-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #41269 üzenetére
Én a Sigma 17-40-ről beszéltem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Stauffenberg #41269 üzenetére
Kihagytam, hogy a Fujinak hosszabb is a vége, egy fél hangyafasznyi ráhagyással kijön az ekv. 85mm, ami egy általam jól ismert, nagyon gyakran használt látószög. Tényleg csak arra kéne, hogy amikor nincs időm cserélgetni a fixeimet, akkor is legyen egy munkára is alkalmas zoom üvegem.
Hiába imádom az XF 18-55-öt, az már a vintage kategória lassan, ráadásul mindkét végállásban extrém lágy, szinte csak 23mm és 40mm között tudom használni (minden más "emergency only").
-
Stauffenberg
nagyúr
X-T5 + 16-55 f2.8 (mk2) ~960 gramm
A7 IV + 24-70 f2.8 (mk2) ~1400 gramm
És méretben is jelentős a különbség, bár egyik sem egy kompakt setup. Arról nem beszélve, hogy az X-T5 esetén ott a lehetőség, hogy amikor nem zoomozol, akkor kicsi objektívekkel egy pofás kis könnyen cipelhető, vállról lógatható, relatíve kompakt cucc.Ha meg mindezt összeadom egy gimballal, akkor végképp számít az a közel fél kiló különbség, ha egy egész napot végig kell videózni (btw nem ismerem azt a Sigmát milyen videóra, de a Fujiból az mk2-es változat tele van kúl videós fejlesztésekkel). Pláne akkor, ha még gimbalból is kell egy nagyobb-nehezebb, mert annak van csak akkora teherbírása.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #41267 üzenetére
Nem tudom, ilyen kaliberre inkább vennék egy FF vázat és a 24-70 II Art-ot. Ha lenne már vázam, akkor is inkább eladnám és váltanék FF-re.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
csaabz #41263 üzenetére
Jó cucc lett és szerintem az ára sem vészes. Már csak az a kár, hogy nem lett hosszabb a vége (de ez csak személyes preferencia, ismerem a nagy elődöt és mindkét végén bővült a tartomány).
Szerintem lehetett volna belőle egy 55-öst kicsikarni a végére, még akár úgy is, hogy oda mondjuk beesik a fényerő f/2.8-ra.
Sajnos nekem ha kell egy zoom, akkor azért, mert nem érek rá cserélgetni a 23, 35 és 56mm között és a Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 egyetlen hátránya ehhez a Sigmához képest, hogy eldob kb. 1 fényértéket, cserébe jóval nagyobb a hasznos átfogása.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mathiask #41251 üzenetére
Az X100 sorozat mindig is igényelt annyi előfeltételt, hogy tudod mit akarsz és ez a látószög neked jó lesz (az előtéteket nem akarom lebecsülni, de azért azok nem dedikált objektívek, pláne nem zoomok).
Sokan nyígtak, hogy akarnak egy cserélhető objektíves X100-ast, de mintha senki nem akarna emlékezni arra, hogy volt ilyen (kettő is). Most meg pár év szünet után újra lehet indítani az E-sorozatot, fel kellett árazni az X100 mellé és hirtelen mindenki meg van őrülve, hogy VÉGRE VAN cserélhető objektíves X100 (vagy a Fujifilm megvette az összes influenszert, mert gyanúsan ugyanezt mondja az összes). De az van, hogy a hírek szerint az X-E5 már most lenyomta előrendelési számokban az X-T5-öt.
-
csaabz
őstag
-
-
Zanik
addikt
válasz
Mathiask #41251 üzenetére
Nyilván vannak jelenleg sokkal jobb ajánlatok a Fuji palettáról, de szerintem pont az a szépsége a különböző géptípusoknak és vázaknak, hogy mindenki tud a neki leginkább megfelelőt/tetszőt választani közülük.
Én vállalom, hogy X-E2S tulajként elfogult vagyok az X-E szériával kapcsolatban, és bármekkora hülyeség is mások szemében az X-T50 vagy épp az X-T5 helyett egy X-E5-öt venni, én mégis utóbbit fogom választani. -
Ijk
nagyúr
válasz
lugosi #41253 üzenetére
X-E5-t akartál gondolom írni.
Majd szépen lejjebb megy az. Sony a6700 650-700k volt bejelentéskor, most meg 554 akciókkal. És itt nagyjából ki is fújt a konkurenciája (már ha nem házon belül nézzük).kovsol: Egyik sem pancake, szvsz ezek nem fogják veszélyeztetni a fix üveges gépek szűk piacát. Sokan egyébként pont azért vesznek fix üveges gépet mert nem cserélhető, nincs késztetés rendszerépítésre, nem kell azon agyalni mit tekerj fel, mit vigyél magaddal, obikat cserélgess. Ezek nem racionális érvek csak az emberi agy ilyen hogy sokszor fizikailag kell bekorlátozni magunkat az egyszerűség kedvéért.
-
kovsol
titán
válasz
Mathiask #41251 üzenetére
Leaf shutter is lehet előny bizonyos esetekben, meg jellemzően több kattintást is bír.
X-E4 pl még csak 100k kattintásra volt hitelesítve. Az X-T50 150-200k. Gondolom az X-E5 is hasonló.
Míg mondjuk leaf shutterrel 300-500k -kat olvastam.
Persze tudom ez random, de azért nem mind1, hogy eleve milyen magasról indul az a random kalkulátor.X100 nak azért megvannak a limitációi, és most pl a kinaiak nagyon feljöttek pici fényerős olcsó obikkal. Pl a Viltroxnak jó áron be lehet szeretni 25/35/56 f1.7 sort. Ezek egyre jobban felértékelik a cserélhető mivoltját egy gépnek.
De több másik gyártó is már Fujira obit. -
Ijk
nagyúr
válasz
Mathiask #41251 üzenetére
Az előnye hogy tudsz ratekerni másik gyujtotavot is. Nem mindenkinek a 35mm kedvenc, de lehet hogy attól még szüksége van rá.
Magam részéről az x100-at venném, de csak mert rauntam az objektív cserelgetesre, és kizárólag egy obit használva valóban csak előnye van. F2-es fix cserélhető opcioban jóval nagyobb. -
Mathiask
senior tag
Így kb a kit ára megegyezik az X100vi árával.
De én továbbra se értem hobbi célú(család, nyaralás, stb, nincs másik fuji fényképezőgép objektívekkel) felhasználás esetén az X-E5 kit előnyét az X100vi-el szemben.
-X100vi szemszögéből így néz ki az X-E5 kit szerintem:
-F2 helyett F2.8
-Nincs vaku
-Nincs ND filter
-Gyengébb evf (valószínűleg nem számít annyira), nincs ovf
-Gyengébb hátsó kijelző (valószínűleg nem számít annyira)
-Nincs időjárás állóság
-Állítólag gyengébb az ibis (Gordon Laing tesztjében azt mondja 4 stopot tud, mint a T50, míg az X100vi szerinte 5-6-ot)
+Filmszim tárcsa
+Cserélhető objektív
De szerintem az említett hobbi felhasználásnál elég kicsi az esélye, hogy valaki ~50mm-nél hosszabbat szeretne felrakni. A 18-23-50-et pedig az X100vi-nál is le lehet fedni a konverter lencsékkel. Én gondolkozom X100vi vagy X-E5 kit vásárlásán, de a fent említett okok miatt az X-E5-nek olcsóbbnak kéne lennie szerintem, hogy az említett hátrányokat kompenzálni tudja. Az más kérdés, ha van már valakinek egy csomó x objektívje otthon amúgy is. -
Zanik
addikt
Csökkentek némileg a magyar előrendelési árak:
Váz - 626ezer Ft
Kit - 727ezer Ft
csak pár ezerrel drágábbak mint az átszámított eurós árak. -
turbulencia8
őstag
válasz
turbulencia8 #41248 üzenetére
Amugy napkozben tovabbra is a Fuji 15-45/3,5-5,6 kit obi a fonyeremeny, es ha csak egy valtast vihetnek hozza, akkor az mindenkepp a Viltrox 25/1,7 lenne - kiegeszitve TTL vakuval.
Hosszu tavon inkabb valami f1,2-es obit szeretnek harmadik utazosnak, de pl. a Voigtlander 23/1,2-t nem kiemelkedo sajnos. -
turbulencia8
őstag
Manualisban van utazashoz kivalo es kicsi 23/1.4 (TTartisan). Majdnem eladtam, de vegul sokat hasznalom Korfun (foleg este). A szinten kompakt Viltrox 25/1.7 nagyon jo belterre is, akar templomokban, de este mar keves. Masik elonye, hogy meghagytam az f1.4 manualist, hogy igy legalabb nem felejtek el fenykepezni.
-
s4tch
veterán
válasz
Stauffenberg #41244 üzenetére
Ja, a T2 + 35 f1.4 arányos együtt.
Nekem az m1 + 27mm pancake is tetszik egy csomagban. Ezek az új M5/E5 vázak is palacsintáért kiáltanak.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #41241 üzenetére
Olyan nincs hogy egy obi túl kicsi egy vazon, csak olyan hogy túl nagy. X-e5-on nem biztos hogy hasznalnek 1.4-es fixet.
-
gorgo
őstag
válasz
Stauffenberg #41244 üzenetére
Mindegyiken jól néz az ki
.
Lugosi: vedd a T5-öt, tuti jobb váz, kiszolgál sokáig. -
válasz
Stauffenberg #41238 üzenetére
Köszi, a képeket is. Ezt most meggondolom szerintem. Egy kicsit úgy voltam hét közepén, hogy hátha egy X-E5, de nem. Nagyon jó gép, de egy T-t szeretnék már hónapok óta, és tudom hogy miért szeretném. Az E egy érzelmi döntés lenne. Tetszeni nagyon tetszik nekem is, mint ahogy Zanik írja.
Akció van a T-re, szülinap jön, lehet hogy a család is beszáll, ezen most nagyon elgondolkozok.
Pont van 27-esem is, de a kedvenc obim (bármennyire is meg szoktam rá haragudni néha) a 23/1.4 R (érzelmi alapon), és a 15-45 (racionális alapon). Ez utóbbi tudom, hogy egy alsó kategóriás objektív, de nagyon szeretem mióta megvan. -
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #41241 üzenetére
És az X-T5 még icipicit kisebb is (szemből/hátulról), amit én fenemód szeretek, mert az X-T4-ig csak nagyobb, meg nagyobb lett ez a széria, nekem meg az X-T1 mérete volt az etalon mindig (legalábbis ennél a formánál).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #41237 üzenetére
Ha nem számít a méret/tömeg, akkor X-T5, imádni fogod a kezelését, az EVF-et, a sokkal jobb akkut és azt, hogy tele van átprogramozható gombokkal meg tárcsákkal, hogy masszív a felépítése és időjárásállósága miatt nem kell féltened szakadó hóban vagy kisebb esőben.
Hozzáteszem, nekem ez a váz még éppen az a méret, amit szívesen magammal viszek helyekre. Neked is az lesz ha rápattintod a 27mm F2.8-at. -
Nem lett "olyan" vészes az ára. Mármint nem annyira, mint amennyire féltem tőle. Mégis inkább az X-T5-öt venném (most akciósan 20 ezerrel drágább).
Ami miatt én ezt venném:
- iso tárcsa (sose volt még olyan vázam ami tudja, de használnám)
- jobb kijelző, jobb evf
- az lcd mechanikája
- jobb akku
- időjárásállóság (sose volt olyan vázam se ami ezt tudja).Ami engem személy szerint nem érdekelne mint különbség:
- 2 kártyahely
- videós tudás (csak rábeszélésre nem 1080p-ben videózok)
- váz felépítése (távmérős stílus vs hagyományosabb)
- súly, méret. -
turbulencia8
őstag
válasz
Stauffenberg #41217 üzenetére
Lehet, persze.
-
válasz
vakablak93 #41233 üzenetére
Köszi, ezt nem tudtam. Akkor egyetlen előnye mégis van, hogy a II-esem van, hátrányai mellett (raw fileok Mac Fotókban).
-
válasz
vakablak93 #41216 üzenetére
Classic neg az XT30II-ben is van. A simában is, nem?
-
b.vr
őstag
"Ez a megközelítés amúgy nagyon fals. Á, fotóra jó a 6-7 éves cucc, ellenben videóra oda nagyon kell a hipi-szupi űrtechnika."
Az én fent írt megközelítésem nem ez. Hanem hogy az első igazán komoly MILC-eknél (Oly E-M1 és Fuji X-T1) fotózásnál milyen minőségű RAW-fileokból lehetett kiindulni fotós utómunkánál, és azokhoz képest milyen rettenetesen tömörített 8 bites fhd videók voltak csak videós utómunkához. Márpedig az egy jogos elvárás hogy ez a kettő legyen ugyanolyan - pont mint ahogy amikor CGI rendereket csinálok, ott teljesen mindegy is hogy melyik a feladat (hiszen olyankor az animáció is pont ugyanolyan állóképekből álló szekvencia tud lenni mint ha csak egy képre van szükség, így utómunka szempontjából pont ugyanakkora bennük a potenciál. Na meg hát pluszban a rolling shutter probléma meg eleve fel sem merül. Az FPS is akkora amekkorát csak az ember akar.)
Ebből a szempontból érdemes szerintem nézni azóta a videós képességek fejlődését, és hát így jól látszik hogy elég látványos volt a fejlődés és van is még bőven potenciál (amíg legalább a fogyasztói csúcs gépeknél általános nem lesz villámgyors kiolvasás és az internal recording raw video)
Csak a fotós szempontból nézve eleve sokkal kevesebb tér volt a fejlődésre, ezért is volt hogy a last camera syndromeról már bőven 10+ éve is cikkeztek. -
gorgo
őstag
válasz
madgie #41227 üzenetére
Nekem eszembe jutott venni egyet, de nem marad (ez sem).
Ja, vannak faszás üvegek (barom módon eladtam az 56-ot), igazából a 13/1.4 meg hozzá egy 27/1.2 és egy 56/1.2 az bokalefosós szett. Alá egy X-T5(0). Zoomnak meg az 55-200 (na ezt viszont nagyon szeretem).
De ha valami mozgalmas helyszínen van az ember, a cserélgetés azért nem az igazi. Egy darabig bírom, de amikor úgy jönnek a témák, hogy a következő témára ziher, hogy pont másik obi kell. Na ezen elvérzek idegileg... -
gorgo
őstag
Fuji részéről azt nem értem hogy a vérbe nem lehet kapni egy pro vázat kitben pro üveggel!?!?!44!
Mert mondjuk lehet, hogy bejönne a 40mpix, de lehet, hogy nem jönne be a 16-55/f2.8 mk2, viszont ha megvenném kitbe, akkor legalább nem buknék rajta. Ellenben ha megvenném aranyárban újonan, akkor garantáltan csak bukóval lehet eladni. Nomeg bekapják de tövig, 544khuf, de hogy még az mk1 is fél milla, az valami nagyon beteg.
Szóval Fuji elmehet a büdösbe... -
gorgo
őstag
válasz
Stauffenberg #41224 üzenetére
Értem én a videós oldalt, mégha csak messziről meg nem annyiera mélységében. nyilván nem videózom, ez kiderült volna, sosem szólok hozzá erről az oldalról.
Alapvetően igazad van, az elmúlt években a video fejlődött SOKAT és a fotónak meg alig van hova fejlődnie. Egyetértek.
Csak arra akartam célozni, hogy van azért (kevesebb) olyan ember, aki azért titkon már 6-7 éve reménykedik, hogy majd kijön a Fuji egy pont olyan vázzal, amire vágyik (csak fotózás oldalról). És azzal majd milyen fasza lesz.
Amúgy én mostanában főleg az üvegeken pörgök. Fotónál adott szenzorméretnél nehéz nagyot fejlődni szenzorban, viszont lehetne üvegben! Eddig nem sok sikerrel, még nem találtam meg azt a zoomot amit meg is tartok. -
Stauffenberg
nagyúr
Azokat a DVD-n is jól mutató filmeket olyan kamerákkal és bevilágítással vették fel, amiket a forgatás idejére bérelni is millió dolláros kategória.
Amúgy nagyon szívesen megvédem az álláspontomat azzal kapcsolatban kifejtősebben is, hogy a videós aspektusok sokkal nagyobbat fejlődtek 6-7 év alatt, mint a fotósok, de előbb visszakérdezek: Ugye nem videózol?
Videónál a majdnem nullából kellett építeni valamit, 6-7 éve még egy drága MILC is annyira elmaradott videós funkcionalitással bírt, ami mondjuk a profi videokamerák belépő szintjét sem éri el. Nagyon messziről kellett indítani ezt a történetet. Nem arról beszélünk, hogy egy kiforrott valami lett kicsit még jobb, mint régen, hanem ég és föld a különbség. Ha érdekel hozok ezekre példákat, de feleslegesen nem locsogtatnám a számat róla tovább.
-
p_adam
addikt
Ilyen alapon akkor fotóra is el lehet mondani teljesen ugyanezt...
Úgymond egy álló képkocka erejéig csinálni "jó" fotót könnyebb.
Persze, lehet a kamerát állványra rakni. beállítani, megvárni a jó fényt, stb. stb.
De induljuk ki abból, hogy hasonló módon, relatíve kevés eszközzel használnánk kameránkat videóra, ahogy fotóra is tesszük.
Ez esetben a stabilizálás minősége, AF (beleérte az adott optika működését...), rolling shutter (mozgás), videóban elérhető dinamika mind-mind számítani kezd.
Ezen hibákat nem feltétlen lehet úgy kukázni, mint pár fotóból kiválasztani egy éleset... meg nyilván a hang se mindegy, azt se veszi fel minden kamera egyformán.
Vagy ok, ne legyen AF, jobb kézzel.
De ekkor meg az a nem mindegy, hogy milyen minőségű a kereső, LCD. Fotónál eljátszom, hogy ránagyítok, kész - videónál ezt folyamatosan fenntartani jóval nehezebb, amiben nagy segítség, ha van egy kamera, amiben az említett dolgok 2025-ös szintűek.
Persze lehet rá rakni monitort stb. stb.
De minek ha már tényleg jön egyre több olyan kamera, ahol a képességek fejlődése miatt meg lehet oldani anélkül is.
Szóval: ha nem is kell, meg az számít, aki a kamera mögött van stb.
de azt is fogadjuk el, hogy ezek nélkül lényegesen nehezebb, míg fotóra egy kép erejéig megkerülhető minden "elavult" dolog. -
gorgo
őstag
Pont a napokban néztem egy "retró" magyar filmet a netflixen, ami a nyolcvanas években játszódik. Szép steril, zajmentes és borotvaéles 4k.
Szépen megcsinálták a színvilágot valami vintage-re kiégve semmi, bebukva semmi, pihe puha tónusok, pont mint a 80-as években.
Nem mondom, hogy visszasírom a VHS-t, mert nem, de egy kicsit olyan mehh ez az egész.
Ellenben láttam hasonlót, ami viszont japán, ott érdekes módon jobban odatették magukat és komolyabb utómunkával olyan lett a képi világ, mintha a 80-as években járnánk! Sokkal elfogadhatóbb, sokkal hitelesebb. Biztos többet szoptak az utómunkával...
Vicces, hogy az első esetben a szipi-szupi modern technika eredménye csak egy mehh-re futotta. A második esetben meg elég lett volna valami középszar régebbi technika mögé és még az eredményen is kevesebbet kell utólag maszírozni és magától hiteles. Persze azt is űrtechnikával vették fel, csak hogy legyen mit visszabutítani. Fura egy világot élünk.
A film persze nem ettől volt jó vagy rossz. -
Zanik
addikt
Azt az egyet el kell ismerni a Fuji-nak, hogy az ilyen Summit-ok alkalmával mindig felpezsdül ez a fórum. Lehet csak ezért csinálják...
-
gorgo
őstag
válasz
Stauffenberg #41215 üzenetére
Ez a megközelítés amúgy nagyon fals. Á, fotóra jó a 6-7 éves cucc, ellenben videóra oda nagyon kell a hipi-szupi űrtechnika.
Nézőpont kérdése. Kismillió olyan film van, ami még DVD-n is király és nem attól király, hogy milyen műszaki színvonalú kamerával vették fel, hanem mert maga a film király.
Ami attól király, hogy 4k60-ban fut és tök tudja még milyen paraméterekkel lett véve, nos, ha csak ettől király, akkor az számomra önigazolás alapja a pixellkukkolásomnak és hogy hulla feleslegesen tartok egy gfx vázat. Szart lövök azzal is, de mégis jobb a szaga! He-he.De hogy megadjam, elismerem, hogy pl. természetfilm esetén valóban baromira nem mindegy, hogy SD vagy UHD, meg a többi... Kivétel tehát van.
-
vakablak93
őstag
válasz
Stauffenberg #41217 üzenetére
Ne haragudj, ezt nem tudom. Én máig 1.0 firmwarrel használom a gépet, és ez így is marad.
Én a kis fn gombra tettem a mentett preseteket.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vakablak93 #41216 üzenetére
A filmszim tárcsán lehet már az FS1, FS2, stb pozíciókra saját receptet menteni?
Amikor kijött, ez volt a legfőbb kritikám vele kapcsolatban, hogy ha már azt a helyet egy dedikált filmszim tárcsának szentelik, akkor a szabadon programozható helyekre miért nem lehet saját filmszim recepteket menteni és miért csak a gyáriak rakhatók rájuk.
-
vakablak93
őstag
válasz
Stauffenberg #41215 üzenetére
amúgy van olyan téma, amit az X-T30-cal még nem tudtál meglőni, de az X-T50-nel már igen?
- bármi amihez akár csak marginális sebességű sorozat kicsit is jól jön.
A sorozat teljesen használhatatlan volt a T-30-ban, mert a gép puffere, kártyaírási sebessége egy vicc volt. 3 fps mellett is kb. azonnal fekete képet adott, az X-T50 teljesen király ebben is.Amit mondani akartam ezzel kapcsolatban, hogy egy 6-7 éves pro géppel a mai napig tudsz pro fotókat lőni
- kérlek ne haragudj, félreértettelek, ha így írod értem mire gondolsz.
Akármivel lehet szépen fotózni, a legtőbb rajtam múlik nem a gépen, ez teljesen igaz.kényelmi dolgokon kívül vannak benne olyan fejlesztések, amik korábbi gátakat robbantottak szét?
- Igen. 2 ilyen dolog van benne.1. az újabb filmszimulációk:
-Classic Neg.
-Nostalgic Neg
-Reala AceTöbb új is van benne, de ezek ütnek számomra igazán, a Classic Chromot már elő se veszem.
2.újabb Jpeg beállítások. Clarity, color chrom blue, bőrsímítás
3. De messze a legjobban amit itt mindenki marhaságnak tart, a Filmszim tárcsa
Korábban, komplett preseteket mentettem el, amik egy filmszimhez passzoltak, ha bármi miatt is éppen nem tettszettek akkor maradt a gépnyomkodás vagy utólag a PC előtt szenvedni otthon.
Az X-T50 esetén csak egy alap élesítés/zajszűrést, clarity stb-t mentek a felhasználásnak megfelelően elnevezve mentem őket. Pl. nappali portré, óvárosi kirándulás stb..
Helyben csak a filmszimet kell hozzáválasztanom.
Ez így nagyságrendekkel meggyorsította az egészet, és a sikerarányt - azaz hogy hány jpg lesz piszkálatlanul tökéletes számomra - ugrásszerűen növelte meg.
Klasszisokkal kevesebbet kell helyben a géppel is szüttyőgni.
Az egész JPG-s gondolkodást teljesen átformálta nálam.Elhiszem ha azt mondjátok ezzel valami fura űrlény vagyok, de nekem ezek eszméletlen sokat dobtak a végeredményen.
Mielőtt megvettem kicsit paráztam milyen lesz, és lehet X-T5 kéne, de nem bántam meg.szerk:
Amúgy én nem utálom a 40 megapixeles szenzort, csak jelen állapotában nem nekem való
- Sokszor leírtad már hogy videóra lassú a kiolvasása, és nem oké a rolling shutter vele.
Nyilván nem való mindenkinek, remélhetőleg jön majd valami jó idővel neked is. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vakablak93 #41213 üzenetére
Na érts félre kérlek, egyáltalán nem invalidálni akarom az élményeidet, de amúgy van olyan téma, amit az X-T30-cal még nem tudtál meglőni, de az X-T50-nel már igen? Az AF-ben volt is honnan feljönni az X-T30-óta, ahogy a 40 megapixelnek is van bőséggel crop potenciálja és ezek tök jók, de amúgy ilyen kényelmi dolgokon kívül vannak benne olyan fejlesztések, amik korábbi gátakat robbantottak szét?
Amit mondani akartam ezzel kapcsolatban, hogy egy 6-7 éves pro géppel a mai napig tudsz pro fotókat lőni, egy 6-7 éves hobbi géppel ma is tökéletesen el lehet hobbizni. A modernebb gépekben lévő fotós funkciók persze tök jók, de a többségük (szerintem) nem olyan, ami feje tetejére állítja azt, ahogyan alkotunk.
(Amúgy én nem utálom a 40 megapixeles szenzort, csak jelen állapotában nem nekem való, szerintem a 26-ról 40 megapixelre ugrásnak igenis végre van tényleges értelme, mert szignifikáns változás, nem úgy mint a korábbi maszatolás a +2 megapixelekkel pár évente). -
b.vr
őstag
válasz
Stauffenberg #41206 üzenetére
"Aki már unja a videóval példálózást, attól bocsi, de nem tudok mást
mondani mint azt, hogy az elmúlt 6-7 év bármelyik fényképezőgépe jó
nektek. "
Nem fogalmaznék ennyire drasztikusan, de alapvetően egyetértek, pár
éve majdnem írtam is egy blogbejegyzést az esetemben konkrétan
megvalósult last camera syndrome-ról. (2013 őszén jelent meg az Oly
E-M1), és ha a videózás nem kezdett volna érdekelni semmi okom nem
lenne még ma sem továbblépni. A video miatt váltottam mind a két
rendszeremben (Az Oly még évekkel ezelőtt és a másodrendszeremben
pedig épp mostanában a Fuji X-E2 helyett pedig X-S20. Amivel egyébként
nagyon elégedett vagyok, csak még pont nem volt időm sokat használni,
majd csak jövő hónaptól) Én persze nem vagyok ennyire video fókuszú,
és már csak azért sem fogalmaztam volna annyira drasztikusan mert
fotózás és általános használhatóság terén is jönnek az amúgy jó
fejlesztések, csak videóban sokkal gyorsabb és jelentősebb a fejlődés,
és van is még bőven tér. Mobilban is csak ez indokolja számomra ahogy
lépegettem feljebb, amikor videóban igazán jelentős ugrások történtek.A jpg szinek fontossagaban maximalisan egyetertek, meg ugy is hogy a portreknal es az utifotoknal a szukitett valogatast (pont mivel szukitett) mar egyenkent szerkesztem, csak hat tok jo ha szep a kiindulas (es ezert orulok hogy az x.s20hoz mar tudom hasznalni az x raw studiot, 16 bites tiff, a jpg szinekkel, pont mint az Oly workflowmban)
-
vakablak93
őstag
válasz
Stauffenberg #41206 üzenetére
Aki már unja a videóval példálózást, attól bocsi, de nem tudok mást mondani mint azt, hogy az elmúlt 6-7 év bármelyik fényképezőgépe jó nektek.
- Hát őőő izé... Az X-T30 után hiperugrás az X-T50 fotóban.A képminőség, AF és álltalános használhatósági fejlődés akkora volt, hogy egy lapon se lehet őket említeni.
Mielőtt mondanád, nem, nem vagyok pixelmajmoló, tv kijelzőjén nézem a fotókat vissza. És kicsapta a szemem a külömbség.
Szerintem masszívan érezhető a fejlődés volt fotóban, én azon kevesek táborát gyarapítom akik odáig vannak a 40-es szenzortól.
24MPX gepet meg a vagdosas miatt nem vennék már.Egyebként nagyon remélem hogy igazad lesz, és a Fuji hozni tudja majd azt hogy jóval többet kínál tudásban és így fennt marad még jó sokáig az X rendszer.
Nem szívesen cipelnék GFX-et 🫠 -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #41211 üzenetére
Pont a múlt hétvégén volt egy melóm, négy órán át csináltunk egy jóga könyvhöz illusztrációkat műteremben (kb 200 kész fotó). Jól exponálva, ColorChecker-rel belőve a WB-t csak négy fotót kellett utómunkázni, bőrtónusok, kontraszt, minden a helyén volt, azok a Jpeg-ek mentek a megrendelőnek, amik kiestek a kamerából.
De azt a négy szerkesztettet is csak azért kellett, mert pár póznál kilógott a láb/kéz/akármi a papírháttérből, amit így PS-ben meg kellet hosszabbítani Bicskéig, de legközelebb nagyobb stúdió kell (nem én választottam) és akkor még ennyi feladat sem lesz
(Amúgy lehet nem ez a legjobb példa erre, hanem egy rendezvényfotós munka, de na... örültem)
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #41210 üzenetére
"Én másodállásban viszem a fotós vállalkozást és borzasztó sokat gyorsít a workflow-n, nem mindegy mennyit vesz el egy-egy meló a magánéletemtől."
Főállásban sem, nagyon nagyrészt ezért Fujizom én is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Igen az a Sigma sor egy igen erős érv, de azzal csak Sony vagy Panasonic irányba nyitott az út (Nikon, Canon verzió nincs) és nincs nekem tetsző portré üveg abban a sorban (a 90mm f/2.8 valahogy nem...).
Sony esetén ott az FE 85mm f/1.8, Panasonic esetén meg a 85mm f/2, mint nem horror árú "budget" üvegek. Hát a kettő közül inkább a Sony (hányok a Panasonic üvegek színeitől, már MFT-n is gyűlöltem), de a Sony esetén meg nincs olyan FF váz amire tudnék váltani.
Teoretikus felvetés: X-T6 egy stacked 40 megapixeles szenzorral 2000-2200 dollár körül nekem biztosan jobb alternatíva, mint a stacked 33 megapixeles Sony A7 V, ami biztosan lesz 3000 dollár. Az üvegek már megvannak hozzá (az XF 16-55mm f/2.8 mkII kellene még, amit csak akkor veszek meg ha már biztosan maradok a rendszeren, de erre ilyen méretben és átfogásban biztosan nincs FF alternatíva).
És akkor még megemlíteném a Fuji színeit és kiváló Jpeg motorját. Én másodállásban viszem a fotós vállalkozást és borzasztó sokat gyorsít a workflow-n, nem mindegy mennyit vesz el egy-egy meló a magánéletemtől.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #41206 üzenetére
A Z6III azért piszok jó hibrid cucc most, alig várom, hogy a csapatból vegyen valaki egy olyat.
Nem mintha óriási szükség lenne rá, dolgozunk mindenféle cuccal (A7S III, Z7 II, X-T4/5, Osmo 4, iPhone-ok, Mavic 3 Pro, Air 3S stb) és kb minden jó valamiben és egyik sem mindenben.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #41204 üzenetére
Azért elég jó pl. Sigma 24-35-50-65 F2 sorozata (ha már APS-C 1.4 szeparáció), fém tubusos, masszív, jó optikai jellemzőkkel. Egy A7III-al (500k) vagy A7IV-el (740k) párosítva is igen jó X-T5 alternatíva (de ott van a Panasonic S széria is), csak ha van kedvenc gyújtótávod még mindig ott az opciód f1.4 üvegre, APS-C-n nincs f0.95-re.
Videózáshoz még mindig nem értek. -
Stauffenberg
nagyúr
"No de epp ez az, hogy a konkurencia joval erosebb lett, egyre bovebb a portfolio - hova akarnak a fujinal arat novelni?"
Ezt én is felvetettem, hogy ha benyomulnak bőven az FF árszintre, akkor azt kockáztatják, hogy az emberek inkább azt fogják vásárolni. Az egyetlen lehetőség azt csinálni, amit eddig: Azonos pénzért jelentősen többet adni, így az X-T6-nak is komoly dolgokat kell majd gurítania. Az X-T5 (vagy az X-H2) nem a Z5 II crop alternatívája, hanem a 3000 dolláros Z7 II-nek. Ahogy a 2500 dolláros X-H2s sem az A7 IV-nek, hanem a 3500 dolláros A7S III-nak a crop alternatívája, csak fotóra nem 12, hanem 26 megapixeled van.
Aki már unja a videóval példálózást, attól bocsi, de nem tudok mást mondani mint azt, hogy az elmúlt 6-7 év bármelyik fényképezőgépe jó nektek. Ha csak fotóznék és FF kéne, engem a Z5 II sem érdekelne, hanem már rég lenne egy A7 III-am, mert semmi olyat nem tudnak a nála újabb gépek, amik fotóban ég-és-föld különbséget adnak. De ha már kell a jobb videó, ha már kell a nagyobb felbontás, ha kell a gyorsabb stacked szenzor, akkor visszakanyarodhatunk ennek a hozzászólásnak az első bekezdéséhez, hogy erre jellemzően még mindig az APS-C az olcsóbb alternatíva.
-
gorgo
őstag
Hmm, nekem aztán full mindegy, tilt vagy flip, mivel a keresőt használom 99%-ban. Még a fix hátú E2 se volt gáz, persze azért jobb ha nem fix.
Ha majd lesz 40mpix bayer szenzoros X-váz, rohanok venni, addig meg jó a 26-os kicsi xtrans S10 meg a bayeres 50-es nagy. Amire jövő héten rápróbálok egy f4 zoomot és összesírom magam és berúgok kínomban. Valaki egy(-két) sörre? -
Stauffenberg
nagyúr
"Fuji X-T vonalat ki fogja nyírni amint a 33MP+ rétegelt szenzoros FF vázak megjelennek abban az árkategóriában."
Egy stacked Sony A7 V, de még inkább egy A7C III nekem nagyon adná. De azért lássuk a trendeket: Ezek már a 3000 dolláros kategóriában fognak versenyezni. Az elmúlt években az összes gyártó úgy adott ki új generációkat, hogy mindig jött velük egy áremelés is (nem sok kivétel akad, bár az X-T5 éppen az).
Tegyük fel az X-T6 is kap egy stacked 40 megapixeles szenzort, végre gyorsul a kiolvasás, akkor mondjuk 2000-2300 dollárért még mindig versenyképes alternatíva lehet egy 3000 dolláros A7 V ellenében, főleg ha videóban* is kap egy nagy lökést (internal RAW, open gate 6,2K sub-20 ms kiolvasással, oversampled cropmentes 4K60p, stb) és mellé tesszük az objektív kínálatot, amiből még mindig könnyebb kimazsolázni a kicsi-fényerős-megfizethető-időjárásálló négyszögben egy egész sort, mint FF-re.
Amikor az X-T3-at vettem is "csak" 150 ezerrel kellett volna többet fizetnem egy A7 III-ért, de amikor megnéztem az akkori objektív felhozatalt, drámai volt a különbség a Fuji javára. Az elmúlt hetekben megnéztem már néhány olcsóbb FF objektív (főleg Viltroxok) tesztjeit és azok belépő hobbi üvegek, amik meg tényleg jók (pl: LAB széria) azok kb a Fujifilm f/1.4-es fixek árszintjén vannak, de jóval nagyobbak.
*Bocsi kovsol, hogy megint ezzel jövök, de ezek hibrid felhasználóknak szánt gépek és nem tudom megkerülni. Bocsi-bocsi!
-
Zanik
addikt
Én nem titkolom, nekem számít hogy néz ki egy fényképezőgép-váz.
És lehet bármennyire jó a Sony, egyszerűen külsőre nem tetszenek a vázai. Ridegnek, gépiesnek érzem őket. Elhiszem, hogy kiváló céleszközök, praktikusak, ergonomikusak és modernnek, de ha ránézek, kézbe veszem, nem érzek semmit.A másik dolog, ami nagyon tetszik és szeretnék olyan vázat, ami tudja, az a tilt screen.
Szóval ott van a Nikon Zf vagy a Zfc. Szépek, de flip screen-esek.
OM System OM-3/OM-5? Bár jól néznek ki, de MTF a szenzor és szintén flip screen-esek.
Mi marad annak, aki szeretne retro stílusú MILC-et venni tilt-screen-el?
Csak a Fuji.
És akkor ott van náluk a palettán az X-T30 II "belépőnek", feljebb az X-T50 és most már az X-E5. Mindenki más vehet X-T5-öt.Az árak elszálltak, ezt már megállapítottuk. Egyszerűen el kell fogadni, hogy ha olyan vázat akarsz, ami kiszolgálja az igényeid és ízlésed, akkor sokkal mélyebben zsebbe kell nyúlnod mint 10 vagy épp 5 évvel ezelőtt. És ez folytatódni fog, és nem csak a Fujinál.
Nem feltétlen jó analógia, de hasonló dolog játszódik le a kerékpáriparban is, főleg a COVID-járvány óta. Hiába csorog le pár évente a technika az alsóbb szegmensbe, egyre drágább és drágább lett a belépő-kategóriás jó minőségű kerékpár. És nem is nagyon látszik hogy érdemben visszacsökkenne a korábbi árszintre.
Minden drágul. Csak a fizetésünk nem nő hasonló ütemben. Ez van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Eladó Canon RF-S 55 210mm f/5 7.1 IS STM teleobjektív
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- Canon EF 17-40mm F/4 Fullframe obi
- ÚJ Lenovo Legion Pro 5 16IRX9 - 16" WQXGA 165Hz - i5 14500HX - 32GB - 1TB - RTX 4060 - 3 év garancia
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 4K 3840x2160 - 138Hz & 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest