Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Dell notebook topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Mini-ITX
- Apple asztali gépek
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Haver 160LE-s CDTI Insigniájában is eldurrant: [link]
Opel, sose kop el?!
-
-
sasa134
addikt
válasz
Kornel #88290 üzenetére
ez OK, de mi itt a nyüves Zeuban valahogy mindig megszívjuk...Itt a legnagyobb cumi az üzemanyag és energiaár, az előremutató technológiák valahogy nem akarnak elterjedni, ha mégis, akkor is mocsok drágán. Ez a Camry amúgy rohadtul kéne - kombiban
Amíg a szép új világ el nem jön, szívóbenzinnel meg tömegközlekedve járok. -
Kornel
veterán
válasz
sasa134 #88289 üzenetére
nem gondolom pl. hogy egy camry hybrid kevés lenne pályára pl., de városban is jól elvan 6-7 literes fogyasztással.
viszont a toyotának se érdeke (konkurencia hiányában) európában forgalmazni, mivel így hogy adná el a dízel avensist?ennyiért eu-ban vinnék, mint a cukrot, szerinted kinek kéne az avensis?
-
sasa134
addikt
-
GLOCK34
aktív tag
Sziasztok!
Használt autó vásárlásakor az egy év szavatosság kötelező a kereskedő részéről vagy opcionális? Tehát lehet olyan eset hivatalosan,hogy a kereskedő bizonyos felár megfizetése esetén vállalja a garanciát?
Én eddig úgy tudtam,hogy ha a kereskedő tulajdonába van,(nem bizományos értékesítéskor) törvényileg kötelező a szavatosságot vállalni.
Márkaszervizben készült állapotfelmérés a kocsiról,rendben van minden fő alkatrész,árban is sikerült közös nevezőre jutni de itt elakadtam. Garancia= + forintok.
Van erről pontos infótok?
Köszi! -
giigz
veterán
válasz
DeFranco #88286 üzenetére
Van jól bevált autósboltom, nagyon ritkán vásárolok a Bárdiból. Viszont te ezt írtad: "na mindegy, majd szerzek valahonnan valamit, kátrányoldó, benzin, féktisztító, valamit majd csak találok."
Ebből következtettem arra, hogy neked a közeledben nincs jól bejáratott autósboltod, ilyen esetekben pedig a Bárdiból is tudsz venni egy rohadt féktisztítót 689 Ft-ért, nagyon keresgélni nem kell.
-
Kornel
veterán
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #88266 üzenetére
Én azt hallottam róla, hogy a benzines kevésbé "koptatja" a kettőstömegűt, mint a dízel. A dízel nagy nyomatéka jobban odavág a kettőstömegűnek...
Aztán kitudja mi az igazság... De tény, hogy a dízelt igen gyakran hozzák szóba kettőstömegű rémálommal, ellenben a benzinesnél alig hallani. Pedig azokban is sokban van... -
DeFranco
nagyúr
válasz
!Overdose! #88279 üzenetére
WD40 és pót WD40 van.
(meg pokróc, poroltó, fejlámpa, kefe, akkutöltő, bikakábel, vonókábel, izzókészlet, eü láda, gyorskötöző, duct tape, zárolajzó, deszka, biztikészlet, franciakulcs, bitfejkészlet, desztvíz, jégkaparó, háromszög, emelő, kombinált gyalásó, szonda, pótelem, láthatósági mellény
) Féktisztító nincs, nem szoktam tisztítani a féket.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
!Overdose! #88273 üzenetére
Az sincs itthon...
na mindegy, majd szerzek valahonnan valamit, kátrányoldó, benzin, féktisztító, valamit majd csak találok.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
runner 125 #88269 üzenetére
Van igazságod abban amit írsz, de te is a saját nézőpontodból indulsz ki. Te is, mint itt kb. a többség, autofil vagy, érdekel a téma, utánajársz, de még egyszer mondom az emberek 98%-a nem ilyen.
Nem a birkaságról van szó, vagy a nem gondolkodásról, hanem arról, hogy nem is tudnak róla, hogy bizonyos dolgokra oda kellene figyelni. Sehol, az autóvezetés vagy autóvásárlás egyetlen pontján sem hívják fel erre a figyelmüket. Honnan tudnák? Igen, senkinek nem érdekel elmondani, és mivel emellett a rendszer még nem is hülyebiztos, ezért persze a technika lefingja magát egy idő után. Miért elvárás az, hogy Karl Westmüller autóvásárlás után heti két órát guglizzon, hogy éppen milyen rúnákat kell festeni az autóra, hogy ne álljon meg alatta a motor csekkendzsinnel az autobahn közepén?
Hát ehhez hadd ne tapsoljak. Szerintem jogosan. Igen, kompromisszum, de olyan, amiben csak a tulajdonos szív, neki kell megkötni egy olyan kompromisszumot, amiről nem is tud, és amit nem is kért.
Legyenek ilyen autók, legyenek kihegyezett modellek, mit bánom én, haladjon a technika. Csak akkor vagy oldják meg hogy bolondbiztos legyen, vagy legyen benne a kiskönyvben, hogy reggelente esőtánccal indítunk, érkezés előtt két kör kocogás a tömb körül, három tankolásonként csodaadalék, és a gyári szervízperiódus 5 éves élettartamot feltételez.
Ez az irány bárhogy nézzük, szerintem nem jó.
Mondom, nem rólad, nem rólatok, nem rólunk van szó, neked/tek/ünk ez érdeklődés, szórakozás, simán menne az üzemszerű használat hosszabb távon. Az más kérdés, hogy olyan autó nem nagyon lesz a piacon, amit meg lehet venni, mert ezeket a csodákat 5 év alatt letapossák. TC már pár éve lecikkezte ezt, és sok ponton egyet tudok érteni velük.
-
Typhoon47
senior tag
válasz
runner 125 #88269 üzenetére
A másik legnagyobb probléma a mai fejekben, h utánajárás nélkül vásárol mindenki agyba főbe.
Azért ne haragudj, de itt nem hiszem, hogy feltétlen konzumidiotizmusnak kéne beszámítani, azt az elvárást, hogy a (megdolgozott) milliókért megvett kocsimat ne kelljen már babusgatni. Persze pályázás után én is hagyom egy percig hűlni és karbantartok gépkönyv szerint (longlife 20-30k között), de az ég világon semmi több. Nekem ez eddig bevált, sokat megyek városban is, rövid távokra is, eddig bármilyen probléma nélkül. De ha lett volna bármilyen motorikus probléma eszembe se jutott volna magamat okolni soha.
-
footy
addikt
válasz
Kornel #88266 üzenetére
A multheten beszeltem az egyik Forstingeres(osztrak autoszerelo halozat) sraccal es mondta hogy neki egy eve lett atalakitva a 307CC-je 2 tomegurol egy tomegure, azt mondja nem raz se a valto se a kormany es a gazreakcio is jobb lett. Az egyetlen hatranynak a kemenyebb kuplungot mondta.
En ettol fuggetlenul nem biztos hogy megkockaztatnam a dolgot. -
válasz
sasa134 #88246 üzenetére
Hát most vettem így kocsit , hogy szervízkönyves leinformálható volt .Pár napja vettem 165K km-el és még nem volt kettőstömegű cserélve .A szokásos kötelezők csak .Ingázott vele egy fogorvos naponta be Pécsre . Szintén ingázás miatt vettem mert az asszony jár vele naponta 60Km-t . Jah Honda CR-V 2.2 I CDTI . Benzinesben nem találtam nekem elfogadthatót ígymaradt ez remélem nem nyúltam mellé . A kettőstömegű még nem csörög nincs hangja . Egy barátom felesége használ napi szinten A4 V6 dieselt évek óta városban . Pár kilóméter oda vissza és azon kívül hogy az ékszíjtárcsa már másodszor koptatja szét a gumit és szakad semmi gond .Neki Q7 van 3.0D nagyrészt városi használat már hét éves a gép és van benne 70K km azzal sem volt még gond .Persze ez inkább ellenpélda mintsem törvény .Én " hiszek a nagyköbcentis dieselekben sokat dolgozom velük és úgy gondolom a járműiparban is jobban teljesítenek és tartósabbak mint a 2.0 na jó
1.9 alatti társaik . Persze ez magánvélemény és egy kicsit a saját megnyugtatásomra is írtam .
-
válasz
runner 125 #88269 üzenetére
Szerintem meg az a nem normális, hogy szakfórumokat kell bújnom hetekig hogy meg merjek-e venni egy típust
Lassan már ott tartunk, hogy kikérem valaki véleményét a lidlis pilos tejtermékekről
-
runner 125
nagyúr
válasz
DeFranco #88201 üzenetére
Nézőpont kérdése, én nem így látom.
Nem akarok szofisztikált mélységekig elmenni, de egész egyszerűen elkényelmesedett a világ, mindenki elvárja a tökéletesen működő mechanizmust és ki van akadva, ha valami nem működik magától megfelelően, netán gondolkodni kell.
Nem hiszem azt, h bármilyen konstrukciót, megoldást, ami egy minimális odafigyelést igényel az ember saját érdekében, szarnak kell titulálni. Tény h a mai benzin és dieselmotorok elértek egy elég komoly szintet, ahonnan már nem nagyon lesz feljebb. Pont ez a komplex szint igényel kompromisszumokat. Egy motor élettartam növeléséhez nem kell gépészmérnöknek lenni, csak egyszerűen kell pár apró figyelmesség, amire bárki képes, csak akarni kell.
A másik legnagyobb probléma a mai fejekben, h utánajárás nélkül vásárol mindenki agyba főbe. A szalonban nem fogják ezeket mindenkinek belerágni a szájába, sőt, boldog boldogtalannak eladják a turbós downsizing dieselt, mert most arra van a legnagyobb jutalék és könnyű meggyőzni az átlagot, hisz a prospektus is alátámasztja. Erős, keveset fogyaszt. Leszarja az értékesítő, h József csak 6 km-re járna vele. József és a többi birka pont úgy fogja használni az új dieselt, mint az előző szívóbenzinest, majd anyázik, ha lefingja magát a turbo, eltömődik a részecskeszűrő és kettőstömegűt is kell cserélni.Nem sokáig élvezhetjük a szögegyszerű szívóbenzinek korát, pont úgy ahogy te is és én is, rá leszünk kényszerülve, nem tudunk majd mást venni és a pénztárcád érdekében hidd el, h te is figyelni fogsz rá. Mert nyitott szemmel és füllel jársz, tudod h mit vettél.
-
-
Kornel
veterán
válasz
whitezo88 #88265 üzenetére
ugyanúgy vigyázni kell rá, ugyanúgy hibaforrás, csak egyelőre
a ma futó benzines kocsik csak kis részében van kettőstömegű, nyilván ez az arány jóval magasabb az új autók esetén.
egyébként nem tudom minek erőltetik a gyártók ezt a megoldást, sokan csere helyett egy tömegűt raknak vissza, és soha többet nem lesz ilyen gondjuk.mod:
automatáról nem tudok nyilatkozni, viszont manuálisnál eddig nem okozott gondot az "egytömegűsítés" -
whitezo88
nagyúr
jut eszembe, miért csak dieselnél látni, hogy kéttömegű lendkerékre figyelni kell meg elhasználódik, drága, idegesítő ha rossz, stb? egyes benzinesekben is van (pl a 99-es 4 hengeres bmw-mben is), de erről sose hallottam, hogy benzinesben cserélendő meg hibaforrás...
-
válasz
Declare #88263 üzenetére
Ha sok rövid távval használod a dízelt, akkor sincs nagy gond. Tényleg minimális odafigyelést és plusz törődést igényel.
Én is sokat megyek városban. A legtöbb az volt hogy évente egyszer ki kellett ganajzni a turbót. de ez is csak a passat-nál fordult elő, a két audival ilyen gebasz nincs, mert én is 2 havonta megyek Dániába és a pályán gyönyörűen kiég minden.Hidegen nem kell hajtani a motort, melegen leálláskor tényleg várni kell 30 másodpercet ( mondjuk én inkább az 1 percre szavazok pláne ilyen 30+ fokos kinti levegőnél ), lehetőség szerint prémium üzemanyag, és gyakori ( a long life periódusnál rövidebb , kb fele km ) olajcsere. Ha automata akkor nem kell padlózni. Fél év alatt bélaraktam Domiba 25k kmt, és olajcsere volt, futómű geometria állítás meg egy elütött őz.
-
Declare
őstag
válasz
bitpork #88252 üzenetére
Köszi
Szerintem eljutottunk ennek a dolognak a vegere
nincs megoldas, se jo döntes
en tovabbra sem vennek magamnak benzinest, csak azert mert huu dizel akkor annak biztos baja lesz, igy hogy hazajaraskor oda vissza bö 2000km t megteszek par havonta palyan, annak ellenere, hogy 15-20k km nel többet nem megyek evente. Pakliban benne van a problema, megfontolando amiket irtatok, de szerintem ha valaki rendszeresen palyan hasznalja a kocsit több 100 km eken, ott erös alternativa a dizel (alacsonyabb fogyasztas, olcsobb üzemanyag). Benzines kocsit vegyen az aki szököevente egyszer megy egyhuzamban 100-200km t, azon kivül varosban/kis tavon tekereg. En erre jutottam es remelem delutan ha beinditom a kocsit nem gyullad ki a "csereljen turbot" lampa
-
válasz
Kornel #88255 üzenetére
Nem mázli. Amikor kocsit nézek kifizetem a bevizsgálás 25k-s díját és ha nem tetszik amit mondanak megyek a következőhöz. A Lujzinál ezt 6x fizettem ki mire olyan autót találtam aminek a report-ja tetszett.
(#88256) DeFranco valami lötyi kell szerintem. De ha van otthon körömlakk lemosó akkor egy próbát megér.
-
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #88256 üzenetére
kromofág
(#88259) bitpork: valóban, ez sokat segít. viszont garanciát nem ad rá, hogy 50k km múlva nem adja meg magát a kettőstömegű, viszont ez nem olyan nagy tétel mondjuk az általad vásárolt kocsi árához képest, viszont aki 1M alatti soha el nem romló kocsikról álmodozik, az be tudja cumizni egy ilyennel, amikor hirtelen rákölti a kocsi árának egy jelentős részét "kopó" dolgokra.
-
DeFranco
nagyúr
más és off bocs:
kátrány eltávolításra van valami házi praktika, amihez nem kell megvenni egy flakon cél-tisztítószert és amúgy veszélytelen? van pár pötty a kasztnin, leszednám.
-
Kornel
veterán
válasz
neduddki #88251 üzenetére
após f astrája '95-ös 1.4-es, igaz csak 140k van benne, de tökéletes.
simán bevállalnám, mivel tényleg hibátlan, egy rozsda annyi nincs rajta.mindig mondja, hogy lecseréli, de igazából felesleges, mivel ezt se használja
(#88254) bitpork: neked irtó nagy mázlid van, azt tudod gondolom. ismerősi körben többen cseréltek már kettőstömegűt, igaz tudták is, hogy benne van a pakliban, de akkor is fájdalmas tud lenni.
-
-
válasz
Declare #88250 üzenetére
Azért nem kell rettegni. Ésszel kell használt autót is venni és nem lesz baj. 2006 óta automata dízel VW gruppe kocsijaim vannak. Minden autóm visszatekert volt, amikor én eladtam őket volt amelyiknek az órájában 350k km volt. Soha nem kellett kettőstömegűt cserélnem, sem automatát javíttatnom.
-
Declare
őstag
válasz
sasa134 #88246 üzenetére
Na en pont ezt az utat jarom most (elözö tulaj 150k km nel kettöstömegü csere valto felujtassal amire van 1 vagy 2 ev gari es került 3000 euro ba, majd eladta)
kiderül majd mi lesz...de ha pl 2-3 evig hasznalom es lesz benne egy turbo csere meg akkor is plusszban vagyok a dizellel a benzinhez kepest kb. Ha meg meg az sem akkor nem kerdes
-
Kornel
veterán
-
nepszter1
addikt
400-550 ezer forintig milyen autót ajánlotok ? Havi szinten mennénk autópályán (400km) hétköznaponta
pedig városba -
sasa134
addikt
válasz
Declare #88241 üzenetére
Sztem lehet dízelt használtan venni, ha megfelelően dokumentált az előélete (számlák, vezetett szervízkönyv, leinformált szervízek hivatalos úton), esetleg garancia kiterjesztés - így kapunk egy korképet, meg ennek ismeretében fel lehet készülni az esetleges költségekre ( kettőstömegű, dpf, stb). Ha pl 110k-val veszel egy dízelt ahol 100-nál volt kettőstömegű csere, kuplung szettel együtt, akkor túl nagy kockázatot nem vállalsz, mert előtted a korábbi tulaj ezt állta és megfelelő használattal nálad okés lesz további mondjuk 100-150k km-ig.
-
parandroid
félisten
válasz
Declare #88241 üzenetére
Nincs semmi baj a dízellel, csak tudni kell, amikor autót veszel, hogy mire és hogyan fogod használni. A németeknél pl rengetegen járnak 50-100-150km-re dolgozni, végig autópályán, 3 évente cserélnek autót, mert megvan benne a 150k km, és jönne egy nagyszervíz, vagy eleve cégautó, nyilván dízellel fognak járni, és ezekkel az autókkal nem is lesz semmi gond, már attól eltekintve, hogy keleten 50k km lesz az órájukban. A gond ott van, amikor fogalma sincs a t. vásárlónak, hogy mi mire való.
A benzines arányt egyébként valószínűleg a kis- és miniautók javítják fel, azért második, vagy városban szaladgálós autónak itt is jellemző a kis lökettérfogatú szívó benzines. Az csak Mo-n volt mánia, ahol a Corsa, vagy a polo már családi autónak számít, illetve a céges vásárlók kiszolgálásán alapul (van-ek, szervizes autók), hogy kisautóba kevésköbcentis turbódízel motorokat pakoljanak.
p
-
Kornel
veterán
válasz
Declare #88241 üzenetére
én dízelt újan vennék, 5 év garival, aztán ha beüt valami, cseréljék ki.
5 év után meg eladnám kb.(#88243) neduddki : akartam kérdezni tőled, mint honda fun-t, hogy mit szólsz az új city-hez? szerintem egész jó lett, főleg a régihez képest
basszus most nézem, hogy ezt milyen régen kiadták már, és most láttam belőle az első darabokat...
-
neduddki
nagyúr
válasz
raczger #88238 üzenetére
HI!
egy benznes turtnyot /na meg egy dizlet is, csak sokal-sokkal dragabban/ meg lehetne ugy csinalni hogy azzal kulnosebb gond ne legyen, de nem cel, mer ujabban jobbna megeri az eldobhato oro, es akkor minek tarcson a motor, etc. tovabb ha addigra az egyeb reszek is szetszakdnak /v.leglabis kellene/
udv
neduddki
mod: kornelka; es mennyi pizt szorsz ki kotelzo szervizre? city-ez, tolem lehet akarmijjen randa ha ojjna jo lesz mint az eldoje:- )
-
Declare
őstag
válasz
raczger #88238 üzenetére
Tök jo amiket irtatok, sok igazsag van benne! De akkor most ott tartunk, hogy dizelt vagy ujonnan vagy sehogy?
En pl amikor kocsit vettem azt neztem, hogy megyek mondjuk 15-20k kmt evente, van benne napi par km ingazas is sokszor (roszz idöben), de a megtett km többsege autopalya, tempomattal. Ha 2 liter különbözet es olcsobb üzemanyaggal szamolok a dizel javara, akkor nekem a dizel volt a szimpatikus...aztan lehet ennek böjtje, majd kiderül, de az evi megtakaritas nem keves igy
(#88240) footy: Mondjuk a Nemet adaton meglepödtem
-
footy
addikt
válasz
Declare #88235 üzenetére
Ausztriaban tobb diesel van az adozas miatt, tippeltem vagy 80%-ra mert mikor benzinest kerestem szinte nem is talatam. Aztan utananeztem
2011-es adatok ugyan, de mas cikkeket alapul veve nem valtozott szamottevoen a helyzet:
1. Luxemburg: 62 Prozent
2. Belgien: 59 Prozent
3. Frankreich: 57 Prozent
4. Österreich: 55 Prozent
5. Spanien: 50 Prozent
7. Italien: 37 Prozent
8. Slowenien: 33 Prozent
9. Rumänien: 29 Prozent
10. Portugal: 28 Prozent
10. Litauen: 28 Prozent
12. Großbritannien: 27 Prozent
12. Lettland: 27 Prozent
14. Deutschland: 26 Prozent
15. Tschechische Republik: 25 Prozent
16. Irland: 24 Prozent
17. Dänemark: 23 Prozent
18. Polen: 22 Prozent
19. Ungarn: 20 Prozent
20. Finnland: 18 Prozent
21. Niederlande: 17 Prozent
22. Schweden: 11 Prozent
23. Zypern: 10 Prozent
24. Griechenland: 2 ProzentSchweiz: 17 Prozent
-
Kornel
veterán
-
raczger
őstag
válasz
Declare #88235 üzenetére
Egyszerű a lényeg: egy szívó benzines motor sokkal egyszerűbb, mint egy turbódízel, a szívó benzinnél nincs turbó, részecskeszűrő (esetleg egr szelep vagy pd elem). Persze részecskeszűrő sincs mindegyikben, de a lényeg, hogy komplikáltabb, több alkatrészből áll az egész, és egyik se számít olcsó alkatrésznek.
Persze benzinesnél is lehet kettős tömegű, illetve ugye ott vannak a turbó benzinesek is.Természetesen szívó benzint is tönkre lehet tenni, de azért kevesebb dologra kell odafigyelni, ha rendszeresen volt szervizelve (10k km-enként olajcsere, szűrőcserék, meg ami ilyenkor szokásos), akkor jó eséllyel még 300k km-nél sincs semmi baja a motornak.
Persze a benzinesnél sem lesz garancia, hogy mindegy milyet veszel, mert úgy sem lesz baja, sokkal több a széthajtott motor, mint gondolnád (vagy csak nekem volt eddig balszerencsém a megnézettek között).
-
sasa134
addikt
válasz
parandroid #88236 üzenetére
Az klassz.
Tényleg szinte mindenkinek dízel van itt. Kollegák közül senkinek nincs benzines kocsija. Van, aki napi 120km-t ingázik, pályán, dugóban araszolva, van, aki 3km távról jár, jöhetne kb biciklivel is. Ezek a 3-4-5 évesen eladott 100-150k futású autók aztán jó eséllyel landolnak otthon, ahol az új tulaj könnyen egy méretes zsebbenyúlással szembesül..
-
parandroid
félisten
válasz
sasa134 #88231 üzenetére
Egy nagyvárossal keletebbre, a Maina mellett.
Declare: Azért azt érdemes belátni, hogy a leírt használattal, ami egyébként szerény véleményem szerint kb általános, egy mezei szívó benzinest jóval nehezebb kinyírni, mint egy turbódízelt, vagy akár egy TSI-t. Németek egyébként tényleg dízet vesznek, ha kell, ha nem, pont ezért írtam, amit írtam.
p
-
Declare
őstag
válasz
parandroid #88230 üzenetére
Ok ebben biztosan van igazsag. Na es mi van a benzinessel? AZ örökeletü, annak minden mind1? Amiket irtal, turbo, kettöstömegü, egr, azert ezek mind olyan dolgok, hogy kis törödessel 200-250k km menniük kell. Nekem az 1,7cdti astraban sajna a kettös tömegü 150k km nel kukas volt, de igazabol ez egy nyilt titok, hogy ebben a konstrukcioban ez a cucc ennyit bir...de az alapallapot azert szerintem nem ez.
Szerintem egy benzinesenk is ki lehet nyirni a valtojat, motorjat 200k km alatt...de ok, adom, hogy a dizelnel ez könnyebben megy es hasznaltan megvenni nagyobb riziko
Ugyanakkor, ha pont itt Nemetorszagot nezzük, ha minden dizeles auto lepukkana 100k km alatt, akkor mar forradalom lenne
szerintem az itteni kocsik többsege dizel (de ez csak ilyen ex has sacc
)
-
neduddki
nagyúr
válasz
parandroid #88230 üzenetére
HI!
besziz iten zudeket, az okos megmondtka hogy nincs igy oszt kisz...
udv
neduddki
-
Kornel
veterán
válasz
parandroid #88230 üzenetére
+1
kb. ezt csinálja a fenti hsz-omban említett rokon is.
úgy vezeti az új dízel kocsit, mint az előző benzines toyotát, forgatja hidegen, melegen, ha kell, ha nem.
nem bírtam neki elmagyarázni, hogy ne tegye, mert szerinte az autó van érte, nem ő az autóért.
szerintem 4 évesen egy motorgenerál előtt megveszi majd a helyi szalontól egy magyar neppet, aki szép új autót farag belőle papíron, valaki meg nagyot cumizik vele itthon. -
DeFranco
nagyúr
válasz
parandroid #88230 üzenetére
Igen, lehet ezt csavarni sokféleképpen, de ez a valóság.
-
sasa134
addikt
válasz
parandroid #88230 üzenetére
+1
így valahogy..(te is itt élsz, merrefele?
én Köln)
-
parandroid
félisten
válasz
Declare #88223 üzenetére
Ahogy írtam korábban, megveszi az egységsugarú user a turbódízelt, mert mindenki szerint hülye, ha nem azt veszi, mert az erősebb is, meg kevesebbet is fogyaszt, ráadásul a dízel olcsóbb is (legalábbis a németeknél az, nem tudom, Mo-n, most épp hogy áll), aztán használja városban, gyerekeket cipelni, bevásárolni, munkába járni, ismerősökhöz rohangálni, ráadásul itt a németeknél szinte azonnal autópályán vagy, ha már a szomszéd városba mész, ott meg ugye oda kell lépni, felvenni a forgalom ritmusát, hidegen 140-150, következő lehajtónál le, aztán meg is jöttünk. Évente 3-4 alkalommal megy vele nagyobb távot, és elismerően csettint, hogy hűha, autópályán csak 5 litert eszik, ha nem hajtja, de amúgy meg miért ne hajtaná, megy ez?!
Aztán megy a csodálkozás, hogy annyival nem is eszik kevesebbet, ráadásul már megint világítanak azok a hülye lámpák, meg 100k-nál kell az új turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, egr, mittudoménmi. Nem baj, el is adja, majd viszi valami keleti nepper, mert kevés km van benne, és csinál belőle még kevesebbet, amitől a magyar vásárló összepisili magát a gyönyörűségtől, hogy hű, három-négyéves A4-es Audi, és csak 60k van benne.
p
-
Sziasztok! Tudom, hogy ez itt OFF, de ez az autós fórum pörög a legjobban.
Gondba vagyok a riasztóval, egyrészt néha előfordul hogy beriasztás után égve marad a jobb oldali indexsor másrészt 1db távirányítóm van hozzá és az is leszakadt a kulcstartómról. El fogom hagyni. A kérdés csak az hogy mikor.
Az autóelektronikusműszerésszakemberek azt mondták, hogy a távirányítót nem tudom ráhangolni a másik kertikaput nyitó távirányítóra, ezt Overdose is megerősítette. Az indexes dologra azt hiszem neduddki mondta, hogy relé probléma, így is mentem oda a szervizbe, azt mondták nem javítható, max leköthetik a jobb oldali indexeket.
(a riasztó távketyeréje nyitja a kp. zárat is + valami ultrahangos izé is van bent)
Na szóval, lehet érdemes lenne új riasztót bekötni. Ki - mit ajánl?
-
sasa134
addikt
válasz
MunezXBK #88227 üzenetére
Igaz, meg meg is lehet hallgatni, hogy (épp) csattog-e, amikor használt kocsit veszel, de amiben van mondjuk 80-100k, fogalma sincs az embernek, hogy vigyázott-e rá az előző tulaj, ergo csak új autó esetén jelenhető ez ki egyértelműen. És azért ezek nem kis tételek, amikre nem árt felkészülni, de vígan rákölthető az autó értékenek 1/3-a ha beüt a krach. Sokat kell menni, hogy üzemanyag fogyasztásban ezt összespórolja/kompenzálja az ember. Jómagam évi 10k körüli futásra ezért akarok leginkább szívó benzinest - de lehet, hogy csak túlparázom.
-
Declare
őstag
válasz
Kornel #88224 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, ezert is van ott a kerdöjel
de en jobbara ezekröl tudok.
Amit irtal az meg pont az amiröl beszelek....Az aki nem kepes szervizbe elvinni olajcsere stb annak nem a dizellel vagy a turboval van a baja...mindennel...egy benzinesnel is olajat kell cserelni, akkut tölteni, valtot esszel hasznalni, kuplungot nem leegetni, vezerlest kicsereltetni....ezer dolog. Nem kell a kocsit szolgalni, de az alapvetö dolgokat meg kell adni neki
-
sasa134
addikt
válasz
Declare #88223 üzenetére
azért akadnak még komolyan zsebbenyúlós tételek modern dízeleknél, amiknél csak az a kérdés mikor történik a baj, és maximum húzhatjuk, elodázhatjuk még pár 10 ezer kilóméterrel ( kettőstömegű / plusz kuplung/ - tudom némely benzinesben is van, akkor DPF, EGR szelep, stb )
-
Kornel
veterán
válasz
Declare #88223 üzenetére
Biztos vagy benne hogy csak ennyi?
Egyébként még ezt se képesek sokan felfogni, úgy vannak vele, hogy az autó van értük, nem fordítva.
Családban történt : illető külföldön lakik, vett szép új dízel kocsit, aztán járt vele, hisz úgyis csak 30000-nel kell olajat cserélni, de úgy volt vele, hogy nem volt ideje szervizbemenni ezért még hazajon vele akkor volt benne 34000, és csodálkozott hogy egy új autonal miért gyullad ki az olaj lámpa, és miért kellett 1, 5 litert ratolteni a pályán. -
Declare
őstag
Multkor is irtam mar es tovabbra is az a velemenyem, h tulspilazzatok ezt a dizel kerdest. Egy falabu ember tönkretesz barmilyen autot....egy dizelnel (turbos autonal) mikre kell jobban figyelni, mint benzinnel? Erzekenyebb mondjuk a szutyok üzemanyagra (ha nema Toth es fia kuton tankol az ember nem gaz), turbo visszahütes, motor üzemmeleg allapotba hozasa azert nem nagy kihivas (benzinessel sem indulok padlo gazzal reggel....jo dizelnel ha kiallok a parkoloba fel percet jaratom, amiböl lejön az az idö amig begurulok a parkolo helyre, szoval megallas utan kb meg 10-20 masodpercet jaratja az ember). Ezen kivül van meg valami? De ezek meg olyan dolgok, ha valaki nem auto barbar akkor mindentöl függetlenül igy vezet szvsz (ok, benzinest nem hütöm palya utan meg par masodpercet
-
TaaT
nagyúr
A gyártóknak a megbízhatóságra szánt pénzét elviszi a szigorú környezetvédelmi szabályok utáni loholás, a megbízhatóságot meg elég csak az első tulajdonosig kihúzni, utána már nincs profitja az autóból a gyártónak...
-
válasz
hobizoli #88218 üzenetére
oké, mondom, én hülye vagyok hozzá, csak itt írta valaki, hogy 150-es pályázás után a parkolóban járatni kellene egy kicsit..
innen indultunk szerintem:
Meghajtja pályán 150-nel, majd 50km-enként megáll 20 percrecsak erre, meg a tájékozatlanságra volt az a válasz, hogy ezt már a gyár is segíthetné, hogy óvjuk egy kicsit a technikát. mert hiába mondjuk, hogy csak egy eszköz, meg miért nem oldja meg - akkor is mi sz.punk vele, ha nem kíméljük, vagy max. a következő tulaj.
de ezt a fedélzeti computer segítsen a júzeren dolgot teljesen el tudnám képzelni akármilyen helyzetre - nem jut eszembe semmi most. -
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #88201 üzenetére
Ha a turbót nekem kell külön hűteni, az a tervezés szar. Ha a klímát ki kell kapcsolnom kb. fótnál, hogy kiszáradjon a kondenzvíz, és ne rohadjon be, akkor az a tervezés szar. Ha egy személyautó, amire sehol nincs ráírva, hogy Dankó InterCity nem bírja a napi 2x3 kilométeres etapokat, akkor az a tervezés szar.
Ennyi
(#88216) hobizoli: ez így van ... a mérnök szakma már csak ilyen, általában az hogy jó legyen a legutolsó szempont
-
hobizoli
nagyúr
válasz
pető bá' #88215 üzenetére
nehari, de en nemtudok elkepzelni olyan normal forgalmi helyzetet, amikor a turbo ne tudna visszahulni
max ha autopalyan belsosavbol kivagodsz hugyozni/tankolnia kuthoz es a satufek utan kitepet a kulcsot a gyujtaskapcsolobol, na akkor valoban nem lesz ideje a turbonak visszahulni a a vorosen/sargan izzasi allapotabol
de normal esetben mesz az orszaguton, beersz a cel telepulesre, ott valszeg nem 1-sben fogsz menni revlimiten, hanem 4.-5ben vmi 1500-2000rpm-n, lefordulsz az utcaba a celodhoz, parkolohelyet keresel megallsz stb.... ez teljesen elegendo ido ahhoz hogy lehuljon egy neki jo homersekletre
-
válasz
Kornel #88203 üzenetére
leginkább a tájékozatlansággal van a baj - ott a fedélzeti "kompjúter", ami nagyon tudja (ha akarja), hogy mennyivel-meddig-mennyit mentél.. hát nem bír kidobni egy üzenetet - diszkréten -, hogy az autó érdekében járassad a motort még 30 - 29 - 28 ... másodpercig megállás után? mert én, 1.0-s júzer, jó esetben vezetni tudok, de nem értek az autókhoz, de ha "megmondaná", hogy mire van szüksége, nyilván megtenném. mert ne mondjátok, hogy ezt nem tudná kiírni egy alsó-közép kategóriás autó a tolatóradar meg a fogyasztásmérő és a 15"-os navi mellé.. 100-ból 80 ember kivárná azt a fél percet, ebben szinte biztos vagyok. de a gyárnak nyilván nem érdeke, ez sem...
-
ReSeTer
senior tag
-
ReSeTer
senior tag
Jó, nyertetek
Megyek inkább nyomok egy 0-100-at....lesz vagy 20 sec
-
#10726912
törölt tag
válasz
ReSeTer #88202 üzenetére
Totál igaza van. Milliókért cserébe nagy kunszt lenne betenni egy nyamvadt olaj szivattyút, ami forgat egy kis olajat...hú, Űrtechnika! Bocsánat,nem Veled van bajom, hanem a gyártókkal nekem is...vissza megyünk az őskorba: ha pusztán használsz egy autót, akkor 50 ezernél már add el, mert lötyög a futóműve, a motorja csattog vagy már kokszos, a turbót 3-szor cserélted...jó, tudom, túlzás. De valahogy trabant tartósság érzetem van. (bár az némelyik tartósan szar tudott lenni), akkor warnyú, vagy 1310-es...).
Ezek milliós autók. tegyenek bele egy huszonezres turbó hűtő olajsvízszivattyút, vagy ne tegyen bele turbót. Vagy esetleg kell mellé jégkocka adagoló...klíma nem, mert az berohad. Éljen a dáster, annak sosincs semmi baja! (csak ha megáll. vagy nem megy...)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #88202 üzenetére
Bizonyos mértékig ezek a dolgok tolerálhatóak, de ahogy próbálják megerőszakolni a fizikát, egyre több ilyen jön össze, és ha egy kicsit kitekintünk az userek 98%-ára akik nem mi vagyunk, akkor bizony az a túlzás, hogy már egyre több mindenre kell(ene) odafigyelni, hogy a magasságos technikának üzemszerű körülményeket biztosítsunk.
Persze ebben benne vannak a vevők túlzó elvárásai is, de egyre inkább azt látom, hogy a "robbanómotoros" megoldásokat egyre inkább csak toldozgatják-foltozgatják mert elértünk egy limitet.
Erre a tesla meg a hibrid megoldások talán megadják a választ, de addig még sok évnek kell eltelnie, és maradnak ezek a cipőkanállal betuszkolt megoldások.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #88199 üzenetére
Alapvetően az a hülyeség, hogy így csinálnak meg egy technikát, hogy az r=1 usernek kelljen vele szüttyögni, ha nem akarja töredékére csökkenteni az élettartamot. Ez nem elvárható és nem az üzemszerű használat része egy átlagembernél.
Ha a turbót nekem kell külön hűteni, az a tervezés szar. Ha a klímát ki kell kapcsolnom kb. fótnál, hogy kiszáradjon a kondenzvíz, és ne rohadjon be, akkor az a tervezés szar. Ha egy személyautó, amire sehol nincs ráírva, hogy Dankó InterCity nem bírja a napi 2x3 kilométeres etapokat, akkor az a tervezés szar.
Tudják a tervezők is, hogy szart terveznek, mert szorítja őket a kontrolling, a marketing, meg a környezetvédelmi norma, de leszarják, mert ez az első tulajnál úgy sem jön elő, meg egyébként is három évente úgy is illik váltani munkahelyet multikulti környezetben.
Persze, lehet egy autót óvatosan-gondosan használni, nem erről beszélek, de azért nehogy már valaki élből hülye legyen, mert nem tesz egy huszas kerülőt a részecskeszűrő érdekében reggelente, meg nem gépészkedi végig az utat csak helyet akar változtatni abban a kocsiban amit jó pénzért megvett.
Érdekes módon ő jó pénzt adott érte, teljes értékűt, lehet vele fizetni mindenhol, nincs rajta olyan, hogy melegítsd fél percig mielőtt átadod, meg lobogtasd húsz másodpercig mielőtt elteszed a pénztárcádba, és egyébként ez a bankjegy mosógép vásárlásra pont alkalmatlan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1
- Battlefield 6
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elemlámpa, zseblámpa
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- 8 GB-os GeForce RTX 2060 SUPER (OEM HP) - garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
- PS Plus előfizetések
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest