Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- ZIDOO médialejátszók
- Autós kamerák
- Otthoni időjárás-állomás
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
Yiggdrasil #177299 üzenetére
Keress másik autót, mondjuk egy vasaló Swiftet.
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Kb 1 éve használom anyám régi 96os Polo3-ját (3 ajtós, 1.4 benzines, 240ezer km-rel), és most jutottam el odáig hogy vagy kipofozom vagy megválok tőle.
Sajnos sosem volt szép élete, anyám előtt valami boyracer telepakolta Alpine hangcuccal, ráadásul úgy hogy full szétbarmolta a kárpitot meg a műanyag borítást a beszereléskor, persze eladás előtt igényesen kirámolta az erősítőt meg a mélyládát, letépte a felső spoilert, stb, én még szólni nem hallottam benne a maradékot. Továbbá a kerekek mögé betett 2db, a gumisom szerint régi zsiguli féktárcsát, hogy kijjebb legyenek az amúgyis nagyon menő 13as lemezfelnik. Őszintén nem értem, hogy mért egy 74 lovas full fapados kocsitból akart helyi paripát építeni (se szervó se klíma se semmi nincs a kocsiban).
Utána anyámhoz került, aki nem éppen a lelkiismeretes tulajdonos, eléggé rutintalanul vezette (padlógáz, satufék és mivel magasan fog a kuplungja ezért kicsit fusztráltan váltott, itt-ott koccant vele), majd húgomat elvitte vezetni tanulni, ahol máig rejtély hogy mi történt, de sikeresen lebontották az elejét (fél motort kicserélték, ragasztották a lökhárítót, első tengelycsere, hűtőrács, új lámpák, stb), majd utána berepedt a szélvédő és anyám megunta, vett egy Modus-t és ezt elegánsan rohasztotta 4 évig a ház előtt rendszám nélkül.
Mielőtt hozzám került elvitte a szakbarbár szerelőjéhez aki a szétrohadt részeket lekezelte majd
igényesenszínre festette, mostanra persze full rozsda az egész és ujjnyi darabokban pereg róla a festék. Áttolta a vizsgán valahogy és megkaptam hogy tessék, üzembiztos, de a szerelő azt üzeni hogy ne menjek vele hosszabb útra.Azóta tetettem rá új kipufogót mert az eredeti már csak nyomokban volt fellelhető, kapott a váltó meg a kézifék új bowdent, új akksit, új nyárigumiszettet (az eredeti 2001-es volt) és most így tényleg megy.
Csak minden eleme rohad és nem kicsit, küszöbök végig hólyagosak, szélvédő mellett is, tetősín helyén is, csomagtartó is, illetve a sárvédők sarkai. Nem beszélve róla, hogy ha bekapcsolom a fűtést akkor a lapátokról lebomló szivacs szerű cuccot fújja a pofámba és rettenet égett szag jön belőle. (alapjáraton olyan szaga van a kocsinak miután megteszem vele a napi 40km-t, mintha egy IFA állna mellettem, de ezt már megszoktam)
A lényeg hogy ha idén ősszel is akarom használni, akkor rendesen invesztálnom kell bele, mert a téligumi mellett a szerelő mondta a teljes olajcserét, vezérléscserét, fékfelújítást, kerékcsapágycserét, fűtéssel is kezdeni kell valamit, illetve a meghalt szélvédőmosót is kompletten cserélni kellene. Kasznira azt mondta hogy veszett fejsze nyele (meg úgy az egész autóra).
A jelenlegi keretem mindennel együtt 700.000ft, ebből kellene vagy fullosra kikalapálni ezt a matuzsálemet, vagy nézni valami másikat, viszont full suta vagyok az autókhoz és ötletem sincs hogy merre kezdjek neki.
Amúgy egyedül használom többnyire, napi 40-50km-t megyek vele, főleg autópályán.
Szerintetek mitévő legyek?
-
Zola007
veterán
válasz
kisza25 #177294 üzenetére
Nem, de akkor nagyobb rizikót vállal, mint amire pénze van.
Nyilván a szükség felülírja a matekot, de ez lenne az optimális.Ugyanúgy ahogy a mai MO-on sokan vállalnak pl. úgy gyereket, hogy nincs meg előrevetítve az optimális felneveléséhez szükséges anyagi forrás.
Ettől még alanyi joga mindenkinek és nem lehet azt mondani, hogy ne szülj gyereket, mert nem tudod eltartani. -
BaLee
addikt
Mit a véleményetek a Ford 1.6 Ecoboost motorokról? Érdemes lehet 7-8 évesen 200k km környékén ilyet venni? Az tudom, hogy volt visszahívás, mert tűzveszélyes, mert elfolyik a hűtővíz, de az könnyen javítható.
Kettős tömegű, ill. nagynyomású szivattyú. Ezek mennyit bírnak vajon?
A sima 1.6 motoros is tetszik, de csalogató a takarékos 150le-s turbós motor, meg az, hogy ezek a titanium ill. champions felszereltségű kocsik jó pár olyan plusz extrát tartalmaznak amit a sima 1.6-osok nem.
-
batai15
félisten
Nálam is a ugyanez ki egy késői 2.0 HDI vagy 2.2 lesz a befutó . Viszont automatát akarok ,milyen váltó van benne ?
-
kisza25
félisten
válasz
Zola007 #177290 üzenetére
ez a képlet megint csak nem életszerű, mert tegyük fel valaki minimálbért keres, az 120eFt és belefut egy 240eFt-os javításba, akkor 2 hónapig nem fizet számlákat és nem eszik? Mert havi 120-ból sokat félre nem tud rakni az biztos. Ekkor jön, hogy minimálbérrel ne vegyen autót. Egyszerű példa vidék, munkahely 2 faluval arrébb van ami 15-20 km, tömegközlekedés minimális, mit csináljon? tekerjen napi 30-40 km-t munkába?
Mondjuk ilyen esetre lehet jó még egy robogó
tboldi: ez így van a számítás stimmel -
soldi3r
veterán
válasz
Integrale #177281 üzenetére
Mi a gond a 2.2 diesel motorokkal 2009 masodik feletol?
Igen, a belseje eleg kopogos muanyag, de a kollegaknal nem koptak vagy hullamosodtak. Igaz, 300000-ig lettek csak hajtva.
Mondeoban, Passatban jobb utazni, ez biztos, viszont a fenntartasi koltsegeket en inkabb egy Avensisre fizetnem. -
Ez teljesen korrekt így leírva és igazat is adok. De én faluról gyövet láttam olyat hogy otthoni esztergára felrakták megcsinálták és még bőven volt rajta a minimumig. Egy sört kért a szaki. Van ilyen is. Én nem sajnálom senkitől míg nem veszélyes
(#177289) vzsryl : tehénen is van örvényállító csappantyú. Műanyag természetesen. Párban majd 400k anyagban. Kilóra veszik a bontott-felújítottakat németben is - innen szakiktól rendelve. Akkor a németek is biztosan túlköltekeznek. No meg van 7000huf+posta megoldás is rá, de ugye arról már ne is beszéljünk mert hát az már az önfeljelentés kategória gondolom
-
Zola007
veterán
válasz
vzsryl #177289 üzenetére
Sokaknak beégett retinába Totalcarról, hogy "ne vegyél autót 6 havi fizetésnél többért"
Én matekoztam kicsit ezen és úgy módosítanám, hogy ne vegyél olyan autót, amin a legnagyobb egyszeri javítási költség (nem törés) több mint 2 havi fizetésed.
És akkor nincs az, hogy megveszi a régi A8-at vagy Mercedest 5 havi fizetésből, majd jön egy automata váltó felújítás vagy motorgenerál ismét 5 havi fizetésért, amibe már beletörik a bankkártya.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
bitpork #177287 üzenetére
Nem fogom hanyagolni, mert létező jelenség, és csak az nem látja, aki nem akarja.
A hanyagság, zsugoriság stb. fogalmak nem keverendőek ide.
Sokan vesznek relatíve alacsony fizetésből olyan autót, amit nem tudnak fenntartani, és akkor jön a fejvakarás meg gagyi, de olcsó alkatrész vásárlás. Ez erőn felül való vásárlásnak számít. -
8th
addikt
válasz
bitpork #177283 üzenetére
Nem azért dobnám ki mert használt hanem azért mert sokkal egyszerűbb feldobni egy újat ráadásul nem is biztos, hogy a végére a használt lesz az olcsóbb. Ha használtat veszel azzal foglalkozni kell. A bontott fék nem csak vékonyabb de jellemzően már üt is mert anyagában deformálódott az egész tárcsa a sok hősokktól amit élete során kapott. Futkoshatsz szakember után aki leszedi a vállat róla és korrektül felszabályozza az egészet, ezzel persze még tovább vékonyodik a már amúgy is kopott tárcsa. Aztán mehetsz betétet venni hozzá majd a szerelőhöz, hogy cserélje már le. Idő, pénz, utánajárás, telefonálgatás és a végeredmény az, hogy lesz egy az új tárcsáknál vékonyabb és sokkal rövidebb élettartamú féked ugyanannyiért ami ha nincs szerencséd még ekkor is ütni fog. Magyarán adtál a szarnak egy pofont. Jó nagyot. De ez csak az anyagi része a dolognak. Elvből nem tennék fel bontott féket semmilyen autóra. Ezzel nem szórakozom. Ablaktörlő motor, generátor, karosszériaelem meg kb... bármi más jöhet bontottban de a fék nem játék ahogy a gumi sem. Tökéletesen igaza van mágusnak. Aki bontott féket vesz az bármire képes...
-
válasz
vzsryl #177286 üzenetére
Ha kezem alatt lenne egy bontás amiben jók a cuccok simán áttenném. Mondjuk én általában a kisebb ellenállás irányába mozdulok, uh a szerelő majd intézi
MOD
Ezt az erőn felül vételt meg jó lenne már hanyagolni - van olyan ismerősöm akinek 4 szállodája van és a 30 éves golfban amivel járt majd 8 hónapig nem volt műszerfal mert nem ad ki rá annyit. Szóval na.
-
-
Integrale
veterán
válasz
soldi3r #177279 üzenetére
Rettenetes belseje van a T27-nek. Formara rendben, de minosegre nevetseges. Hullamosodo vekony muszerfal, nyulo mubor a konyoklon, recsego ropogo muanyagok, ranezestol is karcolodo minden a belterben az ajtokarpitok tetejen kivul, stb. 2.2 dizel nem ajanlott, viszont a 2.0 is elegendo bele. Meretre remek, uttartasa, futasa szuper, gordulesi zaj kicsit magas (Mondeohoz kepest pl).
Szoval osszessegeben miert azt, egy Passat, Mondeo, 508, Laguna, Accord tarsasagbol? -
whited
addikt
-
Bocs kifutottam a szerkesztésből: számomra inkább ez az alja amikor egy friss gumit nem visz el futóműveshez és utána így használ.
-
Máshogy látunk dolgokat. Ettől még nem kell beleállni mindenbe - természetesen tekinthetsz más szemszögből dolgokra de ez nem jelenti automatikusan hogy más hülye, igénytelen, buta. A kopásjelzőn túl valóban problémás. De ennyit sem előlegezel meg hogy nem direkt veszélyes megoldást használ.
Tisztelem hogy a legjobbat tartod minimumnak, de vannak megoldások a veszélyesen innen is még -
#31081216
törölt tag
válasz
molnarpeter #177271 üzenetére
Például az előbb említett Toyota Avensis nagyon tetszik, valami ahhoz hasonlót.
Vagy ez a Lexus [link] is nagyon bejövős. -
#31081216
törölt tag
válasz
molnarpeter #177269 üzenetére
Igen, méretre jók, de külsőre nem igazán tetszetősek nekem. Pont ezért nehéz a választás: kevés olyan autó van, ami úgy igazán tetszik külsőre.
-
#31081216
törölt tag
válasz
molnarpeter #177267 üzenetére
Sedan mindenképpen.
Munkába busszal járnék továbbra is. Az autóval leginkább hosszabb utakra mennék.
Nem igazán vannak preferenciák, mivel ez az autós-világ nekem valahogy eddig kimaradt, így nem igazán értek ehhez a részéhez. Gyakorlatilag az első saját autóm lesz, de már régóta van jogsim.
Amiket eddig néztem sajnos mindegyik kiesett valamiért.
Például: Egy 2010-es Toyota Avensis-t néztem, ami úgy tűnt hogy megfelel a fő szempontjaimnak, viszont amikor megláttam a belső utasterét, sajnos csalódnom kellet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
#31081216 #177266 üzenetére
Sedan, kombi, stb preferencia van? Egy indítással jellemzően mennyit mennél vele (pl. munkába járás esetén milyen messzire jársz dolgozni, vagy hány km az ovi/suli...)? Bármi preferencia van (pl. legyen euro 6, hogy szmogriadóban is mehessen)? Hány fős a család, mennyi és mekkora embernek kell elférni az autóban?
-
#31081216
törölt tag
Sziasztok!
Nem igazán értek az autókhoz, így a segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni.
Használt autót szeretnék vásárolni.Maximum 2,7 millió forintot tudok szánni rá!
Fő szempontok:
-Családi autó
-Minőségi, elegáns megjelenés
-Kényelmes, tágas, szép beltér
-Legyen jó felszerelt
-Élmény legyen vezetni
-Vállalható fenntartási költségek
-MegbízhatóKöszönöm a segítséget!
-
@Rbalint88
Pollenszűrő csere közben találtam pár FoMoCo (= Ford Motor Company) feliratos műanyagot... Igazad lesz.
Továbbá például a fék csereszabatos a Ford S-Max 2.5 T-vel. (336 mm, de nem drága.)
Mann Filter légszűrő + gázolaj szűrő + pollenszűrő, + továbbá egy pár típusspecifikus Bosch Aerotwin első ablaktörlő szumma 61 € volt az Amazon.de-ről.
Az ablaktörlő még jó, de ennyi pénzért nem hagyhattam ott. Most cseréltem a légszűrőt, alig volt koszos. A pollenszűrő cseréje ellenben megizzasztott. -
pit stop
addikt
válasz
molnarpeter #177258 üzenetére
Flottában nekünk volt sok, de amikor odakerültem akkor 407-ből csak néhány volt, ezért nem tudok biztosat.
208 is újabb, de a 2011-es pl. nem ajánlott, csak facelift utáni. Facelift előtt sok baj volt vele, és a nagyobb gond hogy sokszor a márkaszervíz se tudta hogy lehetne megoldani - vagy ha megoldott valamit lett más baja. -
-
8th
addikt
válasz
bitpork #177245 üzenetére
a bontott nem egyenlő a karbantartás nélküliséggel De igen. Ha fékről futóműről gumiról van szó akkor igen. Ha valaki vesz egy kivénhedt luxusautót mert villantani akar de használt gumikat rakat rá bontott fékekkel mert nem futja újra akkor sorry de az nálam nem karbantartás hanem a szarrágás csúcsa. Egy két tonnás batárra igenis rendes fék és rendes gumi kell nem mások levetett szarja. Ezek a legalapvetőbb dolgok minden autón könyörgöm.
-
válasz
rbalint88 #177253 üzenetére
Egy 2-3kt megért tárcsa még mindig jó tárcsa szerintem. Mondjuk nem tartom olyan drágának hogy ne lehetne venni újat, de én tökéletesen megértem ha van jó állapotú. Megint hangsúlyoznom kell hogy ilyen esetben nem szabad prekoncepcionálisan elítélni valamit amiről nincs semmi információnk.
-
-
Zola007
veterán
válasz
aero. #177248 üzenetére
Mennyire vagy képben Peugeot-val?
Azt néztem én is autoalkatreszonline-on, hogy van többféle is, de 100-120 tipikusan
kettőstömegű is 75-80e a Sachs és LuK, nem annyira vészesAzt nézem épp, hogy nem is kerülnek olyan sokba az alkatrészek ehhez a 407-hez és nekem tetszik kívül-belül is a kocsi.
2009 körülieket pedig kapni 1.2M körül, ami elég korrektnek tűnikValakinek van itt Peugeot 407 Sedan vagy Coupeja?
-
Zola007
veterán
2009 körüli Peugeot 407 1.6 / 2.0 HDI-ben mindben van DPF és kettőstömegű?
-
-
8th
addikt
válasz
dragonfx #176680 üzenetére
Volt korábban itt egy fórumozó aki elkezdte megmagyarázni a nagyérdeműnek, hogy milyen olcsó fenntartású autó a hetes bmw-je meg, hogy olcsóbb azt üzemeltetni mint egy Fiat Bravót vagy Opel Astrát. Aztán kiderült, hogy azért olyan olcsó mert nem tartja karban. Bontott fék, leg-legolcsóbb gagyi gátló, használt gumi a gumistól, cserealkatrészek a bontóból stb... Na azóta lett itt szállóige az olcsóbb a hetes mint az astra.
mod: [link]
-
kisza25
félisten
válasz
MunezXBK #177212 üzenetére
arról nem tudok véleményt mondani, mert bár vezettem pár franciát, de csak helyben pár km-t és igen régi vasak voltak pl.: R5 aminél azzal voltam elfoglalva, hogy a váltóval azzal mi a tosz van, hogy mindig középen áll és az igazi keverni kell a váltóval a fokozatok között érzés, mellette padlózni kellett, hogy haladjon
Gombinyó: én konkrétan a 2006-os fabia combimról beszéltem, amit újonnan szalonból vettem, már abban is egy fos volt -
rbalint88
addikt
-
válasz
ribarszki #177226 üzenetére
A Fordnál a konfigurált árból 15% jó eséllyel lealkudható
Nem vagyok nagy alkudozó, de lehet, hogy bepróbálkozok, jól jönnek az ilyen kis megjegyzések.Próbáld ki a Tourant és az Smaxot. Biztos érezni fogod melyik tetszik jobban.
Próbálkozom rávenni asszony pajtit, hogy a tesztvezetésen majd ő vezessen, mert azért másképp vezetünk, és hát itt bizony ő lenne a célszemély (én elvagyok a kisautómmal, ami dízel s-max).
(Én általában figyelembe veszem, hogy milyen autóban ülök, és ahhoz igazítom a vezetést. Tegnap a régi Astra-t egy kicsit megküldtem, jó volt újra benzinest hajtani a kis-dög-dízel után. Pedig csak 75 ló, és mégis... olyan jóóó volt - nem tudom megmagyarázni, csak egy érzés.)No de a két versenyzőt tekintve:
Nyomaték/tömeg --> Touran
LE/tömeg --> TouranMéret: női szemmel Touran
Megjelenés: női szemmel N/A (még nincs adat)
Kényelem: első ülés: S-max. Középső sor: S-max -
ribarszki
őstag
válasz
r6man123 #177229 üzenetére
Hát nagyon személyes vélemény, de Hyundai vagy Sportage. És speciel rosszul vagyok a Skoda és a Karoq pléhlemezeitől, a pár kg-os ajtótól, a zajszigetelés hiányától, az igénytelen összeszereléstől, pár ezer km után nyöszörgő műanyagoktól, és úgy az egész spórolástól amivel mindeáron a VW alá nyomják a Skodákat. Jól fogalmazott egy fórumtárs a Ford fúrumban amikor a családi S-Max mellé kapott a cégtől egy Kodiaqot egy hétre. "Jól mondja bajnokpityu, a Kodiaq egy pléhdoboz, utoljára Wartburgban hallottam hasonlót. Tiszta haszonjármű feeling (egy hétig jártam egy ilyennel), nem jött be."
És a Karoq a Kodiaq alatt van minőségben..
(A Kodiaq ajtóbehúzója úgy nyekerek mintha ki akarna szakadni a helyéről. Az 3as Octávban papírral kellett kiékelni az ablakemelő gombokat, mert menet közben brutál hangosan zörgött a helyén. Stb..)De próbáld ki mindketttőt.
-
Zewa
senior tag
Sziasztok,
jelenleg NY megyeben elek, az USA-ban, es ugy hozta a sors hogy maradok egy kis ideig meg. (1-1,5ev). Egy 5szemelyes, nem tul nagy kozlekedo edenyre van szuksegem. Nagy elvarasaim nincsenek, azon felul hogy legyen megbizhato, es olcson fenntarthato. Corolla, Camry, Accord, Civic vonalra gondoltam elso sorban.
Ti mit ajanlanatok 4000USD-ig bezarolag? (esetleg egz 2.gen Prius? : D)
-
r6man123
senior tag
Sziasztok!
Nagyon max 8,5 millióért vennék lizigelt új SUV-ot. Perpill két autó van versenyben, a Hyundai Tucson és a Skoda Karoq. Mindkettőből a benzines, manuálváltós "több lóerős" változat.
Van valakinek tapasztalata mindkét járgánnyal?
-
tboldi
nagyúr
válasz
metalbambi #177227 üzenetére
Kívülről némi kívánni valót maga után hagyó, de műszakilag rendben lévő Honda Jazz?
Esetleg vasaló Swift?
-
metalbambi
tag
Sziasztok!
7 éves jogsival, kb évi 2-3ezer km tapasztalattal keresném életem első saját autóját
Az autót szeretném megbecsülni, de nem szeretnék egy agyonhajtott csúnya venniAmim van:
- Durván 1 millióm papírozással együttAmire kell:
- havi kétszer 2*200km + hétvégente 100km (éves max. 10ezer km)
- nincs család, de nem lenne rossz, ha 1-2 haver is elférne még benne
- kisebb dolgok szállítása (dönthető hátsó ülések nem lennének rosszak)Elképzelés:
Szeretnék valami kisméretű autót amivel hozzá tudok szokni rendesen a vezetéshez, de mégis elég rendben legyen...
Az eddigi favorit egy 2009es 3ajtós Mitsubishi Colt 1.1es benzines (75LE) motorral.
Árban 900e, 171e km-rel, és friss műszakival.A problémám:
Alig van viszonyítási alapom, 2004es 307, és új Focus/Mondeo (céges)...Bárkitől elfogadok mindenféle tanácsot!
Akár itt, akár privátban
Az internetet már kiolvastam, de mindenhol mást írnakElőre is köszi!
Laci -
ribarszki
őstag
válasz
cappa72 #177225 üzenetére
A Fordnál a konfigurált árból 15% jó eséllyel lealkudható. És abból még lejön a 2,5M. Ahogy kéregettem az árajánlatokat, a Fordnál volt a legnagyobb árrés. Pl. a Renaultnál 7% fölött nem ment sehogy. Skoda 10%.
Próbáld ki a Tourant és az Smaxot. Biztos érezni fogod melyik tetszik jobban. De emlékeim szerint az Smax nagyobb volt mint a Touran.. -
válasz
molnarpeter #177217 üzenetére
VW-nél azért a feláras ülések jók szoktak lenni.
Ez nagyon jó hír!Merthogy ma megnéztem egy Kodiakot, elvittem a legnagyobb fiamat (193cm
), hogy hogyan fér el a középső sorban. Hát... nem volt lenyűgözve...a szélső ulés még csak-csak, de a középső, az egy házi puff... (na jó, ez túlzás, az iskoláig oké, de már a Balatonig megőrülne tőle.
Majd átvittem a Touran-hoz, na ott rendben volt a hely, főleg a srác lábainál lehet lemérni, milyen térköz van az első és középső üléssor között. Ha neki elég, akkor másnak is az lesz. A középső sor középső ülését is megülte, és azzal sem volt gondja. Ez is fontos szempont.S-Max esetén én egyértelműen dízelt vennék, az meg nem opció, ahogy látom.
Anyókának nem, nekem igen (nekem S-max van, 10 éves, mk1-es kivitel, 2.0tdci, 140LE - az való ehhez az autóhoz, papókásan, de gyorsan lehet vele közlekedni).@(#177219)ribarszki
Hát bizony nem volt megnyerő a Kodiaq. Kicsit csalódott vagyok ez miatt, de nem letört. A fényképeken már gyanítottam, hogy az ülések elrendezése miatt nem feltétlenül ez lehet a kiválasztott. Kívülről azért elég mutatós, ezért is szúrt szemet (a Tarraco-val együtt)De nekem ez az új, feszes, kemény futóműves német (VW konszern) vonal nem jön be.
Erre kíváncsi leszek majd a teszvezetésnél (augusztusban). A céges Golfot vezettem 2x, nem volt zavaró.Nagyon úgy tűnik, hogy egyre korlátozódik a kosárban lévő lehetőség...
Touran , S-max. (legalábbis nálam, mert a női változót még nem kalkuláltam bele a képletbe)
Oké, S-max drágább nem kevéssel (bár nagyon hirdetik a fordkredites ólcsósítást, de ezekkel hadilábon állok)
Ez csak kettő, valahogy kéne egy harmadik. De ha mégsem, akkor e kettő között dől el a verseny (meg a kereskedők között). Árat tekintve meg a Touran...
-
Zola007
veterán
Izgalmas élete volt, ennek a kis Mazda 3-nak:
-
Dooonfrigo
tag
Sziasztok!
Szüleim számára keresnék egy csendes, megbízható, viszonylag takarékos autót 2008-as évjárattól. Elsősorban rövidebb távokra lesz használva az autó (50km környékén) illetve havonta egyszer egy hosszabb út Budapestre (2 x 200km). Jelenleg egy 2008-as diesel golfot hajtanak, de már lassan 300.000 kilométer felé tart a mutató, így szeretnének váltani.
Fő szempont a megbízhatóság és 2 millió forint környékén szeretnénk autót vásárolni.
Eddig a következő típusokat nézegettem, de még igazán nem tudtam választani közülük
Mazda 3 1.6 benzin mk 2 -> rozsdasodás?
Golf VI 1.6 benzin -> megbízhatóság?
Hyundai i30 benzin
Seat Leon 1.6 benzin
Skoda Octavia 1.6 benzinTudnátok a fenti típusokról véleményeket mondani, illetve van-e javaslat más típusokra, amik még szóba jöhetnek? Esetleg érdemes lenne dieseleseket nézni? Előre is köszönöm!
-
dewil666
őstag
válasz
molnarpeter #177218 üzenetére
Úgy lesz!
Köszönöm szépen a tanácsot! -
-
ribarszki
őstag
válasz
cappa72 #177193 üzenetére
Pont ezt az utat jártam végig amit te. Majdnem mindet ki is próbáltam. A Kodiaq nagyon pléhdoboz, pont mint az Octavia. Akkor már inkább Touran. De nekem ez az új, feszes, kemény futóműves német (VW konszern) vonal nem jön be.
Az Smax nem rossz, pofás családi autó, talán a felsoroltak közül ezt választottam volna leginkább. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zola007 #177214 üzenetére
Fedélzeti elektronika nyűgöket hallani inkább, önmagában mondjuk a 2.0 HDI egy kifejezetten jól sikerült motor. Ebben a kategóriában Mondeo mk4 érdekes lehet még, ugyanaz a 2 literes motor, talán a körítés kevésbé problémás, rengeteg van belőle a piacon (így olcsó, de több idő eladni).
-
Zola007
veterán
2009 körüli dízel Peugeot 407-et érdemes nézegetni?
nekem tetszik kívül-belül, de szerelő ismerős azt mondta nem vállalja, ha megveszem
-
batai15
félisten
2m körül elég fullosokat kapni ,viszont a motor ahogy olvasom mindenütt eléggé beteg ágy ,illetve a fék rendszer is problémás, kolléga most vett egy szinte patika állapotút , automataváltóval 5 6 literrel elvan neki . Viszont a motor hogy írják gyenge pont ,valamint azért már 15 éves körül vannak ezek is , hiába állapot számít , azért minél öregebb , exponenciálisan nő a meghibásodások száma szvsz .
-
kisza25
félisten
válasz
MunezXBK #177205 üzenetére
Mondjuk azért ez nem egészen így működik, mert így akinek viszont csak alap üléses változatra futja, kerülni fogja a márkát, pl. én skoda fabiaval faragtam rá, 20-30 km után minden bajom volt benne, de egy új autóban nem az kellene legyen az első dolgom, hogy kicseréltesem az ülést.
A golfban dettó ugyanez a helyzet, már amikor beleülök érzem, hogy a legrosszabb helyen támaszt. Na innentől rohadjon meg a vw nem veszek tőlük autót, mert nekem kényelmetlen.
Az alap ülésnek is használhatónak kellene lennie és a többi meg ahhoz képest nyújtson pluszt.
Az i20- ban annyira jól tartott az ülés, ha fájós hát/derékkal ültem be, 20-30 km után elmúlt benne! Az i30 és kia ceedben sem fájdult meg semmim, pedig 400-500 km-ek 1 fenékkel megvoltak és a tipoban sem.
A sorrend nálam i20, i30, kia ceed, tipo, carens, skoda fabia, golf 4, utobbi kettőben nekem 20-30 km és végem van, a carens sem tart semmit oldalról, de legalább nem nyom kb 80-100 km után már fészkalódok benne. -
Lmh
őstag
Sziasztok!
Mercedes E220 CDI, 2007, Avantgarde, automata, fekete, 294000km. Vezetett szervizkonyv, végig márkaszervízbe hordva.
Milyen vétel szerintetek és kb mennyiért? -
válasz
molnarpeter #177199 üzenetére
Köszönöm, valahogy erre számítottam. (szerk.: és kicsit örülök is neki)
Nem piaci megfontolásból nézzük a dolgokat, és tényleg hosszabb távra tervezzük.
Hasmagasság nem számít, mert nem horgászunk/vadászunk.
Akkor leszek bajban, ha a VW csoport ülései nem jönnek be... mint ahogy az új golf alapkivitelű vezetőülése 60km után már kényelmetlen.(Én s-max párti vagyok, csak a pénztárcámnak vannak fenntartásai; no meg hosszabb 10 centivel, mint a touran. Női szemmel nézve neki ez fontos különbség. Neki ugye a pözsó 5008 volt az első "ilyet akarok" rámozdulása a 7 ülésesekre, aztán közbebelépett a blokkoló tényező – ez volnék én –, hogy nana... nem csak külső alapján választunk autót!)
-
dewil666
őstag
válasz
molnarpeter #177202 üzenetére
30km és 3 naponta van munka. Nyáron motorral lenne a bejárás. De az asszony is ki tudja hová meg dolgozni (vissza a régi munkahelyére 30km vagy helyben talál valamit)
-
dewil666
őstag
válasz
molnarpeter #177200 üzenetére
Igazából át írva + vonóhorog (jó ha van) max 3.5M (+ a 2.5M támogatás) lenne rá.
Km-ről nem tudok nyilatkozni, mert nem sokára költözünk 30km-el messzebbre a jelenlegi helyünktől. Persze a munkahely es egyéb be járás kb ki számitható.
Ez lenne a fő autónk a fabia meg második autónak maradna meg.
6-8e km évente szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 255XF FHD IPS 300Hz 0,5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest