- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#03969024
törölt tag
Nem akarok trollkodni, de ez az "olajmizéria" kicsit túl van spilázva... Legtöbbször inkább lenyúlás...
-
#03969024
törölt tag
válasz kalmanchris #86751 üzenetére
Szerintem használd a féket normál módon, belekalkulálva, hogy egy darabig nem teljes a fékhatás! Majd "összeszokik"...
-
#03969024
törölt tag
válasz #10726912 #87212 üzenetére
Tudod, Tigris, a Mitsu addig volt autó, amíg Japánban gyártották. Azóta csak egy a futottak közül... Javítottam egy csomó L-est, minél fiatalabb, annál inkább gagyi. Ja, és az alkatrészei valahogy másfélszer annyiba kerülnek, mint a többi japóé... Ugye,könnyen kitalálod, mit hajtok? Egy 90-es 1.8D-t... Kimegy a világból, az elektronika egyetlen tranzisztor az ablaktörlő-ütemvezérlőben. Csak sajna rohad már... Meg mindenki lealáz az emelkedőkön, de sebaj!
Erről jut eszembe:
Urak! Lassan cserélni kéne... Valami hasonlóan megbízhatót keresek, rozsdára kevéssé hajlamosat, lóerő nem szempont, 5 ajtó, vagy kombi. Úgy 1 milla körül. A franciákat hanyagolnám. Nagyon szimpi lenne egy S60, vagy 80, akár hagyományos diesellel, bár lehet benzines is. Tipp? -
#03969024
törölt tag
Félreértettem valamit? A videón beakad a hátulja a szegélybe... Azért, aki ilyen szerelvénnyel közlekedik, annak profibbnak kéne lennie!
MOL olaj... Azért gondolom van olcsóbban is... Évtizedekig dolgoztam MOL olajokkal. Az én verdámban is a legjobb a Tranzit TDS volt, de kapott sima TurboDieselt is... Igen, 15W40-est. Szóval, bő 400k-t futottam Mol kenőanyagokkal, semmi lerakódás, egy cseppet sem eszik belőle, s még mindig pöccre indul... Pedig időnként kormol is rendesen a szerencsétlen... Lassan lehúztam 30 évet a szakmában, igaz, nagygépekkel, de ebben az olajtémában érzek némi parasztvakítást. S ne feledjétek: A 15W40 csak a viszkozitás... Nem ez a legfontosabb!
De biztosan jön valaki, aki megmondja a tutit...
Peace! -
#03969024
törölt tag
Most viccelsz, Kinek a felelőssége a rakomány tisztességes rögzítése, vagy a tükör használata?
Még egy adalék az olajtémához, bár kicsit más terület: Volt a cégnek egy csomó Defendere, 300 Tdi. Vettük hozzá a méregdrága gyári gázolajszűrőt... Lejárt a gari, mondom a főnökömnek, hogy vehetnénk töredékáron az Armafilt-től... Persze, megkaptam a magamét, ilyen vackot nem teszünk egy Land Roverbe! Aztán megjöttek a vadiúj TD5-ösök. A gázolajszűrőn Made in Hungary felirattal... -
#03969024
törölt tag
válasz Dluinet #89982 üzenetére
Kicsit benéztem, azt hittem, mostani a post...
A dízelek "befeketítése". Nézzük csak a környezetvédelmi felülvizsgálatot: A benzineseket stabil fordulatszámon, míg a gázolajost "szabadgyorsításon" méricskéljük. Mi lenne, ha megfordítanánk? Állandó fordulaton egy megfelelően karbantartott dízel szinte nem is füstölne, gyorsításkor pedig meglepő dolgok jönnek ki egy benzinesből is... Az meg csak hab a tortán, hogy az én szidott fekete plakettes "olajkályhám" német, vagy osztrák gázolajjal csak jókora terheléssel füstölget, míg a hazaival... -
#03969024
törölt tag
válasz neduddki #91055 üzenetére
Engem leginkább ez a "beépül a fémbe" duma akaszt ki. Anno kiderült ugye, hogy a teflont tiszta fémre sem egyszerű felvinni, nemhogy olajos körülmények között. Gondolom, ez a kerámiával sincs másképp. Addig jó lehet, amíg benne van az olajban, de kétlem, hogy bármit is "visszaépítene"! Ha lennének csodák, akkor a nagy olajgyártók már régen alkalmaznák. Persze, felvetődik a kérdés, hogy az autógyárak fizetnek-e azért, hogy ne legyenek olyan jók a kenőanyagok... Lásd "villanykörte összeesküvés"...
-
#03969024
törölt tag
A tegnapi kis "olajszösszenethez", mivel lemaradtam: Néhány éve beszélgettünk egy BME-s proffal, vizsgálatokat végeztek e témában. Kiderült, hogy még "házon belül" sem szabad az olajokat keverni, már egészen kis mennyiségű idegen anyag is végzetesen megváltoztatja a tulajdonságokat. Tehát, NEM keverünk... Vettem már le olajteknőt, amiben már zselészerű volt az olaj, pont ez miatt!
-
#03969024
törölt tag
válasz neduddki #91861 üzenetére
Rendben, de akkor beszéljünk arról, vajon mi értelme lenne kevergetni az olajokat? Mindenki megtapasztalja, hogy mennyi olajra van szüksége cserétől cseréig, aztán annyit vásárol... Vagy utántöltésre inkább az olcsóbbat? Ez számomra vicc, néhány száz forintért nem rizikóznék, még akkor sem, ha valaki leteszi a "nagyesküt"... Az pedig eléggé valószínűtlen, hogy egy-két hónap múlva nem kapok ugyanolyan olajat... Persze, könnyen okoskodom, én a nívópálcát csak a feltöltés után húzom ki, egyszer. Az öreg vacak nem hajlandó megenni az olajat...
-
#03969024
törölt tag
Hali!
Tudnátok ajánlani valami oldalt, ahol régebbi autók méreteit (lábtér, fejtér, stb.) lehet összehasonlítani?
Köszi! -
#03969024
törölt tag
válasz Dreamcaster #92488 üzenetére
"Akkor már használt X3. Azzal lehet terepezni! "
Ugye, ezt nem gondolod komolyan? -
#03969024
törölt tag
-
#03969024
törölt tag
válasz hobizoli #94232 üzenetére
Nekem volt "szerencsém" Törökország keleti feléhez (Diyarbakir és környéke). Ami itt megy, az ahhoz képest álom. Ott teljesen természetes, hogy szembe megy a körforgalomban, vagy a négysávos úton. Ha úgy állsz be a lámpához, hogy nem fér el + 1 autó, mint amennyi sáv van, simán ledudál. Egy benzinkút mellett volt a telephelyünk, napi rendszerességgel hajtott bele valaki vagy a kútfejbe, vagy mellette valamibe. Semmilyen szabályt nem tartottak be, s ha koccantak, "természetesen" az a hibás, amelyik autónak az orra törött... Megváltás volt hazajönni!
-
#03969024
törölt tag
Olajfogyasztáshoz egy kis történet: T...CO parkolóban szállok ki az öreg 1.8D Lancerből, BMW-s fickó lekicsinylően mosolyog rám. Jövök kifelé, a fickó tölti az olajat a Bömbibe.
-Mit csinál, ember? kérdem.
-Pótolom az olajat, eszi.
-No, a kinevetett japán vacakban félmillió km van, s azt sem tudom, hol a nívópálca!
Nem mosolygott... -
#03969024
törölt tag
válasz runner 125 #100801 üzenetére
Már megbocsáss, de nagyon el vagy tévedve! Évekig javítottam Defit, iszonyat!
-
#03969024
törölt tag
válasz runner 125 #100845 üzenetére
Kb. 15 évig használtunk vagy 50 darabot, 90/110/130-asokat, mindenféle kivitelben, van bőven tapasztalatom. Rengeteg tervezési, és egyéb hibáktól szenvednek... Meséljek?
-
#03969024
törölt tag
Sziasztok!
Kíváncsi lennék a véleményetekre: Másfél millióig Mazda 6, vagy Volvo S60? Az előbbiből inkább benzines, Volvoból a D5 felé hajlanék...
Köszi! -
#03969024
törölt tag
válasz roberto211 #108787 üzenetére
Nemrég nézegettünk Mazdákat. Ennyire rohadós autót 40 éve nem láttam...
-
#03969024
törölt tag
válasz szőröscica #109039 üzenetére
Érdekes, bár az enyém csak 60 pacis szívódízel, de szinte egész életében a sokat szidott 15W40-es olajat kapta. Óra szerint 470k, de szerintem min. 100k-val több lehet benne. Olajat nem kér két csere közt, s pöccre indul. Persze, ezt a sok puccos olajat valahogy rá kell sózni a népre...
-
#03969024
törölt tag
Kicsit félreértettél. Tegyük most félre azt, hogy a motor dízel, vagy benzines, van-e rajta turbo, vagy sem. A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel. Kérdem én, hogy vajon mennyivel? Mint írtam, az én motorom már igazán sokat futott, s ha tényleg annyira rossz a 15W, akkor már nagy valószínűséggel kidobhattam volna. Ennek ellenére van olajnyomás, jól indul, s nem eszi az olajat, én ebből arra következtetnék, hogy a motor mechanikailag rendben van. Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval.
Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága.
Sokáig dolgoztam Detroit Diesel kétütemű dízelmotorokkal. A gyári előírás egyfokozatú, adalékolatlan 40-es olaj. Ezzel mentek télen is, stabil, max. fordulathoz közeli fordulatszámmal. (Jó, mielőtt belém kötnétek, igen, a max ford. 2100 1/min.) Sok tízezer üzemórát bírtak.
A másik, a Bogár motorja, ami megfelelő használat mellett vígan elfutott 300k kilométert is úgy, hogy még olajszűrője sincs! Igaz, egy mai szemmel gyengécske motor...
Szóval, még mindig úgy gondolom, hogy az olajtémában azért ott van a nem mindig őszinte marketing is... -
-
#03969024
törölt tag
válasz Dare2Live #109086 üzenetére
"Ezt is megtudtuk, hogy az elmúlt 100+évben efelől semmi sem változott... és ha így van mért kéne bele más."
Világosíts fel, légy szíves!
Abban ugye egyetérthetünk, hogy az autógyárak és a vásárlók érdekei azért igencsak eltérőek mostanában. Ma már nem cél sokáig tartó, olcsón fenntartható autót gyártani, erre millió példát lehet látni. -
#03969024
törölt tag
válasz tboy93 #109180 üzenetére
Igen, sajnos a Mitsubishi alkatrészárak tényleg magasabbak az átlagnál, de csak azok, amiket nem kapsz meg OEM, vagy utángyártottban. Viszont, azért eléggé tartós a gép. Igazán karakteres az eleje, legnagyobb gond az lehet vele, ha törik. Valószínűleg kicsit macerás lehet a karosszériaelemek beszerzése, de ezt csak feltételezem, mivel azért eléggé ritka nálunk. Mindenesetre egy nagyon szerethető autó. És tényleg nem drága.
-
#03969024
törölt tag
válasz szőröscica #118844 üzenetére
Nem tudom, miért jó mindig a legújabbat kergetni. Egy picivel több lóerő, meg a lustaság kiszolgálása gyakran a megbízhatóság és az élettartam rovására megy. Van, akinek megéri, nekem inkább a nyugalom...