Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
outsiders
aktív tag
válasz
m3tr0 #163597 üzenetére
Szívó 2.0 SG Forester 158 pacis. Subaru fórumban van róla sok infó, keress rá a nevemre
9 litert eszik vegyesben és szépen megy, 3200-on max nyomatékkal lódul is bármikor. Típushiba mentes a konstrukció tudtommal, ami költséges kopó-fogyó cucc a szintszabályozós hátsó lengéscsillapító és a vezérlés, ebben nincsen kettőstömegű sem.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
BigBlackDog #163596 üzenetére
Pedig én egyet már megtekintettem régebben Fehérváron. Igaz, csak amíg elhajtott a lámpától
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
BigBlackDog #163594 üzenetére
Ezt biztos nekem címezted?
A Legend amúgy felénk ritka, mint az albínó nyúllal repülő albínó rétisas, úgyhogy nem is vettem komolyan számításba.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
tboy93 #163590 üzenetére
Nem csak a boyracer-ség. Presztízse már nincs, ami van helyette az a wannabe béemvéscsávó imidzs. Sajnos túl sokan verik a vastag lánccal körbefuttatott mellüket a széthajtott 320d-jükre. Maga a típus pedig piszok jó, de emiatt nekem akkor sem kéne, ha ingyen adnák (na jó, talán egy 330i vagy 335i beférne a garázsba, de azokért már pénzt is adnék
).
Mikor a keresett típusok listáját szűkítettem magamnak, akkor szintén felmerült az Accord. Viszont sajnos akárhány fórumba mentem érdeklődni, úgy tele volt boyracer hülyegyerekekkel, hogy nem hittem a szememnek. Egy Accord-ról azért mégis azt gondolná az ember, hogy felnőttebb autó, de nem. Itt PH-n egész jó még a helyzet szerencsére
...Aztán így jutottam szépen lassan a Volvo S60 és társai felé, de ezt már többször leírtam ide
-
válasz
molnarpeter #163591 üzenetére
Nezegettem amperat is, de 2.5M-ig eleg gyatra a felhozatal, illetve csomi se tul nagy. A civiccel most ez a legnagyobb baj, pakolhatatlan a 460L-es csomagter.
-
Ahogy olvasgattam, nem is igazán van tipushibaja a lega-nak, talan csak a hullamosodo tarcsat emlitettek tobben.
Az e46-bol nem lattam epkezlab peldanyt, illetve a legfiatalabb 2005-os. Plusz az imidzs amit kozvetit... Kiszallok 24 evesen egy e46-bol kapasbol mindenki boyracernek fog hinni
-
outsiders
aktív tag
válasz
tboy93 #163586 üzenetére
Egyáltalán nem vészes az Accordhoz képest, az a 3 nagyobb szerviz ami van BP-n elérhető és szépen normális árban dolgoznak szerintem. Alkatrész mindig van, németeknél van egy nagy raktár ha csak gyári alkatrész van valamire, de a hazaiaknak is van relatíve nagy saját készlet. Qru speciális az amcsi modellje miatt, neki azért van ami több idő lehetne adott esetben.
Összkerékhajtás nagyon babaNekem 2.0 szívó Forester van 1 éve, vegyesben 9 körül elvan. Néztem ugyanezt az accordot anno, túl vannak árazva ahhoz képest amit nyújtanak szerintem. 2 milla alatt is relatíve sokszor esnek be jó vételek, de résen kell lenni, amilyen kicsi a hazai bubu tábor olyan gyorsan mennek el a jó gépek.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboy93 #163582 üzenetére
Nincs ez a kétliteres szívó kb a legjobb motor amit valaha is gyártottak. Egyedül a kettős tömegű a költségesebb (igen, sajnos van benne) de benzinesnél sokáig jó és ha mégis tropa van hozzá egytömegű kiváltó szett.
mod:
Nekem a 2,5i elvan városban 11,5-ből szóval a 10,5-11 sima ügy ezzel a motorral is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboy93 #163572 üzenetére
Akkor nézzél 2.0i kombit kézivel.
Mondjuk ez is beférne a keretbe: Leagcy 2.0i kombi
Városban 10-11-ből ezzel is elvagy.
-
válasz
focvis #163569 üzenetére
Ennek minden szavával egyetértek, csak még nem találtam olyan kompaktot abban az ársávban ami tetszene.
(#163571) Qru
A 2.4 automata városi 14-15 literét picit sokallanám, egyébként nem lennék az automata meg a 2.4 ellen sem. Realitások talaján szeretnék maradni, egy 2.0 kombi kézi váltóval tökéletes lenne, felszereltségben sem kell full extra. 1.5-2.5M között nézelődök. -
válasz
Tom1939 #163558 üzenetére
Szerintem most hogy nincs új áron el tudnám adni 10 hónapos scrossom...
Én akkor el is adnám gondolkodás nélkül. No offense, majd veszel másikat.
(#163559) tboy93: A kompaktokat jellemzően olcsóbb fenntartani az egyszerűbb megoldásaik, ill. a nagyobb eladott darabszám miatt (gyári / utángyártott / bontott alkatrészek elérhetősége).
Csomagtartóban sincsenek lemaradva a középkat. mögött, sokszor a kompakt kombinak nagyobb a csomagtere, mert nem a lifestyle-ra lőnek velük. -
Krampesz
tag
Sziasztok!
Keresek 2. autónak (ha kiesik az 1. akkor legyen mivel logisztikázni a gyerkőcöket, ill. ha esik az eső, akkor bringa helyett kimenni vele a vonathoz) kisautót 6-700e között. Legyen min. 4 ajtaja, csomagtér nem számít, klíma talán kéne. Amit nézegettem: 2002-2006 közötti Punto, Corsa,Fabia. Egy swift volt az előd, de szétrohadt, szóval olyasmi kéne, amit nem fog a rozsda (hiú ábránd)
Jófelé nézelődöm, vagy van egyéb javaslat?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Johnny_vT #163560 üzenetére
Jó az a Lexus olyat vezettem egyszer én is.
Jó autó csak elég nehéz, ezért nem megy olyan nagyot hiába 208 ló.
Volt B5.5 1.8t annak szerettem a karakterét az 1.8 TSI meg tök steril, olyan semmilyen volt.
mod:
Tom1939: Szívóval is lehet csak vissza kell hozzá kapcsolni.
-
von toth
tag
válasz
gzbotii #163556 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a dolog, a duster minőségben jóval a vitara alatt van, volt szerencsém mindkettőhöz. Az is a vitara mellet szól, hogy aki szeret vezetni, az a suzukit választja. A duster sem rossz, ha valaki sűrűbben terepezik, de azért na. És az árkülönbséget a szervizköltség simán behozza. Mert mondjuk egy vitaránál a láncos vezérlés a sima benyánál élethosszig tart, az iridium gyertzyák is elvannak 100.000km-ig, sok dologhoz meg alapból nem kell nyúlni, például benzinszűrő. (a turbósnál nem tudom)
A benzines turbótóül félni nem kell a benzin egy sokkal korrektebb üzemanyag, mint a dízel, nem lesz ennyi gond vele. Legalábbis suzuki vonalon
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
Tom1939 #163561 üzenetére
Értem amit mondasz, de az alacsony fordulattól jelen lévő nyomatékhoz nem turbó, hanem kompresszor kell a klasszikus iskola szerint, hiszen az a fordulatszámmal egyenes arányban javítja a keveréket. A turbó pedig magas fordulaton hatékonyabb, ahol már a kipufogógázok nagy nyomással ömlenek át rajta.
Ehelyett lecserélték a kompresszort aprócska turbóra (talán a kevesebb mechanikai veszteség miatt?), a nagy turbót pedig vagy elhagyták, vagy sportosabb változatoknál megtartották. A "kevés a hús a levesben, de legalább alaposan meg van fűszerezve" tipikus esete.
-
válasz
Johnny_vT #163560 üzenetére
Hát valós életben a turbó nem spórolásról szól hanem nyomatékról. Elméletileg elhiszem hogy részterhelésen kevesebbet fogyaszt mint hasonlóan erős szívó, de én speciel nem szoktam bírni, ha meleg a motor és olyan a szitu akkor odalépek neki (előzés, sávváltás stb.).
-
Johnny_vT
senior tag
Jómúltkor vittek egy kört egy 2,5 literes szívó V6-tal (Lexus IS). A srác városban használja 10-15 km távon, ritka pályázással és az egy éves átlaga 9 liter körül volt. Mondjuk nem is egy boyracer a gyerek, mert mikor belement a próbaútba külön kérni kellett, hogy ugyan mutassa már meg mekkorát lép a kocsi. Szóval ezt a 9 litert vehetjük itt is kímélő menetnek.
A down-sizing miatt megkezdődött turbósítás szerintem (és úgy en bloc a Mazda cégvezetés szerint is) ordas nagy kamu és a mérési ciklusokra való precíz optimalizálás. A régi jóvágású turbóknak még volt valódi haszna, mert azok a teljesítményt növelték. De az elmúlt 10 évben inkább a teljesítmény helyett raknak turbót a 2 hengeres Fordoktól kezdve mindenre, mert úgy "pont kijön a katalógusadat NEDC-vel"
Plusz a néhai vásárlót átveri az alulról épülő nyomaték, amit ugye már a flottás dízelben is annyira szeretett, ezért sokkal erősebbnek érzi/hiszi.
-
Meg vagyok lőve, már abba sem vagyok biztos hogy kell nekem a középkategória, lehet egy puttonyos kompakt is elég lenne. Csak a ceed, meg az i30 nem tetszik, a hastra egyenest taszító azzal a beltérrel, de a fóka2 sem váltja ki a must have érzést. Kínomban már e46-ot is néztem, de a felhozatal elég gyér
-
válasz
gzbotii #163556 üzenetére
Szerintem most hogy nincs új áron el tudnám adni 10 hónapos scrossom...
Nem tudom mennyit kell várni vitarára, ha jól tudom rendelést sem vesznek fel (és azt sem lehet tudni mennyi lesz a faceliftes ára).
Qru: ha nem lesz valami drága hiba akkor nem akarok még egyszer szívó benzinest. Mondjuk a részecskeszűrőtől félek, mert sokat megyek városba. De mire veszek újat úgyis kiderül hogy igaz-e a "nem kell félni benzineshez egyszerűbb és magasabb is a hőfok, bírni fogja a várost" kitétel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tom1939 #163555 üzenetére
A lovak zabbal mennek.
Igen a turbósoknak nagyobb az étvágya, ha azt nézem nekem a 2,5 literes szívóm kér ennyit városban mint az 1.8 TSI-kért. A turbós előnye a jobb karakterisztika és a nagyobb hatásfok, ami inkább csak részterhelésen jön ki egy szívóhoz képest. Cserébe a szívón soha nem kell turbót cserélni.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
Tom1939 #163552 üzenetére
Azért a Vitara ellenfele a Duster. Ha valaki nem undorodik a dák márkanévtől zsigeri szinten, akkor 2-3- hónap várakozás helyett lehet inkább kigurit egy úgyszintén 1.6 szívó új Dustert, minimálisan olcsóbban.
Amúgy mennyi a várakozás a Vitarara?
Épp tegnap néztem, használt, 2015 utánni Vitararakat, elég jól tartják az árukat.
-
Scross 1.4t awd automata télen 12, nyáron 10 városban (Zugló). És nem panaszként írom, szerintem ez normális.
von toth: ami még szűkebb keresztmetszet az a benzines suv hagyományos (nem dsg, cvt stb.) automatával... Nagyon sok plusz míg jön a következő választási lehetőség.
Gzbotii: A dustertől féltem rozsda miatt és az automatája dupla kuplungos ha jól tudom (azaz nekem köszi nem).
-
válasz
von toth #163550 üzenetére
Feleségem jazz-énél most ez volt az egyik döntési tényező a legvégén az i20 active és a jazz között. Jazz tessék parancsolni 2 hét múlva átadjuk volt, az i20 meg facelift, sorry most nincs és nem is tudjuk pontosan mikor lesz...
Mondjuk az scross és a vitara nehezebben helyettesíthető, nincs tényleg más ennyiért.
De nem gyártják ezeket máshol is? Vagy egyszerre modernizálnak mindenhol?
-
-
Szerintem elég hülyeséget csinál suzuki ezzel a hosszú ideig nem (vagy későbbi gyártási idővel?) rendelhető scross/vitara dologgal. Hétvégén benzinkúton valaki egyenesen megkérdezte hogy nem adom-e el véletlenül az enyém (szép autó felvezetéssel)... Jó pár vevőt azért fognak veszteni ezzel (bár lehet hogy kit érdekel kategória, megy a szekér rendesen).
-
von toth
tag
Peugeot 2008 1.2 vti-vel kapcsolatban pár kérdés felmerült ismeretségi körben:
1. vajon 10+ éves korára lesz-e még autó belőle
2. váltóolajat lehet-e cserélni benne
3,van-e valami speckó nyűgjhe, mire kell figyelni -
nesa
veterán
Ilyen rövid távon gyilkos lesz a benzines fogyasztás szerintem, de ha nagyon optimista vagy számolj +5L akkor olajcserénként az kb 190.000ft különbség kétlem hogy minden olajcserénél motort kéne cserélni. ezek általában régi vágású dízelek nem igazan érdekli őket mennyit mész, lényeg hogy rúgni nem szabad neki.
Dizel 8L körül elvan klimával városba a HDI még ennyit se kér, a benzines még nyáron se fog 12-13 alatt fogyasztani ilyen távon, ősszel- kora télen már benyeli a 15-16L.Hosszabb utaknál már csak kb 3L a különbség de az se kevés.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #163533 üzenetére
a TBI az DI motor
"For the model year 2009, Alfa Romeo introduced a new turbocharged Gasoline (Petrol) engine badged as "TBi", this 1742 cc unit has direct injection and variable valve timing in both inlet and exhaust cams. This new engine has 200 PS (147 kW; 197 hp) and 320 N⋅m (240 lb⋅ft) of torque. Eventually this unit will replace GM derived 2.2 and 1.9 JTS units.[5] Also a new 170 PS (125 kW; 168 hp) JTDm diesel became available."
-
-
nesa
veterán
Mondjuk nem véletlen ám hogy inkább dízelek vannak, benzinből én nem szívesen etetném az ilyen méretű bódét.
Lancia zetábol nézd hátha több benzines, vagy citroen evasion.Nincs leírás a biztonsági öv átalakításhoz én találtam ki, a hátsó övet kell kicserélni 5m körülire és a gyári pontokhoz van minden bekötve, szóval semmi sufni buhera megoldás.
-
-
-
Emu
őstag
válasz
molnarpeter #163506 üzenetére
Köszi a tippet megnézzük a zafirát és a multiplát is
@ (#163520) nesa: ezekről az átalakításokról esetleg nincs valami cikked, vagy képed? Így már érdekes lenne, bár most néztem meg hahu-n, összesen 3db benzines EV1-t hirdetnek, mindet az ország másik felében
-
nesa
veterán
A 806 és ikreibe valóban közepén kettő pontos van, de öv cserével lehet akár három pontos is, viszont nekem az a tapasztalatom 1000x kényelmesebb a mindennapokba ha 2-2-2 be van berendezve sőt nekem sokszor csak 2-2-1 van, az 5. ajtót 2 perc megcsinálni hogy bentről nyitható legyen, így nálunk a nagyobb tudd ki be közlekedni.
Én csak nyaralásnál szoktam az oda és a haza út alatt egymás mellé rakni a 3 gyereket, mert az is baj hogy hiába fér el a 3 ülés ha nem kényelmes a középsőbe bekötni a gyereket, mert magasan és messze van, persze ha olyan hosszú kezed van mint Jar Jar nak nem gond.
Előfordul ha az első gazda kért volt isofix is, ha ez szempont, vagy kihajtható gyerekülés.
-
-
Pode30
csendes tag
Sziasztok.
Szeretnék venni egy autót munkába napi járáshoz 25km, plusz heti egyszer-kétszer 100km is belemenne.
A keret rá: 1M körül
Ne fogyasszon sokat és ne kelljen egy vagyont költeni a fenntartásra.
Tudnátok ajánlani valamit?Előre is köszönöm a válaszokat
-
-
zolikaDB
veterán
válasz
molnarpeter #163509 üzenetére
Neki olyan 1.5m lenne a plafon, ezt elfelejtettem irni
En C3-as Audi 100 Avantokat mutogattam neki, abbol vesz 2-t, es egyet ujjaepit -
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Egyik kollegam elhatarozta, hogy "visszafele" valt, elege van a modern EGR-es, kettostomegus, csilli-villi, mindig elromlos autokbol.
Es itt jon a csavar: nagy, tagas, kombi-SUV-batár sedan kategorias autot keres, valami sosem elromlo nagy szivo motorral, minel fiatalabb, annal jobb... ABS, klima jol jonne, meg olyan 1980 utani darab, amit nem feltelen kell 3 evente restauralni, mert hiaba nem lehet megolni, de elporlad
En nem vagyok jartas az ilyen birodalmi rombolokban, nektek mi jut eszetekbe? -
159 sw-ben melyek az ajánlott benyás motorok? Mik a nyugjei a gepnek?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #163505 üzenetére
+Zafira A. Multipla volt gázos is, azzal is meg lehet fogni pár forintot.
-
Tewe013
őstag
Sziasztok,
ismerős szeretene kocsit venni, napi munkába járáshoz (<20km). A Fiat, Ford, francia, Seat, koreai kombó kizárva, a keret 1.5M, ha valamivel sokkal jobban járna mehet valamivel fentebb, beltér méretre talán a Polo V lenne a minimum, mert néha többen is ülnének benne, a főszempont a megbízhatóság (senki ki nem találta volna). Tudtok neki ajánlani valamit? -
Emu
őstag
Sziasztok!
Harmadik gyerkőc érkezése miatt kinőttük a "közlekedő edényünket". Jelenlegi 22 éves Mégane mellé keresünk még egyet asszony pajtásnak, min. feltétel: beférjen 3 gyerekülés a középső/hátsó sorba egymás mellé, és be is tudjuk őket kötni, benzines legyen, és jó lenne egy klíma is. Keret: max. 500e Ft.
Amiket néztünk:
1. Megane-ba beférnek, viszont a csatokhoz nem férünk hozzá, hogy bekössük. Adódott volna, hogy Scenic-et veszünk, de keskenyebb, az ajtókat sem tudjuk bezárni...
2. kereskedésben próbáltak "ránk sózni" egy '97-es Galaxy-t de a középső sorban, a középső ülésnek csak 2 pontos biztonsági öve van. Tudom itt létezik beépített gyerekülés, de még nem elég nagyok hozzá a gyerkőcök. Első légzsák meg nem kikapcsolható, így oda sem rakhatom.
3. fentiekből adódóan megnéztem egy PUG 806-t de középen abban sincs 3 pontos biztonsági öv.
4. Xsara Picasso: méretben meg mindenben ez lenne a legjobb, de egyszerűen ebben az ársávban nem találok autószerű járművet, ha meg mégis felkerül egy, aznap viszik.
5. PUG Partner: ez is megfelelő lenne...ha találnék egyet belőle...Így állok jelenleg, igények még lennének (ISOFIX, elektromos ablakok, esetleg tolóajtó, sötétített üvegek, stb.), de ha találnék valamit amibe beférünk, nem rohad, és műszakilag oké, már fizetném és vinném is. Érdemes lenne még valamilyen típusra ránéznem, vagy várjak türelemmel még egy Partner/Picasso be nem esik?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple MacBook
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xbox Series X|S
- Motoros topic
- Elden Ring
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Xiaomi Redmi 14 C 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest