Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Valaki össze tudná nekem, mint egy teljesen hülyének, foglalni, hogy mi a gond az 1,4-es TSI motorokkal? Nézegettem ezt a láncszakadásos történetet, de valahol azt is olvastam, hogy az újak már nem is láncosak, de akkor ez most jó-e vagy sem? Octaviákat nézegettem 140LE-s 1,4 TSI motorral, nincsenek extrém elvárásaim, csak egy belülről is szép nagy, normálisan felszerelt (tempomat, ülésfűtés, normális gyári zene bt kihangosítóval, esetleg ha nem túl drága, akkor navival) családi autót szeretnénk, viszont a dízel nekem szerintem sose hozná vissza az árát. A 7,5 éves Astrámban most van 97k km, karácsonyig valószínűleg meglesz a 100k, 8 éves korára ezek alapján kb 102-104, ami évi durván 12k km körül van. Fogyasztásban 7 liter körülit teljesen jól el tudok fogadni vegyes üzemben, a mostani 105LE-s 1,6-os is kb ennyit eszik. Nem sürgős a dolog, valamikor a jövő év folyamán (inkább a második felében, vagy akár a vége felé) lesz majd reálisan esedékes a csere, csak jó lenne tájékozódni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zoo8800 #64063 üzenetére

    Ez egy marha jó link, pont ilyesmit kerestem, köszönöm. Ha nem utálnám zsigerből az index fórumait már csak a dizájn és a fórummotor alapján, akkor ott is rákerestem volna, de az infó mindenképpen hasznos. Ezek szerint arra érdemes figyelni, hogy szíjas, de legalábbis új gyártású legyen a motor. Gondolom a 140LE-s változat már az új szériás, mert a régire mindenhol 122-t írnak még.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz neduddki #64067 üzenetére

    Hm, ezt már néztem korábban, láttam, hogy linkelted, de csak most jöttem rá, hogy a fejezetcímek is linkek. Tehát ha jól értem (éljen a némettanulás), 3 évig garanciában javítják, ha előjön a probléma, 6 éves korig és/vagy 200k km-ig meg a javítás felét állják... A kérdés inkább az, hogy elkerülhető-e a probléma, tehát hogy a mostani szériáknál már javították a konstrukciót, vagy még indig megeshet ilyesmi?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zsambek #64956 üzenetére

    Nem értek hozzá, majd mások is megkérdezik, ha releváns, de ilyen kis éves futásra nemigen szokás dízelt venni. Persze nem tudom, hogy ilyen korú autóknál mennyi az árkülönbség, hogy mennyi idő alatt jönne vissza a különbözet.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz runner 125 #64994 üzenetére

    Kolléga, a második kép az konkrétan egy nagyobbacska City... Közben összeraktam, hogy tényleg az, és nem egy szedán civic. pedig azok is kb pont ennyire csúnyák, szerencsére nincs is belőlük sok.

    Hondából perpill talán egyedül a CRV néz ki valahogy, de az meg mire is jó pontosan?

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #65030 üzenetére

    Ha 60-ra lassulsz 90-ről, és kamion/teherautó van mögötted, az azonnal vagy megöl, vagy megelőz. Ez különösen lakott területre érve szokott kritikus lenni, ahol az alacsonyabb megengedett legnagyobb sebesség ugyebár rájuk köztudottan csak akkor vonatkozik, ha a többiek szólnak CB-n, hogy trafi van.

    És itt mindegy, hogy nemzetközi fuvarozásban részt vevő zsírúj volvóról, vagy műszakin más autó papírjával, és csak kenőpénz ellenében áttolt, 30 éves erdészeti kamazról beszélünk.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kornel #65467 üzenetére

    Ki kell hogy ábrándítsalak: a németeknél is a lakott terület tábla után 20 méterrel van kitéve a telepített trafi. És az könyörtelenül villant, és már megy is a csekk postán. És emellett ugyanúgy kint állnak a mérőautók is, ráadásul itt sokszor csak kiteszi a kamerát az út szélére, ők meg csücsülnek a kocsiban 20 méterrel arrébb, tehát nem is látod, hogy mérnek, csak amikor már beleszaladtál. És ezzel bárhol találkozhatsz, mindemellett a lakóövezetek (értsd: kistelepülések szinte teljes belterülete) az esetek nagy részében végig 30-as övezet. Mindennek az eredménye az, hogy betartják a sebességkorlátozásokat - ott, és ahol ki van téve, ellenkező esetben nagyon hamar összejön az a tizenpár pont, és lehet menni bérletet venni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Revolit #65473 üzenetére

    Értem én az iróniát, mindamellett sokkal valószínűbbnek tartom, hogy csak összekapcsolják a kellemeset a hasznossal. :DDD

    Szerk.: Lassan 20 éve vezetek, nem is keveset, de még nem kaptam gyorshajtós büntit. Persze bárkit érhet baleset, de statisztikailag akkor most útakadály szintű lassú jármű vagyok, vagy egyszerűen csak disznó szerencsém van? Vagy csak tényleg odafigyelek, hogy betartsam a megengedett sebességeket? Nyilván ettől még bármikor benézhetek valamit, de az az én saram lesz.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kornel #65478 üzenetére

    Mondjuk engem pályáról egyszer tereltek le ellenőrizni, azok pont a német vámosok voltak (megkülönböztető jelzés, meg Follow me! villogó bekapcs 140-nél). Kicsit gyanús voltam a magyar rendszámú üres autóval egyedül, ők meg kicsit csalódottak voltak, hogy az egy csomag fájdalomcsillapítón, meg a fél liter kólán kívül sem drogot, sem cigit, sem alkoholt nem találtak - akkor költöztettem ki a páromat, egy váltás alsónemű volt nálam, azon kívül tényleg töküres volt az autó. Jelvényszámot ők sem mondtak, meg különösebben be sem mutatkoztak, bár az én papírjaimra sem voltak kíváncsiak, csak az autóéra, meg alaposan átportalanították olyan helyeken, ahol nekem soha eszembe sem jutott volna.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz runner 125 #65552 üzenetére

    Komolyan, hol kell autót venni ilyen árakon? Csak én vagyok béna? A HaHu-n ami 'normális áron' van, az mind rendszám nélkül, külföldi papírokkal, tehát valószínűleg német import. Amit a németeknél nézek (ebay, mobile.de) azok meg vagy eleve már a képeken lepukkantak, vagy drágák, vagy murvás török kereskedés, ahova nem mennék. Persze tudom, hogy az 1000 EUR körüli normális vételekre azonnal lecsapnak a magyar/szlovák/román/bulgár/lengyel nepperek, no meg csak pár hete nézegetem még, de akkor is... Én azt nem értem, hogyan tudják Mo-n ezeket 300-400k HUF + forgalomba helyezésért árulni. Asszonynak kéne venni itt Németországban valami kimondottan kicsi autót munkába járáshoz városban parkolással, lehetőleg olyat, ami egyben marad, amíg eljutok vele Mo-ra egy alapos átnézésre és esetleg lakatolásra. Az utcákon látok rengeteg szépen megcsinált Ford Ka-t, Corsa-t, meg Polo-t is, de az eladó példányok mind már a képek alapján is torkavéresek. Beszámított használtautók kereskedésben meg horror árakon mennek (épp tegnap néztük VW kereskedés udvarán beszámított autókat, VW Polo, 2005-ös, 1,0-es, 90k km-rel, 12 hó garival 6500 EUR, lol).

    Szóval komolyan, csak rendkívül türelmesnek kell lenni, vagy mi a trükk?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #65554 üzenetére

    Akkor lehet, hogy inkább a papíralapú hirdetéseket fogom figyelni (hátha sikerül kifogni egy nyugdíjast, aki nem hajlandó interneten hirdetni), meg körbeszólok ismerősöknek, hogy aki esetleg ismer valakit, aki eladná a kisautóját, az szóljon, mert ezek szerint olyan ez, mint az ebay, hogy a jó vételeket azonnal viszik a botok. :U

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz runner 125 #65557 üzenetére

    Wow, annyira nem vagyok oda a terepjárókért, de ez tényleg szép. :C

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz neduddki #65564 üzenetére

    Ez annyira csúnya, hogy ilyenbe sosem ültetném Katicát. Azért mindennek van határa. :O Téged sem azért szeretünk, mert olyan csúnya vagy, mint egy Liana, hanem mert... öööö..., na szóval mittudomén, de Lianat és Altot nem.

    Lorcsi: A Punto nem rossz ötlet, bevallom, én nem is gondoltam rá, de Frankfurt környékén kéne, és minél kevesebb köbcentis, és mindenképpen benzines - a sok köbcentire, és a dízelre durva bünti van errefelé adóban és biztosításban is. Ja, és az sem gond, ha háromajtós, sőt. Második autónak kell, családinak ott az Astra egyelőre.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz neduddki #65707 üzenetére

    Például vizuális környezetszennyezés terén.. ;]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dluinet #65712 üzenetére

    Minek szól bele a kolléga két csúnya ember vetélkedésébe? Bár hogy én szebben írok, az tény, de ezt stilisztikai nehezítésekkel kompenzálom.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz adalbert1 #65719 üzenetére

    Ha rám hallgatsz, azt cseréled, nekem is 6 éves volt a gyári akku az Astrában, amikor egyszer csak minden előjel nélkül se kép, se hang - reggel még elmentem vele dolgozni, délután vittem volna az autót műszakiztatni. :B Azért az is priceless, amikor a műszaki vizsgára egy órás halasztást kell kérned, hogy bocs, később érek oda, nem indul az autó. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Land #65781 üzenetére

    Rossz hozzáállás. Használt autónál bármikor előjöhet valami, amitől az autó meg sem mozdul, amíg nem nyúlsz hozzá alaposan, vagy ami minden egyes megtett km-rel csak jelentős drágítja a későbbi javítást. Én is azért nem merek 1000 EUR-s autót venni, mert szinte teljesen biztos, hogy az árát még egyszer el kell költeni, plusz adminisztráció, plusz még az alattomos, rejtett dolgok, amik úgyis előjönnek egy 10+ éves kocsinál. Tudom, hogy ez már paranoia, de inkább legyek paranoid, mint dobjak ki ennyi pénzt az ablakon. Most már komolyan azon gondolkodom, hogy várok még egy kicsit, és inkább hozzáteszek a pénzhez némi hitelt, és veszek 6-7000 EUR körül valami 1-2 év garis, 3-4 éves használtautót.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lorcsi #65788 üzenetére

    Biztos ki lehet fogni marhajót is, de mint írtam, inkább vagyok paranoid, mint dobok ki ennyi pénzt az ablakon egy romhalmazra. érteni meg nem értek hozzá, engem bármivel átvernek... :B

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Land #65790 üzenetére

    "ha eladjuk a Wagon R+t, akkor minimalis rafizetessel lenne egy erosebb, nagyobb csomagteru, min 1.6os autonk."

    Na de ki venne wagonert, ha egy kis ráfizetéssel lehet egy erősebb, stb... ;)

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Qru #66057 üzenetére

    Hja, ezt a kérdést már én is hallottam, 15 évesen, biciklivel, a kisvárosunk egyetlen, és nem mellesleg 15m hosszú egyirányú utcáján áthajtva. Aztán jöhetett velem édesanyám a gyámügyre, mert kiskorúként fel lettem jelentve, és meg lettem róva. (Annyi pechje volt a közegnek, hogy még személyi is volt nálam, nem tudott bevinni, pedig szeretett volna.) Szóval ezúton is megkövetem a kollégákat, akiknek korábban azt mondtam, hogy még nem voltam büntetve (bár azt hiszem, csak annyit mondtam, hogy még nem kaptam csekket, és az tényleg nem volt).

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vendingo #66268 üzenetére

    Mennyit akarsz te menni vele, hogy mindenképpen dízel kell? Ahogy én számolgattam, évi 20k km alatt nemigen éri meg, és úgy is csak akkor, ha sok évre veszed.

    Másrészt ha a fenti okfejtést mások is szem előtt tartják, márpedig ez erősen valószínű, akkor rögtön számolhatsz úgy, hogy egy dízel autónál a valós futás az minimum az évek száma szorozva 20-25k km-rel. És akkor nagyon alsó hangon néztük a dolgot.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szőröscica #66276 üzenetére

    Én utánaszámoltam, ha csak a vételárat és a tankolást nézem, nekem az évi 12, de max 15k km-nél 10 év alatt sem hozná vissza az árkülönbséget. És akkor még az alkatrészekről, hibákról nem beszéltünk, ráadásul én új autót néztem, és Németországban, ahol talán még kisebb is a különbség a dízel és a benzines között.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vendingo #66278 üzenetére

    De ne azt várdd már, hogy készen adja valaki a kezed alá azt az autót, hanem gondold már végig logikusan és reálisan, hogy mire is kell, és mi éri meg. Hidd el, neked is sokkal könnyebb dolgod lesz. Az alapján, amilyen könnyen elbizonytalanítunk, szerintem te ezt még igazából nem is gondoltad végig nyugodtan nekiülve a dolognak, csak játszol a gondolattal, hogy ez is jó lenne, az is jó lenne, meg olcsó is legyen, meg ne is fogyasszon, meg új is legyen, meg alig használt, meg 3mp alatt legyen 100-on, meg férjen el benne a fél lakás - szóval légy szíves, priorizálj magadban, mérlegelj, de főleg higgadtan gondold át, mert így ennek tényleg az lesz a vége, hogy belefutsz valami csúnyába.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hobizoli #66284 üzenetére

    Na de ha alig jár vele, akkor miért vett dízelt? Tényleg elég nagy a difi árban, Mo-n meg az üzemanyag kb ugyanannyiba kerül, max a fogyasztás ellensúlyozná az eredeti árat. No meg persze az, hogy ha valaki mindenáron dízelt akar, az úgyis dízelt vesz, mindenféle észérv ellenére, de itt azért gondolom előbb-utóbb, vagy legalábbis az esetek nagy részében győz a józan paraszti ész. Persze ott van még az a lehetőség, hogy valahonnét sikerül nagyon olcsón gázolajt szerezni, de ez meg egyrészt többnyire illegális, másrészt én speciel akármennyire is olcsó, nem vennék ellenőrizhetetlen eredetű üzemanyagot egy sokmilliós autóba.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -v- #66580 üzenetére

    Az ott van az első sorban, a szitroent helyettesítsd be bármivel, ami francia, ahogy a fiatot is bármivel, ami olasz. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz m3tr0 #66589 üzenetére

    Nem a cél számít, hanem az út, amit megteszünk... :DDD

    Szerk.: Ejj, de bejön ma ez a fogacsi szmájli. :DDD :DDD :DDD

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz fattyu #66945 üzenetére

    Én csak azt tudom, hogy a nyugati határon belépve hirtelen ugrásszerűen megnő a szarul beépített / beállított xenonok és a nem, vagy alig világító lámpák aránya az utakon. Gumiabroncsot nem szoktam nézni, de ismerve a német viszonyokat, nemigen kockáztat senki a nyárigumival - ha télen nyári, vagy nem megfelelő téligumival okozol balesetet, itt halmozódik a büntetési tétel, és a végén extrém többezer eurókról beszélünk, plusz a károkozó fizethet a biztosító helyett, ami megint többezer euró lehet, amivel nemigen szeret senki játszani egy apróbb koccanás után.

    Mondjuk a fagyálló-ellenőrzést én sem igazán értem, ha valaki olyan hülye, hogy erre nem figyel, azzal speciel szerintem csak saját magának tud kárt okozni. Bár gyanítom arról van szó, hogy ezt jófejségből csinálják csak meg, és ezzel együtt " ...tájékoztatják a gépjárművezetőket, hogy általánosságban mire ügyeljenek a téli járműüzemeltetésnél." Szóval nem biztos, hogy rögtön a rossz szándékot kell látni minden mögött.

    Amúgy meg NKH, és nem rendőrségi ellenőrzésről van szó, ha a cikket is elolvastad volna, mielőtt demagóg-módba kapcsolsz.

    Végezetül pedig ha már néhány olyan autót sikerül lekapcsolni, amik vesztegetéssel, vagy csalással (csak műszakira feltett gumik, műszakira kicserélt ablakok, műszaki után átállított vezérlés, vagy kicserélt fényszóró, vagy teljesen feketített üveg) mentek át a műszaki vizsgán, és amúgy nincsenek mindennapi közlekedésre alkalmas állapotban, akkor már megérte a dolog.

    Ui.: Engem már állított meg NKH Mo-n, megnézték a forgalmit, a lámpákat, bedugtak egy szondát a kipufogóba, 2 perc alatt kész voltak, majd jó utat kívántak.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz EQMontoya #67710 üzenetére

    "Amúgy az újabb autók ilyen szempontból rettenetesek, a hátsó szélvédőt Napóleon korában simán szabadalmaztatták volna árnyékolt lőrésnek az erőd falára."

    A szomorú az, hogy lassan már az autók nagy részén a hátsó ablak is ilyen, nekem meg oda kéne tennem két gyereket a hátsó ülés helyén lévő sőtét lyukba. Értem én, hogy biztonságos, de ilyen alapon egy kipárnázott, légzsákozott fadobozban is vihetném őket.

    Mondjuk ez meg a másik véglet, ahol az üvegfelület nagyobb, mint az oldalsó fémfelület:

    A kérdésem az, hogy ha ezt így a világ egyik legbiztonságosabb autójává tudták varázsolni már kb 30 évvel ezelőtt, akkor a technika előretörésével miért nem képesek legalább valami alapvető komfortot bizosító kilátást nyújtani? Egyébként az új volvók dettó ugyanilyen szarok hátsó kilátás tekintetében - mint minden más is. Gyakorlatilag a hátsó ajtóknál már szinte minden autó esetében méter magasan van az övvonal.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz emvy #67715 üzenetére

    Közben eltelt 30-40 év, nyilván sok minden változott, meg írtam is, hogy ez a másik véglet. Ugyanakkor én akkor sem szeretm, hogy vagy egyterűt (esetleg szuvot) veszek, vagy egy sötét lyukba kell bedobálnom a gyerekeket. Szeretem a kombiformát úgy általánosságban, a most piacon lévő kombik között viszont nagyon nagy divat lett a minél alacsonyabb üléspozíció és a minél magasabb övvonal, ami teljesen abszurddá teszi a hátsó üléseken való hosszútávú komfortos utazást.

    Egyterűeknél meg ugye a másik divat, hogy betesz hátra egy jó esetben variálható padsort, ami finoman fogalmazva nem különösebben kényelmes, maga az ülés komfortra egy középkategóriás kombiban mindent ver, talán normális ülést hátul a Mazda 5-ben láttam, az összes többi, amit néztem ebben a kategóriában (C-Max, Picasso, Scenic, Zafira, Verso), gusztustalan fapad. Szuvoknak van még általában normális hátsó üléssora, meg abból ki is látni hátulról, de olyat meg más okokból kifolólag nem vennék.

    Ja, gyerekülés ugye a komfortkérdést nyilván meg tudná oldani, de a nagyobbik lányom már 156 centi, neki nem kell gyerekülés, és a kisebbik is már 130+, úgyhogy neki is csak egy magasítója van. És még kettejük között a kutyának is el kellene férnie (csak 3-4 kilós, nem egy nagy darab, összegömbölyödik és alszik hazáig).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz EQMontoya #67720 üzenetére

    Benne van a topjelöltek között, de egyelőre a lentiek, és gazdaságossági szempontrendszer alapján még mindig az új Octavia kombi lenne a befutó 1,4 TSI-vel, ha most cserélnénk. Egyelőre mindenesetre marad az Astra, egyszerűen sajnálnám lecserélni, 7,5 éves, újan vettem, mindig megkapta a szükséges törődést, mindent tudok róla, igazából még mindig sem nem gyenge, sem nem kicsi, és ha minden jól megy, ebben a hónapban meglesz benne a százezredik km.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz EQMontoya #67722 üzenetére

    Igazából a kombi a prio, nagyon megszerettük a formát, az új Octavia meg nekünk teljesen jónak tűnt, nemhogy nem fapadnak. Accord, Mazda 6 nekem egy kicsit nagy lenne, az Avensis meg kombiban nagyon csúnya szegény (hát még az Accord, te atyaisten). No meg ha már ilyen horribilis futásra veszem, akkor nyilván inkább vennék újat, vagy egészen kevés km-est, és használnám jó sokáig, mint a jelenlegit is. Dízel ugyanezen okból ugye megint kilőve. Amúgy a 100k-ban benne vannak 1,5 éve a Mo-i utak is, meg az, hogy párom 4 hónapig egyedül volt kint, mi meg jártunk ki utána 2-3 hetente a gyerekekkel, az egy kicsit megdobta a futást. :DDD Hiába, no, Mo-n nekem 5 km-re volt a munkahely, páromnak két saroknyira, nemigen pörgött a kilóméteróra. Itt meg ugye tömegközlekedés rulez, legalábbis ha nagyvárosról van szó, és a melóhelyhez nem jár parkolóhely.

    joamilestoné: Ne is mondd, amióta tesztvezettünk "holdfénytetős" autót - kisebbik lányom romantikus alkat -, azóta másmilyenbe be se akar ülni.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz emvy #67802 üzenetére

    Hajjaj, sok automata suv a fejmagasságban lévő ledes féklámpájával, néha én is úgy érzem, hogy napszemüvegben kéne éjjel is vezetni. :DDD

    giigz: Két pedálod van, belefér. Nem automatánál az emberek nagy része egyszerre áll a kuplungon és a féken a pirosnál.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz neduddki #67833 üzenetére

    Megane (J-s rendszámú volt, tehát nem mai darab), illetve C4 Picasso biztos elektromos kézifékes, mert ezeket vezettem. Amúgy az Insignia is az. Hülye egy ötlet amúgy, Annál nagyobb hülyeség már csak a Zafira repülőgépek tolóerőkarjára hasonlító kéziféke. Mondjuk ha menet közben előrenyomod, biztos jelentősen fel tud gyorsulni az autó...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zolikaDB #67863 üzenetére

    Hát, nem tudom, én is próbáltam leküzdeni az előítéleket, nézzük a Logan MPV-t hátha érdemes, aztán megfogtam a kilincset, és a zár még nem engedett, de a műanyag már hajlott, szóval ki sem nyitottam az ajtót. Aztán megláttam, hogy a hátsó ülés fel van hajtva, és konkrétan a szivacsot hajtotta fel (ott látszott a sárga matracszivacs-anyag nekidöntve az első ülésnek, az ülés fémje meg ottmaradt... És ez egy németországban egy új autókat bemutató vásáron egy nem is annyira kisvárosban, 2013 végén, a BMW és a VW standok között, a Hondával szemben... Szóval ez elment 30-40 évvel ezelőtt a keleti blokkban, de itt élve egyre inkább az az érzésem, hogy a németeknél is vagy a román bevándorlók veszik, vagy az afrikaiak, akiket kellemes emlékek fűznek az ütött-kopott 50 éves rönókhoz, és előadták nekik, hogy végülis ez is csak egy rönó.

    Ki emlékszik még a viccre, aminek az a poénja, hogy én meg akkor franciakrémes?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Revolit #67887 üzenetére

    Vicces a G Astra is, oda kell figyelni rá, mert van 4 és 5 csavaros változat is belőle. Lehet, hogy más, hosszan gyártott modellnél is van így, én ezt szúrtam ki, mert ez érint személyesen.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz giigz #67968 üzenetére

    Szó volt korábban a G Astrámról, újan vettem 7,5 éve, most lesz meg a 100k km, ügyes nepper 30k-t futottnak is el tudná adni a beltere alapján az autót, de a váltószoknya már vagy 30k km óta kimondottan siralmas állapotban van, már régóta tervezem, hogy lecseréltetem. Ahol hajlik a műbőr, ott teljesen szétfeslett, pedig egyrészt én sem nyúlok nyilván hozzá, másrészt garázsban tartott autó volt (tehát azért nem 40 és -20 közötti külső hőmérsékleteken állt rendszeresen), amíg nem költöztünk - és ez már költözés előtt is csúnya volt.

    Szóval én ebből nem vonnék le messzemenő következtetéseket az autó valós futására vonatkozóan. Inkább az lenne gyanús, ha 100k+ km van valamiben, a szoknya meg zsír új, bár ez is mutathatja a tulaj igényességét is, mint ahogy hamarosan én is cserélni fogom.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Így jár az, aki jobb autókat mer csinálni, mint az anyacég. Igen sokat fejlődtél, buzi kis koreai, na takarodj csak Európából, jól nézünk ki, hogy beleharapsz a kézbe, ami beengedett. De most mi ez, komolyan, milyen magyarosan unortodox gondolkodással bírták ezt kiötleni? Szarul megy az opelnek? Biztos nem azért, mert az az Insigniánában két átlagosnál egy kicsivel is nagyobb férfiember nem fér el elöl, vagy mert akkora, mint egy Passat, de kisebb a csomagtartója, mint egy Golfnak, vagy mert úgy lopkodták össze a dizájnelemeket a többi középkategóriás német autóról, de legalább nem lett szép, és elölről sem lehet kilátni belőle, nemhogy hátulról. Meg valószínűleg azért sem, mert az Astrára mindez ugyancsak igaz, viszont kategóriájában legalább jó drága is. Vagy mert a Corsa akkorára hízott, mint egy jóllakott bajor óvodás, és éppen annak nem jó, amire mindenki használná: kisautónak. A szuvjaikról meg ne is beszéljünk, mert viccnek is borzasztóak, de legalább azok is jó drágák. Eddig is ott próbálták lebutítani a Daew... izé, Chevrolet-kat, ahol érték, de ez így már kimondottan röhejes.

    Érdekes, a VW mennyivel ügyesebben tudja csinálni ezt a multibrand dolgot - ja, hogy ők nem egyre szarabb autókat csinálnak minden modellciklussal? Ugyanmár, ezen még elgondolkodni is kár.

    Ja, ma láttam megint egy új Opel Combot, és végre rájöttem, miért olyan ocsmány, mint egy Fiat Multipla. Hát azért, mert ez egy kibebaszkurált Fiat Doblo, azért.

    Na ez a facepalm, baszki, ez. Először arra gondoltam, leülök valami csendes sarokba megnyugodni, de aztán rájöttem, hogy ez már igazából vicces.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DeFranco #69476 üzenetére

    Hidd el, viharra van külön kitétel. Meg lehet próbálni persze perelni, mint legutóbb a felrobbant ház előtt megrongálódott autók esetében, de veszett fejsze nyele.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Gyerekek, mi ez a rettenet? Már-már azt hittem, hogy a Toyotának sikerült prezentálnia a 2013-2014-es évad legocsmányabb középkategóriás kombiját, de ez.... ez... ez.... nem találok szavakat. És arra büszkék, hogy a hátsó üléssor előretolásával és a hátsó lábtér eltüntetésével, valamint egy egyszerűbb futómű alkalmazásával sikerült megverni csomagtérben az Octaviat. És ezzel akarnak az Eu-s piacon tarolni, ahol a minél kisebb lökettérfogatú, lehetőleg turbós benzinesek a legkelendőbbek pillanatnyilag. Úgy, hogy itt az új Octavia, a Golf 7, és jövőre jön az új Passat. Eddig is csak mutatóba láttam a német utakon Hondát, nagyon az az érzésem, hogy ez a közeljövőben sem fog változni. Borzalom. Lassan ott tartunk, hogy tényleg csak a Mazda gyárt válalható külsejű autót a japánok közül.

    :(

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TaaT #69698 üzenetére

    "A totalcar rohadtul elfogult az új mazdákkal kapcsolatban."

    Nagyjából az egész autós szaksajtó nagyon elfogult az új mazdákkal kapcsolatban. És nemcsak a magyarok, a németek is teljesen odavannak érte. Nem viccből mondtam, hogy több új mazdát látni az utakon, mint bármilyen másik japánt, a régi avensisek, versok lassan kikopnak, hondából alapból csak suv van, a suzukit csak a perverzebb fajta ismeri (van egy olyan érzésem, hogy azok magyar bevándorók németre honosított autókkal). Amiből még sokat látni, az a yaris és az aygo, mondjuk ezt meg tudom érteni, amíg a németeknél a kisautó a bucira hízlalt corsát, vagy fiestát, és a fél számmal összenyomott golfként gyártott pólót jelenti, addig kell valami pótlék helyettük. Ami még meglepő, hogy a franciák és az olaszok mennyire alulreprezentáltak. Pözsó- vagy fiatemblémát gyakorlatilag csak kisáruszállítón látni, a citroent megmenti az egyterűje, meg a nagyobb kombik - meg van néhány kifacsart ízlésű vannabíbojrészer, akiknek nagyon bejönnek a ds citroenek, de ez is ritka szerencsére.

    Visszatérve a mazdára, én is nézegettem a hármast is, meg a hatost is, előbbi kicsi, de amúgy sem voltam tőle elájulva, a hatos meg megint valahogy minden részletében fura nekem. A legjobban az ötös tetszik, de egyrészt kicsit tartok az egyterűektől, másrészt valahogy nem az igazi a motorválaszték a német gyártókhoz képest. Persze nem ártana majd bejelentkezni egy tesztvezetésre, ha aktuális lesz, mindenképpen meg is fogom tenni, aztán akkor lehet, hogy utána csak hatost akarok majd. Szerk.: csak hogy a beszédhibás foltosmacska is elégedett legyen velem.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DeFranco #69719 üzenetére

    Régi autók nagyon mennek a németeknél is, régi astrák, corsák milliószám, régi focusok, ezeréves passatok, rengeteg sharan, galaxy. Egyrészt van egy réteg, akit nem érdekel az autó, és ha bevált, szereti, akkor 20 évig megtartja, másrészt pedig a frissen idekerülő kispénzű bevándorlók (amiből mindig van rengeteg) között nagyon népszerűek a megbízható, olcsón fenntartható, és fillérekbe kerülő régi modellek. Persze itt is megvan az 'eldobható' s mercis, vagy régebbi, de legalább csúnyára tuningolt bmw-s, sötétebb bőrű réteg. Nagy a mintavétel, na.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hdman #69830 üzenetére

    Azt azért hozzátenném, hogy általában nem a németek azok, akik az ócskavasakat hajtják. Amennyi náció itt van... És azért a legütött-kopottabb cuccok sofőrjei vagy csúnya akcentussal, vagy sehogy nem beszélik a németet. Már csak azért is valószínű ez, mert a németek már rutinból tudják, hogy mi az, amit át lehet tolni még a vizsgán, a meglepetés az ilyen kókányoknál azokat éri, akiknek még nincs tapasztalata a német vizsgarendszerrel.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ha Mazda 5, akkor 1.8 I MZR (85kW, 115LE), vagy megér 1400 EUR felárat a 2. I MZR DISI (110kW, 150LE)? Mindkettő hatos váltóval, utóbbinak papíron a fogyasztása (9,3/6,0/7,2 vs 9,0/5,7/6,9), és a károsanyag-kibocsátása (168 vs 159 g/km) is kisebb. Egyáltalán szól valami ezek ellen a motorok ellen? Az 1,8-ast próbáltam, érzésre mintha jobban ment volna, mint a G Astrám (1,6, 105 LE), kb 10%-kal kevesebb km volt a használt példányban, amit kipróbáltunk, mint a miénkben. Sajnos 2,0-s pillanatnyilag nem volt elérhető.

    Másik opció még mindig az Octavia az 1,4 TSI-vel, ami jól hangzik ugyan, de kicsit tartok a kis lökettérfogatú turbós motortól, akármilyen jókat lehet találni róla.

    Szóval a sima szívó benzines játszik a turbós benzines ellen, ráadásul kombi a hétüléses egyterű ellen, utóbbi előnyeit ellensúlyozza a magasabb fogyasztás, viszont egy teljesen más világ, amitől egyelőre teljesen le vagyunk nyűgözve.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Annyira bírom az év autója díj nyertesének tesztjeit, főleg, ha az év autója zsűritag írja. Ugya nem kicsit nyert a 308, azóta is minden iromány, ami előkerül róla, folyamatos mosakodás, meg önigazolási kényszer. Itt van ez a mai teszt is.

    Az írás felépítése nagyjából a következő:

    1. Jó, jó, az év autója teszten részt vevő 5 ajtós az tényleg szar volt, de mi már vezettük ezt a kombit, igaz, szigoróan titkosan, és ez azért jobb.
    2. Bizonygatjuk, hogy tényleg jó kocsi.
    3. Ok, rendben, hely az nincs benne, főleg nem hátul, de hát ez csak egy kombi, végülis családok veszik, ott úgyis kicsik még a gyerekek, minek is oda hely?
    4. Viszont a csomagtartó h a t a l m a s. Ja, persze, az utastér rovására, de akkor is. Nagyobb, mint egy golfé. Jó, persze, csaltak a méréssel, de akkor is 5 liter plusz!
    5. Na jó, az Octaviában jobban el is lehet férni, és a csomagtartó is nagyobb, de ez akkor is kurva nagy.
    6. Van ám benne hátul sín is meg rekesz, meg kampó (mint minden kortárs kombiban, sőt, újabban már nem csak azokban), na persze a pótkerék helyett, de az manapság úgysincs sehol.
    7. Na jó, igazából tényleg kicsi, hiába mégiscsak kombi.
    8. Az ülés is kurvajó, igaz, már mindenhol ilyen, de ezeknek is sikerült lekoppintani a mazdát, so forradalmi, such kreatív, ouch, az első ülést nem lehet előredönteni, wow.
    9. 12V-os dugasz a csomagtérben! Úúú, de menő, oh, wait, ez már mindenhol van...
    10. De a motor az aztán! Egykettő, meg turbó, húha, ebben is ugyanazt hozza, mint amit a fókcvágen vagy 8 éve kitalált, viszont euróhat! Na jó, manapság már még egy csoffadt kétliteres ötös béemvé is az.
    11. Jó, hát nem gyors, de hát ugye nem is arra kell, mégiscsak családi autó (ja, kicsit kicsi ugyan, nem baj, egy apró gyerekkel is család a család), de 10 sec alatt van százon, öcsém, érted? És kétszázzal is tud menni!
    12. Na jó, a design nem nagy szám, de pont ezért szép, mert nincs benne semmi kreatív, meg szokatlan, igazából egyszerűen csak csúnya... ööö, izé, francia. Évmilliók csiszolták gömbölyűre, meg kisfaszom, mert a nyolcvanas években is ez volt a szép, vundersőn, meg nem olyan csúnya kocka, mint egy vókcvágen, vagy audi, meg az új oktávia is olyan ocsmány, hogy bloáh, meg szögek és egyenes vonalak vannak benne hátul...
    13. Vezetni megintcsak kurvajó, na jó, kicsit billeg, kicsit alulkormányzott, hátul mintha páholyban ülnénk, igaz, az ötajtósból egyáltalán nem lehet kilátni, a kombiból már egy kicsit igen, bár a lábad ott sem fér el, de akkor is majdnem olyan kényelmes, mint egy... ööö, mint egy pözsó?
    14. Persze kritikusak voltunk ám, és megkérdeztük a tervezőt, hogy hátul miért kicsi, mert ez akkora gáz, hogy muszáj, különben ránk ég, meg különben is, ha ezt emlegetjük, akkor hátha nem veszik észre, hogy minden másban is legfeljebb középszerű, vagy még az sem, és akkkkkora jó fejek, válaszoltak, még nekünk, kis oszteuropéer suttyóknak is. De hiszen tudhattuk volna megunktól is, hogy aki a hátsó ülésre ül, az sikeres ember nem lehet, menjen inkább vonattal. Különben is, kellett a nagyobb szám a csomagtartóliterhez, azért is csaltunk azzal is. Amúgy meg, ha nagyobb hely kell, vegyél 508-ast, tudjátok egyáltalán ott a balkánon, hogy az milyen? Na, ha jók lesztek, küldünk abból is tesztautót.

    Komolyan, legalább annyira kínos, mint egy óbersovszki-interjú, eszem-faszom megáll... És a slusszpoén az, hogy a német sajtó ugyanezzel van tele. Fogalmam sincs, hogy mivel fizették le, vagy bódították el, vagy zsarolták meg az újságírókat, de hogy minden cikk még itt nyugaton is ezzel a szánalmas magyarázkodással van tele, az nagyon lol.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TaaT #80732 üzenetére

    Jaja, konkrétan erre az évre gondoltam én is, bár biztos voltak korábban is elhajlások, akkor még nem figyeltem, de most hetek óta azon röhögök, ahogy védik a védhetetlent.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Qru #82354 üzenetére

    Igen, ezek az autók a németeknél párezer eurós kategória, egyszerűen a várható ráfordítás tekintetében gyakorlatilag eladhatatlanok. Csóró bevándorlók veszik a presztizse miatt eldobhatós autónak (bár az adóra ráfizetik a gatyájukat is), no meg a keleti piacokra hordják őket trélerszámra - nem tudom, mennyi megy Mo-ra, ott talán már kicsit konszolidáltabb a helyzet, a románok, bulgárok, és ukránok viszont még mindig ötösével veszik az ilyesmit.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz AMD Power #86758 üzenetére

    Mondjuk ez a "duplán örülhet az Opel" azért elég visszás, tekintve, hogy ha levesszük innét a flottaértékesítéseket, akkor látszik a csúnya nagy bukás a kompakt és középkategóriában (Astra, Insignia), valamint a kisautóknál is (Corsa) - ráadásul az eddigi bemutatók alapján nagyon úgy tűnik, hogy a Corsa frissítése sem úgy alakul, ahogy a célközönség elvárná. Lassacskán sikerült akkorára hízlalniuk az autóikat, hogy ugranak egy kategóriát, de ezt nem tükrözi a beltér helykínálatát, viszont a kategóriában nekik vannak a legnehezebb autóik, ráadásul a mérethez igazodva egyre feljebb pozicionált árral. Céges vásárlásokat (és a magánvsárlások kis részét is) még viszi a tehetetlenség (eddig is Opelt vettünk, legyen megint az), de egyre több vevőt vesztenek, és közben nemigen sikerül újakat szerezni.

    Különösen a német piac ismeretében mondom ezt egyébként, gyakorlatilag negyedannyi J Astrát sem látni, mint H-t, G-ből is még mindig rengeteg van, Corsánál meg megintcsak a B és a C dominál, pedig a D is már lassan vagy 10 éve piacon van. Insignia meg alapból nehéz helyzetben van, a németeknél a Mondeo és a Passat mellett még az A4, a C Mercedes és a 3-as BMW is az ellenfele, ráadásul az utóbbiak itt az újautóeladásokban (és a flottás vásárlásokban is) jóval nagyobb részt vállalnak, mint Mo-n. És akkor még nem is beszéltünk az egyre népszerűbb suvokról és egyterűekről.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gergőke88 #86788 üzenetére

    Igen, érdekli, ugyanis civilizáltabb helyen a dolgozó is beleszól a cégautóválasztásba, vagy legalábbis számít a véleménye. A praktikusság, illetve helykínálat szűkössége, valamint a súlytöbbletből adódó extra fogyasztás pedig előbb-utóbb a flottakezelőket is el fogja gondolkoztatni. Persze most villanthat az Opel az új dízel- és a turbós benzines motorjával, de új technológiát választani (ráadásul egy ilyen bonyolultat) megint rizikó, amibe a flottakezelő sem szívesen megy bele.

    Nekem mindegy egyébként, felőlem azt csinál az Opel, amit akar, nekem aztán nem fáj, akármennyi autót adnak el, de kicsit sajnálom, hogy a G Astra után nem találtam nekem tetsző autót az Opel kínálatában, ebben nyilván benne vannak azok a szempontjaim, amik tök egyediek, és csak rám jellemzőek, de akkor is vicces, hogy fel sem merült komolyabban Opel az autócserekor.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz parandroid #86791 üzenetére

    Tessék, itt egy remek összefoglaló a magyarnál jóval fejlettebb és vásárlóerőben jóval tekintélyesebb német piacról. A lényeg igazából ez a 2014 februári táblázat - magyarázatként annyi, hogy az első oszlop az összeladások darabszám, a második a magánvásárlások, a harmadik a céges vásárlások szerinti rangsor arány szerint, utána a céges/magánvásárlás arány. Ha kiemeljük az Opelt, akkor látható, hogy mind a Corsa, mind az Astra esetében 87-13 ez az arány, ami az egyik legrosszabb a mezőnyben, csak a Passat és az Insignia előzi meg. Illetve a BMW és az Audi prémium sorozatai, amire a cikk is külön kitér, hogy ezeket a nagy értékű autókat szeretik vagy cégautóként kérni, vagy cég nevére vásárolni az adókedvezmények miatt. Az olyan relatíve olcsó autók esetében, mint az Astra, vagy a Corsa, ennek nincs jelentősége, annál is veszélyesebb ez a trend.

    Vicces egyébként a forgalomba helyezett autók színeit vonaldiagramon mutató táblázat is: :DDD

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dany007 #86819 üzenetére

    Valahol szerepelt a cikkben, hogy a vizsgált esetek jó része nem szilárd burkolatú úton történt, és később írták is, hogy a rázkódástól is elfordulhatott a kulcs.

    "Hamar kiderült, hogy nemcsak akkor fordul OFF állásba a gyújtáskapcsoló, ha valami egyéb is lóg az indítókulcs mellett a kulcskarikán. Elég rázósabb földút vagy egyéb hirtelen erőhatás (például térddel meglökni) ahhoz, hogy elfordulva azonnal kikapcsolja az autó biztonsági rendszereit, leállítsa a motort, a fék- és kormányrásegítést, és ezzel balesetveszélyes helyzetet idézzen elő.

    A hat halálos baleset – melyek miatt a GM 2005-ben kiadta körlevelét – csak a kezdet volt. Mindegyik nem szilárd burkolatú úton történt."

    Ne csak olvasgasd, olvasd, a kérdéseidre ott a válasz. Egyébként bármit aggatsz a kulcsra, annak a súlya nem forgathatja el, és kész. Az utolsó kérdésedre pl az a válasz, hogy darabonként 1 USD lett volna a rendszer átalakítása, de még ezt is sokallták.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák