlíthatatlanul problémásabb egy hasonló korú/áru dízel. Eszembe nem jutna lecserélni. Főleg nem a megbízhatóság javítása miatt.
-
zoltan6
addikt
Fórumtársak! Lenne egy-két kérdésem használtautó vásárlásához.
Ha megegyezek a vevővel,kifizetem a vételárat. Megírjuk az adásvételit. Már itt is lenne egy kérdés. Adásvétteli szerződés az jó a neten fellelhető változatban? Vagy hivatalos nyomtatványboltban vett kell? Utána egyből meg kell kötni a kötelezező biztit,hogy hazatudjam hozni az autót? Az átírást már olvastam az összefoglalóban,az tiszta. -
szebe
addikt
válasz
molnarpeter #224209 üzenetére
Vagy 110 lovas 1.5 dci Megane, ha nem volt törve, akkor nincs rozsda. Csapágy ebben is mehet, de ha nem 30 ezres olajcsere volt, akkor elvileg nincs gond.
Szerintem határeset ez a 20-25km/út dízelre.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
V.Stryker #224203 üzenetére
Éves km mennyi, évjárat és futás megkötés van-e, méretben és/vagy karosszéria változatban van elképzelés?
Octavia mk2 Combi 1.9 TDI BXE manual +hajtókar csapágy csere +alváz- és üregvédő? Skoda ülés mondjuk nem mindenkinek kényelmes, extrák függvénye, hosszú utak miatt erre esetleg ki lehet térni egy próbakör során. Erdélyben tuti lesz minden faluban szaki hozzá, kézi váltóval haza is húzhatod. 2010-2011-ig létezett. -
tototos
addikt
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
A napi ingázásunk 10km közút, 10 km autópálya, 4km város. Ez oda vissza 48km.
Ezért érdemes diesel? 2.3 misi lenne rá.Eddig egy P2-vel jartunk 4.5-4.8-as gogyasztassal, de ideje lecserélni.
Egy évben kb 2 alkalommal hosszabb külföldi útra is menne.
A Priusnal pont attól féltem, hogy megáll Erdélyben, a kutya nem ért hozzá, vontatni nem lehet.... A kora miatt assistancet nem lehet. 2 gyerekkel ott szúrom tökön magam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1
- Battlefield 6
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elemlámpa, zseblámpa
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest