Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #186275 üzenetére
Tampere - Helsinki útvonalat járom elég sűrűn és mindig ugyanonnan indulok és ugyanott állok meg szóval kis túlzással méterre pontosan ugyanannyit megyek (376km). Indulás előtt tankolok kattanásig, majd hazaérkezéskor szintén ugyanazon a kúton. 90% pálya fele-fele arányban 100 és 120km korláttal, maradék 5% város 50, és 5% elkerülő 70-80km/h.
Mikor megvettem az autót még Neste Oil Futura 95 E10-et tankoltam és két tankolás között 5,6L/100km volt a fogyasztásom mindig. Mikor átálltam Futura 98 E5-re ugyanezt az utat lehoztam 4,9L/100km-ből.
Tampere - Rauma nagyon kevés pálya, szinte végig országút 80-100km/h között ugyanezekkel a feltételekkel 5,3 vs 4,6L/100km.
Szóval ahogy az öreg Pete mondaná: Kib.szott mérésre alapozom
De hasonló tapasztalatokat olvastam másoktól is 2ZR-FXE motorral. Autó (pontosabban motor) függő amúgy, melyik mennyire érzékeny a biokomponensre.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #186270 üzenetére
Baja épp nem lesz csak 0,7 - 1 literrel többet eszik E10-ből. Nem árt utána számolni melyikkel jössz ki olcsóbban. Nálunk mondjuk nincs nagy különbség a 98E5 és a 95E10 között árban (~30Ft) cserébe mindkettő drága.
1,359€ a 98E5 és 1,269€ a 95E10 mai árfolyamon, szóval van köztük kemény 9 cent ~30Ft differencia és nálam minimum 7 deci fogyasztástöbblet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #186249 üzenetére
+bandus:
Ugyanez van a CT-vel is. Halogén is bi-LED verziók vannak akárcsak az Aurisból és sok halogént hirdetnek LED fényszóróval. Aztán leesett a dolog, hogy a csalafinta nepper azért ikszeli a LED fényszóró opciót mert a DRL tényleg az még a halogénben is. Gondolom ugyanez a helyzet az Auris esetén is.
Másik vicces dolog amikor a Xenonnal van hirdetve a sima halogén pedig Xenonos CT sose volt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Nem. Úgy van ahogy írtam. Mikor bedugod nem “erőlteted a töltést”. Nyilván azért dugod be mert le van merülve és szépen nekiáll az elektronika tölteni de azt egy szabályozott görbe szerint teszi. Mikor már egész jól áll az SoC (State of Charge) lejjebb veszi a töltőáramot, az utolsó pár százalékot pedig csak csepegteti majd lekapcsol. A vezérlőrlektronika teszi a dolgát, te csak “biztosítasz neki kaját, de ő dönti el mennyit és milyen gyorsan eszik”.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
“az a véleményem, hogy ha a userre bízzuk a töltést, az csak árt az akkunak, az autó okosabb”
Az autó okosabb, csak egy dolgot felejtettél el. Te mint user adod az engedélyt az autónak a töltésre minden esetben, de onnantól az autó végez mindent, ha PHEV, ha nem. Normal hybrid esetén a “mostantól tölthetsz” az a pont amikor megnyomod a Start gombot, PHEV-nél pedig mikor bedugod a töltőt. Teljesen mindegy, hogy mi az energia forrása (motor vagy konnektor) az autó fogja eldönteni, hogy mit csinál az akkuval. Az akkunak mindkét esetben ugyanannyit és ugyanúgy tud ártani a user. Lerakja hónapokra a gépet csutkára merült akksival.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz koxkids #186201 üzenetére
Igazából az FL előtti Aurisnak az egyetlen baja az inverter mert a legtöbb (abban nem vagyok biztos, hogy mind) még nem erősített verzióval van szerelve amivel voltak olyan gondok, hogy elpukkant és nem olcsó a csere. Aztán -bár szubjektív kinek mennyire számít - de az FL Auris beltere mérföldekkel minőségibb mint az FL előttinek. Én is benne voltam ebben a dilemmában, csak én úgy, hogy ugyanazért a pénzért CT vagy FL Auris, és végül nem bántam meg a döntésemet. De az FL előtti Auris annyira "puritán" a másik kettővel összehasonlítva, hogy nálam szóba se jött. (Igen, én érzékeny vagyok a beltérre és a kültérre is. )
Tom5: Röhögni fogsz, Doki16-nak Outlandere is volt. Fogalmazzunk úgy, hogy amiket leírt nekem kb az ingyen se kategória. Prius+-t (meg úgy a Priusokat általánosságban) nem nagyon ismerem. Annyit tudni kell, hogy a többi HSD-vel ellentétben az líthium akksis szóval ha gond van vele akkor egyben kell cserélni ami zsebbe nyúlósabb mint pár cella cseréje és egy összebalanszírozás mondjuk egy Auris vagy P2/P3 esetében.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Én tuti Golf GTE-t vennék. Mivel Plug-In Priust néztél gondolom tudod otthon tölteni, hétköznap kiszolgál full elektromosban és hétvégén se állítja meg a pálya.
Várd meg Doki16-ot, neki HSD volt korábban és most GTE-ket hajt.
Szerk.: Elég sokáig tartott leírni ezek szerint ezt a pár sort.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #186174 üzenetére
Rohadt rég tanultam hidrodinamikát de gondolom a folyadékáramot próbálja szabályozni a vezérlő és a kopott pumpával ugyanahhoz a folyadékáramhoz nagyobb fordulatszám kell. Aztán egy idő után nem bírja a motor és... mondanám, hogy elköszön de igazából cseszik szólni és csak úgy sutyiban megáll.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz bandus #186163 üzenetére
A-B autónak az egyik legjobb. Nekem CT 200h-m ami lényegében egy Lexusba csomagolt Auris, műszakilag 100%-ban ugyanaz. (Egy dologban nem vagyok biztos, nekem hátul multilink van, P3-ban csatolt, Aurisról fogalmam sincs.)
Én városozok, külvárosozok de a méter 90%-a ami belemegy országút és pálya. Pályán 125-el megyek (120 a limit) és a fogyasztás is rendben van még ott. 170-nél azért már hangos de nem arra van kitalálva. Viszont megjártam vele Svédországot ami innen Tamperéből oda-vissza 1500km volt 3 fővel rogyásig pakolva 4,9L-ből és még mindig rendben van. Most volt 160k-s szervizen Lexusnál, a fékbetétek már nem gyáriak de minden más igen és tökéletes állapotban.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz zolee3000 #186109 üzenetére
Az már akkupakk (pontosabban vezérlőegység) függő, hogy melyik mit enged kiolvasni magából. Abban nem vagyok biztos, hogy egy "mezei" HSD akksi kidob neked SoH értéket, szerintem azt inkább csak kimérni lehet. Amikkel én foglalkozom az akkupakkok azoknak a vezérlőegysége kikalkulálja az SoH-t a mérési adatokból és szépen elküldi Modbus-on, hogy hányadán állunk. Csak ezeknek a vezérlőegysége akkora mint egy HSD akku és mérettől függően olyan 1-5 millió eurót kérnek értük szóval el is várom az adatokat.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Nem akartalak győzködni pedig csak leírtam, hogy én hogy látom. IS300h-t még lehet én is bevállalnám annyira szép (pedig nem kedvelem a nagy autókat). Szomszéd épületben van valakinek egy piros metál, mindig megbámulom mikor látom. RC kéne, azt nagyon élném.
Vagy így értetted a meggyőzést?
"rá kell szokni és kész"
"Jó meggyőztél"
hobizoli: Csak annyit olvastam, hogy némelyik országban és némelyik mosóban vannak kitiltva. A sebesség gondolom elég erősen mosó ÉS program függő. Annyi biztos, hogy volt példa arra amit írtam, másképp nem lenne tiltás ezekben a mosókban.
Szerk: Jaaa, most esik le mire gondoltál. Az "itteni mosók" alatt a nekem itteni, tehát finnországi mosókat kell érteni.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz rbalint88 #186092 üzenetére
Az az oka, hogy üresben a HSD nem indít motort akkor se ha megölöd az akksit. Amerikában a halott HSD akksik jelentős része úgy keletkezett egy időben, hogy beállt emberünk a mosóba üres akkuval, N-be rakta, klíma, lámpa, rádió, stb. ment tovább, aztán mire végigért a mosón D-be húzva felvillant a "Check Hybrid System" és lehetett trélerezni mert még a mosóból se tudott kigurulni vele. Az itteni mosóknál nincs ilyen probléma mert beállsz, le kell állítani a motort, kézit húzni és a gép mozog az autó fölött.
Doki16: Én is van, hogy beszaladok valamiért a boltba/BK-ba, barátnőm addig marad a kocsiban. Ilyenkor P + kézifék, lámpa le aztán hallgasson addig zenét nyugodtan. Először mondjuk meglepődött mikor ült nyugiban aztán hirtelen beindult a motor.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #186089 üzenetére
HSD-t üresbe tenni amúgy "use case"? Egy év alatt én egyszer nem használtam még az ürest. Lényegében kizárólag az az autómosó jut eszembe ahol végighúzzák az autót, de olvastam, hogy sok olyanból ki is vannak tiltva. (Nálunk Finnországban nincsenek ilyen mosók, legalábbis eddig nem láttam szóval érdemben nem tudok nyilatkozni.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz zolee3000 #186085 üzenetére
Ha esetleg érdekel, az autós topikban írtam az akkumulátorokról elég hosszan. Igaz melóban dobtam össze csak gyorsan és a téma a degradálódás és az alsó/felső "ablakok" voltak + elég műszaki lett de hátha találsz benne valami hasznosat. [link]
Qru: Annyit én sem mennék. Kertes házzal vagy az épülethez ahol laksz tartozó mélygarázzsal számoltam ahol tényleg csak leszaladsz szöszmöszmackóban. Mondjuk úgy, hogy "fél ciginyi távolság". (És ne gyere azzal, hogy nem dohányzol, rá kell szokni és kész. )
Nyilván az autó van értem és nem én érte, de ettől függetlenül te is lemosod, elviszed szervizbe, stb. Ez (szerintem) ugyanolyan dolog. Néha legalább egy kicsit neked is kell lenned az autóért, hogy az hosszabban/többet tehessen érted. A ló túloldalára nem kell átesni azért, de például nekem az, hogy beindítom a motort, mire elszívtam a cigim addigra feltölt, leállítom és visszaballagok a lakásba, talán 2 percet vesz el az időmből és kell hozzá extra 20m-t sétálnom. Annyi meg belefér.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Amúgy 3-5 perc alatt tölt maxra a HSD akksija saccköbö. 3 hetente beindítani pár percre emiatt nem nagy kaland szerintem.
Nyilván ha elutazol egy hónapra és nincs erre lehetőséged akkor így jártál.
Én is bevállaltam a CT-t pedig engem fokozottan fenyegetnek a kiküldetések. Júliusban végig Észtországban leszek (ha szabad), pár hónap múlva meg 5-6 hét Ausztrália is befigyelhet. De 6 hónap Dubai is tervben volt csak aztán rohadtul nem volt kedvem hozzá úgyhogy főnököm mást küldött vétül. Asszony itthon, néha beindítja, amúgy meg csak lepasszolnám a szomszédnak a kulcsot, hogy heti egyszer menjen ki vele a boltba.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #185383 üzenetére
"Reggel hidegen elindulsz. Az első 1-1.5 akár 2+kmen be se indul a benzinmotor."
Az megvan, hogy a HSD azzal indít, hogy beröffenti a motort, hogy melegedjen? Amíg nem éri el az üzemi hőfokot le se állítja, még akkor sem, ha a kocsi mellett cigizel és indítás óta P-ben van.Mondom ezt HSD tulajként...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Hátsó ülést nem kell feltétlenül kikapni, csak tutira 2 személyesnek kell lennie mókolhatatlanul (valami rohadt hülyén foglamaz a jogszabály, nem tudom, hogy lehet jól elmagyarázni.)
Lényeg, hogy ismerősöméknél a céges Kangooról levették a rendszámot helyszínen mert kistehernek volt vizsgáztatva, de igazából ilyen gyorsan oldható rugós bizbaszokkal ketté lehetett hajtani a térelválasztót aztán már fel is volt hajtható a hátsó üléssor. Na arra úgy kapták vissza a rendszámot, hogy be kellett szerelni egy rendes térelválasztót ami fixen be van csavarozva, nem lehet gyorsan kiszedni és amíg bent van addig lehetetlen felhajtani a hátsó üléssort.
Szóval elég lutri, hogy miben van és miben nincs meg.
molnarpeter: Egyszer keresztül mentünk fél Budapesten egy dobozos Transittal. 5-en ültünk a raktérben korom sötétben sörös rekeszeken, a sofőr meg állat módjára vezetett. Igazi élmény volt.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Ádám16 #184972 üzenetére
Nem az a baj, hogy csak Wankellel szerelték hanem az, hogy a környezetvédelmi előírások miatt az a motor nem lett tartós szemben mondjuk az RX7-ével. De az RX-ek úgy tökéletesek ahogy vanank, és a legnagyobb szentségtörés az engine swap.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz pècsimunkás #184968 üzenetére
Mazda Renesis is volt az év motorja. Aztán látod még én se venném meg pedig imádom a Wankelt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
"Olcsó üzemanyag meg szar"
"a prémium meg szerintem túlárazott"
"Én itt németben E5-öt tankoltok"Oké, hogy te Németországban azt tankolsz, de Magyarországon hol tankolsz nem prémium E5-öt? Azzal nem ér dobálózni, hogy "a jó magyaros lehúzás miatt nincs 95 E5, én Finnországban is csak E10 95 és E5 98 között tudok választni. (Most tekintsünk el attól a kb 10 Teboil kúttól (mind Helsinkiben és vonzáskörzetében) ahol van Teboil 99+ E5.)
#184285: Nyilván csak hülyéskedtem a Pro Engine Ultrával. Én úgy vagyok vele, hogy normális benzint tankolok (Neste Futura 98 E5 és semmi más), meg néha azért odalépek neki hiába "csak" egy HSD-ről beszélünk, aztán tiszta a lelkiismeretem.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
válasz CactuS #184152 üzenetére
Mondtam, hogy Priusban nem vagyok otthon, emiatt irtam, hogy "szerintem a Priusokat is azzal gyartottak mar utana".
"Az erősített invertert csak az Auris kapott és nem ez miatt, hanem a vontatási képesség miatt"
Ez azert furcsa, mert nekem is az erösitett inverter van az autoban es ugy emlekszem tilos vontatnom. Valahol mint ha azt olvastam volna, hogy amiatt van az autoban az erösitett inverter, mert a CT-ben Sport modban a szokasos 100-200V köruli feszultseg helyett (pontosan nem tudom) felengedi olyan 6-700V korulig es attol a sima inverter pukkanna egy nagyot. Szoval lehet, hogy hivatalosan a "vontatasi kepesseg miatt kapta", hogy igy vedje magat a Toyota de szerinem benne voltak ebbe az inverter problemak is.Ahogy en latom a Prius 3-ban (XW30) szimplan azert nem csereltek az invertert ahogy az Aurisban mert kifutott a modell es jött az XW50 amiben meg gondolom ugyanaz az erösitett van mint az FL Aurisban...
Valami HSD gurut meghallgatnek erröl, de elek a gyanuperrel, hogy a CT-hez fejlesztett invertert tettek bele az FL Aurisba mert azzal nem volt gond.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz tipuka #184149 üzenetére
Hasznaltan legalabb 100 ropi plusz beepites ahogy nezem.
Nem ott van a problema, hogy "hibas lehet" az inverter hanem a P3-ak inverteret alulmereteztek (ugyanezt az invertert kapta amugy az Auris is), es egy nagyobb gazadasra elpukkanhat. Kesöbb aztan elkezdtek az ugynevezett erösitett inverterrel gyartani az Aurisokat es szerintem a Priusokat is bar azokban nem vagyok otthon annyira. A Lexus CT 200h-kat pedig kizarolag az erösitett inverterrel szereltek. Az uj inverter nem hajlamos elpukkanni, a regi viszont sokaknak okozott problemat.
Legegyszerubben onnan lehet megkulönböztetni, hogy melyik inverterrel van szerelve az auto, hogy ha kinyitod az ajtot es megnezed a matricat ami a B oszlop aljan van (CT-n es Aurison tuti, gondolom Priuson is) ha a felsö ket sulyertek megegyezik akkor erösitett inverterrel van szerelve, ha elterö akkor pedig a gyarival. Doki16-nak talan van meg kepe is erröl Aurisbol, de kb ilyen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz CactuS #184138 üzenetére
Nyilván sokat számít a testalkat és a végtagok aránya is.
Szerintem leginkab az szamit. Nekem a labaim hosszuak szoval meg ha feltolom maxra az ulesmagassagot akkor sem eri el a fejem a tetöt, viszont eppencsak nem akadok bele a tempomatkarba. (Szokasos Toyota/Lexus kar ami fordul a kormannyal) Tölem csak par centivel magasabb embereknek meg nem akadnak bele a tempomatkarba de total leengedett ulessel fernek el csak.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gombinyó #183793 üzenetére
Sokakban él a hit, hogy a nők és 85 éves papók (ugye a másik sláger a nyugdíjas házaspár) nem nyomják padlóig. Pedig de, csak ők parkoláskor.
Automatánál nem oszt, nem szoroz. Manuálist csak akkor vennék női tulajtól miután beültem mellé egy 20 perces városi furikázásra ami érint egy Tesco parkolót legalább. (Hű, mit fogok én ezért kapni... )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz focvis #183658 üzenetére
Olyan részben vadállat fajta ami meg is látszik néha rajta. Bengáli amúgy.
Rá nem biztos, hogy allergiás lennél. Bár tévesen hippoallergénnek mondják, nem az. Viszont kevesebb fel-d proteint termel mint az átlag (erre allergiás az ember) és a szőrzete (nem minta, hanem a fajtája és a nem réteges mivolta) miatt sokkal kevésbé érzékeny rá az ember. Barátnőm is nagyon allergiás de rá csak abban az 1-2 hétben mikor nagyon durván vedlik.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Kickass #183600 üzenetére
En nem azert vettem hybridet mert "hudezöldvagyok".
Ceges elvaras a sajat auto (itt nincs ceges meg a vezerizgatonak sem), emiatt muszaly volt vennem valamit. Onnantol meg, hogy megvan az auto nem fog a garazsban allni mert ha tenyleg sehova se kell mennem kivetelesen (jo vicc) akkor se kerul annyiba a benzin egy honapra mint a buszberlet arra a buszra ami 30 percenkent egyszer jar erre tajekoztato jellegu menetrenddel. (Biztositastol, egyebektöl eltekintek, azt mindenkepp fizetnem kellene.)
Aztan arrol nem is beszelek mikor a kikötön belul is kocsival megyek odebb 500m-t mert van nalam 3 szerszamostaska meg egy Sverker 900 ami 50kg + laptop es setaljon ennyi cuccal oda-vissza 500m-t haromszor akinek ket anyja van...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz kisza25 #183592 üzenetére
Kifutottam a szerkesztési időből.
Amúgy nekem is csak amiatt ennyi mert 24 fokra van állítva a klíma folyamatosan. Hazafelé szegény autónak esélye nincs leállítani a motort.Ha csak szimplán hagynám, hogy fújja a levegőt az ablakra nem lenne ilyen szar, de most kíváncsi vagyok mi lesz a vége amiatt nem csesztetem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
+molnarpeter +dj79:
A 9,2 ugy jön össze, hogy kereken 3km-t megyek napi ketszer 8 ora kulönbseggel es -2 - -5 között mozog a hömerseklet. Ugye ahogy indul a motor, kapcsol az ulesfutes, delutan meg benyomom a hatso ablak+tukörfutest is, aztan volt egyszer ketszer, hogy par percig meg alltam a parkoloban varva arra, hogy leolvadjon a jeg a szelvedöröl (mert csesztem bedugni az elektromos allofutest).
De a lenyeg az, hogy csak 3km es nem 15-20 a dugoban. Ott azert nagyon durvan baratibb lenne. Ha egyszer mennek egy normalisabb tavot siman normalizalodna, ez most tenyleg az extrem eset, hogy semerre se megyek csak meloba. Peneteken megyek Helsinkibe, meglatjuk mit mutat utana majd.
"Na igen. De az ujabb Toyota hibrid hajtaslanc mar akkurol klimazik, nem?"
Nem tudom. Lehet, hogy ugy muködik de nekem egy facelift elötti CT-m van ami lenyegeben hajtaslancban ugyanaz mint a P3. De szerintem az is bemelegiti a motort indulasnal ha akarod, ha nem. Ha akkurol klimazik akkor max ez a fazis kevesebb ideig tart.Összessegeben nekem is jobb lenne egy plug-in, de sajnos nem tudom hol tölteni. Es fogyasztas/fenntartas tekinteteben (2*3km-ek, havonta 1-3 alkalommal 2*150-200)- meg mindig merföldekkel elörebb vagyok egy HSD-vel mint barmi massal.
"Gaben fogyasztása számunkra itt nem mérvadó, ahol ő lakik, ott más a téli átlaghőmérséklet."
Röhögni fogsz, de az idei tel erdeklödes hianyaban elmaradt. Talan masfel het volt összesen mikor -5 alatt volt a hömerseklet, es kb 10 napnyi havas ut. Ez a mostani fogyasztas vegig -1 fok körul volt, ket delutan volt, hogy -5. Meg azt is bele lehet kalkulalni, hogy minden reggel 40-43 fokra elömelegitett motorral es 24 fokos utasterrel indulok el otthonrol (DEFA elektromos cuccos).[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz kisza25 #183386 üzenetére
Finnorszagi hosszu tavu tapasztalataim vannak. 2 honapig jartam E10 95-el, azota E5 98-at tankolok kizarolag. Mindkettö ugyanarrol a Neste Oil kutrol. Megcsinaltam ugyanazt a tavot mindkettövel.
Alany: CT 200h (1.8 HSD)
Utvonal: Tampere - Toholampi oda vissza (636km, kulterulet de nem autopalya)
Sebesseg: nagyreszt 80 tempomat, nehol csak 60, nagyon keves 100,Eredmenyek:
95 E10, Michelin Primacy 4 16", stabil +18 fok, nyar, napos ido, klima kikapcsolva:
5,6L/100km98 E5, Michelin X-Ice North 4 (szöges) 16", stabil -2 fok, tel, havas/jeges ut, esö, klima +24-en vegig:
4,9L/100km[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #182610 üzenetére
Kevésnek kevés van, de van 5,5-ért hahun. Plug-In is van, de azok már 7,5-től indulnak. Elég durva... Annyiért már inkább egy IS300h-ba ülnék hiába nem plug-in.
vzsryl: Én nem vagyok fanatikus, számomra a P3 is bűnronda, de valahogy a P4 már annyira nem vészes. A segge nem tetszik, de az eleje már egészen normális. Ha most kellene autót vennem nem zárkóznék el 100%-osan tőle mint a korábbiaktól. Ami miatt viszont mégsem venném meg az a beltér, egész pontosan a középen lévő műszerfal. Az szerintem egyike a legnagyobb faszságoknak amit az autóipar valaha kitalált. Ezért áldom a Toyotát amiért gyárt HSD-t Lexus logóval.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz z-csongor #182457 üzenetére
Lexus GS-re plusz egy szavazat. Illetve az NX-eket nem nézted?
Bár nem releváns, de aa tudnád tölteni akkor meg (bár én elfogult vagyok) Mercedes C300h/C350h felé indulnék. Kollégám most árulja a sajátját, egyszer ültem benne, elég pöpec cucc.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz FeRRaR1 #182363 üzenetére
A 99 lóerő az csak a belsőégésű. A rendszer összteljesítménye 136, csak ugye adózási okokból hivatalosan mindenhol 99. De ettől függetlenül tényleg nem egy versenyautó.
Én nagyon szeretem, nem cserélném semmire csak 2018-as CT-re, vagy RC-250h-ra.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz SaNyEe #182159 üzenetére
Siman lehet, hogy csak szimplan paranoias...
Baratnöm batyja is tud olyanokat alkotni, hogy neha a szemem felakad. Nem hasznal elofizeteses telefont mert mikor kötöd, meg kell adni az igazi neved, iPhone-t hasznal regisztralt Apple ID nelkul hasonlo okok miatt, Skype es hasonloktol is teljesen elhatarolodik mert azok kemkednek utanad, stb...
Es nem cegvezetö, vagy valami magas poziban levö koma. Eleteben nem dolgozott meg, otthon el az apjaval (34 eves talan) es abbol van penze, hogy HA-n ad-vesz laptop alkatreszeket.
Szoval ezek utan en nem lepödök meg mar semmin.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #181226 üzenetére
Azért ez nekem erősen sántít.
Amúgy - csak a miheztartás végett - a motor vagy az inverter vízpumpája lett cserélve? Mert ha az iverteré akkor azt tényleg nem veszed észre a vízhőfokon és ha jól rémlik visszahívás is arra volt.
Engem nem tudom mennyire érintenek ezek a dolok mondjuk, mert a P3/Auris inverter elpukkanása sem jellemző a CT-re. Arról mondjuk tudom, hogy amiatt mert az összes CT az erősített invertert kapta már.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Mondtam is főnökömnek, hogy ez az első alkalom, hogy drukkolok annak, hogy veszítsünk. Villannyal szívesen foglalkozok, de az a dízel... pfhujj... Viccen kívül: Imádom ezeket a motorokat de rohadtul nincs kedvem ECU-t írni hozzájuk...
Na meg hajóval kicsit macerásabb a tesztút....
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Igen, valami ilyesmire gondoltam én is, csak ezeket a HSD-ket nem mindegyik szereti. Meg lusta is vagyok foglalkozni vele.
Ahh, kevés vagyok én a hajózáshoz. Jégtörőkhöz - legfőképp dízel-elektromos, és dízel-elektromos-hybrid - csinálok mindenféle automatizálást. Leginkább a hajtómű vezérlését, hybrid rendszert, energiaelosztást, szóval mindent ami ahhoz kell, hogy menni is tudjon és ne csak áram legyen meg meleg víz. De most talán - ha megnyerjük a tendert - lesz egy melóm ahol én csinálom még az ECU-t is a hajó nagy dízeleihez. 1200kW hengereként, és van neki 9.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Lengyel hegesztők esete. Eldurrant egy éve kb egy DCDC konverter az egyik hajómon aztán a kollégák találtak egy köteg hegesztőpálcát a kapcsok között (880V-os hálózat). Aztán szóltak a lengyel hegesztők pár napra rá, hogy lehet otthagytak pár pálcát, figyeljünk majd rá. (Az már más kérdés, hogy ki se nyithatták volna a szekrényt...)
De amúgy énis gondolkodtam rajta, hogy valam ilyesmi nem ártana nekem sem “jobb a biztonság” alapon mert az enyémben is van már 160k.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
válasz Integrale #180658 üzenetére
Gondoltam a beszélgetésből, hogy Prius 2 de motorikusan nincs sok különbség a 2-es és a 3-as között ha jól tudom.
Kipufogót akkor gondolom pont amiatt kellett cserélni mert megette a motor az olajat, a katalizátor meg köszönte szépen. Ha nem találják meg hamar miért hamizza az olajat akkor már lehet félrerakni új katalizátorra...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #176215 üzenetére
El kell kezdeni amerikai vényócat használni. Ha elég régi a gép akkor nincs katalógusadat.
Fun fact: Nálunk ugye emiasziós adó van a kocsikra. Mérik minden vizsgán, de ha gebasz van akkor csak elhasal, fizetni az alapján fizetsz ami a katalógusban van. Viszont itt nagyon nagy rajongás övezi az amcsi vényócat emiatt tele velük az ország. A legpatikább 40-80 éves gépektől a leglerúgottabb szarig minden van. Viszont akkortájt még NEDC sem volt emiatt szimplán súly alapján fizetnek. Így se kevés éppen, de ha (amcsi viszonylatban) könnyű géped van, hiába tol be 30 litert, kevesebb lehet az adód rá mint egy Euro3 dízelre.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Norvégia tényleg rossz példa. Ott elég szélsőséges az elektromos autózás helyzete. Nálunk Finnországban viszont semmi nem áll meg abból amit Norvégiára írtál (olaj nem annyira van, erőművek egy része Orosz kézben, van de nem óriási a támogatás a hybrid/elektromos autókra), és ahogy észreveszem valósabb képet is mutat a dolog felénk. A tisztán benzinesekre csökken a kereslet, a hybrid/elektromos/dízel viszont még mindig megy. A mocsok nagy távolságok miatt sok embernek annak ellenére is jobban megéri a dízel, hogy büntetőadóval van sújtva, pusztán amiatt mert dízel. (Törvény szerint minden büntetve van ami bármi mást éget el mint benzint. LPG/CNG illegális, szóval nagyrészt ez dízelt jelent.) Az emberek egy jó része napi 40-80km-t ingázik, vagy akár többet. Nekik megér(het)i, illetve sokan meló miatt mennek iszonyatos távolságokat. (Itt a céges autó annyira nem jellemző, mert mindenkinek van sajátja.) Aki viszont nem megy annyit, hogy megérje a dízel, sokkal inkább vesz manapság elektromost vagy hybridet benzines helyett. Céges parkolóban is egyre többet látok ezekből és az autcákon is, újságban is nemrég erről volt cikk. Sima egy fázisra egy plugint kb bárhol fel tudsz tenni tölteni ahol megállsz (motormelegítő oszlopok), de folyamatosan építik ki a rendes 3 fázisú töltőpontokat az egész országban.
Szóval ha egy olyan országról beszélünk amit Magyarország és Norvégia közé pozícionálsz be valahova, akkor sokkal reálisabb kép rajzolódik ki. Amíg nincs 500km hatótáv emberi áron addig itt inkább a benzineseket szorítják ki a villannyos modellek és ez szerintem érthető is. Én is azok közé tartozom akik hybrid-et vettek szívó benzin helyett, pedig el-elmászkálok 2-400km távolságokra pályán.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz ribarszki #176123 üzenetére
Komolyan kezdem azt érezni, hogy Magyarországon csak dísznek van az autószalon... Bárki jár erre, hogy új autót venne pár nap múlva visszajön azzal, hogy “a kereskedés azt mondta 6 hónap, 8 hónap, 2042, nincsésnemislesz”, stb. Komolyan mondom egységesen ki kéne b.szni a “Merkúr” feliratot mindegyik szalonra és akkor egy szavunk nem lehetne.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz bitpork #175624 üzenetére
Gyógyszerész vagy patikus, vagy valami ilyesmi a koma. A szülőfalumban (20 km Miskolctól) most akar gyógyszertárat nyitni és emiatt volt anyummal tárgyalni. De úgy rémlik valahonnan Szombathely környékéről jött.
Az autó fehér, anyum haja vörös. Már tényleg csak ilyen haszontalan infókat tudok.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz máyköl #175620 üzenetére
Ne kérdezzétek. Én csak annyit tudok amit anyum elmondott.
Újonnan vette, 6 hónapos korában 60.000 volt benne (innen következtettem a havi 10k-t), és annyit tudok még, hogy otthon tölti általában telepített töltőről (nyilván mikor nincs úton) és lényegében ingyen mert kb napelemből van a háztető.
Egyebetnemtudokmondani. Kéremkapcsojjaki.
Szerk: Lehet P100D lesz az, vagy a fene se tudja... Nem vagyok otthon az új modellekben.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz kisza25 #175610 üzenetére
Én ha a legolcsóbb szervizbe vinném az autót akkor 3,5 millió menne el kötelező szervizre 700k alatt és ebbe még egy fékbetét ára sincs benne. A 150k-s szervíz 480€ volt az itteni Toyotanal (újkora óta márkaszervizbe hordva). Akárhogy számolok, ha nem fillérb.szás a cél még nekem is befutna 700k km alatt 7 millió, pedig ez HSD. Szóval nem rossz szám az, sőt!
Anyumnak van egy ismerőse, egy P90D-vel jár (azt hiszem), havi 10.000km-t megy viszont ugye az magánkézben lévő “gazdás” autó, arra lennék inkább kíváncsi hol áll meg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
Félig-meddig a te ötleted működik nálunk és elárulom, hogy nem (igazán) segít. Éves vizsgán mérik az emissziót és az alapján határozzák meg az éves adódat. Ha nem benzines a gép (szóval dízel lényegében, mert az LPG üzem illegális) akkor pedig alapból kapod a büntetőadót (fun fact: A hybridek annak számítanak amilyen a belső égésű motor. Ez azt eredményezi, hogy a dízel-hybridek is megkapják a dízelek büntetőadóját.) A képlet elég egyszerű: Minél kevesebb károsanyagot bocsát ki az autód, annál kevesebb adót fizetsz, a biztonsági felszereltség (ABS, ESP, de még a parkolóradar is) pedig az éves biztosításodra van hatással. Na most nekem ez összességében 1500€/év egy CT 200h-ra (bónusz besorolás miatt -40% kedvezmény után ennyi). Egy Euro3-as dízel már megcsaphatha a 3000-4000€-t is éves szinten. És nincs kevesebb dízel, csak annyit értek el vele, hogy tényleg az vesz dízelt akinek megéri mert sokat megy, illetve rendesen karban tartják az autókat. Itt kivágod a DPF-et, ledugózod az EGR-t és az emissziós adód annyival ugrik meg, hogy olcsóbb lett volna kicseréltetni.
Full elektromos nem nagyon téma nálunk, mert sokan még a legdurvább Modell S-el se tudnák töltés nélkül megjárni a rokonaikat (csak oda).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Az mondjuk érdekes... nálunk most alakítják át őket sorban, hogy hivatalosan is lehessen EV töltésre használni őket. Jelenleg ugye két sima dugalj van bennük egyenként 16A-re biztosítva amivel egy PHEV-et még fel lehet tölteni simán míg az irodában ülsz, csak kicsit macerás a 2 órás időlimit miatt. Le kell mászkálni és áttekerni az órát állandóan. Most azon dolgoznak, hogy ezeket úgy alakítsák át, hogy egy paypass-hez hasonló rendszerrel lehessen tölteni akár 3 fázisról is folyamatosan. Őszintén szólva nem lep meg, napról napra egyre több EV-t látok, pedig itt van olyan, hogy az ember elindul a rokonokhoz és mire hazaér 1800km belement a gépbe. Én az első héten 2000-et tettem a Lexusba, utána meg egy hónap alatt 90-et.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Főleg úgy, hogy itt ki is van építve hozzá minden. Garázsban minden parkolóhelyhez jár foglalat, céges parkolóban szintén, de még szupermarketeknél is van a legtöbb helyen. Nekem mondjuk nincs a Lexusban mert svédországi import, de tél előtt tuti berakom/berakatom.
Mondjuk az már más kérdés, hogy naponta látom a szomszédos cég helyein (közös parkoló, csak cégnévre foglalt helyek), hogy ezekről az oszlopokról töltenek egy Prius PHEV-et és egy Outlander PHEV-et.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Johnny_vT #175077 üzenetére
DEFA motormelegítő (típusfüggő, melyik fajta) kb 80-90€, a Defa Termini 2 beltérfűtés megint olyan 80-90€. Szettben 150€ az egész és gyerekjáték beszerelni. Nálunk Finnországban az autók 90%-ban ez van. A maradék 10-ben meg benzines Webasto. Hasznos cucc, nem csak télen.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz rbalint88 #174720 üzenetére
Ismeröseimnek van egy XF Sportbrake-je, igaz meg az X250 szeria faceliftes verziojabol (2015-ös) de elvileg a motor ugyanaz benne ha a 3000-es dizel van neki is. Nekik peldaul motorikuson soha semmi baj nem volt az autoval. A hatso futumuvet viszont allitani kellett egyszer, mert bar sose volt törve, gyilkolva az auto valami elmaszott hatul es feloldalasan koptatta a gumit de olyan szinten, hogy a belsö oldalon meg 8mm barazdamelyseg volt, kulsön 1-2. Mai napig nem tudjak mi törtent, de miota beallitottak nincs bajuk vele.
Fönöködnel is sokkal inkabb a szerviz hozza(nem)ertesevel lesz a problema, ahogy irtad is.
bitpork: Aki kepes barmit is venni a Mansory-tol az meg is erdemli.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz cintula187 #174600 üzenetére
Csak úgy “mer mé’ ne?” alapon? Nem vagyok annyira otthon a témában de nem sok olyan történetet hallottam, hogy csak úgy spontán letört a gyertya vége ami összegányolta valamelyik szelepet...
Lehez hülyeséget mondok de egy lekoxolódott szívószelepről leváló nagyobb darab ha pont a dugattyú és a gyertyacsúcs közé szorul arról talán el tudom képzelni, hogy okozhat törést... Vagy B verzió: szimplán hibás volt a gyertya és nem bírta a strapát. Őszintén szólva ötletem sincs, de megkérdezhetem szerelő cimborámat.Amúgy ezesetben meg a letört gyertya verte szét a szelepet valószínűleg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #174572 üzenetére
Nekem meg EMVN van meg a Lexus-ban (Gen 6 navi), es igazabol olyan nagy problemam nem lenne vele, csak arra az egy dologra amire hasznalnam (GPS) nem jo.
Az egy dolog, hogy 2011-es terkepek vannak rajta (es vagy rohadt dragan megcsinalja a szerviz, vagy neked kell szetszedni a fel kocsit otthon), de meg ha le is frissitenem akkor se oldodna meg az, hogy par hete ugy be akart vinni Helsinki belvarosaba (hidrol le, keresztezödesnel balra, 800m-es kocsisor a lampanal), hogy azt az utat amit az Apple maps ajanlott fel (15km-el hosszabb de kb M0 szintu elkerulön, es a dugo miatt 30 perccel gyorsabb kb) fel se dobta alternativakent. Hittem a telefonnak, elmentem az elkerulöre, a kocsi GPS-e meg 7km-en keresztul vissza akart forditani az eredeti utvonalra.
nvconnect elvileg gyart hozza CarPlay es Android Auto interface-t, de nem talalok senkit akinek lenne tapasztalata vele pedig ha tudnam, hogy franko siman raszannam azt az 500-600€-t...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #174569 üzenetére
Tudom, de ezt valahogy sok mas autonal sikerult ertelmes modon megoldani. IS 300h-ban sincs lentebb de az megis valahogy összeall, Mazda 6 ugyanigy.
xEon1337: Ugy tudom a Yaris kapta meg az Android Auto-t meg csak. Valahogy a Toyota/Lexus nagyon nincs a toppon sajnos infotainment oldalrol, az az egyetlen amivel nem vagyok megelegedve.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #174560 üzenetére
Lehet bekerult valami oda nem illö a hengerbe es az verte szet mind a szelepet, mind a gyertyat. Ha csak egy henger volt erintett akkor benne lehet. Mas esetben nem uszta volna meg az a motor egy szelep + gyertacserevel aminek a hengerfejtömites mar csak a szerelesböl adodo hozadeka.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Meg a kabelkorbacsot mert azt is le lehet adni a mehtelepen az ereszcsatornaval egyutt...
A cim amugy a körözesi felhivasbol jött. Ott irta szo szerint ezt a rendörseg mert ugye akkor se szabad leirni, ha nyilvanvalo.... Ha jol emlekszem amiatt "csak" ennyi volt a kar, mert a Ferrari kulcsa nem volt otthon.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz footy #174540 üzenetére
Ha lesz penzed lovera akkor viszont pancelszekrenyt is vegyel hozza ahova be tudod parkolni. Ismerösömet par eve meglovasitottak a falubol ahonnan szarmazom, jol elbantak szerencsetlennel....
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gombinyó #174537 üzenetére
Statisztikailag senkinek nem kellene semmit vennie. Kijelentesek barataimtol, volt kollegaimtol, stb (döntöen mernökök) kb igy neznek ki. "Dolgoztam az XY-ban, miota latom hogy keszul sose vennek XY-t."
XY helyere tetszolegesen behelyettesithetö az Audi, Mercedes, Suzuki, Opel, Bosch, Nokia, Takata, stb.
Ugyanigy (bar nem igazan fenyeget) sosem vennek kontenerdarut a Doosan-tol es jegtöröt a norveg hajogyaraktol.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #173524 üzenetére
Köszönöm a gratulációkat mindenkinek.
Egyelőre még csak ismerkedünk, szoknom kell még kicsit, mert életemben egyszer vezettem automatát mikor leugrottam a 2 km-re lévő boltba egy barátom Jaguar XF-jével, szóval nem nagyon tudok mit kezdeni a bal lábammal. Ettől függetlenül úgy érzem jól megleszünk egymással. Jövő héten viszont -ahhoz képest, hogy amiatt lett hybrid mert leginkább városozás lesz, rövid távokkal - lesz 1200 km-ünk ismerkedni mert háromszor is meg kell járnom Helsinkit oda-vissza.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Sziasztok megint.
Szeretném megköszönni a segítséget és ajánlásokat amiket kaptam, örömmel jelentem reggel 9 óta a garázsban parkol ez a szépség.
Ha nem jönne be a link akkor már levették az oldalról, de saját képem még nincs róla sajnos. Délután megpróbálok csinálni párat ha időm engedi.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #173021 üzenetére
Mi alapján tűnik kevésbé lelakottnak? Nekem kb annyi tűnt fel, hogy a csomagtartóját a sötétkéknek nem használták annyira mert a műanyag élvédő teljesen jó állapotban van, meg ugye amit említettem korábban. De beltérben olyan nagy különbséget én nem nagyon vettem észre. Igazából az 1000€ felár abszolút nem sok érte szerintem, ha figyelembe vesszük, hogy 33.000-el kevesebb van van benne, és a téli meg a nyári gumigarnitúra is gyári Lexus felnikkel van amik önmagukban mocsok drágák erre. A szervizkönyv mondjuk valóban jól mutat. A friss szerviz mindkét esetben kb alap, mert pont ott járnak ahol esedékes.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #172708 üzenetére
Na ugy nez ki hetvegen lesz idöm, ugyhogy elmegyek Kuopioba megnezni az autot. Igazabol kettö is van a komanak, ha jol vettem le a kulönbseg a szin es az oraallas. Az elsödleges cel a sötetkek meg mindig. Ha minden franko akkor el hoznam egyböl.
Kepeken lat valaki valami erdekeset, vagy jonak tunik minden? (En sajnos nem vagyok annyira szemfules, hogy eszrevegyek olyan aprosagokat amit masok csipöböl. Egyedul annyit szurtam ki, hogy a halvanykek jobb hatuljarul hianyzik egy helyen a festek.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172709 üzenetére
Igazából lekértem az autó adatait a nyilvántartásból (6€), és nálunk az összes külföldről behozott autónak regisztrálják a külföldi “nyilvántartási számát” és a rendszámát. Aztán beírtam gugliba a svéd rendszámot és ezeket dobta ki amiket linkeltem.
Valamiből meg kell élnie. Legyen 6000€ a különbözet, de ki kellett repülni érte, hazavezetni (lábon jön minden kocsi amit hoz), kompdíj, regadó olyan 1000€ körül van, műszaki vizsga se ingyenes, plusz míg az ő nevén van fizeti a biztosítást is. De még így is marad haszna azért rajta bőven.
Ha meglesz még április közepén akkor elmegyek érte. Hamarabb sajnos nem megy, mert a “költözzünk Finnországba” projekt drágább volt mint amennyibe a kocsi kerül, a 6 hónapos (nem vicc), próbaidőm pedig április 5-én jár le, szóval onnantól tudok hitelért kuncsorogni. Ha addigra elviszik akkor megvárom, míg hoz másikat. Most is 2 ilyen CT áll az udvarán, csak a futásteljesítményben van eltérés. Másik 2k-val olcsóbb, és 180k km van benne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #172632 üzenetére
Na nyomoztam kicsit a kinezett Lexus utan.
Amit eddig is tudtam az annyi volt, hogy Svedorszagbol hozta at egy koma nemreg mert ott jobban felszereltek vannak olcsobban. Viszont itt regisztralva van es lekerhetö az eredeti kulföldi rendszam. (LFY 518 volt par honappal ezelett meg)
- Nemreg kapta meg a Finn forgalmi engedelyt, 2 evre a szokasos egy helyett, tehat jo allapotban van.
- Itt az eredeti sved hirdetes ami szerint 124.900 korona volt az ara (~11800€)
-Oraallas valosnak nez ki, az itteni hirdetesben szereplö szervizkönyvbejegyzeseknel szereplö allas kb ugyanott van ahol a muszaki vizsan bejegyzettek.
- Eredetileg egy ceg vette, onnan kerult magankezbe (na most, hogy tenyleg ceges auto volt, vagy ceges hitelre lett veve (itt kb mindenhol van ilyen. Bank helyett a munkaado adja a kölcsönt, emiatt a ceg nevere kerul a kocsi a lizingidö alatt) az jo kerdes)
- Lexus honlapjan megprobaltam megkeresni (megvan a VIN), de azt irta "adjak meg rendes VIN-t".[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172626 üzenetére
Hát a szervizköltségek miatt nem parázom.
Közben megkérdeztem egyik cimborámat, hogy mi a helyzet a műszakival, mert elvileg itt évente kell, viszont a kinézett példány 2018 decemberében volt műszakin és a hirdetés szerint 2020.12 a következő. Aztán felvilágosított, hogy alapból 1 évre adnak műszakit, de ha vatta új vagy kivételesen jó állapotú az autó és a tulaj beleegyezik egy átfogóbb vizsgálatba ahol mindent rendben találnak akkor megadják kettőre.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- E-book olvasók
- LEGO klub
- Call of Duty: WWII
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Hardcore café
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest