Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
richies
senior tag
Focusokban van 3 felé 1.6os
85 le
105 le
125 leMelyik a legmegbízhatóbb?
Köszi
-
Raz3raddict
tag
Sziasztok
Mit gondoltok erről a kocsiról? városba használnám inkább napi 15km, néha nagyobb távok 40-80-200 km.
FIAT Bravo 1.4 T-jet
-
Sziasztok! Szeretnénk lecserélni anyukám öregedő Punto 2-jét egy újabb, biztonságosabb autóra
nagyjából 2 milliót szánnánk rá, nincs kőbe vésve a keret. Heti egy-két alkalommal megy 50 km-t országúton, egy-két havonta egy hosszabb utat (100-200 km), egyébként pedig majdnem minden nap pár km-t a városban.
Szívó benzines motorban gondolkozunk, nem kell erőgép, de azért traktort lehessen vele előznierős szempont a megbízhatóság, mivel női autó lesz
a Punto ebből a szempontból nagyon jó, gyakorlatilag csak kopó alkatrészeket cserélgettünk, de kezd eljárni felette az idő. Maradnánk a ferdehátúaknál, viszont picivel nagyobbat, vagyis inkább biztonságosabbat szeretnénk a Puntonál, 5 ajtósban. Tudtok valamit ajánlani?
-
dj79
senior tag
válasz
AMD Power #183489 üzenetére
A céges vanunk eléggé egyben van, mondjuk az dízel. Rozsda nincs, futómű bírja, ráadásul elég biztonságosnak számított akkoriban a kisautók közt. Az 1.4 16 szelep nem rossz motor (mindkét meganunkban az volt) , talán a Renault topikban több infót össze tudsz szedni.
-
Winne
nagyúr
válasz
molnarpeter #183484 üzenetére
6-os váltó. Van egy 1.2-es itthon, azért az finoman szólva sem megy jól, de itt városban nem gáz annyira.
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Feleségemnek kéne valami autó. Főleg városi használatra. Benzines , az sem baj ha "kicsi" (Ignis, Swift stb...). Évi max 10e km. Klíma és ABS legyen benne és ne rohadjon vagy ne legyen rá hajlamos. A keret maximum átírás és kötelező szerviz nélkül 1 milla.Ötletek?
-
Winne
nagyúr
Köszönöm!
Lökök róla pár képet majd, hogy kinézetre mit mondotok.
-
kisza25
félisten
válasz
Winne #183477 üzenetére
Vedd meg azt, az egy megbízható motor, meg ismered az előéletét.
A láncos motor szalonból kihozva előny, használtan hátrány, puntón meg tudod mi merre hány méter
Szerintem jobb a hangja is a fire motornak (nekem is az van most a tipoban) és az egy fontos dolog
Fogyasztás is ugyanaz, mondjuk a ceed azért jóval nagyobb belül. -
Winne
nagyúr
válasz
kisza25 #183423 üzenetére
Tehát jó ez, de inkább nézzek valami tömegautót, ha esetleg hozzá kell nyúlni.
Nálad, ha sokat mentél vele, akkor megint más a helyzet, mert azt jobban szeretik az autók, mint engem a másik végletben, aki meg keveset. 2008 óta a sajátomba kb 60000-et tettem bele mindösszesen.
Egy ideje nézegetem, amíg megjön végre, hogy mennyit fizet a GTK, de 1.2M környékén mozgok, nem igazán akarom ezt felüllőni, egyelőre egy barátom 1.4 95LE szívó benzines Grande Puntoja a legjobb amit találtam, ennek az állapotát ismerem, amire azt mondják cserélve volt az cserélve volt és 88k valós km, első tulaj.
Mit szóltok?
Ebben az ársávban nehéz jó autót venni.
-
szabonagyur
félisten
válasz
diegho #183472 üzenetére
Az a baj ezzel a gondolat menettel, hogy legtöbb esetben aki már a minimál felett keres is többért vesz bármit, mint amit megengedhetne magának (általában ilyenkor az a gondolat, hogy ha az operátor új Vitaraval jár akkor nehogy nekem is az legyen
). Kollégám pont ezzel szívja meg most, hogy hiába keres bőven nettó 400 felett (nem rossz szerintem), de beugrott olyan házba meg autóba amit nem kellett volna neki. Havi 200-at csak a különböző törlesztőkre fordít és hiába a nagyobb nettó kereset ami fenn marad abból elrakni sem tud nem, hogy megduplázza 1-2 év alatt.
-
dj79
senior tag
válasz
ReSeTer #183469 üzenetére
Ez a cikk lehet egy kiindulási alap, de semmi több. Igazából az a gond, hogy bizony a szervizóradíjak is folyamatosan emelkednek (felénk 14-18k nettó körül van a márkaszerviz), tehát ugyanannyiért fogják javítani a régebbi és az újabb autókat is. Inkább az a kérdés, ha beesik egy komolyabb akna, akkor elő tudsz rántani pár forintot zsebből vagy gondot okoz. Ezért javasolják mindenhol, hogy a rendelkezésre álló összeg egy részét félre kell rakni esetleges javításokra vagy pedig vétel után teljesen rendbeszedni a járművet (én ezt a megoldást preferálom).
-
diegho
nagyúr
válasz
ReSeTer #183469 üzenetére
Amit ír az jó is és nem is.
Jó azok számára, akik minimálbéren vagy annak közelében dolgoznak egy soron évek óta és esélyük sincs előbbre lépni, aki így él, annak nagyon meg kell gondolnia mire ad ki és mennyit.
Viszont az, aki az átlag felett keres, annak általában több lehetősége van, akár meg is duplázhatja a fizetését 1-2 év alatt. -
gzbotii
nagyúr
válasz
ReSeTer #183469 üzenetére
Kiszámolót is a helyén kell kezelni. Emberünk állítása szerint elég vastagon keresett, aztán valami belépő szintű telefonja volt, és elég alap autója - egyik videóban mondta. Ő az a típus, hogy ha 2 millát keresne is sajnálná a pénzt a gorgonzola sajtra, jó a trappista is jeligével.
Persze, nem azt mondom, hogy nincs igaza valahol, és karácsonyi ajándékra hitelt felvenni 140es nettóval jó ötlet, csak, hogy minden nem fehér-fekete, ahogy ő állítja. -
ReSeTer
senior tag
Helló!
[Ez] mennyire valós szerintetek?
Szerintem az ország lakosságának kb 20%-ra max. A medián bér valahol 200k, abból akkor max 1 millás autót vehetsz (ha már van házad a cikk szerint, kinek van....) és ha az ember nem egy kis autóban akar ülni, akkor nem fog sose autót venni, mert csak millió kilométeres dízeleket, vagy.....benzinből szerintem nem is lehet ennyiért venni elfogadható műszaki állapotban lévő nem kisautót. Az a baj, hogy ami megbízható autó volt eddig, már abban is van 300 ezer, amikor már azoknál is jön valami. Ha az ember viszonylag költségmentes autót akar, akkor ez a cikk szerintem érvénytelen. Ehhez 500k-t kell keresni havonta.Vélemény?
-
windlord
őstag
Segitseget szeretnek kerni.
Van jelenleg egy A3 verda, de 4en vagyunk, igy ez kicsi mar...
Mit ajanlanatok 2-2.5MHuf kornyeken?
Sok a varosozas, napi 15km...
Tan kombi lenne a jo.Milyen iranyba kellene elindulni? Mely gyarto most az ajanlott, megbizhato... Stb.
-
Jelenleg Accordom van, de itt VW cégcsoport autót ajánlott venni. Megnézzük őket, köszönjük!
-
Idén mindenképpen váltunk autót. Már érdeklődtem itt, és eddig kombikat nézelődtünk a sok hely miatt, de amiket néztünk elég alacsony építésűek voltak. Létezik olyan autó amiben van annyi hely mint egy kombiban és kicsit magasabb építésű? Keret kb 10-15e EUR körül lenne.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
matyi012345 #183454 üzenetére
Fb-n Avensis csoportba lépj be, van fényszóró javító ember.
-
matyi012345
őstag
válasz
matyi012345 #178497 üzenetére
Köszönöm mindenkinek aki írt, végül egy 2005-ös 1AZ-FSE Avensis wagon lett. Nagyon elégedett vagyok vele, tetszik és kényelmes így néhány ezer km után. Két bajom van vele, egyik hogy a xenonba a foncsorokat fel kell újíttatnom, másik hogy a sárvédőnél valami lemez zörög alapjáraton. Majd meglesem jobban ha lesz időm aztán kiderül mi a gond. Örülök, hogy ezt vettem összességében.
-
Qru
MODERÁTOR
-
kisza25
félisten
-
Ádám16
addikt
válasz
gzbotii #183436 üzenetére
Lehet, hogy az én hülyeségem, de inkább vezetnék egy lakkhibás zöld RS Octaviát, vagy egy Eternal Blue MX5 ND-t, mint egy ilyen matt-semmilyen-sárga Octavia-t/Mx5-öt/bármit.
Azért van a citromnak szebb árnyalata lsd. RS Clio.kisza25: Nem vagyok a színek ellensége, de ennek a citrom árnyalatnak semmiféle szépségét nem látom. Talán a 2000-es évek elején voltak még ilyen "régiSwiftek", azoktól is vert a víz. Persze, akkor más idők/ízlések voltak. Mindegy is, maradjon az én bajom.
-
kisza25
félisten
válasz
Ádám16 #183432 üzenetére
Megosztó szín, nekem akkor tetszett, (mondjuk sötétedés elött készült a kép) Itthon csak az ezüst, a fehér, a fekete meg a piros létezik.
Volt egy csomó előnye:
Akármekkora parkolóban megtaláltam, ha nem jegyeztem meg hol állok akkor is.
A kosz semennyire nem látszott meg rajta.
Nem lopták el.
Lehúzódtak előlem az autópályán.
Akkor ez volt az RS színe. -
Biqci
aktív tag
válasz
Winne #183419 üzenetére
Talán arra készülj fel az előbbieken felül, hogy a gyári rádió szinte mindegyikbe sz@r, vagy az lesz. A gombok kontakthibásak, esetleg nem működnek, a rádióvétel pedig eléggé érzéketlen. Szerencsére a gombok a kormányon lévőkkel kiválthatók, de a gyenge vétellel nem lehet mit tenni. Érdemes vásárlás előtt kipróbálni
-
Doki16
addikt
válasz
kisza25 #183430 üzenetére
Amikor vettem a Golfot nagyon alaposan körbemértem. Bazi drága hitelesített mérőt vittem magammal tehát tuti jók az értékek. 2015-ös Golf 120-130 mikron között volt végig. Nyúlványok a motortétben 50 körül, belül az utastérben az ABC oszlopoknál 60-70 körül.
Most így fújnak a németek. Az Auris pedig 100-120 körül volt. Nem sokkal volt vékonyabb.
-
kisza25
félisten
válasz
MunezXBK #183427 üzenetére
Ami eddig szerintem legvastagabb volt az a Skoda Fabia matt RS sárga. Egyszer sörsátor alatt pihent és jött egy nagy vihar, szétkapta a sátor egyik fém rudakból álló tartó oszlopát és azt csapkodta a szél az autó hátuljának. A házban lettem figyelmes a zajra, kimentem megláttam és gurultak a forintok a szemem elött, aztán egy nedves ronggyal megtörölve semmi nem látszott rajta
Amúgy az olyan érzetet adott, mintha nem is festve lett volna, hanem fóliázva
Most így hirtelen ezt találtam róla
[link]
Na itt egy teljes kép -
kisza25
félisten
válasz
gyenesmartin #183424 üzenetére
Az ázsiaiak, Suzuki, hyundai, kia, Honda, az tuti vékonyan fest
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gyenesmartin #183424 üzenetére
Sajnos ezen szeretnek spórolni...
-
kisza25
félisten
válasz
Winne #183419 üzenetére
Nekem volt , csak 2011-es, meg szalonból vettem, 70 ekm ig nem volt vele baj, állítólag most már vezérlés ennyi idős korra elfárad, a láncfeszítőre kell figyelni, mert átugorhat a vezérlés , magyaran vétel után célszerű egy vezérlés csere, lánc+ feszítők, akkor már a vízpumpát is cserélném...
A kia hyundai festése nagyon érzékeny, ránézek és sérül. Ennek a pro ceednek az ajtaja böszme nagy, szűk parkolóban alig bírsz kiszállni, nekem is pro ceed volt 5,5 évig.
Stab pálcák nem szeretik a magyar utakat, nekem nem volt vele gondom, de én Ausztriában használtam.
Ennek elég kemény a futóműve.
Nekem nagyon kényelmes volt, 500-1100km-t is sikerült többször egy nap bele raknom, szerettem, csak jött a gyerkőc és volt 2db 3 ajtós autónk.
Kint 6-6,5 litert evett, itthon 7-7,5 -
Winne
nagyúr
Ez a típus mennyire jó? Nem ismerem a Kiát.
-
psychocska
tag
Üdv!
Clio3 1.6 16v gt-vel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Próbáltam keresni fb csoportokat, de sok sikerrel nem jártam. -
Winne
nagyúr
Köszi a sok tippet, akkor lehet maradok egy 95 lovas 1.4 szívó benzinnél, ezzel a motorral én kijöttem vegyes 6.4 - 7.4 között / nyár / tél.
-
BaLee
addikt
Köszi a tippeket mindenkinek, látatlanban én is 200k környéki határt húznék meg, bár egy vezérműszíj csere minden egyéb sallanggal (vízpumpa, tömítések stb.) már túlmegy 100-on, anélkül meg gondolom eléggé orosz rulett (90k a csereperiódus, anno 90k környékén SKF kitre cseréltettem a gyárit) járni vele. Elviszem egy állapotfelmérésre és meglátjuk mit mondanak.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
BaLee #183404 üzenetére
Én személy szerint megadnám azt ami neki kell, hogy átmenjen most a műszakin és üzembiztos legyen. Aztán ha még szolgál 1-1.5-2 évet akkor már megérte.
Persze, ha nem üt be valami komolyabb tétel. De műszaki előtt ha átnézeted, lehet egy jobb képed, hogy mennyibe is kerülne most.
Állításod szerint rozsdával nincs gond, ez ennyi idős/értékű autónál igazából nagy pozitívum már. -
BaLee
addikt
Nem konkrét autóvásárlás kérdésem lenne, inkább véleményetekre lennék kíváncsi. Van egy 22 éves kocsim (Mazda 323f) ami idén megy műszakira április környékén. Viszonylag jó állapotban van, nincs különösebb hibája ami a napi használatot akadályozná. 181ezer km van benne, időszerű lesz rajta egy vezérműszíj csere, kuplung sem volt még cserélve (bár még nincs vele gond), olajcsere is most lesz, rozsda igazából ami volt azt megcsináltattam, az aljával nem vagyok tisztában, 2 éve még nem mondták rá, hogy gáz lesz, de valószínű hogy előjön még a műszaki előtti átnézésen pár dolog (fékek, gömbfej stb). Ha amúgy nincs gond a kocsival, meg szeretitek is, milyen összegig mennétek el amit még rá kellene költeni? Én reálisan még egy 2 évet adnék neki, mert azért nem rozsdamentes az alja.
Az autó 3-400 körüli összeget érhet (lehet már annyit se) használati értéke nekem jóval nagyobb. Ilyen helyzetben ki mit tenne? Inkább megválnátok tőle és amit ráköltenétek inkább egy használtra költeni vagy mi az az összeg amit még 2 év használatért megérheti rákölteni? 2-2.5 milla környéki kategóriában nézegetnék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen széket vegyek?
- BestBuy ruhás topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Okos Otthon / Smart Home
- Formula-1
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest