-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz
yodamastah #154028 üzenetére
Kuszik lentebb a tepes de meg valoban sokat ovatoskodom.
-
kelly416
veterán
válasz
vendingo #154031 üzenetére
Szép teljesítmény. Gratula.
Kollégám is elment Szentes - Sirok távon a többi ismerőssel egy csapatban Siroki mozoros talira. (Hát nem most volt, na.) Kollégám 125ccm a többiek mind 1000ccm körüli gyorsaságikkal.
Sirok előtt megálltak tankolni, kolléga lekapta a tanksapkát, meglógatta a motort és mondta, hogy majd tali után Szentesen tankol. A többiek kissé irígykedve néztek rá. Mindennek van előnye és hátránya is. -
Khaosz55
addikt
válasz
yodamastah #154028 üzenetére
2 hete voltunk Szardínián, eszméletlen 50km-es szerpentinek, persze ez közút, de baromira jó tapadás.
-
vendingo
veterán
válasz
yodamastah #154028 üzenetére
Kb 2 hete van fent az új gumi, van benne 500km.
A 25 ló és 25Nm nem nagyon darálja, na meg én se vagyok a kanyarok királya. Szerintem ez a gumi 15000+ elfut majd nálam.
Más: tegnap jöttem le a nyaralóba, kb 70km-en keresztül beálltam egy 1000ccm-es túramocikból álló 4 fős brigádba társnak. Nem száguldoztak, de dinamikusan mentek. Végig tartottam velük a tempót, csak olyan helyeken maradtam le, ahol tudom, hogy mérni szoktak (külföldiek voltak helyismeret nélkül).Persze ennek az volt az ára, hogy végig forgatnom kellett, többször is beálltam 130+ utazóra. Az utam végén már féltem előre, hogy tutira 4+ lesz majd a fogyasztásom. Kár volt, 3.1 liter lett a vége.
A jókedvem amúgy akkor szállt el, amikor én a kevés pacimmal nem mertem előzni, mellettem meg erőlködés nélkül előztek 130-160-nal. -
Xero
nagyúr
válasz
yodamastah #154028 üzenetére
Ma kijottem Kakucsra, balos kanyarok jobban adjak. Van IMU TC szoval szamolgatja ez boszen a dolgot, de meg meg kell benne bizni. 😊
-
yodamastah
őstag
Húzzad neki már mélyebb döntésnél, de persze nem telesen lapról. Főleg ha van track kipörgésgátlód
De ha jó a futóműved, kézzel is szépen lehet kontrollálni a pirelli csúszkálását, nem kell hozzá tcs.
Nekem így néz ki a Corsa. pedig nem vadbarom módon toltam neki. Látni hogy a hulám minta sokkal lejjebb van. Ez a minta ott jön elő ahol masszívan kigyorsítasz. A te gumidon azt látni, hogy ledöntött motornál csak gurulsz. 1:20at simán tud a gumid a te motorddal (sőt sokkal jobbat), de ehhez kanyarba befele kifele terhelni kell a gumit már rendesen.
-
Xero
nagyúr
válasz
yodamastah #154025 üzenetére
Jaja, meg ovatoskodom vele.
-
Picco
addikt
válasz
yodamastah #154025 üzenetére
oVaToSbA pErSzE
-
vendingo
veterán
válasz
dellfanboy #154016 üzenetére
Van egy scorpion exo 1000 sisakom, ami nem belépő szint, van egy scorpion adx1 sisakom, ami szintén nem alja. Kegyetlen hangos mindegyik, még füldugóval és túraplexivel is. Ismerős is vett scorpiont, fél év után gombokért adta el, mert hangos volt.
-
Aquilone_90
újonc
-
kelly416
veterán
válasz
Aquilone_90 #154020 üzenetére
Akkor az úgy már tényleg nem annyira jó.
Töltsd fel max-ra, nézz rá pár 100 km után ismét kuhült motornál, hogy megint lecsökkent-e, vagy megtartotta?
Nyilván tél előtt jó lenne leüríteni és befokolt fagyállós vízzel feltölteni a rendszert, főleg ha fűtés nélküli helyen telel majd.
De ez most őszig mehet így is, ha nem fogy a víz tovább. -
kelly416
veterán
válasz
Aquilone_90 #154012 üzenetére
Tölts utána egy kis desztvizet (nem ioncseréltet, nem mindegy), aztán nézz rá később is.
De most meleg motornál nézted, vagy hideg motornál az sem mindegy.
-
Xero
nagyúr
Megkezdodott a rendes bejaratas:
Igy elsore 1:30 a legjobb idom Euroringen vele, de orulten sok van meg ebben a motorban. Valoszinuleg meg en is le fogom tudni vinni 1:22-25 koze 1-2 even belul.
Annyira csodalatosan mozog, annyira jo az ereje, ugy fekez, hogy neha visongattam a sisak alatt. -
Aquilone_90
újonc
válasz
Topiccsendőr #154014 üzenetére
Köszi szépen!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Aquilone_90 #154012 üzenetére
Desztvizet tolts utana
-
Aquilone_90
újonc
Sziasztok! Nagyon amatőr kérdésem lenne, ha esetleg tudtok segíteni légyszi. Pár hónapja vettem egy használt Honda CB125R motort, minden rendben van vele, életem első motorja, imádom. Ma amikor átnéztem, észrevettem, hogy az alap dolgok rendben (olaj, lánc, fékfolyadék, guminyomás), de a hűtőfolyadék nagyon a minimum szinten van a mérőpálcán, lehet, hogy eddig is alacsony volt, de eddig nem tűnt fel jobban. Ilyenkor nyugodtan utántölthetem azzal, amit boltban találok motorokhoz (nem tudom, milyet fogok most hirtelen találni), és utána használhatom tovább, vagy mindenkèpp egyből szerelőhöz vigyem? Augusztusban műszakiztatnom kell, szóval majd úgyis át kellene nézetnem addig, csak nem tudom, addig pár hétig használhatom-e valami random hűtőfolyadékkal, amit a boltban találok. Köszi előre is és elnézést, ha buta kérdés, sajnos senkit nem tudok megkérdezni, nincsenek motoros ismerőseim, és full kezdő vagyok.
-
7Sony7
addikt
válasz
dellfanboy #154008 üzenetére
Mindkettő jó, felpróbáltam. Úgy értettem, tartósság, párásodás, mittudomém, használat közben kiderülő dolgokra lennék kíváncsi.
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #154005 üzenetére
Nem, az biztos. De én Pesten sem, kimondottan élvezem. Igaz, hogy a CV is nagy élmény az automata váltóval, de attól még szeretek lekvárt is kavarni (padlóváltós manuál autó) meg bal kézzel is kuplungolni.
-
7Sony7
addikt
Ismeri valaki ezeket a sisakokat? Egymáshoz viszonyítva milyenek?
Scorpion exo 491; MT Braker SV Chento. -
válasz
macilaci78 #154005 üzenetére
Az amit a festekre szornak, az poritott uveg. Javit a fenyvisszaveresen, de kozben csuszik…
Ez a legolcsobb, de legszarabb megoldas is -
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153998 üzenetére
Más-más városban lakunk. Szentes egy álmos kis látszat-város, inkább nyugdíjas otthon ez mintsem lüktető forgatag.
Igen, amikor ezzel. Aszutyok festékkel "direkt" elrontják az aszfalt tapadását, az nem a gumi hibája. Pedig volna olyan festék, ami min. ugyanolyan, ha nem még jobb tapadáshoz vezethetne, de nyilván ez olcsóbb.
Az elég durva vályú.
-
Rush77
aktív tag
Jut eszembe.
Szeretnék majd bukócsövet a motorra de nem tudom melyik a jó. Ahogy néztem a kialakításuk is különböző. Látszólag teljesen más részeket védenek
Heed, Hepco&Becker, Renntec.
A Hepconál érdekes, hogy CBF500-hoz listázza de a képen az szerintem egy CB500F.
Szerintem haszos lenne ha egy esetleges eldőlésnél (a bukást most nem mondom) arra érkezik és nem az oldalát nyomorgatom meg. -
Rush77
aktív tag
Köszi palfitom, kelly416, Tüzi.
@Tüzi. Ha már a kocsi is Honda
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #153997 üzenetére
Nekem még elég intenzív a városi forgalom ahhoz, hogy ne bambuljak.
Amikor a nagykörúton újrafestették a gyalogátkelőhelyeket, útburkolati jeleket, csapadék esetén úgy csúszott, hogy nem igaz. Szerintem még gyalog is könnyen elestem volna.
Ezen a gyalogátkelőhelyen csúszott már meg jobbra kanyarodáskor első és hátsó kerekem is. Minden alkalommal erősebben fékeztem és nedves volt az út. Ez már az ABS-es Sh volt.A festésen való elcsúszást nem tudom a guminak felróni.
Mikor a BWS-re felkerült a kb 20 éves gyári gumi után a CityGrip (1. generáció), szóltak, hogy az első 100 km-en óvatosan, a formaleválasztó kopjon le nyugisan. Csere előtt a segge belecsúszott a vályúba menet közben, a friss gumival meg a tarélyon mentem végig... Itt meg 50-nel fordultam el.
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153996 üzenetére
Én a CityGrip-el (ne kérdezd hanyas, tavaly adtam el a burgonyát 3 éves gumikkal) takartam akkorát, hogy azonnal eladtam motorostól.
Zebrához közeledve balról lelépett valaki én meg udvariasan rámartam (marha módon) az első fékre. Hiába dolgozott az hátra is, láttam ahogy beblokkol a kerék kb. 30-nál és kifekszik a motorral együtt.
De igazából azért adtam el, mert évek óta mondtam, hogy elbutít a robogó. Se lábmunka, se bal kéz (kivéve index), mindent meg tudok oldani jobb kézzel. Na ezt beigazoltam magamnak egy takarással és eladtam a robogót, majd újra motorra ültem.
Szerk.:
Jajj. No offense. Csak nekem kell a "szöszmötölés" a végtagjaimmal, mert bebambulok másképp. -
macilaci78
nagyúr
válasz
crocy #153992 üzenetére
5 év használat után a Michelin Citygrip2 már érezhetően ment el a seggem alatt, a cserét egyértelműen éreztem, de ez négyévszakos gumi...
Az 5-6 évesen 95%-os gumival vagy nem mentek, vagy meglehetősen tatásan. Mondjuk, saját járművön én sem láttam még gumit elkopni, csak megöregedni. -
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #153991 üzenetére
Nem akarok az elejen fesziteni semmit.
Valami felre ertheto.
Csak a hatsot akarom allitani.
Az eleje jo igy ahhogy van.
Rugo es a huzo csillapitas allitasat keresem a hatso rugostagon. -
crocy
tag
ha ti vennetek hasznaltmotort 2019-es, 95%-os profilmelysegü gumikkal (michelin pilot), cserelnetek azonnal?
elsö motorom lenne nekem is es azert kicsit aggodom, föleg hogy nem abs-es.
vagy gyakoroljak elötte rajtuk par veszfekezest es utana vegyek ujakat? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #153978 üzenetére
Azert van, hogy magadra allitsd, de te a hatso rugostagot beultetni, az elejet pedig elofesziteni akarod, azert, hogy hatul a feked nagyobb legyen.
Ez, a motor nem rendeltetesszeru hasznalata.A sulyodhoz a rugot tudod allitani (cserevel leginkabb), az olaj az a csillapitasert felel. A pegaso egy kvazi soft enduro szeruseg, nagyobb rugouttal, az sosem lesz feszes. A hatso fek erosseget egy felujitott rugostag nem fogja befolyasolni, amint fel van ujitva, azt inkabb rontani kellene ugyanolyan beallitasnal, mert a helyreallitott nitrogen elofeszites miatt feljebb lenne a nyugvopontja, azaz tobb suly es tapadas van elol vele.
-
bacus
őstag
válasz
Viiktor1989 #153979 üzenetére
Én nem bíztam meg az univerzális öntapadósban..., mag tokot vettem (az én telómhoz van), ennek lapos a hátulja, szoktam használni apple töltőt is, kocsiban is jó az univerzális mágneses tartókhoz.
QL vezeték nélküli fejét vettem meg, kormányon van, rezgéscsillapítóval. A rezgéscsillapító igazából bizonyos iphone típusokhoz kell, samsung pl nem érzékeny rá.
Csak a vezeték nélküli töltés miatt cseréltem, az előző egy satus tartó volt, minden szempontból stabilabb volt. A rezgéscsillapítás nuku, viszont bármilyen telefon, tokkal, tok nélkül könnyen beletehető volt. A QL aránytalanul drága, a satus 5e ft volt, ennek egy kínai vezeték nélküli töltős fajtáját 8e körül vehettem volna meg az alin, de végül a QL akciózott (mármint a kinti) és akkor 20e körül volt a vezeték nélküli töltő, gondoltam kipróbálom.
A tok 13e, illetve a kinai kormányra rakható alap 3e forint a rezgéscsillapítóval. Ezt elég lityi lötyinek találtam, motoboxból vettem eredeti QL rezgéscsillapítót, pont ugyan olyan lityi lötyi. (egyébként néha motobox is akciózik, de még mindig 1,5x ára volt mint a kintről rendeltnek, hacsak nem kell másnapra, akkor én kihagynám a motoboxot.)Ha érdekel előkeresem a kínai rezgéscsillapítót, neked adom.
-
Xero
nagyúr
En QuadLockot hasznalok rezgescsillapitoval es QL tokkal. Eddig bevalt. Telefon is esett egyszer a garazsban, megvedte.
-
kovacss72
aktív tag
válasz
Viiktor1989 #153979 üzenetére
Én quikloxot használok rezgéscsillapító adapterrel, univerzális telefontartóval.
-
pietrrr
aktív tag
válasz
macilaci78 #153980 üzenetére
Mondjuk szerintem a motochargbarnál még a negyedannyiba kerülő aliexpresses cuccok is jobbak, mert azok tudnak vezetékes ÉS vezetéknélküli töltést is. Rezgéscsillapítás meg ugyanúgy nincs egyiken sem.
-
Rush77
aktív tag
Megvan a paripa.
Össz-vissz 20 ezret futott. Egy idősebb hölgyé volt. Az elmúlt 1-2 évben nem nagyon használta már mert a férje is abbahagyta a motorozást. 19 évesen olyan mint az új alapos átvizsgálás után ( kavicsfelverodes se nagyon van).
Kap egy folyadék cserét meg új gumi (ami rajta van 10 éves és alig kopott meg látszik, hogy nem lapon fordultak vele) aztán kész is. Jövő héten vizsga forgalomból és kezdődhet a motoros élet.
Ez a hirdetesbol van mert elfelejtettem lefotózni. -
Viiktor1989
aktív tag
válasz
macilaci78 #153980 üzenetére
Ennek örülök. Én is egy másik tokkal használnám.
Köszi ☺️ -
macilaci78
nagyúr
Használom, tetszik. Honda Sh300 tükörszáron van, plexi nélkül, mindent elviselt eddig.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G, gyári szilikontokon az univerzális adapter. A Nilkin tok külseje apró dudorokkal perforált, az adapter kétoldalú ragasztója nem állt meg rajta, így motorozáshoz külön tokot használok. Mindegy, ülés alatt elfér.#QuadLock
Motochargebar is tetszik, hasonló árban van, de adapter nélkül a méretben megfelelő tetszőleges telefonhoz jó. Cserébe telefon nélkül is ormótlan. Nem érdemes emag-ról megvenni, legalábbis tavaly nyáron az emagnak hónapok alatt nem sikerült felvennie a gyártótól a rendelt csomagokat.
-
Viiktor1989
aktív tag
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #153976 üzenetére
Az elso telo olaj javaslata 10-20w. Tetszes szerint.
Most az en sulyommal 12w, es kelloen feszes. Nem maszik es sehova. Az en tempommal meg foleg nem.Nennye a tejes kannaval is korbe bicikliz.
De egyenlore jol is van igy.
A hatso rugos tag egy F650 GS allithato teleszkopja.
Egy felujitas biztos jol jonne neki, a rugo sem mai darab benne. Az elo eletet nem tudom.
Szerintem a teleszkopon levo allitas azert van, hogy magamra allitsam.
Ha veszek egy ujat bele, azzal is el allitom a geometriat a jelenlegi allapothoz kepest.Elindulok egyik iranyba, es meglatom mit valtozik.
-
chubii
senior tag
Először az volt meglepő, hogy pl. a hosszú elnyújtott kanyarokban milyen szépen lehetett csökkenteni a dőlésszöget. Dőltem kicsit, úgy maradt a motor atom stabilan (nix himbilimbi
), dőltem megint... Aztán megint... mint egy finom szabályzás. Leírva lehet nem olyan hatásos, átélve viszont felmerül a kérdés, hogy eddig mit vezettem én?! És akkor nagyjából minimálon kapta meg egy huszonéves 53LE-s motor, ami jár a futóművének.
Szintkülönbséges visszafordítókra tévedve pedig megtapasztaltam milyen, amikor intenzíven fékezve szép finoman összeül az első rugó, és maximális stabilitással kijövök a kanyarból. Nix himbilimbiPicco: Hátul én annyit próbáltam enyhíteni a költségeken, hogy külön rugó+felújítást választottam. A világ összes pénze se lett volna elég, ha elszabadul a fantáziám, pedig néztem a komplett wilbers rugóstagokat is
90-90 lett a vége 3 éve a komplett futómű szerelésnek anyaggal. Olajból is a wilbers sajátja került előre.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #153975 üzenetére
Ertem, de ezzel pl egy kanyarban tapadast vesztesz elolrol, ami nagyon nem jo.
Lehet akarhany eves a telod, a nitrogen elofeszitesen kivul, ami az evek alatt elmegy, semmilyen kulonbseg nem lesz fekhatasban, a geometria miatt. Azt nem a regi gatlo okozza, a motor ilyen.
En lebeszelnelek errol, hogy a geometriat azert megvaltoztasd, hogy hatul nagyobb feked legyen. Neked kell a motorhoz alkalmazkodnod, neked kell megtanulnod motort vezetni, nem forditva. -
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #153969 üzenetére
Így is elsőnek próbálom beültetni a hátulját. ha ez sikerül, akkor van fékhatás, ha ez nem jön össze, akkor az első 100/90 gumin nagy csoda nem lesz, de hátsó a fékhatásból is vesztek, és sokkal rosszabb a lassulás. Az egyhengeres gázelvételével már előre billen.
Hamarabb elzárom a gázt, mint a fék reakciós időm. Ez lejtmenetbe még xarabb.Tüzi: Többe kerül mint a motor
Az állapotának fontosságával tisztában vagyok. Egy rugó cserét megfontolok. -
Picco
addikt
válasz
chubii #153971 üzenetére
hyperpro progressive rugok elore + teljes shock hatulra nemreg jott meg hollandiabol, jovohet szerdan szerelik be a VFR1200-be, nagyon kivancsi leszek... £575 a fent emlitett szett es £355 lesz a beszereles + elso telo olaj/szimmeringek.
utana el is megyek gyorsan wales-be kiprobalni a kacskaringos utakon -
chubii
senior tag
+1 a nagy levegőre. Küzdöttem én is a 20 éves futóművel egy keveset, aztán rászántam magam a rendes felújításra. Sehogy sem sikerült a régi rugókkal normálisan beállítani a futóművet. Elöl wilbers progresszív, hátul hyperpro progresszív+ kapott egy rendes felújítást (Déczi). Mintha új motort vezettem volna utána.
Fizetéskor kicsit fáj, utána viszont újra évekig kiszolgálja a motort. -
Topiccsendőr
addikt
-
Viiktor1989
aktív tag
Nagyon szépen köszönöm a segítséget nektek
-
csongi
veterán
Azt szeretném elérni, hogy fékezéskor a terhelés váltásnál lehető legjobban maradjon a hátsó kerék az aszfalton. Könnyen blokkol a hátsó. Az első telón keményítettem, ezzel javult. A hátsón lehet rugó előfeszítést, és húzó fokozatot is állítani.
Itt melyik irány a jobb? Keményebb rugó-lágy húzó fokozat irányába érdemes elindulni? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Viiktor1989 #153954 üzenetére
A felnyitható sisak jobban szellőzik, én speciel nem bírom a képemben a menetszelet, zárt sisakom van és még a 30-as övezetben is lehajtom a plexit.
A felnyitható sisak általában nehezebb, a felnyitott állrész miatt a sisak súlyeloszlása is megváltozik.
Ha nem tudod rögzíteni a felnyitott részt, akkor egy úthibán akár leeshet, de tuti biztos, hogy nem megy le az alsó végállásig, hanem megáll valahol félúton. Hol is nézel ki a sisakból?Amit teljesen hátra lehet hajtani tarkóra, annál ilyen gond nincs, de nagyon elmegy a súlya.
A felnyitható sisak héjazata két részből áll, nem olyan merev, mint a zárt, nem is bír annyit.
A felnyitható mechanika csak egy újabb dolog, ami elromolhat.Napszemüveg plexit és sisakkomunnikációt adom, fontos és hasznos kiegészítők. A felnyitható ficsőrt én elengedném. Volt, ráadásul szemüveges vagyok, semmilyen előnyt nem adott nekem sem viseléskor, sem fel-, levételkor.
Maszk nagy jóság, főleg nyáron.
3 db vékony maszkot vettem a Decathlonban, sokkal higiénikusabb így a sisak. Mellette egy ózongenerátor van még a belső tisztításra.
Az nem napellenző, hanem gallytörő. Amikor mész a susnyásban, ez tereli el a fejedről a be-belógó ágakat. Ami még az adventure sisakokra jellemző, hogy az állrész előrébb nyúlik, alul jobban szellőzik, több levegőt enged be. Egy terepmotorozás fizikailag is megterhelőbb, több levegőt igényelsz, ezt adja meg. Hátránya, hogy hüvösebb időben is több levegőt enged be... Nyilván ez amúgy a szélzajnak is odaver.
Volt erről itt szó korábban, a szélzaj egy összetett dolog. A sisak is egy összetevő, de ugyanígy fontos a motor, annak az aerodinamikája, a motoros mérete, testalkata, testtartása is. Egy 160 centis pilótán, aki a szélterelő mögött elfér, ugyanaz a sisak valószínűleg sokkal csendesebb, mint rajtam (196 cm vagyok) ugyanazon a motoron.
Füldugót viszont ajánlom figyelmedbe. Én egy Lidl-ös Crivit felnyitható sisak után vettem egy Shark D-Skwal3 zárt sisakot. A Crivit sem volt hangos 50-ig, a szélzaj inkább 70-től jött meg, de azt a korábbi 50-es robogóval nem volt alkalmam megtapasztalni.
Ellenben a 300-asra átülve nagyon hangossá vált a Crivit.
A Shark 50-ig nemigen különbözött a Crivittől, felette jött ki a különbség. Nem feltétlenül hangerőben érzek jelentős különbséget, inkább a hang tónusa, frekvenciája az, ami sokkal szelidebb.
Hosszú utakra viszont a füldugó sokat segít. A menetzajt nagyon lecsillapítja, egyáltalán nem fáraszt a monotonitása.Tüzi: erre nem gondoltam, de a normál dioptriás szemüvegem UV-szűrős. Amúgy fényre sötétedik, amit ugye az UV tartomány akivál. Lehajtott plexivel alig sötétedik, míg ha például gyalog megyek le a mélygarázsba, a tárolóba a kulcslyukat is tapogatva találom csak meg, olyan lassan tisztul ki.
-
Picco
addikt
válasz
Viiktor1989 #153959 üzenetére
igazabol szerintem csak varosi felhasznalashoz ad extrat a felnyithato buko, pl nem kell levenned ha bemesz boltba etc, cserebe nehezebb es valoszinuleg kevesbe biztonsagos bizonyos esetekben mint a normal zart sisak.
sisakok belso formaja valtozo, mint a fejunk/koponyank aranyai.
vannak hosszukasabb/ovalisabb/kerekebb fejjel rendelkezo emberek es nem minden sisak megfelelo minden fejformara.
egy sajat fejformadhoz idealis sisak nagyon passzos, de nem szorit/nyom a fejkoronad/halantekod/homlokodnal hosszu tavon sem.
arcnal uj sisak belolem jollakott horcsog erzest kelt, de a pofaparnak tapasztalatom szerint engednek idovel egy picit es ez az erzes elmulik.annyi tampontot tudok adni hogy en mindenkeppen fiberglass/carbon fiber alapu sisakot keresnek, sima ABS/muanyag-ra epulo sisakokat kerulnem.
-
Des1gnR
őstag
válasz
Viiktor1989 #153959 üzenetére
Igen, napellenző. Ez nagyon motor szélvédelem függő. Sok esetben levehető - vagy lehet minden esetben.
Ahogy beérsz egy városba, nagyon jó érzés felnyitni és szellőzni, valamint nem kell levenned ha beszélsz valakivel. A zárt nagyon visszafogja a hangod is.
-
Nekem az volt megdöbbentő , hogy shoei gt-air2 belseje ,hogy kitágult a 2 és fél év alatt.
Ugyanis kicseréltem újra az összes belső párnát és most meg olyan mintha új bukóm lenne, sokkal jobban tart. -
Des1gnR
őstag
válasz
Viiktor1989 #153954 üzenetére
Kérdés, hogy mit szeretnél persze. Én amit ajánlanék, hogy felnyitható legyen, mindeképp legyen benne napszemüveg beépítve és legyen bele beépíthető kommunikáció.
Valamint a motorodhoz véleményem szerint egy Adventure sisak illene:
[link]Próbálni sok helyen tudsz, pro tipp, hogy a boltban legalább 20 percig legyen a fejeden. De ott úgy is segítenek a mérettel.
-
válasz
Viiktor1989 #153954 üzenetére
Valamelyik Shoei, Arai, Agv amit en preferalnek, ezeknek is a felso fele.
-
Viiktor1989
aktív tag
Sziasztok!
Nekem is megérkezett ez a gyönyörűség [kép]
Kérnék egy kis segítséget is bukósisak vásárlása kapcsán.
Mik az ajánlott márkák,azon belül is az altìpusok,amik egy túra sport motorhoz megfelelőek lehetnek?
Fontos,hogy jó legyen a zaj védelem.
Nem szoktam nagyon gyorsan menni,max 150-160 km/h.
Köszi,ha segìtetek. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bigrob #153949 üzenetére
A kerdesre, csak az alapjan, hogy mekkora a motor, nem lehet valaszt adni. Van ilyen kisebb motor ekkora hutovel, van olyan kisebb motor, joval kisebb hutokorrel. Ilyen hengerszam, olyan literteljesitmennyel.
Ha ket ugyanolyan nagy motort nezel, mar ott hatalmas kulonbsegek vannak.
998cm³ 182 lovas 4 hengeres motor 10 perc alatt 75 fokon van, 944cm³ 83 lovas 2 hengeres motor 22 fokban nem tud 65 fok fele menni. -
bacus
őstag
válasz
bigrob #153949 üzenetére
Szerintem bizonyos értelemben igen (mármint a kérdésedre a válasz, hogy hülyeség). Ha minden ugyanaz lenne csak a ccm lenne nagyobb, akkor szerintem a nagyobb motornak kellene gyorsabban bemelegedni.
Gondolkozzunk fordítva, ha az lenne a cél, hogy minél hamarabb felmelegíts egy tartály vizet, akkor a kis teljesítményű merülő forraló vagy a nagy melegíti fel hamarabb?
Persze amiért mégis lehet igazad van, hogy a kis motort megterhelve könnyen lehet, hogy adott terhelés, pl az, hogy elindulsz vele, nem üresjáratban melegíted, az fajlagosan sokkal nagyobb terhelés. Ehhez jön, hogy a nagyobb motorhoz egy normális gyártó mindent nagyobbra méretez, több olaj, több víz, nagyobb hűtő, stb, tehát a teljes rendszer átmelegedéséhez, mégis több idő kell.
Szerintem a jó válasz az inkább típusfüggő, ha méregetnénk időket, nagyjából azonos külső hőmérséklet mellett, azonos terhelés, azonos minden mellett, szerintem még akkor is az jönne ki, hogy van nagyobb motor ami hamarabb bemelegszik, illetve van ami meg lassabban. Az autókhoz nehéz hasonlítani, de volt olyan autóm, aminél a hűtőventilátor még nyáron sem kapcsolt be, dugóban sem, és volt aminél még télen is be bekapcsolt.
A régi 120L skodánknál meg volt külön kapcsoló, hogy előre túl tudjuk hűteni a radiátornál a vizet. És persze ez nem csak a felmelegedésnél számít, hanem a motor hőháztartásánál. -
bigrob
őstag
válasz
Topiccsendőr #153944 üzenetére
Ettől függetlenül hülyeséget mondtam, hogy a kisebb motor hamarabb melegszik?
Mert ez volt a kérdés. -
Xero
nagyúr
válasz
yodamastah #153901 üzenetére
Na igen nalam is alis ment fel a bukohid mellett.
-
GTVili
tag
válasz
bacus #153929 üzenetére
Na én pl pont hogy megértem....
Ezért ha a városban van dolgom, többnyire lenyúlom az asszony motorját (390 Duke), és nem a saját döggel megyek be. Miért...? Mert a városban, alacsony sebességgel igazi kínszenvedés vele. Szélesebb vagy 10-15 centivel mint a Duke, nehezebb is vagy 60kg-al.
A V2 3-4000 alatt nem egy vajaskenyér..... felettem meg egyszerűen sok a városba. Persze nyilván használható, de rohadtul nem oda való...
Ha lenne még itthon helyem, biztosan állna itt még egy 125-250-es nagykerekű robogó is.... -
7Sony7
addikt
válasz
kelly416 #153945 üzenetére
Á, így is sokat vagyok képernyő előtt, nem kell másik topic. Szép a gép, kösz a képeket.
Befejeztem az offot.
On: Egy hét után indítanám a mocit, nyeke nyeke nyeke, semmi. Mondom, mi pöcs van?
Elfordítom a benzincsapot vákuumos állásból átfolyósra, látom a benzincsőbe rakott áttetsző benzinszűrőn, akkor folyt utána a benzin. Egy hét alatt kipárolgott. Mondjuk lemezgarázsban áll, 40 fok van benne napközben... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bigrob #153935 üzenetére
Illetve megint autokhoz hasonlitunk motorokat. Ez itt sem mukodik. Az autok ugy vannak megcsinalva a sokkal szigorubb kornyezedvedelmi normak miatt, hogy hamarabb melegedjenek be. Motoroknal meg nem tartunk azoknal a normaknal.
Emelle a tsi motorok a turbonal vizkorrel melegitik a hutovizet. -
Rush77
aktív tag
válasz
Steven #153931 üzenetére
Én ezt értem, csak mondjuk az autóknál sokkal gyorsabb ez a folyamat, nem 4, 5, x év hanem kvázi max 2-3 de vannak sorozatok amik évente. És persze itt visszakanyarodok ahhoz, hogy a motor piac elenyésző az autókéhoz képest.
Mert pl a Roadtec 01 2015-ben jött ki, ami 10 évet feltételez.
Meg persze ott a 01 SE ami 20-ban jött ki.
Ettől még lehet nagyon jó a mai mezőnyben is csak érdekes ez a dolog (legalábbis számomra) -
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153939 üzenetére
Vizet és olajat is tudok nézni a műszerfalon °C-ra pontosan, nem lenne nagy eltérés ha rádugnám a VCDS-t sem.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bigrob #153935 üzenetére
Ez sok dolog fuggvenye, peldaul a literteljesitmeny nagyon befolyasolja, hogy milyen gyorsan melegszik.
De az, hogy a viz meleg, nem jelenti azt, hogy az olaj is meleg lesz. Az olaj kb 35-40 fokos, amikor a viz mar 75 fokos. Tehat az a páramennyiseg, ami belejut ilyenkor, ki sem parolog az olajbol, es inkabb ez a problema, ha egy motor nem jar legalabb 45 percig egyfolytaban (es nem alapjaraton)
A mai olajok java resze kornyezetvedelmi okokbol is eszter bazisu, amik savakkal bonthatoak. A pára ezt a folyamatot felgyorsitja. -
kelly416
veterán
válasz
bigrob #153935 üzenetére
Ford Crown Victoria, csak egy 4601ccm V8, de mire az oviig elérek, már rég meleget fúj és fent van a vízhőfok télen is.
Alapvetően igazad van, de van ahol külön rágyúrnak a melegítésre pl. fűtőszállal, hogy mihamarabb üzemmeleg legyen a víz. Az én esetemben "csak" sok a hővesztesség.
Szóval nem ilyen egyértelmű a dolog. De mondom, alapvetően igazad van, akár 1-2 perc is lehet az eltérés kisebb-nagyobb motorok bemelegedésénél.
És motornál külön sokat tud jelenteni, hogy naked vagy körbe idomos, mert ha a fuj szél, azt a kis hőt hamarabb lekapja egy csupaszról. -
vendingo
veterán
válasz
bacus #153929 üzenetére
Nem szerettem szaladgálni a nagy döggel, sajnáltam városban nyektetni. Más volt a hátsó lánckerék is, hogy hosszú úton jobb legyen. 2-3ba tudtam menni a városba, de inkább 2.-ba. Volt rajta egy tüvös killeres arrow, de így is bőgött kis fokozatban. Fogyasztás miatt meg a mostani kis gépem fele annyit eszik, mint az afrika.
-
Des1gnR
őstag
válasz
macilaci78 #153933 üzenetére
Tényleg nem egyszerű, ugye azzal is számolnod kell valahogy, hogy az értéke nem csökken annyira amiatt, hogy kevesebb km megy a meglévőbe.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zsírkrétamen #153932 üzenetére
2,7 liter/100 km a fogyasztástöbblet.
405 liter egy évben.
700 Ft/literrel számolva 283.500 Ft/év, ennyit spórolnál a kisebb géppel.Amit tárolni, szervizelni, műszakiztatni, gumizni, biztosítani is kell a vásárláson, amortizáción felül.
És emellett a már meglévő motorod használata lecsökken, minden egyes megtett kilométer egyre drágább lesz az időhöz kötött költségek miatt.
Nem annyira egyértelmű az, hogy egy további jármű integrálása a rendszerbe spórolást eredményez.
-
válasz
bacus #153929 üzenetére
Fogyasztás oldalról nézve viszont van értelme annak, hogy egy "kis motorral" mész minden nap dolgozni, vagy egy "nagy motorral".
Tavaly kb 500-1000km-t belepörgettem egy 125-ös suzuki robogóba, odáig meg vissza voltam tőle, hogy 10-15 perceket vertem az eddigi "nagy motoros" menetidőmre, mindezt azért, mert a robogóval úgy közlekedtem, mint egy életét nem féltő indiai ételfutár. Majd visszaadtam a tesztmotort, felültem a sajátomra, eltelt 1-2 hét, és rájöttem, hogy a sajátommal is pontosan lehet ugyan ilyen állat módjára vezetni, és pontosan ugyan úgy el fogok férni mindenhol, mert ha nem, úgy is lehúzódnak (általában). Szerintem méretileg mindegy, ki milyen motoron ül, szinte semmit nem befolyásol. Ma egy robogós hölgy úgy itélte, hogy nem fér el a 2 autó között, ezért megállt a kettő között, ezzel fel is tartott mindenkit, így 3 irányból kerültük ki, a szembesávból, a biciklisávból és jobbról furakodva. Végül mindenki elfért, kivéve a két autó között remegő robogós hölgyet (akinek egyébként a legtöbb helye volt végig).
Na de amire ki akartam térni, hogy abban a ~2 hétben amíg robogóval jártam, 2 literes fogyasztásból ugyan annyi idő alatt értem be dolgozni, mint a saját "nagy motorommal", ami 5.2l-t eszik. Nincs kedvem kiszámolni, de évi 10-15.000km mellett lehet hamar megtérülne egy városi 125-ös robogó a mostani mellé. -
válasz
Rush77 #153930 üzenetére
Roadtec 02 1 éve jelent meg.
The Metzeler ROADTEC 02 was released in January 2024,
Amúgy pár évente van fejlesztés mindenkinél csak gondolom nem két nap kifejleszteni egy újdonságot. pl:
The Michelin Road 5 motorcycle tire was officially released on January 1, 2018.Available from 1 January 2022, the Michelin Road 6
m5 meg szerintem borzasztó gumi és vagy 10 éves fejlesztés
én is a roadtec re szavazok.
-
Rush77
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #153924 üzenetére
Köszi. Amennyiben vétel lesz akkor szerintem a Roadtec lesz.
Amúgy valamelyik napo gondolkodtam, hogy milyen érdekes, hogy az autóknál kb évente fejlesztenek valamit a gumikon míg a motoroknál nem ezt látom, hogy minden évben kijönne valami új egy adott szérián belül, pedig az ember azt hinné, hogy a motornál sokkal fontosabb a kellő tapadás/tartósságra törekedni.
Értem, hogy a motor piac elenyésző az autókhoz képest de akkor is furcsa ezt látni, hogy egy mmintázat piacon van évekig mielőtt megjönne az utód. -
bacus
őstag
válasz
vendingo #153926 üzenetére
Elfogadok minden érvet, de ettől még nem értem.
Pl ez a bemelegedés. Egy 250-es hamarabb bemelegszik mint az 1000-es? Mennyi idő lehet a különbség? Lehet a bmw boxere mivel csak félig vízhűtés hamar bemelegszik, de nekem mire felérek az árpád hidra, 1 lámpával, már üzemmeleg a motor.
Sorok közötti haladás? Miből gondolod, hogy azért mert ez nagy motor dobozokkal felcuccolva közlekedik mindenki? Az én tapasztalatom, hogy kevesen mennek el a dugóban, mert még a kis robogók sem mennek el sokkal keskenyebb helyen. Arról nem is beszélek, hogy mikor beállok két autó közé és kinéz az oldal ablakon, azonnal elkezd helyet adni, erőn felül sokszor !!!, csak hogy elengedjen.
Nagy motor ez, de én se vagyok kicsi.
Megfordult a fejemben 2 éve egy 390-es duke, de elvetettem, egyrészt a tárolás miatt, másrészt, elindulok és úgy érzem, hogy de kár, hogy nem a másikkal jöttem, vagy csak cuccolnom kellene dobozból dobozba, már minden előny elveszett.
A beöltözés pedig nyilván valós probléma, de miért gondolja valaki úgy, hogy ahhoz nem kell beöltözni? Egy 50-es robogóval legalább olyan csúnyán sérülsz, ha elütnek, egy 250-es v. kicsit nagyobb meg már 140 kg felett van, az már rád dölve is tud meglepetést okozni, főleg ha forró a kipu.
Ha lenne ferrarim, azzal is járnék, akár munkába is.
Sőt ott van az a körmös csávó, neki megfelel nekem meg nem?
Megértem ezt a túl nagy dolgot, ha a motor 450 kg-os goldwing, lehet én is azt mondom, hogy na az nagy a városi közlekedésre, de ott sem a ccm a sok, inkább az állandó fizikai méret, levehetetlen dobozok, széles mint a csatahajó, stb. Nekem az 1300 GS pl kifejezetten kicsinek tűnik, kisebbnek mint a 2014 előtti DL650-k, de szerintem sok 500asnál is.
-
kelly416
veterán
A Kawám is dölt el többször is. Unokatesóm megfektette szinte 0 tempónál, én letámasztottam az udvaron, csak épp puha volt a föld és elsüllyedt a támasztó. Meg egyszer még eldölt félig, ott ha jól emlékszem nem toltam ki eléggé a támasztót és felcsukódott, de akkor megfogtam mint Te a vfr-t, csak ennek alacsonyan van a súlypontja, vissza tudtam állítani.
Na meg az előbb leírt baleset, de az nem bals@szság volt.Tudom, hogy a bukócsó sokat védhet. A gombáról fogalmam nincs, nem volt soha dolgom vele. De akkor maradok gyári gombánál ha kell, vagy csőnél, ha a motor stílusa engedi.
-
kelly416
veterán
válasz
crocy #153905 üzenetére
Gondolom vekni = dekli.
Nekem volt bukócsövem a VN800-on, az védte meg a lábszáramat és a fél motort is, amikor körforgalomban haladva belém jöttek. A kedves hölcs a swift orrát beleszúrta a buköcsövembe és a lábszáramba, ha nem lett volna a cső, akkor csak a lábam, esetleg a légszűrő ház viselték volna a csapást. Mivel én folyamatos balkanyarban voltam ő meg oldalról torpedózott meg, kitolta a motort alólam, a motor elfeküdt a jobb oldalára. Ha nincs cső, akkor tank, kormány, festős, doboz kuka... Így csak a doboz alja lett karcos, a bukócső és a kipufogó.
Szóval van annak is ertelme. Néha. -
macilaci78
nagyúr
válasz
bacus #153918 üzenetére
Ki mire használja... Nekem a robogó (oldaldoboz nélküli, automata váltós jószág) zseni a városban munkábajárásra. A Hungárián a kocsik között kb csak illemből nem megyek el akárhol, annyira nem sietek, nem látom értelmét kockáztatni, hogy 50-70-nél valaki elém rántsa a kocsit egy sávváltásnál, de kb 30-40-ig megyek a kocsik között.
Ezt egy felmálházott motorral nem lehet megtenni, mint ahogy sokan nem is teszik, akik mellett ugyanúgy elmegyek.A tárolás helyéről a közútra jutást segíti az elektromos kapu és a beépített távirányító. Munkahelyi tárolóban és otthon a teremgarázsban is van a motor mellett egy szobainas, amire a sisakot, kabátot (, kötényt) akasztom, a kesztyű az ülésen, a többit úgyse a motor mellett veszem fel.
Voltam vele Zalában is, oda már kicsi, mármint kényelmetlen az ülés. Hátrébb tenném a seggem, de ott már emelkedik az ülőlap az utas számára. Meg a szélvédelem hiánya: 90 felett már rendesen tartani kell a felsőtestem, és nincs a lábam között semmi, ami kapaszkodni tudnék. Mióta bevezették az 50 Ft-os betétdíjat, kocsival még nem vittem vissza göngyöleget.
De mire hazaérek, beleteszem a kilencezredik km-em, mindet nagyon élveztem és mindet nagyon hasznosnak tartom. Egy nagyobb, váltós motorral is ugyanígy mennék dolgozni a városban, de az kényelmetlenebb lenne. Az oldaldobozt levenném, mert széles a kocsik között, a hátsó doboz pedig kényelmet fel-, leszállásnál, de doboz meg kell tárolásra, motyót vinni. Meg napi 2×10 km-re nem is biztos, hogy való.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Rush77 #153923 üzenetére
Erre a roadtec01 tokeletes lesz. A nedves tapadasa nagyon jo annak a guminak. A profilja nagyon nem sportos, a hatso gumi karkasza ujkoraban olyan, mintha 2000 kmt autopalyaztak volna vele.
En meg sportos motorozasra is hasznaltam, azert erezni, hogy nem sport gumi, de erre a felhasznalasra, amit te varsz tole, jo lesz -
Rush77
aktív tag
Tudom, hogy összetett kérdés de gumiban van valami ajánlott nem sportos vezetéshez? Gondolom itt is megvannak a különböző “szekták”, hogy Bridgestone vagy Metzeller meg hasonlók.
Úgy néz ki, hogy CBF500 lesz a befutó (holnap megyek megnézni egyet és a gumi kuka) és ahhoz keresek majd gumit.
Van valami bevált gumi 100k alatt vagy annak környéken?
Roadtec 01-ez vagy az M5-öt nézegettem a Merzellertől. A Roadtec az 115 kb. Az M5 meg 100 alatt van bőven. Esetleg más javaslat?
Felhasználás az igazából semennyire sem sportos. Város és kisebb túrák a környéken. -
Cleinor
tag
válasz
vendingo #153916 üzenetére
CB500X-el ingázok és pesten belül is szaladgálok + túrázok (Első motorom)
Idén eddig 4500km szaladt bele.
Nem érzem nagynak, és gyengének se feltétlen, csak annak örülnék hogy pályán a 160-at ne nyélen vigye, örülnék neki ha ott lenne benne tartalék.
Pesten sorok közt elfér (na jó, suvok és transporterek tükre nincs jó helyen, de nagyon könnyen tervezhető a manőver)
Nekem ha lesz egy nagy motorom akkor is ez marad a "kismotor"
-
válasz
Steven #153919 üzenetére
Arra gondol, hogy az africa egy nagy motor.
Marmint meretben.
En eddig [eddig] azt hittem, hogy az XX nagy, es fuuu, es baaa…
Nem, az XX kicsi az africahoz kepestSzoval szaladgalni biztosan jobb egy 600as transalppal mint ezzel.
Igazabol ezen kijelentes romba is dontotte az africam megvasarlasat, de most mar… -
bmxbandita
tag
válasz
bacus #153918 üzenetére
Nekem itthon van 50es kis robogóm is az sv650 mellett. És igen, sajnos ATGATT ide vagy oda, gyakran előfordul, hogy robogón nem öltözök be motoros cuccba, csak kesztyűt veszek. Ezzel szemben a "nagy" motorra mindig full cuccban ülök. (Sokszor ezért is nem járok vele, mert egyszerűen nincs kedvem ölzözködni).
Teszem hozzá azért (is) csináltam nagymotoros jogsit, hogy mennyivel gyorsabb-kényelmesebb lesz majd munkába járni... hát... a fel-le öltözködést (+ az esetleges zuhanyzást is nyáron) is beleszámítva nem biztos, hogy jobban járok, mint kocsival -
-
bacus
őstag
válasz
vendingo #153916 üzenetére
Érdekes amit mondasz, mert nekem egy darab motorom van, nem látom, hogy hol mennék többet egy kisebb motorral. Nekem egy zárt garázsban van a motor, kicsihez és nagyhoz is beöltöznék, a garázst ki kell nyitni, kitolni, visszazárni. Ez a rész nyáron nincs a kempingben, ott egy kis robogóra lehet, hamarabb felülnék beöltözés nélkül, ott nincs előkészület, csak menni kell vele. Ez néha elő is fordul most is, hogy kimenni a postára vagy valami dologért az Aldiba, arra nem öltözöm be.
Egyelőre még értelmezhetetlen nekem ez a "túl nagy volt"...
-
vendingo
veterán
Túl nagy volt. Mindennapi szaladgálósnak sok volt, alig használtam, nagy túrákra meg ritkán mentem. Most 250-es vstrom van, minden nap használom, és arra az évi 1-2 nagyobb külföldi útra is elég. Mondjuk tegnap pörgettem a hahut, versys 650, dl650xt, nx500, multistrada-kat nézegettem, de azokat se venném elő szaladgálni a hétköznapokban. Az ideális egy nagymotor+kismotor kombó lenne. Marad a kis dl, ezzel volt, hogy 1 hónap alatt mentem annyit, mint az africaval 1 szezon alatt. Most rendeltem rá új kipufogót, az dob rá min. 10 lóerőt.
-
chubii
senior tag
válasz
Steven #153907 üzenetére
Én még a próbakör végén eldőltem a Transalpommal, mielőtt kifizettem volna
Álló helyzetben szintén. Megesik. Friss jogsi, súlypont magasan, rosszul támasztottam. Szerencsére nálam is mentett a bukócső.
Ismeretségi körben is kizárólag álló helyben dőltek el, általában kavicson megcsúszott a csizma és meg is volt a baj. -
válasz
kelly416 #153904 üzenetére
Nekem is dolt el mar
Egyszer egy autos fellokte a 2700kmes uj motorom
Aztan egyszer letettem a labam, de kavics volt, elcsuszott kifele, motor lefekudt aludni
Meg egyszer a kerti lepcsonkhoz osszeeszkabalt emelkedomre felhajtottam, hatso kerek lecsuszott, ember nem
volt a kornyeken, hogy segitsen, en meg ott tartottam a vfr-t, elso kerek fent, hatso nem ert le, kipuffon fekudt a motor, de megfogtam, nem dolt el, Siri-vel felhivtam haverom, aki negyed ora mulva odaert
szoval azert tud vedeni a gomba, de ismerek olyan motorokat, amin eltekerte/torte a vazat. -
válasz
crocy #153905 üzenetére
Nekem sok ismerősöm van aki álló helyzetbe eldőlt szerintem elég gyakori főleg pl az alacsonyabbaknál szívás pl.
- kátyú
- bazi nagy kavicsos kő megdobja a motort telekre beállás alatt.
- meredek út szakasz rosszul lerakott láb
- vagy haver az hitte ,hogy elindul a motoros jobb oldalánál elindult volna ő is mikor realizálta ,hogy mellette álla csávó és rohadtul nem indult el. Elkezdett dölni és mivel nem volt lendület kigyorsítás elindulás kb álló helyzetbe eldőlt .
- megállt haver a buszmegállóba megnézni a térképet és azt hitte ki lökte a lábtartót eldőlt mint egy zsák
- én 5 éve csávó intett ,hogy elenged főúton adtam volna gázt elkezdtem dönteni erre elindult én satu ,de lendületből már nem bírtam megtartani letettem az oldalára (így nem tom nevezzem e eldőlésnek ) de a lényeg karcos lett a bukó keret.
- fzs1000 esőbe kicsuszás bukó gombán csúszott kakucson a motorKb ennyi jutott eszembe az elmúlt két évről + az én esetem is közte.....
Bukó keret minden esetbe megmentette az idomokat srácoknál ,nálam.
Első dolog amit megvettem az s1000xr reDe persze ebből mindenki azt vesz le amit akar és azt csinál amit akar.....
-
-
kelly416
veterán
Most akkor minek is van a bukógomba? Vagy "csak" az alis ilyen gagyi, a jobb minőségűek pont így vannak megtervezve, hogy szakadjanak mielőtt a vázat teszik tönkre?
Vagy ez csak arra jó, hogy aki annyira balfasz és álló helyzetben dől el motorral, annak nyújtson védelmet?
-
7Sony7
addikt
válasz
Rastaman17 #153900 üzenetére
Üdv. Tüzi leírta. Mástól is így hallottam, több kárt okozhat, ha beakad. Inkább bukócső v bukókeret. Csak az meg randa.
Srácok, ne már! Azért kérdez, hogy okuljon.
-
válasz
Rastaman17 #153900 üzenetére
Eldoles ellen jok. De ha csuszol, akkor mar tobbet art mint hasznal… szerintem legalabbis.
vendingo
a legjobbak azok, amikert ki kell furni a gyari idomot.
az lenne a cel, hogy ne legyen baja a gyari idomoknak, erre kifurjak oket -
yodamastah
őstag
válasz
Rastaman17 #153900 üzenetére
Gomba arra az esetre mindenképp jó ha felborítod a motort.
A K4-ben 18 esés van már, ennek nagy része lowside 60 és 130kmh- között, és mindegyik esetben volt bukógomba. 2x kellett váznyúlványt hegeszteni, de a legtöbb esésnél sokat fogtak a gombák. K4en a blokkba megy a csavar és mindkét menet még mindig jó, pedig volt hogy fél óra szenvedés volt kibontani a bukógomba csavart
Ami mindenképp ajánlok az a dekni védők. A hamis aliexpress GB Racing teljesen jó (tesztelve
)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- CarPlay / Android Auto adapter meglévő Android alapú fejegységhez
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! R5 3550H / GTX 1650 / 8GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool MATREXX 40 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest