- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Gaming notebook topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #38111 üzenetére
Ugye ugye... ezért mondom én már évek óta, hogy csak festékvastagság mérővel szabad autót venni...
Kolléganőmmel történt hasonló ~ 5 évvel ezelőtt. Vett egy pár éves Fiat Stilo-t szalonból! Papíron balesetmentes állapotban! Ennek megfelelő összegért. Eltelt 1-2 év és elakarta adni. Bevitte egy kereskedésbe, hogy mondjanak rá árat. Faszikám átnézte, majd hozta a festékvastagság mérőt. És nem akart hinni a szemének. Vagy 3x végigment rajta, telefonálgatott össze-vissza... És a végén kiderült, hogy az autó totálkárosra lett törve. Még a tetején sem az eredeti festék volt, így v.színűleg borult is párat az autó. Úgyhogy kb szaré-hugyé vették volna csak be az amúgy pár éves milliókért vett autót.
Ennek a vége egy szép kis per lett az adott autószalon ellen, amit kolléganőm meg is nyert.szerk.: azért elég szépen meg lett csinálva, laikus tényleg nem vett észre rajta semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Bigemperor #38131 üzenetére
Ja, könnyen lehet. Nem vagyok hozzáértő, csak megdöbbentett az eset... (főleg, hogy az általam leírt esetet nem egy mezei kereskedő játszotta meg hanem egy "wir leben autos" szalon...) Mondjuk ha sérülésmentes elemekkel cserélik ki, akkor egye fene. Annyira nem zavar. Persze az értéke akkor sem u.a.
Az én 18 éves Omegámnak sincs már eredeti darabja... Nem én törtem meg, de mindegyik ajtón plusz az ajtó mögötti, előtti elemeken (nem tudom mi a neve) is látszik, hogy kicsit más a szín, más a fényvisszaverése, hol tompább, hol fényesebb... -
Dany007
veterán
Üdv Kedves Szakértők!
Igaz nem állok autóvásárlás előtt, de körbenéztem a piacon, ha lenne rá milyet lenne érdemes venni... Van egy kalkulált ár a fejemben amennyit még kiadnék érte...
Egy a lényeg, szeretnék véleményt kérni a következő típusról:
Rover 75 2.5 V6
900.000 és 1,5 millió között találtam ebből a típusból. Meglepőn jól felszerelt és meglepően elegáns igényes a külső / belső kivitelezése.
Mindezt úgy, hogy a szóban forgó autók kora 10-11 év közé tehetők.Mutatom miket találtam:
Persze Km van bennük bőven és a több hirdetésnél látszik a kormányon, hogy durván ki van kopva. Tehát 10 éves autókról beszélünk...
Egy a kérdésem, hol a buktató???
Mert ennyi pénzért (900 ezer és 1,5 millió) mégcsak hasonló kategóriájú autót sem találtam, felszereltségben meg főleg nem (francia autók kizártak). Ennyi pénzért ugyan fiatalabb Ford Mondeot lehet kapni, de belsőleg az kb sehol sincs a Rover 75-höz képest. De nagyrésze még felszereltségben sem. Egy Volvo S60 / 40 ebben a korban lévő (tehát kb 10-12 éves) pedig kifejezetten fapadosnak tűnik a Roverhez képest. Pedig a Volvo nagy kedvencem...
Szóval azt vettem észre, hogy ennyi pénzért és kb ennyi idős autók mintha két kategóriával "lejjebb" lennének a Roverhez képest. Úgyhogy biztos van valami buktató. De mi? (Hiperdrága az alkatrész?gyakran kell szervizelni? brutálsokat fogyaszt? Úgy olvastam 8-12 liter között, ami nálam elmegy kategória még, nem gond.)
Hát ennyi lenne a kérdésem. Nem értek az autókhoz túlságosan.
A válaszokat előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Köszönöm a villámgyors válaszokat!
Valahogy sejtettem hogy ilyesmi áll a háttérben.
Pedig ez az autó valami gyönyörű. Fullos új bmw-k néznek ki így belülről... Eszméletlen.@[rvilike]:
Mármint melyiket kell kerülni? A Rovert vagy a V6-os motort vagy mindkettőt?
@!Overdose!: Igen? Olvastam pár véleményt róla. Elég vegyes. Van aki 2-3 havonta szervizbe hordta. Volt aki azt írta éveken át csak a kötelező dolgokat kellett cserélni rajta.
Egyébként egy korabeli BMW-hez (10-12 éves) mondjuk olcsóbbak az alkatrészek?
És mondjuk egy 7-8 éves Mondeohoz? -> eddig ez a típus volt a favorit nálam.@aero.:
Köszönöm neked is! Vegyesen használnám. Most sem vagyok jobb helyzetben. Csak most egy 18 éves 2 ezres Opel Omegám van, kombi.
Városban 10-12-t simán megeszik. Télen 16-17-et is! Nem akartam elhinni mikor majd egy héttel korábban kellett tankolnom, mint ahogy megszoktam... Szóval ehhez úgymond hozzá vagyok szokva...@Revolit:
Mondjuk azon csodálkoztam volna ha a kereskedő azt mondja, hogy igen piszok drága hozzá az alkatrész és 2-3 havonta el is romlik valami...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Mágus2 #48451 üzenetére
Köszönöm a szerk. információkat!
Nem, most elment tőle a kedvem.
Nem a benzin miatt, mert mint írtam a jelenlegi Omegám is 10-12 körül fogyaszt nyáron, télen meg akár 17-et is megeszik. Viszont az alkatrészárak már egyáltalán nem mindegy!
Úgyhogy marad távoli álomként...Viszont kis autót nem akarok. 1,6-os? Áh... Ami még szóba jött az a Saab 9. akárhány, Volvo S40-60, meg Mondeo.
@DeFranco: Nézz csak körül van egy csomó. Jó 7 éves nem sok. De 8-9 évesből tényleg rengeteg van 1 és 1,5 millió között. A legfiatalabb az 2006-os volt amit találtam. De a 2004-2005-ösből nagyon sok van.
-
Dany007
veterán
De ez ilyen 5-10km-es távon van amíg bejárok dolgozni. És télen. Télen 15-17 liter hogy bejárok vele dolgozni.
Városon kívül megáll 7-8-9 literből.@MunezXBK: Lehet van vele valami, bár most volt műszakin és átnézték, és amit kellett cserélték, most volt olajcsere is...
Amúgy izé... van benne kb 800.000 km...
@DeFranco: Itt linkeltek egyet alattam. Szal jah... De mindjárt rákeresek neked
Tessék: [link]
29db 2006-os és a legolcsóbb 1,1 millió.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Mágus2 #48465 üzenetére
Mért pl az [rvilike] által linklet Mondeoval mi a gond? Amúgy olyan 1,5 millió lenne a plafon.
Lehet felőlem 10 éves is, de több ne. Kisautót semmiképpen nem akarok. Nem csak munkába járni kéne.@DeFranco: linkeltem én is egy találati listát. De ha a 7 évest 8-ra állítod akkor mégtöbbet kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48471 üzenetére
Oké, én meg csak annyit mondtam, hogy van jó állapotúnak "tűnő" Mondeo 1-1,5 milla között 7-8 évesben.
Gondolom abból a 30-40-ből amit kiad normál állapotúra keresve csak van pár ami nem volt agyontörve.Ezeknek meg a fogyasztása városon kívül megáll általában 7-8 liter körül. Ha annyira a fogyasztásra akarnék menni akkor én is kis autóban gondolkodnék 1,3-1,6 max. Vagy esetleg egy Swift. De ha egyszer eljutok odáig, hogy lecseréljem a 18 éves Omegát akkor nem ez lesz a legfőbb szempont.
-
Dany007
veterán
Ejha micsoda ablaktörlő téma. Csak bámulok!
Amúgy ti "autóőrültek" (természetesen jó értelemben gondolom) vagytok vagy csak mezei júzerek?
Csak azért kérdezem, hogy ez a normális autós hozzáállás vagy ehhez már kell egy kis szenvedély is?Nekem az Omegán 2 éve valami tescos gagyi ablaktörlő van. Hagy vagy 4-5 csíkot párat pont szemmagasságban, de elviselem... 1,5 évig ablakmosó folyadék se volt benn..
Tudom én vagyok igénytelen autóban. De valószínű ha nem ingyen kaptam volna és nem 18 éves 800 ezer km-es autó lenne akkor lehet én is jobban törődnék vele... De egyszerűen sajnálok egy ilyen autóra a benzinnél meg a kötelezőknél többet költeni. (mondjuk gumik mindig fullosak vannak rajta, de pl ablaktörlőt még nem jutott eszembe venni... )
Lehet ezért is akarok valami komolyabb autót venni a későbbiekben - amiről itt korábban beszéltünk - mert azt talán tényleg a sajátoménak érezném és mondjuk egy 7-8 éves Mondeoval már "megéri" törődni, vagy megérdemli a törődést vagy hogy is mondjam...
-
Dany007
veterán
Jajaja! Éreztem én.
Csak jó látni, hogy itt is úgy megy, mint más szakmai topikban informatikával kapcsolatban.
Mikor a másnak jelentéktelen 8 centis hűtőventiről beszélünk oldalakon át!
Na nekem ez pont olyan az ablaktörlővel! De tény, hogy hasznos.@Napfénysüti: Én is úgy érzem, ha lenne már egy tényleg saját amit én választok én veszek, azzal sokkal sokkal jobban törődnék.
@runner 125: Ej de szép. Én is egy Volvót néztem ki most legutóbb pár órája... De majd egyszer talán...
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #48542 üzenetére
Ez kész... Majd csinálok róla képet. Furcsa mód még nem fényképezkedtem vele... De mondjuk a "lakk"? már pattogzik le róla mindenfelé. Azért nem festéket mondok mert alatta is van szín... Csak kicsit olyan mint amikor vedlik valami állat... Ledobja a felső rétegét és alatta ott egy új.
Na ez is olyan csak alatta kicsit fakóbb meg mattabb.De amúgy semmi bajom vele. Elvisz mindenhová és az elmúlt két évben igazából semmit se kellett költeni rá (műszakit kivéve ami olajcserével együtt volt 45k, meg talán fékbetétcsere?)
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48583 üzenetére
Yarist nem ismerem, de Suzukit, Puntot, Cliot én se vennék. Ez ilyen egyéni preferencia. Talán azért, mert 2000-esnél és 5 ajtósnál kisebb autónk sose volt és megszoktam. Nem tudom.
Persze én nem is gondolkodok milla alattiban és nem is elvárás az 7-8 liter alatti fogyasztás sem.Néz mit találtam ma reggel! [link]
Sas szemed mit lát? Ez is tk-s volt? Bár elég szarok a képek ahhoz szvsz..
Talán le lehetne alkudni picit 1,5 alá és akkor már bele is fér a képzelt keretembe. Belül kicsit puritán de ha igaz amit írnak róla akkor biztonságilag komolyan felszerelt. És km-ben sincs nagyon elszállva. Persze ha az is valós adat.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48587 üzenetére
Jó szemed van, nekem elsőre fel se tűnt a lökhárító alatti fekete rész.
Én sem tudom mennyire gyári tartozék, de apám jóval régebbi (2000-es) Mondeoján is van egy ilyen csík, gumiból. Az szériatartozék. Hogy ezen az-e azt nem tudom.Ja a belső elmegy. Bár a Rover után... hát... Inkább az igényes, kényelmes tágas belső érdekel, mint mondjuk a külső. De igazából apám régi Mondeojával sincs semmi gond ilyen téren. Akkor gondolom ez a sokkal újabb sem lehet rossz.
A km nekem is tetszetős. És ha 7 évvel elosztjuk akkor az még mindig évi 24 ezer km, ami szerintem pont átlagosnak mondható. Legalábbis úgy hallottam hogy itthon olyan 20k / év az átlag.
Ja meg mondjuk diesel. Én benzinest jobban preferálnám, de igazából a mostani dieseleket nem ismerem.
Ja, nem 2,5-ös motorral van, de így is van 130 ló. Apám Mondeoja csak 1,8-as és igen, kissé lomhának érzem sok esetben. Úgyhogy az a kétezres motor nálam alap ilyen méretnél. Na nem azért mert hajtani akarom, de ha szükséges és odalépek akkor ugorjon nekem mint a bakkecske!
Mert pl apám Mondeoja olyan ha telibenyomom a gázt akkor is kell egy pár másodperc mire észbekap az autó és elkezd szép komótosan gyorsulni. Jó, persze ha visszakapcsolok kettőt akkor meglódul az is, de majd kiszakad szegény motor.A szervizköltségeket nem tudom. Nyilván nem akarok olyan autót amit 2-3 havonta szervizbe kell vinni. De nem fogok csak azért Suzukit venni, mert ahhoz fillérekért minden sarkon van alkatrész a bontóban. A Mondeo-t jól kifogta apám. Ahhoz nem is nagyon lehet viszonyítani. Az elmúlt 7-8 évben mindössze a légkondit meg az egyik küszöböt kellett csináltatni rajta. Ezt is most az elmúlt 1 éven belül. Ja meg egy új akksit is vett bele. Ezen kívül egy fillért nem költött rá pluszban a kötelezők mellett. És az évi 25-30k km neki is megvan.
@Dr.Zoo:
Nananana! Eddig én se mentem sokkal többet az autóval.
Bejárás melóba 22x12km / hónap. 264km / hó. Lejárás rokonokhoz 2 hetente ~50km -> 100km / hó.
Ez így 365x12 = 4380km / év. Plusz legyen mondjuk még 1000km kirándulásokra és egyébre. És még mindig csak 5380km-nél tartunk évente!!!
És bejárok vele minden nap dolgozni, látogatom a rokonokat, elmegyek vele bevásárolni és még évi 1000km-t kirándulunk - ami egyáltalán nem valós sajnos -.
Úgyhogy nem tudom miért olyan elképzelhetetlen az évi 12 ezer km.Persze most, hogy a gyerek egyre nagyobbacsaka lesz az ilyen kirándulások nálunk is jóval gyakoribbak lesznek. Ezért is gondolkodom újabb autóban.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48591 üzenetére
"Néztem a táblicskut, kiba nagy szerencséd van azzal az autóval "
Tudom! Apósomtól kaptuk. Előtte makulátlan állapotra hozták. A motort valamikor 500k-nál teljesen felújították, azóta van benne még kb 250-300k. (viszont az úgy volt, hogy olyan 250-300k környékén tönkrement az óra, akkor cserélték. Most lépte át a fél milliót. Így jön össze az összesen 800k km. Apósomék melóba használták, napi szinten szelték át vele az országot oda-vissza)
Szóval nem panaszkodom. Sokat eszik, de már tudjuk miért. A hűtővíz is fogy, igaz lassan. Plusz az olajat is eszi kicsit... Ha még kihúz pár évet akkor egy szavam se lehet.@mephi666: No, ezt mondtam én is. Nem kell feltétlenül mindenkinek napi 60-70km-t autóznia...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Egyetértek. Apám Mondeoja is 1,8-as, 116LE-s, benzines ellenben nem 1500kg hanem csak 1330kg.
És eléggé tetű lassan gyorsul. Azt mondom elmegy kategória, de jónak, élvezetesnek semmiképpen sem mondanám. Bivalyerős kifejezés meg vicc. Bár ez a linkelt Toyota pár évvel újabb, de nem hinném, hogy érdemi különbség lenne.
Elég sokat mentem vele és néha már zavaró ez a lomhaság. Észrevettem, hogy olyan 3200-3500 körül kezd el igazán húzni a Mondeo. Addig szinte semmi. Pl előzésnél rendesen vissza kellett kapcsolni, hogy meglóduljon. Tehát vagy "visíttatom" a motort vagy nem hajlandó gyorsulni. Rányomom a padlót (random fokozaton random fordulatnál) és 5-10 másodperces "fáziskéséssel" kezd el gyorsulni... (mondjuk ebben az Omegám is ilyen, az 3.-ban kifejezetten lassan gyorsul)Ellenben a régi Ford Sierránk brutális volt. Az egy 2 ezres benzines volt. Az szó szerint úgy húzott ahogy nyomtam neki a gázt. Amint rányomtam abban a pillanatban lódult és nyomott bele az ülésbe. Teljesen mindegy volt hányasban vagyok mekkora fordulaton... amint rányomtam a gázra ugrott mint a nyúl.
Nem tudom ennek mi az oka, de azóta se találkoztam ilyen autóval pedig vezettem már párat... -
Dany007
veterán
válasz Bdanyy #48671 üzenetére
Igaz, a nyomatékokat nem ismerem. De kb. dulpa gyorsulást tudnék elképzelni normálisnak, jónak. De bivalynak még azt se.
És azt tudja valaki, hogy ez a késleltetett gyorsulás mitől van? És az ősrégi F Sierránál miért nem volt ilyen?
@!Overdose!:
Ma már a dieselek jobban mennek mint a benzinesek? Régen ez pont fordítva volt. Nem vitát akarok indítani csak nem vagyok képben.
@MunezXBK:
Ezt kifejtenéd?
Arra célzol, hogy a mai autókban már az elektronika húzza a gázt ezért van a késés és a régi Sierrában meg direkt összeköttetés volt?[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Ahham! Kezdem érteni.
Tehát ha hasonló érzést akarok, mint a régi Sierránál volt, akkor turbó dieseles autót nézzek."míg a szívó benzinesnél egy folyamatosan felépülő görbe van, ami nem ad ilyen hatást."
Igen-igen. Ez jó megfogalmazása annak amit én is érzek. Illetve ez az ami konkrétan zavar... a mondeoban is meg az omegában is.
@kornelka: értem értem... ezesetben a zöldekre leszek mérges.
@Xero: Azért lepődök meg mert nekem kb annyit jelent a kettő közötti különbség mint szomszéd Pistabácsonak az Intel DualCore és az Intel Core2duo közti különbség. Ami valójában óriási.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Kezdem érteni! Köszönöm!
@Franco: Igen igen, mikor apám vezeti ő is 4000-4500-ig pörgeti... De akkor már hallani a hangján hogy hmm hogy na hogy kapja az észt. Gondolom fogyaszt is mint az állat. Nem szeretem "kínozni".
Nekem kézenfekvőbb lenne ha alacsonyabb fokozaton is húzna. Nem azért, mert minden kanyarból padlógázzal akarok kihajtani, hanem csak így nekem kényelmesebb vezetni.
Tudom ha bármikor megnyomom a gázt akkor lódul.
Már többször volt olyan, hogy autópályán 110-120-nál előzés közben valaki hirtelen bejött mögém és nyomni kellett volna, hogy megelőzzem a mellettem levőt majd elengedjem a mögöttem levőt. De ugye 5-ben ilyenkor hiába nyomok padlót, szép komótosan gyorsul .... ugye kb 3.500-ig. A vissza 4 még vállalható de akkor meg csúnyán ugrik egyet, érezni hogy nem szereti.
Na mindegy, egyszer majd kipróbálok egy turbós diesel-t is. -
Dany007
veterán
3. -> igazad van. 110-120 körül volt, a lényeg, hogy a fordulat még nem volt 3500-nál. De ha a mögöttem levő betartja a 130-at akkor bőven van időm kigyorsítani.
Omegával 130-140-nél többet nem szoktam menni autópályán. Hiába nagy az autó érezni benne a sebességet.
Bezzeg a Mondeoval simán mentem 180-at... nem venni észre. Ebben mondjuk pont a lassú gyorsulás is segített... Csak nyomtam az meg ment. Közben beszélgettünk és a párom szólt, hogy hé már 180... -
Dany007
veterán
válasz Typhoon47 #48689 üzenetére
Akkor azt mondod egy ilyenben mondjuk már azt érezném amit szeretnék? Ha kell ugrana 2000-2500rmp-n is? Nem kéne másodperceket várni gázadás után mire történik is valami?
szerk.: vicces, de most épp az tűnt fel, nekem is meg az asszonynak is, hogy itt a használtautó.hu-n minden autót garázsban tartottak és kb egy sofőr se dohányzott az autóban. (megjegyzem én fogok dohányozni benne ha nem bőr lesz a belső mindenféle lelkifurdalás nélkül)
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Oh mindenképpen. Még csak körbenézek hogy a jövőben milyen árkategóriában találnék magamnak megfelelőt. De ehhez ez a dízel-benzin okosítás kellett nekem pl. Szóval most még csak nézelődök, utánakérdezek stb...
Aztán ha meglesz rá a pénz, na akkor jönnek a konkrétumok. Utána fórumok... És ha meglesz az a 4-5 kiválasztott, majd csak utána lesz élőben kipróbálva.
De így is igen sokat tanultam itt a fórumon az elmúlt 1-2 napban is. -
Dany007
veterán
Mért? Azért mert keveset megyek még nem tehetem azt dinamikusan és kellő gyorsulással?
Nem szeretek idegeskedni vezetés közben. És a korábban felsorolt autóink mind ezt tették / teszik velem bizonyos szituációkban. Idegesít ha megyek egy gyenge-közepes emelkedőn 3.-ban 30-40-nel padlógázon és nem hajlandó gyorsulni az autó hogy feljebb kapcsolhassak. Mondjuk ez most itt városi forgalomban gondoltam.
Mert most ez van itt Veszprémben, megyek fel a színháznál a dombon és 2-es már kevés a motornak, hallom, érzem, de ha hármasba kapcsolok akkor meg megtorpan és hiába nyomok padlót nem gyorsul... Persze ha már nagyon felhúz, akkor visszarakom 2-be és hadd visítson, de ott legalább gyorsul. (persze nem kell egetrengető emelkedőre gondolni...)szerk.: egyébként ahogy a gyerek egyre nagyobb lesz, úgy fogunk egyre többet utazni... btw továbbra sem értem hogy függ össze a több km meg az autó dinamikája? 110 lovas autóval is lehet sokat autózni ahogy fordítva. Nem őrültködni kell ilyen autó, hanem azért, hogy ha szükség van az erőre, akkor legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Ha most a fogyasztásra gondolsz, akkor a jelenlegi autóm 12 körül eszik városban, 10 vegyesen és olyan 8-9 körül a pályán (ez a legújabb számításaim alapján mert ebben még nincs ami mérje). Télen viszont (valamiért) 16-17litert is megeszik városban. Rövidtáv 7-8km.
No, ha ennél csak picivel fogyasztana jobban a jövőben kiszemelt autó az már jó lenne nekem. Én nem vagyok ráizgulva a városi 7-8 és városon kívüli 6-7 literes fogyasztásokra. Mivel nem megyek 20-30k km-t évente így elve kevesebbet nyom a latban.@joamilestoné: oké oké. Nekem még az esp is újdonság lesz...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Mondjuk ez igaz. Valószínű az Omegám is azért eszik ennyit.
Most ez a hónap elég vegyes volt. Volt benne 350km városon kívül most 580km-nél járok és kb 50 literrel indultam. Tegnap jelzett ki. Még ~ 5 liter biztos van benne... A lényeg, hogy kb 8,5 literre jött ki az átlag. Ami szerintem k...va jó egy 18 éves Omegától amiben van ~ 800k km.szerk.: de még így is - hogy ~ 12l-t eszik városban - kb 3000 forinttal kerül többe kocsival járni dolgozni, mint busszal. Viszont így nyerek napi 1 órát! Ami nekem nem mindegy!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Kb annyi. Apósomé volt. Ő meg munkára használta végig. Napi szinten utazta keresztül az országot oda-vissza. Olyan 250-300k-nál elromlott az óra. Akkor azt cserélték. Most épp túllépte az 500 ezret. Így jön ki összesen a 800k. De olyan 500k környékén teljesen fel lett újítva a motor.
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48729 üzenetére
Nem az ára még nincs meg! De muszáj megnéznem, hogy az általam még vállalhatónak tartott árkategóriában egyáltalán kapható-e olyan autó amilyet szeretnék. Mert ha csak mondjuk 2-2,5milla fölött kapható, akkor felejtős, mert annyit az életbe nem adnék ki érte. Ha lenne se. De ez az 1-1,5 még szimpatikus.
A fenntartástól meg egyelőre nem félek. A fogyasztástól abszolút nem. Szervizes / meg alkatrészes kapcsolat apósom révén rengeteg van, tele 30-40%-os kedvezményekkel.És igen, igyekszem reálisan gondolkodni. Köszönöm a hozzá(m)állásod!
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48747 üzenetére
Ahham... :S Hát ezt még átgondolom.
Csak ugye családi tapasztalatból indulok ki. És azért az ennek az összegnek a töredéke. Azért akarok valami kevésbé ősrégi autót venni majd, hogy ne kelljen 2 havonta szervizbe vinni. Ha ilyen nincs ennyiért akkor megb...hatják maradok az Omegánál mert ez 2 év alatt talán 2x látott szervizest.
Ugye apám Mondeoja is kb 3-4x a 7 év alatt!!!négy!.
Egyedül a 90-es évek közepén vásárolt Audi 100-as dízel volt az, amelyiket apám elég gyakran 2-3 havonta vitt szervizbe. Biztos k.va nagy mákunk van,de egyik másik autót se kellett ilyen gyakran az egész családban (mindkét családban). (persze az alap szükségletek és kopóalkatrészek nincsenek benne, ez csak a konkrét meghibásodásra értendő) -
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48752 üzenetére
Ja jó, már megijedtem. Ezeket beleszámoltam én is. (nagyjából)
Azért 1,5m a plafon, mert abból még nyilván lehet alkudni pár %-ot. (ugye épeszű ember úgy tesz fel bármit is hirdetni, hogy számít arra, hogy alkudnak. Ergo van rajta kis tartalék. Nem akarnék pofátlanul alkudni, max pont annyit, hogy az átírást meg az első szervizest kilehessen fizetni belőle)
Plusz akkor az Omegát is eladnám beadnám bontóba valamennyit csak adnak érte. Tehát ebből két tételből gondoltam az ilyen plusz költségeket fedezni mint amit írtál. Persze nem fél milla a tervezett...Egyébként biztosítással mi van? Nem lehet csakúgy átvinni egyik autóról a másikra?
"Nem kell meghibásodás miatt ehhez szervízbe vinni, nekem eddig 29k értékben volt javítani való az autón összesen, ami nem sok (3k valami kopóalkatrész, 18k egy kipufogó rugalmas tag, és 8k egy alapjárat állítás + féktisztítás),"
Na jó, de nekem ezt mind ingyen megcsinálják apósom szervizes kapcsolatai... Ilyeneket azért nem számolok bele... Max 2 sörbe vagy anyagárba meg egy köszönömbe kerül az ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48756 üzenetére
Persze persze. Így már értem mire gondolsz. Én is valahogy így gondoltam. Meg nyilván szereznék valami hozzáértőt akivel együtt mennénk majd el vásárolni... Esetleg azt a 15-20k-s átvizsgáltatási díjat se sajnálnám tőle. Aztán ha minden frankó akkor már csak nem lehet olyan nagyot bukni.
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #48762 üzenetére
Ja igen, majd elfelejtettem. Csak közben dolgozok is... bocs.
Szóval ja, Vp-i vagyok! Hova is ugorjak át? Amúgy nekem elég a Ti beszámolótok, innen már eltudom képzelni milyen lehet. Meg most úgy kb meg is értettem miből adódik különbség és miért.
De persze a saját tapasztalat sem utolsó.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Mármint az Audit? Vagy az én Omegámat?
@MunezXBK: Uh, most voltunk egy hete "bevásárolni" ami elég sikertelen volt. Legalább lett volna valami értelme felmennem Fehérvárra.
Jövő kedden megyünk Pestre, de gyerekkel meg mindenestül...
Azért köszönöm, észben tartom! Ha úgy leszek egyszer idővel meg mindennel akkor 1-2 gázadásig tényleg kipróbálnám milyen.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #48772 üzenetére
Nem nem nem... A pontos adatokat nem tudom, csak kb a sebességet, ami olyan 30-40. Városban, piros után, emelkedőn.
Az a gond, hogy a 2. már kevés. Hallom a motoron. De ha a 3.-ba kapcsolok, akkor meg nem hajlandó húzni, belassul, kb pont nulla gyorsulás és maradok 30-40km/h-nál. Inkább 30-nál. Tehát 50-re se tudok felgyorsulni.
Nem tragédia, csak mondom ha már autóvásárlásra adnám a fejem, akkor ilyen ne legyen... -
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48779 üzenetére
Ejha. Nekem olyan van a váltóval, hogy kb mindegyik sebességben ha gázt adok akkor megrándul a sebváltó. Apám meg is ijedt a múltkor nehogy kiugorjon sebességből. De nem teszi. Csak rángatózik...
De azért ilyet nem csinál, hogy nehezen lehet sebességbe rakni, vagy szarakodni kelljen vele mindegyiket simán veszi.
(csak azért vagyok ilyen rosszmájú mert írtad, hogy 9 éves autód van ) -
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48781 üzenetére
"Azért abba a hibába ne ess bele, ha komolyra fordul a vételi szándék"
Nem, természetesen nem. De igyekszem ennek a kockázatát a minimálisra csökkenteni.
Meg persze előtte majd kikérem az itteniek véleményét is ha már konkrét jelöltek lesznek. Mást nagyon nem tudok tenni. Minimum ~ 10 évre tervezek autót venni ha veszek is. Nem vagyok az a cserélgetős fajta semmilyen téren, úgyhogy muszáj lenne kifogni egy jót.
Ahogy a gyerek egyre növekszik, egyre több helyre kell vinni, meg egyéb okokból is több km-t kell majd megtennem.Ez az Omega se lesz örök életű. Főleg, mikor tegnap csekkoltam az olajszintet feltűnt, hogy a motorblokk oldalán csúnya sárgás-feketés réteg van. Olyan olajos víz keveréke, nem tudom. De mikor még a Rover-ba voltam szerelmes, na ott írták, hogy ez hamarosan bekövetkező motorhibára utal. De azért még kibírhatná egy kicsit.
És ugye azt meg megbeszéltük otthon, hogy 70-100k-t vagy többet - ha esetleg motorcsere lenne vagy hasonló - biztos nem fogunk rákölteni erre az autóra.@whitezo88: elvileg most műszaki előtt átnézték. Bár lehet ennyire nem mélyedtek bele.
@tomcsi23: Na, nekem ez így nincs meg. Mindig érzésre váltok. Alacsonyabb fokozatoknál nem nézek se sebességet se fordulatot. Annyi szent ha 50 környékén teszem 5.-be akkor az még éppenhogy nem dadog le, 40-nél már biztos 4.-et kell kapcsolni. Persze ez nem 1,3-as.
@JanR: Remélem, elsőre furcsa volt. De aztán megszoktam.
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #48856 üzenetére
Na, de hol? Mert én emelkedőn gondoltam. Csak nem Vp-i vagy te is?
Ma én is néztem de egy redvás busz ment előttem így még a 2-es kellemes volt (kb 30-cal mentünk fel). Mikor a buszsáv elkanyarodott akkor adtam neki még egy kis gázt kettesben és tettem neki egy 3-ast. Aztán padló, de semmi majdnem visszalassultam. Asszem olyan 40 és 50 között mehettem, de valóban 2000 környékén volt a fordulat 2-ban.Most viszont figyeltem 4.-ben 50-nel 1500-as volt a fordulat. Ha azt 5.-be rakom akkor szépen visszaesik talán 1000 alá is. Ezért szoktam inkább 60-nál 5.-et kapcsolni.
Kicsit más. Ha már témánál vagyunk...
Most, hogy megint egyre többet járok vidékre, feltűnt, hogy szegény Omega nem nagyon bírja az emelkedőket.
Ezt a régi Sierránál de még a Mondeonál se vettem észre. Itt Vp és Bp között a 8-ason elég sok kisebb-nagyobb emelkedő van. Én meg tartom a stabil 120-at (10-et csal az óra, tehát így jön ki a 110-es határ) de ha jön egy emelkedő, akár pici is, szépen visszalassul. Kicsit nagyobb emelkedőnél meg a gázt is hiába nyomom. Kifejezetten érezni, hogy még gázadással is alig tudja tartani az egyenes úton stabilan tartott tempót, majd mikor kiegyenesedik az út, akkor rá pár másodperccel meg begyorsul(na) rendesen.
Jó, tudom az Omega dögnagy autó és nehéz is.De pl a Sierrával és Mondeoval szoktam olyat csinálni, hogy ha látom a tükörben, hogy jön mögöttem egy autó ami csak picivel megy gyorsabban, mint én és közeledik az emelkedő, akkor nem húzódok le a külső sávba. Miért? Mert az emelkedőn az ő autója úgyis belassul az enyém meg nem. És ez eddig mindig be is jött. Se a Sierra se a Mondeo nem érezte meg a kisebb emelkedőket. Sőt kis(!) gázadással még gyorsult is emelkedőn. A mögöttem levő meg előre megjósolt módon visszalassult. (persze ez nem bunkózás ha látom, hogy jóval gyorsabb meg gyorsul is rendesen akkor gondolkodás nélkül kimegyek kívülre. Csak aki ismeri ezt az útszakaszt az tudja, hogy milyen ótvar a külső sáv...)
Szóval ha eljön az autóvásárlás ideje, akkor ez is egy fontos szempont lesz, nehogymár megérezzen egy kis-közepes emelkedőt 120 környékén.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz zolikaDB #48864 üzenetére
"vettem ablaktörlő lapátot. Bosch. Kiváló. Tűzre a teszkós szemetekkel!! "
Egyetértek. ma reggel kicsit párás / esős volt az ablak. Na megnéztem a törlő 4-5 csíkot hagy pont szemmagasságban. De pár másodperccel később "elpárolog" / felszárad.
Esküszöm ha valaha lesz saját vételű / választású autóm azzal törődni fogok!Más. Olvastam pár hsz-szel feljebb, hogy ilyen newcar nevezetű illatosítót használtok a Tesco-ból. Ennek tényleg newcar illata van? Mert azt imádom! Kipróbálnám én is. Bár, gondolom nem meglepő, hogy még sose volt illatosító az autómban...
-
-
Dany007
veterán
Erről már hallottam én is, hogy francia autót soha. Mert állítólag ott csak "4 évre gyártják az autókat" mert utána ott úgyis mindenki lecseréli. De tapasztalatom nincs. Úgyhogy ez abszolút csak hallomás.
Két ismerősnek van / volt francia autója. Renault laguna meg Xara Picasso. Mindegyik gyorsan beszart és sokat kellett rá költeni. De ez ugye nem reprezentatív. Szóval nem jelent kb semmit.
Nekem annyira elég, hogy én is alapból kizárom a Renault / Citruen / Peugeot hármast a keresésből. Pedig Peugeot 407-607 körüli autók nagyon tetszenek külsőre. -
Dany007
veterán
válasz kalmanchris #48990 üzenetére
Erről még nem hallottam, de biztos vagyok benne, hogy minden típusnál van valaki aki semmiképpen se venné, ezért vagy azért.
Én a Fr autókról hallottam ezt statisztikailag a legtöbbször. De mondom, semmit nem jelent. Akkor jelentene talán ha már lett volna 4-5 féle francia típusom éveken át hajtva... És még az sem biztos. -
Dany007
veterán
Na ezért mondom, hogy kár ilyen "hallomásokból" következtetéseket levonni. Tudom, pedig én is azt teszem. Bár igazából nem sok Fr autó volt ami megfelelt a követelményeimnek. Adott árkategóriában pl csak a Volvo-kban meg 1-1 Mondeoban volt függönylégzsák... Jaja szeretnék sok lufit a kocsiba
De mondom az új Peugeot-k nagyon tetszenek! -
Dany007
veterán
Hát, lehet velem van a baj, de kb 2-3db számomra megfelelő(nek tűnő) Volvo-t találtam... =/
Plusz két db Mondeot.
Még jó, hogy egyelőre nem aktuális a vásárlás. Nem lenne túl nagy a választék és lehet könnyen belefutnék valami problémásba... -
Dany007
veterán
válasz DeFranco #49066 üzenetére
Na mondjuk engem nem érdekel, hogy hol van amíg országon belül van! Mint írtam ha eljön az ideje, nem pár évre vennék kocsit. Ergo az a pár tízezer amennyiért max át kell utazni az országot még bele kell, hogy férjen.
Ebből (mármint a hosszútávból) adódóan azért nálam vannak követelmények.
- Minimum 2003-as esetleg 2002-es gyártás.
- Érvényes magyar okmányok.
- 1,6m a plafon.
- Maximum 220 ezer km (ez talán reális egy 10 éves autónál úgy gondolom).
- Motor 1,9 és 2,5 közötti. De mindenképpen 140 lóerő fölötti legyen.
- Kombi autók kizárva. Csak sedan / lépcsőshátú stb, tehát kombi semmiképpen.
- Valamilyen digitális klíma (automata / manuális kizárva).
- Fedélzeti computer (mert ma ennek már alapnak kell lennie).
- Továbbá minimum oldallégzsák, de ha lehet akkor függönylégzsák is legyen.
- Plusz valami esztétikus nem puritán középkonzol kellemes belsővel.Továbbá még gondolkodtam dízel / benzines megkötésen, lévén itt azt mondták, nekem egy TDCI motor kellene. De akkor még ennyi jelölt se lenne mint most. Egyébként az a két kiszemelt mondeo TDCI-s éppen.
Plusz automata és manuális között is vacillálok. Jobban preferálnám a manuálisat.
Szerk.: ja és adjunk a sztereotípiáknak / előítéleteknek: Fr autók kizárva.
Mindössze ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Psychonaut #49074 üzenetére
Mert itt korábban beszéltünk róla, hogy apám Mondeoját évekig hajtottam és milyen gyengének találtam, főleg gyorsulásban.
Az egy 1,8-as Mondeo 2000-es. 116LE-s és 1300Kg.Namármost azok a Volvo-k és újabb Mondeok amiket nézek, mind egytől egyik 1450 vagy 1500Kg felettiek. Jó, nyomatékot meg mélyebb adatokat nem tudok. De ha csak ebből indulok ki, akkor bizony az én igényeimhez kell az a 140 paci.
Tehát azt mondhatom tapasztalatból, hogy az 1300Kg-os 116LE-s Mondeo nekem lassú, lomha. A 130LE is elég lenne ha nem lenne mellé 150-200Kg plusz súly.
@bandus: Korrekt! Ő is a jelöltek között van.
@Psychonaut: Passatot néztem, de amiket én láttam azoknak túl puritán a belseje... Olyan semmijen. 2 tekerő meg egy szabvány rádió. Persze sok Passatot nem találtam ezen az áron és korban...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Psychonaut #49077 üzenetére
Mondjuk most néztem Passatot direkt rákeresve azokra amiket írtál és van pár szép belsős!
Amúgy a Passat nagyon tetszik külsőleg.
És most amit éppen nézel 1380Kg csak és 130 lovas dízel. Gondolom azért itt már érezhető lenne a különbség az 1,8-as 116 lovas Mondeohoz képest.
Szóval nem vagyok én a számok megszállottja.szerk: most ezeket találtam amik 100%-ig megfelenek a követelményeknek [link] Ezek belsőleg is korrektek.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Psychonaut #49081 üzenetére
Ja, nekem is tetszik. Meg mondom a súly / lóerőarány-ban biztos komolyabb a régi Mondeonál. Ráadásul dízel is. Na majd otthon megmutatom az asszonynak.
@MunezXBK: végülis hasonló kategória. Kérdés melyiket olcsóbb szervizelni alkatrész meg ilyenek szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Disney+
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest