Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Apple asztali gépek
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ADAM1337
nagyúr
válasz
molnarpeter #146399 üzenetére
Köszi az infót, akkor még akkor se próbálnék rá ha 2.5-es és jó árat mondanak rá.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
focvis #146387 üzenetére
Akkor meg már Q7 6.0 TDI, annál a 3.0 V6 van megszorozva 2-vel, nem az R5
ADAM1337: A 2.5 R5 motor alu blokkos, csak egy bevonat van a hengerekben, nincs hüvely. Ha elkopik az a hajszálnyi réteg, drága mulatság rendberakni. A vízpumpa kialakítása miatt a víz és az olaj össze tud folyni - elégtelen kenés, olaj ráég a hűtőrendszer egyes részeire (utóbbiról tudnék mesélni, szerencsére csak egy előkamrás motorral történt). A 3.0 V6 TDI karbantartása jóval több lehet hosszú távon, mint egy kisebb motoré, de nem érinti olyan fatális és alapvető konstrukciós probléma, mint a 2.5 R5-öt. Bezzeg a régi 140 lovas 2.5 sor 5 a régi A6-ban jó volt még, bár csak azt fejlesztették volna tovább
-
#03969024
törölt tag
válasz
runner 125 #146372 üzenetére
Nem lehet, hogy az adók miatt drágább a 2.4-es motor?
Egyébként, bárki bármit mond, az amcsiknak van igaza: A lökettérfogatot semmi sem pótolja! -
szőröscica
addikt
válasz
freelanced #146395 üzenetére
A legtobben G Astrat, Meganet, Focust javasolnak majd, azok a racionalis valasztasok, nem losz melle veluk.
En ettol fuggetlenul megneznek egy kesoi evjaratos, jol felszerelt (napfenytetos, digitklimas, stb) E36 Touringot 318i vagy 320i motorral. Tisztaban kell lenni vele, hogy rohadhat, es kevesbe biztonsagos mint a fentebb irt autok.
-
freelanced
addikt
Üdv !
A családba keresünk 700-900 ezer között autót.
Szívem szerint 100 ezret félreraknék szervízre hátha szükség van rá.
Ilyen áron milyen lehetőségeink vannak? Mit ajánlanátok?
Főleg városi használatra lenne, illetve kisebb távokra (100km), néhanapján pedig nyaralásra. Benzin motort preferálnánk.
Egyéb óhaj sóhaj egyelőre nincs.
Köszönöm előre is !
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
z123456789 #146388 üzenetére
Új vagy használt?
Újként csak a GT86/BRZ páros fér bele vagy az MX5.
A Cooper az egy erős hothach nem sport autó.
-
z123456789
addikt
válasz
Tsebacsi #146389 üzenetére
Jaja, ezt mondtam én is neki. Bár már így is istenes szintre jutottunk a(z 1.4) fabia ültetés ötlettől.
Minit meg tudja venni baráti kedvezménnyel dealertől. Amiket írsz, alap árban is túllépik ezt. :S(#146390) Integrale
Mazda nem játszik neki, Spider szintén drágábbra jönne ki neki. Meg szerintem az sem tetszik neki. De megemlítem, hátha.Köszi nektek.
-
Integrale
veterán
válasz
z123456789 #146388 üzenetére
MX5/124 Spider?
-
válasz
z123456789 #146388 üzenetére
A Mini Cooper S nem sportautó
GT-86? Mustang? Camaro?
-
z123456789
addikt
9 misi körül milyen sportautókat lehet venni? Egy ismerősöm valami Mini Cooper S-t nézett, hogy teljesítményben, árban, nem talál jobbat.
Valami ötlet? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
ADAM1337 #146370 üzenetére
2.5 V6 és a 3.0 TDI-vel is bele lehet nyúlni a kakiba rendesen...
"A 2.5 V6 TDI lássuk miért a sok rossz tapasztalat: VP44 adagoló valóban gyenge, elégtelen tranzisztor hűtés miatt bármikor eléghet az adagoló vezérlője, szelephimbák gyenge anyaga, túlzott vezérmű tengely kopás, kartergáz szűrő eltömődés miatti olaj szivárgás (mindenhol) és a sok elhanyagolt karbantartás bármilyen drága hibát okozhat.
Mindegyik generációra jellemző, ha gyenge minőségű üzemanyagot kap, a magas nyomású szivattyú kivégzi az egész üzemanyagrendszert (szó szerint az egészet, a tanktól a porlasztókig).
2.7, 3.0 motorok vezérműláncainak hibája, vagy nem megfelelő karbantartása az egész motor végét jelentheti. Maga a karbantartás nem egyszerű és nagyon drága, mivel ki kell venni az egész hajtóművet."mod:
alázógyík: Haver is ezért adta el S60-át, mert 250k-s ajánlatott kapott a váltófelújításra.
S60 D5 5 gangos geartronic.
-
ADAM1337
nagyúr
válasz
szőröscica #146381 üzenetére
Nah most már utána járok, amit elhúztak mézes madzag milyen motoros.
-
válasz
runner 125 #146372 üzenetére
Köszi, akkor az az xc70 pöpec
-
benczeb
aktív tag
Sziasztok! A most újonnan kapható akár 1.2-es, akár 1.4-es VW Jettákról van tapasztalata a kedves fórumozóknak? Egészen korrekt árom meg lehet vásárolni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Tom1939 #146368 üzenetére
XC70-et nem szereltek 2.0 PSA motorral ( itt nem merték bekockáztatni..
), ebben mindvégig a 2.4-es diesel volt jelen, miután kijött az új saját fejlesztésű, kisebb löketű kétezres 5 hengeres, az váltotta a 2.4-est.
Potenciál itt is bőven megvan, 200 lóra simán húzható, teljes biztonsággal.
Index-en van egy srác, ő már bőven 250.000km fölött jár a 2.4 D5 60-asával, ami gyárilag 185 lovat tudott, most 235LE és 470Nm, ráadásul automata.Qru
Aljas mód, mikor megjelent az új 2.0 5 hengeres dieseljük, iszonyúan felárazták a régi 2.4-es konfigok árát. S80-nál majdnem 2.000.000ft-tal került újonnan többe a régi motor.
HookR
Jahm, ismerős vidik, ezen köröket lefutottam már én is pár éve yt-n, sőt, az első tervem nekem is az volt, h beszerzek egy liftes monitort és felokosítom hasonlóképpen. Ebay-en találtam Canada-ból, meg is rendeltem, de aztán fizetés után cseszett feladni, de legalább a paypal kártérített, így maradt egy kínai, de azóta is remekül működő, gyári ergonómiába hibátlanul illő alternatíva.
-
ADAM1337
nagyúr
VW touareg-ből a 2.5 3.0 literes dizlik mennyire ajánlott modellek ?
2004-2007 ig vagy ameddig az a széria tartott.Egyik ismerösöm eladja és most újította fel totál fékrendszert mindent cserélt rajta.
Amúgy nem vásárló listás dolog, de így megérné. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #146363 üzenetére
S60 D5, S40 D5 és XC60 D5 volt meg, hát engem mind nagyon meggyőzött a maga kategóriájában.
-
válasz
runner 125 #146351 üzenetére
Köszönöm, neked is meg a kollégának is.
Az xc70 tetszik, de ez az öthengeres (akkor ok) vagy a francia 4 hengeres?
-
Acheron
őstag
válasz
rbalint88 #146365 üzenetére
Köszi a leírást! Ez nagyjából elég is lehet nekem. Az elvétve fordul elő, hogy 170 fölé hajtom (de ha jól látom, 220 -ig ez is elmegy, ha nagyon muszáj). Ami számomra fontos, hogy pályán az óra szerinti 140 - 150 tempó még kényelmes legyen, 110 - 120 közötti utazótempón jól fogyasszon, 80 - 120 között pedig nagyon jól gyorsuljon (utóbbi talán a legfontosabb, elég gyakran sietek, és valahogy mindig megtalálnak a "márpedig engem nem előzöl meg" és "majd és mutatom, mennyivel lehet itt menni" sutyerákok
)
Benzinesben egyszerűen nincs választék az én paramétereimmel az újabb Volvokból, S60 pl 4,5 -nél kezdődik a Hahun - és piros...
Btw, a hétvégén kb 500 km -t letekertem a kis 122 lovas, V40 -el. Egész kellemes kis autó, nagy kár, hogy annyira szűk nekem, mert simán kiegyeznék vele. Erre is állnak a fent leírtak - nem egy fejletépős gyorsulás, a kormányt sem akarja kicsavarni a kezedből, de nagyon jól húz minden fokozatban. Javarészt pályázva (óra szerint 140) + Budapest és kis vidék 9 literes fogyasztással volt meg. Ha azt nézem, hogy az 1.4 Auris ugyanennyit benyakal, akkor teljesen korrekt. Bár a forgalmiban csak 1340 kg súly van bejegyezve, a gyári oldal szerint 1554 kg. Tippre azt mondanám, hogy a V60 a cirka 150kg plussz súllyal, de 41 ló és 180Nm plusszal dinamikusabban kell menjen - de persze ezt ki kell próbálnom.
Vagy nagy türelemmel kivárok egy jónak tűnő 205 lóerős D5 -öt.(#146366) Atomgeszi: Ilyesmit, igen.
Az adatbázis lehetne kicsit frissebb, pl a fenti V60 a linkelt oldalon még nincs meg, sajnos. -
rbalint88
addikt
válasz
Acheron #146364 üzenetére
a 2.0 D3 5henger (1984 cm3) nagyon jó, unokatesómnak az van V60-ban. fejedet nem tépi le, de értelmesen megy, 170 felett kezd kifogyni a szuflából, ott azért már érződik, hogy csak becsületből dolgozik, de már nem kívánja a hajtást. országúton lepadlózva szépen megindul, automata is elég jól reagál a kickdownra. ha nem te akarsz lenni az autobahn ura, akkor bőven elég. a váltó terhelhetőségét figyelembe véve akár még egy chipet is megkockáztatnék rá.
sajnos ezekben az évjáratokban a benzinesek (T4, T5) Ford 2.0 ecoboostok, amik nem rosszak, de 4 hengeres csak. T2, T3 az meg 1.6 ecoboost, na az szar is. V40-ben a T4 is csak 1.6, 180 lóval.
az újabbakban, 2014-től van a saját fejlesztésű 4 hengeres dízel (1969 cm3), az fut d3, d4, d5, d6 (hybrid) néven is, 150 lótól kezdve. asszem a még fordos alapokon nyugvó v40-ben van a psa hdi 1.6 is (d2), a nagyobbakban még nincs az új, saját kisdízelből, ha egyáltalán lesz olyan és nem csak benyás 1.5T. -
Acheron
őstag
válasz
runner 125 #146357 üzenetére
Igen, az megvolt, hogy az 5 -ös "párja" volt anno - picit feljebb pozicionálták a modelljeiket, de valójában a hetesnek nem is volt Volvo megfelelője.
Ki kell azért próbálni, mire elég ez az új motor. Az tetszik, hogy kisebb löketből hozták ki ugyanazt a teljesítményt, mint a korábbi 163 lovas, de azért 150 kg többlet súly az nem kevés, még ha + 60Nm próbálja is ezt kompenzálni. Ez a D3 - D4 kavar sem egyszerű,ha jól tudom a 2011 -es D3 (2.0, 163 Le) lett 2012 -ben D4, A D3 nevet pedig a 135 lovas verzió kapta, de pl a Hahun a D3 -nál 5,1, a D4 -nél 4,5 l vegyes fogyasztás hoz konzekvensen (és mindkettőt 163 lovas 2 literes 5 hengeresnek jelölve), mintha ez két külön motor lenne (lehet hogy az is?). Mintha lett volna erről is egy TC cikk anno, de nem találom.
Tud esetleg valaki olyan oldalt mondani, ahol az egyes típusok (nem feltétlenül csak Volvo) nyomaték - lóerő görbéit össze lehet vetni?(#146359) HookR: Ez az android box -os megoldás pöpec, remélhetőleg nem csak ciril betűs verzióban elérhető
-
-v-
addikt
válasz
runner 125 #146351 üzenetére
Nagyon kellemes lehet második kerületben egy ilyen házikó
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #146351 üzenetére
Szép kégli, látom mellette már nem is futotta neki D5-re...
-
válasz
RocknRoller #146355 üzenetére
Rossz a híre az FSI motoroknak.
A sógornőm 12 évig használt egy A3 1.6 FSI-t, most ősszel adták el, csak a kötelező karbantartást kérte, főleg városban használta, időnként autópálya.
Lemerült az akksi, mikor 2 hónapig nem használta. -
HookR
addikt
válasz
runner 125 #146357 üzenetére
-
gzbotii
nagyúr
válasz
RocknRoller #146355 üzenetére
FSI motrok koxolodasat tudtommal meg a TFSI-ben sem sikerült megoldani.
-
runner 125
nagyúr
válasz
#03969024 #146352 üzenetére
Lassan 10 éves modell, való igaz h klasszikus, funkcinális Volvo belső jellemzi, bár megfelelő szín - anyaghasználattal szerintem mutatós még most is:
Az alubetéteteket szeretem, sokat fiatalít egy belsőn, a kamufától kivagyok és mellette öregít is. Manapság már egész jó (nem karbon..) fóliák, VTN bevonatok elérhetőek a piacon, pár ezresből el lehet tüntetni. Használtautónál a színösszeállítás mindig némi kompromisszumra késztet, ugyebár.
Acheron
Mondtam, h nem nagy. Fotókról annak tűnik, noh meg számozását tekintve az ember azt hinné, h 7-es BMW, S Mercihez közeli méret, de bőven alattuk van.
Csak érdekességképp, a 8. gen Accord 4725mm hosszú, 1840mm széles. A mos futó Mazda 6 már 4870mm hosszú és 1840mm széles. Az S80 pedig 4851mm hosszú és 1861mm széles.
Biztosan észrevehető a nagyobb tömeg, de ott van a 400Nm nyomaték.
Nem, abba nem lehet betenni utólagos 1-2 DIN-es fejegységet. A gyári zene különösen jó már alapfelszereltség mellett is, max. USB okosítás kellhet.
Mondom ezt úgy, h a HR-V-ben uDimension zene van.HookR
Az általad linkelt videó csak a 2012-től gyártott V70/S80-nál működhet, előtte liftes kijelzőt alkalmaztak.
-
HookR
addikt
válasz
Acheron #146354 üzenetére
"S80 és kijelző: a lebegő konzollal össze lehet hozni bármilyen egyéb fejegységet? Már mint ami esztétikusan illeszkedik a műszerfalba."
Ebben a V70-esben a gyári kijelzőt érintő képernyővel és Android box-szal okosították fel - youtubeAmúgy érdemes meglesni a korábban linkelt vásárlási tanácsadót, sok érdekesség kiderül belőle. Volvo dízelek sem makulátlanok. Van külön V60-asról is.
-
RocknRoller
aktív tag
sziasztok,
1.6 fsi (85kw) +6-os váltó kombóról van valakinek tapasztalata, hogy mennyire megbízható/nem megbízható konstrukció?
MK5 golfot szeretnék venni ilyen motorral. PDTDI-t nem merem bevállalni a turbó, kettős tömegű, PD elemek és részecskeszűrő miatt.
Már jó pár ilyen golfot megnéztem, de mindegyiknél volt valami zörgés alaphelyzetben a műszerfalnál, két félét tapasztaltam, az egyik mintha műanyagok csiszolódnának egymáshoz egy zötyögős úton haladva (csak itt egy helyben állt az autó alapjáraton) a másik meg mintha ventilátor ciripelne szintén a műszerfal felől. az ilyeneket kerüljem helyből v viszonylag kevés pénzből orvosolni lehet?Illetve az mitől lehet, hogy lefelé automata mind a 4 ablak, de felfelé már nem?
Az igaz, hogy ha az ablakmosó folyadék szintje alacsony az autóban, akkor nem megy a fényszórómosó ?
-
Acheron
őstag
válasz
runner 125 #146335 üzenetére
Megnéztem a méreteket (kellett már egy kis frissítés), tényleg nem kiugróan nagy. Szerencsére a különbséget belül is érezni. (összekeverni is könnyű hátulról a régi S60 -al, a TC -n is poénkodtak egyszer ezzel, ha jól rémlik) Ami meglepő, hogy az új S60, de főleg a V60 mennyivel nehezebb. A közel 1700 kg -os V60 -at vajon mennyire dinamikusan mozgatja a 163 ló?
S80 és kijelző: a lebegő konzollal össze lehet hozni bármilyen egyéb fejegységet? Már mint ami esztétikusan illeszkedik a műszerfalba. -
gzbotii
nagyúr
válasz
BigBlackDog #146308 üzenetére
Nekem is épp most keltették ezek fel az érdeklődésém.
-
#03969024
törölt tag
válasz
runner 125 #146351 üzenetére
Lehet, hogy már öreg vagyok, de az XC60 belseje nekem nem jön be.
-
válasz
runner 125 #146335 üzenetére
És mostanában van olyan xc60, xc70 ami szerinted jó max 5 milláért? Automata és csak öthengeres, lehetőle 2,4 lityi felett
Avagy mindig kisértésbe viszel
Köszi! -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #146339 üzenetére
Az a legjobb amit tehetsz.
Kb ideális elegye a nem kényes és elpusztíthatatlan XX. századi technikának és a modern XXI. századi beltérnek.
Ha most vennék kocsit akkor vagy Mazda 6 vagy G7 Accord lenne. Esetleg egy S60-ra még el tudnék csábulni...
-
HookR
addikt
Használt Volvo V70 vételi tanácsadó - youtube
(Holland, de van hozzá angol felirat)Meg persze egy rakás másik modellé: Autoblog - buying advice
-
Keil Walker
aktív tag
válasz
vzsryl #146307 üzenetére
Köszönöm a tippet. Tetszik az 5 ajtós változat. Mindenképp felkerül a listára.
zerge861: az astra annyira nem tetszik, de a focus kombi igen, ahogy a c-max is.
Nézegettük az sx4_s-cross-t is, de nekem nem az igazi. A feleségemnek az tetszik benne, hogy magas, nem kellene annyira hajolgatni mikor betesszük a gyereket a gyerekülésbe. Egyébként most egy 2004es Fabiánk van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #146313 üzenetére
Igen az még elgyább. Kb az első Swift fapados kivitelének minőségével vetekszik. Ami hát azért, hogy is mondjam...
De ha beltér hidegen hagy akkor ok, mert maga technika kb elpusztíthatatlan.
-
Integrale
veterán
válasz
runner 125 #146322 üzenetére
Van 5 személyes Passat CC is.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Acheron #146332 üzenetére
Világos, csak alternatívaként mondtam. Egyébként lehet meglepő, de nem olyan nagy autó ám, kb. a vele egykorú 5-ös BMW méret.
A kibukkanó motoros kijelzőn is van plusz videóbemenet, így tolatókamerát rá lehet kötni.
Rendszámvilágítás helyére építhetőből kb. bármelyik autóhoz tudsz rendelni ebay-ről, nekem is olyan van évek óta. -
Acheron
őstag
válasz
rbalint88 #146319 üzenetére
Az egyetlen koncepció VW vonalon, hogy elterjedt típus, jó és viszonylag elfogadható árú alkatrész ellátással. Az elérhető benzinesek közül pedig ez tetszik leginkább. De úgy nézem, el fogom engedni a benzines vonalat, egyrészt mert nem találok a paramétereinek megfelelőt, másrészt az általam nézett turbós benzinesek már nem rendelkeznek azoknak az előnyöknek a jó részével, ami miatt a benzineseket szembe állítják a dízelekkel. A 15-18 ezer km -es éves futásom egyébként is határeset, hogy melyik éri meg jobban.
Este szétnézek a dízel vonalon is, eddig csak tessék lássék nézelődtem. Az nyilvánvaló, hogy a választék sokkal nagyobb, így az árak is lentebb vannak.
Btw xenon. Az egyik ismerősöm Mitsubishi Grandis -ában behalt az egyik oldali izzó. Csere (17e) után kiderült, hogy a trafó is cserés, 240e -ről (!) kapott ajánlatot. Elgondolkodtató.
(#146322) runner 125: A megcélzott korosztály 4 - 6 év (évjáratot inkább a párom néz), de reálisan nézve ennél idosebb is belefér, ha az állapota rendben van. A 80-as nekem már lehet túl nagy, egyedül járok vele, és leginkább csak dolgozósba. V40 szép, de nem rám szabtákV60 -akat nézegetem most leginkább, nekem nagyon bejön formára, és praktikus is az ötödik ajtó. Kényelmi szempontból ezeken van nagy kijelző (akár tolatókamera, akár egyéb célra), ezt az S80 -ból hiányolom (a műszerfalból kikúszó képernyő nem tudom, mire elég). Minden másban viszont a 80 jobb (szerintem), a formája pl örök klasszikus, az ülései pedig...
-
válasz
pocokxx #146326 üzenetére
Általánosságban drágább a prémium, és másfél misiért öregebb autót kapsz, mint a többiből.
Az E90 is, de főleg a korábbiak eléggé szűkek hátul, egy jelenlegi 8gen civic simán lepipálja őket.
Persze hátsókerék meg BMW, de ha nagyon fapad, akkor nem ritka a hátsó tekerős ablak sem, sima kazettás rádió, egyebek. Plusz szét lehet (van) hajtva. -
Sang66
csendes tag
Köszönöm szépen, hasznos tanácsok ezek nekem!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Sang66 #146327 üzenetére
Ha nem vagy gyakorlott, akkor ajánlok egy hasznos irományt a témában, illetve itt írtam a saját tapasztalataimról.
1. Alkudni szerintem mindig lehet, persze a siker nem garantált, de nem árt szem előtt tartani, hogy mi lehet a reális, piaci ára a portékának. Gondolom nem úgy mész oda, hogy mindenképpen kell az autó, így nem feltétlenül kell azonnal megegyeznetek. Egy tipp; ha látja Rajtad, hogy nagyon tetszik az autó, akkor kevésbé fog engedni.
2. Én telefonálnék előtte. Pl. azért, hogy egyáltalán meg van-e még az autó. Meg lehet kérdezni a rendszámot, esetleg alvázszámot, a rendszám alapján le tudod kérdezni a KEKKH-ból a regisztrált futásteljesítmény adatok, pluszba én utána is szoktam nézni, hogy az internet sűrűje nem-e rejt valamit az adott rendszámról, alvázszámról. Pl. alvázszámból kideríthető általában a gyártás helye, éve, hónapja. Ha ez nem stimmel a megadottal, akkor valami nem kerek.
3. Én nem szenvednék ilyenekkel. Ha van műszaki érzéked, akkor szerintem úgyis észre fogod venni, ha baj van. Olvasd át a fent linkelt irományt, aztán véleményem szerint sok mindent Te is le fogsz tudni ellenőrizni.
4. Teljesen mindegy, az állapotát nézd meg. Ha csak munkásautónak használták napi szinten, akkor 50k km után is eléggé lelakott lehet. De láttam már 220k km után is gyönyörű bőrbelsővel autót.
5. Hát, igen, meglátásom szerint nem egyszerű eset. Ha minden rendben van, nincs gond. Ha van, akkor viszont félnék azért. Célszerű együtt elmennetek eredetiségvizsgára szerintem, ha kereskedőnél maradsz.
6. Úgy gondolom, hogy ez megegyezés kérdése.
7. Papír-írószer boltban vennék egy indigós használt autó adásvételi szerződést. Azt mindenhol elfogadják, ha jól tudom. Én elvárnám, hogy ha a kereskedő adja a szerződés sablont, akkor abban is benne legyen minden, ami a hivatalos szerződésben benne van.
8. Nézd meg, hogy kitől veszed! Sokszor hiába szép az autó, de elbeszélgetve az eladóval (mindegy, hogy magánszemély, vagy kereskedő) inkább otthagytam a dolgot.
Persze a fent leírtak csak a saját véleményemet, tapasztalataimat tükrözik, ezt tessék figyelembe venni!
-
Sang66
csendes tag
Hi, totális kezdőként, nulla tapasztalattal, kocsikhoz nem értve
:
Első autónak kinéztem egy nissan almérát (valamiért tetszenek), benzines, 2006-os évjárat, 200K kilométerrel. Kereskedőhöz mennék megnézni, mit gondoltok egy ilyenről? Mire érdemes vigyázni? (kereskedőnél is most járok majd először, de hát mindent el kell kezdeni egyszer).
1. 900K az ára. Én kb 800-at szántam kocsira, de talán ez még belefér. Érdemes (kell-e) kereskedőnél amúgy alkudni? Ha igen, van valami jó technika, amit ajánlanátok?
2. Felhívjam előtte őket, és érdeklődjek a kocsiról, vagy csak simán menjek oda, mint "ártatlan nézelődő"? (talán úgy jobban lehet alkudni, ha látják, hogy nem "szerelem"-ről van szó, gondolom én). Ha telefonálok, mit fontos megkérdezni?
3. Jön egy haver is, aki legalább már tapasztalt vezető, de műszakilag ő se vágja a dolgokat. Sajnos szerelő ismerős nincs. Érdemes odahívni egy kiszállós állapotfelmérő szakit? Valaki vette már igénybe? (gondolom kereskedő nem szívesen mondja, hogy menjünk el nyugodtan szervízbe, meg macerás is). Két ilyet találtam:
http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/egyeb/hasznalt_auto_vasarlas_elotti_atvizsgalasa_a_helyszinen
http://hasznaltauto-atvizsgalas.hupont.hu/8/auto-atvizsgalas-helyszinen4. 200K kilométer (már ha valós) még belefér szerintetek?
5. Eredetiségvizsgálat kereskedőtől való vásárlás esetén úgy néz ki, hogy én elviszem a kocsit (miután megvásároltam) a saját költségemen, és ha valami nem stimmel, bukok mindent?
6. A fizetés hogy zajlik? (például ha megvan a teljes összeg rá) Utalás (előre, utána?), bankkártya, stb?
7. Szerződést gondolom a kereskedő nyújtja, vannak olyan pontok, amik ultra lényeges, hogy benne legyenek? (pl. felelősségvállalás, hogy az autó nem lopott, mint pl. https://www.hasznaltauto.hu/adasveteli_minta -ban)
8. Érdemes még tudni valamit általánosságban? Lehet sok minden nem jutott eszembe.
Bocsi a sok kérdésért, mondom hogy láma vagyok. Előre is thx!
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok! Még mindig diesel 1.5 millióig. BMW 320d jó ötlet?
-
runner 125
nagyúr
válasz
Acheron #146318 üzenetére
Ennyiért drága és tudomásom szerint nem túl megbízhatóak ezen benzinmotorok. Hátsó fejtér meg egyenlő a nullával, hiába csak 2 üléses hátul.. A szép formának ilyen téren ára van. De ennek az autónak max. ez az egy előnye.
Mennyire akarsz új autót?
Ezt nem rég 4-ért rakták fel, annyiért nyilván drága, levitték most 3,5-re, de szerintem 3,2 körül simán jó vétel még így, lassan 10 évesen is.
Vagy kicsit újabban, még jobban felszerelt S80.
Ők is régóta árulják, kb. 5,5-ről indult az ára, lehet bizóba van náluk, 4m körül én tuti beajánlanék érte, ha most keresnék ilyen kategóriát.
Mindkettőre kell egy szép gyári 17-18-as kerék és hibátlan az összkép. Mellette ott a jó motor, jó váltó, jó fogyasztás, jó ergonómia, kényelem és a fenntarthatósága sem horror.Bull Boss
Dieselt hanyagold belőle, 2.0 benzinmotorral jó vétel, de 10 literes alapfogyasztással az állandó összkerék miatt számolj, rozsdára kevésbé hajlamos.
-
Bull Boss
őstag
Sziasztok! Régi Rav4 esről mi a véleményetek? Hobby autónak pecázni kellene valami magasabb épitésű autó. Van egy pár szép állapotú benzines a hahun. Ezekről van valakinek tapasztalata?
-
rbalint88
addikt
válasz
Acheron #146318 üzenetére
Szerintem a Volvo minosegben eggyel feljebb van, jo a dizele, jo az automataja, volt korabban neked es szeretted, nem ertem a koncepciot a passatozasban
Passatbol szerintem a tuti valasztas a kombi, 2.0tdi dsg, panoramatetovel, masszirozos-szelloztetos futott szovetulessel, halogen lampaval. Kenyelmi resze ki van maxolva, viszont sok bonyolult es/vagy draga cucctol megkimeled magad (xenon fenyszoro, ledes hatso lampa), amik lehet, hogy tok menok, de az alap is epp eleg jol funkcional. Ehhez raknek meg egy rns510-tolatokamera-dynaudio kombot, ez mondjuk egy combosabb osszeg, de ezek jo cuccok. De ha az rns310 osszehekkelheto a kameraval, akkor az is maradhat. (Magus?) -
Acheron
őstag
válasz
rbalint88 #146317 üzenetére
Parasztklíma, vagyis nem digitális, jól értem?
DSG -re nem hajtok, max, ha bizonyítottan keveset futott és biztosan karbantartott példányt tudnék kifogni - de az ennyiért nem lesz, attól tartok.
Én hiszek Mágusnak, sőt, rosszul is érzem magam, hogy intelmei ellenére még mindig a TSI frontot vizslatom, de a családi nyugalom miatt nagyon benzinesre hajtok. Ha mégis dízelre adnám a fejem, akkor viszont a Volvo 5 hengeresei között kezdenék nézelődni, 163 lóval már elég is lenne nekem. Bár ez a Passat CC forma valamiért nagyon bejön. -
Acheron
őstag
Szerintetek érdemes ránézni? Holnap a közelben lesz dolgom, talán beleférhet egy rövid szemle.
-
válasz
BigBlackDog #146313 üzenetére
Én nem venném meg. Ahogy írta Qru, még a korai lexusoknál is amerikaibb, gagyi beltér, vicc csomagtartó. A civic-ünk klasszisokkal minőségibb autó.
-
#03969024
törölt tag
válasz
freelanced #146276 üzenetére
"Ki lehet fogni 3-400 ezerért normálisat? "
Annyi pénzért már nagyon fog küzdeni a rozsdával! Galantból én csak a 8gen-t (Cápa) nézném. Nagyon kényelmes, tényleg az egyik legszebb japo szedán, forognak utána az utcán, nem problémás, alkatrész sem vészes. Igaz, a jobbak 6-700-ért mennek. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #146308 üzenetére
A rugózástól agyf@szt kapsz annyira lágy főleg a Kuvik után lesz idegesítően puha. Tehát kanyarodni meg se próbálj vele gyorsan, cserébe nem rázza ki a fogtömésed. Mivel itthon nem forgalmazták mind szürkeimportos. Egyes alkatrészek nehezebben beszerezhetőek de a Toyotás szakik tudják szerelni (mák, hogy csak egy rendszere van a gyártónak).
A belseje Amerikai azaz nekünk picit igénytelen. Mind minőségre mind tudásban (pl csak a vezetőoldali és csak lefelé automata az ablak) de amúgy ha egy nagy kényelmes sedan kell ami nem eszi le a hajad és még úgy ahogy megy akkor jó választás.
Amúgy nem lép akkorát mint várnád hiába a 2,5-ös motor, atkinson ciklusú... Cserébe nem eszik sokat.
A csomagtér viccesen kicsi ami max 3 embernek elég egy nyaraláshoz.
Az cvt váltó meg külön fejezet, azt is szokni kell európaiként.Ha jól rémlik Winkler tsztelte, azt érdemes megnézned.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #146308 üzenetére
Egyszerű technika, beltér kicsit amerikai színvonal, Európában viszonylag ritka, de egy Prius szerviz simán megcsinálja.
-
SG3rg0
őstag
válasz
Keil Walker #146306 üzenetére
Szia én ebben a cipőben vagyok mint te. Én leszűkítettem két tipusra.
Opel Astra J Sedan és Ford Focus kombi. Ezeket ki is próbáltam.
15 éves Thaliáról váltunk, speciel én már Renault nem akarok, ki akarok próbálni másat.
Az Astra J szól számomra a kiforrott technika, egyszerű szívó motorral. Ja és jó tágas. -
BigBlackDog
veterán
Toyota Camryról -XV40 (2006–2011)- ki mit tud? Vannak problémái, hiányosságai?
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Keil Walker #146306 üzenetére
Szia!
Új Fiat Tipo.
-
Keil Walker
aktív tag
Sziasztok!
Hosszú távra (~10 év) tervezünk autót venni. Ha minden jól megy, akkor még idén, de időben elkezdem a kutatást. Jelenleg egy gyerek van, de tervezünk másodikat is, szóval kell majd hely, de van egy kis megkötés a kocsi hosszával. Olyan helyen van a garázs, ahova egy 4,6m-nél hosszabb autót nem hiszem, hogy be lehet varázsolni.
A keret max 4,5 millió.
Az asszony ragaszkodik a benzinhez. Eddig ford C-max és Hyundai i30 cw, amik tetszenek, de nyitott vagyok minden javaslatra.
Évi 10-12ezer km a várható futás, 50-50% város és autópálya -
vzsryl
nagyúr
Új autónál egy hátránya van a franciáknak, mégpedig az, hogy általában nehezebben eladhatóak, tehát nagyobb az értékvesztésük, de mivel a Megane mocsok jó áron van, jól felszerelve, ezért még ezzel kapcsolatban sem lesz túl nagy gond. Én konkrétan sosem szimpatizáltam a Renault márkával, de az új Megane valami eszeveszett jól sikerült, nálam simán kategória győztes.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- LG 55C2 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest