-
PROHARDVER!
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
higher33
csendes tag
A Rev D-ben 10.000 órás csövek vannak, kb. 6 éve futnak benne gond nélkül. A többiben nem kellett még csöveket cserélni, mert ez az erősítőgyűjtögető mánia kb. 2 éve kezdődött nálam, amikor elkezdtem a kedvenc erősítőket begyűjteni, hogy ne csak Kemper profilokban legyen. Nem én szoktam cserélni egyébként a csöveket, van aki időszakosan átnézi nekem a motyót.
Ó, az LTD MH1000 egy nagyon jó hangszer, anno nálam is volt egy, de amikor megkaptam az ESP endorsement-et, akkor igyekeztem begyűjteni a gyerekkori vágyálom hangszereket, így mennie kellet.
Érdekes módon az SG-ket sose szerettem, viszont a Viper-ekért élek halok. -
X2N
őstag
válasz
higher33 #64533 üzenetére
Na ezt jó tudni hogy a Rev D megdolgozik a pénzéért a turnén a mai napig
, van pár erősítőd neked is, mik a tapasztalataid, mennyire sűrűn kellett eddig csövet cserélni? Te szoktad megcsinálni, vagy van aki szervizeli időnként?
Nekem most egy LTD MH1000 Deluxe gitárom van, az SG-k is tetszenek csak nem az ESP/LTD féle továbbgondolás, hanem az eredeti vékonyabb testű, az előző Harley Benton DC Custom SG-t elcseréltem egy Chibson SG-re.
-
higher33
csendes tag
Hosszú évek óta egy Mesa Dual Rectifier Rev D (Pre500) erősítő szolgál a turnékon, a hozzá tartozó Mesa Oversized 4x12 (V30) ládával, ami általában egy Shure SM57 és Austrian Audio CC8 párost kap maga elé. Emellett a pedal boardban van még néhány elengedhetetlen kellék, mint pl. a Fortin 33, Fortin Zuul+, TC Electronic Flashback X4 Delay, Dunlop DimeWah, Digitech Drop Tune és egy Shure GLXD6 wireless rendszer. Ezeket egy MXR Iso-Brick táp hajtja.
1 db ESP Standard Horizon NT-7B és 2 db E-II Horizon NT-7B hangszerek utaznak velem.
Mivel a teljes zenekar főleg analóg eszközökön játszik (igen, még mindig!) ezért kizárólag hosszított Ford Transit-ba férünk be. Ha repülnünk kell koncertekre, akkor általában a TONEX pedál, vagy a Kemper rack-es verziója jön velem, ez többnyire büdzséfüggő.
Stúdióban kicsit cizelláltabb a dolog, mert több motyó van az eszközparkban, mindig az dolgozik épp, amit megkíván a dal/projekt. Többnyire az alábbi erősítők:
Diezel Herbert MK2
Marshall JVM410H
Peavey 6505+
EVH 5150III 100W
Mesa Dual Rectifier Rev-D (a fentebb említett turnémotyó)
A Two Notes Torpedo Live-ot előszeretettel használom, ha IR-eken keresztül zajlik a gitározás, de ha ládamikrofonozás van, akkor általában az alábbiakat használom:
Shure SM57
Shure SM7B
Austrian Audio OD5
Austrian Audio OC818
Austrian Audio OC88
(Egy Royer R121-re nagyon vágynék még, de az egyelőre még a jövő zenéje... az SE Electronics VR1 szalagmiksi is nagyon tetszik, vagy akár a Beyerdynamic M160)
Ettől függetlenül rendszerint dolgozik a Kemper rack-es verziója is, ha épp azt kívánja meg a szituáció.Pedálok frontján általában minden erősítő mást szeret, ezért az alábbiakból szoktam válogatni:
Fortin Grind
Fortin Hexdrive
Fortin Blade
Maxon OD808
KAOS K BoosterAz outboard cuccokról, illetve a kezdőknek javasolt motyókról majd egy kicsit később.
-
X2N
őstag
válasz
higher33 #64531 üzenetére
Ezekről tudnál írni kicsit? Mi vált be, mi nem? Ez itt amúgy is mindig téma, mert mindenki mást használ, másra esküszik(nyilván). Elég eltérő vélemény van arról is hogy élőben mit érdemes használni(személyes preferencia, meg a tárolás/szállítás/fizikai lehetőségek sem ugyanazok mindenkinél), ha használsz IEM-et, akkor ezeket is, és hogy működik zenekar/rendszer szinten, mennyire nehéz szállítani ezeket a dolgokat, az otthoni gyakorlásra/elindulásra mit érdemes venni manapság egy kezdő gitárosnak szerinted.
Ez is tipikus kérdés itt, amikor beesik egy kezdő és teljes a tanácstalanság arról hogy gyakorlásra mit vegyenek, és kap 10 féle ajánlatot, csak nem mindegy hogy aki ajánlotta az csendben szeretne gyakorolni fejhallgatóval, vagy hallani is szeretné, és nem zavarja ha még a szomszéd is, viszont hangban meg nem köt kompromisszumot.
Én nem szeretek olcsóbb eszközöket(meg használtat is, amitől sokan eleve félnek mint a tűztől) ajánlani még kezdőknek se, amiről úgyis tudom hogy kompromisszumos(mert nekem is az volt kezdőként 1,5-2 év után), és később úgyis lesz mellé feleslegesen vásárolva még valamit, utólag meg meg nem lehet normálisan használni(csak gyakorlásra), mert nincs rajta effekt loop, poweramp bemenet, vagy csak eleve kicsi a hangszóró/doboz hangú.
-
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del #64529 üzenetére
Ezt nem is írtam, mert evidens
-
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del #64525 üzenetére
Ezek szerint Spark és tévedtem
Érdekes mekkora a különbség van gitár és gitár, meg a Mini és a rendes Spark között, mert tegnap este több November rain presetet is kipróbáltam a Minin, de egyik sem így szólt (mondjuk tény, hogy Straton tudtam kipróbálni, mert a HB-s Ibanez a lányomnál van).
-
X2N
őstag
válasz
higher33 #64524 üzenetére
Kérdezd meg Nik-től melyik erősítőjüket ajánlja ilyen hangolásra, van több hasonló erősítőjük is a Gargoyle-n kívül, Yeti, Chupacabra, Molecular. Ezek sokoldalúbbak is mert van benne diódás vágás is. Szerintem annak sincs semmi akadálya hogy megépítsd megadnak, Tubetown-on lehet hozzá kapni mindent, a dobozát is meglehet csinálni teljesen feketére ahogy az eredetinek, A Meshuggah logo azon is 3D nyomtatott volt ahogy láttam. A speciális ledet is belehet ami feldobja az erősítőt.
-
X2N
őstag
válasz
higher33 #64522 üzenetére
Ceriatone Gargoyle elvileg a Meshuggah erősítő alapján készült.
-
higher33
csendes tag
-
X2N
őstag
válasz
higher33 #64520 üzenetére
Segített érdemben a Herbert-nél valamit a nagyobb teljesítményű végfok ilyen hangolásnál, vagy annak is kellett boost? Ha tippelnem kellene, akkor kell.
Érdekes ez a KT-77 választás, amikor annyi más nagyobb teljesítményű cső is van, 6550/KT88, KT120, KT150.
Ahogy emlékszem a Herbert nem nagyon tér el a VH4-től előfokban csak egyszeűbb, nem 4 csatornás, de alapvetően ezek sem ennyire extrém hangolásokra vannak kitalálva.
Meshuggah régen Line 6 Vetta II-t használt, az 2X150W mosfet végfokos, aztán terveztettek kifejezetten maguknak Fortin-al saját erősítőt. -
higher33
csendes tag
Igen, a Diezel Herbert 180W-os, iszonyat headroom-mal. Akkor el se mondom, hogy a turnézó zenekaromban, az Omega Diatribe-ban Drop G és Drop F# hangolások vannak.
Értem egyébként amit mondasz, de csak részlegesen értek egyet. Ezek már valóban annyira szélsőséges hangolások, hogy ha direktbe rádugom az említett erősítőkre, akkor aligha használható a hangjuk. Viszont csomó megoldás van, amivel kellően lehet feszesíteni az alsó regisztert (pl. clean boost, nálam a Fortin 33 vált be a legjobban), hogy jobban tudjanak dolgozni a V30-ak (az én esetemben). A Fortin 33 például elég meredeken vágja az alját, ezért standard hangolásokhoz nem is nagyon alkalmazható, mert cingár hangot varázsol a hangszerből pillanatok alatt.
-
X2N
őstag
válasz
higher33 #64517 üzenetére
Próbáltál esetleg nagyobb mint 100W teljesítményű csöves végfokot vagy basszus végfokot ilyen gitár előfokkal? Azért kérdezem mert annyira le van hangolva a gitár hogy hálózati frekvencián szól, basszusgitár frekvencia tartományban meg nem feltétlen ideálisak az elektroncsöves végfokok ha gitár hangszórókat mozgatunk.
-
higher33
csendes tag
válasz
higher33 #64516 üzenetére
A JVM-nél külön tetszik, hogy van rajta dedikált Power Amp Insert, így adott a lehetőség, hogy másik előfokkal használjuk az erősítő végfok szekcióját. Ez a Diezel VH4-2 preamp pedal, például nagyon dög a Marshall (EL34) végfokjain keresztül. Megszólalásig úgy szól, mint az eredeti Diezel VH4 erősítő.
-
Redchucky
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64486 üzenetére
Ez amúgy spark preset?
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #64500 üzenetére
Gondolkodtam rajta, mivel csak 2 erősítő fokozat van így annyira nem fog torzítani az előfok, csak a végfok, ezért van ilyen vintage hangzása, amiket írtak modokat azzal kicsit lehet növelni a gain-t és a közép, magas frekvenciákat ami segíthet hogy a gyári hangszóróval fényesebb legyen a hang. Amit lehetne tenni még hogy a Vox AC30S1-hez hasonlóan egy LND150-el megboostolni bemeneten a csöveket, ezzel torzításba lehetne hajtani őket. Ez ugyanúgy nagyfeszről megy mint az előfokcső, valamivel nagyobb is lesz az erősítése mintha egy pedállal boostolnád. Ezzel már el lehetne érni körülbelül Trainwreck Express torzítását, abban is 3 erősítő fokozat van.
-
X2N
őstag
válasz
consono #64505 üzenetére
Rosszul emlékeztem, 29,5kiló. Ezzel a súllyal csak második legnehezebb végfok. Csináltam listát
Marshall EL84 20/20 1U 5kg
Marshall 9005 50/50 4U ~22kg
Marshall 9200 100/100 3U 34.5kg
Marshall 9100 50/50 3U 29.5kgMesa Boogie 20/20 6.8kg
Mesa Boogie Fifty/Fifty 2U 10.4kg
Mesa Boogie STEREO SIMUL-CLASS 2:NINETY 2U 16kg
Mesa Boogie Recto® 2:100 100/100 15.4kgVHT 2150/Classic (105/105) 4U 25.4kg
VHT 252 (50/50) 2U 15kg
VHT 292 (95/95) 2U 16kgENGL Tube Poweramp E840 50/50 2U 12kg
Engl Tube Poweramp E810 20/20 1U 5.6kgPeavey Classic Series 50/50 2U 27.7kg
Peavey Classic Series 60/60 3U 13.6kgRandall RT2/50 50/50 2U 17kg
Fyette LX II 50/50 1U 12kg
Synergy SYN-5050 1U 11kg
Carvin T100(50/50W or 100W bridge) 2U 12.7kgEzekből amiket "istenítenek" külföldön a régi VHT 2150, se egy pehelysúlyú versenyző.
-
higher33
csendes tag
Sokáig nem tudtam rezonálni egyébként a Marshall-al, mindaddig míg ki nem próbáltam a JVM410H-t. Olyannira beleszerettem, hogy kellett is lőnöm egyet magamnak.
Nézzétek el nekem a dzsi-dzsi demókat, de hát ezért dobog a szívem, mit tudok tenni...
Cserébe jól megcibáltam a húrokat, ha már a nyújtás volt a téma itt a napokban. -
X2N
őstag
Szétkaptam és leporoltam teljesen az új szerzeményt. 1995-ös 2x50W dual mono végfok, nehezebb mint egy neutroncsillag, 27 kiló csak magában. -
X2N
őstag
Néha a legnagyobbaknak is sikerül elrontani, hallgasd figyelmesen Slash szólóját.
Ha nem tudsz még hallásból nyújtani egész/fél hangot akkor érdemes úgy gyakorolni hogy nézed közben hangolón a hangmagasságot. Persze legyen pontosan beállítva a hangolás, meg az oktáv is, és arra is figyelj hogy ne nyomd fogólap felé feleslegesen nagy erővel az ujjaddal a húrt.
Ki kell gyakorolni külön-külön középső, gyűrűs,kisujjal is a nyújtásokat(úgy hogy közben a többi ujjal is segítesz támasztani azt az ujjat amivel nyújtasz. Gary Moore-The Loner-t lehet gyakorolni éjjel nappal, nekem sokat segített. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64496 üzenetére
Ja, csak slashnél hallod hogy hamis, mert nem igazán ismeri a vibrato fogalmát.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
-
dl650
tag
válasz
Blindmouse_ #64492 üzenetére
Akkor én miért erőlködök? Már most is úgy játszok mint Slash?
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Blindmouse_ #64492 üzenetére
Én eleve hamisan nyújtok, by default.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64489 üzenetére
Mondjuk Slash eleve hamiskásan nyújt... szóval ha jól akarod játszani te is hamisan nyújtasz.
-
dl650
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64489 üzenetére
Én mindig a nyújtásokkal vagyok bajban. Igaz még csak kicsivel több mint egy éve kezdetem gitározni, de egyszerűen nem érzek rá, hogy hol van az a jó hang a nyújtásoknál.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Köszi, alakul tényleg, de még mindig suta. :-D
Meg tudod tanulni te is, hidd el. Ha nekem megy, bárkinek megy. Amikor először kezdtem el vele foglalkozni, kb. másfél éve gitározhattam. Aztán időnként elővettem, javítottam a hibákat benne. A legnehezebben az utolsó részt, a "futamot" tudtam megtanulni, az istennek nem ment tempóban, mert totál rosszkor indítottam el.
Még mindig millió dolgot javítanék rajta.
Szóval ha szeretnéd, kezdj neki, először a nyújtásokkal indítsd, mással ne is foglalkozz, és szépen haladj ütemről ütemre.
Én tényleg nem tudom megunni, pedig szó szerint már több százszor játszottam el a mostani állapotig.
-
m3tr0
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64486 üzenetére
Hát ez kurva jól megy!
Na,én ettől a szinttől még kb. 3 évre vagyok. -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Na ebben a rossz időben ismét elővettem ezt.
Nem tudom megunni.
A nyújtások már sokkal stabilabbak, mint korábban, amikor ezzel foglalkoztam, meg az egész már egy kicsivel fluidabb, a nem olyan rossz kategóriát már meglépi.
Egyszer kipolírozom rendesen, az tuti.
Telefonos felvétel, olyan a hang amilyen. Nem volt kedvem most tökölni vele, hogy rendesen felvegyem.
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #64484 üzenetére
Azért tekertem ki a csavart mert így be lehetett látni a fémborítás meg a hangszedő közé, ha rendesen megcsinálták volna már attól is jött volna ki viasz ahogy elkezdtem kitekerni, de ahogy láthatod még a csavaron is alig volt valami. Ide is kellett volna viasz, nem csak a tekercseléshez, mert ez is rezeg(ha megütöd pengetővel hallatszik), és ugyanúgy belehallatszik a hangba ha elkezd rezonálni.
Mi is az a "potting"?
A viaszolás során a hangszedő (általában a tekercs) egy viaszkeverékbe — legtöbbször paraffin és méhviasz keverékébe — kerül, amely beivódik a tekercselés közé, így:
Csökkenti a nem kívánt rezonanciákat
Megakadályozza a mikrofonosságot (amikor a hangszedő úgy viselkedik, mint egy mikrofon, és gerjed)
Stabilizálja a tekercselést, hogy az ne mozduljon el a használat soránMelyik gyártó mikor kezdte?
Fender: Az 1950-es évek Telecaster és Stratocaster modelljeinél a korai hangszedők (pl. Blackguard Tele) nem mindig voltak viaszolva, de később már igen.Gibson: Az 1950-es évek közepén a PAF (Patent Applied For) humbuckerek gyártása során vegyesen használtak viaszolást — sok korai PAF nem volt viaszolt, ezért váltak híressé meleg, nyitott hangzásukról, de hajlamosak voltak a gerjedésre.
A modern hangszedőgyártók szinte kivétel nélkül alkalmazzák a viaszolást, főként élő színpadra vagy nagy hangerőre tervezett modellek esetén. De lehet ma is kapni nem viaszolt Gibson hangszedőket is horror árban, pont a hangja miatt.
-
higher33
csendes tag
Marshall fanoknak hoztam egy kis érdekességet, a Bogren Digital-tól. Egyszerű és nagyszerű! Ez lehet az előnye, meg a hátránya is egyben. Minden esetre jól és hitelesen szól, ahogy ezt már megszokhattuk Jens Bogren-től.
-
Moleman
addikt
Az enyém azt hiszem kínai, de 15-ért vettem 3 éve. Annyit főleg megért.
Amúgy mikor kicseréltem, meghallgattam őket egymás után a gyári Laney HH1265-tel összehasonlítva, utólag nem értettem, hogy miért akartam lecserélni, az se volt annyira rossz.#64477 X2N
Na látod, ez egy nagyon jó meglátás. Újonnan vettem, és bár eltelt 5 év, nagyon keveset használtam, mielőtt kicseréltem volna a hangszórót.Lehet, hogy pont addigra kezdett volna épp bejáratódni.
-
Moleman
addikt
+1.
Nálam a tranyós Trace Elliot 2×12 kombóban vannak V30-ak, azzal kifejezetten jól szól, de mikor bármi mást dugtam rá, túl éles volt a hangjuk.
A Kox F50 kombómban Seventy80 volt, az nagyon tetszett, úgyhogy végül a Laney CUB12-ben is arra cseréltem a gyári hangszórót. Sokan szidják, de nekem betalált.#64468 higher33
Nekem magasan az Invaders G412T volt a legjobb. -
X2N
őstag
válasz
higher33 #64472 üzenetére
Vintage52-ben próbáltam Raul(Hangmester fórumról) egy klón SLO erősítőjét, onnan jött az ötlet hogy megépítem én is, amúgy is elég híres erősítő, Marshallt meg nem akartam építeni, azokból Dunát lehet rekeszteni. A Hi-gain jobban érdekelt. Erről másolták a Dual Rectifier-t anno, az előfok 95%-ban ugyanaz. Mindenki a torzított csatornájáért van oda, pedig a Crunch meg a Clean csatorna is büntetősen szól. Igaz az enyém a 30W-os változat, ha a mostani végfokcső tönkremegy KT88/6550-est teszek bele. Mostanában tervezem szétszedni mert kap pár modot/ráncfelvarrást, kicsit modernebb hangot szeretnék meg vastagabb árnyékolt vezetéket tennék bele.
-
X2N
őstag
válasz
higher33 #64470 üzenetére
Akkor nem baj hogy eladom a V60-as 4x12 ENGL ládát. Soldano SLO-hoz vettem anno, de a klasszikus(60-70-80-as évek)hangzás egyébként is jobban tetszik(gondolom a lemezek miatt is amiket hallgatok), nem tudom mi működne legjobban egy SLO-val, olvastam régebben hogy Eminence Legend V128/V1216 hangszóróhoz lett tervezve eredetileg erősítő, de lehet hogy ez is csak ilyen szóbeszéd. Egy 1x12-es Thiele ládát szeretnék kipróbálni most Eminence EM12-vel, aztán meglátom másodiknak mi lesz..
-
higher33
csendes tag
Akkor ezek szerint a te füled a Creamback-et szereti. Nekem valahogy mindig furcsa volt rajtuk játszani, de lehet, hogy egy V30-as párosítással már működne nálam is. Kíváncsi lennék, hogy ebből a felhozatalból melyik ládikó hangja a befutó nálad.
-
higher33
csendes tag
Azt nem tudom látod. Régi Mesa Mark IV 4x12 ládák voltak ezzel szerelve, kicsit sötétebb karaktere van, mint a V30-nak, kevésbé "serceg az olaj" a hangjában. Élőben még nem próbáltam sajnos, de az IR-ek alapján van benne potenciál. Két V30 felül és két Black Shadow alul konstrukció gondolatával kacérkodom.
-
X2N
őstag
válasz
Ba cy lus #64464 üzenetére
Szerintem nem kell hozzá erőmű, otthonra a 30-50W-os erősítőkre lehet ez egy olcsóbb megoldás a drága reactive load helyett, hogy csökkentse a hangerőt, egy teljesen feltekert 15W-os erősítőn már ez is hangos otthonra(96dB), a 15W-os erősítőket még egyszerű lefojtani ellenállás load-al, az meg ennél is olcsóbb megoldás.
higher33-Szerencsém nem volt hozzá, láda függő szerintem, a Mesa csak azért tette be ezeket a kis 1x12-es ládákba hogy a nagyobb fejeket is bírja az 1db hangszóróval, a kis Mesa Thiele láda nem a EV TL806 tervei alapján készült ami meg kifejezetten az EVM12L-hez lett tervezve, pedig kezdetben ezekkel is szerelték.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
cappa72 #64189 üzenetére
Itt tartok vele. Jó kis picking exercise. A fő riffet direkt felhúztam, hogy hallatszódjanak a hibák. Koszos mint a kacsa segge egyelőre.
Legalább a bevezető részben a nyújtások nem hamisak. Remélem.
Meghallgattam most fülessel is, ahhh jó szar a fő riff.
Nehéz a 3XP-s gitárosok élete.
-
higher33
csendes tag
Egyébként aki a digitális világban keresi a boldogságot, érdemes lehet ráraknia a radarára a MOOER új GS1000 motyóját. Nem régiben nálam járt a gyártó által és nagyon kellemes meglepetés volt számomra. Quad Cortex on budget! Mind ezt úgy, hogy hangban aligha marad el tőle...
-
X2N
őstag
Mióta várok már egy ilyen hangszóróra....
The Peacekeeper is a revolutionary new attenuating speaker for guitarists from Celestion. It’s the simplest and most toneful way of being able to dial your amplifier right up to its “sweet spot”, while keeping the decibel levels down.
Featuring a unique dual voice coil design, this attenuating speaker works together with an amp, like a conventional guitar speaker, only with significantly reduced output sensitivity. Enabling you to drive your amplifier harder while still listening at reasonable volume levels. Load it into your cab and the Peacekeeper will attenuate your amplifier in the most natural way possible, with zero additional colouration or tonal compromise.
General Specifications
Nominal diameter: 12", 305mm
Power rating: 50 Wrms
Nominal impedance: Available 8Ω
Sensitivity: 86 dB
Chassis type: Pressed steel
Voice coil material: Round copper
Magnet type: Ceramic Magnet weight: 50oz, 1.42kg
Frequency range: 70-5000Hz Resonance frequency, Fs: 80Hz -
válasz
Blindmouse_ #64446 üzenetére
haha, köszi !
. Bár nem tetszik a szine.
Két hét múlva fogok megnézni egy 2007-es Japán "HT" Soloistet EMG-vel (második tulaj)
. Időközben megpróbálok megszabadulni a Cort KX 700-tól. Nem rossz gitár és az evertune rendszer is marha jó (
nemnehezen hangolódik el, felvételre is jó), viszont a pickup rendszer egyáltalán nem tetszik benne és aktiv pickupokra nem szeretném kompletten kicserélni. Mondom ezt annak ellenére, hogy itt van ez a szépség az asztalomon. -
X2N
őstag
válasz
higher33 #64454 üzenetére
Olvastam már ilyet nem egyszer fórumon hogy 1-1 ilyen újabb Marshall erősítőt kipróbáltak azok akik csak a szokásos hi-gain erősítőket használtak eddig és meglepődtek hogy jó
, nem erre számítottak egy Marshalltól ami rockzenére használnak általánosan.
Fortin pár éve Rantall-nak is tervezett erősítőt(Satan/Trasher), ezek se lettek érdekes módon sikeresek, ők sincsenek már egy ideje, bezártak. Nagyon telítődött már a piac. Hallani nem hallottam ilyeneket élőben még, csak kapcsolást láttam a 2 erősítőről, egymásnak a módosított változatai.
-
higher33
csendes tag
Apropó... ami még nagyon tetszett az a Fortin Evil Pumpkin
Csak hát olyan ára van, hogy abból megvehetnénk a Bogner meg a VHT/Fryette erősítőket is. -
higher33
csendes tag
Köszönöm szépen a felajánlást, rendes vagy. Jelenleg eléggé el vagyok havazva "YouTube-os melók" terén, amit így is nehezen győzöm elvégezni a zenekar meg a civil élet mellett, de ha egy picit fellazulnak a teendők, lehet élni fogok a lehetőséggel.
Sokáig nem nagyon tudtam mit kezdeni a Marshall-okkal, de a JVM410H nagyon eltekerte a fejem egy ideje. Imádom! -
X2N
őstag
válasz
higher33 #64452 üzenetére
Híresen nehezek őket jól beállítani, meg eléggé láda függő volt a hangzása, könnyű volt belőle kitekerni hideg, steril, zizis, hangzást ezért is mentek csődbe. Ugyanaz van mint egy komolyabb Mesa Mark erősítőnél, túl bonyolult beállítani.
Ilyen tone capture-öket szoktál csinálni erősítőkről? Van nálam egy JCM 900 SL-X ha kell kölcsönadhatom ilyen videózás/capture célra, amúgy is terveztem későbbiekben eladni. Annyira nem gyakori, nem diódás torzítása van mint egy sima JCM 900-nak. -
X2N
őstag
válasz
higher33 #64449 üzenetére
Ha tetszik ez a fajta VHT/Fryette hang akkor érdemes lehet kipróbálni a Krank erősítőket is, Krankenstein/Krankenstein+/REV1/REV1+-t, hasonló karakter, a + változat újabb, könnyebben beállítható átlagos gitárosnak is. Ami még hasonló az a Wizard Modern Classic, bár ez diódából oldja meg a torzítást, hasonlóan a Silver Jubillee-hez.
Amit még jó lenne kipróbálni élőben az új EVH 5150 III, Buckethead is ilyet használ, crunch csatornát Digitech Bad monkey pedállal boostalva.
-
higher33
csendes tag
Na... ne csak a digitális motyókat hasonlítgassuk akkor, hanem essünk neki a real dealnek is.
-
X2N
őstag
válasz
higher33 #64443 üzenetére
Régebben a Bogner Überschall volt a kedvenc, aztán kipróbáltam élőben is az igazit, előfokát is megépítettem anno. Most VHT/Fryette mánia van.
-
X2N
őstag
válasz
Ba cy lus #64444 üzenetére
Úgy tudom hogy a JMP-az már későbbi, ezekből is volt master volume-os meg non master volume-os, az hogy milyen kapcsolás van benne csak akkor derül ki ha belenézel, mert a vége felé már gyártottak olyat is amiben a 2203 JCM800 kapcsolás volt. Ahogy a JCM800/900 se jelent semmit mert ezen belül is volt több variáció, még eltérő végfokcsövekkel is.
Ha a legelső JTM45-öst nézzük amit a Fender Bassman alapján "építettek" volt több lényeges különbség is, mint pl. a 12AX7 előfokcső, 12AY7 helyett, KT66 végfokcső 5881 helyett, meg a végfok negatív visszacsatolása is jobban hagyta a végfokot torzítani. Előfokban is változott a tonestackban a slope ellenállás érték, már csak ez az 1 alkatrész cseréje is eléggé hallható. Későbbiekben elhagyták a csöves egyenirányítást, meg a KT66-okat is mert nem lehetett kapni, az megint változtatott a hangján(Plexi). Ez az erősítő egyébként megvan, a Marshall múzeumban meg lehet nézni. Akkoriban az első ilyen erősítőket mind katonai alkatrészekkel szerelték, rengeteg volt a piacon a a háború után. Ha építenék magamnak mindenképpen olyat építenék amiben van csöves egyenirányítás is, meg diódás és kapcsolni lehet közöttük. Probléma inkább csak azzal van hogy ilyen hangja csak akkor lesz ha kiesik a Greenback hangszóró, az meg itthonra nem praktikus
Blindmouse_-Tetszik az a soloist, annyira nincs rossz árba.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Hadeska22 #64166 üzenetére
Itt van neked HT soloist
haccá' csak nincs közel. -
Ba cy lus
addikt
Egyébként visszatérve a Woman Sound-ra. Az a probléma a 60-as évek második felének/végének Marshall-hangzásának rekreálásával, hogy látsz abból a korszakból egy 4-lyukú Marshallt, de hogy belül mennyiben JTM45 még, és mennyire JMP már... Volt sok verzió, "köztes" modellek, ráadásul KT66 végfokcső a ma sztenderdnek számító EL34-gyel szemben. Amit pedig belinkeltél videót, abban jumperelve használja az erősítőt.
-
higher33
csendes tag
Apropó, ha már analóg a téma. Hadd osszam meg veletek az örömöm, hiszen 10+ éve vágyom a Diezel Herbert erősítőre és a hónapban végre sikerült lőnöm egyet anélkül, hogy el kellett volna adnom a vesém.
Amikor lentebb említettem a hybrid megoldást, akkor valami ilyesmire gondoltam. Csöves analóg szaturáció, viszont láda helyett IR dolgozik, amit S/PDIF-en keresztül szippantok be a hangkártyába, majd a DAW-ba. Nyilván ez a megoldás felvételi szempontból vált be számomra, színpadon maradt a bombölő 4x12, bemikrofonozva. -
X2N
őstag
válasz
Blindmouse_ #64440 üzenetére
Ecopityu megjavítja neked, ugyan eredeti Toshiba végtranzisztort már nem lehet kapni(nem gyártják már vagy 30 éve), de cserealkatrész van, javítható, maximum nem az eredeti válogatott jóféle Toshiba végtranzisztorok lesznek benne.
Ezek az eredeti Toshiba-k:
2SA1106 (PNP) -Ez kapható
2SC2581 (NPN) -nincs, helyettesítő-2SC3263 ennek a PNP párja meg a 2SA1294.Amit a chatgpt még ajánl:
MJ21193/MJ21194 vagy 2SA1943/2SC5200 végtranzisztor pár.
2SA1943/2SC5200 olcsóbb és kis módosítással feltehető szerintem a bordára, sajnos ezek sem ugyanolyan tokozásúak mint az eredeti tranzisztorok.
Rajz van hozzá. -
X2N
őstag
válasz
higher33 #64420 üzenetére
Meghallgattam őket, nekem ez a toplista(csak az only guitar rész alapján):
1. Kemper (tetszik hogy ilyen szárazabb a hangja, még ha kicsit el is üt az eredetitől, agresszívabb hangja van mint a cortex-nek, mixben biztos jobb ez a fajta hang)
2. Quad Cortex(ez hasonlít legjobban az erősítőre de egy kicsit több nagyfrekis zizi van, a csöves lágyabban szól)
3. Tonex-digitálisabb hangja van(dobozhanghoz tudnám hasonlítani?) a másik 2 ellenfélhez képest, valami hiányérzetem van, csak nem tudom mi(közép frekvenciában) -
X2N
őstag
válasz
Ba cy lus #64415 üzenetére
Szerintem fel lehetne venni egész korrekten egy ilyen demonstrációt, csak biztosan nem ezeket a "bevált" mikrofonokat kellene használni mint az SM57, hanem ennél jóval drágábbakat és többet használni egyszerre, így ki lenne küszöbölve a mikrofonok gyártási hibájából eredő hang eltérések is.
Meg nem is úgy kellene bemikrofonozni egy ládát ahogy "szokás"(mert ki hallgat úgy gitárt hogy a fülét odateszi 5cm-re egy V30-kómuszához) hanem jóval távolabb, stereo-ban felvéve. Persze 0 processingel, a lehető legnagyobb dinamika tartománnyal és tiszta/overdrive hangtól kezdve, nem csak a mai népszerű unalomig játszott chug chug-ot játszani.Normálisan mikrofonozni egy ládát most se tudnak sokan, szerintem 1 kezemen megtudom számolni youtubon hány embernél szoktam erősítőket hallgatni, a többi mind felejtős.
Blindmouse_-Nem próbáltad megjavíttatni azt a Yamahát? Szerintem érdemes megmenteni. Már csak az eszmei értéke miatt is.
-
X2N
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64421 üzenetére
Az a különbség hogy ha a signal chain-be teszed be a boostert akkor az a pedál dinamika tartományát is figyelembe veszi, és a clip-elést is.
Ha pedig csak a preamp-nél kapcsolod be a boostert ez figyelmen kívül van hagyva.
Csak egy példa: Tubescreamernél a 9V-os elem miatt a műveleti erősítő még 0-ra állított torzítással is dinamika kompressziót eredményez, és clip-elhet.
Hallani azért nem hallod mert nem elég jó a hallásod, rendszered, hangerő amin ezt hallani lehet. Ezek mind mérhető dolgok, attól még hogy nem hallod nem jelenti azt hogy nincs is.
Nem véletlen vannak a jobb pedálokban az opampok 9V-nál nagyobb feszültségről hajtva.
Blindmouse_-Nem véletlen volt a 80-as években a Hifi aranykora, akkor amit a Japánok gyártottak világszínvonal volt, iszonyatos verseny volt és mindenki jobbnál jobb minőségű termékeket gyártott. Akkoriban a minőségi zenehallgatás státuszszimbólum volt. A nagy felbontású felvételek, új stúdiótechnikák (digitális keverés, szintetizátorok) megkövetelték a jobb lejátszóeszközöket is. A későbbi idióta loudness war miatt ez mind ment a levesbe.
-
X2N
őstag
válasz
Blindmouse_ #64431 üzenetére
Régen megadták a módját, normális hifi+hangalak.
Én nem szeretek semmit csinálni ha pl új zenét hallgatok, kizárt dolog h nekiálljak közbe valamit csinálni. Egy Tool/Dream Theater ennél többet érdemes h háttérzenének legyen berakva...
-
Blindmouse_
aktív tag
-
higher33
csendes tag
-
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #64417 üzenetére
Jó, hát aki Bluetooth-os szutykon hallgat zenét, annak minden jó.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Mi a különbség, ha Fractalban a signal chain-be teszem be a tube screamert, vagy pedig az erősítő pre-amp részében kapcsolom be?
Hallani nem nagyon hallok különbséget, hogy itt vagy ott kapcsolom be. Nyilván van valami oka, hogy két helyen is van, de nem értem, hogy miért.
-
higher33
csendes tag
válasz
Smiley #64419 üzenetére
Szerintem már rég nem igaz az az állítás, ami 15 éve a digitális gitárcuccokat jellemezte. Nyilván a digitális soha nem lesz analóg, az analóg pedig soha nem lesz digitális. Mind a kettőnek meg van a maga előnye/hátránya. Hangban szerintem már teljes mértékben ott vagyunk digitálisan, amit az analóg ad felvételen. Az egyedüli különbség amit a mai napig nem lehet reprodukálni az az, hogy mit érez a játékos, amikor a fizikai síkon mozgatja a levegőt egy membránnal. Ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol ez kevésbé mérvadó, mint az, hogy mennyi előnyt nyújt adott esetben egy digitális megoldás.
Itt kiválóan érzékelhető, hogy felvételen mennyire elenyésző a különbség egy igazi bemikrofonozott cucc és napjaink legkelendőbb digitális modellező/profilózó eszközei között -
Smiley
addikt
válasz
higher33 #64418 üzenetére
Foleg ebbe ne
Szerintem 3 hete megy az analog a jo, a digitalis a szar es forditva...
Nekem az eletkedvem elment ettol a topic-tol, az elmult par hetben. Eddig legalabb voltak probalkozasok neha meg tok jo videok is, most meg ez az elbaszott vita megy folyamatosan napi 50 uj hozzaszolassal. -
higher33
csendes tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64414 üzenetére
Akkor lehet inkább nem is kéne belevágnom a fórumozásba?!
-
Ba cy lus
addikt
válasz
arnyekxxx #64409 üzenetére
Főleg akkor jó, ha nem youtube-on, felvételen keresztül hallgatja vissza magát.
Az a baj ezekkel a demonstrációkkal, hogy a jelenlegi felvételi technika (na meg az otthoni hifi cucc) általános minőségéről legalább annyira árulkodik. Egyszerűen nem tudnak úgy felvenni semmit (se gitárládát, se orgonát, se szimfonikus zenekart, de még egy darab fuvolát sem), ahogy azt élőben halljuk.
-
higher33
csendes tag
válasz
arnyekxxx #64409 üzenetére
Abszolút!
Ha bírjátok az ilyen összehasonlításokat, akkor hadd mutassak nektek még kettőt:
Peavey 6505+ vs. STL Tones AmpHubEVH 5150 III vs. STL Tones AmpHub
(Közben megtaláltam, hogy lehet érdemben linket elhelyezni.
)
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #64406 üzenetére
Blind Test: NAM vs. Randall Satan 120W
NEURAL AMP MODELER N.A.M VS Real Tube ampNagyon jó gitárosnak lenni manapság.
-
higher33
csendes tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64406 üzenetére
Köszi szépen! Örülök, ha tetszett a tartalom. :-)
Szeretem a gitáros cucc megfejtéseket, így örömmel konstatáltam, hogy van dedikált gitáros fórum itt a ProHardveren is.
A magyar Omega Diatribe zenekar alapító gitárosa vagyok, valamint az amerikai Vented névre hallgató "supergroup" formációban pengetek.
Ha nem bánjátok, majd időnként megosztom itt is a releváns gitáros tartalmakat. -
bigrob
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #64406 üzenetére
Beírod a nevét (yt videó feltöltője) gugliba és már meg is van.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
higher33 #64403 üzenetére
Dude! Te aztán tudsz gitározni velünk ellentétben! Velem biztosan!
Úgy látom gear terén is jól vagy eleresztve, és nagyon jó a muzsika is! Klassz az ESP!
Most már elárulhatod az együttesed nevét is, amiben játszol.
Nagyon jó kis videó volt, és aktuális is itt a csöves vs digit háború apropóján! Én nagyon minimális különbséget hallok a kettő között, és nem is mindig ugyanaz tetszik. :-D
-
Goose-T
veterán
válasz
Blindmouse_ #64393 üzenetére
Nem játszottatok ti valamikor Törökszentmiklóson a Gödör nevű kocsmában? Mintha rémlene valami 2000 körülről, de nekem olyanok voltak a fősulis éveim, mint Ozzynak a '80-as évek.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Blindmouse_ #64393 üzenetére
bigLike, fasza muzsika
-
higher33
csendes tag
Ha esetleg valaki a legendás Mesa Dual Rectifier hangját keresi otthoni, próbatermi vagy színpadi környezethez, a mai digitális megoldások segítségével, akkor hadd mutassam meg az egyik személyes kedvencem az IK Multimedia-tól. Az alábbi videóban összehasonlítom a capture csomagot az igazi erősítő hangjával. Bízom benne, hogy hasznosnak találjátok!
https://www.youtube.com/watch?v=jUErkgZ-BOc -
X2N
őstag
válasz
Blindmouse_ #64400 üzenetére
Nem állok neki viasz meg paraffin keveréket mixelgetni meg 60-65 fokon újraviaszolni, rögzítem a kábeleit és megy vissza kupak nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- Milyen egeret válasszak?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Macrodroid
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- AKCIÓ! Xiaomi G34WQi 34 UWQHD 180Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest