Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok!
Egy párszáz hozzászólás óta követem a topicot (ahogy nemrég írtátok, vannak olvasóitok, időnként jól szórakozom rajtatok ), és a napokban felmerült bennem egy kérdés.
Nemrég (fél éve) vettünk egy D Corsát, 1.4, benzin - családi, kisvárosi kisautó, mellette van egy öreg 2000-es Vectra, 2.0, dízel minden másra.A Corsának van egy olyan baja, hogy a tompított fényszórónál éjjel lakott területen kívül nem lehet látni. Próbálkoztunk többféleképp - csak elöl ülve, vagy az autót megtöltve, a fényszóró magasságát minden helyzetbe állítva, de az úttestet nagyjából 15 méterig (!) világítja meg (3 terelővonal), viszont a táblákat és minden fényvisszaverő felületet akár 40-50 méterre is simán lehet látni. (ezen el is vitatkoztunk apámmal, hogy akkor most meddig lehet látni. az úttestből semmit, de a táblákat igen..) Néhányszor már villantottak a szembejövők (most nyilván a legmagasabb állásban van), szóval a fényszórót nem tudom, hogy lehet-e még magasabbra állítani a szembejövők zavarása nélkül, de értelmes távolságra csak reflektorral lehet látni. (Mondom mindezt úgy, hogy a jogsim még nincs meg (3 hetet mondtak az okmányirodában, ebből 2 eltelt), de a tanulókocsi, amivel mentem (Swift Sedan, benzin-gáz) tompítottal elvilágított legalább 10-15 terelővonalig (kb. 30-40 méter lehet), ott lehetett látni, mi történik).
Kérdésem: itthon tudom valahogy állítani a fényszórót? Lehet, hogy szar benne az izzó? Egyszerűbb beállíttatni valahol? Vagy vegyünk egy Megane-t?
u.i.: tudom, hogy alapvetően off, de a beszélgetésbe remélem belefér
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz MunezXBK #70115 üzenetére
köszönöm a válaszokat; megnézem, hogy lejjebb állítva hogy változik a helyzet, ha továbbra sem látunk irány egy szerviz, ott biztos precízen belövik műszerekkel
ha nem, akkor még mindig ott a Megane, mint megoldás.. egy 2008-as D corsa árából akár kettőt is vehetünk
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
most nézegettem Megane-okat, találtam is egy jó rendszámút: [link]. Tényleg ritka az olyan, amin nincs ködlámpa, ezen is van. Viszont én fontosnak és hasznosnak érzem - nem egy szituáció volt, amikor jól jött volna, ha van a Vectrán - de azon nincs, a Corsán meg van, de mikor azzal megyünk, sosincs köd..
akkor érted, miről beszélek! és a táblákat sem úgy világítja meg, hogy fényárban úszik az útpadka meg az egész jobb oldal - csak visszaverődik valamennyi fény a tábláról, annyi, hogy észrevehető. és ilyen fénynél egyáltalán nincs meg a biztonságérzet, 80-nál már elég vakvezetéses a történet. egy kivilágítatlan gyalogost/biciklist/rókát/faágat, 80-nal haladva 20 méterre veszel észre - inkább nem állok neki számolni, hogy mennyi időd van kikerülni.
szerencsére nem sokat utazunk, főleg nem este, de friss jogsival, új kocsiban amúgy is lesz elég bajom, legalább látni szeretnék"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
a faágtól eltekintve: ha 40 méterig látok, legalább fékezni/dudálni és irányt változtatni van időm, ergó nem ütöm el a gyalogosunkat. De most nem is ez a lényeg, hogy váratlan akadály, meg vészfékezés meg ilyenek: minél messzebbre világítok (annál messzebbre látok, és) annál nagyobb a biztonságérzet. Nem véletlen van a kresz-ben is (ha jól rémlik) tompítottal 40 méter. (Mellékesen olyan veszélyekre kell felkészülni, amik adott körülmények között várhatóak - nyilván, ha egy mamut áll az út közepén, arra nem lehet felkészülni. )
kornelka: köszi a tippet, igen, arra is gondoltam, hogy valami "jónevű" izzó kerüljön bele.. ha sehogy sem lesz jobb, akkor a Megane vásárlás előtt még ezt is megpróbáljuk
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz mokus1 #72944 üzenetére
nem baj az, ha az oktató mutatja meg neki a gázpedált.. én is így indultam (jó, a kezelőszerveket, funkciókat ismertem, de nem vezettem előtte autót), és nem voltam hülyének nézve, azért mentem, hogy megtanítsanak vezetni. (pár hónapja van meg a jogsim.) hogy az oktatómat idézzem: "Aki úgy jön ide, hogy tud vezetni, annál 4 óra, mire leszoktatjuk a rossz szokásairól, berögzült dolgairól. Egy abszolút kezdő átlagosan 6-8 óra alatt mindent helyesen csinál."
+ engem nem úgy oktattak, hogy akkor most első 3 óra, elindulás gyakorlás, amíg nem megy, nem megyünk tovább - egyre kevesebbet segített rá, és az ember ráérez.. ha elsőre kapok 20 negatív visszajelzést (lefullad a Suzuki), elmegy minden kedvem.
emellett nem pesti vagyok, szóval nincs tippem, de ez kikívánkozott belőlem"... and I hope you have a great day!"
-
-
őstag
válasz DeFranco #75099 üzenetére
nem azért, csak tudod, passzív fórumozó vagyok (legalábbis itt), aztán kivárom, hogy kiderüljenek a kulisszatitkok ha benne vagyok a beszélgetésben, én sem szégyenlek kérdezni amúgy nyilván nincs összehasonlítási alapom váltók tekintetében sem - az öreg Swift után a D Corsa váltója egy más világ. De ennyi tapasztalattal nem lehet következtetéseket levonni
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
csak itt vidéken, kisforgalmú utakon, ahol a kereszteződés teljesen belátható - mondhatni teljesen indokolatlan a stop - tényleg senki nem áll meg. nyilván vannak olyan helyek, ahol meg KELL állni, hogy meggyőződjünk a forgalmi helyzetről.. a másik kedvenc a stop vonal, 5 méterrel a kereszteződés előtt..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
még a kresz oktató is azt mondta, hogy a Stop, mint olyan, az pszichésen is egy ellenérzést kelt az emberben, ellenben például egy szép, dekoratív (virágokkal kirakott, szökőkutas ) körforgalommal, ahol viszonylag folyamatos az áthaladás..
és értem én: Stop, tökmindegy mi van, meg kell állni - ha nem állsz meg, jogosan megbüntetnek. De ha a kocsi sem akarja..?Dluinet: nyilván, mindenki így csinálja - a rendőrrel az élen
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
off, de ha már szóba került (néhányszáz kommenttel ezelőtt, sry, le vagyok maradva időnként az olvasgatással )
Vectra B Caravan (2.0, dti, 2000), 150k km, és (a leírásod alapján) ugyanilyen a váltója.. úgy ~10-11 éve van nálunk, azóta 75k km került bele (ezért nagyjából valósnak kell lennie). Mikor először vezettem (idén január kb.), háromszor tettem egyesbe, mire elhittem, hogy akkor ez tényleg sebességben van, és tényleg egyesben. Apunak említettem, hogy ennek nem valószínű, hogy így kéne kinézni, de ő az évek alatt gondolom hozzászokott, "nem zavarja".. A kuplunggal nem volt bajom, bár nem értek hozzá.
Ősszel megy műszakira az autó, olajcsere is esedékes (sokat állt, és csak 6k ment bele, de talán 3 éves az olaj benne). Ezzel a váltóval mit érdemes csináltatni?a másik, ami még csak témába se vág:
Opel Corsa D (1.4, benzin, 2008) - a fék egy darabig simán benyomható, és csak utána kezd el fogni. Múltkor álló helyzetben elkezdtem "pumpálni", akkor kemény lett, (az első fékezésig). Ez egyértelműen levegősödésre utal, ugye? Persze ez is csak nekem tűnik fel a családban, négyen vezetjük az autót..."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz neduddki #81653 üzenetére
az olajcsere miatt úgyis megy a szervizbe, akkor megnézik a srácok ezt is, ennél mélyebben nem avatkoznék a dolgokba, eléggé nagyon nem értek hozzá
nem írtam, de ha már így hozzászóltam: a fényszórók tényleg szarul voltak beállítva, bemérték-beállították, az izzók maradtak, és azóta látunk éjjel is.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
középiskola: random biciklis srác; nem tudom milyen vagány járgánya volt, többen állítják volt benne 200k+ pénze (poénkodtunk is, hogy mások kocsija teli tankkal ér ennyit); bement suliba, biciklitároló, nem zárta le, elvitték. sajnáltam, de röhögtem is rajta azért: egyrészt minek, de ha már van, akkor biztos rendesen lelakatolom..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz DeFranco #87292 üzenetére
hatalmas +1 a végére!
néhány milyen.. vegyek? topicot végigjárva teljesen igazad van. Egy sima kis monitort akartam venni (2 éve talán), gondoltam bekérdezek - a Dell IPS monitorai alatt igazából mindegy, ha nem szánsz rá 50k-t, akkor ugyanazt kapod.
és azt mondom, hogy nincs is ezzel nagy baj - szakértők vannak (?) az oldalon, akik az adott témában jártasak, és minőségi termékeket akarnak ajánlani. a tápegységtől kezdve az mp3 lejátszón át az órákig. Mert ha az óra nem svájci, akkor lehet Casio vagy Seiko, igáslónak jó az..
viszont a szélesebbkörű kérdezgetések miatt pl. fülhallgatós topicnál az első komment /összefoglaló/ az átlag felhasználónak elég: 0-5000 között mik az ajánlottak. 5-10k között stb.
laptopos topic: üzleti gépet, vagy olcsón sok garival. de ott van egy kérdőív, amit ki kell tölteni (mikor-mennyiért-mire stb.), és csak utána kap segítséget a kérdező.azért írtam ezt le, mert valamit át kellene venni a többi Milyen ... vegyek? topicokból.. akár egy kérdőív sokat segíthetne:
Ár - papírmunka, első szerviz.
Méret, felhasználási kör, utasok száma - kombi/sedan stb.
Évi futás - benzin/dízel.
Márkák, amiket szeretne/nem szeretne
kinézett autók (linkje)meg minden más, ami elő szokott fordulni, Ti tudjátok mikre kell még válaszolni. egy ilyen kérdőívet össze lehet rakni egy hét alatt közösen. a lényeg, hogy ne úgy jöjjön ide az illető (ahogy már volt néhány), hogy linkel egy kombit egy egyterűt meg egy kupét, hogy melyik érné meg jobban..
tudom, szóba került már ez, de jó lenne megcsinálni is. vagyis: nektek lenne jó, ha megcsinálnátok"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Kornel #88203 üzenetére
leginkább a tájékozatlansággal van a baj - ott a fedélzeti "kompjúter", ami nagyon tudja (ha akarja), hogy mennyivel-meddig-mennyit mentél.. hát nem bír kidobni egy üzenetet - diszkréten -, hogy az autó érdekében járassad a motort még 30 - 29 - 28 ... másodpercig megállás után? mert én, 1.0-s júzer, jó esetben vezetni tudok, de nem értek az autókhoz, de ha "megmondaná", hogy mire van szüksége, nyilván megtenném. mert ne mondjátok, hogy ezt nem tudná kiírni egy alsó-közép kategóriás autó a tolatóradar meg a fogyasztásmérő és a 15"-os navi mellé.. 100-ból 80 ember kivárná azt a fél percet, ebben szinte biztos vagyok. de a gyárnak nyilván nem érdeke, ez sem...
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz hobizoli #88218 üzenetére
oké, mondom, én hülye vagyok hozzá, csak itt írta valaki, hogy 150-es pályázás után a parkolóban járatni kellene egy kicsit..
innen indultunk szerintem:
Meghajtja pályán 150-nel, majd 50km-enként megáll 20 percrecsak erre, meg a tájékozatlanságra volt az a válasz, hogy ezt már a gyár is segíthetné, hogy óvjuk egy kicsit a technikát. mert hiába mondjuk, hogy csak egy eszköz, meg miért nem oldja meg - akkor is mi sz.punk vele, ha nem kíméljük, vagy max. a következő tulaj.
de ezt a fedélzeti computer segítsen a júzeren dolgot teljesen el tudnám képzelni akármilyen helyzetre - nem jut eszembe semmi most."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
-
őstag
Off vagyok:
Székesfehérváron tudtok mondani egy szervizt, ahol Opel Vectra B (2.0 dti) klímájára ránéznének / tisztítanák / megnéznék, hogy mi a baja? Norauto-ra gondoltam, de bezárt, opel szuna honlapja nem elérhető, meg nem feltétlen vinném márkaszervizbe.
amúgy csak annyi a baja, hogy nem csinál hideget. holnap amúgy is megyünk Szfv-ra, akkor lenne egy-két óra, hogy ránézzenek valahol..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
szerk: az aláírásom meg csak nektek, a legutóbbi "mennyitfogyasztok különböző országok gázolajával" témára
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
komolyan kezdem azt érezni, hogy trollkodni jársz ide..
Miért ne hajthatna valaki akármilyen autót, azért, mert pont az felel meg legjobban az igényeinek. Se több se kevesebb nem kell neki. Ismerősöm egy F Astrát (1.4 csak a rend kedvéért )hajt, az autót 3 évesen vette - se szervó, se klíma, még csak ködlámpa sincs benne. Azt mondja, azért, hogy ellopják-megkarcolják, vagy néha földutakon járjon sajnálná az új autóját. Városban biciklivel jár, mert minek oda autó, néhány kilométerre.. Debrecentől Sopronig minden fele volt vele nyaralni, még él.
Nem, nem vezérigazgató, de nem is takarít. Megtehetné, de egyelőre nem akar újat venni.szerk.: ja, a szaropelt máig márkaszervizbe viszi, olajcserétől kezdve az utolsó izzóig kb. mindent ott cseréltek, ami nem alapvető dolog (ablaktörlő, ilyenek).
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz pető bá' #91880 üzenetére
ezt már inkább offban:
csomószor számolgattok itt, hogy mennyibe kerül egy autó fenntartása, meg mennyit kell rákölteni havi szintre levetítve. Megértem és tisztelem azokat, akik megtehetnék, hogy újat vegyenek, de nem teszik.
Azért vegyen egy sikeres vállalkozó, vagy csupán egy jól kereső akárki egy új (használt is lehet, akkor legyen fiatal) autót, mert azt úgy elvárja a társadalom, meg "meg kell jelenni" vele? Egy-egy szervizre, az autó fenntartására költsön el 1,5-2-3-4-szeres összegeket, kvázi feleslegesen? Ha valaki nem az autójában él, és nem utazik heti több száz kilométert, minek állna annyi pénze egy eszközben, ami nem hoz neki semmit?
Ezt a megtakarítást elköltheti a családjára, utazásra, akármire, a hobbijára, mert élnek emberek, akiknek nem az autó a mindenük.Neduddki példájára: egy jó (bocs, tökéletes, de legyünk objektívek ) állapotú, idősebb autó szerintem gondos gazdára vall. Nem kell OT-re gondolni, egy gyári fényében pompázó 15 éves akármire is büszkén nézhet bárki. Ha meglátok egy (rendszám alapján) réginek tűnő, de pompás állapotú autót, igenis tetszik, hogy tud vigyázni rá valaki.
Egyik tanáromnak a Fordja a mindene, egy Mondeo. Tizenpár éve nála van, amíg él ezzel fog járni szerintem, de meg nem mondaná senki, hogy napi használatban van.(#91882) !Overdose! az volt az egyik jel.. most meg úgy megy neduddkinek, mintha 0-24-ben f.szságokat beszélne. Értem, hogy nem jön be neki a stílusa, igaz, van egy "mindenddudó" kisugárzása. Attól még a tartalom lehet hasznos-értékes.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz bitpork #91896 üzenetére
sry, még a hatása alatt voltam, abbahagytam.
"az ismerosi koromben, akik valamire vittek a szakmaban, eszukbe nem jutna ide irosgatni, nincs ilyenre idejuk, na es a tema, nem is Civic-kel jarnak, plane nem 10 evessel..."
értem, hogy zárjuk a flémelést, de azért rendes nagy kuss lett giigz-től. meg úgy általában is."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Rivaul #91899 üzenetére
látod pont erről beszéltem. sokkal nagyobb ("eszmei", preszízs) értéket tulajdonítanak (sokan) egy autónak, mint annak értelme lenne. Én is csorgatom a nyálam egy mittudomén Ferrarira, mer' szép meg minden, de mikor elmentem mellette, azt mondtam - nem kéne. Mi a francot csinálnék vele?
szerk: ahogy írod: egy család, egy ház, egy élet felépítése.. kell bele egy autó. az csak egy apró részlet. fontos, de egyáltalán nem a legfontosabb.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
ilyen jellegű problémáim sosem voltak. De ha félreértettelek, szívesen venném, ha segítenél.
szerk.: és a "4 nap alatt napi 2x 86 km -> 35,7 liter" miért hihetetlen? Hosszútáv, országút, 90-nel.. 2.0-s dti-vel mentem hasonló körülmények között 4,6-ot. csak 370 km, és egy nap alatt volt.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
mondok jobbat:
rokon, autószerelő műhellyel. Sorolom milyen autókkal láttam az elmúlt 10 évben:
Seat talán Toledo; Golf III kombi, Mercedes talán Sprinter - sok személy szállítására ill variálhatósága miatt alkatrész beszerzés, tehát munkaeszköz is. ezekben biztos vagyok, másra konkrétan nem emlékszem, holnap utánakérdezek.
A fiainak volt egy BMW-je illetve Hondája néhány évig (ott dolgozotak, családi vállalkozás), aztán családalapítás után mindkettő egyterűre váltott, talán Seat és Ford. Ezek egyik sem vattaújan vett, szalonból kihozott gépek voltak, ilyen 4-6 évesek lehettek mikor megvették. A Golf az talán máig megvan. Hogy a hétköznapokban mivel jár, jó kérdés, jó ideje nem találkoztunk, majd megkérdezem. De nem egy hetes bmw-vel, hogy mindenki tudja, milyen jól megy az üzlet, nem "pazarolja" a pénzét külsőségekre. Ahogy a fiai sem. Nagy autó kellett (ill. fog kelleni a következő években), azt vettek. Előtte (fiatalság, huszas éveik, csajozás) Honda, BMW, mi más kellene? De amikor "felnő", akkor tudja, hogy ésszerűen kell dönteni. Biztonság, hely -> nagy autó.Másik autószerelő ismerős: Opel Astra H Kombi -> Insignia. Ahogy tudom újonnan. Itt kicsit érződik, amit mondasz, értjük, hogy van ilyen. De az autója alapján azt mondani valakire, hogy "akik valamelyik szakmaban otthon vannak, es kamatoztatni is tudjak" -> ez egyenlő azzal, hogy új/"nagyobb kategóriás" autót vesz? Attól, hogy nincs szervizem, vagy nem autós témában dolgozom, még lehet rengeteg elméleti-gyakorlati tapasztalatom, aminek örülni kellene, ha átadom. (Mondjuk ez a veszély nem fenyeget, nekem pont nincs.)
Az csapta ki a biztosítékot, hogy valakinek a tudását kérdőjelezed meg amiatt, hogy milyen autóval jár. Azért mert az ismeretségi körödben ez másképp van.
1.8-as motor, dinamikus haladás, város -> talán nem kell 4000-ig pörgetni, hogy dinamikus legyen. Nem volt róla szó, hogy milyen város, Pesten kívül is van élet.
A félős sofőrök előzgetése 110-120-szal simán vihető (biztonságosan).
Amit a saját példámon írtam, a dízellel én is dinamikusan haladtam, városon kívül-belül egyaránt (Veszprémben, meg itt-ott volt egy-két kis kör), országúton sem tata üzemmódban mentem, hanem haladtam. Főleg haza, mert már elegem volt.Tökmindegy, hogy igaz-e az 5,18, vagy nem, semmi okom védeni az, aki lemérte, konkrétan leszarom: egy a lényeg - van egy adat, körülményekkel te meg rávágod, hogy ez lehetetlen, reméled senki nem hiszi el. Nem csodálom, hogy már csak én reagálok Rád. én sem sokáig.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
innentől talán nem az én tisztem reagálni, de még ennyit:
"alapból leszarom a kocsik műszaki tartalmát, viszont autóskártyázni és fogyasztástmérni szeretek "
ez szép meg jó, csak akkor olyan témákat, amikhez saját bevallásod szerint sincs közöd, nem kellene feszegetni. És ezt a legnagyobb tiszteletemmel írom, azirányba, hogy elismered, hogy a műszaki dolgokat "leszarod". De remélem észreveszed, hogy teljesen hétköznapi dolgokból tudsz flamewart kicsikarni, és úgy néz ki, hogy trollkodni jársz ide. Ez a neduddkis rögeszméd meg talán túlzás. Itt szállok ki."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
köszönöm a választ, tényleg kiszállok.
azt azért leírom, ha már lovagolunk a fogyasztáson állandóan:
Opel Corsa D, 1.4 benzin - 3 sofőr (változó vezetési stílus), 628 km - 42 liter -> 6,7/100.
Körülmények: pár km-es rövid utak, napi rendszerességgel, sokszor (sőt párszázméteresek is), klíma 70%-ban ment, 2-3 "nagyobb" (35-40 km-es + vissza) út + több 10-15 km-es (+ vissza) út.
Falun így használjuk, ennyiből jön ki. Ha klíma meg ablaktörlő nélkül mennék, kivenném a pótkereket (legalább 3 kiló), letörném a visszapillantókat és ültetném 5 centivel, kapna 20 bar nyomást minden, akkor kijönne 4-ből is. Biztosan. Vagy nem. De én nem várom el. Eddig másfél év alatt 1 kutyacsont, 1 olajcsere, 4 izzó meg 4 gumi volt, amit költöttünk rá. digit klíma, ezen kívül sztem full fapad, nem sok minden van, ami elromolhat.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Bittorrent topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Óra topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...