Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
bandus #221597 üzenetére
Az accord utan az o4-m 2.0 tdi-je egyenesen borzaszto. Konkretan azert hasznalom a start stop-t, hogy az alapjarati remegest offoljam a varosban.
Fogyira meg hasznalat kozben a dsg-vel parositva mar nincs gond, engem normal hasznalat kozben mar a hangja sem zavar (foleg mert zenet hallgatok 10-bol 9*), de privatnak es cegesnek is inkabb az 1.5 tsit valasztanam.
Ja és x60-nál 5 literrel eszik kevesebbet, mint a tucson
-
nandow
aktív tag
válasz
molnarpeter #221594 üzenetére
Igen, és lehet hallani problémákat ott is.
-
válasz
tibbike01 #221589 üzenetére
+1. korabban manualis valtoval hasznaltam az 1.5 tsit O3-ban, aztan dsg-vel az etsit a golf 8-ban. most 2.0 tdi dsg van amit egyebkent nagyon szeretek, de kiugrott becsbe egy baratom meglatogatni, es kiprobalva az o uj octaviajat azert eszembe juttatta, hogy mennyire jo is ez a benzinmotor, es joval halkabb, kulturaltabb, mint az en dizelem. a fogyi meg azt hiszem ugyanannyi volt az octaviaban mint nekem a q3-ban. ha cseres lesz, akkor valazeg mar inkabb a benzinmotor fele hajlok majd, vagy a highland fele vegre😊
-
molnarpeter
nagyúr
Most nézem, a Honda 1.0 is olajban futó szíjas motor?
-
bigdady
nagyúr
Bp-en melyik Nissan márkakereskedés ajanlott?
-
válasz
BigBlackDog #221566 üzenetére
Clio cup futomu van alatta elvileg. A magassaga erdekelne inkabb, mennyire van a padlon.
-
tibbike01
őstag
válasz
vzsryl #221571 üzenetére
Jaa értem. Kicsit mosolygok, hogy 2024-ben még váltási pontokról és nyomatékokról beszéltek, nameg szívó motorokról. Megveszel pl egy e-tsi automtát, aztán minden elméleted lehúzhatod a klotyón...ez vitorlázik, szabad kigurulást csinál, hamarabb leáll, mint a sartstoppal, 2 hengerezik, 1400 körül tartja folyton a fordulatot...agyrém, de eltelik 1-2 hónap megszokod és be nem ülnél másba.
Az új Superb már nem is kérhető manuál váltóval. Reméltem, hogy a facelift Octavia is követi, de motor téren nem volt (túl nagy) változás.
-
pepucs
tag
Sok sok megnézett lelakott példány után elment a kedvem a Giulietta QV / MA -től. Az Fn2 TypeRt is kilőttem, E46-okat szintén.
Golf 6 GTD még a listán van hátha felbukkan egy jó deal.Valakinek van esetleg személyes tapasztalata a következő autókkal?:
- 2014 Kia Pro Ceed GT 1.6 tgdi - 204LE
- 2014 Renault Clio RS 1.6 T EDC - 200LE
- 2014 Renault Megane RS 2.0T RS - 265LEIn-depth reviewk alapján mindennapi felhasználásra és fenntartásra a Ceed GT lenne az ésszerű választás, viszont a lelkesebb kanyargásokra a gyári futóműve tesztek/köridők alapján túl puha és jóval többet fogyaszt mint a nagyobb teljesítményű hot hatchek. Az RS-ekre sok helyen írják hogy megbízhatóak és nagyon szórakoztatóak, csak aztán legyen szerelő aki elvállalja az elektronikai anomáliák feltárását.
Renault RS-ek esetén mennyire lehet valid info a megbízhatóság és a városi ide-oda elugrós 10-15km-eket mennyire nyomoríthatja meg a betonkemény futómű szerintetek?
Ilyen tempóban, előbb hullik ki alólam a hibátlan toledo minthogy találok olyat amibe beülök és elkap a KELL érzés
-
kisza25
félisten
válasz
Tothgera30 #221580 üzenetére
Több szerelő mondja azt, hogy minimum 1,4 aki most így hirtelen eszembe jut Novot Tibor.
Persze sok minden egyéb is befolyasolja a dolgokat.
De pl. Mondj 1db tartós 1.0 t motort és mondjál egy tartós 1,4t motort
Én mondok 1,4 T-t: fiat/alfa 1,4 t-jet, az új 1,4TSI motorok, suzuki 1,4 t.
Akkor most jöjjenek az 1.0 T motorok:
Ford 1.0 eco boost, suzuki 1.0t, kia 1.0T, fiat 1.0T mindegyik problémás.
1.2t puretech szintén.
Amúgy mindet meg lehetne csinálni jobbra, de a kis ccm a belépő szint és az olcsóbb autókba kerülnek, tehát olcsóbbnak is kell lennie a motornak, valószínűleg ez a gond, meg, hogy ezek az 1,2-1,4-1,6 szívó motorokat helyetesítik főleg kis autókban és alsó közép kategóriában (clio, i20, kia ceed, ford focus, suzuki vitara...) és sok rövidtáv, meg város+ direktbefecskendezés nem jó barátok.
Ugye van már benzinesekben is részecskeszűrő.
Pár 1000 km itan problémák vannak a sok rövidtávtól. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tothgera30 #221580 üzenetére
Subarunál pl a turbós 2 literes sokkal tartósabb mint a 2.5 turbós. Szóval igen, ez olyan alaptalan hülyeség mint a 3F szabály.
-
válasz
kisza25 #221567 üzenetére
Teljesen alaptalan ekkora szakadékot állítani. Eleve nem mindegy mekkora bódét/tömeget rángat, milyen a felhasználás módja, és szervízintervallum. A beépített alkatrészek minősége pedig hab a tortán. Köbcentire bevezetve hogy melyik mennyit megy el... hát pl: 16XER -> 18XER nagyjából ugyan az, mégsem lesz közöttük tartósságban különbség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #221578 üzenetére
akkor szunt meg ezeknel a csapagyapodas, amikor levitte a gyar is az eloirt olajcsere periodust 15k km-re
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
vzsryl #221576 üzenetére
Tettem be nemrég képet 1.5 dci csapágyakról. Kb 226 ezerrel vették, és ette az olajat is (kék füst, egyre többet kellett tölteni rá). Igazából gyűrű csere volt a program, a csapágy csak útba esett
többi része viszont jó, és akiknek volt rendszeres olajcsere gyakrabban, azoknak nem is eszi. Csak a csapágy...
-
vzsryl
nagyúr
válasz
szőröscica #221574 üzenetére
A Laguna szerintem még nem volt nálam 6000 felett, mert már 5000-nél biztosan meg van előzve a legneccesebb helyen is mindenki. A Jetta se, mert azon nem segít túl sokat a magasabb fordulat sem.
Annak idején az Almera volt “késő délután” használva, 4-6-ig, meg párszor tiltottam is (6700). 200k km-nél már olyan extrém volt az olajfogyasztása, hogy meghalt a 3-as henger. Pedig hidegen sose tapostam. Fú de szar motorja volt annak… -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #221574 üzenetére
Foleg hidegen, ugy elobb bemelegszik.
-
kisza25
félisten
válasz
grizlisandor #221568 üzenetére
Amikor talalsz hahun/mobile.de-n egy ellenpéldát, honnan tudod hogy hanyszor cseréltek benne motort ?
-
vzsryl
nagyúr
válasz
tibbike01 #221570 üzenetére
2000-3000-es fordulat között, és nem 2000 alatt elváltogatni.
Mondom ezt én, aki a szívót is rosszul használja, mert már 900-1000-es fordulatnál viszi a kompresszió. Néha 3-asban indulok el, de erről a franciás váltó tehet. Ilyenkor dombon felfele vissza kell tenni kettesbe.
Természetesen próbálok megjavulni, amin a lábbal hajtós Jetta tud segíteni, mert az 2000 alatt meg se mozdul.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
kisza25 #221567 üzenetére
Ezt nem tudom mire alapozod. Feltöltött, pici motorok biztos nem bírnak annyit, mint egy szívó, nagyobb motor, de a szívó 1.4-esek simán bírhatnak annyit, mint egy szívó 2.0. A turbósoknál a legnagyobb baj az, hogy kis fordulaton van már nyomatéka, ezért megtapossák. Szívóként kéne használni, hogy sokáig bírja, de akkor meg többet fogyaszt.
-
grizlisandor
veterán
válasz
kisza25 #221567 üzenetére
Engine Downsizing miatt aláírom, hogy csökkent a motorok élettartalma; de ez így nem számszerűsíthető, mobile.de-n találni ellenpéldákat, hogy bírják ezek a megfelelő üzemeltetési körülmények között.
Jobban tolerálták a karbantartás hiányát a szívó motorok, mint egy modern turbós motor. -
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #221563 üzenetére
Azért nem mindegy a köbcenti sem, egy 1,4-1,6 jó motor elmegy 300-400ekm+, egy 1,8-2.0 500+ km-t, egy 1.0 általában jó, ha elmegy 250ekm-t
-
BigBlackDog
veterán
válasz
SirRasor #221562 üzenetére
Opel-PSA 1.2-es motorját én nem erőltetném, az olvasottak alapján vannak gondok vele.
Városi, sok rövid utas használatot azért alapvetően egyik turbós motor sem fogja szeretni. Pl. fogyiban az írthoz képest szerintem többet fognak kérni városi használatnál.
-
koszi mindenkinek a tippeket, vegul arra jutottam, hogy igazabol itt az ido lassan, ha autot akarok majd venni, veszek egy rs twingot, 1.7 es 2 millio kozott mennek. Ha mar 30, akkor legyen valami kapuzarasi
A motort szerintem iden ev kozben vagy szezon vegen adom el, akkor az auto valamennyire validalhato lenne.
Kar egy ilyen autot utcan tarolasra venni, vagy barmi miatt nem indokolt? 1.6 szivo, de futomuve kicsit kemenyebb, felnik nagyobbak, gumik szelesebbek, nem az a tipikus porosodo kisauto.
-
SirRasor
addikt
válasz
BigBlackDog #221556 üzenetére
Ja bocs nem vettem észre a kérdést a végén.
Kézi váltó, nagyrészt város, sok rövid (5 km) úttal. Aztán persze mennénk túrázni is, de most szembesültem azzal, hogy Szegeden nem nagyon lehet menni hova. Nincs itt semmi
Sándorfalván (10km) van kis erdő túraútvonallal, városon belül ártéren kis túraösvény, holt Maros és...kb. ennyi. 150 km-es körzetben nincs semmi érdekes...na mind1, talán nyugatabbra költözünk, legalább már lesz egy kocsi
Addig is szerintem havi 1 nagyobb út bárhova a közelben 50-100km-es körzetben, amit éppen találunk.Más: kb. mindenhol azt olvasom, hogy ha tartósat akarok, akkor felejtsem el az 1.0-1.2-es 3 hengeres turbós motorokat.
Van esetleg kivétel, vagy ez tényleg ökölszabály?
Legújabb Opel Crossland amúgy tetszik, de az is 3 hengeres.
Van is készleten 6,4 milláért. ..vagy azt a +másfél millát megéri hozzátenni a Suzukihoz? Ki tudja, de szerintem az lenne a legmegbízhatóbb. -
bigrob
őstag
válasz
szabonagyur #221555 üzenetére
Lágy hibrid az 1.4t, a másik a lomha 1.5, nem is értem az elgondolást, kevesebb paci, kevesebb nyomaték, több co2 kibocsátás (gyári adat)
-
SirRasor
addikt
válasz
szabonagyur #221555 üzenetére
1.4T-s az, amihez az 5,5 liter volt írva.
Ez a Suzuki S-CROSS 1.4T, amit kinéztem. -
BigBlackDog
veterán
válasz
SirRasor #221553 üzenetére
Hát, Suzuki motorja eléggé kevés a bódéhoz az olvasottak alapján, de legalább négy henger van benne. A Joggerben meg egy háromhengeres, turbómotor.
Tippre a Suzukit tenném meg tartósabbnak, ha időközben nem derül ki valami konstrukciós hiba, mert akkor borul az elmélet (viszonylag új a hajtáslánc).
A Suzuki kézi váltóval lenne? Felhasználás milyen? Sok rövid út, vagy autópálya van?
-
SirRasor
addikt
válasz
BigBlackDog #221551 üzenetére
A Suzukiét a katalógusból és itt is írta valaki a fórumon.
A Dacia-ét meg netes tesztekből.
De amúgy nem ez volt a kérdés, hanem ha strapabíró motort szeretnék, akkor jó irány a lágy hibrid, vagy inkább a benzin/gáz?Megkérdeztem a Gemini-t és azt mondta, hogy a lágy-hibrideké a strapabíróbb, mert az elektromos motor rásegítése jobban kíméli a benzinmotort.
-
válasz
Bikkrom #221546 üzenetére
Az itt említve lett, hogy egy Volvót, különösen egy D6-ot nem olcsó szervizelni.
Generátor ékszíj szett: csak gyári van, 5 éve volt 90-100 ezer Ft, munkadíjjal reális lehet a 180 ezer Ft.
Fék: előre a szellőztetett 336 mm-es kell (darabja TRW 36 e.), hátra szintén szellőztetett és talán 302 mm-es (darabja TRW-ből 26 e. Ft) [link] , első betét Volvo 31200229, ebből a TRW GDB1684 kell, 16 e. Ft, hátsó betét talán a TRW GDB1685 lesz, 12 e. Ft. Azaz szumma kb. 155 ezer Ft, + munkadíj + apróság, illene megállnia 200-ból, ha találsz megfelelő szerelőt. (nem tudok ajánlani)
Ezeket a cikkszámokat ellenőriztesd le alvázszám alapján a boltban. Nem csak TRW létezik, ez egy jó márka, elfogadható árakkal.
-
SirRasor
addikt
Kezd körvonalazódni a nyertes autó, úgyhogy már csak egy kis tanácsot kérek:
-Dacia jogger (5 személyes) ECO motorral, ami benzin/gázos és ~100 LE-s, ~7,5 literes fogyasztással
-Suzuki S-Cross - lágy hibrid motorral, ami ~110 Le és 5,5 literes fogyasztássalSzóval lágy hibrid a strapabíróbb, vagy a benzin/gáz? Pénzben gondolom a gázos a jobb, hiába fogyaszt többet. Kényelemben meg nyilván a Suzuki nyer.
Árban kb. ugyanott vannak. Melyiket éri meg jobban? -
Bikkrom
senior tag
Sziasztok!
Ahogy írtam fentebb meglett a V60 phev. Köszönöm az átírásnál is a segítségeteket pár napja.
Valóban 6+6 ezer volt, illetékmentes.
Viszont elvittem átvizsgálásra. A "kisebb" gond, hogy minden fék cserés. 300 ezer+.
A generátor szíj 180+.
Most ezek kopó alkatrészek, benyelem. Így jártam. De mondhatta volna...Viszont felakasztották valahová az elejét. Annyit mondott az eladó, hogy padkázták, a műanyag csík alul kicsit sérült. Azonban a vízhűtő, intercooler, klíma hűtő összecsúszott. Ahogy ma az átvizsgáláson kiderült. Nem ereszt még de 300 ezer feletti javítás lesz.
Másik, hogy azt mondta az eladó, hogy nem volt törve. A jobb hátsó ajtó meg a jobb hátsó kerék feletti elem gittelt. Ez mennyire csökkentheti egy autó értékét? Minden rendesen működik, nyílik, záródik. Csakhát törve volt...
Ezeket szerintetek lehet érvényesíteni valahogy? Első körben nyilván felhívom az eladót. Hátha... De ha nem hajlik egyezségre akkor van jogi út vagy merre tovább? Tanulópénz, hogy csak átvizsgálás után vegyek? 15 napon belüli még az adásvétel.
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #221538 üzenetére
Thx, ha a kezem ügyébe kerül csekkolom majd.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tom1939 #221537 üzenetére
Aha, nem olyan vészes, a Jazz 78 lóval is vállalható ez meg 83. A Jazz kritkán alul Cw-je miatt tippre ez sem lesz rosszabb... De majd ha lehet kipróbálom. Főként városi cirkálás meg vidéki utak.
Az árat nem tudom de gondolom jó + 0%-os hitel, tehát az inflával máris bentebb vagy. Belenéztek a szerviztörténetbe, megvolt az évenkénti olajcsere álltában is (hogy ne vesszen el a gyártói gari). Majd kell rá egy jó 4S gumi őszre, mert nyári van rajta gyárilag.
-
bigdady
nagyúr
Lízingre is van topik vagy itt is lehet téma? Olyat keresek ahol nem csak a kamatot kell fizetni a futamidő első felében hanem kb felesbe tőkével végig, hogy előtörlesztés esetén ne szívjam meg.
-
TeeJay
félisten
válasz
vzsryl #221523 üzenetére
2300-2400literes puttyonyos családi autó kell amiben 5 személy is tud utazni meg befér 2 méteres dekorcsatorna is meg 1-2 klíma vagy klíma mosó szerszámaim
Ford Galaxy ideális erre, VW Sharan még drágább már ami 2010 utáni, Galaxyból meg nem akarok 2006 előttit venni.
2,4m körül már nem az alját nézem mert 1m körül is van lefingott meg a nagyja 1,6-2m körül van már csak attól függően hány százezer km van benne
BP-re külvárosba meg nem nagyon szeretnék 2m-tól többet adni autóra csak ha nem találok mást mert sok gyagya sofőr megkarcolja meg hasonlók.Gombinyó:
Oké tehát itt is okosban műszakiztatnak, ennyi lett volna csak a kérdés, mivel nem volt még saját autóm így nem vágom hogy mennek ezek. Amikkel mentem mind 1-2 éves céges kölcsön kocsik voltak (Mercedes V-class 220d másfél éves, Mazda6 2.2dízel 5éves, VW Jetta 2016-os 2.0 dízelbotrányos adblue mentes még) -
TeeJay
félisten
Újabb Ford Galaxy kérdésem lenne hozzátok
Találtam egy 2011/10 2.0 TDCi Galaxy
280e km
nagynyomású szivattyú, 4porlasztó cserélve
Friss műszakis 2026/2-ig érvényes
Beszéltem a sráccal őszintén elmondta hogy voltak hétvégén megnézni nála de kettőstömegűt hamarosan cserélni kell ami alkatrész meg munkadíjjal kb. 300ezres tétel.
Ezt még ki is bírnám, rákérdeztem a DPF szűrőre
Elmondása szerint az ki van ütve.Na most itt lenne a kérdésem hogy műszakit hogy kaphat egy autó amiben a DPF ki van ütve és mit jelent az hogy kiütik? Konkrétan be van helyezve de nincs benne a betét ami szűr vagy mire gondoljak?
Ha most van rajta műszaki, mennyire para hogy 2év múlva ha újra műszakiztatni kell akkor átmegy vagy sem emiatt?
köszi az infót nektek -
molnarpeter
nagyúr
válasz
SirRasor #221508 üzenetére
Pozor, kollégák a korábbi verziókat szidják. Sokáig olajban futó vezérműszíj volt ezekben, az olaj ezt megette, fogak lejöttek, gumi morzsalék vált le és ez eltömítette az olaj útját, ilyesmik. Na most amit te meg tudsz venni újonnan, az pár éve már láncot kap, tehát ezek a problémák nincsenek.
-
Yany
addikt
válasz
bigdady #221514 üzenetére
A fb csoportban szeretik, de mindenképp nézz meg yt videókat és valódi tulajokat kérdezz meg, nekem e-Power van. Van videóanyag bőven és a csoportba is szerintem simán bejuthatsz érdklődési szándékkal. Bátorítalak, mert élő a közösség... (mondom én, aki alig nyitja meg a fb-ot, de pont ezekben a csoportokban vagyok aktív).
-
SirRasor
addikt
válasz
szabonagyur #221503 üzenetére
Igen, azt néztem, hogy a GL+ban van csak ülésfűtés és az kell.
1.4-es, GL+os alap fényezéssel jött ki pont 8M-ra.
Akkor +1 eddig a Suzukinak, amúgy is szerettem a régi és újabb swifteket.pető bá' de hát a linkelt opel 1-es, akkor miért mondta BigBlackDog, hogy nem sedan? Amúgy mind1, de most már érdekel
EDIT: bocs, nem néztem meg az összes képet, csak az elsőt. Az oldalsó képen már látszik, hogy nem sedan, én kérek elnézéstkisza25 köszi, opel kukázva.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szőröscica #221500 üzenetére
Jelenlegi 1.2 Puretech már láncos, én óvatos bizalmat szavaznék neki.
-
-
válasz
szabonagyur #221503 üzenetére
17-ben 5,6-ért vettem a gl+ allgrip automata 1.4t scrosst. Régi szép idők... Ma ennyiért a kis városi esernyőpótlékokat sem szívesen adják oda újonnan...
-
szabonagyur
félisten
válasz
SirRasor #221497 üzenetére
Scrosst csak az 1.4-el vegyél, 1.5 egy lomha valami, nem ér annyit sem.
A kedvezmény az fixen jár, kb. beregelsz a programba és kapsz egy kódot azzal lejön az 1M. GL+ alá ne menjél, úgy látom az van 8M alatt picivel.
Nekem ilyen van, de még automatával vettem 7,2-ért 2 éve.
-
SirRasor
addikt
válasz
BigBlackDog #221498 üzenetére
Olyan sedan-os a hátulja. Az nem elég ahhoz, hogy kvalifikáljon arra a titulusra?
Amúgy akkor az mi? Külön kategória, vagy milyen fajtának nevezik?
Ja a 20 évet nem úgy gondoltam, hogy semmilyen hiba ne jöjjön elő, mert nyilván irreális elvárás, hanem mondjuk olyanra gondoltam, hogy ne szériahibás motor legyen benne, ami mondjuk olyanból kiderülhet, hogy pl: ha 3 évvel ezelőtti modellbe is ugyanazt a motort rakták és nem cikkeznek óriási bajokról, akkor valószínűleg nem lesz vele gond.Yany thx, visszaolvasok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Xiaomi Redmi 14 C 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! HP 255 G7 - AMD A4 I 4GB I 128SSD I HDMI I 15,6" FHD I Radeon I HDMI I W11 I Cam I Gari!
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia
- ASUS 18W USB ADAPTER
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest