- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen videókártyát?
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple asztali gépek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Azonnali notebookos kérdések órája
-
PROHARDVER!
Autós topik
-
Micsurin
nagyúr
válasz
macilaci78 #348724 üzenetére
(rögzített hozzászólás)
Talit illetően a végleges akkor: 07.19 - Szombat 15:00 / Nyári rezidencia (47.442097841629135, 19.043205494910204).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Harcipocok84 #349241 üzenetére
Visszakérném a pénzem, ő meg vigye a kocsit ahova akarja.
-
dellfanboy
őstag
válasz
Harcipocok84 #349241 üzenetére
hol vetted ? mo? cég?magánszemély? netán friss import verda?
-
válasz
Harcipocok84 #349241 üzenetére
Én lehet az árát kérném vissza és vigye az autóját, ki tudja milyen csontváz esik még ki a szekrényből később...
-
Harcipocok84
tag
Sziasztok!
Fejlemény van az ügyemben. Előzmény: vettem egy Id4-et 10 millióért 4 hónapja. A megvásárlás pillanatától nem okés az autó, azóta 2 kerékcsapágy (aggyal), stabpálcák voltak cserélve, a kormányműben valami nem okés, és a klíma sem működött (Co2-es gáz kell bele, méregdrágán töltik). Később kiderült hogy az újkori árán 50.000 EUR autóban tavaly 32.000 EUR kár keletkezett. Ezt mondhatjuk totálkárnak. Utólag minden eddigi hiba lehet a karambol következménye. A teljes eleje le lett tarolva. Az idom, a hűt és társai valszeg gyárival lettek cserélve, de nagy eséllyel az olyan apróbb dolgokat mint pl. kerékcsapágy nem cserélték. A klímát sem töltötték fel nagy eséllyel, illetve az elhajlott stabpálcákat sem. Tovább a kormánymű hiba is ennek lehet a következménye. A hirdetésebn szó sem volt róla hogy ez rommá volt törve. Viszont az eladó megkeresett, és hajlandó kártérítést fizetni.
Szerintetek egy ilyen értékű autónál mekkora összeg lehet reális kárpótlás gyanánt? Egyáltalán el lehet-e adni később egy ilyen mértékben összetört autót, ha el akkor vajon mennyit csökkenthet az értékén? Egyébként körbe lett mérve és minden gyári, valszeg márkaszervízben javították, vagy gyári alkatrészekkel, kívülről nem mondod meg hogy törtve volt, sőt a motorháztében sem látszik nyoma... -
Tegnap kimentem egyet Varasdra. "Új" bevásárlóközpont parkolóban ezek a parkolás stoppolók vagy mikezek ilyen magasak basszus. Ezt azé csinálják, hogy az alacsonyabb autók elejét lehúzza az ember? Vagy kötelező tolatni? Nem mentem neki, de nekem érné az autó elejét.
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #349229 üzenetére
Csak jövőre. Kb 1 hónapja volt.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #349231 üzenetére
Vagy a tüzifa betárazás miatt.
-
macilaci78
nagyúr
Ha ma lett volna a tali, sokan távol maradtak volna az időjárás miatt.
-
Qru
MODERÁTOR
Ha ma lett volna a tali nem kaptunk volna hogutat. Kar, hogy nem a 8-a nyert.
-
válasz
Eugene Roe #349162 üzenetére
Ez performance bő 120 LE-vel több, meg 50 NM-el...totál más terhelést ad az akkunak. Van egy pár hónappal idősebb, de több km-es, valahol 90e körül a barátomnak, ő 16 kWh-s átlaggal közlekedik (1-2 hónappal előbb vette hozzám képest), tehát még nem is úgy közlekedik mint én, neki 83%-os. Én 3 fázison töltöm mióta megvan, ő meg kb 2 hete szereltette fel a 3 fázist és eddig sima 1 fázison ment a töltés.
Amúgy meg nem mindegy milyen időben mérte nem javasolják a túl sűrű méricskélést, de ha visszajön a meleg és éppen úgy alakul majd tolok egy újabbat, kíváncsi leszek mit ad. I3-is össze vissza írta ezeket a tesztelt értékeket... télen 90%-os volt az akku, nyáron meg 105%-os...A hatótáv a mérvadó mindenki ezt írja (olyanok akik nyakig benne vannak az akku javításban, ezek a számok nagyon csalfák), az meg annyira sokmindenen múlik, felni/gumi méret, szél, hőmérséklet, klíma, terepszint, no meg a lábad.
Én nem parázok ezen az akku kérdésen. Bőven van más roller amit be lehet nyelni, pl egy komputer halál... 800e környéke és nincs javítási lehetőség komplett csere márkaszervizben és még csak az alkatrészt se kapod meg, vagy semmi bizonyosságod nem lesz, hogy valójában javítva lett-e vagy cserélve. (gondolom hozzáférési protokoll, de akkor is erős)
-
Qtya123
őstag
Kalkuláltam egyet netrisken.
Úgy is, hogy az igazolt évek számát levettem 2-vel, úgy alig volt drágább, a jelenleginél, ilyen 8e Ft környéke.
Utána kalkuláltam egyet úgy, hogy az elmúlt biztosítási időszakban kifizetett károk száma: 1 darab.
Így a jelenlegi éves ár helyett 28e Ft-al nőne kb a casco a kalkuláció szerint. Remélem tényleg így lesz, ha lesz káresemény.... Plusz ugye a 100e önrész. Szerintem belevágok.
Ahogy néztem több picike horpadás van, mint 10-15 darab, hanem jóval több. Szóval szerintem nem 1-200e Ft lesz a javítás....
Kb ilyen méretűek , valamennyire talán visszaadja a kép: [kép] [kép]
Viszont azt nagyon nem szeretném, ha a tetőkárpit leszedésével szét kellene robantani a fél belteret.
-
Nem egyszerű ez a téma, se a futómű, se a fék... unalmas időmben azért körbejártam futóműben van ugye a Tein, ami elérhető árú, nem éri meg senkivel se módosítottat csináltatni, nem lesz se olcsóbb, se igazán jobb, meg a MountainPass futómű és stabilizáló cuccok, ezek vannak az Amon Olivernél is, meg minden tehetősebb tuningosnál . Fék esetén meg nehéz a téma... mert normális luggatott tárcsa még nincs, betét az van, illetve ami a következő az egy komplett szett, ami jelenleg csak előre elérhető (az is a mérvadó mondjuk): [link] 2500 eur okosba kintről. Szóval van lehetőség, csak ezek tényleg nem egyszerűen kipengethető dolgok.
-
Reggie0
félisten
válasz
Steve_Brown #349199 üzenetére
Ja, a pakisztani akkufelujitok ezrei is siman szetcsapjak az olomakkut, flexxelik az olom polusokat-vezetoket, puszta kezzel csapdossak a padkanak az olompasztas hordozolemezeket, kiontik az olmos savat az udvarba es elnek. Max egy kicsit demensek vagy rakosak lesznek 60 eves korukra, de elnek. Meg amugy is minden fejben dol el, nem?
-
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #349213 üzenetére
És ha már bonyolult franciák, ezt most dobta fel az Insta.
-
szebe
addikt
válasz
ParmaBoy #349163 üzenetére
Megvettük 2 éve a Meganet, leszervizeltettem, rá egy hétre elverte a jég
Casco nem volt (10 évesre már nehezebb kötni), úgy marad, annyira nem gyász.
Az előd G Astra még megvolt, kettővel álltam mellette, azon semmi nem látszódott. Haver légvonalban 500 méterre lakik, ott meg jég se volt -
válasz
Steve_Brown #349199 üzenetére
Ja, csak az nem mindegy, hogy meddig!
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #349215 üzenetére
Én meg arra emlékszem, hogy M7-esen cserélt apám kuplungot a Trabantban
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Eugene Roe #349214 üzenetére
Hú emlékszem mikor 8 éves voltam Vater nekiindult velünk 2 hét Bolgár nyaralásnak úgy hogy már karácsonykor csúszott a kuplung az 1.4ABD 3-as golf variantjában. 4 tagú családdal + csomagokkal megbuggyantva és a kocsi ment ment rendületlen. Hibátlanul hazaértünk vele. Utána még azt hiszem vater következő tavaszig járt munkába csúszó kuplunggal mire rászánta magát hogy kicseréli.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
Steve_Brown #349194 üzenetére
Én meg hosszú utakra és pihenésre használom, és már egyetlen 100km-es vontatás is annyi pénz és szenvedés, hogy inkább mindent pontosan
-
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #349210 üzenetére
Megkerestem, mit írnak az olyan motorváltozatú MiTókra, amikben nincs DMF. Nem verték nagy dobra.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #349207 üzenetére
Hát ezzel csak még jobban beigazolódik, amit linkeltem.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
tboldi #349206 üzenetére
Azért mondom mert a TU motorokban egybe kell centrírozni a főtengellyel, tehát ha cserélsz lendkereket akkor ki kell venni a főtengelyt és újra centrírozni mert a saját lendkereke nélkül nem lesz meg a főtengelynem se a centrírja -> szétver mindent a picsába.
Szerk: Én meg újról beszéled. Gari is csak akkor van rá ha az új lendkeréket össze centríroztatod a főtengellyel.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #349205 üzenetére
Ha van rá mód, mert csavarkötés van, akkor miért ne?
szerk.: Mármint új alkatrészre gondolok, nem az utólag esztergált használtra. Az újnak szerelésre késznek kell lennie.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #349195 üzenetére
Az 1.4 T-Jetnél biztosan lehet.
Erről most ez jutott eszembe. -
F_Zolee
nagyúr
válasz
radi8tor #349191 üzenetére
Én nem tesztelgetem csak azt érzem, hogy sokat kell felengedni. Mondjuk amióta megvan az autó ennek a kuplungját sose szoktam meg. Még mai napig előfordul, hogy felfelé váltásnál is "csusztatom".
Vagyis hamarabb engedem rá, mint kéne...
Múltkor ismerős 15ös kia-ját teszteltem. Na ott meg kb mihelyt felengedtem már fogott is. Úgy vezettem kb, mint egy tanulóvezető első alkalommal. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #349199 üzenetére
Váljék egészségükre.
-
tboldi
nagyúr
válasz
F_Zolee #349188 üzenetére
Ha nem is minden kétséget kizáróan, de tipikusan igen.
A WagonR-é is rohadtul fent fog már 253k km után, a MiTóé meg ~4000 km-rel ezelőtt lett cserélve, éppen csak megmozdítva a pedált mát elkezd gurulni. Nagyon fura közvetlenül egymás után vezetni a kettőt, szinte garantált, hogy az első percekben lefullasztom a sorban következőt.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #349194 üzenetére
Csinálja a halál
Kuplung az egyik legkoszosabb alkatrész, arról nem beszélve, hogy az ottani pornak belélegzése is káros az egészségre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #349178 üzenetére
Pedig elgondolkoztam rajta. Kinyomot kene cserelni de ahhoz le kell kapni a valtot. Na most ugyanannyi a munkadij ha most a kuplungot is cserelik. De ha 1-2 ev mulva kell akkor 2x-es munkadijat fizethetek.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #349178 üzenetére
A csúszás csak egy jelenség a több közül, ami a kuplung végét jelzi. De ja ezt adom, kuplungot nem szokás intervallumonként cserélni, az kb pénzkidobás.
-
válasz
rbalint88 #349122 üzenetére
Lehetne még cizellálni a leírást, pl kesztyűtartó nem nyitható csak kijelzőről, ami totál felesleges… bár ha meg azt veszem, hogy a sentry pendrive/ssd ott van akkor jobb ha elektronikusan van zárva. No de melyik autóba nem talál az ember olyan dolgot ami valakinek idegesítő mást meg nem igazán hat meg.
Ülésből van utángyártott szellőztetett nappa bőr, ami a highland ülés másolata, 650+fa az első kettő itthon, macera az átépítés külföldről olcsóbb lenne megvenni a csomagot 320e körül van 450 körül egyedi nem uncsi fekete/fehér színben… de nem visz rá a lélek, ennyire szétborítani.
Direkt nem írtam ilyen fogyasztást, mert “normális” ember nem jár napi használatra 12l-es fogyasztású 500le-s autóval. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #349166 üzenetére
Annyitól nem lesz baja.
Pótot én 4,3-ra fújom. Igaz mankó kerék.
-
tasiadam
veterán
válasz
Steve_Brown #349169 üzenetére
mert az nem nagyszervíz?
-
tasiadam
veterán
válasz
macilaci78 #349167 üzenetére
a nagyszervíz az nálam egy minimum kuplung és vezérlés csere
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Eugene Roe #349165 üzenetére
Olaj, szűrők, fékfolyadék, meg amit még előír a gyártó.
-
macilaci78
nagyúr
Felfújtam, le se vettem a pisztolyt és már engedtem lefelé.
Eszerint 51 PSI, de az én 195/65 r15 méretem nincs benne, de a legkisebb méretű kerékbe kell a legnagyobb nomás a kocsi adattábla szerint. Ha a 205-ös gumi elbírja a 3,5 bárt, kötve hiszem, hogy ez letérdelne pár másodperc 3,1 bártól.Mágus2 mondta korábban, hogy a pótkereket eleve 3 bárra túlfújja, így ha csökken is a nyomás például a téli hidegben, akkor sem teljesen laposan kerül elő.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
macilaci78 #349078 üzenetére
90k a nagyszervíz? Jó olcsó
mi van benne? Mi a kicsi?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #349156 üzenetére
Azért legközelebb nézd meg egy ilyen mutatvány előtt a gumira mi van írva, mekkora a max nyomást visel el.
Jövő hónapban nekem is szervizlátogatás lesz. Sima olajcsere + kuplung kinyomó csapágy + 2 kutyacsont.
-
macilaci78
nagyúr
Amikor 4S gumikra váltottam, kellett pár km, mire magára talált. Most Tatabánya oda-vissza sem volt elég.
FB-csopiban volt egy ötlet, megcsináltam és úgy tűnik, bevált. Feltüsszentettem 3,1 bárra, majd egyből vissza az előírt 2,5 bárra a 4 kereket és mire hazaértem, eltűnt a hiba.Hétvégén megyünk Battonyára, meglátjuk, mennyire tartós.
16.-án nagyszerviz + akkucsere (7 éves gyári van benne) + műszaki (47k) + TPMS, ha mégis sírna a szája. -
macilaci78
nagyúr
válasz
radi8tor #349083 üzenetére
Az első már elmúlt, de amúgyis kamu. A Budára vezető oldalon végeztek a külső sávval és visszaadták a forgalomnak. A Pestre vezető oldalon bár munka nem volt, de nem is végeztek, így ott szopó volt.
2. Bár nem járok arra, de robogóval is hasznát venném.
4. Ma volt alkalmam kipróbálni. Nem voltam teljesen nyugodt a Clark Ádám tér felé menet, amikor az esőben ki kellett sorolnom a buszsávból motorral.
Rákóczi híd budai hídfőtől mentem az MTA előtti parkolóba. Kabátolással, csomagrögzítéssel együtt sem tartott 20 percig az út a Lánchídon keresztül úgy, hogy az útvonaltervező egészen addig a pillanatig nem jósolt az utazás egyik pontján sem 25 percnél kevesebb menetidőt, amíg át nem értem a Lánchídon Pestre.Továbbra is azt mondom, hogy nekem nem hiányzik a Lánchíd, mert nem járok arra.
-
ParmaBoy
tag
Nekem utoljára (kop-kop) 2021-ben volt jégkárom flotta szinten, a nagy "délpesti móka" munkanéven futott.
Flottás kocsikból 3db-ot vert el, mindegyiknél milla alatt állt meg (casco, 50e önrész volt még, de akkor dömping, h 2022 januárjában kerültek sorra), viszont egy saját (nem flottás, sima céges), akkor két hónapos Rav4 is kapott durván, ott 1,7milla lett a vége. Majd keresek képek.
És solymáron a Scheller csinálta, tök jó munkát végeztek, sehol nem kellett fényezni. -
válasz
szabonagyur #349147 üzenetére
Én is.
-
válasz
Qtya123 #349146 üzenetére
Van amit kívülről húznak, van amit belülről nyomnak, illetve van amihez meg kell fúrni az autót, mert csak úgy férnek hozzá. (Utóbbi pl. a küszöb találkozásának környéke a hátsó sárvédővel, volt egy ilyenem, inkább hagytam úgy, mint megfúrják az autót.)
#349141 Qru : 7 db-ot számoltam a Mazdán (ajtórányitás, kavics), ebből 2-t nálam kapott; 2 éve készülök, hogy megyek a kihúzó emberhez, egyszer már mutattam is neki... de most asszem' érdemes egy kicsit várni vele.
-
Qtya123
őstag
Köszi a tippet, C4-el kalkulálok egyet.
Azt mondjuk nem tudom, hogy ezt bontásra nélkül húzzák e ki, vagy le szokták ilyenkor kapni a tetőkárpitot is. Azt nem akarom, hogy szétborítsák a fél belsejét, hogy utána esetleg zörögjön valami.
Annyit nem érné az egész, csak akkor ha jobban kapott volna. -
#214
aktív tag
Pont tegnap vettem rá magam, hogy kérjek ajánlatot az egy darab horpadásom javítására. Eddig korrekt az ember, mert útba esett neki hazafelé, szóval rá tudott nézni itthon, 100%-os eredményt ígért. 20k, tökéletesen rátapintott a lélektani határomra.
Gyanítom nagy tételben, jégkárra olcsóbb /darab.
-
tototos
addikt
Gondolom majd megint tele lesznek munkával mert több helyen esett jég. Pár éve is kb fél éves sor volt a jégkár miatt.
Én a Skoda és a Prius helyett simán bevállalnék egy erősebb EVt 400kmes hatotavval 130al. Kár hogy a Tesla kívül nem igazán van Sedan jellegű autó a piacon(Taycant és E-TRON GT horror áron van)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vismajor01 #349125 üzenetére
Aucs.
Nagyon oda lett a technika?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cOxeR #349118 üzenetére
összkerékhajtás hát azért oda meg vissza vagyok, ha meg kell indulni álló helyzetből, vagy kanyarba, egyszerűen rohadtjó, nem vártam ennyit ettől, de megvett kilóra, innentől nehezen fogok nem összkerék mellett dönteni, az biztos.
Ezzel én is így vagyok. Bár tegyük hozzá összkerék és összkerák között is nagy különbségek vannak. Bubi még a közepes 4S gumival is ügyesebb mint az új 4x4-es Skoda a Hankook VP4-eken.
Futómű: ha elfossa magát a gyári akkor Kárászy-ék fel tudják újítani és ők tudnak keményíteni is rajta (meg lágyítani de az nálad nem opció) a kívánt mértékben.
Fék: mehet vmi bikább simán, látod a gyárit Bubin én is hullámosra fékeztem. Akár EBC de vmi komolyabb cucc is jöhet.
-
válasz
Qtya123 #349129 üzenetére
Itt egy térkép ami a jégeső valószínűségét mutatja.
-
Qtya123
őstag
válasz
radi8tor #349087 üzenetére
Jelen!
Valóban voltak cseresznye méretű darabok...
Kapott is az autó. Mondjuk szerencsésebb voltam, mint kollégám, akinek agyonverték a Lexus ES-t a pingpong labda méretű jégdarabok. Nem messze volt tőlem Vecsésen.Az én autóm kb első ránézésre 10-15 horpadást szedett össze. Nagyon kicsik, úgy lehet csak látni ha mozgatom a fejem, hogy változzon a fény és akkor is épphogy. De egyértelműen vannak a tetőn és pár darab a motorháztetőn.
Mondjuk a biztosítónak kb le se tudom fotózni, annyira kicsik. Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
- van valakinek tapasztalata, hogy mennyibe kerül kb egy ilyen kismértékű jégkár javítása?
- mik a tapasztalatok? A casco-t mennyire dobja meg? Én jelenleg 100e Ft önrész mellett fizetek évente 58e Ft-ot a cascora. Kár nem volt még, C6 kategória.
-
ParmaBoy
tag
válasz
Vismajor01 #349125 üzenetére
Ez az a kocsi, amit láttam, hogy pár hete lett teljes nagyakksipakk cserélve?
Sajnálom.
-
Vismajor01
addikt
Ez tesome, kőbánya
-
válasz
cOxeR #349123 üzenetére
Sajnos csak festett szők(ésbarna), így nehéz lenne. És felismeri az elektromos töltőt is. Kellett nekem okos nőt választani
#349121Vismajor01: Tök fasza, belföldre nekünk se lenne gond, de itt a "hiszti" a külföldi utak miatt van, amikor 2-3k km-t elautózunk, ott neki nem gyerebe a töltőkeresgélés.
-
rbalint88
addikt
válasz
cOxeR #349118 üzenetére
Korrekt beszamolo, koszi!
En egy highland performance-ba tennem majd be a popomat ezutan, abban mar van ulesszelloztetes, valami oldaltartas is, meg tobb altalad emlitett dolgot javitottak elvileg. (Futomu, akku degradacio pl)
500+ loeros benzines autoval a fogyasztast nyugodtan szamolhatod minimum 12-nek, de valojaban tobb is. -
Vismajor01
addikt
válasz
Tsebacsi #349120 üzenetére
Mi is eldöntöttük h legyen EV minél hamarabb. Tudom h tyúkpolitika h "ingyen járok" miközbe ugye az árkülönbözetét ha tankolásra költeném 6 évig járhatnék "ingyen"..
De csipcsupp hülyeségért kellett lemenjek tiszapüspökire, amit sose csinálok meg ha szomszéd nem adja ide a Teslát, és akkor rájövök h innentől gyakorlatilag csak az időmet adom, mást nem... Felkeltem hajnalban fél 8ra lent voltam elintéztem amit kellett 10már itthon voltam, feldugtam napelemre tölteni azt csókolom. Elképesztő érzés, hogy míg itt jöhetne a hatótáv para, pont ellenkezőleg sokkal könnyebb indulnék el bármiért is, bárhova.
Alsónémedi-tiszapüspöki odafele 110 tempomat visszafele inkább 140, és 37%al értem haza
-
Tesla Model 3 Performance 1 éves tapasztalat:
Összességében jó döntés volt a vásárlás, I3 már kevés volt hatótávban, meg kényelemben is sok hátránya volt (hátsó ajtó macera, hátul nem volt levegőbefúvás), a Z4-et sajnálom, hogy beáldoztam, de így jött ki leginkább a matek, egyelőre nem hiányzik, hogy kettő autó legyen a háznál a kabriózás az igen, a költség vonzata viszont egyáltalán nem. A gyorsulása, hatótávja nekem maximáisan azt hozza, amit vártam, amivel számoltam, persze mindent is meg lehet szokni, ezzel is így vagyok 20.800 km-el vettem, 46.200-nál tartok, tehát egy év alatt több mint 25e km-t tettem meg vele, ez egy átlagosnál picit erősebb év nálam, de nincs benne semmi extra az országhatárt se léptem még át vele, könnyebben mozdulok ki a családdal most, hogy oda-vissza nem kb 170 km áll rendelkezésemre, hanem bő 280, normál használattal pályázva, nem faluba, meg nem kamion mögött, 130 km/h alatt pályázva ez sokat javulna, 15-20%-ot is. Fogyasztásra az autó töltési szatisztikája azt írja, hogy 5,3 Mwh-t használtam el ezalatt az egy év alatt, ebből kereken 5 Mwh-t töltöttem itthon, így az átlagom az 20,8 kwh / 100 km körül van, ez magasnak számít Teslás körökben, de nem vagyok álszent szoktam haladni… 20”-os relatív széles kerekek, öszkerékmeghajtás, illetve ez már egy veszteséges számolás benne van a töltések közbeni elveszett energia, az autó 19,8 kwh-s átlagot ír, ami nem teljesen egzakt mert olyan dolgokat ami nem feltétlenül a haladáshoz számolandó azt nem teszi bele, pl sentry.
Amik nagyon tetszenek: összkerékhajtás hát azért oda meg vissza vagyok, ha meg kell indulni álló helyzetből, vagy kanyarba, egyszerűen rohadtjó, nem vártam ennyit ettől, de megvett kilóra, innentől nehezen fogok nem összkerék mellett dönteni, az biztos. Nekem a forma a belső tér tetszik, nem hiányzik semilyen kapcsoló, kar, anyaghasználatban nincs különösebben kivetnivalóm, mindíg van feljebb, meg van jobb, de élhető és komfortos, ülés lehetne szelőztetett, meg jobb oldaltartású de én nem izzadok bele, meg nem járok versenypályára se. A távoli funkciók, nekem nagyon bejönnek, fűtés/hűtés, a sentry funkció (folyamatosan rögzíti a környezetet parkolás közben is), lassan a távoli mozgatása is egyre jobb lesz, pláne ha egyszer netalántán EU-ba is betalál a teljes önvezetés, no nem azért mert hátra lehet dőlni - ez annyira nem izgat, de menetközben ha kell pár perc nyugi, akkor ez leveszi a terhet - most is használom, de ég és föld az éppen aktuálisan használható szoftver (1 hete volt hír, hogy gyártósorról lejött autó elment házhoz az ügyfélhez amerikában teljesen magától). Zene is kifejezetten jó, ha belefér a keretembe azért szívesen kicserélném a gyári hangszórókat jobbakra, az előrelépés lenne, mikor át kell szelnem a várost és ücsörgök oda-vissza 1-1 órákat.
Amivel van gond: először is belefutottam egy csapágyas hátsó motorba, igazából nem állt meg alattam, ment végig, gariba cserélték, a szerviz az kritikán aluli, a válaszidő, az átfutás, a kommunikáció - de ezt más gyártókra is sajnos el lehet mondani. Bármi amit lejelentettem, azt mindent megcsináltak, futóműnél volt kopogás az is ismert hiba javított verziót tettek bele, kormány ”bőr" elkezdett leválni (kormányfűtést nem bírta), kicserélték a kormányt egybe egy újabb típusra, szóval összességében elvégzik a feladatokat, csak türelem kell. Általános használatra a futómű és a fék teljesen elegendő, aki szidja az azt gondolja, hogy ez egy versenyautó… hát nem. Én is szeretnék egy jobb futóművet - bár legtöbben azért szidják, mert kemény, nekem elég lenne ha lentebb lenne picit illetve először puha de a végén erőteljesen csillapítású verziót tennék bele, de nem látom a rációt erre feltétlenül pénzt locsolni, egy sokkal puhábbat viszont én biztosan nem szeretnék. Fék el tud melegedni, és kényesek a tárcsák, ez nagyobb összeg lesz ha elkopik, mert biztosan nem teszek vissza gyáriból semmit se, ez igaz a futóműre is. Gyári felni lehetne könnyebb és hátul szélesebb is (gumi is egyúttal), de akkor meg átlagos használatra erős lenne a fogyasztás 19”-on sokkal kedvezőbb a fogyasztás, de cserélgetni meg nincs időm, se helyem, se keretem játszós szettet tartani, ez így is túl peres és sérülékeny. Akkuval eddig nincs gondom, degradáció azért van 85%-os akkut ír a teszt, de azt látom a többi tulajdonosnál, hogy annak kicsi a degradációja, akik vagy már más típusú akkuval futnak és vagy csak hátsó kerekes modellt vettek, kevesebb kakaót kell kivenni az akkuból és ezt látni a degradációs számokban is. 2029 év végéig van gari, annyira nem fáj a fejem ezen jelenleg, max lesz egy akkucserém is garancián belül. Vannak belső elemek amik zörögnek - Pest megyei utak ezt hozzák, de többnyire a gyerekülés ha üres az sokkal jobban zajong, mint bármi más. Első ablaküveg ha teljesen le van engedve, akkor lötyög a helyén, erre nincs megoldás, ez zavaró, nem csak nálam mindbe.
Egy kis szám mizéria, egy átlagos benzineshez képest 1M Ft feletti üzemanyagot spóroltam meg, kb 7l-es fogyasztást kalkulál ennek a saccolásához az autó, meg átlagos havi magyarországi üzemanyagárakat, azért azt megnézem, hogy valójába mennyit enne egy benzines autó ami a már korábban betett gyorsulási számokat hozza… meg az én általános használatomat, szerintem 500+ lóerős autó nem 7l inkább egy nagyon kedvesen számolva 9-10l közötti számra tippelnék és akkor máris 1,3-1,4M Ft-ot fogtam az üzemanyagon. Az autó értéke kb esett 1,5M Ft-ot mióta megvettem (a nagyszámú import és sok áfamókolt autó is teszi a dolgát, meg a jó kis politika, de ebbe nincs értelme belemenni, attól még ez ennyi), szóval az történik amire számítottam, sokat spórolok, de az értékvesztés picit magasabb, mivel ez egy drágább autó, az I3 esetén magasabb volt a megspórolt összeg mint az értékvesztés (de nagyon jól vettem és jókor/drágán adtam el), de ez majd úgy is eladáskor lesz “fontos” az meg bőven odébb van és a korral előrehaladva vélhetően ez az arány is javul - vagy nem… :)
Én a saját használatomat nézve, nem látom, hogy bármikor visszatérnék elektromos autóról, pláne így, hogy 25e km alatt összesen 27e Ft-ot fizettem ki töltésért útközben. (igen van napelem, igen volt bekerülési költsége)
No meg az elmaradhatatlan kép, úgy is hosszúra sikeredett: -
válasz
Szevam #349107 üzenetére
A szüleimnél is laktak (laknak?) a padláson, az én szobám felett, rendszeres hallottam ahogy futkosnak a gipszkartonon. Tettek fel rádiót, valami magas hangon visító riasztót, hosszú távon nem segített. 1-2 éve én is összefutottam az egyik állatkával, az erkélyről morogtam rá kutya módjára (🤷), illetve a telefonom zseblámpájával vakuztam a szemébe. Azóta csak 1-2x hallottam gyanús zajokat. lehet találtak egy nyugisabb padlást, igaz csak 2-3 hetente alszom ott.
A Mardaway jó cucc
, ne felejtsétek, hogy duplájára hígítva is működik. (Zegen tavaly kipakolták a kupi jó részét a garázsból, így már be tudok parkolni apám autója mellé, de előtte mindig jól jött a spray.)
-
válasz
radi8tor #349110 üzenetére
Most ezt a Focvis által korábban ajánlott riasztosprayt használjuk.
Az antennára a fújás óta csak 1x került kenet az elején. Most lekopogom nyugi van, csak én veszekszek velük éjfél körül. -
-
Voltam már olyan helyzetben hogy nem volt világítás az udvaron, de mivel lépteket hallottunk kimentünk. Azt hittem gyerekek lógtak be és szórakoznak. Másik felem elindítottak őket hátul végül 1 méterre mellettem volt két macsak méretű belőle. Megijedtek tőlem, én is tőlük, majd összekaptak. Ordítoztak, visítottak én is ordítoztam már, aztán végül kikergtettem őket az utcára. Egyik jobbra másik balra indult, szóval nem volt meg köztük sem az összhang.
-
válasz
radi8tor #349106 üzenetére
+ #349105Emunem
Korábban flamingónak hívták, most unikornis. Volvóba ez került annó.
Egyik nap pont hallottam hogy settenkedik az autó mögött. Rávilágított elfutott. El hesszentettem, hogy meg se álljon a kerítésig, majd átkot szórtam rá amit meghallott és megállt. Hirtelen visszafordult, és mélyen belenézett a szemembe (nézett volna csak elemlámpával szerintem emvakítottam). Villámlottak a szemei, és attól féltem hogy elindul felém...(végül is nem féltem, mert ablakból voltam, ő meg kintől)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Magisk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kuponkunyeráló
- Lexus, Toyota topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Diablo IV
- EA Sports WRC '23
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
- Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, külső akkumulátor eladó
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 5550 üzleti notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD WIN11
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- KAMATMENTES Részletfizetés Alienware DELL monitor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest