Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
válasz
tboy93 #185181 üzenetére
Mért ne lehetne szempont a fogyi?
pldadat alapul véve évi 230k a difi. Az pl 2hét fizetés netto bére. 2 hetet dolgozol minden évben amíg megvan a kocsi "ingyen" azért mert te a többet fogyasztót vetted.
vagy lemehettek 10napra balatonra gyerekestül ennyi pénzből. vagy 2hét balatonra leküldöd őket. 2hét nyugi.Más meg kigombolja azt az évi 230Kt üzemanyagra meg megvételnél a pl +félmisit + adókat+ évente a biztosítás difit mert előzésnél kevés az 1.0 TSI 115LE és 200nmje és kell neki az 1.5 150 sött a 2.0 250+leje. Előzésen kívül meg sok értelme nincs annak a sok kidobott pénznek.
Kinek mi.
-
MM
őstag
válasz
dudi6 #185193 üzenetére
Ahogy előttem is írták, Quashqai helyett nézz körül inkább a Kadjar-ok között a HaHu-n.
Még van jó pár beragadt 2019-es autó a szalonokban, bemutató darabok, vagy 0 km-esek, ezek már a faceliftesek, az alap 1,33 TCe 140 motorral. Legtöbb tavaly forgalomba lett helyezve, de a szalonból tudod venni, és az alap 5 év 100e km garanciával 3,5-4 év használat után még kis garanciával jó áron ki lehet szálni belőle.
Hasonló utat jártunk be, céges kombi mellé 2. családi autónak kerestünk kicsit emelt gépet, amiben el is lehet férni, tavaly év végén. Vitara/SX4 nem rossz, de Megane 4 után beleülve azért a Kadjar sokkal otthonosabb, és nagyobb is, így az lett. A Suzuki készletek pedig ki voltak már fosztva egyébként is.
(Ráadásul kedves Feleségem legfontosabb álma is valóra vált, van CD lejátszó az autóban...
)
Nekünk sikerült egy Zen-t extra jó áron megcsípni, de normál használatra az alap Life is teljesen OK!
Egy tolatóradart érdemes még utólag belerakatni, a gyárit beteszik márkaszervízben ~50K-ért.10-15e km-re tervezünk vele évente, eddig is annyit ment a családi gép.
2 hónap után ~8 litert kér átlagban, 60% autópálya, 40% agglomeráció 5-15km-es utak. -
marcusa
addikt
válasz
tboy93 #185186 üzenetére
Köszönöm szépen! Az egyel korábbi Accord annyira nem tetszik, ha azt meglátom, nem jön elő bennem a birtoklási vágy...
Az viszont pozitív, hogy nincs kettőstömegű. Köszi!
(#185187) molnarpeter
Dízelt nem annyira szeretnék, ha egy mód van rá. Köszi neked is! -
Gombinyó
őstag
válasz
dudi6 #185193 üzenetére
Szerinted jobb választás lenne egy 2014/15 -s Qashqai mint egy új hibrid SX4?
Semmiképp! Abból az időből max dci-vel vennék. Én az újra gondoltam, az 1.33Tce motorral, az egy kellemes párosítás. Qashqai helyett amúgy inkább Kadjart néznék, ugyanaz a platform valamivel olcsóbban, újonnan is talán befér a keretbe. -
kisza25
félisten
válasz
SpaceKombajn #185185 üzenetére
Már miért vennénk az új autóra a legolcsóbb gumit
Szerintem keversz minket a használt prémiumot vásárlókkal
Alapból azzal használod, amivel megkapod, csak télit veszel hozzá, én most klebert vettem, korábban contit, de ide télre még ez is túlzás, se hó, se jég nem volt -
dudi6
senior tag
válasz
Gombinyó #185180 üzenetére
Köszönöm a választ!
Amiről én hallottam Qashqai az igen.Milyet keressek?
Egy 2006-s Nissan Note van most, amiben megszoktuk, hogy kicsit magasabb.
Könnyebb ki-be szállni, gyerkőcöt ki-be tenni. Illetve van egy hobbi telkünk a Mátrában, nyaranta oda szoktunk felmenni tenni-venni, kertészkedni, oda is jól jön, hogy nem ér le az alja. Szerinted jobb választás lenne egy 2014/15 -s Qashqai mint egy új hibrid SX4?
Fontos lenne minél nagyobb csomagtartó és a vonóhorog (kerékpár szállításhoz, utánfutóhoz)
Feleségem a héten kezdett újra a munkahelyén (Budapest), ami heti 3 nap ingázást jelent 70%-ban autópályán (napi 80-80 km). Nyáron visszaköltöznénk vidékről Pestre, így akkor már nem lenne ennyi autókázás, ott valószínűleg BKV-val meg lesz oldva a közlekedés munkába.
(#185181) tboy93 - Ha sosem tudod feldolgozni, akkor engedd el a dolgot. Én legalábbis ezt szoktam tenni, ha valakit nem értek meg, van ezernyi más dolgom, felesleges idegeskedni...
(#185182) dj79 - Igen, jól jön a gyerkőcnél, pláne ha majd jön a második. Elég csábító ez a 3+7 év, bár biztos minden hülyeségnek meg kell felelni hogy 10 évig járjon a garancia.(#185183) vzsryl - Megnézem magamnak, nem is hallottam még erről. Köszönöm a tippet.
Jobb lehet egy Nissan Qashqainál? Újonnan nem hiszem, hogy beleférne, használtat nem sokat látok, de amúgy tetszik. -
dj79
senior tag
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
milkabrams #185178 üzenetére
Van egy nagy kesztyűtartó (bár a Blue&Me rendszer doboza elvisz egy jó részt belőle), a könyökbox tárolója lapos, de pl kisebb pénztárca elfér benne. Előtte a két italtartó szerintem nem a legjobb megoldás. Az ajtózsebek elég kicsik. A váltókar előtti rekesz kicsi, de mobil, nagyobb pénztárca elfér benne. Stiloból ültünk át ahol az ajtózseb sokkal nagyobb, a kesztyűtartó szintén méretesebb, felette volt egy 1.5 literes palack hűtésére alkalmas tároló (itt 0.5 literes palack fér el). Igaz a mi példányunkban van hátul kartámasz italtartóval tárolóval. Illetve a kétszintes csomagtartót kedvelem.
Nem egy családi egyterű, de használható.
Hang? 130-nál normál hangerővel lehet benne beszélgetni. Zenét hallgatni számomra a gyári hangrendszer is elegendő. A mélynyomós változatunk van, ez így szerintem önmagában tisztességes. A B&M rendszer miatt pendrive-ról tud zenét játszani, tudom a CD azért jobb. Bár ez mondjuk magyar utakon 100-as tempónál mennyit jelent nem tudom. [link] Ez a beltere a "sportos Carbon like" kivitelnek. -
Gombinyó
őstag
válasz
SpaceKombajn #185185 üzenetére
Ezeket honnan veszitek ilyen magabiztosan?
-
kisza25
félisten
válasz
tboy93 #185181 üzenetére
Fater vett egy új kia carenst (~5M), elötte volt neki egy honda civic szalonból 1999-es és a civic evett az 1000 kilójával és 1,4 90 lovas motorjával 7 litert és készen van, hogy a carens 8-9 litert eszik az 1400 kilójaval (szélesebb, magasabb, hosszabb) és 1,6 135 lovas motorjával és fontolgatja, hogy eladja
pedig, ha kiszámolod kilóra, vagy lóerőre vetítve jobban fogyaszt a carens.
Amúgy rosszul váltott benne, adtam neki pár tanácsot és mostanában többször 8liter, mint felette. (Kicsit megnyugodott)
Amúgy engem is zavar, hogy a tipo 1-1,5 literrel többet kér, mint másoknál, meg mint korábban az 1,4 105 lovas kia ceed, mert ok hogy egy évben 150-200eFt, de 10 év alatt az már 1,5-2M Ft amit elég sok másra lehetne költeni.
Meg ezt hozzá is csaphatod az értékvesztéshez, mert ez is + pénz.
Meg az értékvesztés csökken. -
válasz
marcusa #185184 üzenetére
Szia! A 8. generációs accord nem rossz autó, de már egy fokkal kevésbé jó minőség mint az előtte lévő széria. A motorral nem igen szokott gond lenni, nem rossz az az R széria, csak kapja meg a megfelelő (0w20) olajat max 15 ezrenként. Ha elsusmákolták és ilyen 30 ezres periódusokat tartottak, akkor ez is tönkre tud menni, akárcsak a 10w40-től. A 2.4 az sokkal érzékenyebb, ott a nem megfelelő olajcsere miatt mára szinte már mind eszi az olajat, jelentős mértékben. Nagy aszfaltfeltépésre ne számolj, a 8-as széria már nehezebb mint a 7-es és ez érződik is a menetdinamikán. Némelyik tud rohadni a hátsó sárvédő ívnél, illetve a Hondáknál viszonylag jellemző probléma tud lenni a klímakompresszor döglődése is. (Több típust érint, nekem a Civicben és az Accordban is volt cserélve)
-
marcusa
addikt
Sziasztok!
Nyár végén szeretnék autót vásárolni, a keret 3M Ft. Jelenleg franciám van, de nincs bennem ellenérzés semmilyen tipussal szemben. Fontos, hogy legyen benne klíma és tempomat.
Amit saját magam által jónak gondolnék, az egy 2008 utáni Honda accord, 2.0 benzin, manuál váltóval. Van ennél a tipusnál olyan hiba amire érdemes odafigyelni? Ebben van kettőstömegű már?
A felhasználás inkább hosszabb utakra lenne, heti 2x Tatabánya-Bp, havi 1x Tatabánya-Salgótarján és ezeken kívül a nyaralások. Évi 15-20ezer km a tervezett futás.
Mit ajánlanátok Ti a fentiek alapján?
Köszi! -
Sosem fogom tudni feldolgozni, hogy vannak akik kiadnak 5-6-10 millió Ft-ot egy új autóért, de az már nem mindegy nekik hogy 6 vagy 8 litert fogyaszt százon
2 liter benzin különbség évi 30.000km-el kb 230k Ft, ennél az értékvesztése több egy új autónak...
-
Gombinyó
őstag
-
dudi6
senior tag
Sziasztok!
Családi autót szeretnénk vásárolni, használt vagy új mindegy.
Egy 2 éves pici van a családban és szeretnénk 2. gyerkőcöt is.
Csomagtartó jó lenne ha minél nagyobb lenne és egy picit magasított autót szeretnénk.
Amit most kinéztünk az a Suzuki SX4 S-Cross hibrid.
5.5 millió körül van újonnan, ami elég verhetetlen ár. Skoda Karoqot is néztünk, bár az már felül van a kereten (6,5 millió körül).
Milyenek ezek a Suzukik? Érdemes lehet belevágni?
Van esetleg hasonló árban fogyasztásban valami más?
Használtan nézegettem még Nissan Qashqait, de az elég sokat fogyaszt. -
milkabrams
őstag
válasz
ph_5.5 #185175 üzenetére
Az opelből nagyrészt hiányzó tárolórekeszek miatt hajlok a fiat felé. Legalább a telefonom és pénztárcám tudjam hol tárolni. A fiat hangszigetelése milyen? Megrögzött zenehallgatóként (chord mojo+hifiman he560) gondoltam, hogy beszereltetek valami jobb hagrendszert is.
-
válasz
Mauzes #185176 üzenetére
A szomszéd kb. 2 éve vehette; UK-ból rendelte, úgy rémlik 6-700 ezerbe fájt neki. Most a legnagyobb 10 év körüli, a legkisebb 2 éves lesz. Apa, anya elől ülnek; hátul pedig fixen beszerelve a 4-es ülés; időnként a vonóhorgon 5 bicaj.
És elférnek.
Ahogy nőnek a gyerekek, szerintem egy VW Transportert vesz majd (k.drága sajnos). -
Mauzes
addikt
válasz
focvis #185167 üzenetére
Ez a Multimac egy érdekes megoldás. Alapvetően nem rossz ötlet, de
- kb 620 ezer az alap szett + 110 ezer egy babaülés, csak azt szabad benne használni. Szóval nem olcsó. Nyilván ha csak a 3 gyerek miatt cserélne valaki autót, akkor jól járhat ezzel, de ha már úgy is 7 üléses autót veszek a 2,5 misi támogatással, akkor lehet inkább megpróbálok olyat választani, ahol alapból van 3 rendes ülés;
- szintén a magas ára miatt elég bátor az, aki anélkül rendeli meg, hogy látta volna élőben és esetleg belepróbálta volna a saját autójába. Mivel ebből fix méretek vannak, de autóból 100 féle, azért én félnék, hogy pont hogyan illeszkedik az autóm specifikus szélességű és szélen foteles formázottságú de középen "dudorodó" üléssorára;
- ráadásul nem is az van, hogy ugyan sokba kerül, de amúgy meg tökéletes megoldás. Gyakorló apaként én azt mondom, hogy ez az üléssor nem ideális/egészséges a kb. 9 hónap és 3 év közötti gyerekek számára. Amíg pici a baba, addig venned kell nekik egy bele való babaülést 110 ezerért, az rendben van, az jó lehet. Aztán ha már nagyobb a gyerek, mondjuk 4 évtől, akkor gondolom jó neki az alap szett, esetleg magasítóval. De ha a gyerek a kettő között van, akkor a babaülésbe már nem fér bele, az alap szett ülése viszont túl nagy neki és nem is a megfelelő pozíciójú. Nem véletlen, hogy ennek a korosztálynak csak ilyesmi kialakítású kagylószerű, nagy oldaltartású, kicsit hátradöntött gyerekülések vannak, amik biztonsági és gerinc terhelés szempontból ideálisak, alváshoz általában hátradönthetők, stb;
- amire még érdemes gondolni, hogy ez a cucc vagy 30 kilós és nagy, nem fogod ki-be rakosgatni, (főleg nem hirtelen ötlet alapján az Ikeában), szóval eléggé elveszted azt a képességet, hogy 1-2-3 ülést lehatjva nagyobb cuccokat szállíts a csomagtartóban. Emellett onnantól kezdve több felnőttet sem fogsz tudni olyan könnyen szállítani, mint a cucc nélkül (sima gyerekülést ki-be szerelni bárhol könnyen lehet, aztán hátradobod a csomagtartóba).
Amire szerintem tök jó, hogy ha 4 gyereked van 4-12 év között és nem akarsz autót cserélni.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
milkabrams #185172 üzenetére
Majd 2 éve van Bravo II 1.4 T-Jet motorral. Nálunk pont az lett a gond hogy túlságosan elkényeztetett az autó. Az 1.4 120 Le-s motor remek dinamikájú, nem fogyaszt keveset (vannak akik 6.3 körül autóznak vele nekem ez 1X jött össze de akkor nagyon óvatos voltam) de legalább autópályán a 130-t könnyedén eléri. Felszereltsége szerintem parádés, az esőérzékelős ablaktörlőtől a tempomaton át az ülésfűtésen keresztül a gyári 9 hangszórós hifiig minden van benne. A beltere nekem bejön, a külső pedig fiatalos. [link]
És igen.. lehet gond a klímával- pár tízezerből szinte örökösre megoldható. Lehet gond a féltengelyekkel, 100e-ből az is tartósabb mint a gyári. Van gond a váltókkal. De összességében egy jól használható autó. -
rbalint88
addikt
válasz
milkabrams #185172 üzenetére
Persze, teljesen jo auto, keves es ismert tipushibakkal. A legnagyobb szivas a valto, kerdezd meg, hogy fel volt-e mar ujjtva. Meg a digitklima terelomotorjai szoktak megmakkanni, akkor nem lehet allitani a befuvas iranyat, valamint a kormanykerek es valtogomb rossz minosegu borrel van bevonva, emiatt hamlik - ez az elso 2-3 evjaratot erinti, gariban cserelgettek.
-
rbalint88
addikt
válasz
milkabrams #185170 üzenetére
Szervizellatottsagban. Abban mindenkepp, hogy a bravonal az egyebkent tok jo autot szarolaszozza a szerelok 90%-a, meg sok nem is annyira szivesen vallalja el, mig az opelhez minden sarkon lesz egy pek.
-
milkabrams
őstag
Az astra h miben jobb mint a fiat bravo?
-
Goose-T
veterán
válasz
dome29 #185153 üzenetére
Budapesten lakom 15 éve, és pár évvel ezelőttig Dunát lehetett itt rekeszteni az E60-as BMW-kkel, de mostanában szinte alig látni. Szoktam az M5-ös és az M3-as autópályán is járni, de ott sem látok belőlük. A kortárs prémium és nem prémium autók továbbra is jelen vannak az utakon. Ennek lehet több magyarázata, de Occam borotvája alapján az a legvalószínűbb, hogy ezek az autók akkora ganédombok, hogy aki tehette, eladta kevésbé fejlett országokba, vagy betolta bontóba, esetleg felgyújtotta. A maradék meg hozzád hasonló álmodozók udvarán várja, hogy összegyűljön a pénz a következő félmillás szervizre. Egy barátomnak is volt ilyenje, állítólag a megbízható 520d, de motorcserés lett a szívósor széthullása miatt. Szerzett bele bontott motort, de az is rossz volt. Azóta nem tudom, mi van vele, vagy felgyújtotta, vagy el tudta adni alkatrésznek.
-
dj79
senior tag
válasz
milkabrams #185151 üzenetére
Én egy Hastrát mondanék, Z16XER motorral. EGR már nincs benne, az olajhűtő tömítését érdemes ellenőrizni, illetve az okoskerekek állapotát (meg azt, hogy korábban nem harmincezres olajcsere periódust tartottak)
-
dome29
aktív tag
válasz
molnarpeter #185155 üzenetére
30ikre jellemző a szelepszárszimmering azt tudom, a 3asomnál is megkellett csinálni.. azóta hibátlan!
csak gondolom ott picit dràgàbb -
válasz
Mauzes #185156 üzenetére
Én nem értek az autókhoz, de már harmadszor járom végig a 3 gyerekesek "kálváriáját" autóvásárláskor.
Csak a dobozos-mod, néhány SUV, és egyre kevesebb egyterű lesz a jó.
Főleg, hogy ha a be/kiszállásra gondolsz, és a gyerekek bekötésére - nem kell mélyre hajolni, ésatöbbi.
Meg majd ahogy növekszenek, úgy igényelnek majd egyedi lábteret. Tehát roppant nagy előny, ha az ülések külön-külön mozgathatóak. Ez kombik esetén igen ritka. szerk.: meg dobozosoknál sem feltétlen jellemző. -
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #185127 üzenetére
Üléskialakítástól függ, de szerintem ezekbe nem fog beférni 3 gyerekülés. Nekem most B8 Passat-om van, és abba pl. esélytelen, szerintem ezek sem jelentősen szélesebbek.
-
dome29
aktív tag
Sziasztok!
véleményetekre lennék kíváncsi!
régóta pàlyàzok egy 5ös BMW-re régóta tetszenek!
Bmw e60as típusra gondolok!
jelenleg egy 3as bmw ( e46 ) osom van, 20i benzines motorral.
nos pár ismerősömnek van e60asa dízelben, valaki többet valaki kevesebbet költ rá de azért elég húzós szervízileg így kicsit tartok is tőlük, bár azt mondják ha jót kifog az ember csak a kötelezőket kell elvégezni, amivel nem lenne gond ámbár ilyen korú autónál tudom nehéz kifogni de nem lehetetlen..
így a benzines felé kicsit jobban húzna a szivem az esetleges “ nagyobb “ szervízek miatt ugye ott kisebb a hibalehetőség, de tudom abból is kilehet fogni a rosszat.
3 literes benzineseket nézegetem, ezekről nem sokat tudok ámbár akiknek van külömböző csoportokban azt írtàk nagyon megbízható!
Nos, valaki esetleg aki használ/használt ilyen autót tudna írni róla megbízhatóság gyanánt illetve fogyasztás, szervízköltségekkel kapcsolatban?
illetve vásárlásnál mire kell ezeknél jobbadàn odafigyelni?
Rika a jó 30i , 25i-k azért jobban vannak fent, nemtudom esetleg az is elég egy ekkora autónak? Gondolom fogyasztásilag ugyan az, ámbár gondolom azért ekkora autónak jobban kell egy 3 literes
illetve mennyi km körül célszerűbb megvenni?
Köszönöm előre is, remélem kapok pár értelmes választ, régóta nézegetem ezt a típust! -
blu79
addikt
Köszönöm mindenkinek
-
milkabrams
őstag
Sziasztok!
Első autó vásárlása előtt állok, amire használnám:
-Heti 3 alkalommal Hatvan-Budapest útvonal pályán, tanulás miatt.
-Havonta vagy 2 havonta egy oda-vissza ~700 km-es út.
-Havi 20-60 km városon belül
Erre van 1,5-1,6 millám. Valami kompaktot szeretnék, van is két jelölt: Opel Astra H 1,6 benzin vagy Fiat Bravo 1,4 T-jet motorral. Előre láthatólag 5-7 éven belül nem tudok másik autót venni, viszont ezen 2 típus karbantartása és tankolása nem jelent gondot.
Dízelt a lehetséges szigorítások miatt nem szeretnék.
Előre is köszi a választ. -
rbalint88
addikt
válasz
T_Stark #185142 üzenetére
szondázom én is a piacot folyamatosan, szerintem most vagy olyasmi autót érdemes venni, mint amid most is van (ha kisebb büdzséből dolgozik az ember) vagy újat-újszerűt, akár egy részét behitelezve. szerintem a 1,5-3,5M ársávban jelenleg nem annyira kielégítő az autók ár-érték aránya, mert egyrészt a válság miatt nem volt akkora fogyás, másrészt még ami volt is, annak a nagyobb része is dízel volt, ami jelenleg nem annyira keresett, ez még jobban tolja fel a benzinesek és alternatív hajtásúak árát. a fenti megállapítások nem általános érvényűek, mert bizonyos típusok eleve nincsenek a radaromon (nem azért, mert nem jók, hanem mert nem tetszenek), de a megfígyelt tartományról ez mondható el sajnos.
-
tutis
őstag
válasz
T_Stark #185142 üzenetére
2 misiért nehéz váltani, én is ott kezdtem ahol te, csak én 1.6-os H astrát akarok lecserélni (mondjuk teljesen feleslegesen mert 94ezer km-nél járok totál hibamentesen)
Ráadásul easytronicos az autó amit imádok, hiába fikázzák többen de szerintem nagyon jó dolog. Szóval én is elkezdtem mutakodni, J astra volt sokáig képben, aztán feljebb emeltem a keretet, i30 és kia ceed jött még szóba, most viszont egy majdnem új fiat tipo érkezik jövő héten. Én sem akartam turbóst, bár igazából már mindegy lenne, csak a turbós változatok drágábbak mint egy szívóbenzin. Viszont én már 3 misis keretnél tartok. A fő szembont nálam az volt hogy minél újabb és minél kevesebb km legyen az autóban. Kompromisszumot mindig kell kötni, nekem az új autó/alacsony fenntartási/szervíz költség kombója sokat nyomott a latban. Autócserénél kalkulálj fenntarthatósági büdzsét is, minél újabb egy autó valszeg annál magasabb a vele járó kiadás, mégha csak sima szervíz költségekről beszélünk -
molnarpeter
nagyúr
-
-
blu79
addikt
Sziasztok ,ismerősöm Golf 6 -ot nézeget (2009-2010 évjárat) . Milyen motorral szereltet érdemes megvenni? Csak benzines legyen
-
rbalint88
addikt
válasz
T_Stark #185131 üzenetére
2milliós kerettel úgy vegyél puccos autót, hogy ha 3M zsebben van, 1M maradjon átírásra, gumizni és a 2-3x annyiba kerülő szervizekre, mint amennyi az Astra fenntartása. Jó autó az A3, az E90 is, de sokkal többet kérnek, mint a mostani autód. Ha nincs baja az Astrának, a helyedben én maradnék benne még egy ideig és majd csak akkor váltanék, ha már több a tartalék és nem fáj a magasabb költség.
-
T_Stark
őstag
válasz
molnarpeter #185135 üzenetére
Szerinted ilyen viszonylag rövid utakra, annak is kb fele városon belül van, jó lenne nekem a dízel?
Eddig inkább csak a benzinesek között nézelődtem. -
molnarpeter
nagyúr
-
T_Stark
őstag
Sziasztok!
Elgondolkodtam rajta, hogy lecserélem a jelenlegi 1.4 90LE H Astrámat.
2 milliós keretben gondolkodom, mivel legtöbbet rövid utakra használom, (kb napi 2x 14-15 km) ezért benzinest szeretnék.Egy fokkal "puccosabb" autóban gondolkodnék mint a mostani, elkezdtem nézegetni Audi A3 Sportback-et, de jobban utána olvasva, az 1.6 szívó kb mindenki szerint gyenge bele, fölötte az 1.4 TFSI, amivel jócskán lehet baj, meg a 2.0 FSI, az sem sokkal jobb, egyedül turbo nincs.
BMW E90-et is néztem, abból is csak a 6 hangereset ajánlják, a 4 hengeresek inkább kerülendők. Az meg elég ritka a keretemen belül.
Esetleg Golf VI, de ott is a TSI, abból az évjáratból még nem éppen a megbízhatóság szobra.
Szóval teljesen elbizonytalanodtam. -
vzsryl
nagyúr
-
Doki16
addikt
válasz
Gergőke88 #185123 üzenetére
Ha meg vagy elégedve a Yaris-al akkor bátran veheted városba. Benne az elnyűhetetlen HSD rendszer, ami miatt én nem is néznék mást városba, ami nem tisztán elektromos vagy plugin.
Auris már 18 óta nincs gyártva, már nem csoda ha elfogyott mind. Volt belőle 5 ajtós is. A kombi meglepően nagy. A hátsó sor kicsi benne.A Clio hybrid az adná, de biztos bazi drága lesz meg szerintem jó ha 2021-re megkapja az ember.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Gergőke88 #185120 üzenetére
azt gondold át, hogy hátra mit raksz. Egy kisbicikli, esernyő babakocsi ami befér. Nagy babakocsi, kisbicikli új yarisokba már nem (nem tologatható a hátsó sor). De ez Aurisba is necces....
Gondold át mennyi km lesz. Ha nincs meg az évi 20.000km nem nagyon éri meg a hibrid felár.
Mi ugyanerre egy 2008as yarist használunk. Ott még tologatható volt a hátsó sor így épp befér a kisbicikli + nagy babakocsi. Ha érdekel mindenképp 1.3as 2sz-fe motorkodost nézz (1 296 cm³) az örökélet+1nap. Én EXEt vennék. Szép az aulfelni, van digitklíma és a legfontosabb van kulcsnélküli ajtónyitás indítás. Hátizsákban a kulcs (gyerek mellé kell a hátizsák) érintésre nyíilik/záródik az ajtó, gombnyomásra indul a motor. Országúton 5literből elvan városban klímázva 7liter. 7.8liter felett még sose mértem azt is 2hónap téli minden munkanap a 4km+4km+2km+2km táv után. Ja és ez a motor bírja ezt a használatot az utána jövők nem.
[link]
amelyiken nincs gyári alufelni, digitklíma az felejtős nem exe csak annak hirdetik. -
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #185124 üzenetére
Bocsi, annyival kiegészíteném az eredeti kérdésem, hogy bármilyen személyautó jellegű autót megnéznék, ahol a hátsó sorban elfér 3 gyerekülés. Szóval nem csak a 7 személyes kedvezményes modelleket. Lehet, hogy a 7 személyesre szűkítéssel annyira csökken a kínálat, hogy a kedvezménnyel együtt sem kapok jobb/olcsóbb autót, mintha 5 személyesből vennék megfelelőt.
-
Mauzes
addikt
válasz
cappa72 #185119 üzenetére
Na, egy ilyen hibrid lenne a legjobb. Bár gyanítom, hogy elég drága lesz majd ez az S-max hibridben. De legalább erős, nem úgy mint a nagyon drága Prius+.
A Peugeot 5008 is jó ötlet, nem is gondoltam, hogy hátul 3 üléses. Bár alapból nem vagyok oda a SUV-okért, még lecsekkolom jobban. A motoroktól kevésbé tartok, újként veszem és nem sokat fog menni, vagy ha mégis, akkor 4-5 évesen eladom.
-
Gergőke88
addikt
válasz
molnarpeter #185122 üzenetére
Egyelőre semmi info nincs róla a szalonokban, idei év második felében várható...
+Doki16
Beultem magam mögé gond nélkül (183cm/88kg), és ott a céges kocsi ha úgy van (kombi Focus).
Auris hibridet nem találok, de nézem köszi. Abból nem csak a kombi volt?Szerk; nem tudok várni, tegnap feltettem az Astrat ma el is vitték...
-
Doki16
addikt
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok
Második autónak, sok város, rövid táv szeretnénk egy új autót (ha lehet 0km-es). Ami fontos, hogy 2 felnőtt 2 kisgyereke ha úgy van beférjen, hosszú távra van céges dizel kombi.
Amit kinéztunk, feleségem rajong érte: új hybrid Yaris.
Lenne belőle egy 70kmt futott tesztautó a legmagasabb felszereltséggel 5.5m Ft-ért, új akciós ára 6.2.
Bármi más ötlet? Elektromos támogatás most nincs, bármi más városi hybrid cirkáló ebben az árban? -
válasz
Mauzes #185116 üzenetére
Tudtok jobb tippet, mint a VW Touran?
Hát nem igazán - szubjektíve megítélve. Mi majdnem azt vettünk, de akkor pont nem volt (ideiglenesen épp az engedélyeztetés frissítése volt folyamatban). Viszont a Touran-ban a középső sor lábtere a középső ülésnél nagyobb, mint az S-max-nál. A Touran-ban a középső sor középső ülésne igaz keskenyebb, mint a két szélső, de érdekes módon egészen jó.
Én párszor végigjártam már ezt a kört, blogot is írtam, és végül benzines S-max lett belőle, az összes előnyével és hátrányával.
A Peugeot 5008-ba még befér a 3 gyerekülés, elég kényelmes is, de ott a benzinmotorokra az itteni hozzáértő gárda (nem én) nem mondott túl jót (1.6 prince nem ajánlott, 1.2 érzékeny)A Ford kivezette az S-max-ból (Galaxy-ból is) a benzinest. Ha végighívod a kereskedőket, talán beragadhatott 1-1 belőle, de sok reményt nem fűznék hozzá. De ha igaz, jön belőle a hibrid, és az benzines hibrid lesz.
Kodiak és társai ilyen esetben felejtősek(nek ítéltem én és családom)
-
Doki16
addikt
válasz
kovbela10 #185117 üzenetére
Prius 2
Nem lesz gond a váltóval. A többivel ilyen árkategóriában már bármikor bármi lehet. Megveheted bármelyik hagyományos automata váltóval szerelt kocsit, de legyen félrerakva tartalékod ha meg kell csináltatni. És akkor ha már rendbe rakták nálad jó sokáig rendben lesz. De így ebben a 15-20 éves kategóriában olyan autót ajánlani aminek biztosan jó a váltója esélytelen. Csak a Prius ami atombiztos.
-
kovbela10
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék végre megszabadulni a kézi váltótól. 1M -1,5M között nézegetnék, viszont mielőtt bármi konkrét keresgélésbe kezdenék, egyáltalán az érdekel, hogy ésszerű elképzelés-e ebben az árkategóriában. Ugyanis én mindig azt hallom, az automata váltóval csak a baj van, ha elromlik, - már pedig elfog - akkor 4-500 ezerbe kerül a javítás. Ez mennyire igaz? Amúgy Golf/H Astra/Jazz hasonló kategória érdekelne. Milyen típusokban van kevésbé bajos automata váltó?
-
Mauzes
addikt
Sziasztok! Ehhez hasonló listákat nézegettem a 7 személyes családi támogatással megvehető autókról. Már nem mai, lehet hogy az árak változtak. A szempontok: benzines, 3 külön ülés hátul (csak amiatt, hogy elférjen 3 gyerekülés vagy 2 ülés és egy felnőtt), és mivel a feleségem használná városban, legyen minél kisebb és minél jobb ár-érték arányú, de azért "személyautó-szerű". A 7 ülés csak a kedvezmény miatt kell, oda nem raknánk gyereket, hanem csomagtérként használnánk.
Tudtok jobb tippet, mint a VW Touran? Tudom, hogy nem szupernagy hátul és a középső ülés nem fullos, de olvastam máshol, hogy létezik olyan keskenyebb gyerekülés, amiből elvileg szűkösen elfér benne 3 db. És a lista szerint nagyon jó áron tudja adni a VW. A Sharan kényelmesebb lenne, de nem csak nagyobb, hanem sokkal drágább is. Fordokból nincs benzines. Kisebb MPV-kbe szerintem nem fog elférni 3 gyerekülés, és a kívülről batár SUV-okba sem hiszem (pl. Kodiaq).
Szóval nem egyszerű, de ha van bármi ötlet, jöhet.
-
válasz
hobizoli #185110 üzenetére
na látod, ha ezt a butaságot leírta (elmondta) volna amit te, az lenne a hitelrontás (de okos és ilyet nem mondott)
a szolgáltatás adott, ha valaki helyén tudja kezelni hasznos lehet, hiszen a kárfelmérés alapján meg lehet tudni a várható javítási összeget (német márkaszervizben)
az hogy nálunk olcsóbban lehet javítani (adott esetben tized áron) az már helyi sajátosság -
Zolás
addikt
Ha lekérdezek egy autót, akkor az érdekel, hogy a km valós e, vagy tekert. Hogy a meglévő sérülésekre milyen hülye összeget ír, az nem érdekel, mert úgyis megnézem magam, és utánajárok. Mondjuk ha lekérdezés után azt olvasnám, hogy már volt gtk törve az autó, biztos hogy hagynám a fenébe.
-
+1, mondom ezt úgy, hogy amit eddig kommunikáltam a Kopasszal az számomra nem volt kielégítő.
Azt el is mondja, hogy ő a kuki rosszabbik felén van, mert ahogy ő fogalmaz, "g*ci nepper".
Minden tiszteletem neki azért, hogy beleáll és azért is, hogy megmutogatja majd a dolgokat. Hátha az emberek kicsit felébrednek abból az álomból, hogy 20 éves autón egy elemsérülés már a világvége.
-
válasz
vzsryl #185106 üzenetére
nem kell ettől félni, abszolút nem ütközik youtube szabályokba
ha sorozatos panaszokkal le is tiltatnak egy csatornát, mint a gyurcsányéval csinálták, utána visszaállítják és már védett lesz ettől a fajta támadástól(#185105) Biqci
nem egy rossz dolog ez a lekérdezés annak aki helyén tudja kezelni az információt
de ezt elmondta a nepper a videóban is -
Biqci
aktív tag
válasz
vzsryl #185100 üzenetére
Remélem nem törlik, mert ez a mondhatni "tökösség" esetleg "karakánság" nekem is nagyon tetszik. Pont arra gondoltam, nézve a különböző csatornákon a CV terjeszkedését, hogy nincs aki ellent tudjon mondani. Feltünt nekem, hogy rengeteg tengerentúli autót mutatnak, hogy nincs európai, neadjaisten magyar, vagy ha esetleg német? Pedig elég nagy piac az is... Furcsa, de mostmár értem. Speedzone is, meg mások is megfeküdtek nekik egy ideje, van az a péz, úgy látszik...
-
válasz
vzsryl #185102 üzenetére
egyáltalán nem gondolom hogy hülyeség volt hogy kimondta a nevét, angol nyelven rengeteg video van ami különböző szolgáltatásokat, termékeket tesztelnek és őszinte véleményt mondanak róluk
mivel valós véleményt mondott, valós tapasztalatok alapján, szó sem lehet hitelrontásról(#185103) Qru
majd lesz neki másik szponzor, számomra is nagyon pozitív volt a dolog -
vzsryl
nagyúr
Valóban nagy hülyeség volt, hogy kimondta a carvertical nevét, szóval emiatt lehet megüti a bokáját.
Pistáékat semmiképp sem tartom autótesztelős majomnak, és semmit sem leplezett le, mivel ezt mindenki sejthette.
Szerintem a carverticalos támogatás is csak aprópénz nekik, mivel a speedzone-nál dolgozók összes költségtérítése inkább 8 számjegyű, és akkor a nagyobb költségekről még nem is esett szó. Ha látni szeretné a sok, őket követő ember a jobbnál-jobb tartalmakat, akkor egyértelmű, hogy minden alamizsnára szükségük van. Ők is pénzből élnek, mint te vagy én, sőt még családja is van sokuknak, akiket el kell tartaniuk. -
Tin
veterán
válasz
vzsryl #185100 üzenetére
Én is pont most néztem meg, és nekem is ez jutott eszembe. A videósorozat érdekel, de szerintem a Carvertical nevét kihagyhatta volna. Azzal meg, hogy elmondta a 7 számjegyű összeget, gyakorlatilag a Pistáéktól kezdve az összes ilyen autótesztelős majmot leleplezte
Pénzért bármit
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- AKCIÓ! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest