- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hobby elektronika
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple MacBook
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali médialejátszót?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #153047 üzenetére
és Madball
Köszi a segítséget, megoldódottuser error
Amilyen hülye vagyok, mikor lekötöttem az akksiról mindent is, lekötöttem az index relé minuszát is. Így persze, hogy nem mentmegtaláltam, visszaraktam, mostmár jó...
A töltőfeszt mutatja a dashcam kiegészítő kijelzője, most alapjáraton 14,38V és 14,62V között mozog, de mostmár figyelni fogom -
Geresics
addikt
Sziasztok,
használ valaki Garmin Zümo 595-öt navigáláshoz?
GPX fájlokat illesztenék rá a térképre (pl. TET-HU), és csak egy rohadt vékony vonal jelzi az útvonalat, aminek ugyan változtathatom a színét, de attól még alig látszik! Ráadásul kb. a piros az egyetlen, ami látható, és amikor valami főút szerűn megyek, aminek narancssárga a színe, akkor tök esélytelen látni bármit is belőle...
Most frissítem épp a navit, hátha az majd megold bármit is, de ez inkább ilyen hiú remény... -
Topiccsendőr
addikt
-
LógaGéza
veterán
Üdv!
VFR800 RC46 gyenge töltés. Ha már benne vagyok, cseréltem feszültségszabályzót is, de nem azzal volt a baj. Szétszedtem a generátort, tekercs nincs megégve, kábelek jóknak tűnnek. Mi lehet a baj, tudok ezzel valamit itthon kezdeni?
Viszont biztos volt már szerelve, mert egy csavar hiányzik a tekercs felfogatásából... Ezt pótolhatom bármilyen méretre megfelelő csavarral? -
Biqci
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #153042 üzenetére
Az a helyzet, hogy amikor hazaértem, leállítottam a motort és kb 2 perc múlva újra indítottam. Azonnal beindult, de az index nem megy azóta sem. Holnap reggel megmérem, de szerintem nem lesz gond, mert olyan gyorsan tekert és egy pillanat alatt beindult. Nem úgy, mint előtte a kútnál... De az index nem megy
azóta sem
de végül is anno mikor az A-t csináltam csak kézzel lehetett kalimpálni... 100 évvel ezelőtt
tehát vissza a múltba
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bacus #153037 üzenetére
A táskát kipróbáltam már full térfogatra pakolva. A súlyát az ülésre tudom tenni, a vállpánt és a másodlagos pánt pedig nem engedi leesni a "szerelvényről". Nem én viselem a súlyát szerencsére. Bár az is igaz, hogy 200+ km-en még nem teszteltem, csak Tárnokon voltam így.
Hátizsákot már próbáltam, egyszerűen vállalhatlan. Csak egy laptop és egy könyv és a súly, meg a rövid vállpánt hátrahúzza a vállam, a pántokat megvezetik a protektorok és a hátizsák súlya még a kabátot is húzza rajta. A nagy hátizsákom pántja hosszabb, de csak annyira, hogy egyenes háttal épp leér az alja az utasülésre. De persze sebességnél be kell dőlni a menetszélbe, meg manőverezéshez amúgyis kell a nagyobb mozgásszabadság.
A linkelt futártáska viszont tényleg bevált. De igazad van, van pár gumipókom, hevederem, semeddig nem tart felszíjazni. De a hátsó dobozba nem akarok súlyt rakni.A gyorshajtástól nem félek, szerintem 90, nagyon max 100-as utazót fogok tartani, településen 50-60.
Ha arányosítani akarom a távot, akkor valahol Várpalota magasságában is kellene egy ajánlás pihenőre.
-
Biqci
aktív tag
Sziasztok!
Elment az indexem a Triple-n. Az történt, hogy kb. 50km motorozás után beálltam a kútra. Megtankoltam, majd mentem volna tovább. De a motor nem indult, olyan tünetet produkált, mintha lemerült volna az akku. Érdekes módon a Dashcam 12,5V feszültséget mutatott. Kis töprengés és többszöri próbálkozás után lekötöttem az akksiról mindent, a Dashcamot, a GPS trackert, csak a gyári akkuvezetéket tettem vissza. Na így rögtön indult. Öröm bódotság, szóval valami hülyéskedik... De indulás után tünt fel, hogy nincs index, minden működik, csak az index nem. Sőt a műszeregységben sem jelez, igazából nyilván ez volt a feltünő... A biztosítékok rendben. Az indítási probléma előtt gond nélkül üzemelt. Hová nyúljak, mit tudok még házilag ellenőrizni? -
válasz
bacus #153029 üzenetére
Ez nem jelenti azt, hogy nem szoktam hordani. Persze még mindig előfordul, de reggel pl mindig rajtam van. Amúgy is ez max nyáron jellemző rám, télen szétfagynék kesztyű nélkül.
macilaci78: Áhh amugy ezek csak kifogások, van hátul egy nagy dobozom, abba elfért volna egy váltócipő, meg a szoknya alá vehettem volna egy motoros farmert stb...szóval igazából csak nem akartam felöltözni
Nyáron ez szerintem mindig egy örök vita lesz, hogy motoros ruhába lenni és hőgutát kapni, vagy szarni a biztonságra és minél kevesebb ruhába...Nem jó 80-al elkapni egy darazsat, hálistennek térddel vettem le
-
A Zéé
addikt
válasz
bacus #153037 üzenetére
Ha kirándulás a cél, akkor a 77-ről Nagyvázsonynál le kell jönni Mencsely-Zánka irányába, aztán onnan meg Köveskál felé azon a belső úton.
Abban a trafiboxban nincs kütyü, ellenben vele szembe szokott lenni autóból mérés. Illetve a 76-on mostanában nagyon sok a sebességmérés, meg a cirkáló civil szürke B Merci vagy a fekete A3 Sedan. -
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153036 üzenetére
A nyolcas utat kihagynám, helyette Veszprémtől 77-es úton mennék, Gyulakeszin van egy jó autóspihenő, sajtos velős pirítóst ennék
, majd 71 esre vissza, utána 760-as út, majd abból a 76-os úton Zalaegerszegig. Ez itt akár lehet rendesen csapatós is, csak van egy trafi Zalaegerszeg előtt Csácsbozsóknál, abba ne fuss bele...(meg egyéb védába se)
illetve én már fizettem Nagykapornokon is.
Onnan meg már alig kell menni a 74-esen.
Veszprémig meg sztem nem szabad gondolkozni, M7 -es ameddig lehet, mert vagy sok idő, vagy dögunalom, vagy... ha Székesfehérváron letérsz, akkor a 8-as azon szakaszán is mérnek autóból.
Ha a táskát rá tudod kötni a motorra, jobban jársz, mintha bármi a hátadon van, stb.
-
macilaci78
nagyúr
Jövő hétvégén megyek egy Budapest-Egervár-Budapest karikát. Pénteken délután indulok, vasárnap jövök haza. Van javasolt útvonal, vagy pihenőhely?
Lesz némi csomagom, azt a 29 literes futártáskába tervezem rakni, magam mögé hosszabbra engedett pánttal le tudom tenni az utasülésre. -
bacus
őstag
válasz
Steven #153033 üzenetére
Melegben Balatonon fel kell menni az Aldiba, vagy a háztartási boltba, esetleg dinnyéért, ilyesmi, akkor bukó + kesztyű + hátprotektor + motoros cipőm (bakancs vagy mi, de én azt hordok, vmiért nem szeretem a magas csizmákat). Pár éve annyira melegben mentem le, hogy leálltam az M7-en valahol, kabát le, be a dobozba és pólóban állva mentem, telibe kapjon a menetszél. Szóval én is k@rva vagyok
Kesztyű nélkül 1 métert se, régen feltettem a féktárcsa zárat, majd jól elfelejtettem (ezért vettem riasztósat!), és elindultam. Volt pár vicces jelenetem a v-strommal, ott birkóztam vele, hogy akkor is szépen finoman engedem le
, mikor majd bekakkantottam. Ilyenkor ha mást nem is a végén a tenyerem csak letettem az aszfaltra. Szóval a kesztyű ami biztos nálam. A kempingben már simán mentem bukó nélkül, csizma nélkül, protektor nélkül, vittem ott a srácokat körbe körbe, de kesztyű nélkül akkor sem.
Ezért rendeltem meg a chigee-t is, mert a telefon se kisebb, jól látom, elérhető, de nem működik rendesen kesztyűben (és merül is a telefon) az My Route App-tól. Ha ezt tudni fogja, hogy rendesen tudom kezelni kesztyűben, miközben minden más csak annyira megy mint a telefonon, már megéri az árát.
-
válasz
Zsírkrétamen #153028 üzenetére
jah , én mondjuk papucs nem rövidgatya poló tirkó oké ... de ez a csávó kb úgy nézett ki mintha a fürdőszobából jött volna papucsba gatyába és magára vett volna egy motors kabátot... nem a strandról-----érdekes látvány volt..
@Bacus
Én nem leszek álszent strandra Balcsira simán lemegyek kesztyű nélkül (papucs az nem az fura)
-
csongi
veterán
válasz
fradi81 #153001 üzenetére
Arra, hogy ne használj ilyet.
Egyszer beszaladtam egy Szerbiai alagútba. Az utolsó 5 méteren vettem észre, hogy az alagút kanyarodik. Azt is csak azért mert, egy sárga festék foszlány fent volt a falon.
A napszemüveget nem tudtam levenni ugye menet közben.Veszélyes kombo.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153030 üzenetére
" nekem pont a RIOS3 Ph! színkombinciója a favorit."
de ez állítható valahol? Mert én nem találok ilyet. Ez ilyen leszoktató szín kombó. Leszoktat a lapcsaládról...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zsírkrétamen #153028 üzenetére
Jó, hát egy csaj motoron bikiniben megint másként fest!
Tavaszi motoros oktatásra robogóval jártam, rendszerint vittem váltásruhát... Ennyi előnye van egy robogónak, hogy egy szandált el tudok magamnak tenni, a csizma meg mehet a dobozba, a sisakot meg legrosszabb esetben leláncolom a felnihez.bacus: én minden módosítást heves ellenérzésekkel fogadok, de nekem pont a RIOS3 Ph! színkombinciója a favorit.
A sötét mód tipikusan az adtam is, meg nem is esete. Van, de vállalhatatlan. -
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153026 üzenetére
Kis feleségem is mindig ezt mondja, menjünk kettesben...
Zsírkrétamen: de a videóidban kesztyűt sem használsz...
(még szoknom kell ezt az új kinézetet az összeolvadás után, én az itcafe-s kékkel néztem eddig, most meg kifolyik a szemem ettől a sok drapptól, de legalább a sötét mód még rosszabb
)
-
válasz
macilaci78 #153026 üzenetére
Kövezzetek meg, tavaly nekem is volt 1-2 nap, amikor ruhába és szandálba kellett mennem (nem volt lehetőség átöltözni). Na meg, falun belül a strand és a kisbolt is becsúszott néha, a bikini pont megszáradt odáig
Amúgy, nekem gumis a váltóm, nem a legkellemesebb érzés, de lehet így is váltani.
-
GTVili
tag
válasz
Topiccsendőr #153021 üzenetére
Ha más nem, ennyi előnye van a burkolt motornak....
... és persze rohadt nagy mázli is kellett hozzá.
Azért ezt a majd 30 éves tejfölös dobozt nem volt egyszerű szerelni.....
-
Ma érdekes kombót láttam
Motoros kabát melegítő és papucs (mezítláb)Ezek után nem értem mi értelme a motoros kabátnak
-
KrAt
veterán
Épp "projekt" státuszban van, tehát félig szétszerelve, ami azt jelenti, hogy a blokkja sincsen benne.
A sajátja, ami eredetileg benne van a forgalmiban szám szerint, az ott van, csak nincs a vázban
Ez a kérdés, így le tudják-e eredetvizsgáztatni. Most venném, azért kell az eredetvizsga.Nem blokkcsere, szétszerelt állapot az eredeti alkatrészekkel
-
válasz
macilaci78 #153013 üzenetére
Cromas plexirol van valakinek tapasztalata? Shoeit tervezek venni, nappal sotet, este viztiszta, uv szuros, draga mint a kolera, dehat ez van…
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Ha egy motorban nincs bent a blokk, de "csomagtartóban" odaviszem, akkor azt lehet eredetvizsgáztatni?
-
Picco
addikt
válasz
macilaci78 #153013 üzenetére
+1
Shark Spartan RS beepitett napszemcsije meglepoen kellemes. erosen erzekeny vagyok a napfenyre, de siman hunyorgas nelkul motoroztam vele. -
vlevi
nagyúr
válasz
fradi81 #153011 üzenetére
Ez igaz. És sokszor csak egyszerű szürke a napszemü rész. Asszem a mostani LS2 (nincs 1 hete, hogy vettem, túl sok tapasztalatom nincs) sisaban sem túl feltűnő a váltás aközött, hogy felhajtom-e a napszemü részt, vagy sem.
Milyen jó is lenne, ha cserélhető lenne a belső napszemüveg, mert egy barnás árnyalatú üveg sokkal jobb, kiemeli a kontrasztot.
Tényleg, erre nem lehet ablakfóliát rakni?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
fradi81 #153005 üzenetére
Ezt nagyon jól kezeli a beépített napszemüveg. Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem vakít, de abszolút kezelhető, nem hunyorgok, tudom ott tartani a tekintetem, ahova kell, hirtelen elkapom a fejem, nem látok csillagokat, stb.
Azért sisak és sisak közt van különbség: a Shark napszemüvege jó, a Crivit (Lidl) és az NZI sötét plexije mögött ugyanúgy hunyorogni kellett.Szemüveges vagyok kb 35 éve, szemüvegben motorozok. Fényre sötétedő lencséket használok, általában üveg. Az üveg lencse sokkal kevésbé sötétedik, mint a műanyag. Műanyaggal lemegyek a teremgarázsba és szó szerint 2-3 perc, mire kitisztul. Az első perc halál, pedig ennyi idő alatt legurulok a szintre, letámasztom a vasat, leveszem a kesztyűt, kinyitom a tárolót, leteszem a szemüveget, mert nem látok, leteszem a sapkát, kabátot, beteszem a motort a tárolóba, kiveszem a cuccom, felveszem a szemüveget, bezárom a tárolót és felmegyek az irodába.
Egy olyan napszüvegben, ami a naplementében is kényelmes, bemész egy mélygarázsba, alagútba és semmit nem fogsz látni, levenni, elrakni nem tudod menet közben, csak követed a fényt az alagút végén. Egy plexit meg felcsapsz és kész.A felnyitható bukósisak sem volt alkalmas arra, hogy szemüveget viselve vegyem fel, le. Ugyanúgy a fejemen lévő bukósiakba toltam be a szemüveget.
Egy ismerősöm ilyenben gondolkodik, mert állítólag kényelmes. Hát nem tudom, az a szár hogy mehet a helyére sisakkal a fejeden, vagy hogy marad a szemüveg a helyén, miközben felhúzod a sisakot.
Nekem most ez a szemüvegem, az egyenes szár formája alapvetően megkönnyíti a felhelyezést, de a hosszan gumírozott szár a sisakválasztás alatti próbák között rendesen húzta a hajam. Miután meglett a kiválasztott sisak, pár alkalom után már nem húzta a hajam.
Maszkot hordok a sisak alatt télen, nyáron. -
vlevi
nagyúr
válasz
Des1gnR #153007 üzenetére
Én is azt használok. Az előző Nolan-ban is volt, most cseréltem LS2-re, és már szempont volt, hogy legyen benne. Aki gyakran jár alagutas, vagy erdős szakaszon, az tudja értékelni, hogy csak felcsapod a beépített napszemcsit, és már látsz is, az alig kivilágíttott alagútban
Persze, biztos van olyan sisak, amiben a napszemüveg nem a legjobb, pl. alul, oldalt beengedi a fényt, és az a zavaró, vagy, ha új a sisak, és nincs benne, akkor nem fogod csak azért lecserélni.
Valószínűleg a sport/verseny sisakokba nem is gyakran tesznek napszemüveget. -
fradi81
veterán
Na majd próbálkozom, de már ilyen helyzetekben csak a földet tudom nézni úgy vakít a nap.
-
bacus
őstag
válasz
fradi81 #153001 üzenetére
Engem egy polarizált napszemüveg szívatott, mert már elég jó volt ahhoz, hogy a plexit lecsukva olyan hibákat láttam a műanyagban, olyan torzításokat, hogy félre kellett állnom és levenni, mert beleszédültem.
Most nézem, erre is azt írják polarizált..., ez lehet nálad is problémát fog okozni.
-
A Zéé
addikt
válasz
fradi81 #153001 üzenetére
próba nélkül tippelés lesz, aztán vagy bejön, vagy nem...
Nyitott sisaknál talán kevésbbé zavaró, de amit linkeltél, az már lehet, hogy túlságosan visszahajlik alul, és a párnázás el fogja érni. Ez valóban zavaróbb, mint a szemüveg szára. Engem legalábbis nem zavar a rendes szemüvegem szára a sisak alatt, viszont nagyjából ez az a méret/forma, ami az én sisakomba még belefér. -
fradi81
veterán
Hali
Nyitott bukóhoz saját napszemüveg, csak annyi a lényeg hogy vékony szárú legyen ami befér az arc és a bélés közé, vagy kell még valamire figyelni? Még egyik sincs meg csak tervezés zajlikAliról kinéztem egyet ami még hajlékony is.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Okos Otthon / Smart Home
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Synology NAS
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hobby elektronika
- Milyen videókártyát?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Ukrajnai háború
- Kedvenc zene a mai napra
- További aktív témák...
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Ülőgarnitúra 3-2
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu - Apple Macbook Pro 13 Touchbar M2 -2022 - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest