Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz blizzrd #225496 üzenetére
Van erősebb lánc szett, de drága az átalakítás, olcsóbb csak cserélni a régi fajtát.
Ford használta majdnem ugyanezt a motort még (focus mk3 facelift, mk4 már nem), ott nincsen AdBlue, nincsen lánc a 8 szelep/1 vezérműtengely miatt.1.6 dci nem rossz, 2.0 dci jó. 1.5 dci sem vészes. Persze mindig minden a konkrét motorkód függvénye is.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Két autó közül kellene választanom vagyis akár lehet 3 is.
Mindegyik megfelelő kényelem és praktikum szempontjából. Most szigorúan a műszaki tartalom/tartósság/megbízhatóság mentén kérnék tanácsot.Első: Opel Meriva B - 1.4 szívó benzin (2011 év végi évjárat) - 154 ezer km
Második: Opel Astra J Sports Tourer - 1.4 turbó benzin (120lóerős, 2011/12. havi)) - 157 ezer km
Harmadik: Opel Zafira B - 1.8 szívó benzin (2009) - 141 ezer kmÁrban a legdrágább a kombi Astra, aztán jön a Meriva és a legolcsóbb a Zafira.
A Meriva 120 ezer ft-al olcsóbb mint az Astra, a Zafira pedig 150-el olcsóbb a Merivánál...tehát az Astrához képest 270 a Zafira előnye.Ha ez lenne a felhozatal, ki melyiket választaná és miért? (Csak a műszaki dolgokat és megbízhatóságot figyelembe véve)
-
blizzrd
aktív tag
válasz molnarpeter #225495 üzenetére
Jól hangzik :/ Azt most olvastam valahol, hogy módosítva lett a lánc ezekben a motorokban amivel orvosolták? a problémát. Helyes ez az értesülés?
A Renault 1.6dci, 2.0 dci motorjairól mik a vélemények?
Mert egyre inkább ott tartok, hogy 10 évnél fiatalabb autó használtan még alacsony futásteljesítménnyel is szopóroller
-
blizzrd
aktív tag
válasz vzsryl #225464 üzenetére
Köszönöm a választ, és zgospel-nek is.
Tehát röviden: a Peugeot 2.0 bluehdi motora vehető akár automatával is, valamint az 1.5 tsi-k is kézi, nagyobb motor esetén automatával. MQB platformot honnan tudom melyik?
Ezeknék mik az ismert tipushibák, vagy amikre vásárlásnál édemes ránézni? -
LK
addikt
Mindenkinek köszönöm, megmentettetek egy felesleges úttól. Nagy hála!
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
addikt
ugyan az az olajban futó szíjas baja van, mint a turbós PureTech motorknak
nem tudok olyat, aki jó szívvel ajánlja őket
lassan már a csapból is folyik, hogy a motorolajba jutó benzinben lévő összetevők miatt (a sok hideg üzem alatt) a vezérműszíj egyszerűen szétmállik.
megoldás: 10 ezrenként olajcsere, ajánlott 70 ezernél is sűrűbben vezérműszíj csere, és minden olajcserénél ellenőrizni a benne lévő szíj szélességét, valamint kerülni a motor bemelegedését nem engedélyező rövid utakat.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bandus
veterán
válasz dellfanboy #225484 üzenetére
ma a igazán top formában vagy
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
LK
addikt
Sziasztok!
Múltkor nem kaptam választ, hátha most
Találtam egy Citroen C3-ast.
2013-as, 1.2 VTi (nem turbós) 82 LE motorral. Van-e valami tapasztalatotok ezzel kapcsolatban? Köszi"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
pepucs
tag
Seat Leon esetén, mikori évjárattól lett az FR csak felszereltségi szint?
Jól tudom hogy az 1.4Tsi 150LE az FR-től függetlenül is multilink már hátul?
Számít egyáltalán a futómű szempontjából hogy FR vagy nem?"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Ghostface
senior tag
Erre esetleg még valaki?
#225441PSN: Nifty_Ghostface
-
nepszter1
addikt
válasz BigBlackDog #225474 üzenetére
4-4.5 millió között minél jobb évjáratot. Lehetséges az automata váltó is. Családi kombi autó.
Benzines főleg. -
nepszter1
addikt
SKODA bol milyen motorral érdemes nézegetni?
-
zgospel
őstag
válasz hobizoli #225468 üzenetére
Annak az adott alkatrésznek indul újra a garija, ami nem feltétlen egyezik meg az egész autóra adott újkori gari időtartamával. Nem minden esetben komplett váltót cserélnek, van amikor csak a váltó alkatrészeit, amire nem 5 év lesz a garancia, mert csak szimpla javításnak minősül, így lesz a javításra kb 6-12 hónap jótállás. De egy gyári felújított váltó sem számít vadiúj egységnek, erre is más gariidő vonatkozik.
Aztán kérdés az is, hogy hova hordtad szervizbe, ilyen drága javításoknál vagy cseréknél szeretnek belekötni az 1 km-es túlcsúszásokba is, vagy mondjuk egy nem szakszervizben elvégzett stabpálcacserébe.A Fordnak reklamálj, ne nekem Szép kis sztorik ezek egyébként, hengerrepedésekkel, mindennel... Venne a tököm Fordot.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
herrká
senior tag
válasz xEon1337 #225469 üzenetére
Ezt nem tudtam! Köszönöm szépen! Akkor ez is ejtve.
Nagyon tetszik az UX és az NX is! Csak ez már ott van a 2017-18-as evjaratban, hogy nem maradna elég az esetleges váratlan karbantartásra...Ettől függetlenül szívesen venném ha írnál akár privatban is, esetleges típus hibákról. Ismert javítási vagy szervizelesi koltsegrol. Főleg a vesszoparipam, a vezérlés csere árakról... Nagyon szépen köszönöm
-
őstag
válasz herrká #225451 üzenetére
Nem szívesen vennék olyan márkától autót, amit már nem forgalmaznak Magyarországon, de talán az EU-ban sem, így az Infiniti felejtős. Ennek főleg a későbbi eladásnál lehet nagy jelentősége, de az alkatrész ellátottság is problémás lehet.
Én Lexus UX-et hajtok, ha kérdésed van, írj nyugodtan!
"Less but better" - Dieter Rams
-
hobizoli
nagyúr
válasz zgospel #225467 üzenetére
de ez fodarab, amit ha gariban is cserelnek akkor urja indul a gari ido
nehogy 5 ev es 100k km gari van az autora, es 4,5ev 90k km-nel beleesik egy uj valto, akkor az fel ev meg 10k km utan hellosziaszevasz lejart a gari
nem
arra onnan szamolodik a garancia a nullarol
es ha ujra beszarik benne 5ev 100k km alatt, akkor az garis megint
megha kozben eladtak es uj tulaja van, attol az a gari akkoris jar tovabb is, hiszen az auto ertekenek szamittöbb drón kell ;P
-
zgospel
őstag
válasz hobizoli #225466 üzenetére
Elég gáz a Ford hozzáállása, főleg hogy állítólag a vezetőség tudott a konstrukció hibáiról, mégis termelésbe küldték úgy ahogy volt. Ettől még méltányosságnak hívják technikailag amikor a garancia lejártán túl is díjtalanul javítják a hibát.
A Suzuki esete azért más, mert balesetveszély miatt kellett visszahívást csinálni, az automataváltó hibája pedig nem az. Csak költséges, meg 2-3 hónapig nincs autód, de nem okoz balesetet…
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
hobizoli
nagyúr
válasz zgospel #225465 üzenetére
meltanyossagbol???
ilyenkor kene egy EU-s kozponti fogyvedelem
Suzuki 2010-bentöbb drón kell ;P
-
zgospel
őstag
válasz hobizoli #225463 üzenetére
Szét is perelték USA-ban, Kanadában és Ausztráliában legalábbis biztosan. Garanciában meg méltányosságból is azért cserélgette ezeket a Ford rendesen. 2018-tól pedig visszaálltak a legtöbb autónál a "hagyományos" automatákra, illetve kijött a 7 fokozatú olajban futó kuplungos verzió is, ami megbízhatóbb, bár a Powershift nevet jól megtépázta.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vzsryl
nagyúr
válasz blizzrd #225461 üzenetére
A Pug 1.5-ös HDI motorja korántsem sikerült olyan jól, mint az elődei.
Az 1.5TSI egy nagyon jól eltalált motor, de MQB platformtól már mindegyik TSI jónak számít, tehát az 1.5-ös elődje, az 1.4@150 lovas is. VW-nél a 2.0CRTDI szintén erős versenyző. DSG-vel csak a 2.0TSI és 2.0CRTDI ajánlott, mert az 1.5-öshöz még száraz DSG jár csak.
Grand Scenic 1.3TCe vagy Espace 1.8TCe szintén jól sikerült darabok és hiába lett divatosabb a külsejük, hely még maradt bennük bőven. Az új, SUV verziójuk már valószínűleg sokat szűkült belül.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
zgospel
őstag
válasz blizzrd #225461 üzenetére
A Peugeot automatája Aisin, az olajcsereperiódusok betartásával gyakorlatilag örök élet. Motorból pedig inkább a 2 ezres dízelt választanám az 1.5-ös helyett.
A Fordok 2.2-es dízeleihez is Aisin váltó van.A Powershifttel az a baj, hogy akármilyen babusgatós szervizelés meg használat mellett is csak a szerencse kérdése, hogy meddig bírja, gyári technológiás felújítás után is előbb vagy utóbb szar lesz, és itt nem sokszázezer km-es élettartamról beszélünk.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
blizzrd
aktív tag
válasz cappa72 #225460 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ Valóban a Fordnál összekevertem a motorokat, írjuk az este javára
Benzin/dízel fronton szerintem pont határeset a napi 70 km távolság, ígY bármelyik szóba jöhet ha megbízható.
A Peugeot automatája is kérdés számomra, mert inkább abból van választék.
Galaxy sem rossz, de az összes közül a Ford-tól ódzokom a legjobban. A VW ridegségével együtt tudnék élni, ahogy a Rifter formájával is - ami egyébként a családnak is tetszik
-
nagyúr
válasz blizzrd #225459 üzenetére
Bővül a család
Ejjó' ! Mindig így kezdődik!Műkedvelő bejegyzés következik.
Eléggé nehéz talajra tévedtél, de az igény nagyon jogos.
VW
A Touran-nál a középső ülés keskenyebb a többinél. Igaz kicsiknél még élhető, de mindenképp megér egy üléspróbát, gyerekülés bepróbálást.
Az első ülések esetén csak az ErgoActive az, ami vállalható, az alapülés 60km után büntet, még akkor is, ha van deréktámasz - nekem legalábbis.
Az 1.5 TSI-ről tényleg jókat hallottam. (Na jó, kivétel a majdnem-szomszé, akinek valamit fordítva tettek be a motorba, aztán vihette vissza 3 nap után... ; még VW esetén is megesik ilyen.)
Amúgy szép, diszkrét megjelenésű autó, majdnem olyat vettünk. Igaz, a beltere olyan németesen "rideg" (ahogy anyóka fogalmazta meg).Alhambra/Sharan csak 1.4TSI-vel készült, csak a Touran-ban lett végül 1.5TSI.
Akkor gyilkolták le az egyterűeket...
Ha Sharan/Alhambra, akkor 2.0 dízel.
VW vonalon a 2.0 motoroknál (benzin és dízel is) vállalható a DSG, itteni leírások alapján az 1.5 TSI-hez "száraz" DSG dukál, ami érzékenyebb.
De az automata váltók - ezek a "duplakuplungosak" - mindegyike odafigyelést igényel.
(Ha igaz, akkor ezek inkább robotizált kéziváltók - de a hozzáértők úgyis kiigazítanak)PUG
5008 belül nekem túl nyomasztóan beépített volt, "levegőtlen tér" volt a belseje.
De ez szubjektív. Szóval nem jött be.
Rifter az dobozos kisputtonyosból átalakított valami. Igaz praktikus, de... há' nem egy személyautó. Én nem venném, mert a család elüldözne (a vásárlás tervezésekor megmutattam nekik, de "nemáááá' " felkiáltásnál tudtam, hogy hasonlót sem szabad mutatni többé...)FORD
S-Max-ból 1.5 EcoBlue nincs.
1.5 EcoBoost van (benzin), vagy 2.0 EcoBlue. (dízel).
Esetleg a hibrid (2.5l), de az kereten kívül lesz.Nekem az S-Max jött be (a többiek már biztos unják). Mert először Galaxy volt (VW 1.9PDTdi), aztán S-Max, és most is S-Max van.
S-Max-ból Volt 2.0 TDci (ami pözsó Hdi), most 1.5 EB.
Az EcoBoost motorol tudtommal méltán hírhedtek, hengerfal repedés, stb...
Nálunk keveset megy, azt is inkább közép és hosszabb távokon.
Kezdetben volt vele 2 gondom:
- Infotainment rendszer fagyása. 1 év alatt (!) sikerült megcsináltatni garanciában.
- hűtőfolyadék fogyás - vízpumpa/tömítés csere óta okés, szintén garanciális csere.
Azóta oké. Igaz, nincs 183LE-re "felcsippelve", normál használatú autó.
De pl. a kalaptartó roló nem helyezhető el a csomagtartó alatti tárolóban. Ellenben a Touran-nal, ahol erre is gondoltak a tervezésnél...
Új Sharan-ban még nem ültem, de a Touran-nál az S-Max kényelmesebb.Esetleg Galaxy nem játszik 2.0 dízellel? Nagyobb, mint az S-Max.
Ja, Ford PowerShit kerülendő. Nagyon gondoskodást igénylő szerkentyű.
Vége
"R=1 sugarú felhasználói véleményünket olvasták"Ja, viva második generációs Sharan/Alhambra/Galaxy! Ott volt tér, variálhatóság! Már bonyolult, de DPF nélküli dízelek, 6 sebességes váltó, 6.5-es fogyasztás (7 éves átlag).
Amúgy dízel vagy benzines a preferált?
Ettől is függhet a választás.Ja, eddig mákunk volt a Galaxy-val is, amit majd' 300k km-rel vettünk, az első S-Max is jól szolgált 3,5 évig, a kutyamotoros (EB, EcoBoost) e hónapban lesz öt éves, köszöni, jól van (oké, 53k km-rel legyen is még jó).
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Bővül a család, elérkezett egy 7 személyes vásárlásának az ideje. 2018 utáni, alacsony km futású autót szeretnék vásárolni, a lélektani határ 10M forint. Napi használatban lenne az autó, 90% -ban országút, napi 70 km ingázásra. Fontos középen a 3 teljes értékű ülés. A kiszemeltek között a következő autók szerepelnek:Peugeot 5008/Rifter - 1.5 BlueHDI
- több helyről hallom, hogy az adblue tartállyal lehetnek gondok, magas költségen lehet csak javítani, cserélni
- automata is szóba jöhet, de nem ismerem egyáltalán a Peugeot váltóitS-max:
- motor és váltó tekintetében tanácstalan vagyok mert vagy 1.5 ecoblue van vagy minden más de automataváltóval vagy a kettő együtt és azt látom, hogy erre a típusra locsolni lehet a pénztTouran / Caddy / Alhambra
- állítólag az új 1.5 TSI már megbízható, viszont az infotainment rendszer nem sikerült valami jóra.
Főleg ezeket a típusokat illetően szeretnék tanácsot / tapasztalatot kérni, melyik motor váltó kombináció lehet megbízható hosszú távon (némileg az az érzésem, hogy egyik sem ) a megfelelő karbantartás mellett.Köszönöm a segítséget.
-
zgospel
őstag
válasz hdanesz #225449 üzenetére
90-100-nál szerintem teljesen élhető, és a 110 is rendben van zajügyileg, itt 3250 körül forog a motor. Valós 130-nál viszont 4 ezret pörög, az már elég hangos. Hosszú autópályázás szerintem fárasztó vele. Felsőkategóriás olajjal vagy pl Metabond adalékkal lehet rajta valamit csendesíteni, de azért nagy csodára ne számíts.
Amúgy is eléggé le van spórolva a zajszigetelés, és a hifi is elég fapad, de hát kinek mi a komfortszintjeEgyébként megbízható kocsi, és az okoskerekek sem egyik km-ről a másikra mennek tönkre, van idő felkészülni rá bőven az első jelek hallatán. Enyém mondjuk Astra, de 370 ezer van benne, ebből az első 270 ezret 30 ezres olajcserékkel tette meg, és durván 2 deci olaj fogy belőle jelenleg ezrenként (már amennyire pontosan lehet ezt mérni a pálcáról).
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
herrká
senior tag
f4lcon válasza alapján a Lexustól nem kell tartani nagyon. De! Az Infinityről lehet tudni valamit? Nézegetem a Mazdákat és közé keveredett néhány Q30 és Q50. Magyar fórumot nem találok, facés csopiba most kértem a felvételt.
Tud valaki esetleg ezek fenntartási költségeiről, megbízhatóságáról valamit? Köszönöm! -
hobizoli
nagyúr
-
hdanesz
őstag
válasz zgospel #225446 üzenetére
Köszi szépen!
Mivel Németországból érkezett autó...így kb. bármi előfordulhat, de a szervizkönyv alapján akár valós is lehet.
Amúgy nagyon szép állapotban van. A középső és hátsó dob nagyon újnak tűnik, az első fék is nemrég volt cserélve.A motor szépen járt, pöccre indult és semmi rendellenes hangot nem tapasztaltam.
Ilyen az alja:
Az öt sebességes váltó miatt nem tudom mennyire lehet csendes 90-100 környékén, illetve autópályán. -
zgospel
őstag
válasz hdanesz #225444 üzenetére
Igen, jellemző. Azért nem megugorhatatlan a javítása, és nem is drága. Így látatlanban nehéz mit mondani, azért gondolom a kereskedő megbaszta az utolsó fillért is a javításnál de az is lehet, hogy a kiegyenlítőtartályt cserélte szintjelző nélkülire és az a baja. Ez csak vaktában találgatás, de ez egy apróság és könnyen javítható.
Ennél a motornál az okoskerekek állapota érdekesebb, vagy voltak-e már cserélve, az ugyanis majd a vezérléscserével egy nagyobb költség lesz, viszont utána nagyon sokáig nem kell hozzányúlni. Eléggé változó, hogy mikorra döglenek meg, az enyémben pl 290 ezernél lettek cserélve, de olvastam már 150 ezer környéki cserékről is.
Hogy ebben a hirdetésben valós-e a km az passz.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
A javasolt az szerintem túlzás Az 1.6 CDTI motor hátulján van a vezérlés, ami bár láncos, de alultervezték (volt rá visszahívás is), így egy idő után cserélni kell. Hogy mikor az lutri, van akinek 100 ezer km-nél már kellett. A cseréhez le kell szedni a váltót, szóval egy elég drága mutatvány.
Pluszban még az olajpumpa lánca is hajlamos a szakadásra.
A 2.0 CDTI jobb motor, de az szerintem K Astrában nem is volt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Az 1.8-as benzines (A18XER) Zafira B-re jellemző a hűtőfolyadék szintjének érzékelő hibája? Kettőt láttam eddig és mindkettő visított, pedig a folyadék szint megfelelő volt.
Ennél a példánynál állítólag cserélte a kereskedő, de nem gyárira...és továbbra is kiírja mint hiba. Ez eléggé idegtépő lehet...ha minden nap ezzel kell létezni....
-
Ghostface
senior tag
Az alábbi autóról van valami véleményetek?
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi Active Euro 6.2
Az itt javasolt Opel Astra K után még ez tetszik a legjobban, az ára sem olyan vészes, és elméletileg még vezérlést is cseréltek benne nem régen.
Egyébként Astrákból csak az 1.4T/150Le javasolt, vagy dízel CDTI motorosak is jók?PSN: Nifty_Ghostface
-
addikt
válasz herrká #225432 üzenetére
DSG: DoppelSchaltGetriebe, azaz duplakuplungos automata váltó. általában a VAG csoport megnevezése, de itt is van csavar, mert a Porschékban PDK-nak (PorscheDoppelKupplung) az Audikban S-Tronic-nak hívják.
az eredeti DSG/S-Tronic az a Borg-Warner által lett kifejlesztve, a PDK-t meg a Porsche fejleszette, de állítólag a ZF gyártja. szinte szőrén megegyeznek
szintén duplakuplungos: Powershift (Ford/Volvo) és az M DCT (BMW) és a Hyundai is gyárt ilyet (DCT néven)
CVT: (Continuously Variable Transmission) gyakorlatilag egy variátor, mint a robogókon: fokozatmentes "váltást" tesz lehetővé (Audikban: Multitronic) mindig az optimális fordulatszámon tartva a motort. a gyakorlatban "bőgetést" hallasz, mert gyorsításkor szinte azonnal felpörög a motor a 6 ezer körüli fordulatra, és ott is marad amíg nyomod neki. az új Lexusokban ez egy fokkal már jobb, illetve jól van szigetelve, így nem hallatszik, de egy kettes Priusban pl gyász. minden hibrid Toyotához-Lexushoz CVT jár, de sok nem hibrid autóban is ez van
ezek mellett vannak még a robotizált manuálisak, de azt MIND kerülni kell.
a Tiptronic az egy sima (NEM dupla kuplungos) automata, amit manuálisan is lehet vezérelni, szintén a Porsche fejlesztette anno, és a VAG csoport autóiban létezik, úgy a kétezres évek elejéig, amikor elkezdte leváltani a DSG (vagy néhány eltévelyedésnél az Audi Multitronic)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tibbike01
őstag
válasz herrká #225432 üzenetére
VAG esetében, a 250Nm feletti motorokhoz jár az olajos DSG váltó, ami jobban bírja a strapát, mint a kisebb száraz kuplungos DSG.
60ezer kmként (az újaknál már 120ezer kmként) kell bennük olajat cserélni és figyelni kell a használatukra (mint, minden automat váltónál) úgy elmennek nagyon sok métert meghibásodás nélkül, akár 400ezer km-t is.250Nm alatt száraz kuplungos dsg: 1.5tsi és 1.6tdi
250Nm felett olajos kuplungos dsg: 2.0tdi vagy 2.0tsiA száraztól sem kell annyira rettegni, pláne, ha újan veszed és nem vontatni akarsz és nem hegyvidéken laksz.
[ Szerkesztve ]
-
herrká
senior tag
válasz tboy93 #225431 üzenetére
Köszönöm! 5, 6, 7, 8 szerintem targytalan. A többit nezegetem.
Az automata váltó ügyben valami, amelyiket kerülni kell? Valahol ajánlották a duplakuplungosat, egy másik helyen meg azt mondta valaki, hogy az betegagy. A skodalatos autókban nem győzik ganyolni... De ha valaki tud segíteni, tényleg ezt a dsg, triptonic, cvt stb-it írja már, hogy tudjam miről van szó. Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz herrká #225411 üzenetére
Lexus NX-et hajtok (2023-as), a feleségemnek Mazda CX-5 van (2019-es)
a Lexus márkaszervize ~175k a Mazdáé ~125k nagy vonalakban
a Mazda nem rohad (bár a miénk garázsban áll és évi 5 ezret megy) viszont a 2 literes szívó 165 lovas benzinest taposni kell, hogy menjen és akkor is nehezére esik. viszont ebből a második generációsból bátrabban vehető a dízel is, az megyen rendesen. a kijelző és a fedélzeti rendszer a 2022-es modellfrissítéstől kezdve jobb (10" kijelzőről ismerni fel) ha korábbit nézel, akkor a 2019 október utáni Android Auto képes darabokat nézegesd, még azokban is botrányos a kamera képe (kijelző ÉS a kamerák is alacsony felbontásúak) de legalább a telefont tudod csatlakoztatni.
a második generációs NX más liga, halkabb, masszívabb (kivéve a hátsó ajtók csukódása, az Wartburg szintű) sokkal kevesebbet eszik ÉS sokkal jobban megy.ha van 16-17M egy második generációs NX-re és nem jöhet szóba phev akkor én most is azt venném.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Shadowbull
addikt
válasz kacsaesokos #225419 üzenetére
Én tuti a RAV4et venném. Sokkal valószínűbb hogy nem lesz vele probléma.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
herrká
senior tag
válasz molnarpeter #225421 üzenetére
Köszönöm! Csak annyira nem mutat semmit a forma. De nézem újra és baratkozok. Vagy próbálok :-)
Konnektor nincs. Még a faluban sem.[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz kacsaesokos #225419 üzenetére
Ha a RAV4 nagy, Corolla Cross?
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
kacsaesokos
tag
Sziasztok,
jövő év elején lecserélem családom kis Honda Jazzét (2 gyerekkel kinőttük)
A kötelező éves szervízeken kívűl mást nem kellett rá költeni az elmúlt 7 évben (2011-es 1.4 cvt)A következő autóval is hasonló elvárásom lenne...
2 autó tetszik, Volvo xc40 (t3, t4, b3,b4) és Toyota rav4 (2.5 hybrid) verziókat nézem, évjáratban 2019-2022 között, a vásárlásra szánt összeg 11-12 millió
Igazi mindenes autó lesz évi 15-20k km-rel, reggeli ovijárattól a nyaralásig.
Természetsen autóátvizsgálásra viszek majd szakembert (én nem értek hozzá) de a kettő közül lassan elkéne dönteni melyik lesz a "nyerő"
Toyotának jobb a "híre", de szomszédban van xc40 kötelezőn kívűl arra sem költöttek.
Sokat lesz használva városban ezért egy picit xc40 felé húzok mert kisebb, de a rav4-ben jobban elférnénk .Van egyik-másik mellett vmi komolyabb kizáró ok? vagy vegyem az adott pillanatban legjobbnak tűnő ajánlatot?
köszi..
-
herrká
senior tag
válasz Ádám16 #225412 üzenetére
Köszönöm szépen, és tboy93 Neked is! Már nezegetem is. A forma valóban tetszik és az a bizonyos piros, vörös szín is nagyon szép! Csak eddig atneztem rajtuk, hogy ezek rozsdaboglyak.
szebe, bocsánat de melyik a VAG konszern?
grizlisandor, hát annyi pénz nincs... Nekem 2+ milliót irtak, azért is engedem el ezeket a prémium autókat.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz herrká #225406 üzenetére
Konfigurálj automata váltós dízel X2-t, kiforrott motor, jóféle váltóval.
~150 ezer kilométernél meg eladod, mielőtt csapágyazni, láncozni kellene, meg legalább egyszer cseréltél benne váltóolajat.Kiválasztottad a két német prémium gyártót, akik vezérműláncos motorokban utaznak, bmw biztos, a merci dízel biztos, motorfüggően 150-200 ezer kilométernél cserélni kelljen, ami meg 1M+ mutatvány a sallangokkal együtt.
-
herrká
senior tag
válasz Ádám16 #225409 üzenetére
Köszönöm szépen, és BigBlackDog-nak is! Jöhetnek ezek a típusok. Megnézem! A két német csak és kizárólag külső forma és esetleg beltér miatt merült fel. Nem a luxust keresem. Legyen azért elfogadható forma, ízléses és főleg kényelmes beltér. Ketten a "mamával" elferjunk benne, és ha 78-al tonymorognek előttem, ne kelljen kifutópálya az elozeshez. Köszönöm
Ja! Mazda! Ezek már korrozio védelem területén jobbak mint a korábbi tipusok? Soha nem volt Mazdam, de mindenkitől azt hallottam korábban, hogy 4-5 éves korukra porrá rohadnak.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz herrká #225408 üzenetére
Illetve még Ádám16 által említett Mazda vonalat én is javasolnám, elsősorban CX30-al (vagy CX5-el, ami kicsit régebbi konstrukció), továbbá Honda esetén HR-V-t is megnézném.
Ha színvonalban Toyota is elegendő (Lexushoz képest pl. puritánabb belső tér, rosszabb zajszigetelés), akkor Corolla Crossra és Yaris Crossra is vetnék egy pillantást. De a korábbi tippek azért szvsz magasabb ligában játszanak.
-
herrká
senior tag
válasz BigBlackDog #225407 üzenetére
Köszönöm szépen! Az csak azért volt, mert ezek a fantáziátlan bakancs formák nem igazán jöttek be, amit az említett két gyártó autoin kívül látok, a többitől. De muszáj lesz megbarátkozni más típussal.
Nem ismerem ezeket a Lexusokat, de már nézem is! Köszönöm!Néztem gyorsan, ezeknél pl a 150-200 ezres futás teljesítmény még vállalható? Várható szerviz költségek gondolom a korábbi két gyártó tipusaihoz párosítható, ugye? Abszolút kimaradt a Lexus, Infinity és társai eddig a latokorombol. Amit tudok róluk, hogy japán márkák "luxus modelljei".
[ Szerkesztve ]
-
herrká
senior tag
Sziasztok! Újabb kérdés. Pár napja érdeklődtem BMW és Mercedes kis crossoverekkel kapcsolatban. A kapott válaszok alapján, és az adott márka csoportokba belépés után, kezdem elengedni.
Módosított kérdésem: valamilyen kis suv, sav, crossover. Megbízható, nem csilliokert szervizelheto motorokkal és automata váltóval, tudnátok ajánlani? Nem nagyon tetszik egyik sem, a két említett gyártó modelljein kívül, de úgy tűnik át kell gondolnunk, hogy mit veszünk? Megpróbálok barátkozni, főleg ha több féle modell is szóba kerülhet. :-)
Annyit ha kérhetek, hogy nem ismerem az autókat, váltókat. Tehát, a kerüld a duplakuplungosat, nem sokat mond! Ha lehetne úgy kérni, hogy triptonic, dsg, Aisin, ezt jobban ertenem.
Ja, és nem hátrány, ha előzni is lehet a kiválasztott járművel. Diesel, benzin mindegy. Elég sokat megyünk. Évjárat 2018 vagy fiatalabb. Összeget nem írok, először majd megnezegetem a kapott ajánlott típusokat.
Köszönöm a türelmet és a segítséget! -
vzsryl
nagyúr
válasz nepszter1 #225399 üzenetére
Szia!
Toyota Prius vagy Auris kombi 1.8HSD (hybrid)
VAG MQB kombik 1.4TSI@150Le, Golf 7, Octavia 3 (ebből nem muszáj kombit), Leon
Renault Megane Grandcoupe 1.6SCe (sedan) vagy Grandtour (kombi) 1.33 TCe.
Opel Astra K 1.4T@150Le
Fiat Tipo Wagon (kombi) 1.4@95Le vagy 1.4T-Jet@120LeA felsorolásban vannak turbómotorok is, de azok nyugodtan vehetőek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Tesla topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Call of Duty: Black Ops 6
- iPhone topik
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest