Hirdetés
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Projektor topic
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz diegho #225973 üzenetére
Voltak nekem is kollégáim, akik ennyit vezettek naponta, ez azt jelenti, hogy 2,5-3 órát ülsz autóban és akkor nem volt semmi baleset az autópályán. Egészségükre.
30 perc vs 3 óra: Van, aki ezt az időt inkább a családjával tölti vagy ennyi idő alatt egy edzés is belefér. Persze aki szívesebben van bárhol máshol, mint otthon, mert ordítanak a gyerekek és rikácsol az asszony, az más."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz herrká #225451 üzenetére
Nem szívesen vennék olyan márkától autót, amit már nem forgalmaznak Magyarországon, de talán az EU-ban sem, így az Infiniti felejtős. Ennek főleg a későbbi eladásnál lehet nagy jelentősége, de az alkatrész ellátottság is problémás lehet.
Én Lexus UX-et hajtok, ha kérdésed van, írj nyugodtan!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz syIex #224706 üzenetére
Azért vannak ilyen "jó árban", mivel a fenntartási költségüket beárazta a piac. Ennyi idősen - gondolom 100e feletti futással - bármi előjöhet már.
Amikor egy hónapja eladás előtt felmérték a V40-es Volvómat egy márkaspecifikus független szervizben és a váróban malmoztam, éppen erről érdeklődött egy pasas. 5 perc után már nem tudtam figyelni és még nem volt vége. Ugyanez érvényes a korai plug-in T6 és T8 hajtásláncra.A sima benzines Volvo motorok sokkal megbízhatóbbak, de ott sem a túlhúzott modellek, mint amilyen például a 320 lovas T6. A baj a benzinesekkel, hogy zabálnak egy ekkora kaszniban (10+ liter/100km)
Volvót én csak újként akarnék magamnak, céges lízinggel, 3 év után visszaadva. Magánszemélyként kizárt.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Mike81 #224095 üzenetére
Pénteken rendeltem egy CarlinKit 5.0-át (CPC200-2AIR), ha megjön a héten, akkor beszámolok róla, igaz én CP-vel fogom használni. Ahogy írtad, egyszer kell eljátszani a hosszabb csatlakozási folyamatot, utána ahogy gyújtást adsz, már el is fog magától indulni a történet.
Van egy kb. első generációs Ottocastom még 2020-ból, azt 1-2 hetente áramtalanítani kellett, mert lefagyott/nem csatlakozott/stb. De pl. a Waze is használhatatlan volt vele, valószínűleg gyenge volt az eszközben a hardver. De csak a Waze, mert amúgy a Google Maps és a Spoty hibátlan volt.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz rbalint88 #223677 üzenetére
Volt "szerencsém" a hétvégén a MOL Limo által vezetni egy új hibrid Vitarát. Nem említhető egy lapon egy fapados Golffal sem, az egyszer biztos. Nagyon buta módon bőgeti a motort, ha elveszed a gázt, sem esik vissza azonnal a fordulatszám, kellemetlen és pattogós a futóműve, emellett nagyon gagyi belül.
Lehet, hogy 2020 előtt ár-érték arányban még jó vétel volt egyesek számára egy Vitara, de 2024-ben ez nagyon gyenge.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Balázs_a_laz #221642 üzenetére
Az XC90 már valóban az életciklusa végén jár, 2015-ben dobták piacra, a V90-et 2016-ban, az XC60-at pedig 2017-ben, szóval nem mai csirkék. Bár már a Google féle rendszert futtatja mindegyik, szóval infotainmentben fejlettek.
A VW Touareget nem mondanám új modellnek, mivel 2018 óta van ez a generáció, most csak egy faceliftet kapott.
Én azért bedobnám a kalapba a Lexus RX 500h-t, ebben hagyományos 6 sebességes váltó van, nem a bégetős eCVT.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz tboy93 #220603 üzenetére
Én kedden voltam Budaörsön a Weltautónál 1-2 éves A4-eket nézni. Az egy dolog, hogy az eladásra felkészített autó belül olyan retkes/poros, amilyenbe én már bele sem ülnék, ha a sajátom lenne, de emellett minden beltéri elem összb*szva, karcosak és le vannak horzsolva a dekorelemek (nem zongoralakk), ajtó- és üléskárpiton ismeretlen eredetű foltok, amiket nem voltak képesek kitisztítani. Mindezt 12M forintért.
Belegondolok, hogy mit kaptak az első 40-50e kilométer alatt, el is ment a kedvem az egésztől, pedig nem egyet néztem! Győrben voltak szolgálati autók.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #219405 üzenetére
Amikor életemben először beültem a Leonba, az első gondolat, ami megfogalmazódott bennem: "Mi ez a sz*r?" A minőségérzet köszönőviszonyban sincs a V40-hez képest, de talán még az előző generációs Leonhoz képest sem (akárcsak Golf 7 vs. Golf 8).
De ha ezen túl tudja magát tenni az ember és megpróbál semmihez nem hozzáérni a beltérben (a kormányon kívül), akkor viszont kellemes gép, kicsit túlszervózott a kormány, de nagyon jó a futómű (225/45 R17 gumikkal), nagyautósabb és lágyabb, mint a Volvo (4 centivel hosszabb a tengelytáv, talán ezért).Egyértelműen hangosabb autópályán a V40-hez képest, de még elviselhető, viszont az alap gyári hifi az minősíthetetlen, én soha nem hallgatok rajta zenét még városban sem, mert bántóan rossz. Nem tudom a Seatba gyárilag mit raknak magasabb szinten (Bose?), kötelező belerendelni!
Eddig még nem kért olajat, igaz csak 10.000 kilométer van benne, de a flottában lévő 150/200 lovas SuperB-ek rendszeresen, ahogy a vizet is szeretik.. Pár kilométer azért kell neki, hogy meleget fújjon a szellőzőn, ez nem hibrid Toyota.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #219402 üzenetére
Aránylag rendszeresen vezetek egy új Leont a 116 lovas 2.0 TDI-vel (kézi váltóval).
A 152 lovas V40-emhez képest érezhetően gyengébb, viszont a fogyasztása nagy átlagban 5 liter, csak országúton 4 liter alá sem művészet bevinni!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
-
őstag
válasz TrollBalint #212949 üzenetére
98LE önmagában a belsőégésű motor, 122LE pedig a rendszer összteljesítménye a villannyal együtt.
Szerk.: Megelőztek.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz tibbike01 #211491 üzenetére
Ahogy a többiek leírták, pályán gyenge, minden gyorsításnál de még egy emelkedőn is bőg, plusz a hangszigetelése szerintem pocsék, 130-nál emelt hangon kell beszélgetni a melletted ülővel, hátul semmit nem érteni belőle. Zenét felejtsd el pályán, alapból is szar, de ha felhangosítod még torzít is. Nem utolsó szempont, de nekem az ülése is kényelmetlen volt 30 perc után, fájt a derekam, hiába volt benne állítható deréktámasz.
Viszont azt el kell ismernem, hogy városban tökéletes és oda még az 1.8 is elég!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz tibbike01 #211466 üzenetére
2020 novemberi Corolla Touring Sportsot használtam 2 éven, 60.000 kilométeren át, Comfort Style Tech felszereltséggel, 1.8 Hybrid hajtáslánccal.
Céges volt, előző munkahelyen sokszor kellett vidékre menni, plusz még a privát használat is korlátlan volt, szóval WC-re is azzal jártam és utáltam autópályán.Városban viszont nincs jobb az eCVT-nél, semmi megugrás, azonnali nyomaték 0-ról plusz marha alacsony fogyasztás.
Évente 126 ezer forint a teljes körű Casco, ez nem tudom hogy jön össze a kincstárjegyekkel/állampapírokkal. Egyébként van bőven pénzem ilyen befektetésekben, de ez itt teljesen off.
Mann szűrőkkel, gyári olajjal és ATE kerámiás betétekkel ha magam megvenném, 72.000 forint lenne az anyagdíj, ami egyébként tényleg pont a fele a gyárinak. Csak a sarkon nincs SW frissítés (nem tudom egyébként mit frissítenek egy kifutott, 4 éves autón) és ha garanciális igény merül fel, akkor problémásabb az ügyintézés. Egy Volvóra szakosodott, de egyébként nem márkaszervizből jött a 160 ezres ajánlat, ami nem annyival kevesebb, hogy átüsse nálam az ingerküszöböt. 140 ezer alatt elgondolkodtam volna.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz WasabiTrsr #211469 üzenetére
Az értékvesztés és az, hogy mennyit nyernék, ha az autó értékét befektetném, az nincs benne.
Ami benne van:
- KGFB + Casco - 174.240 Ft/év
- Gépjárműadó - 33.600 Ft/év
- Gumiabroncs (4 évente teljesen új téli, nyári szett) - 84.625 Ft/év
- Szerviz - 400.000 Ft/év
- Üzemanyag (2.500km/hó, 626 Ft/l, 7,5l/100km) - 1.408.500 Ft/év
- Autópálya HU - 49.190 Ft/év
- Külföldi autópálya - 24.000Ft/év
- Parkolási költség - 50.000Ft/év
- Gumicsere - 40.000Ft/év
- Kocsimosás - 30.000Ft/évVan, amit kihagytam?
Szumma üzemeltetési költség: 2.294.155 Ft/év osztva 30.000 km = 76,47 Ft/km
7,5M forintot ér a kocsi, befektetném 16% éves hozam mellett, akkor az hozna 1,2M forintot, ha ezt is hozzáveszem, akkor 116,47 Ft/km.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Paxker315 #211452 üzenetére
Tartozom még a részletes bemutatóval és képekkel, tudom..
Néhány szóban addig is a V40-ről:
+ autópályán egyértelműen csendesebb, mint a Corolla, 130-nál normál hangerőn lehet beszélgetni, ha kicsit haladósabban mész sem robban szét a fejed
+ nem egy erőgép ez sem, de sokkal rugalmasabb, mint az 1.8 HSD (2 liter, 152 LE, 250 Nm @ 1.300-4.000 rpm) és nagy sebességnél való gyorsításnál sincs az a bőgés
+ "High performance" hifi van csak benne (ez a közepes szint, felette van még a Harman Kardon premium), de nagyon szépen szól, újra szívesen hallgatok zenét a kocsiban
+ kényelmes az ülés, mint minden Volvóban
+ 205/55 R16 kerekek vannak alatta, ami sokkal komfortosabb, mint a 225/45 R17 volt a Toyotán
+ meglepően jól fogyaszt (a motorhoz képest), 50% város - 50% autópálya és 7,5l/100km alatt vagyok most télen is (Spritmonitor)
+ mindig világít hátul is DRL mellett (ki sem lehet kapcsolni)- ebben a típusban még nincs Android Auto/Apple Carplay, utólag megoldani is szinte lehetetlen (kell gyári AUX csatlakozó, ami az enyémben már nincs, azt is kiépíteni... hagyjuk)
Korábban utáltam a fűtőszálas szélvédőket, ebben is az van, de mostanra teljesen megszoktam. Viszont visszasírom az automata váltót, de legalább kellemes kapcsolgatni és a kuplung sem fárasztó.
30.000 km/1 év az olajcsere periódus, én 15.000 kilométerenként fogom vinni, ami kb. fél év alatt jön össze. Csak az olaj és szűrők cseréje 125k márkaszervizben, első betét cserével együtt 75k, gyertyák cseréje 90k, a többibe bele sem gondolok. De mivel most van az autóban 42.000 kilométer, nagy kiadásokra nem számítok 1-2 évig.
Még nem tudom hogy alakulnak a dolgok, de lehet, hogy ősszel lecserélem egy 0 kilométeres Yaris Hybridre, mert jobban passzolna az élethelyzetemhez (Executive+VIP, 10M körül van ennek az ára ). Csak előre félek, milyen lehet az városon kívül.
A Volvónak a költsége 76 Ft/km, ebbe bele van kalkulálva minden (casco, külföldi matricák, éves parkolás, teljes újragumizás 4 évente, stb.) a Yarissal 52 forint lenne ez az érték, ami 2.500 kilométer mellett havonta 60k HUF.. nem kevés.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Vismajor01 #211438 üzenetére
Egyébként nem lősz mellé olyan szempontból, hogy a kopó-fogyó alkatrészek egy az egyben megegyeznek a Focus és a C30/S40/V50 között (ha mondjuk az 1.6 szívó motort vesszük alapul), néhány dolog pedig még a Mazda 3-ba is jó, de az mégis egy kicsit más.
Ami a durva, hogy a 2019-es V40-em fékbetétje egyezik a Focus III (platformtárs), de még a korábbi generációs Focus II-vel is!Ezt leszámítva azért a minőség és a beltér dizájnja ég és föld a Volvo javára, ahogy a hangszigetelés és sok minden más is.
Három hét múlva viszem sima olajcserére (+ szűrők) és első fékbetét cserére a gépet, legolcsóbb márkaszervizes árajánlat 202k. De nem márkaszerviz is elkérne 160k-t, akkor meg már inkább legyen meg az a hivatalos pecsét.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz tibbike01 #210851 üzenetére
2 év alatt beletettem 60k kilométert egy 2020-as évjáratú 1.8 Hybrid Corolla TS-be (céges kocsi volt).
Ismerem ezt a videót, azért ennyire nem rossz kocsi, de van alapja.. Az anyósülés csak a pafadban nem volt magasságában állítható (Business szint), felette igen. A videóban szereplő modellben 100%, hogy állítható, csak túltolták a fikázást.
Maga a típus autópályán - szerintem - hangos és az 1.8-as hajtáslánccal még lomha is. Városban viszont egy álom az eCVT. Alapból benne van mindegyik modellben az adaptív tempomat, ami városi araszoláskor is működik, ez jó dolog.
A központi infotainment mérete/felbontása 2010-et idézi, ahogy a körülötte lévő káva is a gombokkal, de cserébe soha nem fagyott le vagy szakadt meg a telefonnal a kapcsolat, pedig állandóan ment az Android Auto vagy az Apple Carplay.
Az alap hifi pocsék mínőségű, autópályán szinte soha nem hallgattam zenét, mert ha annyira feltekerted a hangerőt, hogy halljál valamit a menetzaj mellett, akkor már szétrobbant a fejed és így is kásás és torz volt. A JBL jobb lehet.181/72 méretemmel elfértem, de nagyobb embereknek szűkös lehet. Viszont az ülés - bár volt állítható deréktámasz - szerintem nagyon kényelmetlen, 100 km után mindig fájt a derekam, bárhogy volt beállítva.
Ha megint Corollába "kényszerülnék", akkor csak és kizárólag a 2.0 Hybrid és lehetőleg a 2023-as facelift modell, ami végre normális infotainment rendszert és kijelzőt kap. Majd a tesztek alapján kiderül, hogy sikerült-e javítani a zajszigetelésen, de félek, hogy nagy előrelépés nem lesz, mert ehhez vastagabb ablaküvegek is kellenének.
Ha van még kérdésed, keress nyugodtan privátban.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Vismajor01 #210123 üzenetére
BMW és Mini nem, soha.
Privátban a Fordot is kihagynám.Igazából egy Lexus UX250h-val lennék boldog, motoros üléssel a deréktámasz miatt, de kétszer annyi, mint a rá szánt keret.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Bevallom, elhamarkodott kijelentés volt az 1.5 TSI kapcsán amit írtam. Korábban a VAG topikban olvastam Mágustól erről a motorról dolgokat konstrukciós szempontból és kialakult bennem egy prekoncepció.. de alátámasztani nem tudom, szóval kérlek tekintsétek tárgytalannak.
- Automata váltó: imádom, de kicsit félek a száraz kuplungos DSG-től, amit ezekbe a benzinesekbe raknak. Ilyen szempontból marad a 2.0 TSI vagy 2.0 TDI. Aztán lehet megbékélek a gondolattal és jöhet a száraz
- PHEV: Jelenleg nem tudom és nem is akarom tölteni
Alapvetően nem szívesen vennék autót 100-120k kilométernél nagyobb futással, állapot ide vagy oda. Fontos, hogy legyen benne állítható deréktámasz (legalább manuális, ha elektromos nem is), így sok alap üléses Golf kiesett.
Ha VAG csoport, akkor már legyen Apple Carplay képes a fejegysége, lehetőleg a 2017-től gyártott, szélein érintő gombos verzió.
Kicsit úgy tűnhet, hogy még én sem tudom, hogy mit akarok.. úgy volt, hogy lesz itt is céges kocsi, aztán egyelőre mégsem és most van 1,5 hetem venni valamit..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Úgy hozta az élet, hogy munkahelyváltás miatt kénytelen leszek autót venni. Napi munkábajárás 20-20 kilométer, egy irányba ~30 perc menetidő, szóval inkább benzinesben gondolkodnék. Oké, ezen felül megyek még privátban havonta 1.800 kilométert jellemzően autópályán, de el is akarom tudni adni pár év múlva..
Láttok az alábbi hirdetéseknél bármi buktatót? Mondjuk inkább csak az Audi necces, a Volvo a piac legdrágább példánya, sok meglepetés nem lehet benne, főleg ennyi kilométerrel (nagyon tetszik a beltere).
Esetleg ötlet 7,5M-ig bezárólag? Ott van még az Octavia és a Golf VII, csak azokból most épp nem látok olyat a HAHU-n, ami tetszene. Fenntartási költségek szempontjából nem hátrány, hogy a V40 közeli rokona a Focus III-nak, a VW csoportos autók alkatrészellátottsága pedig mint tudjuk, elég jó. Az 1.5 TSI-ről olvastam rosszakat, azt kihagynám.
Néztem még Auris HSD-t, de nem veszi be a gyomrom.. főleg a 2 évig használt Corolla után. CT200h-ból hosszú hetek óta nincs értékelhető példány, pedig tetszene.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Bdanyy #206280 üzenetére
A mindennapokban egy 4.653 mm-es Corolla TS-sel járok, kamera, radar elől-hátul, nem probléma a párhuzamos parkolás. De amikor egy 3.571 mm-es, szóval egy méterrel rövidebb Fiat 500-at sikerült csak megcsípnem a ShareNownál, amiben még egy sima tolatóradar sincs, akkor meg ott szenvedek a parkolással és fosok, hogy valaminek nekitolatok.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Fater múlt héten megrendelte az új kocsiját: Honda HR-V Advance Style (a fotón látható szürke/fekete színben, 1.5 e:HEV, más motorral nincs is).
Elhozhatta volna a szalonautót, de valamiért bekattant nála, hogy új rendszámot akar, így rendelésből jön majd augusztusban..
63 évesek lesznek idén anyukámmal, fontos volt nekik a magasabb üléspozíció és mindenképpen rendes hibridet akart, nem ilyen mild-hibrid bohóckodást. Egyébként képben volt a Mazda CX-30 is, de ez épp az előbbi ok miatt esett ki. Én még ajánlottam a Lexus UX250h-t, de Győrből nem akart feljárni esetleges szervizre Budaörsre, plusz azonos áron gyengébb is volt a felszereltség, még ha a motor erősebb is.Én csak üléspróbáztam egyik nap a HR-V-t, finom, mint minden Honda. Városba, országútra, évente 2 külföldi nyaralásra simán bevállalnám.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz footy #204937 üzenetére
Amit beraktam képet, ez NEM az AGR ülés, ennek ez a konkrét megnevezése, leírása:
"Ergonomikus sportülés csomag a vezető- és utasoldalon
8-irányban manuálisan állítható vezető- és első utasülés, manuális ülőlap hosszabbítás a vezető és az utas oldalán, biztonsági övfeszitő elöl, biztonsági öv figyelmeztető az utas oldalán, zseb a jobb és a bal első ülés háttámláján".Ezen felül volt az árlistában az AGR ülés:
"Elektromosan, 16 irányba állítható vezetőülés AGR tanúsítvánnyal
(csak TAP4/TAPQ&SRY kárpitokhoz)"[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Nekem 1.8-as van, a 2.0 egy fokkal jobb ha az erőről van szó, de az sem a belső sávot tisztító kategória. És sajnos attól még továbbra is tartom, hogy hangos és kényelmetlen az ülése hosszú távon, ami motorfüggetlen tényező.
Csütörtökön 3,5 órát araszoltam összességében Budapesten a dugóban, na oda mondjuk hibátlan ez a hajtáslánc.
Szerk.: A fogyasztás pedig bőven 6 liter felett lesz, ha sokat pályázol. Itt vannak az én spritmonitoros értékeim: [link]
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Ilyen felhasználásra felejtsd el a Corolla Hybridet, túl hangos és gyenge a heti 2x200 kilométerre. 1 év alatt raktam az enyémbe 33.000 kilométert, de városon kívül utálom a kocsit.
Persze ha Te az a fajta vagy, aki 110-zel csorog a külsőben, akkor nem szóltam.."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok,
64 éves anyósnak keresünk autót 1,5M forintig bezárólag, amibe már jó lenne ha beleférne egy első szerviz és egy szett négyévszakos abroncs. További nem túl magas igények:
- benzin (napi 30 km)
- klíma
- első elektromos ablak
- 5 ajtós kivitelHonda Jazz? Valami Kia/Hyundai 2010 környékén?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Des1gnR #200119 üzenetére
Több százas nagyságrendben van a céges flottában PSA termék, mind dízel.
A platósoknál / furgonoknál tényleg sokszor van szopás, szinte mindig az AdBlue rendszer miatt, de a személyautókkal az ég világon semmi gond nincs. A management kocsijaival kapcsolatban (A6, A4, Superb, Passat) több problémát hallottam, mint a nagyságrendileg több sima autóról együttvéve."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #198368 üzenetére
Nekem az 1.8 hybrid sport módban kitiporva a szemét (150km/h+) a 8-9 litert bekéri. Múlt héten zen módban (tempomat 120km/h) 5,6-ra adta ki. De amikor egy nap meg kell járnom Debrecent, utána még fel Tarcal, stb., akkor nagyon nem mindegy, hogy mennyivel haladok.
Városban persze simán meglenne a 4,5 is, ha ott használnám.."Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
válasz Cpt.Price #198360 üzenetére
Ha 2-3.000+ kilométert mennék havonta autópályán, akkor 2.0 TDI, egyébként Oktáv 1.5 TSI.
Azért elég sok opció van, amit ezen belül lehet kérni a kocsikba, de valószínűleg a Golf még így is elmarad a Life - belépő - felszereltségével a többitől.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Veron #197488 üzenetére
Nekem a Corollában az automata parkolás simán lepadkázta volna a felnit, az volt a szerencse, hogy peremvédős a gumi és csak az súrolódott. Azóta nem erőltetem.
Ha meg nem használod napi szinten, akkor tuti elfelejted előre benyomni a gombját, így ha tényleg hasznos lenne, akkor megint csak magadnak kell megoldanod a parkolást, mert mögötted meg jönnek, nincs idő a bénázásra.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz molnarpeter #196592 üzenetére
Igen, pontosan emiatt, amit írtál! Vaj puha a pedál, nulla visszajelzés a fogáspontról, emiatt vagy lefulladok vagy bőgetem, mint egy kezdő. Még szerencse, hogy szökőévente csak egyszer vezetem.
Múltkor egy komoly lejtőn kellett tolatnom kézifékes indulással, mivel parkoltak közvetlenül előttünk. Leizzadtam.. remélem senki nem látta és hallotta azt a bénázást."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Bull Boss #196586 üzenetére
Párom egy 2020-as évjáratú i20-at használ ezzel az 1,25-ös motorral. Agyon van fojtva, ezért nagyon gyengének érződik és baromi könnyű vele lefulladni állóból indulásnál. Ha gurul, akkor már rendben van és szerintem ár-érték arányban korrekt.
Apámnak volt egy 2015-ös Kia Rioja ugyan ezzel a motorral, de mivel az egy korábbi környezetvédelmi besorolásba tartozott, sokkal kellemesebb volt vezetni."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Beus0726 #196075 üzenetére
A D3 és D4 motorok 5 hengeres, Volvo motorok, míg a 136 lovas verzió csak egy 4 hengeres Ford motor.
Városi használatra nem erőltetném egyik dízelt sem, kivéve, ha hétvégente beletekersz legalább 200 kilométert egyhuzamban városon kívül.
A tető mechanikát nagyon meg kell nézni, ennyi idősen már lehetnek vele gondok.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz alázógyík #192654 üzenetére
Lehet azért, mert még bejáratós vagy nem tudom, de kúton mérve 7 fölötti fogyaszásaim voltak legutóbb, pedig nagyon ritkán padlózom, sőt, amikor csak lehet, adaptív tempomattal megyek még a budapesten belül is, az meg amúgy is nagyon spórolósan gyorsít.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz HKorn #192631 üzenetére
Én lassan egy hónapja hajtok egy 1.8 Hybrid kombi Corollát, eddig 2300 kilométert tettem meg vele, ebből kb. 1500 autópálya volt (majd írok egy hosszabb összefoglalót is hamarosan).
Előtte 1.6 HDi-vel toltam, azt belőttem 155 tempomatra, aztán hajrá, ott fogyasztott 6,5 litert.
Na a Corollával ezt felejtsd el. 130-135 ami még egészséges neki (itt már 6,5-7 litert kér ebben a hidegben a 17-es 225/45-ös papucsokkal), persze 180 a vége, de mivel állandóan lassítani-gyorsítani kell a forgalom miatt, ezért a bőgés ki fog kergetni a világból és eszedbe se jut nyomni neki. Emellett ha 150+ra lövöd be, akkor a 8 litert úgy bekéri alsó hangon, mint a huzat. Ez a konstrukció, illetve mondjuk úgy, hogy ez a motor nem pályára való, egy 2,5-ös motor a Camryben vagy egy Lexusban talán jobb egy fokkal ilyen szempontból.
Városban nyomban visszaáll 6 liter alá, nyáron talán 5 alá is be fog nézni. Egyébként 16-os kerekekkel kapásból fél literrel jobban fogyasztana.Mivel céges kocsi és 3 évente van csere, ezért engem különösebben nem érdekel a megbízhatósága és tartóssága, azért ezt választottam mégis, mivel a policy szerint nekem nem járna még automata váltó, de ezzel a hajtáslánccal ezt a problémát könnyen ki tudtam küszöbölni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz customer114 #192368 üzenetére
Az összes Honda új szalonautó ár nélkül van fent. Ez valamilyen központi előírás lehet náluk.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz WasabiTrsr #191680 üzenetére
Ez teljesen normális látvány a kocsi alján ennyi idősen. A felni pedig acél felni dísztárcsával, azzal azért már kellene foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz parandroid #190868 üzenetére
"nincs már az, hogy motorindításnál vibrálnak a lámpák"
Én a legújabb 2020-as kocsiknál is látom a hátsó lámpák vibrálását, amikor beindul a motor zöldre váltásnál.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Bandit21 #190067 üzenetére
Én egy 2017-es C4 Picassot hajtok, igaz ez 5 üléses és 1.6 HDi.
Szerintem családnak a 7 üléses verziója tökre jó kocsi. Mindenképpen dízellel venném, mert sok cuccal kelleni fog a nyomaték és azért 6 embernél már megtelik az a csomagtartó. Ha nem arra van, hogy anya kerületen belül mozgassa vele a gyerekeket, akkor nem kell félni a dízeltől. Van egy fajta hangulata a nagy első szélvédőnek, holttér előre fele szinte nulla, tolatáshoz azért kell a kamera. Nekem van holttérfigyelő is a tükörben, de egyébként jól kilátni oldalra-hátra is sávváltáskor. Fenntartási költségekről nem tudok nyilatkozni, mivel céges és csak 50.000 km van benne. Talán annyi hátrány, hogy mivel nagy a szélvédő, a kavicsok is könnyebben megtalálják..
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz parandroid #188800 üzenetére
Én anno már meg lettem kövezve, mert azt mertem mondani, hogy "1M alatt biciklit vegyél, ne autót."
Alapvetően tartom a véleményemet, kivéve, ha az a kocsi tényleg mindig megkapja a törődést és az új gumikat (+ van benne ABS) de ismerve a mai viszonyokat, ez a legtöbb esetben sajnos nincs így.
Párom VW Polóját (2004, 1.2 benzin, 105k km) 2 hete adtuk el 600k-ért, mivel kapott céges kocsit. Városba szaladgálni ideális volt, de mivel nem volt benne ABS, párszor adódott meleg szitu.. pedig a gumik is új Hankookok voltak. Hiába nem hagyta ott soha sehol, nem mertem volna már elhagyni vele az országhatárt, de még a Budapest táblát sem igazán.."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz kisza25 #188520 üzenetére
Ez a most kapható "Life Plus" alias fapad felszereltség, 15-ös acélfelnivel.
A kocsiban most van 350 kilométer, én azért titkon a bejáratás számlájára írom ezt a dolgot, de ez akkor is vicc. Vezettem már elég sokféle járművet életem során, de ilyet még nem tapasztaltam.Tény, hogy az újabb autókban a gázreakció nem olyan direkt, de az i20 ezen példányában bőven 1 másodpercen túli. Mint amikor egy pörgős FPS-ben akarnál 1000 ms egér késleltetéssel játszani a megszokott 1-2 ms helyett.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz kisza25 #188498 üzenetére
Most barátnőm (a Ford Focus után) pár hónapig egy i20-at használ, 1.25 szívó motorral, null kilométeresen kapta, szóval eléggé bejáratós.
Hogy a bejáratás miatt van-e vagy az Euro6 miatt van ennyire visszafojtva én nem tudom, de nem tudok szépen elindulni a kocsival (ő sem tud egyelőre). Vagy lefulladás közeli állapot van (rángat, rúg, dadog), vagy bőgetem, mint egy kezdő sofőr 4000-es fordulaton, de még így is rángatós az indulás. Imádkoztam tegnap is hazafelé jövet, hogy kapjak végig zöld hullámot, mert nem akartam állóról elindulni vele. A pedál az olyan könnyű, mintha nem is lenne, a gázreakció meg másodperces késleltetésű bőven, ezért marha könnyű véletlenül bőgetni. Mire eléri az 50-es tempót, lefő egy kávé. Meg is mondtam neki, hogy először és utoljára vezettem ezt a szart.
Ha pár ezer kilométer után megváltozik, akkor beszámolok róla.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz yuing #186503 üzenetére
FL előtti volt (2009/06), pár hónappal később már az FL-es modellek jöttek (nekem nem is tetszik az FL lámpa). Ennél a kocsinál folyamatosan pakolták bele az újdonságokat (más középkonzol, nagyobb külső visszapillantó, hátsó üvegen nagy VOLVO felirat, stb.), nem az volt, hogy az FL-re tartogattak mindent. Ott tényleg csak új arcot kapott, plusz új hátsó ablaktörlőkart (az FL előtti nem nyomja rá eléggé és fátyolosan töröl), új színeket és talán felnit. Más újdonság nem is jut eszembe hirtelen, hacsak a motorokat nem vesszük, mert FL-ben már biztos, hogy nincs 2.4 szívó benzin, csak T5.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz yuing #186487 üzenetére
Ha már bent vannak, akkor tökéletesen elférnek a fotelekben, egyedül a bejutás macera ugye hátsó ajtó hiányában. Én a 181 centimmel és nyakigláb alkatommal királyi módon elfértem magam mögött. Mert azok ott hátul tényleg fotelek, nem csak egy sámli, hogy bele lehessen írni a forgalmiba.
Két személynek hibátlan kocsi, nálam nagyjából mindig le volt hajtva egyik- vagy mindkettő hátsó ülés, így a csomagtartó is nagy, csak a nyílása kicsi sajnos, szóval nem ezzel fogtok 65"-os TV-t hazavinni."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz MunezXBK #186484 üzenetére
Lehet, nem vagyok annyira képben 2010 előtti FSI/TFSI motorokkal. Csak ami infó rám ragadt az idők folyamán, hogy ezek nem a "világból is kimegy" konstrukciók, míg mondjuk az említett szívó 1.6-ok, illetve C30 esetén a 2.4, 2.5 viszont igen.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz yuing #186480 üzenetére
Nekem volt C30-am, 1.6 benzin. Azért egy Alfa 147 - szerintem - nem említhető egy lapon vele, mintha egy évtizeddel korábbi modell lenne kívül-belül az olasz.
Egy szívó A3 már érdekes lehet 1.6-os motorral, itt már a szimpátia kell döntsön és a kiszemelt példány műszaki állapota, előélete. 1.4 TFSI-be nem mernék beleugrani, csak ha szeretsz a "rudi" rossz oldalán állni."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Van még pár nap eldönteni, ki mit választana céges kocsinak 3 évre? Fele-fele pálya-város, havonta ~2.000 km.
Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid (Comfort+Style+Tech)
VW Golf 8 2.0 TDI DSG (150LE)
Skoda Octavia kombi 2.0 TDI DSG (150LE)Utóbbiaknál a felszereltséget nem tudom, de majdnem minden kocsink max közeli (LED fényszóró, nagy felni, stb.), kivéve bőr, napfénytető. Szín mindegyiknél természetesen fehér..
Valószínűleg 10 emberből 9 utóbbi kettő közül választana, de azt hiszem leszek az az egy, aki kilóg a sorból
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Csak a jegyzőkönyv kedvéért.
3 nap alatt elment a Volvo C30-am alku nélkül, pedig szerintem ez aztán rétegmodell (1.6 benzin, ~92k km, 2M). Nem tudtak semmibe belekötni, pedig akkor adtam volna 50e kedvezményt.
Mindössze ketten telefonáltak, mindketten el is jöttek, a második érdeklődő azonnal vitte is. (Az elsőnek az volt a problémája, hogy sajnos nincs gyárilag USB csatlakozó a kocsiban és ezért a saját zenék hallgatása csak FM transzmitterrel lehetséges.) Három kereskedés küldött sablon SMS-t, de azokkal nem foglalkoztam.Talán kínálhattam volna 10%-al drágábban, tekintve, hogy a kocsi szinte teljesen költségmentes a közeljövőben és volt hozzá alig futott téli-nyári szett, hótálcák meg minden.. de eladni akartam, nem mutogatni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Integrale #180349 üzenetére
A DPF kényes nagyon a városozásra az 1.6D-ben.
Vicces, mert én meg C4
PicassotSpacetourert kapok most majd az új munkahelyen 1.6 vagy 1.5 dízellel, napi 8-8 kilométer oda-visszára. Jó, azért hétvégente szeretünk kimozdulni Budapestről, akkor majd kikormolom. Éles váltás lesz ez a "buborék" a bunkerszerű C30 után."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz V.Stryker #180345 üzenetére
Párszor már megcáfoltak itt, de maradjunk annyiban, hogy ha nem rendeltetésszerűen van használva (hosszú utak, kevés város), akkor nagyon nyűgös tud lenni.
Apámnak volt 3 évig. Ez volt élete első és utolsó dízelje, annyira elment a kedve tőle, pedig 2 évesen vette a V50-et.
"Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
válasz tboy93 #177116 üzenetére
A teljes tervezési folyamat is Svédországban maradt, a vezetők is európaiak, ugyan azokkal a beszállítókkal dolgoznak, mint a többi prémium márka, Kína csak a pénzt adta a fejlesztésekhez, aminek most szüretelik a gyümölcsét, mivel nagyon jól fut a szekér.
Szerintem is baromság ez a "kínai Volvo" szöveg, abban az értelemben, ahogy sokan gondolják, semmi alapja nincs.
Szerk.: egyébként személy szerint én is elkezdtem nézegetni konstruktőri pozíciókat Göteborgban náluk, ha úgy alakulna, hogy elhagynám az országot a közeljövőben.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz troland26 #175785 üzenetére
Én a Kia Ceedet venném, igaz ebben eddig csak szalonban ültem, míg apámnak Astra K 1.4T (125) van, amit már többször vezettem is.
Ami szerintem a Ceed mellett szól: belső ergonómia (átgondoltabb, letisztultabb, jobban kezelhető), 1-2 évvel újabb típus, 7 év garancia, talán egy hajszálnyival jobb összeszerelési és általános minőség.
Astra K előnye? Mátrix LED fényszóró, meg ha automatákról beszélünk, a hagyományos bolygóműves váltó.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz harry #175494 üzenetére
Koreai és japán márkáknál gyakran előfordul, hogy kint olyan konfigurációk és lehetőségek is vannak, ami itthon nincs.
Most pl. nézegetek új kisautókat.. Mazda 2 automata váltóval itthon csak egy közepes felszereltségi szinttel kapható, se LED fényszóró, se semmi.. Németeknél páldául lehet kapni LED-es fényszóróval is. És ez csak egy példa a sok közül.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Demoman89 #174564 üzenetére
Én ~ui. motorral teszem meg hétvégente a Győr-Bp szakaszt.
A kényelmes utazótempója egy ilyen motornak valahol 110-120 között van, ilyenkor 3400-3600 körül forog és pár decivel 7 liter alatt fogyaszt.
Persze lehet vele menni 130-150 között is, csak ott a fogyasztás minimum egy literrel megugrik a fordulatszámm meg valahol 4000 és 5000 között lesz, amit én hosszú távon nem szeretek. Plusz itt már inkább autózol lendületből, mint erőből, ha esetleg ki kell gyorsítani."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz HKorn #174282 üzenetére
Tudomásom szerint nincs velük baj.
Nekem személy szerint a V40-nel az a legnagyobb bajom, hogy a fedélzeti rendszere nagyon elavult, Android Auto / Apple Carplay felejtős, emellett eléggé szűkös is, köszönhetően a Focus 3-al közös platformnak.
A Forddal összevetve persze biztos, hogy a Volvot választanám, de ha más is szóba jöhet, akkor valószínűleg előbb vennék egy Mazda 3-at vagy Golfot, mint a fentieket."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz HKorn #174280 üzenetére
Rosszul mondtam, szóval:
2012-2015 közötti 1596 ccm-es motor az Ford féle EcoBoost motor.
Viszont ami ezt váltotta 1498 és 1969 ccm-es motorok, ezek már Volvo fejlesztések, előbbi van az automata váltókhoz, utóbbi pedig csak kézi váltóval elérhető.
Forrás: [Volvo Engine Architecture wiki], [Volvo V40 2012-2019 wiki]
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz motoflug #173353 üzenetére
Novemberben egy hétvége erejéig hajtottunk ilyen 1.5-ös (3 hengeres) 136 lovas Mini Coopert, szintúgy automata váltós volt, csak 3 ajtós. Van is róla egy hosszabb hozzászólásom: [link]
Ami nagyon jó volt benne, az az adaptív LED fényszóró és a külső stílusa. A motorja persze lép, mivel turbós, de valahogy "nem jött át" az egész, se a váltó, se az a hirtelen megjövő nyomaték.. olyan esetlen volt az egész és érezhető volt a turbólyuk.
A kormányzása bár kemény, de nagyon mű, mondjuk ezen elég nagy papucsok voltak, talán az is közrejátszott. Pályatempónál hangos, ami talán a keret nélküli ablaknak is köszönhető, de az biztos, hogy elmarad a 10 éves Volvo C30-amtól. Először beülve nagyon "vagány", de alapvetően gagyi a beltér minősége, minden műanyag kemény benne mondjuk a C30-hoz képest.
Én tuti, hogy az új Corolla Hatchbacket választanám 2.0 hybriddel.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
-
őstag
Pár napja Kisza betette - lehet, hogy a másik topikba - a Kia Sorento új családi támogatásos árait. Ez most már hivatalosan is elérhető a Kia honlapján.
Nem mintha érintene a dolog, de azért egy fapad, 2.4 GDI benzines, automata (alapáron jár hozzá), 7 személyes Sorentoért marha jó árnak tűnik az a 6M. Fogyasztása spritmonitor szerint is 10 alatt marad.
2.2-es dízel 6,5M de ehhez még plusz 500e az automata."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz grizlisandor #173112 üzenetére
Tudomásom szerint kész sz*pás a szerelése, annyira szerencsétlenül van benne a motor és nem lehet hozzáférni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz kisza25 #172339 üzenetére
No offense, mert az ég világon semmi bajom Veled! Annyira mosolygok, amikor már századszorra olvasom ugyan azokat az autós tapasztalataidat így ömlesztve az autós topikokban. Vagy csak nekem túl tömör ez a pár sor is? Valahogy nehezen fogja fel az agyam, a tagolás, a tördelés, az infó..
De tökre jó, hogy vannak emberek, akik segítenek másoknak, szóval így tovább!
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz kisza25 #172216 üzenetére
Novemberben nekem is azt mondták Győrben, hogy a Launch Editiont nem lehet automatával kérni..
De igazából én már nem adok az értékesítők kijelentéseire, mivel sokszor fingjuk sincs az általuk forgalmazott autók bizonyos választható extrájáról vagy technikai paraméteréről.
Valahol persze érthető, hogy ha van 8 féle forgalmazott modell és modellenként 4-5 féle felszereltségi szint, akkor elég nagy a változatosság, de basszus, ha ezzel foglalkozok, ezzel keresem a kenyeremet, akkor már csak elvből is tudnom kellene mindent, még azt is, ami a vásárlók 1%-át érdekli.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Grande Ale #172212 üzenetére
A Duna Autónál van egy automata váltós Launch Edition 1.4T-GDI Ceed (ha el nem rontották a hirdetést).
Bár leírás alapján manuális, de a nevében és a fotókon is automataként szerepel.
Szerk: [link] a hirdetéshez.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #171032 üzenetére
Mindig oda lyukadok ki, hogy ha a Swift Sporthoz lenne opcionálisan automata váltó, holnap mennék megrendelni. Bármennyire is tetszik a kocsi, nem akarok már 2019-ben váltogatni, főleg nem városban. Az SX4-et és a Vitarát meg inkább meghagyom másnak..
Szóval marad a nagy semmi egyelőre.
7 millió alatt újonnan nincs értelmes 1.4 turbós, LED tompítottas, adaptív tempomatos kocsi automata váltóval a Suzukin kívül.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz realist #170641 üzenetére
Itt van az új Mazda 3 árlistája (magyarázat alább, a kép kattintásra nagyobb):
SO / Sound csomag
- 12 hangszórós Bose-audiorendszerST / Style csomag
- Adaptív LED fényszórók
- Sötétített üveg a B-oszloptól
- B- és C-oszlop dekorpanel
- Keret nélküli belső visszapillantó tükör
- Kormány mögötti váltófülek (aut. váltóval)LU / Luxury csomag
- Bőr üléskárpit
- Első elektromos ülésállítás a vezetőüléshez deréktámasszal és memóriávalSA / Safety csomag
- 360°-os körkamera
- DAA+ kameraalapú fáradásérzékelő rendszer
- FCTA első keresztirányú forgalomfigyelő
- RCTA+ hátsó keresztirányú forgalomfigyelés fékezés funkcióval
- SCBS-R városi vészfékasszisztens hátul, torlódás asszisztensNem lesz olcsó..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz zolee3000 #170515 üzenetére
Ezt én sem értem soha, amikor ezzel a "szívó" dologgal jönnek sokan, miközben közvetlen befecskendezős motorról beszélnek, aminél a koksz ugyan úgy meg fog jelenni, de legalább nem is megy az a szerencsétlen.
Jut eszembe, a VW konszern új 1.5-ös TSI motorja kettős befecskendezésű?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Kuponkunyeráló
- Windows 10
- TCL LCD és LED TV-k
- Android játékok topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest