Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz
tboy93 #182785 üzenetére
Lehet, de a 8gen Accord egy jó kis gép lett. Kicsit tényleg karcsú az a motor hozzá, de nem annyival, amennyivel nagyobb előrelépés lenne. De ha ennyire a szívedhez nőtt a 7gen, akkor a második autó felállást javasolnám. Egy olcsón fenntartható, nagyobb autót venni, az Accord mellé. Ha jól csinálod, árban kb ugyanott vagy, mintha a 7gent 8genre cserélnéd.
Pár hónapja adtam el a Corolla Verso-t. Van benne hely, gyerekekkel ideális, tipikus mama autó. 1.350-ért ment el ha jól emlékszem, hibátlan volt, 160e km.
-
rbalint88
addikt
válasz
ngaba #182796 üzenetére
ha pénz nem számít, nekem ez lenne a sorrendem: conti, goodyear, nexen. ha ordas télben nem szempont az, hogy el tudj indulni az autóval, akkor játszhat még a michelin és bridgestone is. ár-érték arányban tényleg a nexen a best buy, de mivel nem olyan drágák a gumik 16"-ig, szerintem érdemes top kategóriásat venni.
-
ngaba
aktív tag
Kinek mi a kedvenc négyévszakos gumija (alsó-középkategóriás autókra való méretben)? A maximalista autószerelőm meggyőzött, hogy elég lesz az nekem, és ahogy utánaolvastam, tényleg.
Ő a Michelint és a Nexent említette (utóbbit mint szerinte legjobb ár/érték arányút). Nekem a Continental is szimpatikus a tesztek alapján.
-
Biqci
aktív tag
válasz
tboy93 #182792 üzenetére
Így igaz, sőt. Nem ismerik a fizikát, azaz, 1kiló vas ugyanannyi mint 1kiló toll, csak némileg kisebb a térfogata. Tehát ha vassal pakolod tele a kocsit ugyan úgy tele lesz, mintha párnával. Csak súlyban másabb. Mindig, de tényleg mindig vita volt, amikor jövünk haza, hogy "dehát van még hely". Csak az a gond, a sárvédő beleér a gumiba és még benne sem ülünk...
-
Biqci
aktív tag
válasz
molnarpeter #182788 üzenetére
A Bmw-t nem ismerem, de a Merci kombik már 1988-89 óta szintszabályzósok hátul. Nagyon király volt. Nekem ez a 124-es 90-es évjáratú volt, az Accordig ez volt a legjobb, legmegbízhatóbb, leg-autóm. Pedig volt egy pár...
-
Biqci
aktív tag
Én nem tudom, miért parázik mindenki, hogy kicsi a 8gen Accord. Szerintem nem kicsi, csak vannak cuccolásra fejlesztett típusok és van un. életmód kombik. Ezeket legalább nem lehet legalább sz@rásig pakolni, hogy húzza a s.ggét. Én ezért kifejezetten szeretem. Volt több kombim, mindegyikkel ez volt, kivéve a W124-es kombit, ahol szintszabályzós volt hátul a futómű. Ez jól néz ki, pakolni is lehet, de nem egy teherautó
-
-
Nem ulnek at Avensisbe. Jo auto, de nekem nem tetszik se a forma, se a futomu hangolasa, az Accord egy fokkal sportosabb. 8gen Accorddal az a bajom, hogy nincs nekem tetszo motor. A 2.0 ahhoz a sulyhoz mar keves, a 2.4 zabalja az olajat hacsak nem orok eleteben 0w20-al etettek, dizel meg nem kell. Marad ez, meg a tetobox ha nagyon nem ferunk el
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tboldi #182779 üzenetére
Itt a Wartburg '85 óta végig családban volt
Szegény sajna B vágányon van egy ideje, vannak égetőbb dolgok. Legalább közben racionalizálódik a házi flotta, pl Jumper helyett van gyakorlatilag az utánfutó (pár év alatt csak a fix költségeket megspórolva bejön a futó ára) - a többire meg hívunk kamiont.
-
válasz
SaNyEe #182778 üzenetére
Valószínűleg még jó pár évig nem aktuális, mivel a váltás valamilyen téren visszalépés lenne, vagy anyagilag irreális. Másrészt most 5 éves, lassan 120 ezer km-rel, 10 ezrenként olaj, szűrők és minden más cseréjével, frissen alváz-védőzve biztosan tartós lesz. Jövőre kap egy vezérlés cserét, illetve egy váltóolaj cserét (hivatalosan nem cserélnek), a többit még kifundálom.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
Tothgera30 #182772 üzenetére
persze, hogy változnak az igények, de azért nem évről évre
A Leaf-et hagyd a fenébe (már ha a 24/30kwh aksisra kacsingattok)
Ha időnként hiányozna valami, arra sanszosan nincs is nagy szükség, nemde? Pl az Epica-nál alkalmanként hiányoltam a pakolhatóságot miután kertesházba költöztünk, mégse rohantam venni egy egyterűt, hanem vásároltam egy tetőcsomagtartót.
Eddigi tapasztalás szerint egy vétel már anyagilag is fárasztó. Atírás, forgalmi, eredetvizsga majd 1 kiló, olyan autót még nem vettem használtan ahol nem kellett volna min egy éven, de inkább fél éven belül körbegumizni, 1-2 kiló gumimérettől függően / szezon, olajcsere és szűrők cseréje ~ 30-40k. Hol is járunk már csak átírás miatt? 1-2 évente ezt inkább nem játszanám be -
SaNyEe
aktív tag
-
válasz
kisza25 #182770 üzenetére
Napokban fogalmazódott meg bennem, hogy ha már jön a második poronty akkor váltani kéne CR-V-re, de aztán átrágtam a dolgot és azért az évi 3 alkalomért amikor szűkös az Accord, nem fogok:
- ráfizetni 1.5 millát a mostani kocsira
- 10 helyett 13 literrel járni fixen
- lomhább autóba ülni
- átpakolni a garázst hogy leférjen
- elengedni a 140e km-es hibátlan vasatSzóval marad a sedan, max veszek tetőcsomit és kölcsön kérem após tetőboxát
-
válasz
SaNyEe #182745 üzenetére
Változnak az igények, szinte folyamatosan. Többször autó vétel előtt sok olyan kritérium megfogalmazódik amire később nem is lesz szükség, vagy ki sem használjuk. 2018 május óta van meg az Astra ST, és mostanság már kacérkodunk a gondolattal hogy a következő lehet e-Golf vagy Leaf lenne, de akkor meg időnként a kombi forma hiányozna (és hogy csak bedobom a hangárba a bevásárolt árut).
-
kisza25
félisten
valahogy így
benzinesháromajtósmindenreisjó --->
nemférbeababakocsikellakombidízelismertakombibakellanyomaték---> városbakellrohangálninincsmesszeamunkahelynegyilkoljukszétadízelt ---> kisköbcentisbenzines5ajtósiselégnemmegyünkmesszireakétkicsivel ---> mostmáreljárhatunkkirándulnimesszebremertbírjákkellenevalamiújabbnagyobb
most jutottunk el az utolsóhoz, de lesz@rom:
maradazötajtósmajdnemkombikisbenzinesmindenreisjó -
Cifu
félisten
Ezek szerint én valami Marslakó lehetek, hogy hetedik éve hajtom a Golfot...
-
rbalint88
addikt
válasz
SaNyEe #182763 üzenetére
Lassan 11 eve van sajat autom, ezalatt a mostani a 9., volt parhuzamos uzemeltetes is, 3 honap-3,5 ev kozott voltak meg az autok. Plusz segitettem csaladban is es ismerosnek is eladni-venni is. A tapasztalat az, hogy a hasznaltnal mindig lesznek aknak, olcson a szart is elviszik, dragan a jot se vagy csak nagyon nehezen es hogy a karbantartasi reszen kivul eso eladoi suketelest el kell engedni es csak a tenyek es varhato kockazatok tudataban szabad megvenni egy autot.
Csunyan hangzik, de meg szerelemautot is kerges szivvel es tiszta elmevel, a rozsaszin kodot felre teve kell elmenni megnezni.
Es megegyszer, a hasznalt auto kockazat. Vettem mar tipuson belul olcson es dragan is, volt amivel szivtam es volt amivel nem, ez nem latszik elore. Nyilvan fel lehet keszulni a tipusbol, de elore nem latja senki, hogy mi lesz az autoval x km vagy ev mulva. -
dj79
senior tag
válasz
kisza25 #182759 üzenetére
2014 eleje óta az ötödik autót használjuk mi is, a következő útvonalat bejárva.
benzinesszedanmindenreisjó ---> nemférbeababakocsikellakombidízelisjómesszevanamunkahely ---> városbaköltöztünknincsmesszeamunkahelynegyilkoljukszétadízelt ---> kisköbcentisbenzineskombiiselégnemmegyünkmesszireakétkicsivel ---> mostmáreljárhatunkkirándulnimesszebremertbírjákkellenevalamiújabbnagyobbEgyiket sem árultam sokáig, persze a műszaki állapotba nem is igazán tudtak belekötni a kedves vevők, az esetleges esztétikai apróságokat meg látták a képeken.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
batai15 #182756 üzenetére
Nálunk cégnél poolos autók voltak, eleinte ez az 1.6tdci, később az 1.5 .. nem volt velük nekünk semmi bajunk (jó, nyilván új autók voltak), kényelmesen utaztunk bennük, aránylag nem is voltak zajosak se. Üzemanyagot meg keveset kértek autópályán.
Az állapotát kell megnézni, ha jó, akkor meg kell venni. Amennyiben nem megy el állapotfelmérésre, vessen magára, nagyoneccerűen. Szval vigye el felméretni és lehet leizgatják az autóról egy akár milliós ajánlattal
@Autóhopperek: Nekem akkor is gyanúra ad okot, ha fél éven, éven belül dobja az ember az autóját
. Szervízben persze kiderülhet, hogy hát épp semmi baja a gépnek, nekem a default az az, hogy valami itt xar. Senki fejére nincs ráírva, hogy hiteles/őszinte ember.
Állapotfelmérésnek hiszünk, pláne, hogy a szervíz amiatt számonkérhető -
dj79
senior tag
-
válasz
blu79 #182755 üzenetére
szia... a magyar kereskedő valószínűleg nem hazudott... németből van... csak a német nepper meg Dániából hozta... gondolom párszor megtekerték az óráját... nem mintha számítana... állapotot veszünk, nem km-t... vidd el márkaszervizbe átvizsgálása ha komolyan érdekel...
...
-
blu79
addikt
Sziasztok , én egy wv passat b8-at néztem ki (1.4Tsi) mondta kereskedő németországból van... de a forgalmi érdekes módon dánia... lekérdeztem az alvázszámot és csak annyit dobott ki h Dániában lett forgalomba helyezve ... na most onnan a németekhez került.... egy kereskedőhöz (ahol a telephelyen 3000autó van) képeket is mutatta a lekérdező... na és onnan a magyar kereskedő hozta be ... megnéztem egy dán használtautó oldalt ... hát borzasztó árakkal vannak a használtautók... és feltettem magamnakna kérdést.... miért (mennyiért ) vette meg a német és utána a magyar h keressenek is rajta ... na de ha olyan olcsón... mi baja lehetett a kocsinak ... (viszont a német hírdetésbe 1444xx km szerepelt ... a magyarba is 1445xxkm)
-
Doki16
addikt
Persze, nyilván, csak hülyéskedtem
Vízpumpa hiba ami eléri szinte az összes HSD-t 200k km körül. De bármilyen dízel nyűghöz képest elenyésző az ára. Márkaszervizben 80-100k Ft a cseréje 4+ programban. A bolygóműves váltó miatt annyira jó a HSD és sokan pont ezért utálják.(#182752)dj79: Priusban annyival nagyobb a lábtér hátul mint egy Auris TS-ben? Én csak az elejét nézegettem, ott meg már a műszerfal elrémít
Az Auris-é egyébként tényleg elég kevés, de cserébe hatalmas a csomagtér.
-
dj79
senior tag
-
TommyX_
őstag
válasz
Tothgera30 #182736 üzenetére
Ismerősömnek volt egy szürke Golf 4-es, volt benne 110-120 000 km, ő 630 000 ft-ért adta el nyáron. (1.4-es volt)
-
SaNyEe
aktív tag
-
-
batai15
félisten
[link]
Ismerős nézte ki , szerintem gyanúsan olcsó -
Cifu
félisten
válasz
hobizoli #182737 üzenetére
Sajnos ilyen lett a használatautó piac, meg ennyire keveset ér a forint. Annyira elrohantak az árak. Én láttam 3 milliós, 10 éves, elvben 200 ezret nem futott autót, ami rosszabb állapotban volt, mint a 15 éves, lassan 280 ezret futott Golfom.
Továbbra is az a kulcs, hogy állapotot és nem évjáratot veszünk...
-
Cifu
félisten
válasz
Tothgera30 #182736 üzenetére
Sajnos a használtautó árak ilyenek manapság. Ha 1-1,5 misi körül nézeget, akkor már azért jobb a merítés, bejöhetnek az 5-ös Golfok is, Skoda Octavia, illetve Toyota Corollák és Yarisok is (csak az 1.33-as motorokkal vigyázni kell, illetve Toyoták esetén sem jó ómen, ha fogyasztja az olajat...).
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Tothgera30 #182736 üzenetére
aztan egy ~20 eves auto
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Luck Dragon #182734 üzenetére
Írd meg neki privátban.
-
-
8th
addikt
válasz
szabonagyur #182727 üzenetére
Reméljük azon nem bontott fék van.
-
válasz
Luck Dragon #182725 üzenetére
Lemaradtam, miről, kiről van szó?
-
Cifu
félisten
-
batai15
félisten
válasz
szabonagyur #182722 üzenetére
Melette 3 albérlete van , stb stb. igénytelen minden területen pl ápoltság .
-
szabonagyur
félisten
válasz
Luck Dragon #182725 üzenetére
Kamionos témában eléggé aktív
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
Luck Dragon #182725 üzenetére
Megmondta a tutit, hagy időt feldolgozni.
-
-
batai15
félisten
Azért az komoly .mondjuk én ne m vagyok a használt cuccok ellen ,például váltó vagy kapcsoló be vizsgált porlasztó stb ,de fék futómű ilyenek szigorúan nem, de ugye kis odafigyeléssel lehet szinte újszerű cuccokat szerezni, teljesen új töredékéért az egyéb alkatrészekből.. Mondjuk nekem is van ismerős aki évente inkább felújítja a gatlokat ,mint venne egy újat ,aztán meg 12m van a számláján .
-
batai15
félisten
válasz
pècsimunkás #182718 üzenetére
Ja azt vagom a Suzuki ebből a szempontból szívás pl 195 45 r17 ..
-
A 120 e. az a 4 db prémium nyári ára, 225/45r17-ben.
4 db prémium téli 205/55r16-ban kb. 100 e. Ft. A felni más kérdés, 60-ért használt gyárit alut lehet lőni. + 8 e Ft szerelés; szumma 170.
Ehhez képest a 237 e. Ft a vatcsi új gyári alufelnis szettért igen kedvező. Suzukikhoz többet kérnek a lemezfelnis garnitúráért, Yokohama gumikkal.
-
Tin
veterán
válasz
focvis #182706 üzenetére
En most vettem a Golfra szerviz akcios (3 araert 4-et adnak) 16" gyari VW felnit Bridgestone LM005 teligumikkal, 717€ volt a szett. Es nem is volt veszes, mert a gumi ara 65€*4=260€, a felniknek igy darabja 115€ volt, ami egy vadiuj gyari felninel sztem nem veszes (a legolcsobbak mennek olyan 70-80€-tol).
Szoval siman felgumiztam telivel a kocsit, es kifizettem 230e forintot. Pedig ez "csak" 16-os.Most ezt hasonlitsd ossze a te araddal ami 180e... az se keves. Vagy, az ember cserelteti a felnin tavasszal es osszel, es rengeteget kifizet. Nekem raadasul a nyari 17-es, tehat ugy meg gyilkosabb lett volna.
-
válasz
batai15 #182711 üzenetére
A Michelinek jellemzően a legtartósabb gumik. Egy Pilot Sportot a sportos gumikhoz kell mérni.
Normál felhasználásra a Primacy 4-et ajánlom a Michelinek közül.Ami extrém tartós, az az Energy Saver, cserébe kevésbé tapad. Valamint talán nem is gyártják 225/45r17-ben.
A 90-es években nagy sláger volt a Michelin MXT, ezzel szerelték a szentgotthárdi Astra F-eket; bőven 100 000 km feletti futást tudtak egy átlag sofőrrel.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
batai15 #182711 üzenetére
Ha mész 30e km-et éves szinten előbb el fogod koptatni, minthogy kijöjjenek az említett öregedési bajok.
Hogy mennyi km-t megy el egy gumi az is leginkább jobbláb függő, hacsaknem valami híresen elfogyó keveréket sikerül vásárolni (gumiteszt!)
Ha Golfra a váltó 205/55R16 az egy aranyközépút. Az Epica-ra ugyanez /60 volt és 4 keréknél bizony 5 - 5.5 db /55 árát fizettem ki. -
kisza25
félisten
Nekem alapból mondta a kereskedő, meg a testvére (testvérpár csinálja, egyik a szalonban van, a másik a szervizben, nagyon normálisak, a hyundait is hozzájuk vittem), hogy ezek még a 2003-as stilo féle motorok, szóval ez igényli, hogy 3000-3500 körül ledobjuk az olajat és valahol 5000-6000 km tájékán kezd el összeállni (összekopni, érezhetően erősebb lesz és tényleg így volt) a motor.
szervizkönyvbe is szépen belevezették a 3500 km-es cserét. -
SaNyEe
aktív tag
válasz
CactuS #182703 üzenetére
jaja, a megkeményedő télinél nincs humorosabb.
Pont a korábban említett Escort ... Vettünk rá 175/70R13 váltóméretes télit, apámnak volt jó annó karácsonyi ajándék, mert Ő az "eljártam én a diagonállal is télen" kategóriát nyomatta.
Hát én elkorcsolyáztam a radiállal a gumishoz valahogy (pont leesett a hó) aztán megkapta a szett Kléberjét.
Hazamentem gond nélkül az autóval, fatert beültetem, elmentünk egy karikára és egy 7-8% emelkedőn stop, szépen elindul felfelé (friss havon). Néz, hogy wtf, ez most hogy, merthát a nyárival csak lendületből mert nekimenni akárminek is....
Ekkor Szerencsére megtért, de a lényeg, hogy ugyanez a gumi kb 5ezer kilométert ment 2 tél alatt és a 3. télen kb semmit se tudott abból, mint amikor megvettük, csúszkált ide-oda, olyan riszrossz érzés volt menni vele, pedig kopni nem kopott le semmit. -
batai15
félisten
válasz
CactuS #182703 üzenetére
Hát azóta is megy vele aki meg vette és nincs gondja vele. Ugye itt az átlag autóról beszélünk nem a nagyokrol ,mert ott én is egyet értek hogy akinek olyanra futja annak normális karbantartásra is, mert ott nem annyi paci van .
Viszont átlag autók esetén 20 30k gumi is megfelelő én azt mondom ,illetve tapasztalom . -
-
batai15
félisten
Hát nem tudom,200 ezer levezetett km után lehet bennem volt a hiba hogy meg voltam vele elégedve mikor az audival 150el kanyarba be estem aztan bírta. Pedig az csak 16 volt darabja. Meg az r16 volt.
Így azt gondolom egy 25 ezres gumi sem lehet rosszabb . Bár én max 17 collba gondolkodom,r18bol lehet ennyibol a hulladék van .
Cactus igen 1 szezon . Konkrétan 3 honap alatt . -
válasz
batai15 #182688 üzenetére
Én sem akarok senkit megbántani, de 8000 km elég kevés egy abroncs életét tekintve.
Mennyi idő alatt ment bele? 1 szezon? Téli abroncsoknál ha már olyat veszel, ami Európában legalább valamennyire ismert (értsd, nem műanyag kínai), akkor még a 2. szezon is egész tűrhető pl: téli esetén, a gond utána szokott lenni.
Általában a prémium vagy annak hívott autóknál kezdődik az igazi drágulás, a szervizes kolléga örült nagyon anno, talán az nInfinitynél, hogy a nyári abroncs /35 körüli volt, így kellett egy váltás szett, hogy ne legyen szétbarmolva a hazai utakon a felni, viszont lemezfelni fel sem ment egy adott típusunkra az egyedi méretek miatt (vagyis lett volna, de nem olcsóbb és ritka), csak a saját felnijük. 1 téli szett ára bőven hétjegyű lett, nettóban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Akvarisztika
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i7-10GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest