- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #89986 üzenetére
Érveket szeretnék, hogy miért kell erőltetni a modern dízeleket és a modern benzineseket.
Ott van helyette a hybrid (szívó benzinnel közvetlen befecskendezés nélkül), teljes egészében ki tudná váltani az előbbieket, és meglevő technológiáról beszélünk. A plug in hybrid még jobb megoldás. Persze aki nem tud ilyet, mert nincs olyan technikai színvonalon, az megcsinálja a downsizing turbót, hogy papíron meg legyen oldva a probléma.
Érdekes USA - ba camry hybrid-el és priussal járnak, nem tdi-vel meg ecoboost-al. -
rbalint88
addikt
válasz #03969024 #89983 üzenetére
haha, ugyanez. most voltunk Ausztriában másfél hetet, az ottani (amúgy olcsóbb, nagyon szar eurónál azonos árú) gázolajjal elment az autóm 900km-t a szegénységjelző kivillanásáig, az itthonival maximum 750km-t bír. még a Romániában tankolt MOL-os vagy Rompetrolos üzemanyaggal is kevesebbet fogyaszt, mint az itthoni OMV-vel. annyi a különbség, hogy az osztrák naftával nem is fogyaszt és nem is füstöl, a románnal nem fogyaszt, de erősen füstöl, az itthonival meg fogyaszt és füstöl
-
neduddki
nagyúr
válasz #03969024 #91053 üzenetére
HI!
met ezek acsodaszerek jellemzon amasodik vilaghaboru alalt kifejlesztettjoszagok amik tobbnyre azert vannak ,hogy ha fellepnek kensi anolmaila, akkor is barmi aron hazavigye a technikat es az ambert, es ezeket a szeritnke kell kezelni
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz #03969024 #91061 üzenetére
HI!
a legnagyobb gond az ahogy "farad" az olaj /tessek hejjet fogllani:- )/ ugy lesz egyre kisebb a diszpergens kepessege, es az igy osszeallao szilard adalkok eltomhetik a vekonyabb olajjaratokat
ezert is szunt meg acea08al az majd osszes ijjen trukkozesudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz #03969024 #91855 üzenetére
HI!
megnevezhetned a profot, mert en akivel olajos temaban beszelem az mindeki megengedi miotavolt egy ijejnb iranyu tezteles es az bizony mar sok evvel ezelott volt, amugy eppen a szerves fele tartok, habar a gyogyszeresz kulonitmeny iranyaba:- )
sot 92 utan 12ben is voltam olajlaboron es ott is ugfyancsak az alapolajok miat az azonos viszkozitas keverhetoudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz #03969024 #91860 üzenetére
HI!
akkor mad szolok neki hogy uopdatelje tudasat:- )
udv
neduddki
mod: kevcsegtlen teny hogy soakig ez volt a nezet, de mar akdierulthogy nyugopdtankeverhetok a markat azonso vizoitaio osztajoo belul
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz #03969024 #91862 üzenetére
HI!
mert vmioknal fogva nicns keznel ojjanolaj amivel fel vantoltve, de megis kell vmi mert
mas okat ne sem latomudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Dorien
veterán
-
TaaT
veterán
válasz #03969024 #109046 üzenetére
Mi ebből a tanulság? Az hogy a szívóD nem igényes annyira az olajra mint turboD.
Vegyen mindenki szívóD-t, topik zárható.
Mondjuk abban én sem hiszek hogy a 15k km-enként ledobott 10W40 annyival rosszabb legyen mint egy 15k km-enként cserélt 5W40. Persze azt feltételezzük hogy a 10W40 is teljesíti az előírt olaj szabványt.
Give them hell Ukraine!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #03969024 #109046 üzenetére
Nemtudom felfigyeltél e a hszedben lévő "szívódízel" szóra...
igen abba borithatsz bármilyen olajat, pancsolt üzemanyagot... modern dizellel meg nem teheted ezt meg.
rbalint88: Én tuti körbeolvasnák, hogy mi szokta olajfogyást okozni, sokkal egyszerübb célirányosan elindulni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Morris
veterán
válasz #03969024 #109070 üzenetére
"A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel." - Ez így van! Hidegen sűrű, nehezen jut el a kenési pontokhoz, mint a 10W, 5W, 0W.
Az, hogy mennyit futott a motorod, ebből a szempontból pont nem ide tartozik. Lehet, hogy Te sokat mész vele, ellenben ritkán van beindítva.
Vegyük pl az én autómat, amit naponta legalább 3-szor beindítok. Városi autó. Évi 20k km-el. Sok a hidegindítás, ezért szeretném, ha a hidegindítás a lehető legkevesebb kopással járjon.A 15W olaj nem rossz. Csak a hidrotőkés autókba nem ajánlott. Ugyanis míg az olaj el nem éri a hidrotőkéket, addig kerepelni fog. Azaz csattog. És ez nem élettartam növelő jelenség.
"Ennek ellenére van olajnyomás" - Persze, hogy van olajnyomás. Minél sűrűbb az olaj, annál nagyobb az olajnyomás. DE ez abszolut nem jelenti azt, hogy kenés is van!!!
"Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval." - Ezzel egyetértek. Hidegen nem szabad tiporni. Óvatosan kell bánni a gázpedállal.
"Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága." - Az olaj összes tulajdonsága nagyon fontos.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #03969024 #109070 üzenetére
Mért veszed egy kalap alá szívódizelt/kétütemű dízelmotor az újtipusú CR dizelekkel?
Totálisan mást igényelnek.És felhívnám a figyelmed, hogy ezekbe használt sütő olajat se lehet önteni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
TaaT
veterán
válasz #03969024 #109070 üzenetére
Felsoroltál pár motor fajtát, az nem lehet hogy ezek a konstrukciók a te szívóD mociddal karöltve valami 40-50évesek? Azoknak tényleg nem igénye a "spéci" olaj.
"Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága."
Teljesen igazad van, az első és legfontosabb az olaj specifikáció. Ami a valóságban kizárja az ilyen 15W-s olajok alkalmazását a 2000 utáni motorokban. Persze a gyári kiskönyv néha tud vicces dolgokat is írni. [link]
"Szóval, még mindig úgy gondolom, hogy az olajtémában azért ott van a nem mindig őszinte marketing is..."
Lehet hogy van aki túlspilázza ezt az olajtémát, lehet hogy az enyém is elketyegne 10W40-el.
Aztán vannak sokan akik autójába nem az az olaj kerül bele ami kellene és amikor megkotlik a technika jön a szar a vw stb duma.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #03969024 #109076 üzenetére
"Főtengely, csapágyak, dugattyúk, gyűrűk, vezérműtengely, szelepszárak felől nézve miért is lennének mások?"
Ezt is megtudtuk, hogy az elmúlt 100+évben efelől semmi sem változott... és ha így van mért kéne bele más.
Részemről továbbra is az a vélemény, hogy akik tervezték/tesztelték/gyárottták a motort tán jobban értenek hozzá, mint a kokler aki beledönti a 15Wt, amiben teljesen más a diszpergensek... aránya mint aminek kéne merthá szivó is bírta meg a kétütemű dizel is...
ahogy a pancsolt dizelt, sütőolajat is beleöntötték anno aztán csodálkoztak mert há a szivó bírta.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz #03969024 #109178 üzenetére
Tegnap neztem epp egy olyan galantot, csak 2.5-ot. Egy gyonyoru piros van fent hahu-n, csak 99-es. Gyorsba utana neztem es az alkatresz arai sem huzosak, gates vezerles szett 45k, valami 4L olaj kell csak a blokkba, monroe gatlo 13k (mint egy 2005-os swiftbe lol) szoval annyira nem vesz. Az ado + a benya lesz kicsit tobb, de en ezek ellenere siman bevallalnam
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #03969024 #118810 üzenetére
2006-os modell a mostani S80, még 1-2 év mire kihozzák az újat, a Superb-en meg kb. most száradt meg a festék. Egyértelműen azt ajánlanám. Aki volvo-t akar venni, úgyis azt vesz, mert ugye egészen más, mint a német vagy a japán felső közepesek.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz #03969024 #118815 üzenetére
Ez valóban nem volt megválaszolva! De szerintem ma már egy Superb sem annyira lenézendő, hanem józan választás, nem hivalkodó. Ahogy persze egy Volvo sem.
Paradise: Az EcoBoost motorok benzinesek és turbósak, a TDCI a turbódízel a Fordnál. Városba mindkettő jó lehet, ha nem rövid távokat mész vele, akkor meg lehet ölni a szívó benzinen kívül szinte akármit. Városba ha sokat mész, szinte mind1, a dízel illetve a turbó kicsit kölcségesebb lehet ha elromlik, mint a szívó benzin. Cserében nyomatékosabbak, és bizonyos esetekben kevesebbet fogyasztanak. Utazóautónak csakis dízel, az alacsony fogyasztás miatt.
Neked kell tudni, melyik kell, a kerregősebb vagy a vinnyogósabb Vagy majd nálam okosabbak megmondják, én benzin párti vagyok, de egy 320D 184 lovas BMW-t bármikor bevállalnék, illetve az említett 1.6-os dízel Focus is nagyon bejött.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
szőröscica
addikt
válasz #03969024 #118856 üzenetére
Én évi 15 ezer km-es futás mellett 10-15 évig teljesen nyugodt lennék akár egy Focusban, akár egy Golfban, tudva, hogy egy lényegesen biztonságosabb, jobb futóművű, jobban felszerelt és halkabb autóban ülök, mint a Lancer.
Pardise: nincs városban sem baj a turbóbenzinnel, ha nem 2-3 km-es távokon használod, hanem van ideje bemelegedni rendesen a motornak. Ilyenkor az olajat a szokásosnál sűrűbben is kell cserélni, és hidegen nem szabad nyomni neki. Erre a szívó kevésbé érzékeny. Egyébként kellemesebb karakter egy 1.0-ás Ecoboost mint az 1.6 szívó motor, de bármelyiket is választod, jó társad lesz.
focvis: Azt írta, hogy minimum 10 évig megtartaná, akkor meg ki a halált érdekel már az értékvesztés?
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz #03969024 #123502 üzenetére
Az s60 nak nagyon kicsi hatul a toltonyillasa ahol a gyerekhez tartozo sok szart be kene pakolni.
Meg nehogymar asszony dontse el milyen kocsit vesz a az ember, nem rabszolga a kolega. aljon a sarkara es vegyen egy autot ami a jovore nezve is praktikus, vagy ha ez nem megy akkor kuldje el az asszonyt bevasaroni auto ugybe .
Nekem soha egyik felesegem se merte megszabni milyen autot vegyek, 1x az egyikkel volt ilyen vitam azota mar nem is ismerjuk egymast. -