Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Apple asztali gépek
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Dany007
veterán
Jajj nem is meséltem még mit úsztunk meg a mai napon.
Lenn voltunk strandolni a gyerekkel a parton...
Kora este jöttünk hazafele, Füred felől a nosztorin fölfelé. Nem mentem gyorsan 80-100 körül. Jó nagy forgalom, szembe folyamatosan jöttek a part irányába.Na egyik balos kanyarban voltunk épp, szembefogralom folyamatos, mikor egyszer csak a kanyar közepén puff egy motoros jön velem szemben! Épp előzte a sort... Én meg gondolkodás nélkül, amolyan reflexből kiengedtem jobbra az autót így elfért a motoros... Benne voltam már a balos ívben így egy hirtelen jobb rántással kerültem ki.
Olyan "jó érzés" volt az egész, mert amolyan TDU reflexből jött a mozdulat. Olyan érzés volt, mintha teljesen hétköznapi dolog lenne egy ilyen szembejövőt valamit kikerülni. Persze, aztán pár kanyarral később már jött a remegés a lábamba... Szintén persze ha nem motoros, hanem autós jön szembe akkor csattanunk.
Mivel balos kanyar kb elején-közepén volt az eset, szembe folyamatos autósor, így esélyem nem volt meglátni, hogy valaki az én sávomban jön szembe velem. Mikor megláttam akkor már csak kb 1-1,5 autónyi távolság volt köztünk és mentem vagy 90-nel biztosan.
Érdekes módon a párom nem ijedt meg. Azt mondta ő már látta, hogy jön a motoros. Anyósülésről abban a kanyarban jobb a belátás... Szóval szerinte nem volt olyan necces... Én meg azt láttam, hogy mikor megpillantottam a motorost pont a bal oldali lámpával volt kb egy vonalban. Ergo kellett a jobbra kerülő mozdulatom. Aztán lehet a motoros is ráhúzta volna és megússzuk, nem tudom.Kb 1,5 másodperc volt az egész mutatvány.
A lényeg nekem az egészből, hogy olyan reflexből jött a mozdulat ilyen vészhelyzetben, mintha minden nap ezt csinálnám.Persze TDU-ban levezettem már vagy 100k km-t. Ott gyakori az ilyen mozdulat. A kedvencem, hogy autókat előzgetek a lehető legnagyobb sebességgel anélkül hogy bármivel is koccannék vagy lemennék az útról. Jó, nyilván az egy játék, tök más a fizikája, de a szituáció és a reflexből jövő mozdulat no meg az egészet átölelő érzés pontosan ugyanaz volt.
Nem volt pánikszerű fékezés, leblokkolás, kormányrángatás se semmi, egy egyszerű de határozott mozdulat... -
-
TaaT
nagyúr
Ebből a szemszögből tetszik.
-
Jaded
őstag
válasz
runner 125 #89264 üzenetére
1.ennyit ír a kézikönyve 2.keveset járok vele,az is 80% város.
TaaT: Csak ne legyen mindegy, egy olyan motornak, ami patyolat és 230e km sincs benne
-
tomiii.
aktív tag
-
footy
addikt
Milyen oldalon lehet megnezni egy adott auto fordulatszamat egy bizonyos sebessegen?
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Tomi0703 #89267 üzenetére
Márkás, bizonyított olajat tegyél bele, megfelelő viszkozitásút (minél vékonyabbat, amit még nem csipeget, 5W30-5W40-10W40) 'szt le van tudva. Ezen a szinten nem érdemes tovább fizikázni vele, ha csak nem tiltáson jársz vele kilinccsel előre.
@Dany007: tulajdonképpen igen, hét közben nem használom a kocsit.
-
Tomi0703
addikt
-
Jaded
őstag
Sziasztok! Én is beszállnék az olajcsere kérdéskörbe. Lassan nekem is cserélnem kell, 7500km-enként cserélem. Eddig Castrol Magnatec 10W40-et használtam, legutóbb viszont Liqui Molly ment bele. Van aki esküszik rá, nekem viszont nem jött be. Kb a Castrol is "tud Ennyit". Ki mit ajánl? Castrolt ne
ja Seatba kellene, 1.9D 1Y motorkód.
-
Tomi0703
addikt
válasz
runner 125 #89199 üzenetére
Koszi a tippet.
Megfogadtam.
(#89200) kornelka:
(#89201) Dluinet: Sustina mar 30k lenne, annyit azert nem szanok ra.
neduddki: cepsat nem nagyon talatam (nem is kerestem annyira
), de vegulis te is aldasodat adtad az eneosra ugyhogy az lesz.
#89189 ) TaaT : koszi a webshop linket.
tnap elfelejtettem megkoszonni.
-
Kornel
veterán
én igen.
tegyük fel nem kap a motor elég levegőt, ez az egész keverékképzésre hatással van, valószínű fogyasztásnövekedést fog okozni. check lámpa addig nem gyullad ki, amíg ez határértéken belül van, tehát fogalmad se lesz róla. 1 deci plusz fogyasztás 10k km-en 4k huf, szóval bőven behozza az árát az új szűrő -
DeFranco
nagyúr
tejesen mindegy tényleg, arra akartam célozni, hogy jelentős a különbség (időben) a másfél meg a két év között (még ha egy év is lenne az ideális) mert hat hónap nem nagy idő úgy általában de a "másfél" meg a "kettő" között nagy a különbség rend szerint mindenben
azt, hogy ehhez hogy sikerült hozzákötni a 3-4k spórolást az olajcserén, azt értem de nem akarom érteni
mindegy, egy állásponton vagyunk szinte mindannyian kivéve a kocsmatribológust, szerintem túlbeszéltünk a kérdést
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #89241 üzenetére
az, hogy 200k-t keresel vagy 150-et havonta, az oszt-szoroz? Szerintem igen.
De az évente 600e ft különbség. A 1.5 vagy 2 évente olajcsere meg (mondjuk 20e ft-os olajcserével számolva) évente 3-4e ft különbség. Évente 600e vs 3-4e az tényleg baromira pont ugyanaz, kiváló hasonlat
-
giigz
veterán
Még mindig nem ment el (
), nyugodtan elmehetsz autókázni egyet, megnézed, mész vele egy kört, de akár el is hiheted nekem, hogy nem sok olyan állapotú autó van. Aki használta legtöbbször, mániákusan vigyázott rá. Enni nem lehetett az autóban, stb.
Kátyúkat úgy kerülgette, hogy gyakorlatilag egyenes úton nem ment az autó... A motorra úgy vigyázott, hogy a fordulatot mindig kb. 2000-4000 között tartotta, gondosan ugyelt rá, hogy nehogy ezen tartományon kívülre essen, stb. stb. Meg amit mondtam, beállás előtt lemosta, ha saras vagy havas útról állt be, 2 hetente vitte külső-belső takarításra, na jó, nem is ragozom tovább...
A -100e km reális kb
-
-
m3tr0
őstag
-
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #89243 üzenetére
+1
10-12k / 1 év
most is 11k van benne, jövő héten megcsinálom életem első olajcseréjét 32 évesen
kemény 10k huf lesz, 3 liter 5w30 premium hyper (van még fél liter maradékom 4 hónappal ezelőttről) / gyári olajszűrő / japanparts levegőszűrő.egyébként következő cserekor ki fogom próbálni a tesztgyőztes mannol-t, 6k huf/4 liter, nincs nagyon olcsóbb alternatíva jelenleg. egy próbát megér.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kornel #89240 üzenetére
tudom, ismerős, Édesanyám corsáján is megpróbálták megemelni a gariidő alatt a 2 éves szervízperiódust 3-ra, mert hogy most már "szuperolajat" kezdtek el használni, persze ezt a tervet lelőttük hamar.
Éves szinten 4k-t fut az autó, de le van benne cserélve az olaj bő évente.
@Taat: az, hogy 200k-t keresel vagy 150-et havonta, az oszt-szoroz? Szerintem igen.
-
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #89235 üzenetére
a gyártók egymásra licitálnak, egy mezei user / flottaüzemeltető megnézi az előre kalkulálható üzemeltetési költséget, és az is sokat nyom a latba, hogy mit választanak végül.
azt persze előtte jól kitesztelik, hogy a garanciát lehetőleg minden eseten kibírja, akár egy eltúlzott 30.000-es olajcsere intervallummal is, utána meg lesz**ják, hogy mi lesz a kocsival a második vagy harmadik tulajnál.
számomra sokkal szimpatikusabb az, hogy igenis leírják, hogy milyen üzemeltetési körülmények között milyen csereperiódusok szükségesek ahhoz, hogy az autó hosszú távon is hibamentesen üzemeltethető legyen.
egy jó példa erre, hogy 1000-2500 km között le kellene cserélni az olajat bejáratáskor, de szerintem egyik gyártó se vállalja már be ezt a plusz költséget, mert rögtön plusz egy olajcsere költségnyi hátrányból indulnának a flottaüzemeltetők kalkulátoraiban.(#89238) tomcsi23: mondjuk normál esetben 45.000 a csereperiódusa, de azt illik betartani, mivel elég silányra sikeredett a magyar suzukik váltója, hála a lengyel beszállítónak. viszont 7500-ból lecserélem a váltóolajat, az meg belefér 45.000-ként.
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #89233 üzenetére
1.6 Focus-unk 20k km-enként kapott új olajat, mert hamarabb fölösleges volt. 8 év és 150k km után nem akarták elhinni a szalonban, hogy milyen állapotban van az autó, és hogy jár a motor. Mondta az eladó, hogy az új Focus motorja nem fog ennél a 8 évesnél szebben járni
Viszont mi úgy használtuk, hogy hosszútávon, országúton, hidegen nem nyomtuk, sőt melegen sem volt tiporva. Így a 18-20k nekünk bevált, a motor pedig új állapotú, és aki megveszi, mintha újat venne meg. Nem tudom mennyi a gyári periódusa a Fókának, de nekünk ez így bevált. A sajátomon viszont a 10W40-et 10k km-enként cserélem, mert akkor válik szükségessé a csere. A Fóka 5W30-nál meg 20k-nál vált szükségessé.
-
Qru
MODERÁTOR
Szívat a TDI-m, de nem hagyom magam : [link]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica #89223 üzenetére
érzésből tudok nyilatkozni (meg abból a kevésből amit utánaolvastam) ezért írtam így, hogy "én így csinálnám"
én mondjuk évente cserélném, de jó szívvel 1,5 évet tudok mondani. mint magánvélemény
(és nem keverem össze a laikus magánvéleményemet az objektív tényekkel, mint egyesek itt)
-
Kornel
veterán
hogy lehetne elmenni 20k-t, mikor pl. nálam max. 15 ezret enged meg a gyár?
azt is csak speciális esetben.
max. 15k / 1év, többet nem mennék semmilyen kocsival és semmilyen olajjal.hdman: ha belegondolsz, így korrekt. de szerintem ezzel még a márkaszervizek sincsenek képben
-
giigz
veterán
A 10k még a 10W40 idején volt aktuális, szintetikus olaj esetén hosszútávú használathoz bőven túl korai akkor lecserélni. Persze le lehet, te dolgod, csak fölösleges. Az már urban legend, hogy szintetikus olajra valaki 10k-s periódust mond... Egy 5W30-as olaj hosszútávú használat esetén 20k km-t bőven elmegy úgy, hogy azzal semmi kárt nem okoz.
Aki elhiszi ezt a 10k-s hülyeséget, nem meri 20k-t használni, annak lehet aranyközépút egy 15k-s periódus.
De mint írtam, ha lecseréled 10k km-enként, ártani nem fog, mint egy 30k-s periódus sok várossal...
-
hdman
őstag
Jól tudod
Most nem akarok megint 10k vs 30k olajcsere flémet. Én igy tartom jónak, (anyagilag hála égnek belefér), a kis fos c corsámban is lecserélem 10- nagyon maximum 15 ezrenként. De inkább 10.
A mostani pakk (5L Castrol Edge, pollen,levegő,gázolaj, olajszűrő (MANN az összes)), volt 25.480 ft, 4 ezerért belepattintják, aztán csí ujabb 10-12-15k km-ig.
Typhoon47: ez sokminden lehet, dzsedvás egr szelep, koszos szívósor, szar olaj (bár ezt nem hiszem), vagy szar befecsik.
ReSeTer: Én a helyedben évente cserélném. Az olaj is öregszik, nem beszélve arról, hogy a két év alatti 8k gondolom sok rövidtávú városozásból jön össze. Látom, ezeket már irták is
giigz: gondolom nem 4000-ren járatja,
140-nél forog kb 2600 körül, 200 nál 4000 körül. Az meg viszonylag ritkán vanElőzéskor, vagy ha sietek, gyakran forgatom 3000 fölé.
Jó látni, hogy a Suzukinál igy óvják a motort
-
giigz
veterán
válasz
hobizoli #89220 üzenetére
Pont ezt írtam én is, városban hamarabb kell cserelni, hosszutavon később.
"....pláne így, hogy nem is városban rövidtávokon használod a legtöbbet."
Nem tudom mennyit pörög neki pályán, de mivel hosszútáv, és gondolom nem 4000-ren járatja, simán elég lenne 15-20k km-enként lecserélni neki.
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica #89223 üzenetére
igen, de nem mind1, hogy az évi 8k futás miből adódik össze.
esélyes, hogy van benne sok rövid táv is.
ilyen esetben én cserélném évente 8k km-enként.
nekem "csak" egy suzukim van, de a manual részletezi, hogy milyen felhasználási körülmények között mennyi az olajcsere és egyéb alkatrészek (gyertya, stb.) periódusa.
szerintem mindenki nézze meg az autója manual-ját, és utána sokan át fogják értékelni az olajcsere intervallumát, illetve egyéb időszakos karbantartásokat. -
ReSeTer
senior tag
Az baj, ha évi 8k futásra 2 évenként van cserélve az olaj?
-
Typhoon47
senior tag
válasz
VegyesTamás #89212 üzenetére
Én longlife-ozok a kezdetek óta. Mondeoban most van 193 és 30-al vettem és csak most kezdtem el látni, hogy kormol egy picit teljes gázadásra. Be is jelentettem hétfőre szervízbe, hogy szétszedjék és megnézzük, hogy miért csinálja. Kíváncsi vagyok az eredményre, majd beírom ide is, hogy mire jutottam.
-
giigz
veterán
Ha jól tudom pályán használod legtöbbet az autót, és szintetikus olajat használsz. Mi értelme a 10k-s periódusnak? Ha nem telt le az 1 év, akkor ez így nettó pénzpocsékolás. 15-20k km-t bőven elmegy egy olajjal, mindenféle károsodás nélkül, pláne így, hogy nem is városban rövidtávokon használod a legtöbbet.
-
hdman
őstag
válasz
VegyesTamás #89212 üzenetére
Nincs itt semmi olajmizéria. Váltogatom az olajakat, ennyi az egész. 10 ezrenként ugyis ledobom, és mindig MANN szűrőket használok, amiket természetesen minden alkalommal cserélek. (most éppen 12 ezer ment bele)
-
neduddki
nagyúr
válasz
VegyesTamás #89212 üzenetére
HI!
asztan majd lesz meglepi ha nem a spec-ek szerinti oljat raks zbele...
udv
neduddki
-
Typhoon47
senior tag
válasz
szőröscica #89213 üzenetére
Jah hogy új dízel kell, akkor nem szóltam. Bocsika.
-
szőröscica
addikt
Van valakinek ilyen új 1.6-os dízele valami kompaktban? Akár Honda, Renault, VW, bármi.
110, tempomat mellett hogyan fogyasztanak?Csak kíváncsi vagyok, mert a mostani autóm eljár 4.5-5 liter között így, széliránytól és klímahasználattól függően.
-
VegyesTamás
senior tag
Ez a az olajmizéria...
azért ha te rendesen 10k km-ként lecseréled szűrőkkel együtt az olajat, és nem botondot teszel bele, azért ez nem akkora para. Volt nálunk is olyan autó...csaj rendesen büszke volt magára, hogy mindig jó olaj volt benne, mindig km-re cserélték. Leengedtük. Fekete kefír, kérdés hány éves ez az olaj...hát 3.5..ja mondom, akkor biztos számít, hogy prémium vagy átlagos olaj.
-
hdman
őstag
Köszi, akkor castrol edge 5w40 c3-at tolok bele. Legutóbb LM volt, azelőtt meg sima magnatec.
-
hdman
őstag
Ha nem dpf-es autóba dpf-es olaj kerül, az nagy gáz?
-
gaborbol
őstag
Haver szolt, hogy kene neki kis segitseg a koltozesnel a szekrenysort meg a kanapet szallitani.
Van nekik egy 7 eves dodge caravan egyterujuk nincs benne tobb mint 60k km, elinditja es eg az olaj visszajalezo.
Mondom neki gond van, azt mondja csak a jelado tegnap hozta el masodik szervizbol ahol megint kicsereletek mert tevesen jelez. mondom olaj szintet nezted? Jaja rendben van.
mondom akkor okes.
Minden kanyarban meg minden lampanal vilagitott es egyre jobban kerepelt a motor 30 perc mulva mondom bassza meg alljunk mar felre, nem hallod?
Kihuzom a palcat semmi olaj rajta, mikor nezted a szintet?
2 hete mi baja lenne azota?
Atsetaltunk a benzinkuthoz es vegul 4,5 liter ment bele...
5 litert it a kezikonyv.
Most szepen jar, hang alapjan okes, az olaj jeladotol dol az olaj onnan folyt el, holnap alanezek.
erdemes meg ezzel meg foglalkozni vagy ennek mar vajon annyi? -
neduddki
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 64GB RAM 2TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest