- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hobby elektronika
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- LG LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
Az LPG áfája is elszámolható ugyanúgy, mint a dízelé, onnantól meg nem tudom, mivel jobb nekik, én számolgattam sokat, nem jön ki jól az se....
A konverter pont ott van, mint egy kézinél a kuplungszerkezet, nem időigényes, viszont le kell húzni a váltót, ez saccra már egy 30-as, plusz ha a konverterből másik kell, az még 30+...Emellett a gázautósoknak egy jó hír, megjelent az új országos tűzvédelmi szabályzat, miszerint:
régi:
23.16. A tisztán gázüzemű, a vegyes üzemű, illetőleg a kettős üzemű járművet tilos elhelyezni
a) cseppfolyós (propán-bután) üzemanyag esetén
aa) talajszint alatti egyedi vagy több jármű tárolására alkalmas tárolókban,
ab) talajszint alatti parkolókban, parkolóházakban,új:
(5) A tisztán gázüzemû, a vegyes üzemû és a kettõs üzemû jármûvet tilos elhelyezni
a) cseppfolyós (propán-bután) üzemanyag esetén – kivéve a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõ biztonsági szeleppel felszerelt jármûveket –...
(6) Az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott terek bejáratánál, jól látható módon, a „Biztonsági szelep nélküli LPG üzemû jármû részére tilos a behajtás” feliratú táblát kell elhelyezni.
Vagyis ha a gázt most 1-2 éve rakták az autóba, akkor be lehet hajtani a mélygarázsba is, régebbi autóknál meg tartálycserével (ami egyébként is előbb utőbb esedékes) szabaddá válik az út. Onnan ismerhető fel a megfelelő tartály, hogy elektromos csatlakozásos mágnesszelep van a multiszelep tövében, csak akkor jöhet ki gáz belőle, ha a szelep 12V-ot kap.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Van Szegeden az ilyen váltókhoz értő válójavító, kiunt van a Napos út mellett, nemrég egy fehér 3-as Golf hátulján láttam a telefonszámot is meg a címet is.... Valahol a BMW mellett vannak, de ott az utcában már biztosan meg tudják mondani...
Mesélj egyébként erről, hogy lett a gázos Mondeo-ból dízel Audi.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
Ehhez képest én tegnap konkrétan a gumikról, a szerelésről, a futóműállításról ias kaptam számlát, utóbbiról rendszámot, előtte- utána adatokat tartalmazó céges fejléces papírt is, ez épp 5 ezres volt.. Sőt, még ott se voltam, a párom intézte, aki egy szőke nő, tehát ha valakit át lehet hajítani, őt mindenképp, de azért elviszem egy másik futóműveshez, ránézetek újabb 5K-ért a kedvedért.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Azért van ott a 4-3-2, hogy felfelé is berakd, legyen nyomaték és nem kell padlózni, lefelé meg ugyanúgy lesz motorfék mint egy kézi váltóson, és nem mész fékcserére 5 km fékezés után. Tegyed csak nyugodtan amikor a szitu megkívánja. Pont mint egy kézi váltósnál.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
neduddki
nagyúr
HI!
na alegjobbkor valszolta akkor vw505.01es eloirsank kel lmegfelelni, en a kvetkezoket latom
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 csakudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
#10726912
törölt tag
A W előtti jelzés a hideg indítási értéket jelöli...a 10-es még -30 foknál is alkalmas a hidegindításra. Az alatt nem igazán szokás mostanában méregetni...és ez nem a szintetikusra vonatkozik. Az xW30-as olajakat a kopásmentes ill. mostani gyártású, kis tűrésekkel jelölt kocsikhoz érdemes használni alacsony viszkozitásuk miatt. A 10W40-es egy átmenet a "túl híg" és a "túl sűrű" olajok között, nyáron inkább a 15W40-es olajat ajánlanám, nagyobb hőfokon is megmarad a viszkozitása, télen kis könnyítés a hideg indításhoz a 10W40.
-
#10726912
törölt tag
Na most jön egy adag mea culpa...(merthogy az én bűnöm a saját hülyeségem )
Sajnos alapoztam az ismerősöktől hallott infókra, akik így velem együtt balf@szok.
Utána olvastam egy kicsit és ezt találtam:[link]
Az ebben leírtak szerint 5W40 az ajánlott. A 6-ik oldaltól részletezi..
neduddki is ezt írta
Dare2Live: Legközelebb nyakon verem magam, mielőtt ennyire hiányos tudással neki látok írkálni...bár most legalább oszlott a köd ezen a téren bennem: ha nem írok, nem tudom meg a nemtudásom.
Bocs mindenkitől az előző beírásért, főleg Tőled Ck.! -
Rick4
félisten
Szerintem nem rosszak, talán nagyobb is mint a Punto. Motor meg ugyanaz, az elég jó féle. Innentől meg már ízlések és pofonok... De neked? Nem dízel... Audival beleszaladtál egy turbo- adagolófelújításba és a futóműre is rá köll nézni? Mert az már többe lenne mint ez a Fiat...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Akkor kellene e-mail-es értesítőt kérned mint a többi 500 neppernek, aki azonnal megkapja az üzit ha valami a paramétereknek megfelelőt gépet feltesznek. Ami 2 napnál régebben fent van, az nem lehet alkalmi vétel.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
ati012
senior tag
2 módszert tudok:
Első: Beállsz mögé úgy hogy te jól lásd őt. Lehetőleg fekete BMW-vel, Audival esetleg Mercivel.
Jó megjelenés: strici öltöny, fux, Uzi. Mikor be akar szállni a kocsiba, ráb@szod a refit, kiszállsz. Félre hivod, mondod hogy van egy jó üzleted az autóra. Uzit villantod. Csomagtartó nyit, bőröndöt mutatod tele sok-sok pénzzel. Ha kis összeg akkor ezresekből rakd össze, mert úgy többnek tűnik. Mond hogy megvennéd a kocsit, itt az adásvételi meg a zsé. Uzival hadonászol, mutogatod a zsizsi zsozsót. Oda adod a tollat, az adásvételit már kitöltve, csak alá kell irnia.Aztán haza viszed a frissen vissza vásárolt autóddal.
Második: Én felhívnám, érdeklődnék hogy szolgál a kicsi kocsi. Aztán rátérnék a tárgyra, hogy itt van ennyi zsé (vételár + 10% + átírási költség + ráköltött pénz) és szeretném vissza venni.
Ha egyik se jön be, akkor még mindig ellophatod.
[ Szerkesztve ]
-
lajafix
addikt
elsőre gyenge ajánlatot kell tenni, hogy lásd mennyire hajlandó tőle megválni. Természetesen nem azzal kell nyitni, hogy én vótam az előző tulaj és megbántam hogy eladtam mert te nem vagy doncorleone.
Nem vett fel rá dev hitelt? Az segít manapság a döntésben...
Ugye nem wartburgról van szó?Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
-
Mr.Grincs
veterán
Csontiéktól autót? Munkatársam vett egy 406 os pezsót...Hát szerintem a piac legtrágyább 406 osát sikerült megvennie. Akkor működött, amikor megvette azóta csak szívás van vele.
Szerintem olyan autót is árulnak amiben hulla van a csomiban.kpal: Szia. A munkatársam aki vette a dízel fábiát, neki azelőtt kicsi lupója volt, 1.2 es tdi motorral. Hiába evett keveset de volt hogy azzal is leszopatta saját magát elég sűrűn. Automata váltó néha szarakodott, turbó is kifújt stb. Ha gondolod adok egy emailcímet beszélgess vele, de szerintem le fog beszélni róla, mert iszonyat a szervízelése nagyon kevés alkatrész van hozzá ha van is akkor annyi is mint ami a normális autóhoz egyharmad áron. Volt hogy külföldről rendelt alaktrészt ami itthon nem volt, vagy ha volt is akkor itt 80 ért árulták azt hiszem pont az automata váltójához valami alkatrész ott meg 40 be meg tudta venni. Elgondolkodtató. Alig tudta eladni, amikor eladta annak az árából vette az 1.9 fábiát.
[ Szerkesztve ]
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
Prime110
aktív tag
Az a használattól függ, illetve, hogy mennyit mennél vele.
Nekem Lancia k-m van, 2.4-es motorral, ez a 3.0-as a Lancia / Alfa legnagyobb motorja volt a maga korában. A kasztni pedig ugyanerre a padlólemezre épült. Én a mai napig nem gázosítottam el, és szerintem nem is fogom, nekem egyszerűen nem éri meg. Hobbi-autónak vettem, annak is használom, én azon kevesek közé tartozom, akiknek hetente 5000 forintos tankolással elmegy az autó, mivel csak hétvégén használom, a szett beépítése, ami elég horror most nekem sosem térülne meg, tekintve az autó 12 éves korát és, hogy kábé hány éve van még hátra.
A gázosításról megoszlanak a vélemények, saját fórumunkon is visszatérő téma ez, ahogy az volt anno az E85-ös kérdés is, töviről-hegyire kibeszéltük azt is, ezt is.
Egyik tulajdonos 4 éve szerelte be, turbós (!) k-ba 45 literes tartállyal 350-400 km-t megy el vele, viszont vett hozzá motormelegítőt is, mert a gáz ezekben a hidegekben "megdermed" így mindenképpen fontos az előmelegítése a motornak,
De javítás szempontjából is kardinális a kérdés, motordiagnosztikával (is) foglalkozó "kolléga" még 2009-ben az alábbi árakkal illetve állapotokkal találkozott - lehet azóta változott, de kiindulásnak akár jó lehet, főleg a szervizelésre vonatkozó rész:
"
Befecskendező szelepek tisztításánál 90%-ban vagy "gázos" szervíz a megrendelő, vagy LPG-vel járó ügyfél. Korábbi LPG rendszereknél gyakori volt a LMM sérülés is.
Múlt heti Toyota Carina E: a 4 szelepből 2 menthető volt, kettőt "ideiglenesen használható" állapotba sikerült hozni.Bef szel ár: 63,000 Ft/ db, a kettő 126,000 Ft.
A gázosítás kb. 200,000 Ft.
326,000 Ft-nál tartunk. (Jó, lehet bukdácsolni bontóban is, akkor kevesebb)
"Szóval vegyesek a dolgok.
Maga a kocsi amúgy szerintem jó, hogy milyen állapotban van azt meg jobban meg kell nézetni hozzáértőkkel, bevizsgálni, olasz, szóval a futómű az kardinális kérdés, a rugók kinyúlhatnak, a lengéscsillapítók leengedhetnek, a gumiharangok elnyíródhatnak, más kocsinál is, de az olaszok erre kimondottan hajlamosak sajnos. De ha csak a sajátomból indulok ki - bár a Lancia sosem volt a sportosság mintaképe, kábé a vásárlóréteg is a tisztes polgárokból alakult ki, akik nem driftelni, meg éjszakánként gyorsulni vettek ilyen autót, sajnos Alfa-ból több ilyen van - akkor megfelelő törődéssel sokáig jó autó maradhat. Ha viszont nem vigyáztak rá az elmúlt 13 évben, akkor lutri.
Motorilag ugyanaz, a kasztni alapja ugyanaz, én is szemeztem anno ezekkel a 166-okkal, végül a Kappa mellett döntöttem, ma már kihalófélben lévő autó, nem látni úton-útfélen.
-
Tökmindegy
senior tag
Én még ilyenről nem halottam,de ha te ezt tapasztaltad akkor valami van
Hány éves az a jármű amúgy? Fékfolyadék az milyen benne,volt már cserélve?
Csak találgatok ám. De szerintem ehhez van köze nálad. De csak szerintem szeretném jelezni.Fúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
Nem úgy van hogy a kerék elfordulást v megállást nézi egy jeladó? Télen mivel a tapadása a keréknek rosszabb, kevesebb erőnél is képes blokkolni a kerék. Nyáron amikor a takonnyá forrósodott gumit használod, az tapad mint állat, értelem szerűen nagyobb erő kell neki.
De ez csak tipp
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
neduddki
nagyúr
HI!
jajjjj: "Józan paraszti ésszel azt gondolná az ember, hogy a kerék blokkolásához ugyanakkora erőt kell kifejteni mindig, évszaktól függetlenül, nem?" jozan parazti esszel aszt gondolja az embe, hogy a gordulesi-tapadasi egyutthatojatol fugg
udv
neduddki
mod: teremszetesen a kerek-ut mu-jere gondolk, valamint e,g abba is bele lehet kotnii, hogy a 40% ugysi szlipel, meg a szohasznaltba is egybkent is:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Tökmindegy
senior tag
Asszem értem miről beszélsz. Abban van valami,ahogy a kollega is mondta,hogy télen ,hóban ,jégen hamarabb megcsúszna a gumi és akkor működésbe lép az ABS. Ilyet én is tapasztaltam már,de ha az útviszonyoknak megfelelő sebességgel halad az ember ez igen ritkán fordul elő. De kétségtelen,hogy tapasztaltam már én is ilyet ,rúgott akkorát pedig csak éppen ráléptem
Fúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
a_tesz
Korrektor
elég hülye kérdés, de már ellőtték előttem, hogy alapvetően a fékezést a féktárcsa-fékbetét-fékpedál triumvirátus mellett a kerék és az út közti kapcsolat minősége határozza meg. ezt amúgy a mű jelű tapadási súrlódási együtthatóval szokták kifejezni, gumi és aszfalt között szárazon 0,9 amivel többek között azt lehet kifejezni, hogy a féktárcsa és fékbetét kölcsönhatásából ébredő fékezőerő mű-szorosát lehet az útra közvetíteni. havas/jeges úton ez a 0,9 lecsökken 0,1-0,3 -ra. de egyébként abs nélküli autóval is kipróbálhatod, havas és száraz út között is hatalmas a különbség télen, szóval eleve a kérdést nem értem, abs nélküli autót nem vezettél sohase?
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Rick4
félisten
Pont ugyanaz mintha rugatni akarod, önts olajat a kerekek alá, elindulni se fogsz tudni, mert nincsen tapadás. Pont ugyanez van a féknél is, a betét egy bizonyos állásában meg megfogja a tárcsát, rajta keresztül a kerekeket is, de a lényeg előtte lesz. Ha a kerék tapad, akkor nagyobb erő kell akár gumit csikorgatni, akár blokkoltatni is, ha nem tapad, negyed pedálerőnél blokkolhat (mert a jeges havas úton nem tapad)
De ugyanígy a jégen meg tudod csinálni hogy oldalra egyedül eltolsz egy kocsit, míg ez az aszfalton, nyáron nem fog menni.És ehhez az ABS-nek nincsen köze, az csak elveszi a fékerőt a blokkoló keréktől, hogy a kocsi irányítható maradjon. Télen megvan a maga veszélye, én nem is csípem, mert hiába fékezel, nem történik semmi, a kormányt meg hiába tekergeted, ha egyébként sincsen hova menni.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
giigz
veterán
1.8: 5,38 8,49 20,27
2.0: 6,69 8,99 12,90Tehát többet nem biztos, hogy fogyaszt, ha igen, akkor az gondolom autópályán lehet. Nyilván jobb a 2 literes motorral, erősebb, jobban megy, stb. Én az 1.8-asról sem hallottam sok panaszt, ha rendben van a vételkor, akkor sok probléma egyikkel sem lesz.
-
Tothgera30
Ármester
Konkrétan mi vele a baj? Én szervizből pont azt halottam hogy jobb mint a 2.0-ás, tartósabb, és jó olajjal nem lehet széthajtani. Bár pont azért vennék olyat, mert nem kell nyomni neki hogy menjen, és autópályán is max. 2500rpm-el lehet használgatni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- KONZOL beárazás
- Filmvilág
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Stellar Blade
- Hobby elektronika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...